چگونه یک متن را سئو کنیم؟

  • نویسنده: محسن لشکری
  • بازبینی شده توسط: محسن لشکری
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=8568
چگونه یک متن را سئو کنیم؟

سئو متن (سئو محتوا) جزو اولین و مهمترین مباحث در سئو میباشد. سئو متن صفحات شما را بهینه می‌کند تا موتورهای جستجو راحت‌تر محتوای آن را کرال و رتبه بندی کنند همچنین باعث جذب ترافیک از سوی کاربران میشود. اگر محتوا بدون در نظر گرفتن سئو ایجاد شده باشد، ممکن است به نظر مناسب موتورهای جستجو نباشد و خزنده ها حتی متوجه نشوند که صفحه در مورد چه موضوعی است.

قرار دادن استراتژیک کلمات و عبارات کلیدی در متن و درج لینک ها، باعث بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو و طبیعتا افزایش تعداد خوانندگان صفحه شما می شود. محتوا و سئو با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند و نوشتن متن سئو شده یک تکنیک بازاریابی است که  تاثیر بلند مدتی بر بازدید وبسایت شما دارد.

سئو محتوا چیست؟

SEO محتوا به تولید محتوایی گفته می شود که به صفحات وب شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. این مقوله شامل همه مواردی است که با نوشتن و ساختاردهی مطالب در وب سایت شما انجام می شود.

سه عنصر اصلی وجود دارد که شما باید برای تولید محتوای با ارزش که باعث می شود وب سایت شما از رتبه خوبی برخوردار شود، در نظر بگیرید:

  1. استراتژی انتخاب کلمات کلیدی
  2. ساختار و قالب بندی سایت
  3. نوشتن محتوای یونیک و جدید

سئو محتوا از این جهت مهم است که موتورهای جستجو مانند Google وب سایت شما را بررسی و می‌خوانند، بنابراین کلماتی که در سایت خود استفاده می کنید، تعیین کننده این هستند که آیا سایت در صفحات نتایج جستجو، رتبه بندی شود یا خیر. البته در این بین وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده و دارای یک رابط کاربری عالی باشد، همچنین تمام موارد فنی که باعث رتبه بندی بهتر سایت می شوند را نیز پوشش داده باشد. اما همانطور که گفته شد، بدون تولید محتوای با کیفیت خوب، سایت شما در موتورهای جستجو شانسی ندارد.

 

انواع محتوا

  • صفحات محصول: یک صفحه محصول می تواند هم به عنوان محتوای سئو و هم به عنوان صفحه ی مورد نظر PPC عمل کند.
  • پست های وبلاگ: وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک جریان منظم از محتوای سئو است. به طور کلی، پست های وبلاگ نسبت به صفحات محصول جذابیت بیشتری دارند و احتمال جذب لینک وجود دارد، بنابراین می توانند راهی عالی برای ایجاد اقتدار برای سایت شما باشند.
  • مقالات: به مقاله خبری، مصاحبه یا یک بخش ویژه فکر کنید. این نوع اصلی محتوایی است که در اکثر وب سایت های روزنامه یا مجله پیدا خواهید کرد.
  • لیست ها: لیست در واقع فقط نوعی مقاله است، اما قالب بندی آن به صورت لیست (مانند “10 راه برای کاهش وزن” یا “101 موردی که از Google متنفرم”)، اسکن را آسان می کند. به نظر می رسد که این نوع عناوین در نتایج جستجو یا در فیدهای شبکه های اجتماعی بیشتر قابل کلیک هستند.
  • راهنماها: راهنما، محتوای طولانی تری است که نحوه انجام کار را با جزئیات توضیح می دهد. می توانید یک راهنمای کامل در وب سایت خود قرار دهید و بازدید کنندگان را ملزم به خواندن راهنمای کامل کنید. 
  • فیلم ها: به طور کلی فیلم ها در وب، کمتر از صفحات متن هستند. در نتیجه می توان با ایجاد یک ویدیو به جای مقاله، برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی آسان تری داشت. بسته به نوع سایت یا شغلی که اداره می کنید، فیلم ها می توانند راهی عالی برای جذب مخاطب باشند. آموزش استفاده از محصولات خود را در نظر بگیرید یا فرایندی را که مربوط به تجارت شماست را به تصویر بکشید.
  • اینفوگرافیک: اینفوگرافیک یا تصاویر با قالب بزرگ که حاوی داده های زیادی اغلب به صورت نمودار یا چارت در یک موضوع واحد هستند، می تواند تعداد زیادی بازدید از صفحه و لینک ها را به همراه داشته باشد. با این حال، از آنجا که محتوای زیادی در تصویر جاسازی شده است و به عنوان متن توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیست، مهم است که بقیه صفحه را با دقت بهینه سازی کنید. 
  • نمایش اسلاید: نمایش اسلاید راهی برای نمایش یک سری تصاویر مرتبط است. بعضی اوقات تصاویر مهمتر از متن هستند. 
  • واژه نامه‌ها: باور کنید افراد بیشتر از Google برای جستجوی اصطلاحات استفاده می کنند تا اینکه از دیکشنری استفاده کنند. اگر در یک صنعت تخصصی کار می کنید، یک واژه نامه کاملا مناسب، می تواند روش خوبی برای جذب ترافیک جستجوها باشد.
  • دایرکتوری ها: دایرکتوری، طبقه بندی مفیدی است که از لینک های سایت ها یا منابع پیرامون یک موضوع مشخص، استفاده می شود. به عنوان مثال، یک وبلاگ عطر ممکن است فهرست مکان هایی برای خرید عطر، از فروشگاه های بزرگ گرفته تا فروشگاه های مستقل در سراسر کشور را، ایجاد نماید.

اینها فقط برخی از انواع اساسی محتوا است و اجازه ندهید این لیست شما را محدود کند .

سئو محتوا

تولید محتوای سئو شده

1. تحقیق کلمات کلیدی (Keyword research)

قدم اولی که در رابطه با تولید محتوای سئو خواهیم برداشت، به جستجوی کلمات کلیدی منتهی می شود.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

اگر در مورد تحقیق کلمات کلیدی اطلاعات کمی دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله تحقیق کلمات کلیدی چیست را مطالعه فرمایید.

چرا تحقیقات کلمات کلیدی، برای تولید محتوای سئو بسیار مهم است؟

با تحقیق صحیح کلمات کلیدی مشخص خواهد شد که مخاطب شما از کدام عبارات جستجو استفاده می کند، که این امری مهم است. بهینه سازی سئو محتوا برای کلماتی که مردم از آن استفاده نمی کنند منطقی نیست. انجام تحقیقات مناسب درباره کلمات کلیدی به شما اطمینان می دهد که از کلمات مشابه با آنچه مخاطب مورد نظر شما جستجو می کند، استفاده می کنید، بنابراین اکنون کل تلاشی که برای بهینه سازی وب سایت انجام می شود را، ارزشمند می کند.

چه تعداد کلمه کلیدی می بایست انتخاب شود؟

ارائه دقیق تعداد کلمات کلیدی که باید روی آنها تمرکز کنید بسیار دشوار است. شما هر تعداد کلمه کلیدی که مربوط به کارتان است را پیدا کنید، حتی اگر 500 کلمه یافتید نگران نباشید، قرار نیست همه را در یک متن بگنجانید.

اگر دامنه ی بیزینس شما کوچک هم باشد، احتمالا با چند صد کلمه کلیدی مواجه خواهید شد. اما لازم نیست بلافاصله برای همه ی اینها صفحه ایجاد کنید. نکته مهم در مورد داشتن سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس این است که می توانید به تدریج محتوا اضافه کنید. به این فکر کنید که دوست دارید بلافاصله برای کدام کلمات کلیدی، جستجو و رتبه بندی شوید. پس قبل از آن باید تعیین کنید که اولویت های شما چیست و سپس برای تولید محتوای خود برنامه ریزی نمایید.

طبقه بندی کلمات کلیدی (Short Tail/Long Tail)

طبقه بندی کلمات کلیدی امری ضروری است. برخی از کلمات کلیدی بسیار رایج و رقابتی به اصطلاح کلمات کلیدی اصلی  یا Short Tail هستند، در حالی که برخی دیگر کلمه های کمتر معمول یا به اصطلاح Long Tail هستند. تصمیم بگیرید که مهمترین و حیاتی ترین کلمات کلیدی یعنی آنهایی که برای وب سایت شما ترافیک کافی ایجاد می کنند و به بهترین وجه، متناسب با کسب و کار شما هستند، کدامند.

بعد از کمی فکر در این باره، احتمالا فقط تعداد کمی از کلمات کلیدی Short Tail را برای بیزینس خود در اختیار خواهید داشت و بقیه ی آنها دسته Long Tail قرار دارند.

سئو محتوا که روی رایج ترین کلمات کلیدی متمرکز است، باید در صفحات سطح بالای وب سایت شما قرار گیرند. صفحات سطح بالا همان صفحه اصلی (homepage) و صفحاتی که یک درجه از صفحه اصلی پایین تر هستند، را گویند. از آن طرف تولید محتوای متمرکز بر روی کلمات کلیدی دم بلند، باید بیشتر در جاهایی مانند انتهای سایت تعبیه شوند.

هدف کلمه کلیدی (Keyword intent) و هدف جستجو (search intent)

همانطور که مشغول تحقیق درباره کلمات کلیدی هستید، فکر کردن در مورد هدف جستجوی کاربران، واقعا نتیجه خوبی دارد. آیا آنها وقتی کلمه کلیدی شما را به عنوان اصطلاح جستجو، وارد می کنند، به دنبال اطلاعات هستند؟ یا هدف آنها صرفا خرید چیزی است؟ قصد کلمات کلیدی، در کلمه ای کلیدی مانند “مبل راحتی چرمی بخرید” یا “نحوه آموزش توله سگ”  کاملا روشن است. اما همیشه اینقدر ساده نیست.

قصد و هدف چهار نوع دارد:

قصد پیمایش (Navigational intent):

افراد می خواهند از یک وب سایت خاص بازدید کنند، اما به جای اینکه URL را وارد کنند، اصطلاحی را در موتور جستجو وارد می کنند.

قصد اطلاعاتی (Informational intent):

افراد در تلاش هستند تا پاسخی برای یک سوال یا اطلاعات خاص در مورد یک موضوع ویژه پیدا کنند.

قصد تجاری (Commercial intent):

افراد می خواهند در آینده نزدیک، چیزی خریداری کنند و قبل از خرید کردن، در حال تحقیق برای آن کالا هستند.

قصد معامله ای (Transactional intent):

افراد پس از انجام جستجو به منظور قصد تجاری خود (نوع سوم)، به دنبال خرید چیزی می گردند.

موتورهای جستجو همیشه در تلاش هستند تا به نیازهای دقیق افراد پاسخ دهند و آنها در حدس زدن قصد افراد، هر روز بهتر و بهتر می شوند. به بیان ساده، اگر 95٪ از افرادی که “تعویض لاستیک اتومبیل” را جستجو می کنند، تنها قصد اطلاع رسانی دارند و شما قصد معامله برای فروش لاستیک را دارید، احتمالا بیشتر اوقات در رتبه بندی وارد نخواهید شد.

صفحات نتایج موتور جستجو (Search Engine Results Pages) را بررسی نمایید

هنگام انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی، می توانید اطلاعات زیادی از صفحات نتایج (SERP) بدست آورید. اگر می خواهید بدانید که هدف افرادی که از کلمات کلیدی شما استفاده می کنند چیست، به سادگی آن کلمات کلیدی را گوگل کنید و به نتایج جستجو نگاهی بیندازید. سعی کنید تولید محتوای شما به گونه ای باشد که به نیاز هر کلمه کلیدی بدست آمده، پاسخ دهد. 

ابزاری که می توانید استفاده کنید

چندین ابزار رایگان برای کمک به شما در تحقیقات کلمات کلیدی در دسترس است، که ما برای طولانی نشدن مقاله فقط به نام  آنها بسنده می کنیم:

ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محتوا

تطبیق استراتژی کلمات کلیدی

استراتژی کلمه کلیدی شما ثابت نیست و باید در کنار شرکت و وب سایت شما تغییر و تکامل یابد. شما باید در راس تغییرات شرکت خود باشید و همزمان استراتژی خود را تطبیق دهید. اگر فروشگاه آنلاین شما شروع به فروش محصولات جدید می کند، لیست خود را با کلمات کلیدی بیشتر، گسترش دهید. اگر شما به دنبال مارکت های جدید هستید، بسیار مهم است که کلمات کلیدی شما نیز به سمت این مارکت های جدید باشند.

چندین استراتژی مختلف برای کلمات کلیدی وجود دارد که می توان آنها را اتخاذ نمود. یکی از آنها شروع تلاش برای رتبه بندی کلمات کلیدی long tail و پس از آن هدف قرار دادن کلمات کلیدی عمومی تر است. اما همچنین می توانید با تمرکز بر روی کلمات کلیدی عمومی شروع کنید و سپس کلمات کلیدی long tail را هدف قرار دهید. علاوه بر آن شما می توانید فعالیت های بیشتری را دنبال کرده، رویکرد خود را گسترش دهید و محتوای بیشتری درباره کارهای مختلف اضافه کنید، یا می توانید همه را به طور همزمان انجام دهید.

2. ساختار سایت (Site structure)

دومین جنبه مهم سئو محتوا، ساختار سایت شماست. ابتدا توضیح می دهیم که چرا ساختار سایت مهم است، سپس به شما نشان می دهیم که ساختار ایده آل سایت چگونه باید باشد. همچنین نکاتی در مورد چگونگی بهبود ساختار سایت، بدون ایجاد اختلال در هسته اصلی وب سایت، ارائه می دهیم.

ساختار سایت در سئو محتوا

چرا ساختار سایت برای سئو محتوا مهم است؟

حتما دلیلی وجود دارد که ساختار سایت یک فاکتور مهم رتبه بندی است و بنابراین برای سئو محتوا ضروری می باشد. اگر اطلاعا کافی در این زمینه ندارید پیشنهاد می‌شود مقاله سئو تکنیکال سایت دارکوب را مطالعه فرمایید.

تولید محتوا و سئو

3. نوشتن مطالب (Copywriting)

سومین و آخرین جنبه استراتژی موفقیت آمیز SEO محتوا، نوشتن متن است. شما باید مقالاتی بنویسید که برای خواندن جذاب باشند و این باعث می شود مخاطبان همچنان در وب سایت شما بمانند، در عین حال، محتوای سئو خود را برای گوگل جذاب کنید. اما برخی از افراد بسیار فراتر رفته و مطالب خود را چنان آشکار بهینه می کنند که خواندن آنها وحشتناک می شود. دقت کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم متن خود را برای جستجو بهینه کنید، اما بدون اینکه بر اصل ایده یا خوانایی متن لطمه زده و تاثیر منفی بگذارد.

نوشتن مطالب با یک ایده اصلی آغاز می شود

اولین نیاز برای تولید محتوای با کیفیت بالا، نوشتن یک متن بدیع و ابتکاری است. پست وبلاگ یا مقاله ی شما باید تازه، جدید و یونیک باشد. در واقع باید با سایر پست ها و مقالات وبلاگ ها که قبلا در اینترنت وجود داشتند، متفاوت باشد. در یک کلام، شما باید محتوایی بنویسید که مردم مایل به خواندن آن باشند.

اگر تحقیق واژه های کلیدی خود را به خوبی انجام داده باشید، در نهایت با یک لیست طولانی از عباراتی که مایل هستید با آنها جستجو شوید، مواجه اید. این لیست از اصطلاحات می تواند راهنمای انتخاب های شما باشد. بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که برای پست وبلاگ خود، ایده اصلی دارید و در آن ایده، کلمه کلیدی مورد نظر، جایگاه برجسته ای دارد.

یک محتوای سئو بدیع و ابتکاری، لزوما به معنای محتوای کاملا جدید نیست. البته، اگر داستان شما کاملا جدید باشد، به طور خودکار معنای اورجینال بودن، به خود می گیرد. همچنین بدانید که ارائه ی نظر حرفه ای خود در مورد یک موضوع خاص، نیز به عنوان محتوای اصلی و یونیک محسوب می شود. علاوه بر آن زاویه دید شخصی شما نسبت به یک موضوعی، باعث می شود محتوای شما منحصر به فرد و بدیع بنظر برسد.

اهمیت مخاطبان در تولید محتوای سئو

درباره مخاطبان هدف فکر کنید

اگر می خواهید محتوای یونیکی بنویسید، باید در مورد مخاطبان و کسانی که قرار است این مطلب برایشان جذاب باشد، فکر کنید. همچنین در ادامه از خود بپرسید:

  • می خواهید به مخاطبان خود چه بگویید؟
  • پیام اصلی مقاله شما چیست؟
  • هدف از این تولید محتوا چه بوده است؟
  • می خواهید بعد از اینکه مخاطب، مقاله شما را خواند چه کاری انجام دهد؟ (آیا می خواهید فقط آنها را برای مدتی سرگرم کنید، یا از محصولات و خدمات شما خریداری نمایند و یا اینکه پست های بیشتری از سایتتان را بخوانند؟)

فکر کردن و یافتن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا ایده ای ناب و بدیع، برای پست یا مقاله خود بیابید.

طراحی محتوا

طراحی محتوا فرآیندی است که به شما کمک می کند تا براساس نیاز واقعی کاربر، به تولید محتوا بپردازید. البته این تنها بدین معنا نیست که آنچه را که کاربر شما خواهان آن است بفهمید، بلکه بیشتر روی آنچه کاربر واقعا نیاز دارد متمرکز است و به او امکان می دهد تا آن محتوا را به زبان و فرمت مورد نیاز خود بدست آورد.

طراحی محتوا فقط یک تکنیک نیست که به شما کمک می کند محتوای بهتری تولید کنید، این یک متد جدید برای تفکر در مورد محتوا است. صحبت کردن درباره محتوای کاربر محور آنقدر مفصل است، که امیدوارم در یک مقاله دیگر فرصتی برای شرح آن مهیا شود.

طراحی محتوا در سئو

نوشتن مطلب، به محتوای سئو  خوانا نیاز دارد

یک نیاز اصلی برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا، نوشتن محتوایی است که به راحتی قابل خواندن باشد. خوانایی هم برای مخاطبان سایت و هم برای Google مهم است. خوانایی در مورد بسیاری از عوامل از جمله ساختار متن، طول جمله و نوشتن پاراگراف های واضح می باشد.

اگر متن شما به خوبی ساختار یافته و به وضوح نوشته شده باشد، خوانندگان پیام شما را درک می کنند، اما شاید مهمتر از این، به Google نیز کمک کند تا درک بهتری از محتوای شما داشته باشد. پس اگر پیام اصلی شما برای گوگل واضح تر باشد، به احتمال زیاد پست شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب خواهد کرد.

محتوا، متن و هدف جستجو

با هوشمندتر شدن گوگل، درک بهتر مطالب در سایت ها هم شروع شد. گوگل قرار نیست که فقط ببیند یک کلمه کلیدی چند بار در یک صفحه ظاهر شده است. او همچنین محتوای مربوطه را برای مواردی مانند اصطلاحات و عبارات مشترک، کلمات مرتبط و مترادف، در نظر می گیرد. علاوه بر این همانطور که قبلا ذکر شد، Google قادر است سوالات و قصد کاربران را بهتر درک کند. یعنی سعی می کند هدف جستجو کاربر را تعیین کند و بفهمد که آیا او به دنبال یک محصول است یا فقط اطلاعات می خواهد؟ و کدام صفحات بیشتر با این هدف متناسب هستند؟

تمام این تحولات به این معنی است که شما باید بیش از این که بطور مداوم از کلمه کلیدی خود استفاده کنید، به کلماتی که در اطراف آنها نیز استفاده می شوند، فکر کنید. برای مثال Yoast SEO Premium به شما امکان می دهد تا محتوای سئو خود را با مترادف ها بهینه کنید و افزودن متن به مقالات شما را حتی ساده تر می کند.

محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه شود

آخرین نیاز برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا، اطمینان از بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو است. شما می خواهید محتوای سئو شما به راحتی پیدا شود. قابلیت کشف با افزایش احتمال اینکه Google محتوای شما را برای صفحات نتیجه انتخاب کند، ارتباط دارد. مهم است که پس از نوشتن یک پست اوریجینال و خواندنی، این مرحله آخر را هم بگذرانید.

