آیا طراحی سایت سخته؟

  • نویسنده: مرضیه نوایی لواسانی
  • بازبینی شده توسط: محسن لشکری
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=1177
آیا طراحی سایت سخته؟

طراحی و توسعه یک وبسایت می‌تواند یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین وظایف در دنیای دیجیتال باشد. با پیشرفت فناوری و رشد روز افزون اینترنت، وبسایت‌ها به عنوان یک ابزار اساسی در جهان تجارت الکترونیک و ارتباطات آنلاین تبدیل شده‌اند. در این مقاله، به بررسی این موضوع پرداخته و بررسی می‌کنیم که آیا طراحی سایت واقعاً سخت است یا خیر.

طراحی وب شامل بخش های زیادی می باشد؛ از انتخاب فونت گرفته تا انتخاب رنگ بندی صفحه و سئو و بخش های فنی. طراحی وب شامل ساخت و نگهداری وب می باشد که اینها همگی پشت صحنه ی وب سایت می باشد. در نهایت هدف از یادگیری طراحی سایت، ارائه ی وب سایتی است که منجر به بهبود تجربه ی کاربری شود.

آیا طراحی سایت سخت است؟

خوشبختانه، توسعه وب آنقدرها هم که برای غیر برنامه نویسان به نظر می رسد دشوار نیست. اکثر افراد می توانند اصول توسعه وب را در عرض چند ماه بیاموزند و حتی اگر از قبل تجربه ای نداشته باشند، یک شغل ابتدایی پیدا کنند.

در طراحی سایت علاوه بر دانش،خلاقیت نیز مهم است. اینکه بتوانید همه ی جنبه های طراحی را به گونه ای با هم ترکیب کنید که در نهایت وب سایتی با عملکرد خوب و زیبا داشته باشید، برای کسانی که هیچ تجربه ای در این کار ندارند می تواند کمی سخت باشد.

برای بیشتر سایت ها تولید محتوا و سئو سایت یک بخش مهم و سخت است. تهیه و ویرایش و سئو محتوا یک وب سایت می تواند سخت تر و پیچیده تر از آن باشد که فکرش را می کنید.

حقایق طراحی سایت

حقایقی در مورد طراحی وب سایت

طراحی وب شامل گرافیک ها و نرم افزار های طراحی گرافیک برای ایجاد جلوه های بصری و زیبا می باشد. UX و UI اهداف نهایی طراحی سایت هستند. طبق گزارشات، 48% از مردم بر اساس طراحی سایت یک کسب و کار در مورد اعتبار آن قضاوت می کنند.

طراحی سایت فقط با راه اندازی و ایجاد آن خاتمه پیدا نمی کند. بخش مهمتر طراحی سایت، نگهداری از آن می باشد. نگهداری سایت یک امر مدام است. فناوری و محتوا و اطلاعات به طور مداوم در حال تغییر می باشند. بنابراین برای اینکه وب سایت شما بروز باشد باید با آخرین تغییرات تطبیق پیدا کند.

اکثر صاحبین وب سایت ها و تجارت ها برای اینکه اطمینان حاصل کنند که با آخرین استاندارد های تکنولوژی و اطلاعات منطبق هستند، هر دو سه سال یکبار وب سایت خود را مجدداً طراحی می کنند تا تغییرات لازم را در آن ایجاد کنند. اگر بازطراحی یک وب سایت بیش از این زمان طول بکشد، به نظر خیلی قدیمی خواهد آمد.

برای طراحی یک وب سایت خوب شما باید مهارت های اصلی را داشته باشید. بیشتر کارفرمایان و یا متقاضیان طراحی سایت به دنبال افرادی هستند که دوره آموزشی HTML/CSS و PHP، جاوا اسکریپت و JQuery را گذرانده باشد.

در بحث طراحی سایت، علاوه بر داشتن مهارت های فنی یک سری مهارت های دیگر مانند انگیزه ی یادگیری، ارتباط گیری خوب با افراد دیگر، مدیریت زمان، توانایی اولویت بندی، توجه به ریز جزئیات و … نقش مهمی در کیفیت یک طراحی بازی می کنند. 


برای اینکه بتوانید یک وب سایت ایجاد کنید، بایستی در مورد کامپیوتر یک پیش زمینه ای داشته باشید →


برای کسانی که به دنبال شروع برنامه نویسی هستند، داشتن یک سری دانش و علوم پایه ای کامپیوتر مهم است. البته این بدان معنا نیست برای اینکه بتوانید وب سایت طراحی کنید و یا در این زمینه کار کنید، حتماً باید مدرک آکادمیک داشته باشید.

یک طراح وب حرفه ای به صورت خودخوان به این سطح از دانش می رسد. طبق مطالعات، 70% از طراحان وب تا حدی خودخوان هستند و از این تعداد 13% منحصراً خودخوان هستند. تنها 2% از طراحان وب دارای دکتری تخصصی هستند.

کسانی که کدنویسی بدانند در طراحی سایت موفق تر خواهند بود. اما کدنویسی بخشی از کار طراحی است و کسانی که این مهارت را ندارند، لزومی ندارد که نگران باشند. زیرا با وجود وب سایت ساز هایی مانند وردپرس امروزه هر کسی قادر به ایجاد وب سایت می باشد.

برای اینکه به یک طراح وب حرفه ای تبدیل شوید و همیشه یک طراح وب حرفه ای باقی بمانید، دائماً باید در حال یادگیری باشید. دنیای طراحی وب بسیار پویا و مدام در حال تغییر است. بنابراین حتی اگر حرفه ای هم که باشید باید دائماً آخرین مقالات و متد ها را برای پیاده سازی در وب سایت های خود مطالعه کنید و یاد بگیرید. اگر یک فرد مبتدی هستید، چند سالی برای حرفه ای شدن باید زمان بگذارید.


طراحی سایت نیاز به پشتکار و تعهد دارد


یک طراحی خوب و با کیفیت بسته به بزرگی پروژه ممکن است از 2 هفته تا 2 سال طول بکشد. بنابراین در طراحی سایت باید صبور باشید. در نهایت با ایجاد یک طراحی وب که از هر جنبه ای عالی است، مطمئناً هم خودتان و هم کاربرانتان احساس خشنودی و ارزشمندی خواهید کرد.

برای طراحی وب لازم نیست از تمام چارچوب ها آگاهی داشته باشید و نحوه ی کار هر یک را بدانید. چارچوب های زیادی وجود دارند که شاید برخی از آنها به طور اختصاصی برای پروژه های خاصی راه اندازی می شوند. دانستن محبوب ترین ها و پرکاربردترین ها کفایت می کند.

چه چیزی طراحی سایت را سخت می‌کند

 چه چیزی طراحی سایت را سخت می کند؟

مشتریان غیر متخصص

آنچه که می تواند طراحی سایت را کمی مشکل کند، گاهی مشتریان غیر متخصصی می باشند که درخواست های متناقض دارند. گاهی، تشخیص اینکه مشتری دقیقاً به دنبال چه چیزی می باشد، سخت است. زیرا خود مشتری هم دقیقاً نمی داند که چه می خواهد. اگرچه تحمل این موضوع شاید کمی سخت باشد، اما در نظر بگیرید که آنها از طراحی سایت هیچ گونه آگاهی ندارند.

این وظیفه ی شماست که آنها را آموزش دهید

به خود یادآوری کنید که تمام کار شما راه اندازی یک وب سایت زیبا و کاربردی نیست، بلکه آموزش به مشتریان در مورد نحوه کار وب سایت نیز بخشی از وظایف کاری شما می باشد.

کار هایی که در طراحی سایت پیاده سازی کرده اید را به مشتری توضیح دهید

علاوه بر آموزش در مورد نحوه کار با وب سایت به مشتریان خود بگویید که چرا این طراحی را انتخاب کرده اید و چه زمانی برای درخواست اعمال تغییرات بهتر است. در مورد نحوه ی پرداخت نیز صحبت کنید. با صحبت در مورد موارد گوناکون طراحی سایت از بروز خیلی از مشکلات جلوگیری می شود.

برقراری ارتباط یک کلید طلایی است

هر کاری که به نحوی ارائه ی یک سرویس و خدمت به مشتری باشد، به ایجاد ارتباط بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده نیازمند است. طراحی وب نیز از این قاعده مستثنی نیست. ارتباط با مشتریان وب، قسمت مهمی از کار است. برای بهبود ایجاد رابطه مشخص کنید که می خواهید رابطه ی شما هر چند وقت یکبار و به چه صورتی باشد. مثلاً هفته ای یکبار و از طریق ایمیل.

اما مکالمه از طریق تلفن و یا حضوری بهتر است. همچنین به مشتریان انگیزه دهید که برای شنیدن پیشنهادات و انتقادات آنها مشتاق هستید.

نتیجه

طراحی سایت بسته به انگیزه و اهداف و میزان آشنایی افراد با دنیای طراحی سایت می تواند سخت یا آسان باشد. طراحی سایت جنبه های زیادی دارد. چه اینکه یک فرد مبتدی باشید و تازه به دنیای طراحی سایت پا گذاشته باشید و یا یک فرد حرفه ای، بایستی بدانید یادگیری مستمر کلید موفقیت در طراحی سایت است.

اگر به دنبال نقشه راه برنامه نویسی وب هستید، توصیه می‌کنیم همین حالا با آموزشگاه دارکوب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین