آموزش سئو محتوا

  • نویسنده: محسن لشکری
  • بازبینی شده توسط: سما کتیبه
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=8568
آموزش سئو محتوا

پیش از توضیح در رابطه با هرگونه سئو محتوا، باید گفت که تولید محتوا اولین و مهمترین قدم برای سئو محتواست، پیشنهاد من به شما این است که قبل از هرچیزی، تولید محتوا درست و اصولی را یاد بگیرید و یک متن به روز و یونیک بنویسید سپس به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

سئو متن (سئو محتوا) جزو اولین و مهمترین مباحث در استراتژی سئو موفق میباشد. سئو محتوا صفحات شما را بهینه می‌کند تا موتورهای جستجو راحت‌تر محتوای آن را کرال و ایندکس کنند و سپس رتبه بندی کنند همچنین باعث جذب ترافیک از سوی کاربران میشود. اگر محتوا بدون در نظر گرفتن سئو ایجاد شده باشد، ممکن است به نظر مناسب موتورهای جستجو نباشد و خزنده ها حتی متوجه نشوند که صفحه در مورد چه موضوعی است.

قرار دادن استراتژیک کلمات و عبارات کلیدی در متن و درج لینک ها، اعم از لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی باعث بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو و طبیعتا افزایش تعداد خوانندگان صفحه شما می شود. محتوا و سئو با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند و نوشتن محتوا سئو شده یک تکنیک بازاریابی است که  تاثیر بلند مدتی بر بازدید وبسایت شما دارد. 

به زبان ساده تر باید گفت که دوره نگارش محتواهایی که صرفا با داشتن 2000 کلمه رتبه میگیرند، تمام شده است و شما برای رتبه اول شدن و ماندن در گوگل باید سئو محتوا را بدانید.

سئو محتوا چیست؟

SEO محتوا به تولید محتوایی گفته می شود که به صفحات وب شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. این مقوله شامل همه مواردی است که با نوشتن و ساختاردهی مطالب در وب سایت شما انجام می شود.

10 عنصر اصلی وجود دارد که شما باید برای تولید محتوای با ارزش که باعث می شود وب سایت شما از رتبه خوبی برخوردار شود را در این مقاله برای شما آورده ایم.

سئو محتوا از این جهت مهم است که موتورهای جستجو مانند Google وب سایت شما را بررسی و می‌خوانند، بنابراین کلماتی که در سایت خود استفاده می کنید، تعیین کننده این هستند که آیا سایت در صفحات نتایج جستجو، رتبه بندی شود یا خیر. البته در این بین وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده و دارای یک رابط کاربری عالی باشد، همچنین تمام موارد فنی که باعث رتبه بندی بهتر سایت می شوند را نیز پوشش داده باشد. اما همانطور که گفته شد، بدون تولید محتوای با کیفیت خوب، سایت شما در موتورهای جستجو شانسی ندارد.

انواع محتوا

همانطور که در مقدمه سایت به شما گفتیم، تولید محتوا اولین و مهم ترین قدم در سئو محتوای شماست. شما باید بدانید هدفتان از تولید این محتوا چیست؟ آیا قصد آموزش موضوعی را دارید؟ یا صرفا میخواهید محصولی را معرفی کنید، در ادامه قصد داریم توضیح کامل و جامعی برای شما بدهیم تا با انواع محتوا آشنا شوید.

 معرفی صفحات محصول

اگر شما دارنده یک سایت هستید که محصولاتی برای فروش و ارائه دارید بهتر است بدانید که این صفحه یکی از مهم ترین بخش های سایت شماست، چرا که تولید محتوا در این بخش  ویژگی های اصولی  دارد که آن را حتما رعایت کنید، این قسمت شامل چند بخش میشود:

  1. تصویر محصول: برای معرفی محصول خود، باید دید بصری برای مخاطب خود ایجاد کنید پس درج تصویر محصول هم باعث جذب اعتماد مخاطب میشود و  هم زیبایی بصری به سایت شما میدهد.
  2. معرفی محصول:حتما توضیحات کاملی در رابطه با محصول خود درج کنید، بگذارید این قسمت را با یک مثال توضیح دهم، اگر شما فروشنده محصولات مراقبتی پوست هستید و قصد فروش ضد آفتاب دارید، از حجم محصول، مناسب بودنش برای چه نوع پوستی، رنگی یا فاقد رنگ بودنش و همچنین تاریخ انقضاء محصول خود برای مخاطب بنویسید.
  3. نظرات کاربران: خواندن نظرات کاربرانی که از محصول شما خرید کرده اند و تجربه استفاده از آن را دارند باعث جلب اعتماد مخاطب شما میشود و آنها را به خرید محصول شما ترغیب میکند.
  4. کلمات کلیدی:شاید برایتان سوال باشد که کلمات کلیدی چه ارتباطی به ویژگی های سایت دارد؟ باید به شما این نکته را بگویم که با رعایت 3 ویژگی بالا،  شما به تنهایی نمیتوانید صفحه فروش خود را بالا بیاورید پس تحقیق کلمات کلیدی و استفاده از آنها به دیده شدن محصولاتتان کمک میکند، مثلا فروش ضد آفتاب، خرید ضد آفتاب فاقد رنگ، این ها مثال های کوچکی در این حوزه بود که شما در ارتباط با حوزه خود باید کلمات را استخراج کنید.  

مقالات

برای هرنوع سایتی که وجود دارد اعم از سایت فروشگاهی، آموزشی، خدماتی و…بخشی وجود دارد به نام مقالات یا بلاگ، که در این  بخش شما با تولید محتوا و دادن لینک سازی  داخلی و خارجی به دیده شدن صفحه خود کمک میکنید، این بخش شامل سه قسمت میشود:

آموزشی: در مقالاتی که محتوای آن ها آموزشی است، شما قصد آموزش دادن عنوانی را به مخاطب خود دارید و در واقع آنها را راهنمایی میکنید در توضیح و تفسیر یک موضوع، که در حین آموزش دادن میتوانید محصولات و خدمات خود را به کاربر یادآور شوید.

سرگرم کننده:نوع دیگری از مقالات وجود دارند که مخاطب شما را سرگرم به موضوعی میکند و شما با نوشتن این مقالات خواننده را در فضای جالبی میبرید و با مطالب خود او را به هیجان میاورید.

عاطفی:گاهی شما قصد دارید که با نوشتن مطلبی احساسات خواننده را درگیر کنید و با مقاله خود گاه احساس شادمانی و گاهی غم و اندوه را در نگاه کاربر خود بوجود بیاورید.

فیلم ها 

به طور کلی فیلم ها در وب، کمتر از صفحات متن هستند. در نتیجه می توان با ایجاد یک ویدیو در مقاله، برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی آسان تری داشت. بسته به نوع سایت یا شغلی که اداره می کنید، فیلم ها می توانند راهی عالی برای جذب مخاطب باشند. آموزش استفاده از محصولات خود را در نظر بگیرید یا فرایندی را که مربوط به تجارت شماست را به تصویر بکشید. از فیلم ها میتوانید در هر بخش از مقاله خود با هر عنوان و محتوایی استفاده کنید.

 تصاویر

 تصاویر در مقالات خودشان به دو بخش تقسیم میشود:

اینفوگرافیک یا تصاویر با قالب بزرگ: که حاوی داده های زیادی اغلب به صورت نمودار یا چارت در یک موضوع واحد هستند، می تواند تعداد زیادی بازدید از صفحه و لینک ها را به همراه داشته باشد. با این حال، از آنجا که محتوای زیادی در تصویر جاسازی شده است و به عنوان متن توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیست، مهم است که بقیه صفحه را با دقت بهینه سازی کنید. 

نمایش اسلاید: نمایش اسلاید راهی برای نمایش یک سری تصاویر مرتبط است. بعضی اوقات تصاویر مهمتر از متن هستند. برای استفاده از تصاویر فراموش نکنید که از تگ Alt استفاده کنید و در تگ حتما از کلمه کلیدی استفاده کنید و از تصاویر بهینه استفاده کنید.

 

تولید محتوای سئو شده

همانطور که میدانید سئو و محتوا با یکدیگر ارتباط نزدیک دارند. به هر حال، بدون سئو ممکن است محتوای شما در جایی در صفحه 50 نتایج جستجو گم شود و همه ما می دانیم که ترافیک در آن صفحات بسیار کمتر است.

به همین ترتیب، رسیدن شما به رتبه اول زمانی میتواند رضایت بخش و با ترافیک بالا همراه باشد که افراد پس از کلیک بتوانند از محتوا استفاده بهینه کنند.

به همین دلیل است که یک رابطه خوب بین سئو و محتوای عالی ضروری است! البته امروزه که بحث هوش مصنوعی داغ است، از بین تولید کنندگان محتوا هستند، کسانی که این کار را به هوش مصنوعی واگذار میکنند، پیشنهاد میکنم اگر کنجکاوید که بدانید، تولید محتوا با هوش مصنوعی چگونه انجام میشود، مقاله تولیدمحتوا با هوش مصنوعی را بخوانید.

1. موضوع خود را انتخاب کنید

اولین قدم برای تولید محتوای خوب و سئو شده انتخاب موضوع است،شما باید بدانید که راجب چه موضوعی بنویسید که جستجوی بیشتری داشته باشد و هم راستا با فعالیتتان باشد.یکی از راه های انتخاب موضوع گشتن در سایت رقباست تا موضوعات جدید را بتوانید پیدا کنید اما فراموش نکنید که این فقط ایده گرفتن برای موضوع است و متن شما باید منحصر بفرد خودتان باشد، راه بعدی بررسی کامنت ها در پلتفرم های اجتماعی برای پیدا کردن موضوع است، راه دیگر بررسی در حوزه فعالیت خودتان در سایت هایی که مخاطبین باهم در تعامل هستند،مثل نی نی سایت.

 

2. پیدا کردن کلمات کلیدی 

قدم دوم برای تولید محتوای سئو شده، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است،این بخش موضوع مهمی است چرا که باعث دیده شدن محتوای شما میشود، در این مقاله توضیح مختصری درباره تحقیق کلمات کلیدی به شما ارائه میدهیم، برای بیشتر متوجه شدن و آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی توصیه میکنم مقاله آموزش تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه کنید.

 لزوم استفاده از کلمات کلیدی و باید و نباید های آن

با تحقیق صحیح کلمات کلیدی مشخص خواهد شد که مخاطب شما از کدام عبارات جستجو استفاده می کند، بهینه سازی سئو محتوا و در واقع سرمایه گذاری بر روی کلماتی که مردم ار آن استفاده نمیکنند قطعا کار بیهوده ایست. انجام تحقیقات مناسب درباره کلمات کلیدی به شما اطمینان می دهد که از کلمات مشابه با آنچه مخاطب مورد نظر شما جستجو می کند، استفاده می کنید، بنابراین اکنون کل تلاشی که برای بهینه سازی وب سایت انجام می شود را، ارزشمند می کند.

در این بین نکته ای که وجود دارد این است که ممکن است شما با تعداد زیادی کلمات کلیدی به یک باره مواجه شوید، اما لازم است که بدانید لزومی به استفاده از همه این کلمات نیست حتی اگر دامنه ی بیزینس شما کوچک هم باشد، احتمالا با چند صد کلمه کلیدی مواجه خواهید شد. اما لازم نیست بلافاصله برای همه ی اینها صفحه ایجاد کنید. نکته مهم در مورد داشتن سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس این است که می توانید به تدریج محتوا اضافه کنید و برای سئو در وردپرس هم نکات قابل اهمیتی وجود دارد که رعایت آنها بسیار کمک کننده است. 

طبقه بندی کلمات کلیدی (Short Tail/Long Tail)

طبقه بندی کلمات کلیدی امری ضروری است. برخی از کلمات کلیدی بسیار رایج و رقابتی به اصطلاح کلمات کلیدی اصلی  یا Short Tail هستند، در حالی که برخی دیگر کلمه های کمتر معمول یا به اصطلاح Long Tail هستند. تصمیم بگیرید که مهمترین و حیاتی ترین کلمات کلیدی یعنی آنهایی که برای وب سایت شما ترافیک کافی ایجاد می کنند و به بهترین وجه، متناسب با کسب و کار شما هستند، کدامند.

بعد از کمی فکر در این باره، احتمالا فقط تعداد کمی از کلمات کلیدی Short Tail را برای بیزینس خود در اختیار خواهید داشت و بقیه ی آنها دسته Long Tail قرار دارند.

سئو محتوا که روی رایج ترین کلمات کلیدی متمرکز است، باید در صفحات سطح بالای وب سایت شما قرار گیرند. صفحات سطح بالا همان صفحه اصلی (homepage) و صفحاتی که یک درجه از صفحه اصلی پایین تر هستند، را گویند. از آن طرف تولید محتوای متمرکز بر روی کلمات کلیدی دم بلند، باید بیشتر در جاهایی مانند انتهای سایت تعبیه شوند.

هدف کلمه کلیدی (Keyword intent) و هدف جستجو (search intent)

همانطور که مشغول تحقیق درباره کلمات کلیدی هستید، فکر کردن در مورد هدف کاربران از جستجو ، واقعا نتیجه خوبی در پی دارد. آیا آنها وقتی کلمه کلیدی شما را به عنوان اصطلاح جستجو، وارد می کنند، به دنبال اطلاعات هستند؟ یا هدف آنها صرفا خرید چیزی است؟ قصد کلمات کلیدی، در کلمه ای کلیدی مانند “مبل راحتی چرمی بخرید” یا “نحوه آموزش توله سگ”  کاملا روشن است. اما همیشه اینقدر ساده نیست.

پیشنهاد مطالعه: مقاله هدف جستجو را برای بهتر متوجه شدن این مبحث از دست ندهید.

صفحات نتایج موتور جستجو (Search Engine Results Pages) را بررسی نمایید

هنگام انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی، می توانید اطلاعات زیادی از صفحات نتایج (SERP) بدست آورید. اگر می خواهید بدانید که هدف افرادی که از کلمات کلیدی شما استفاده می کنند چیست، به سادگی آن کلمات کلیدی را گوگل کنید و به نتایج جستجو نگاهی بیندازید. سعی کنید تولید محتوای شما به گونه ای باشد که به نیاز هر کلمه کلیدی بدست آمده، پاسخ دهد. 

ابزاری که می توانید استفاده کنید

چندین ابزار رایگان برای کمک به شما در تحقیقات کلمات کلیدی در دسترس است، که ما برای طولانی نشدن مقاله فقط به نام  آنها بسنده می کنیم:

تطبیق استراتژی کلمات کلیدی

استراتژی کلمه کلیدی شما ثابت نیست و باید در کنار شرکت و وب سایت شما تغییر و تکامل یابد. شما باید در راس تغییرات شرکت خود باشید و همزمان استراتژی خود را تطبیق دهید. اگر فروشگاه آنلاین شما شروع به فروش محصولات جدید می کند، لیست خود را با کلمات کلیدی بیشتر، گسترش دهید. اگر شما به دنبال مارکت های جدید هستید، بسیار مهم است که کلمات کلیدی شما نیز به سمت این مارکت های جدید باشند.

چندین استراتژی مختلف برای کلمات کلیدی وجود دارد که می توان آنها را اتخاذ نمود. یکی از آنها شروع تلاش برای رتبه بندی کلمات کلیدی long tail و پس از آن هدف قرار دادن کلمات کلیدی عمومی تر است. اما همچنین می توانید با تمرکز بر روی کلمات کلیدی عمومی شروع کنید و سپس کلمات کلیدی long tail را هدف قرار دهید. علاوه بر آن شما می توانید فعالیت های بیشتری را دنبال کرده، رویکرد خود را گسترش دهید و محتوای بیشتری درباره کارهای مختلف اضافه کنید، یا می توانید همه را به طور همزمان انجام دهید.

3. اصول تولید محتوا ارزشمند

بعد از انتخاب موضوع و پیدا کردن کلمات کلیدی، سعی کنید نهایت تلاش خود را در تولید محتوا جدید بگذارید، هرچی محتوای شما تازه تر و یونیک تر باشد مخاطبین بیشتری به مطالعه آن میپردازند و برند شما قطعا مطرح تر خواهد شد. سعی کنید از عکس ها و فیلم های مرتبط استفاده کنید و در عکس های خود حتما کلمات کلیدی بکار ببرید. محتوای شما باید مختصر و مفید باشد اما در عین حال جامع نیز باشد.

اگر می خواهید محتوای یونیکی بنویسید، باید در مورد مخاطبان و کسانی که قرار است این مطلب برایشان جذاب باشد، فکر کنید. همچنین در ادامه از خود بپرسید:

  • می خواهید به مخاطبان خود چه بگویید؟
  • پیام اصلی مقاله شما چیست؟
  • هدف از این تولید محتوا چه بوده است؟
  • می خواهید بعد از اینکه مخاطب، مقاله شما را خواند چه کاری انجام دهد؟ (آیا می خواهید فقط آنها را برای مدتی سرگرم کنید، یا از محصولات و خدمات شما خریداری نمایند و یا اینکه پست های بیشتری از سایتتان را بخوانند؟)

فکر کردن و یافتن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا ایده ای ناب و بدیع، برای پست یا مقاله خود بیابید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که تلاش کنید محتوا را طراحی کنید و بفهمید کاربر چه میخواهد تا آن محتوا را به زبان و فرمت مورد نیاز کاربر تبدیل کنید.طراحی محتوا فقط یک تکنیک نیست بلکه یک متد جدید درباره محتواست.

4. مطالب را خوانا بنویسید

یک نیاز اصلی برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا، نوشتن محتوایی است که به راحتی قابل خواندن باشد. خوانایی هم برای مخاطبان سایت و هم برای Google مهم است. خوانایی در مورد بسیاری از عوامل از جمله ساختار متن، طول جمله و نوشتن پاراگراف های واضح می باشد.

اگر متن شما به خوبی ساختار یافته و به وضوح نوشته شده باشد، خوانندگان پیام شما را درک می کنند، اما شاید مهمتر از این، به Google نیز کمک کند تا درک بهتری از محتوای شما داشته باشد. پس اگر پیام اصلی شما برای گوگل واضح تر باشد، به احتمال زیاد پست شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب خواهد کرد.

5. URLهای مطلوب

سعی کنید که URLهای کوتاه در حدود 3تا 5 کلمه بنویسید، تجربه ثابت کرده است که آدرس هایی که محتوای یکسان دارند اما آدرس های متفاوت، آدرسی که کوتاه تر است محبوب تر است چه برای کاربر و چه برای موتور جستجوی گوگل.از درج URL های گیج کننده بپرهیزید و حتما موضوع خود را در آن درج کنید و از کلمه کلیدی مد نظرتان در آن استفاده کنید.

6. محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

آخرین نیاز برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا، اطمینان از بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو است. شما می خواهید محتوای سئو شما به راحتی پیدا شود. قابلیت کشف با افزایش احتمال اینکه Google محتوای شما را برای صفحات نتیجه انتخاب کند، ارتباط دارد. مهم است که پس از نوشتن یک پست اوریجینال و خواندنی، این مرحله آخر را هم بگذرانید.

Yoast SEO به شما کمک می کند کمی بیشتر متن خود را تغییر دهید. اگر مقاله خود را نوشتید، روی آن ایده اصلی متمرکز شده اید و خوانایی پست خود را بهینه کرده اید، باید نگاهی به تجزیه و تحلیل SEO در Yoast SEO بیندازید. گلوله های قرمز و نارنجی نشان می دهد که کدام یک از جنبه های قابل کشف شما باید کمی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

 

7. عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید

اگرچه گوگل مدت هاست که توضیحات متا را بعنوان عامل رتبه بندی در نظر نمیگیرد، اما قطعا به آن  اهمیت بدهید و برای نوشتن تگ عنوان و متا وقت بگذارید چرا که به گوگل  و سایر موتورهای جستجو درباره موضوع وب‌سایت شما اطلاع می‌دهد. این اطلاعات همچنین در نتایج جستجو برای مشاهده کاربران نشان داده می شود و بهینه سازی آن می تواند به آنها کمک کند تا به سایت شما مراجعه کنند.

 بنابراین قدرت یک عنوان و توضیحات متا را در سئو را دست کم نگیرید! عنوان هایی بنویسید که واضح و جالب باشند و از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنند (چیزی که مخاطبان جستجو میکنند).

علاوه بر یک عنوان عالی، همچنین مطمئن شوید که توضیحات متا شما جالب باشد و موضوع مقاله شما را بیشتر توضیح دهد. یک توضیحات متا خوب، تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهد و دارای سه ویژگی زیر است:

به این سؤالات کاربر پاسخ می دهد: “صفحه درباره چیست؟” و “چرا صفحه من بهترین انتخاب برای جستجو است؟”

کلمات کلیدی اصلی که قصد دارید صفحه برای آنها رتبه بندی شود را شامل میشود. گنجاندن کلمه کلیدی هدف در اینجا یک فرصت بهینه سازی در صفحه است.

در توضیحات متا به خواننده بگویید از کلیک کردن روی فهرست شما چه چیزی به دست خواهد آورد.

8. ساختار صفحات خود را تنظیم کنید

محتویات صفحه شما ممکن است عالی باشد، اما می تواند به راحتی در قالبی سازماندهی نشده و ناکارآمد از بین برود. تقسیم کردن محتوای خود به پاراگراف های کوچکتر با سرفصل، خوانایی آسان تر و بهتر را برای کاربران شما ایجاد می کند.

 استفاده از سلسله مراتب و تگ های مناسب برای سرفصل‌ها (H1 برای عنوان، H2 برای زیرعنوان) برای حفظ ساختار مناسب مقاله مهم است.

9. ساختار لینک سازی داخلی وبسایت را بروز کنید

پس از انتشار پست خود، همیشه باید لینک های داخلی از سایر صفحات سایت خود را به مقاله جدید اضافه کنید تا به موتورهای جستجو و کاربران کمک کنید تا از صفحه جدید بازدید کنند.

این نه تنها سایت شما را کاربرپسند می‌کند، بلکه به گوگل کمک می‌کند تا سایت شما را بخزد و صفحه جدید شما را مشخص کند (از طریق انکرتکست) تا به درستی آن را فهرست و رتبه بندی کند.

یک راه آسان برای شناسایی سریع فرصت‌های لینک داخلی، با موتورجستجو گوگل، site: است. شما میتوانید از آن با تایپ (site:yoursitehere/ کلمه کلیدی مورد نظر) در گوگل استفاده می کنید.

تکنیک پیدا کردن محتوا

به عنوان مثال، زمانی که به دنبال فرصت‌های لینک داخلی به این صفحه می‌گشتم، برخی عبارات مرتبط را بااین فرمول جستجو کردم وصدها صفحه را با متن مرتبط در صفحه نشان داد.

در نتایج مقالات مرتبط پیمایش کنید و چند مورد را برای لینک سازی داخلی به صفحه جدید خود انتخاب کنید.

10. بر فعالیت خود نظارت داشته باشید

با نظارت بر تلاش های خود از محتوای سئو دوستانه خود مطلع باشید. گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول راه هایی  آسان و رایگان برای ردیابی بازدید از صفحه و میانگین زمان صرف شده در یک صفحه است.

مواردی مانند نرخ پرش و زمان حضور کاربران در سایت را بررسی کنید تا ایده ای از نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما پس از ورود به محتوایتان را داشته باشید. اگر شاهد افت زیاد علاوه بر میانگین زمان کم در صفحه هستید، این نشانه آن است که محتوای شما با آنچه که به دنبال آن بودند مرتبط نبوده یا بدتر از آن جالب نبوده است.

فقط نگاه کردن به این معیارهای ساده می‌تواند به شما ایده خوبی بدهد که کدام قسمت‌های محتوا به خوبی مورد استقبال و پسند قرار گرفته‌اند تا بتوانید آن نوع محتوا را در ادامه راه تکرار کنید.

سئو و محتوا مکمل یکدیگر هستند، بنابراین استفاده از تکنیک‌های باکیفیت برای اطمینان از ترافیک و تعامل بیشتر در وب‌سایت‌تان مهم است. اگر در مورد سئو، محتوا یا نحوه کار آنها با یکدیگر سؤالی دارید و یا دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید حتما نگاهی به دیگر مقالات آموزشگاه دارکوب بیندازید.

بهترین تکنیک برای نوشتن محتوای سئو چیست

نوشتن محتوا سئو شده می‌تواند چالش بزرگی باشد، اما اگر از قوانین سئو متن به بسیار ساده هم هستند پیروی کنید، می‌توانید یک محتوا متناسب با موتورهای جستجو بنویسید.

برای انجام این کار، باید روی سه چیز تمرکز کنید:

  1. بدانید که جستجوگران هنگام جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر شما به چه چیزی نیاز دارند. (هدف جستجو)
  2. بهترین پاسخ ممکن را برای یک عبارت جستجوی داده شده ایجاد کنید (یعنی تحقیق و دانش)
  3. پاسخ را به گونه ای ارائه دهید که خواندن و درک آسان باشد (یعنی مهارت های نوشتاری خوبی داشته باشید)

فراتر از آن، شما همچنین باید اصول اولیه عناصر سئوی درون صفحه، مانند متا تگ ها، متن جایگزین تصویر، لینک های داخلی و غیره را بدانید.

علاوه بر اینها، متون سئو باید تا حد امکان گسترده باشند، زیرا هرچه محتوای یک صفحه بیشتر باشد، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در لیست بالا در موتورهای جستجو وجود دارد.

همچنین مهم است که کلمات کلیدی به طور طبیعی گنجانده شوند – اما نه خیلی زیاد، در غیر این صورت متن تکه تکه و غیر طبیعی به نظر می رسد.

یک نکته خوب نیز این است که کلمات کلیدی را در ابتدا و انتهای متن قرار دهید، زیرا به این ترتیب بیشترین تاثیر را دارند.

اهمیت موضوع و کلمه کلیدی خوب

اگر متنی در مورد سگ ها بنویسید، اما هیچ یک از مخاطبان هدف شما به سگ ها علاقه ای نداشته باشند، متن رتبه خوبی نخواهد داشت. درعوض، باید در مورد موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود فکر کنید و سپس متنی در مورد آن بنویسید.

متن را طوری طراحی کنید که برای موتورهای جستجو بهینه شود. این شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب سئو و ساختاربندی متن است که خواندن و درک آن برای موتورهای جستجو آسان باشد.

اگر این را جدی بگیرید، محتوا شما شانس بیشتری برای نمایش در نتایج جستجو خواهد داشت.

 همچنین در سئو محتوا باید توجه کنید که متن باید برای افراد جالب باشد. اگر متن فقط برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد و برای مردم جالب نباشد، کاربران صفحه شما را را ترک خواهند کرد و نتیجه خوبی نخواهید گرفت. پس یادتان باشد که متن هایتان را علاوه بر موتورهای جستجو برای کاربران هم بهینه باشد.

سئو کردن محتوا

 

 

نتیجه گیری

سئو محتوا، بخش بزرگی از Seo است. این شامل تمام جنبه های نوشتن و ساختاردهی مطالب در وب سایت شما است. برای مثال استفاده درست و بجا از تیترها و هدرها، نامگذاری مناسب برای عکس ها، قرار دادن متن alt برای تصاویر، استفاده از لیست ها و دسته بندی محتوا، لینک سازی، آپدیت مطالب و… جز سئو محتوا می باشند.

همانطور که می دانید Google، متن وب سایت شما را خوانده و اسکن می کند. الگوریتم Google رتبه بندی سایت شما را عمدتا براساس محتوایی که منتشر می کنید، تعیین می کند و همه ما می دانیم که تولید محتوا اصل کار است.

پیشنهاد میکنم مقاله تولیدمحتوا چیست را مطالعه کنید و سپس بدانید که شما باید محتوای سئو خوبی بنویسید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کرده و وب سایت خود را به گونه ای ساختار دهی کنید که Google آن را بهتر درک کند و این نکته را فراموش نکنید که با رعایت تمام اصولی که در این مقاله آوردیم و پایبندی به آنها ممکن است مدت زمان طولانی حتی تا دوماه را طول بکشد تا صفحه شما به بازدید برسد، میتوانید برای کوتاه کردن این موضوع از مخاطبینتان در پلتفرم ها بخواهید که محتوای شما را ببنند و بخوانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین