آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=2466
آموزش استخراج عبارات کلیدی یکی از اولین کارهایی است که برای تبدیل شدن به یک محتوانویس حرفه ای باید انجام دهید. عبارات یا کلمات کلیدی، گروهی از کلمات هستند که شما می توانید محتوای خود را به وسیله ی آنها برای موتورهای جستجو تعریف کنید. از نظر سئو، عبارات کلیدی، کلماتی هستند که کاربران آنها را وارد موتورهای جستجو می کنند.
انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب از نظر سئو اهمیت زیادی دارد و شما باید بدانید وقتی می خواهید در مورد یک موضوع خاصی محتوا تولید کنید، باید از چه کلماتی استفاده کنید. در واقع کلمات کلیدی پایه و اساس SEO هستند.
اگر هیچ کس به دنبال چیزی نباشد که درباره اش می نویسید، هر چقدر تلاش کنید از Google بازدیدی بدست نخواهید آورد. قبل از این که به شما توضیح دهیم چطور می توانید این کلمات کلیدی را پیدا کنید، ابتدا توضیح می دهیم که چرا این کلمات اهمیت دارند و چرا انتخاب صحیح آنها، نقش مهمی در موفقیت شما در رتبه بندی گوگل دارد.
لیست مطالب
کلمات کلیدی را می توان یک حلقه ی اتصال بین هدف جستجوی افراد و محتوایی که شما برای تأمین این نیاز می نویسید دانست. شما به عنوان صاحب یک وب سایت می خواهید که رتبه ی خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید تا بتوانید باعث افزایش ترافیک سایت خود شوید.
پس باید در استخراج عبارات کلیدی بسیار هوشیار عمل کنید زیرا کلمات کلیدی که انتخاب می کنید مهم ترین عامل در میزان ترافیک سایت شما خواهد بود. برای ایجاد محتوایی که از نظر ارگانیک رتبه ی خوبی داشته باشد و بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما سوق دهد، باید نیازهای بازدید کننده، زبان آنها و نوع محتوای مورد نظر آنها را بشناسید.
جستجو برای کلمات کلیدی، تنها راه برای فهمیدن این موضوع است که کاربران شما به دنبال چه چیزهایی هستند. کلمات کلیدی مناسب مانند یک قلاب، کاربر را به سمت خود جذب می کند. برای جلوگیری از تولید محتوا درباره ی موضوعاتی که هیچ کس به دنبال آنها نیست، باید کلمات کلیدی پرطرفدار را بشناسید و محتوا نویسی خود را حول محور آنها انجام دهید.
طبق مطالعات انجام شده، بسیاری از دارندگان وب سایت، کلمات کلیدی را جدی نمی گیرند و به همین خاطر است که از 90.63٪ از صفحات Google هرگز دیده نمی شوند. پس اگر می خواهید از آن سایت های متروکه نشوید باید به دنبال کلمات کلیدی مناسب باشید.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب شما باید از حوزه ی کسب و کار خود شناخت خوبی داشته باشید. باید کلمات کلیدی هسته ای را بشناسید، بدانید رقبای شما روی چه کلماتی کار می کنند، با نحوه ی عملکرد ابزار های استخراج عبارات کلیدی آشنا باشید و بدانید که چگونه می توان بیشترین بهره را از آنها برد.
در ادامه به صورت مختصری در مورد این مراحل مهم و تاثیرگذار توضیح خواهیم داد:
کلمات کلیدی هسته ای، پایه و اساس روند جستجو و استخراج عبارات کلیدی هستند. آنها جایگاه شما را مشخص می کنند و به شما کمک می کنند رقبای خود را بشناسید. تمام ابزارهای طراحی شده برای استخراج عبارات کلیدی به یک کلمه کلیدی هسته ای نیاز دارند تا از آن برای تولید لیست بلندی از کلمات کلیدی پیشنهادی استفاده کنند.
اگر در حال حاضر محصول یا خدماتی دارید که می خواهید آن را به صورت آنلاین تبلیغ کنید، انتخاب کلمات کلیدی هسته ای آسان خواهد بود. به عنوان مثال، اگر ماشین آلات و تجهیزات قهوه می فروشید، کلمات کلیدی هسته ای می توانند این موارد باشند:
توجه داشته باشید که کلمات کلیدی هسته ای به تنهایی نمی تواند کلمات کلیدی باشند که برای آنها تولید محتوا انجام می دهیم. همانطور که از نامشان پیداست، برای مراحل بعدی استخراج عبارات کلیدی، از آنها به عنوان هسته استفاده خواهد شد. بنابراین بیش از حد درباره کلمات کلیدی هسته ای خود وسواس نداشته باشید. فقط چند دقیقه طول می کشد تا آنها را پیدا کنید. به محض اینکه تعدادی از این کلمات را پیدا کردید نوبت مرحله ی بعدی است.
بررسی اینکه کدام کلمات کلیدی قبلاً باعث بازدید از سایت رقبای شما شده اند، معمولاً بهترین راه برای شروع تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. اما ابتدا باید آن رقبا را شناسایی کنید. در اینجاست که کلمات کلیدی هسته ای مفید خواهند بود. تنها کافی است یکی از کلمات کلیدی هسته ای خود را در Google جستجو کنید و ببینید برای این کلمه ی کلیدی، چه کسانی در صفحه ی اول رتبه بندی می شوند.
البته نیازی نیست خودتان را با رقبای بسیار ابرقدرت مانند آمازون یا ای بی و … مقایسه کنید. کافی است ببینید در مورد آن کلمات کلیدی هسته ای، رقبای هم سطح شما چه محتواهایی تولید کرده اند. به عنوان مثال اگر کلمه ی کلیدی هسته ایِ قهوه را در گوگل سرچ کنید خواهید دید که سایت های برتر این کلمه در مورد کلمات کلیدی زیر محتوا تولید کرده اند:
مضرات قهوه برای مردان اولین بار قهوه در کدام کشور کشف شد بهترین قهوه دنیا مال کدام کشور است درخت قهوه قهوه از چه تشکیل شده تولید قهوه در ایران فواید قهوه اسپرسو بهترین زمان مصرف قهوه خاصیت قهوه تلخ فواید قهوه تلخ ناشتا |
مضرات قهوه برای قلب تهیه قهوه قیمت قهوه ترک فله خرید قهوه فوری بهترین مارک قهوه ترک قیمت قهوه عربیکا در ایران مهمترین خواص قهوه قهوه انواع بهترین قهوه طبع قهوه خنثی کننده قهوه اثرات قهوه بر لاغری |
افت فشار بعد از خوردن قهوه خوردن قهوه ناشتا برای لاغری خوردن قهوه اسپرسو ناشتا قهوه شکم خالی خوردن قهوه بعد از غذا فواید قهوه برای اسپرم فواید قهوه تلخ بعد از خوردن قهوه چه بخوریم چگونه کافئین قهوه را بالا ببریم خواص قهوه تلخ برای لاغری فواید قهوه برای مردان خواص قهوه تلخ برای کبد |
حالا مسئله این است که از کجا می توانیم بین این لیست انتخاب کنیم؟ کدام یک جذاب تر است؟ سایت های رقیب به کدام یک از کلمات کلیدی بالا بیشتر پرداخته اند؟ برای پاسخ به این سوالات به ابزارهای استخراج عبارات کلیدی نیاز داریم.
گزینه ی بعدی ابزارهای استخراج کلمات کلیدی است. با استفاده از این ابزارها شما می توانید اطلاعات زیادی در مورد یک کلمه ی کلیدی بدست آورید. ابزارهای استخراج عبارات کلیدی در دو گروه رایگان و پولی قرار دارند. اگر چه شما می توانید با ابزارهای استخراج رایگان هم به نتیجه ی دلخواهتان برسید اما بسیاری از کاربران معتقدند این ابزارها از دقت کمتری نسبت به ابزارهای پولی برخوردار هستند.
در ادامه به دو مورد از ابزارهای استخراج عبارات کلیدی را به صورت اجمالی به شما معرفی خواهیم کرد:
Google Keyword Planner یکی از محبوب ترین ابزارها برای استخراج عبارات کلیدی است. خوشبختانه این ابزار استخراج عبارات کلیدی رایگان است کار کردن با آن نیز بسیار آسان است و تنها کافی است مراحل ساده ی زیر را دنبال کنید.
شما برای اینکه بتوانید از ابزار فوق العاده Google Keyword Planner استفاده کنید باید یک حساب کاربری در سایت تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز داشته باشید. اگر از قبل حساب ندارید، می توانید در عرض چند دقیقه یک حساب کاربری ایجاد کنید. با ورود به بخش Google Adwords تنها کافی است اطلاعاتی در مورد خودتان و کسب و کارتان را وارد کنید تا یک حساب ایجاد شود.
بعد از افتتاح حساب کاربری، وارد صفحه ی خود شوید و روی آیکون آچار کلیک کنید. سپس گزینه ی، “Keyword Planner” را انتخاب کنید:
در برنامه Keyword Planner دو ابزار اصلی را خواهید دید: پیدا کردن کلمات کلیدی جدید و دریافت حجم جستجو و پیش بینی ها. این دو گزینه می توانند کمک زیادی به رتبه ی سئو شما کنند تنها کافی است بدانید چطور به درستی از آنها استفاده کنید:
همانطور که از نام آن پیداست، این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی جدید استفاده می شود. در قسمت بالای این ابزار کادری با این عنوان قرار گرفته است: اسم محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کارتان را وارد کنید.
بازدهی که از Keyword Planner دریافت می کنید کاملاً براساس اطلاعاتی است که در اینجا وارد می کنید. بنابراین باید در مورد آنچه در این کادر وارد می کنید بسیار استراتژیک عمل کنید. اینجا همان جایی است که کلمات کلیدی هسته ای به کارتان می آید. با نوشتن کلمات کلیدی هسته ای درست، همان ابتدا کلمات اضافی که به درد شما نخواهند خورد حذف می شوند.
بعد از نوشتن کلمات کلیدی هسته ای خود در این کادر، پرکاربردترین کلمات کلیدی در آن زمینه ی بخصوص به شما پیشنهاد می شود. برای هر پیشنهاد، موارد زیر را مشاهده خواهید کرد:
شما می توانید همزمان تا ده کلمه کلیدی یا عبارت را در این بخش وارد کنید. همچنین این امکان وجود دارد که از URL یا آدرس یک وب سایت (عموماً یک سایت رقیب) نیز به عنوان هسته استفاده کنید. شما حتی می توانید حداکثر ده کلمه کلیدی و یک URL را به طور همزمان وارد کنید. در نهایت گوگل چند هزار کلمه ی کلیدی پر بازدید را به شما پیشنهاد خواهد داد.
شاید فکر کنید چند هزار کلمه ی کلیدی بسیار زیاد است اما این مقدار در مقایسه با سایر ابزارهای استخراج عبارات کلیدی بسیار ضعیف است. به عنوان مثال ابزار Ahrefs Keywords Explorer، می تواند تا چند صد هزار کلمه ی کلیدی را به شما پیشنهاد دهد. و این موضوع را می توان یکی از نقاط ضعف Google Keyword Planner دانست.
حالا که لیستی از کلمات کلیدی را بدست آوردید می خواهید معیارهای مربوط به آنها را نیز مشخص کنید. در این قسمت شما می توانید به این معیارها دست پیدا کنید. تنها کافی است کلمات کلیدی مد نظر را وارد کنید و دکمه ی شروع را بزنید و آن گاه به بخش پیش بینی ها دسترسی پیدا خواهید کرد.
این بخش کلمه ی کلیدی خاصی را به شما پیشنهاد نمی دهد. تنها می گوید که با انتخاب آن کلمه ی کلیدی خاص، در ماه می توانید چقدر انتظار کلیک داشته باشید. همچنین هزینه های تخمینی، CTR و CPC را نیز مشاهده خواهید کرد. اگر به قسمت معیارهای تاریخچه ای بروید، می توانید حجم جستجوی متوسط 12 ماهه گذشته ی کلمات کلیدی خود را مشاهده کنید.
تعداد پیشنهادات کم در Google Keyword Planner نسبت به سایر ابزارها که در بالا هم به آن اشاره شد تنها یکی از مشکلات این ابزار است. با این حال ما با مشکل بزرگتری روبه رو هستیم.
با وجود آن که گوگل پلنر می تواند کمک زیادی در پیدا کردن کلمات کلیدی بکند اما امروزه کمتر از آن استفاده می شود زیرا بسیاری از کاربران معتقدند که این ابزار اعداد و ارقام دقیقی ارائه نمی دهد. این موضوع تا حدی منصفانه است. اما با ترفند زیر شما می توانید استفاده ی بهتری از این برنامه داشته باشید:
این که گوگل پلنر اعداد دقیق را نشان نمی دهد بسیار ناامید کننده است. به عنوان مثال، به دو کلمه کلیدی زیر نگاه کنید – دامنه ی جستجوی هر دو کلمه بین 10 تا 100 هزار تا است:
اما اگر همین دو کلمه ی کلیدی را در Ahrefs Keywords Explorer بررسی کنیم، می بینیم که در واقع یکی از این کلمات کلیدی بیشتر از دیگری جستجو شده است:
روشی وجود دارد که به کمک آن می توانید در Google Keyword Planner هم به اعداد دقیق تری دست پیدا کنید. برای این کار ابتدا چند کلمه ی کلیدی را در برنامه ی خود وارد کنید. این کار را می توانید با وارد کردن دستی لیستی از کلمات کلیدی در ابزارِ «دریافت حجم جستجو و پیش بینی ها» انجام دهید. سپس تیک کلمه ی کلیدی را بزنید و در کادر آبی باز شده در بالا، حالت broad match را به exact match تغییر دهید.
حالا به بخش Keywords بروید و در آنجا کادری مانند کادر زیر خواهید دید:
بر روی دکمه ی کشویی در بالا سمت راست کلیک کنید آنگاه یک نمودار ظاهر می شود. روی نمودار یک نقطه وجود دارد که همان cpc.max است. روی این نقطه کلیک کنید و آن را به بالاترین سطح نمودار بکشید.
اکنون به ستون Impressions توجه کنید. این ستون به شما می گوید در ماه آینده کلمه ی کلیدی شما چقدر بازدید خواهد داشت. از آنجا که CPC را روی حداکثر تنظیم کرده اید، عدد Impressions حالا باید تقریباً به حجم واقعی جستجوی ماهانه آن کلمه کلیدی نزدیک شده باشد.
با وجود دو مشکلی که در بالا گفته شد اگر کسب و کاری هستید که به تازگی کار خود را آغاز کرده اید می توانید روی این ابزار حساب کنید. ابزار Google Keyword Planner می تواند در مراحل اولیه بسیار کارآمد باشد بعلاوه اینکه استفاده از خدمات آن رایگان است و از این رو می تواند نقطه ی خوبی برای شروع باشد.
یکی دیگر از ابزارهای فوق العاده برای استخراج کلمات کلید، Ahrefs است. بسیاری از کاربران معتقدند که این ابزار یکی کاملترین ابزار استخراج عبارات کلیدی در بازار است.
ایده های کلمات کلیدی این ابزار هرگز تمام نمی شود. جستجوی کلید واژه ها در یک پایگاه داده ی بزرگ با بیش از 7 میلیارد کلمه کلیدی اجرا می شود که هر ماه با داده های جدید به روز می شوند. این ابزار در 171 کشور (از جمله ایران) پشتیبانی می شود.
یکی از مزیت های Ahrefs این است که تنها حول محور Google نیست و شما می توانید حجم کلمات کلیدی برای سایت هایی مانند YouTube، Amazon، Bing، Baidu و غیره را نیز بدست آورید. در این ابزار علاوه بر استخراج عبارات کلیدی، دشواری آنها نیز تعیین می شود.
حجم بالای جستجو به معنای کلیک کردن افراد روی نتایج جستجو نیست و Ahrefs تنها ابزاری است که تعداد کلیک تقریبی کلمات کلیدی شما را نیز نشان می دهد. به کمک Ahrefs شما می توانید معیارهای سئویی را دریافت کنید که در هیچ ابزار دیگری به شما نشان داده نمی شود. معیارهایی مانند نرخ بازگشت، کلیک در هر جستجو، درصد کلیک، درصد کلیک پرداختی و موارد دیگر همگی را می توان در Ahrefs پیدا کرد.
بعلاوه به کمک Ahrefs شما می توانید رقبایتان را نیز پیدا کنید. کافی است کلمات کلیدی مد نظر خود را در این ابزار تایپ کنید و بعد سایت هایی به شما معرفی می شود که برای این کلمات، بالاترین رتبه را در گوگل دارند.
با وارد شدن به صفحه ی رسمی Ahrefs کادری برای وارد کردن کلمه ی کلیدی مد نظرتان خواهید دید. پس از وارد کردن کلمه ی کلیدی هسته ای، هزاران کلمه ی کلید مرتبط دریافت می کنید. بعلاوه به شما توضیح داده می شود که سختی کلمه ی مد نظر چقدر است؛ حجم جستجوی آن چقدر است، در کدام کشور ها بیشتر مورد جستجو قرار گرفته است و …
یکی از مزایای Ahrefs این است که شما می توانید کادر جستجو را برای قسمت های مختلف فیلتر کنید.
شما می توانید جستجو را بر اساس حجم جستجو، سختی کلمه کلیدی، وجود ویژگی های SERP در نتایج جستجو و موارد دیگر فیلتر کنید. همچنین می توانید فیلترها را با هم ترکیب کنید تا نتایج حتی بهتری بدست آورید.
بخش های دیگر در صفحه ی استخراج عبارات کلیدی در ابزار Ahrefs وجود دارد که به شرح زیر می باشند:
Ahrefs چهار برنامه قیمت گذاری دارد: نرخ فریلنسر، بازاریاب های آنلاین، سازمان های متوسط و برند های بزرگتر. اگر تصمیم بگیرید هر کدام از این خدمات را به صورت سالانه خریداری کنید، می توانید با قیمت 82 دلار در ماه شروع کنید. بعلاوه یک پیشنهاد آزمایشی (7 دلار برای 7 روز) در برنامه های اشتراک Lite و Standard این ابزار نیز وجود دارد.
در این مقاله به صورت خلاصه توضیح داده شد که برای استخراج عبارات کلیدی می توانید از چه روش هایی استفاده کنید. از انتخاب آن گرفته تا اطلاع از معیارهای مختلف در مورد آن کلمه ی به خصوص. اما اگر می خواهید آموزش های حرفه ای تری در زمینه ی انتخاب کلمات کلیدی و استفاده از ابزارهای مختلف ببینید ما به شما آموزشگاه طراحی سایت دارکوب را معرفی می کنید. آموزش استخراج عبارات کلیدی تنها یکی از آموزش های این آموزشگاه است.
در آموزشگاه دارکوب شما می توانید تمام دروس مربوط به طراحی سایت و تولید محتوا را به صورت صفر تا صد آموزش ببینید. اما گسترده بودن آموزش ها تنها یکی از مزیت های دارکوب است. شما در این آموزشگاه تحت آموزش اساتید برجسته و عمل گرایی قرار می گیرد که خودشان سال ها به صورت تجربی طراحی سایت انجام داده اند و با تمام پیچ و خم های این کار آشنا هستند.
بعلاوه اگر فکر می کنید وقت شرکت در کلاس های حضوری این موسسه را ندارید نگران نباشید. کلاس های آموزش از راه دور طراحی سایت شرکت دارکوب به صورت آنلاین و ویدئوهای آموزشی نیز میسر است تنها کافی است با کارشناسان مربوطه در این موسسه تماس بگیرید و بسته به سطح اطلاعات اولیه ای که دارید در یکی از این کلاس ها ثبت نام نمایید.