آموزش تولید محتوا و سئو (Content production and SEO)

آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=1710

اگر به دنبال مقاله ای در رابطه با آموزش تولید محتوا و SEO می گردید، آدرس را درست آمده اید.

تولید محتوا و SEO

سئو محتوا بخش کلیدی هر استراتژی SEO است. بدون محتوا، رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو تقریبا غیرممکن است. بنابراین نوشتن و ساختاردهی محتوای با کیفیت، بسیار مهم است. نوشتن مقاله با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو به مهارت خوب نوشتن، نیاز دارد. قرار دادن استراتژیک کلمات و عبارات کلیدی در متن و درج لینک ها، باعث افزایش خوانندگان صفحه شما می شود.

به شما پیشنهاد می کنم که مقاله تحلیل Seo سایت را نیز مطالعه بفرمایید. البته راهنمای پیش روی شما، مهمترین زمینه های محتوای Seo را پوشش می دهد، بنابراین اگر می خواهید نحوه تولید محتوای دارای رتبه بندی را بیاموزید، تا انتها همراه ما باشید.

سئو محتوا چیست؟

SEO محتوا به تولید محتوایی گفته می شود که به صفحات وب شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. این مقوله شامل همه مواردی است که با نوشتن و ساختاردهی مطالب در وب سایت شما انجام می شود.

سه عنصر اصلی وجود دارد که شما باید برای تولید محتوای باارزش که باعث می شود وب سایت شما از رتبه خوبی برخوردار شود، در نظر بگیرید:

  • استراتژی انتخاب کلمات کلیدی 
  • ساختار  و قالب بندی سایت 
  • نوشتن محتوای یونیک و جدید

سئو محتوا از این جهت مهم است که موتورهای جستجو مانند Google وب سایت شما را بررسی و می خوانند، بنابراین کلماتی که در سایت خود استفاده می کنید، تعیین کننده ی این هستند که آیا سایت در صفحات نتایج جستجو، رتبه بندی شود یا خیر. البته در این بین وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده و دارای یک رابط کاربری عالی باشد، همچنین تمام موارد فنی که باعث رتبه بندی بهتر سایت می شوند را نیز پوشش داده باشد. اما همانطور که گفته شد، بدون تولید محتوای با کیفیت خوب، سایت شما در موتورهای جستجو شانسی ندارد.

1. تحقیق کلمات کلیدی (Keyword research)

قدم اولی که در رابطه با تولید محتوای سئو خواهیم برداشت، به جستجوی کلمات کلیدی منتهی می شود.

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محتوا

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

در واقع مرحله ای است که شما در آن به ایجاد لیست گسترده ای از کلمات کلیدی می پردازید که می خواهید برای رتبه بندی از آنها استفاده کنید. هر استراتژی SEO محتوا باید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع شود، زیرا اگر مایل هستید ترافیکی  ارزشمند به سایت خود روانه کنید، باید بدانید که مخاطبان  شما در جستجوی چه چیزی هستند. تحقیقات کلمه کلیدی به شما کمک می کند اصطلاحاتی را که باید رتبه بندی کنید، کشف نمایید.

تحقیق کلمات کلیدی دارای چهار مرحله است:

  1. شما می بایست ماموریت بیزینس خود را مشخص و یادداشت نمایید.
  2. سپس لیستی کامل از کلمات کلیدی مورد نظر را تهیه کنید.
  3. به جستجوهای اشاره شده در فیلد سرچ گوگل (search intent)، نگاهی بیندازید.
  4. سرانجام، صفحاتی را که قرار است این کلمات کلیدی در آنها قرار گیرند، ایجاد نمایید.

اگر تحقیق کلمات کلیدی خود را به درستی انجام دهید، باید یک نمای کلی از اصطلاحاتی که مردم استفاده می کنند و عباراتی که می خواهید صفحات سایت شما بواسطه آنها مورد جستجو قرار گیرند، داشته باشید. اکنون این نمای کلی به عنوان راهنمای نوشتن محتوا، در وب سایت شما عمل خواهد کرد.

چرا تحقیقات کلمات کلیدی، برای تولید محتوای سئو بسیار مهم است؟

با تحقیق صحیح کلمات کلیدی مشخص خواهد شد که مخاطب شما از کدام عبارات جستجو استفاده می کند، که این امری مهم است. بهینه سازی سئو محتوا برای کلماتی که مردم از آن استفاده نمی کنند منطقی نیست. انجام تحقیقات مناسب درباره کلمات کلیدی به شما اطمینان می دهد که از کلمات مشابه با آنچه مخاطب مورد نظر شما جستجو می کند، استفاده می کنید، بنابراین اکنون کل تلاشی که برای بهینه سازی وب سایت انجام می شود را، ارزشمند می کند.

استفاده از برخی اصطلاحات در تحقیقات کلمات کلیدی 

کلمات کلیدی (Keywords) و عبارات کلیدی (keyphrases)

ما تمایل داریم که کلمه keyword را همیشه استفاده کنیم، اما لزوما به این معنی نیست که باید فقط یک کلمه باشد. برای مثال WordPress SEO و  Google Analytics plugin هر دو کلمه کلیدی هستند. 

کلمات کلیدی دم بلند (Long tail keywords)

کلمات کلیدی بخصوص و معمولا طولانی، به عنوان کلمات کلیدی دم بلند نامیده می شوند که در جایگاه مناسب خودشان به کار می روند. هر چه اصطلاح جستجو طولانی تر و خاص تر باشد، رتبه بندی برای آن اصطلاح آسانتر خواهد بود.

چه تعداد کلمه کلیدی می بایست انتخاب شود؟

ارائه دقیق تعداد کلمات کلیدی که باید روی آنها تمرکز کنید بسیار دشوار است. شما هر تعداد کلمه کلیدی که مربوط به کارتان است را پیدا کنید، حتی اگر 500 کلمه یافتید نگران نباشید، قرار نیست همه را در یک متن بگنجانید.

اگر دامنه ی بیزینس شما کوچک هم باشد، احتمالا با چند صد کلمه کلیدی مواجه خواهید شد. اما لازم نیست بلافاصله برای همه ی اینها صفحه ایجاد کنید. نکته مهم در مورد داشتن سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس این است که می توانید به تدریج محتوا اضافه کنید. به این فکر کنید که دوست دارید بلافاصله برای کدام کلمات کلیدی، جستجو و رتبه بندی شوید. پس قبل از آن باید تعیین کنید که اولویت های شما چیست و سپس برای تولید محتوای خود برنامه ریزی نمایید.

طبقه بندی کلمات کلیدی (Head or tail)

طبقه بندی کلمات کلیدی امری ضروری است. برخی از کلمات کلیدی بسیار رایج و رقابتی یا به اصطلاح Head هستند، در حالی که برخی دیگر کلمه های کمتر معمول یا به اصطلاح Tail هستند. تصمیم بگیرید که مهمترین و حیاتی ترین کلمات کلیدی یعنی آنهایی که برای وب سایت شما ترافیک کافی ایجاد می کنند و به بهترین وجه، متناسب با کسب و کار شما هستند، کدامند.

بعد از کمی فکر در این باره، احتمالا فقط تعداد کمی از کلمات کلیدی عمومی را برای بیزینس خود در اختیار خواهید داشت و بقیه ی آنها فیلتر شده و بیشتر در tail قرار دارند (کمی جلوتر درباره این کلمات کلیدی بیشتر صحبت خواهیم نمود).

سئو محتوا که روی رایج ترین کلمات کلیدی متمرکز است، باید در صفحات سطح بالای وب سایت شما قرار گیرند. صفحات سطح بالا همان صفحه اصلی (homepage) و صفحاتی که یک درجه از صفحه اصلی پایین تر هستند، را گویند. از آن طرف تولید محتوای متمرکز بر روی کلمات کلیدی دم بلند، باید بیشتر در جاهایی مانند انتهای سایت تعبیه شوند.

هدف کلمه کلیدی (Keyword intent) و هدف جستجو (search intent)

هدف کلمات کلیدی برای سئو محتوا

همانطور که مشغول تحقیق درباره کلمات کلیدی هستید، فکر کردن در مورد هدف جستجوی کاربران، واقعا نتیجه خوبی دارد. آیا آنها وقتی کلمه کلیدی شما را به عنوان اصطلاح جستجو، وارد می کنند، به دنبال اطلاعات هستند؟ یا هدف آنها صرفا خرید چیزی است؟ قصد کلمات کلیدی، در کلمه ای کلیدی مانند “مبل راحتی چرمی بخرید” یا “نحوه آموزش توله سگ”  کاملا روشن است. اما همیشه اینقدر ساده نیست.

قصد و هدف چهار نوع دارد:

قصد پیمایش (Navigational intent):

افراد می خواهند از یک وب سایت خاص بازدید کنند، اما به جای اینکه URL را وارد کنند، اصطلاحی را در موتور جستجو وارد می کنند.

قصد اطلاعاتی (Informational intent):

افراد در تلاش هستند تا پاسخی برای یک سوال یا اطلاعات خاص در مورد یک موضوع ویژه پیدا کنند.

قصد تجاری (Commercial intent):

افراد می خواهند در آینده نزدیک، چیزی خریداری کنند و قبل از خرید کردن، در حال تحقیق برای آن کالا هستند.

قصد معامله ای (Transactional intent):

افراد پس از انجام جستجو به منظور قصد تجاری خود (نوع سوم)، به دنبال خرید چیزی می گردند.

موتورهای جستجو همیشه در تلاش هستند تا به نیازهای دقیق افراد پاسخ دهند و آنها در حدس زدن قصد افراد، هر روز بهتر و بهتر می شوند. به بیان ساده، اگر 95٪ از افرادی که “تعویض لاستیک اتومبیل” را جستجو می کنند، تنها قصد اطلاع رسانی دارند و شما قصد معامله برای فروش لاستیک را دارید، احتمالا بیشتر اوقات در رتبه بندی وارد نخواهید شد.

صفحات نتایج موتور جستجو (Search Engine Results Pages) را بررسی نمایید.

هنگام انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی، می توانید اطلاعات زیادی از صفحات نتایج (SERP) بدست آورید. اگر می خواهید بدانید که هدف افرادی که از کلمات کلیدی شما استفاده می کنند چیست، به سادگی آن کلمات کلیدی را گوگل کنید و به نتایج جستجو نگاهی بیندازید. سعی کنید تولید محتوای شما به گونه ای باشد که به نیاز هر کلمه کلیدی بدست آمده، پاسخ دهد. 

ابزاری که می توانید استفاده کنید.

چندین ابزار رایگان برای کمک به شما در تحقیقات کلمات کلیدی در دسترس است، که ما برای طولانی نشدن مقاله فقط به نام  آنها بسنده می کنیم:

ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محتوا

  • (Yoast SEO related keyphrases (SEMrush
  • Google Adwords Keyword Planner
  • Answer the public
  • Google Trends
  • Moz
  • Keyword Surfer
  • Google Search Console

تطبیق استراتژی کلمات کلیدی

استراتژی کلمه کلیدی شما ثابت نیست و باید در کنار شرکت و وب سایت شما تغییر و تکامل یابد. شما باید در راس تغییرات شرکت خود باشید و همزمان استراتژی خود را تطبیق دهید. اگر فروشگاه آنلاین شما شروع به فروش محصولات جدید می کند، لیست خود را با کلمات کلیدی بیشتر، گسترش دهید. اگر شما به دنبال مارکت های جدید هستید، بسیار مهم است که کلمات کلیدی شما نیز به سمت این مارکت های جدید باشند.

چندین استراتژی مختلف برای کلمات کلیدی وجود دارد که می توان آنها را اتخاذ نمود. یکی از آنها شروع تلاش برای رتبه بندی کلمات کلیدی long tail و پس از آن هدف قرار دادن کلمات کلیدی عمومی تر است. اما همچنین می توانید با تمرکز بر روی کلمات کلیدی عمومی شروع کنید و سپس کلمات کلیدی long tail را هدف قرار دهید. علاوه بر آن شما می توانید فعالیت های بیشتری را دنبال کرده، رویکرد خود را گسترش دهید و محتوای بیشتری درباره کارهای مختلف اضافه کنید، یا می توانید همه را به طور همزمان انجام دهید.

2. ساختار سایت (Site structure)

دومین جنبه مهم سئو محتوا، ساختار سایت شماست. ابتدا توضیح می دهیم که چرا ساختار سایت مهم است، سپس به شما نشان می دهیم که ساختار ایده آل سایت چگونه باید باشد. همچنین نکاتی در مورد چگونگی بهبود ساختار سایت، بدون ایجاد اختلال در هسته اصلی وب سایت، ارائه می دهیم.

ساختار سایت در سئو محتوا

چرا ساختار سایت برای سئو محتوا مهم است؟

حتما دلیلی وجود دارد که ساختار سایت یک فاکتور مهم رتبه بندی است و بنابراین برای سئو محتوا ضروری می باشد.

ساختار خوب به Google کمک می کند تا سایت شما را درک کند.

نحوه ساختار سایت شما به Google سرنخ های قابل توجهی در مورد مکان یافتن مهمترین مطالب می دهد. ساختار سایت تعیین می کند که آیا یک موتور جستجو می فهمد سایت شما درباره چیست یا خیر، همچنین باعث می شود به راحتی محتوای مربوط به سایت شما پیدا و فهرست شود. بنابراین یک ساختار خوب سایت، منجر به رتبه بندی بالاتر در Google خواهد شد.

با ایجاد چنین ساختاری می توانید از مطالب موجود که لینک های دیگران را از قبل به خود جلب کرده است، برای کمک به رتبه بندی صفحات دیگر نیز استفاده کنید. ساختار سایت به پخش برخی از لینک های مرتبط با صفحات دیگر در سایت، کمک خواهد کرد. در یک سایت تجاری، این بدان معنی است که شما می توانید از محتوای با کیفیتی که نوشته اید، برای افزایش رتبه موتور جستجو، در صفحات فروش خود نیز استفاده کنید.

ساختار ایده آل یک سایت

در حالت ایده آل، شما باید ساختار سایت خود را مانند هرم در نظر بگیرید. بالای هرم، صفحه اصلی شما و در صفحه اصلی هم لینک هایی به برخی دیگر از صفحات مانند صفحات دسته بندی وجود دارد. این صفحات نیز، به نوبه خود  به صفحات بیشتری لینک دارند.

در یک استراتژی موثر تولید محتوای سئو، استراتژی کلمات کلیدی و شیوه ساختار سایت با هم کار می کنند. در یک استراتژی مناسب، به کلمات کلیدی متداول و رقابتی و همچنین عبارات جستجوی long tail پرداخته می شود. شما باید دوگانگی مشابهی در ساختار سایت خود ایجاد کنید. صفحاتی که روی عبارات جستجوی رایج تری تمرکز دارند باید در هرم شما بسیار زیاد به نظر برسند، در حالی که صفحات بهینه شده برای کلمات کلیدی طولانی تر، در قسمت پایین ساختار سایت شما ظاهر می شوند. این صفحات در پایین هرم، باید به درستی به صفحات بالاتر در هرم، پیوند داشته باشند.

نکات عملی در مورد بهبود ساختار سایت

اگر در مورد SEO محتوا جدی هستید، به احتمال زیاد از قبل یک وب سایت دارید، پس ممکن است کمی دیر باشد که ساختار سایت خود را به روش هرمی تنظیم کنید. اما ناامید نشوید، هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود ساختار سایت و سئو محتوای خود انجام دهید.

درباره تولید محتوای اصلی، تصمیم بگیرید.

باید تلاش خود را بر روی مقالات اصلی متمرکز کنید. اینها مقالاتی هستند که شما بیشتر از همه به آنها افتخار می کنید و بیشتر به هدف و ماموریت وب سایت شما می خورند. شما قرار است بیشترین رتبه را برای این مقالات کسب کنید. اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که کدام یک از مقاله های شما مهمترین است، اکنون زمان آن است که درباره آن فکر کنید. این مقالات را بهترین موارد در وب سایت خود قرار دهید، به آنها TLC اضافی داده و مرتبا آنها را آپدیت نمایید.

لینک از Tail به Head

پس از تصمیم گیری در مورد متن و مقاله های ارزشمند خود، اطمینان حاصل کنید که از تمام مقالات tail به آن قسمت های اصلی لینک داده اید. به این ترتیب، Google می داند کدام مقاله را در بالاترین رتبه قرار دهد. 

از برچسب ها استفاده کنید اما نه خیلی زیاد.

سایت شما از افزودن برچسب ها بهره مند خواهد شد. برچسب ها (tags) و طبقه بندی ها (taxonomies) ساختار بیشتری به سایت شما می دهند، یا حداقل Google آن را بهتر درک می کند. این موارد مقالات شما را درباره موضوعات مشابه گروه بندی می کنند، اما در استفاده از آنها زیاده روی نکنید. برخی از افراد برچسب های زیادی برای مقالات خود قرار می دهند و متوجه نیستند که استفاده از برچسب های زیاد منجر به ایجاد یک وب سایت گیج کننده و ساختار نامناسب می شود.

از تکرار و کپی کردن مطالب خودداری کنید.

محتوای سئو یکسان، می تواند در چندین مکان مختلف در سایت شما ظاهر شود. به عنوان یک خواننده، هنوز هم محتوایی را که دنبالش بودید پیدا می کنید، اما دقت کنید که یک موتور جستجو، نمی خواهد همان محتوای یکسان را دو بار نشان دهد و کماکان باید چیزی را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب نماید.

علاوه بر این، وقتی سایر وب سایت ها به محصول شما لینک می دهند، احتمالا برخی از آنها به URL اول پیوند می خورند، در حالی که برخی دیگر به URL دوم لینک می دهند. اما اگر همه این موارد تکراری به یک URL لینک دهند، شانس شما برای رتبه بندی کلمه کلیدی مربوطه، بسیار بیشتر خواهد بود. 

محتوای قدیمی را حذف کنید.

آیا باید مطالب قدیمی را حفظ کنید؟ به طور خلاصه، می توانید آن را آپدیت کنید، ادغام کرده یا مسیرش را تغییر دهید، که همه ی اینها بخشی از اصلاح و نگهداری منظم محتوای سئو است.

اگر محتوا مربوط یک صفحه قدیمی است، آن را حذف کنید. هر چند ممکن است لینک های ارزشمندی به آن صفحه داشته باشید. بنابراین وقتی صفحه شما دیگر وجود ندارد، می بایست URL را به یک مسیر دیگر هدایت کنید.

با مطالب اورفاند (orphaned content) سر و کار داشته باشید.

اصطلاح “محتوای یتیم” به مقالاتی گفته می شود که هیچ لینکی از سایر مقالات یا پست های شما ندارند. به همین دلیل، یافتن این مقالات چه توسط گوگل و چه توسط کاربران سایت شما دشوار است. Google، این مطالب را اینگونه تلقی می کند که از اهمیت کمتری برخوردار هستند. بنابراین، اگر مقاله ای برای شما مهم است، با پیوند دادن به آن مقاله از سایر مطالب مرتبط، آن را برای گوگل و بازدیدکنندگان سایت، روشن کنید. 

3. نوشتن مطالب (Copywriting)

تولید محتوا و سئو

سومین و آخرین جنبه استراتژی موفقیت آمیز SEO محتوا، نوشتن متن است. شما باید مقالاتی بنویسید که برای خواندن جذاب باشند و این باعث می شود مخاطبان همچنان در وب سایت شما بمانند، در عین حال، محتوای سئو خود را برای گوگل جذاب کنید. اما برخی از افراد بسیار فراتر رفته و مطالب خود را چنان آشکار بهینه می کنند که خواندن آنها وحشتناک می شود. دقت کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم متن خود را برای جستجو بهینه کنید، اما بدون اینکه بر اصل ایده یا خوانایی متن لطمه زده و تاثیر منفی بگذارد.

نوشتن مطالب با یک ایده اصلی آغاز می شود.

اولین نیاز برای تولید محتوای با کیفیت بالا، نوشتن یک متن بدیع و ابتکاری است. پست وبلاگ یا مقاله ی شما باید تازه، جدید و یونیک باشد. در واقع باید با سایر پست ها و مقالات وبلاگ ها که قبلا در اینترنت وجود داشتند، متفاوت باشد. در یک کلام، شما باید محتوایی بنویسید که مردم مایل به خواندن آن باشند.

اگر تحقیق واژه های کلیدی خود را به خوبی انجام داده باشید، در نهایت با یک لیست طولانی از عباراتی که مایل هستید با آنها جستجو شوید، مواجه اید. این لیست از اصطلاحات می تواند راهنمای انتخاب های شما باشد. بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که برای پست وبلاگ خود، ایده اصلی دارید و در آن ایده، کلمه کلیدی مورد نظر، جایگاه برجسته ای دارد.

یک محتوای سئو بدیع و ابتکاری، لزوما به معنای محتوای کاملا جدید نیست. البته، اگر داستان شما کاملا جدید باشد، به طور خودکار معنای اوریجینال بودن، به خود می گیرد. همچنین بدانید که ارائه ی نظر حرفه ای خود در مورد یک موضوع خاص، نیز به عنوان محتوای اصلی و یونیک محسوب می شود. علاوه بر آن زاویه دید شخصی شما نسبت به یک موضوعی، باعث می شود محتوای شما منحصر به فرد و بدیع بنظر برسد.

درباره مخاطبان هدف فکر کنید.

اهمیت مخاطبان در تولید محتوای سئو

اگر می خواهید محتوای یونیکی بنویسید، باید در مورد مخاطبان و کسانی که قرار است این مطلب برایشان جذاب باشد، فکر کنید. همچنین در ادامه از خود بپرسید:

  • می خواهید به مخاطبان خود چه بگویید؟
  • پیام اصلی مقاله شما چیست؟
  • هدف از این تولید محتوا چه بوده است؟
  • می خواهید بعد از اینکه مخاطب، مقاله شما را خواند چه کاری انجام دهد؟ (آیا می خواهید فقط آنها را برای مدتی سرگرم کنید، یا از محصولات و خدمات شما خریداری نمایند و یا اینکه پست های بیشتری از سایتتان را بخوانند؟)

فکر کردن و یافتن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا ایده ای ناب و بدیع، برای پست یا مقاله خود بیابید.

طراحی محتوا

طراحی محتوا فرآیندی است که به شما کمک می کند تا براساس نیاز واقعی کاربر، به تولید محتوا بپردازید. البته این تنها بدین معنا نیست که آنچه را که کاربر شما خواهان آن است بفهمید، بلکه بیشتر روی آنچه کاربر واقعا نیاز دارد متمرکز است و به او امکان می دهد تا آن محتوا را به زبان و فرمت مورد نیاز خود بدست آورد.

طراحی محتوا فقط یک تکنیک نیست که به شما کمک می کند محتوای بهتری تولید کنید، این یک متد جدید برای تفکر در مورد محتوا است. صحبت کردن درباره محتوای کاربر محور آنقدر مفصل است، که امیدوارم در یک مقاله دیگر فرصتی برای شرح آن مهیا شود.

طراحی محتوا در سئو

نوشتن مطلب، به محتوای سئو  خوانا نیاز دارد.

یک نیاز اصلی برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا، نوشتن محتوایی است که به راحتی قابل خواندن باشد. خوانایی هم برای مخاطبان سایت و هم برای Google مهم است. خوانایی در مورد بسیاری از عوامل از جمله ساختار متن، طول جمله و نوشتن پاراگراف های واضح می باشد.

اگر متن شما به خوبی ساختار یافته و به وضوح نوشته شده باشد، خوانندگان پیام شما را درک می کنند، اما شاید مهمتر از این، به Google نیز کمک کند تا درک بهتری از محتوای شما داشته باشد. پس اگر پیام اصلی شما برای گوگل واضح تر باشد، به احتمال زیاد پست شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب خواهد کرد.

محتوا، متن و هدف جستجو

با هوشمندتر شدن گوگل، درک بهتر مطالب در سایت ها هم شروع شد. گوگل قرار نیست که فقط ببیند یک کلمه کلیدی چند بار در یک صفحه ظاهر شده است. او همچنین محتوای مربوطه را برای مواردی مانند اصطلاحات و عبارات مشترک، کلمات مرتبط و مترادف، در نظر می گیرد. علاوه بر این همانطور که قبلا ذکر شد، Google قادر است سوالات و قصد کاربران را بهتر درک کند. یعنی سعی می کند هدف جستجو کاربر را تعیین کند و بفهمد که آیا او به دنبال یک محصول است یا فقط اطلاعات می خواهد؟ و کدام صفحات بیشتر با این هدف متناسب هستند؟

تمام این تحولات به این معنی است که شما باید بیش از این که بطور مداوم از کلمه کلیدی خود استفاده کنید، به کلماتی که در اطراف آنها نیز استفاده می شوند، فکر کنید. برای مثال Yoast SEO Premium به شما امکان می دهد تا محتوای سئو خود را با مترادف ها بهینه کنید و افزودن متن به مقالات شما را حتی ساده تر می کند.

محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه شود.

آخرین نیاز برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا، اطمینان از بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو است. شما می خواهید محتوای سئو شما به راحتی پیدا شود. قابلیت کشف با افزایش احتمال اینکه Google محتوای شما را برای صفحات نتیجه انتخاب کند، ارتباط دارد. مهم است که پس از نوشتن یک پست اوریجینال و خواندنی، این مرحله آخر را هم بگذرانید.

Yoast SEO به شما کمک می کند کمی بیشتر متن خود را تغییر دهید. اگر مقاله خود را نوشتید، روی آن ایده اصلی متمرکز شده اید و خوانایی پست خود را بهینه کرده اید، باید نگاهی به تجزیه و تحلیل SEO در Yoast SEO بیندازید. گلوله های قرمز و نارنجی نشان می دهد که کدام یک از جنبه های قابل کشف شما باید کمی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

Yoast SEO و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو

انواع محتوای سئو

سئو محتوا می تواند شامل هر یک از موارد زیر باشد:

  • صفحات محصول: یک صفحه محصول می تواند هم به عنوان محتوای سئو و هم به عنوان صفحه ی مورد نظر PPC عمل کند.

صفحات محصول از انواع محتوای سئو

  • پست های وبلاگ: وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک جریان منظم از محتوای سئو است. به طور کلی، پست های وبلاگ نسبت به صفحات محصول جذابیت بیشتری دارند و احتمال جذب لینک وجود دارد، بنابراین می توانند راهی عالی برای ایجاد اقتدار برای سایت شما باشند.

پست های وبلاگ از انواع محتوای سئو

  • مقالات: به مقاله خبری، مصاحبه یا یک بخش ویژه فکر کنید. این نوع اصلی محتوایی است که در اکثر وب سایت های روزنامه یا مجله پیدا خواهید کرد.

مقالات در انواع محتوای سئو

  • لیست ها: لیست در واقع فقط نوعی مقاله است، اما قالب بندی آن به صورت لیست (مانند “10 راه برای کاهش وزن” یا “101 موردی که از Google متنفرم”)، اسکن را آسان می کند. به نظر می رسد که این نوع عناوین در نتایج جستجو یا در فیدهای شبکه های اجتماعی بیشتر قابل کلیک هستند.

لیست ها از انواع محتوای سئو

  • راهنماها: راهنما، محتوای طولانی تری است که نحوه انجام کار را با جزئیات توضیح می دهد. می توانید یک راهنمای کامل در وب سایت خود قرار دهید و بازدید کنندگان را ملزم به خواندن راهنمای کامل کنید. 

راهنماها از انواع محتوای سئو

  • فیلم ها: به طور کلی فیلم ها در وب، کمتر از صفحات متن هستند. در نتیجه می توان با ایجاد یک ویدیو به جای مقاله، برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی آسان تری داشت. بسته به نوع سایت یا شغلی که اداره می کنید، فیلم ها می توانند راهی عالی برای جذب مخاطب باشند. آموزش استفاده از محصولات خود را در نظر بگیرید یا فرایندی را که مربوط به تجارت شماست را به تصویر بکشید.

فیلم ها از انواع محتوای سئو

  • اینفوگرافیک: اینفوگرافیک یا تصاویر با قالب بزرگ که حاوی داده های زیادی اغلب به صورت نمودار یا چارت در یک موضوع واحد هستند، می تواند تعداد زیادی بازدید از صفحه و لینک ها را به همراه داشته باشد. با این حال، از آنجا که محتوای زیادی در تصویر جاسازی شده است و به عنوان متن توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیست، مهم است که بقیه صفحه را با دقت بهینه سازی کنید. 

اینفوگرافیک از انواع محتوای سئو

اینفوگرافیک و انواع محتوای سئو

  • نمایش اسلاید: نمایش اسلاید راهی برای نمایش یک سری تصاویر مرتبط است. بعضی اوقات تصاویر مهمتر از متن هستند. 

اسلایدشو از انواع محتوای سئو

  • واژه نامه ها: باور کنید افراد بیشتر از Google برای جستجوی اصطلاحات استفاده می کنند تا اینکه از دیکشنری استفاده کنند. اگر در یک صنعت تخصصی کار می کنید، یک واژه نامه کاملا مناسب، می تواند روش خوبی برای جذب ترافیک جستجوها باشد.

واژه نامه ها از انواع محتوای سئو

  • دایرکتوری ها: دایرکتوری، طبقه بندی مفیدی است که از لینک های سایت ها یا منابع پیرامون یک موضوع مشخص، استفاده می شود. به عنوان مثال، یک وبلاگ عطر ممکن است فهرست مکان هایی برای خرید عطر، از فروشگاه های بزرگ گرفته تا فروشگاه های مستقل در سراسر کشور را، ایجاد نماید.

دایرکتوری ها در انواع محتوای سئو

اینها فقط برخی از انواع اساسی محتوای سئو است و اجازه ندهید این لیست شما را محدود کند .

نحوه تولید سئو محتوا (راهنمای گزیده ای و تصویری)

  • مقاله خود را مشخص کنید.

مشخص کردن مقاله در نحوه تولید سئو محتوا

  • لیستی از عبارات و کلمات کلیدی مقاله خود را تهیه کنید.

تهیه لیستی از عبارات کلیدی در نحوه تولید سئو محتوا

  • مقاله خود را بنویسید.

نوشتن مقاله در نحوه تولید سئو محتوا

  • عناوین واضح و منحصر به فرد را انتخاب کنید.

انتخاب عناوین واضح در نحوه تولید سئو محتوا

  • توضیحات متا را بطور دقیق بنویسید.

نوشتن توضیحات متا در نحوه تولید سئو محتوا

  • وب سایت خود را برای سهولت استفاده، ساختاردهی کنید.

ساختاردهی وب سایت در نحوه تولید سئو محتوا

  • برای افراد محتوا بنویسید، نه موتورهای جستجو و در تولید محتوا، صادق باشید.

صادق بودن در تولید محتوا از موارد نحوه تولید سئو محتوا

  • هایپرلینک ها را در مقاله بگنجانید.

گنجاندن هایپرلینک ها در مقاله از موارد نحوه تولید سئو محتوا

  • لینک هایی به مقاله و محتوای خود بسازید.

لینک سازی به محتوای خود از موارد نحوه تولید سئو محتوا

  • بستر اشتراک گذاری مطالب خود را مهیا نمایید.

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی از موارد نحوه تولید سئو محتوا

نتیجه گیری در مورد SEO محتوا

سئو محتوا، بخش بزرگی از Seo است. این شامل تمام جنبه های نوشتن و ساختاردهی مطالب در وب سایت شما است. برای مثال استفاده درست و بجا از تیترها و هدرها، نامگذاری مناسب برای عکس ها، قرار دادن متن alt برای تصاویر، استفاده از لیست ها و دسته بندی محتوا، لینک سازی، آپدیت مطالب و… جز سئو محتوا می باشند.

همانطور که می دانید Google، متن وب سایت شما را خوانده و اسکن می کند. الگوریتم Google رتبه بندی سایت شما را عمدتا براساس محتوایی که منتشر می کنید، تعیین می کند و همه ما می دانیم که تولید محتوا اصل کار است. بنابراین، شما باید محتوای سئو خوبی بنویسید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کرده و وب سایت خود را به گونه ای ساختار دهی کنید که Google آن را بهتر درک کند.