Yoast SEO به شما کمک می کند کمی بیشتر متن خود را تغییر دهید. اگر مقاله خود را نوشتید، روی آن ایده اصلی متمرکز شده اید و خوانایی پست خود را بهینه کرده اید، باید نگاهی به تجزیه و تحلیل SEO در Yoast SEO بیندازید. گلوله های قرمز و نارنجی نشان می دهد که کدام یک از جنبه های قابل کشف شما باید کمی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

تکنیک برای نوشتن سئو متن

بهترین تکنیک برای نوشتن محتوای سئو چیست؟

نوشتن محتوا سئو شده می‌تواند چالش بزرگی باشد، اما اگر از قوانین سئو متن به بسیار ساده هم هستند پیروی کنید، می‌توانید یک محتوا متناسب با موتورهای جستجو بنویسید.

برای انجام این کار، باید روی سه چیز تمرکز کنید:

  1. بدانید که جستجوگران هنگام جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر شما به چه چیزی نیاز دارند. (هدف جستجو)
  2. بهترین پاسخ ممکن را برای یک عبارت جستجوی داده شده ایجاد کنید (یعنی تحقیق و دانش)
  3. پاسخ را به گونه ای ارائه دهید که خواندن و درک آسان باشد (یعنی مهارت های نوشتاری خوبی داشته باشید)

فراتر از آن، شما همچنین باید اصول اولیه عناصر سئوی درون صفحه، مانند متا تگ ها، متن جایگزین تصویر، لینک های داخلی و غیره را بدانید.

علاوه بر اینها، متون سئو باید تا حد امکان گسترده باشند، زیرا هرچه محتوای یک صفحه بیشتر باشد، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در لیست بالا در موتورهای جستجو وجود دارد.

همچنین مهم است که کلمات کلیدی به طور طبیعی گنجانده شوند – اما نه خیلی زیاد، در غیر این صورت متن تکه تکه و غیر طبیعی به نظر می رسد.

یک نکته خوب نیز این است که کلمات کلیدی را در ابتدا و انتهای متن قرار دهید، زیرا به این ترتیب بیشترین تاثیر را دارند.

اهمیت موضوع و کلمه کلیدی خوب

اگر متنی در مورد سگ ها بنویسید، اما هیچ یک از مخاطبان هدف شما به سگ ها علاقه ای نداشته باشند، متن رتبه خوبی نخواهد داشت. درعوض، باید در مورد موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود فکر کنید و سپس متنی در مورد آن بنویسید.

متن را طوری طراحی کنید که برای موتورهای جستجو بهینه شود. این شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب سئو و ساختاربندی متن است که خواندن و درک آن برای موتورهای جستجو آسان باشد.

اگر این را جدی بگیرید، محتوا شما شانس بیشتری برای نمایش در نتایج جستجو خواهد داشت.

 همچنین در سئو محتوا باید توجه کنید که متن باید برای افراد جالب باشد. اگر متن فقط برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد و برای مردم جالب نباشد، کاربران صفحه شما را را ترک خواهند کرد و نتیجه خوبی نخواهید گرفت. پس یادتان باشد که متن هایتان را علاوه بر موتورهای جستجو برای کاربران هم بهینه باشد.

سئو کردن محتوا

چگونه یک متن را سئو کنیم؟

همانطور که میدانید سئو و محتوا با یکدیگر ارتباط نزدیک دارند. به هر حال، بدون سئو ممکن است محتوای شما در جایی در صفحه 50 نتایج جستجو گم شود و همه ما می دانیم که ترافیک در آن صفحات بسیار کمتر است.

به همین ترتیب، رسیدن شما به رتبه اول زمانی میتواند رضایت بخش و با ترافیک بالا همراه باشد که افراد پس از کلیک بتوانند از محتوا استفاده بهینه کنند.

به همین دلیل است که یک رابطه خوب بین سئو و محتوای عالی ضروری است! در ادامه نکاتی در مورد نحوه نوشتن متن سئو بررسی خواهد شد که کمک میکند محتوا شما ارزشمند و در عین حال از نظر سئو قوی باشد.

  1. محتوا را برای مخاطبان خود بنویسید

این نکته یکی از قوانین سئو متن است. به نظر می رسد به اندازه کافی آسان است، اما بسیاری از وبسایت ها اشتباه محتوا تولید می کنند.

محتوایی بنویسید که منافع بازار هدف شما را جلب کند یا به سوالات آنها پاسخ دهد. لازم نیست همه پست ها در مورد محصول یا خدمات شما باشند، اما همه آنها باید مرتبط با صنعت شما باشند.

با نوشتن محتوای سئو پسند که جالب و آموزنده است، خود و شرکتتان را به عنوان یک متخصص موثر در صنعت خود معرفی کنید و این کار را بهتر از رقبای خود انجام دهید.

  1. عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید

تگ عنوان و توضیحات متا به گوگل و سایر موتورهای جستجو درباره موضوع وب‌سایت شما اطلاع می‌دهد. این اطلاعات همچنین در نتایج جستجو برای مشاهده کاربران نشان داده می شود و بهینه سازی آن می تواند به آنها کمک کند تا به سایت شما مراجعه کنند.

 بنابراین قدرت یک عنوان و توضیحات متا را در سئو را دست کم نگیرید! عنوان هایی بنویسید که واضح و جالب باشند و از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنند (چیزی که مخاطبان جستجو میکنند).

علاوه بر یک عنوان عالی، همچنین مطمئن شوید که توضیحات متا شما جالب باشد و موضوع مقاله شما را بیشتر توضیح دهد. یک توضیحات متا خوب، تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهد و دارای سه ویژگی زیر است:

به این سؤالات کاربر پاسخ می دهد: “صفحه درباره چیست؟” و “چرا صفحه من بهترین انتخاب برای جستجو است؟”

کلمات کلیدی اصلی که قصد دارید صفحه برای آنها رتبه بندی شود را شامل میشود. گنجاندن کلمه کلیدی هدف در اینجا یک فرصت بهینه سازی در صفحه است.

در توضیحات متا به خواننده بگویید از کلیک کردن روی فهرست شما چه چیزی به دست خواهد آورد.

  1. از عبارات غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید

از عبارات مرتبط و غنی از کلمات کلیدی در سرفصل های خود و همچنین در سرتاسر محتوا استفاده کنید تا هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو بدانند پست شما در مورد چیست.

اما مراقب باشید، تعداد زیاد کلمات کلیدی نه تنها خوانندگان شما را خاموش می کند، بلکه می تواند منجر به جریمه موتورهای جستجو برای پر کردن کلمات کلیدی شود. از کلمات کلیدی به طور متفکرانه و درست استفاده کنید که متن حس طبیعی تری داشته باشد.

  1. ساختار صفحات خود را تنظیم کنید

محتویات صفحه شما ممکن است عالی باشد، اما می تواند به راحتی در قالبی سازماندهی نشده و ناکارآمد از بین برود. تقسیم کردن محتوای خود به پاراگراف های کوچکتر با سرفصل، خوانایی آسان تر و بهتر را برای کاربران شما ایجاد می کند.

 استفاده از سلسله مراتب و تگ های مناسب برای سرفصل‌ها (H1 برای عنوان، H2 برای زیرعنوان) برای حفظ ساختار مناسب مقاله مهم است.

  1. از تصاویر مرتبط استفاده کنید

صفحات خود را با استفاده از تصاویر بهینه تر کنید! مردم بصری هستند. افزودن تصاویر مرتبط و غیر کپی به محتوا می تواند تاثیر زیادی بگذارد.

هنگام درج تصاویر دقت کنید که حتما از تصاویر مرتبط با موضوع متن استفاده کنید، تاجایی که میتوانید از تصاویر کپی استفاده نکنید، از تصاویر با کیفیت استفاده کنید، در قسمت توضیحات تصویر یا alt از کلمات کلیدی استفاده کنید.

  1. ساختار لینک سازی داخلی وبسایت را بروز کنید

پس از انتشار پست خود، همیشه باید لینک های داخلی از سایر صفحات سایت خود را به مقاله جدید اضافه کنید تا به موتورهای جستجو و کاربران کمک کنید تا از صفحه جدید بازدید کنند.

این نه تنها سایت شما را کاربرپسند می‌کند، بلکه به گوگل کمک می‌کند تا سایت شما را بخزد و صفحه جدید شما را مشخص کند (از طریق انکرتکست) تا به درستی آن را فهرست و رتبه بندی کند.

یک راه آسان برای شناسایی سریع فرصت‌های لینک داخلی، با موتورجستجو گوگل، site: است. شما میتوانید از آن با تایپ (site:yoursitehere/ کلمه کلیدی مورد نظر) در گوگل استفاده می کنید.

تکنیک پیدا کردن محتوا

به عنوان مثال، زمانی که به دنبال فرصت‌های لینک داخلی به این صفحه می‌گشتم، برخی عبارات مرتبط را بااین فرمول جستجو کردم وصدها صفحه را با متن مرتبط در صفحه نشان داد.

در نتایج مقالات مرتبط پیمایش کنید و چند مورد را برای لینک سازی داخلی به صفحه جدید خود انتخاب کنید.

  1. مطالب طولانی بنویسید

الگوریتم Google Panda 4.1 برای پاداش دادن به محتوای طولانی‌تر و آموزنده‌تر و جریمه کردن محتوای کوتاه بروزرسانی شد.

بهتراست که هر صفحه حاوی حداقل 1000 کلمه محتوای با کیفیت باشد. صفحات کوتاه تر ممکن است پیچیدگی کافی برای الگوریتم های فعلی نداشته باشند.

نوشتن محتوای طولانی‌تر همچنین به شما این آزادی را می‌دهد که اطلاعات را به روش‌های مختلفی مانند فهرست‌ها و جداول ارائه دهید.

شما باید اطلاعات زیادی را در هر صفحه قرار دهید، و داشتن روش‌های متنوع ارائه اطلاعات می‌تواند هم برای افراد و هم برای موتورهای جستجو مفید باشد.

  1. بر فعالیت خود نظارت داشته باشید

با نظارت بر تلاش های خود از محتوای سئو دوستانه خود مطلع باشید. گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول راه هایی  آسان و رایگان برای ردیابی بازدید از صفحه و میانگین زمان صرف شده در یک صفحه است.

مواردی مانند نرخ پرش و زمان حضور کاربران در سایت را بررسی کنید تا ایده ای از نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما پس از ورود به محتوایتان را داشته باشید. اگر شاهد افت زیاد علاوه بر میانگین زمان کم در صفحه هستید، این نشانه آن است که محتوای شما با آنچه که به دنبال آن بودند مرتبط نبوده یا بدتر از آن جالب نبوده است.

فقط نگاه کردن به این معیارهای ساده می‌تواند به شما ایده خوبی بدهد که کدام قسمت‌های محتوا به خوبی مورد استقبال و پسند قرار گرفته‌اند تا بتوانید آن نوع محتوا را در ادامه راه تکرار کنید.

سئو و محتوا مکمل یکدیگر هستند، بنابراین استفاده از تکنیک‌های باکیفیت برای اطمینان از ترافیک و تعامل بیشتر در وب‌سایت‌تان مهم است. اگر در مورد سئو، محتوا یا نحوه کار آنها با یکدیگر سؤالی دارید و یا دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید حتما نگاهی به دیگر مقالات آموزشگاه دارکوب بیندازید.

نتیجه گیری

سئو محتوا، بخش بزرگی از Seo است. این شامل تمام جنبه های نوشتن و ساختاردهی مطالب در وب سایت شما است. برای مثال استفاده درست و بجا از تیترها و هدرها، نامگذاری مناسب برای عکس ها، قرار دادن متن alt برای تصاویر، استفاده از لیست ها و دسته بندی محتوا، لینک سازی، آپدیت مطالب و… جز سئو محتوا می باشند.

همانطور که می دانید Google، متن وب سایت شما را خوانده و اسکن می کند. الگوریتم Google رتبه بندی سایت شما را عمدتا براساس محتوایی که منتشر می کنید، تعیین می کند و همه ما می دانیم که تولید محتوا اصل کار است. بنابراین، شما باید محتوای سئو خوبی بنویسید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کرده و وب سایت خود را به گونه ای ساختار دهی کنید که Google آن را بهتر درک کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین