منابع آموزشی کارآموز سئو

  • نویسنده: محسن لشکری
  • بازبینی شده توسط: محسن لشکری
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=8589
منابع آموزشی کارآموز سئو

در دنیای اینترنت، امروزه سئو یکی از عناصر بسیار مهم برای توسعه و موفقیت وبسایت ها و کسب و کارهای آنلاین محسوب میشود. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو فرایندی است که با استفاده از تکنیک های مختلف وبسایت هارا در نتایج جستجو گوگل و سایر موتورهای جستجو بزرگ قرار میدهد. این موضوع از اهمیت ویژه ای برای کسانی که در زمینه توسعه و بهینه سازی وبسایت ها فعالیت میکنند برخوردار است.

اما برای کاراموزان سئو و افراد تازه وارد در این زمینه درک مفاهیم سئو ممکن است یک چالش باشد. ما در این مقاله به عنوان یک راهنمای کاراموزی سئو مهارت هایی که لازم است برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو داشته باشید را بررسی خواهیم کرد و به شما منابعی برای آشنایی با عناصر مختلف سئو معرفی میکنیم.

منابع یادگیری سئو در یک نگاه

سئو آن پیج (سئو داخلی) منابع آموزشی
تحقیق کلمات کلیدی مقاله مقاله انگلیسی
محتوا نویسی مقاله مقاله انگلیسی
آپدیت محتوا مقاله مقاله انگلیسی
لینک سازی داخلی مقاله مقاله انگلیسی
انتخاب انکرتکست مقاله مقاله انگلیسی
سئو تکنیکال (سئو فنی) منابع آموزشی
بهبود سرعت سایت مقاله مقاله انگلیسی
کرال و ایندکس مقاله مقاله انگلیسی
ارور 404 مقاله مقاله انگلیسی
سایت مپ مقاله مقاله انگلیسی
ریسپانسیو بودن سایت مقاله مقاله انگلیسی
سئو آف پیج (سئو خارجی) منابع آموزشی
بک لینک سازی مقاله مقاله انگلیسی
سوشال سیگنال مقاله مقاله انگلیسی
رپورتاژ مقاله  
 

مهارت هایی کارآموزان سئو باید بدست آورند

1. آشنایی با سئو و انواع آن

اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را به عنوان یک سئوکار بهبود ببخشید، باید با عناصر اساسی بهینه‌سازی موتور جستجو شروع کنید.

سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به مجموعه ای از روش ها و فعالیت ها گفته میشود که با هدف افزایش دید پذیری و جایگاه یک وبسایت یا یک صفحه وب در نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل، بینگ و یاهو انجام میشود. این روش ها در حالت کلی به سه دسته سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم میشوند.

کاربرد اصلی سئو برای وبسایت ها ایجاد فرصت های بیشتر برای رشد، افزایش اعتبار و اهمیت برای موتورهای جستجو و بهبود تجربه کاربری است. این به کسب و کارهای کمک میکند تا با جلب توجه کاربران و افزایش ترافیک، فروش و همچنین ارتقا رتبه در نتایج جستجو رقاب پذیری خود را تقویت کنند. 

عناصر اساسی بهینه‌سازی موتور جستجو

سئو داخلی (On-Page SEO) چیست؟

سئو درون صفحه بر تجربه کاربر و بهینه سازی محتوای صفحه برای کلمات کلیدی مرتبط متمرکز است. نوشتن محتوای عالی وب سایت به معنای تلفیق محتوای جذاب و مرتبط برای کاربر با کلمات کلیدی غنی است که قرار است توسط موتورهای جستجو پیدا شوند.

فرآیند بهینه سازی سئو داخلی شامل موارد زیر است:

  • جستجوی کلمات کلیدی مرتبط برای محصول، خدمات، منطبق یا موضوع وبلاگ شما که حجم جستجوی بالایی دارند.
  •  اطمینان از اینکه محتوای داخل صفحه، پرس و جو و هدف جستجوی کاربر را برآورده می کند.
  • ایجاد لینک های داخلی از صفحه ای به صفحه دیگر برای ایجاد ارتباط قوی بین محتوا.
  • ایجاد تعادل بین لینک های داخلی با لینک های خروجی مرتبط و معتبر. 
  • اطمینان از اینکه محتوا در یک صفحه به خوبی سازماندهی شده است تا کاربران بتوانند آن را بخوانند و به درستی ساختار یافته باشند تا موتورهای جستجو آن را درک کنند.

سئو خارجی (Off-Page SEO) چیست؟

سئو خارج از صفحه بر اقداماتی چون رپورتاژ، سوشال سیگنال و مهم تر از همه بر ایجاد بک لینک از سایت های معتبر و مرتبط متمرکز است. لینک بیلدینگ دو مزیت اصلی دارد: بازگرداندن ترافیک به وب سایت شما و مهمتر از آن، نشان دادن معتبر بودن وب سایت به موتورهای جستجو.

لینک های سایر سایت‌های معتبر (به‌ویژه سایت‌های .edu، .org یا .gov) مانند مهر تأیید آن سایت‌هایی هستند که محتوای شما ارزشمند است.

بک لینک سازی (لینک بیلدینگ) می تواند شامل چندین تاکتیک مختلف باشد، از جمله به دست آوردن لیست در فهرست ها، انتشار محتوا در سایت های دیگر، پاسخ به سوالات در انجمن های اجتماعی یا پرسش و پاسخ و موارد دیگر.

فرآیند ساخت لینک شامل:

  • تحقیق در مورد فرصت های ارزشمند برای گسترش لینک سازی
  • اولویت بندی فرصت ها بر اساس زمان، تلاش و ارزش بازگشت مورد انتظار.
  • توسعه راهبردی (مانند ایمیل، مطالب ارسالی، بحث در انجمن و غیره).
  • ردیابی لینک های ورودی جدید ایجاد شده

سئو تکنیکال (Technical SEO) چیست؟

هنگام ساخت یک وب سایت، مهم است که نه تنها محتوا و طراحی، بلکه جزئیات فنی “پشت صحنه” را نیز در نظر بگیرید که می تواند تأثیر زیادی روی سایت شما در جستجو داشته باشد. سئو تکنیکال یا فنی شامل چندین عنصر است که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی یک وب سایت در نظر می گیرند، از جمله:

  • Core Web Vitals
  • لینک های شکسته (داخلی و خارجی)
  • خطاهای خزیدن
  • نقشه سایت XML و Robots.txt
  • دسترسی به WCAG

 اگر کاربران بیش از حد منتظر بارگذاری سایت شما بمانند یا به طور مکرر هنگام مرور محتوای شما با خطاهای 404 مواجه شوند، گوگل متوجه می شود و آن را در رتبه بندی شما لحاظ می کند.

منابع یادگیری و آشنایی با اصول سئو 

اگر علاقمند به یادگیری بیشتر و جزئی تر درباره عناصر مختلف سئو هستید در PDF زیر منابع مختلفی برای یادگیری بیشتر کارآموزان سئو معرفی شده است. 

دانلود PDF منابع برای یادگیری کاراموزان سئو

2. تسلط بر ابزارهای سئو

داشتن مجموعه ای از ابزارهای SEO که می تواند به شما کمک کند کار را سریعتر انجام دهید، به شما امکان می دهد هوشمندتر و آسان تر کار کنید.

مثلا گوگل سرچ کنسول یک ابزار ضروری برای متخصصان سئو است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید عملکرد وب‌سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو زیر نظر داشته باشید، مشکلات مربوط به ایندکس یا کرال ربات های موتورهای جستجو را شناسایی و برطرف کنید و محتوا را برای رتبه بندی اماده کنید.

ابزارهای سئو

دیگر ابزارهای سئو که که باید نحوه استفااده آنها را بدانید مثل:

  • ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
  • ابزارهای بهینه سازی محتوا
  • ابزارهای لینک سازی
  • ابزارهای انالیز وبسایت و موارد داخلی
  • ابزارهای بررسی رقبا

3. تفکر تحلیلی

درسته که برای افزایش دانش سئوی خود باید بر اصول سئو تسلط داشته باشید، اما بسیاری از مهارت های ارزشمند دیگر وجود دارد که همه سئوکاران باتجربه به آنها نیاز دارند تا در این صنعت به خوبی کار کنند. اگر می خواهید شغلی در سئو داشته باشید، داشتن تفکر تحلیلی یک مهارت ضروری است.

شما باید به داده ها و آنالیزهای وبسایت نگاه کنید و بفهمید که چه اشتباهی به چه دلیلی رخ داده است، همچنین بهترین اقدامات برای اصلاح آن چیست؟

اغلب، طرح‌ها و برخی از پیاده‌سازی‌های فنی، بدون در نظر گرفتن سایر عواملی که در رتبه‌بندی یک وب‌سایت نقش دارند، از وب‌سایت‌های دیگر گرفته می‌شوند. فقط به این دلیل که eBay، BBC، Amazon و غیره X را انجام می دهند، به این معنی نیست که X برای دیگر وبسایت ها هم کار می کند.

سئوکارها باید دائما به صورت آنلاین مصالعه داشته باشند، ورودی ها و نتایج را ببینند، و سپس عمداً مطالعات دیگری را که با این نتایج در تضاد هستند پیدا کنند و سپس خودشان نتیجه گیری و روی وبسایت ها پیاده سازی کنند. 

درکل همه چیز در سئو سیاه و سفید نیست. همیشه یک حد وسط وجود دارد. بنابراین برای یافتن پاسخ به مهارت های کارآگاهی واقعی نیاز است.

4. مهارت ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که نه تنها به‌عنوان یک سئوکار، بلکه در تمام زمینه‌های بازاریابی دیجیتال باید از آن برخوردار شوید.

توانایی با اطمینان صحبت کردن در جلسات، انتقال ایده های پیچیده و کنار هم قرار دادن مطالعات قانع کننده می تواند به شما کمک کند تا مشتریان سئو را جذب و حفظ کنید.

5. یادگیری مداوم و آزمایش کردن

بزرگترین مهارت در سئو، توانایی یادگیری است. یکی از موارد ثابت در سئو “تغییر” است. شما برای اینکه به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید باید چیزهای جدید یاد بگیرید و برای سازگاری دائم با روش های جدید انعطاف پذیر باشید.

یکی دیگر از مهارت های مهم در سئو آزمایش کردن است. چیزی که برای یک کسب‌وکار یا صنعت کار می‌کند، لزوماً برای دیگری کارساز نیست. شما نمی توانید بدون آزمایش قضاوت کنید.

همچنین، اکثر پروژه‌ها دیدگاه‌های متفاوتی برای خرید و بازدید مخاطبان، فناوری‌های UX وب‌سایت، محتوا، نحوه ساخت ناوبری و غیره دارند. بنابراین باید به بررسی مواردی که برای وب‌سایت، مشتری یا کارفرمای شما کار می‌کند ادامه دهید، زیرا SEO همیشه در حال تکامل است و نمی توان بدون آزمایش چیزهای جدید یا قدیمی را یاد گرفت. گاهی اوقات هم ما از آزمایش های دیگران یاد می گیریم، بنابراین آزمایش کردن یک مهارت فوق العاده در سئو است.

دوره جامع آموزش سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین