سئوکار کیست؟ 10 تخصص که سئوکاران به آن نیاز دارند

  • نویسنده : رضا پورمحمدحسین نیاکی
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=2154
سئوکار کیست؟ 10 تخصص که سئوکاران به آن نیاز دارند

یک متخصص سئو یا بهینه سازی موتور جستجو با تجزیه و تحلیل، بررسی و اعمال تغییرات در وب سایت ها، آنها را برای موتورهای جستجو بهینه می کند. به بیان ساده، این وظیفه متخصص سئو است که وب سایت شما را در لیست بالای نتایج موتور جستجو نشان دهد. 

یک متخصص مدرن با توانایی اولویت بندی و توسعه محتوای مرتبط و جذاب باید یک تصمیم گیرنده باشد. احتمالا شما این ضرب المثل قدیمی را شنیده باشید که محتوا پادشاه است. بنابراین متخصصان مدرن سئو می دانند که موتورهای جستجو ارزش محتوایی با کیفیت را افزایش می دهند که این شامل کلمات کلیدی یا عباراتی است که بازدید سایت را افزایش می دهد.

همچنین ممکن است تکنیک های مختلف بازاریابی موتور جستجو، طرح بندی وب سایت و تبلیغات را برای بهینه سازی موتور جستجو آزمایش و اجرا کنند. در ادامه با سئو کاران بیشتر آشنا میشویم.

از سئو یا بهینه سازی موتور جستجو چه می دانید؟

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو به دلیل افزایش قدرت موتور های جستجو مانند گوگل در سال های اخیر به عنوان یک صنعت مهم ظهور کرده است. در حالی که شرکت ها سعی می کنند رتبه خود را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) بالا ببرند، آنها برای دستیابی به این هدف، به یک متخصص سئو و متخصص بازاریابی دیجیتال روی می آورند.

یک سئوکار وظیفه توسعه و ارتقا وب سایت ها را دارد. آنها به طور معمول از سازندگان وب سایت نیستند، اما بیشتر اوقات یک مرجع مشاور هستند. متخصصان بهینه سازی سایت بسته به شرکت و صنعتی که در آن فعالیت می کنند، مسئولیت های متفاوتی دارند. آنها می توانند به عنوان فریلنسر یا در یک شرکت بازاریابی مشغول به کار شوند.

سئو در حال حاضر یک موضوع بسیار گسترده است و جنبه های زیادی دارد که باید تحت پوشش قرار گیرد. اگر می خواهید در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت کنید، خوب است در زمینه تخصص های عملی سئو اطلاعات کافی داشته باشید. این تخصص ها عبارتند از:

  • متخصص سئو وبلاگ ها

مدل وبلاگ ها کمک زیادی به شبکه جهانی وب کرده است. به لطف تعدادی از سیستم عامل های رایگان برای وبلاگ نویسی یا اسکریپت هایی مانند وردپرس، وبلاگ های بیشتری در افق سایبر بیش از هر نوع وب سایت دیگری مشاهده می کنیم. به این موارد، گزینه های متنوعی برای کسب درآمد از وبلاگ اضافه کنید.

متخصص سئو وبلاگ در هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی باید غیرقابل کنترل باشد، زیرا وقتی تصمیم می گیرید موضوع یا وبلاگ خود را تعیین کنید، نیمی از نبرد را پیروز می شوید. همچنین یک متخصص باید بتواند بازاریابی یا ایجاد پیوند را با بودجه محدود انجام دهد. این شغل با دستیابی به رتبه های خوب یا ترافیک به پایان نمی رسد، آنها باید در کسب درآمد مهارت کافی داشته باشند تا بتوانند مشتریان خود را راضی نگه دارند.

  • متخصص وب سایت های تجاری کوچک

امروزه صنعت تجارت الکترونیکی چند برابر شده است اما زمینه های بسیاری برای رشد بیشتر وجود دارد زیرا علی رغم رشد چشمگیر کاربران اینترنت، مردم هنوز کمی نسبت به خرید و فروش آنلاین احتیاط می کنند. برای اینکه وب سایت کسب و کار در جستجوهای محلی و Google Places ظاهر شود، به متخصص وب سایت مشاغل کوچک احتیاج دارید.

متخصص سئو و وب سایت باید در زمینه نگهداری وب سایت و توسعه اساسی وب سایت تبحر داشته باشد، زیرا صاحبان مشاغل ممکن است برای طراحی، مدیریت و بازاریابی وب سایت، مشاجره با حرفه ای های مختلف را بسیار دردسر ساز کنند. همچنین، بر خلاف وبلاگ ها، ایجاد محتوا یک کار دشوار است زیرا فقط تصاویر یا نام محصولات کافی نیست.

به عنوان یک متخصص بازاریابی وابسته، فرد باید بتواند تصویر وب سایتی را که برای بازاریابی وابسته طراحی شده است، کاملاً اصلاح کند. ثبت نام با یک برنامه وابسته و تبلیغ محصولات دیگر مشکلی ندارد، اما وب سایت باید دارای ارزش و محتوای منحصر به فرد خود باشد.

  • متخصص فروشگاه تجارت الکترونیک

فروشگاه های آنلاین وب سایت هایی هستند که مشتری می تواند محصول مورد نظر خود را سفارش دهد و محصول را در آدرس درخواستی خود تحویل گیرد. نیازی نیست که بگوییم این کار چقدر می تواند برای مشتری ها و مشاغل مناسب مقرون به صرفه باشد.

اما باز هم ثابت می شود که اعتبار و عدم توانایی مشتری در داشتن محصول واقعی مانعی در مسیر رشد بالقوه است. با این حال، انسان ها این توانایی را دارند که بر چنین معما هایی غلبه کنند و ما می توانیم رشد قابل توجهی در تعداد وب سایت های تجارت الکترونیک داشته باشیم.

متخصص بازاریابی فروشگاه آنلاین به دلیل رقابت گوگل مارک های بزرگ را ترجیح می دهد زیرا زمان زیادی را برای کلمات کلیدی محصول گرا صرف می کند. ثانیا، متخصص فروشگاه باید در تبدیل و حفظ مشتری نیز مهارت کافی داشته باشد، زیرا اگر یک فروشگاه آنلاین فقط به بازدید کنندگان منحصر به فرد اعتماد می کند، به این معنی است که بهینه سازی سایت شما قوی نیست.

با در نظر داشتن این چالش ها، کسی که مسئول بازاریابی یک فروشگاه آنلاین است باید در بهینه سازی رسانه های اجتماعی نیز به همان اندازه خوب باشد یا حتی بهتر باشد.

این ها فقط چند نمونه متخصص سئو و وب سایت برای ایده پردازی شماست. نکته اصلی این است که شما باید یک مرحله جلوتر از ارسال معمول فهرست و روش های بازاریابی دیجیتال باشید و سعی کنید در حالی که تمرکز خود را بر روی یک نوع خاص از وب سایت دارید، بیشتر تحقیق کنید.

اینها تنها انواع تخصص ها نیستند، موارد زیادی در وب وجود دارد و می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید به عنوان مثال سایت های شرکتی، وب سایت های انجمن اجتماعی و موارد دیگر.

انواع سئو سایت

به طور کلی سه نوع سئو وجود دارد که شما برای یک استراتژی جستجوی ارگانیک کامل به شناخت آن نیاز خواهید داشت. با شکستن استراتژی و فکر کردن در مورد SEO به عنوان این سه دسته، سازماندهی و اجرای برنامه های بهینه سازی شما بسیار آسان تر خواهد بود.

در این بخش، ما هر نوع سئو و چگونگی اهمیت آن ها را در استراتژی کلی بازاریابی بررسی می کنیم. بعلاوه، ما انواع مختلفی از ابزارهای سئو را به شما نشان می دهیم که می تواند به شما در بهبود عملکرد خود در هر گروه متخصص سئو کمک کند.

1.  سئو داخلی

سئو داخلی یا بهینه‌سازی درونی وبسایت، مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌هایی است که سئوکاران برای بهبود موقعیت وبسایت‌ها در نتایج موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

این بهینه‌سازی شامل مواردی نظیر انتخاب و بهینه‌سازی کلمات کلیدی مهم، تنظیم عناوین صفحات، بهبود توضیحات متا، بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات، بهبود ساختار URL، ایجاد محتوای مفهومی و مرتبط، استفاده از تگ‌های alt برای تصاویر و دیگر عوامل فنی و محتوایی است.

سئو داخلی به وبسایت کمک می‌کند تا به شکلی دقیق‌تر و جذاب‌تر برای موتورهای جستجو و کاربران ظاهر شده و افزایش ترافیک آن و ارتقاء تجربه کاربری را ایجاد می‌کند. دو ابزار مفید برای بهبود سئو داخلی عبارت اند:

  1. Yoast SEO (برای وردپرس): این افزونه برای وبسایت‌های ساخته شده با وردپرس بسیار محبوب است. Yoast SEO به کمک سئوکاران می‌آید تا عناصر سئو داخلی مهمی مانند عناوین صفحات، توضیحات متا، تگ‌های alt برای تصاویر، ساختار URL، نقشه سایت، و موارد دیگر را بهبود دهند. این ابزار با ارائه راهنمایی‌های خوب و امکان تجزیه و تحلیل صفحات وبسایت به بهبود سئو داخلی کمک می‌کند.

  2. google keyword planner: یک ابزار مهم و رایگان از گوگل است که برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی و بهبود استراتژی سئو و تبلیغات آنلاین بسیار ارزشمند است. این ابزار به سئوکاران و کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا میزان جستجو و رقابت بر روی کلمات کلیدی مختلف را بسنجند و کلمات کلیدی مناسب برای محتواهای وبسایت خود را انتخاب کنند. همچنین، با Google Keyword Planner می‌توانید تخمین زمانی و میزان ترافیکی که از یک کلمه کلیدی خاص ممکن است بدست آورید، که این اطلاعات می‌توانند به تصمیم‌گیری‌های مهم در حوزه تبلیغات آنلاین و بهینه‌سازی محتوا کمک کنند.
     

2. سئو تکنیکال

این تکنیک‌ها شامل اقداماتی می‌شوند که به بهبود ساختار و عملکرد وب‌سایت کمک می‌کنند تا موتورهای جستجو به راحتی محتوا و صفحات مختلف آن را شناسایی و رتبه‌بندی کنند.

سئو فنی یا تکنیکال قابلیت خوانایی سایت را بهبود می بخشد (که باعث آسانتر شدن جستجو و فهم سایت توسط موتورهای جستجو می شود) و تجربه کاربری خوبی را فراهم می کند که به موتورهای جستجو کمک می کند تا کیفیت سایت را ببینند.

یک تجربه کاربری خوب نیز برای خوانندگان مهم است و می تواند میزان کلی بازدید و میزان تعامل را تحت تاثیر قرار دهد. انواع SEO موجود در این گروه به موارد زیر مربوط می شود:

  • سرعت سایت
  • ریسپانسیو بودن وب سایت
  • نمایه سازی
  • خزیدنی
  • معماری سایت
  • داده های ساختاری
  • امنیت

یک روش آسان برای بررسی وضعیت سئو تکنیکال سایت خود، استفاده از ابزار حسابرسی SEO Alexa است. برای دریافت گزارشی از وضعیت چندین عنصر فنی همراه با دستورالعمل هایی برای نحوه حل مشکلات در صورت وجود، به سایت خود وارد شوید. با استفاده از تکنیک های اثبات شده، عملکرد جستجوی خود را بهبود دهید.

3. سئو خارجی

سئو خارجی یا SEO Off-Page به تمام اقدامات و استراتژی‌هایی اشاره دارد که خارج از وب‌سایت خود انجام می‌دهید تا رتبه و شناخت وب‌سایتتان در موتورهای جستجو افزایش یابد. این شامل برخی عناصر مانند برقراری لینک‌های خارجی از وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط با موضوع شما، اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی، تعامل با وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر می‌شود.

این روش‌ها بهبود اعتبار و اعتماد وب‌سایت شما را در نظر موتورهای جستجو افزایش داده و بهترین فرصت برای دیده شدن و رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو فراهم می‌کنند. دو ابزار کاربردی برای بهبود سئو خارج ازصفحه عبارت اند از:

  1. Ahrefs :Ahrefs یک ابزار تحلیلی بسیار قوی برای سئو خارجی و بررسی رقبا است. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا لینک‌های خارجی به وب‌سایتتان را بررسی کنید و اطلاعات مفصلی از جمله اعتبار دامنه، تعداد لینک‌ها، و کلمات کلیدی رقبا را بررسی کنید. همچنین، با استفاده از Ahrefs می‌توانید ترکیبات کلمات کلیدی موثر را برای رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو پیدا کنید و استراتژی‌های بهینه‌سازی خارجی را تنظیم کنید.
  2. Majestic SEO:  یکی دیگر از ابزارهای معتبر برای تحلیل بک‌لینک‌ها و ارزیابی کیفیت آن‌ها است. این ابزار اطلاعاتی مانند تعداد لینک‌ها، Trust Flow و Citation Flow (درجه اعتبار و جریان ارجاع)، و تاریخچه بک‌لینک‌ها را ارائه می‌دهد. Majestic SEO همچنین به شما امکان می‌دهد تا رقبا و منابع رقبا را بررسی کنید تا بهترین راهکارها برای بهبود بک‌لینک‌های وب‌سایت خود را پیدا کنید.

انواع سئو

درکل برای بهبود استراتژی بازاریابی خود باید از هر سه نوع SEO استفاده نمایید. برای ایجاد یک برنامه سئو مناسب که منجر به نتایج واقعی شود، نمی توانید فقط روی یک گروه از عوامل رتبه بندی تمرکز کنید. شما باید از انواع مختلف سئو به همراه یکدیگر استفاده کنید تا به سایت خود بهترین فرصت برای نمایش در جستجو را بدهید.

بنابراین همانطور که استراتژی سئو خود را کنار هم قرار می دهید، از ابزاری استفاده کنید که هر سه جنبه سئو را در نظر داشته باشند. Alexa Advanced Plan شامل انواع مختلفی از ابزار های جستجوگر ها است که می تواند به شما در شکل گیری استراتژی محتوا کمک کند.

عوامل موثر بر درآمد سئو کار در ایران

سطوح درآمدی گوناگون: مانند خیلی از کشورها، متخصصان سئو در ایران ممکن است درآمدهای متنوعی را داشته باشند. این می‌ تواند به تجربه آنها، پیچیدگی پروژه‌هایی که دارند و اینکه آیا برای شرکت‌ های بزرگ، مشاغل کوچک یا فریلنسری کار می‌ کنند بستگی داشته باشد.

فریلنسر در مقابل استخدام شرکتی: فریلنسرها امکان دارد نسبت به کسانی که در آژانس‌ها یا شرکت‌ها استخدام می‌شوند، درآمد متفاوت تری داشته باشند. فریلنسرها می‌توانند پروژه ای یا با دستمزد ثابت کار کنند، در حالی که کارمندان شرکت‌ها حقوق ثابتی دارند.

مشتریان محلی در برابر مشتریان بین‌المللی: متخصصان سئویی که با مشتریان بین‌المللی کار می‌کنند ممکن است به دلیل دستمزد های بالاتر در کشورهای دیگر، مخصوصا اگر با ارزهای قوی‌تر از ریال ایران به آنها پرداخت شود، درآمد بیشتری به دست آورند.

عوامل اقتصادی: اقتصاد ایران چالش‌های منحصر به فردی مانند تحریم‌ها و تورم دارد که می‌تواند بر سطح درآمد و محیط کلی کسب و کار تأثیر داشته باشد. این عوامل امکان دارد بر تقاضا برای خدمات سئو و هزینه‌هایی که متخصصان می‌توانند دریافت کنند موثر باشد.

تجربه و تخصص: متخصصان سئویی که تجربه بیشتری دارند، مخصوصا کسانی که سابقه اثبات شده یا مهارت‌های تخصصی (مانند سئو محلی، سئو تجارت الکترونیک یا سئو فنی) دارند، به احتمال زیاد درآمد بیشتری کسب به دست می آورند.

تقاضای بازار: تقاضا برای بازاریابی دیجیتال و سئو در ایران، مانند خیلی از نقاط جهان، در حال افزایش است. این می‌تواند به پتانسیل درآمد بالاتر برای افراد این حوزه منجر شود.

درآمد کارشناس سئو چه مقدار است؟

بعد از گذراندن دوره سئو حالا نوبت به کسب درآمد از سئو می رسد. برای بررسی مقدار درآمد سئوکار یا متخصص سئو باید در ابتدا متخصصان سئو را  سه دسته کنیم:

  • کارشناسان سئویی که خودشان یک شرکت یا تیم دارند
  • کارشناسان سئویی که به صورت آزاد یا فریلنسر کار میکنند
  • کارشناسان سئویی که قصد استخدام در یک شرکت یا تیم را دارند

1_ درآمد کارشناس سئو جهت استخدام در شرکت ها

برای بررسی میزان درآمد سئوکار که می خواهد در شرکتی استخدام شود، به جای تئوری پردازی اجازه دهید با هم 2 نمونه درخواست استخدام سئوکار را بررسی نماییم.

توجه کنید مبالغ گفته شده مربوط به شهریور 1402 بوده و برای ماه های ابتدایی استخدام است. (به این معنی که عموما در شرکت ها بعد از مدتی حقوق افزایش می یابد).

آمار زیر به آگهی های استخدامی سایت جابینجا مربوط می شود:

وب رمز: استخدام کارشناس سئو

درامد سئو از 11,000,000 تومان

شرکت پویا اندیش: استخدام کارشناس سئو

درآمد ماهانه از 16,000,000 تومان

2_ حقوق سئوکار فریلنسر

در کل تعریف فریلنسر (Freelancer) این است: “شخصی که فعالیت های پروژه ای شرکت های مختلف را بدون حضور در شرکت انجام میدهد.” مثلا اگر همین الان روزانه 2 ساعت از خانه خودتان برای سئو کردن سایت در شهر دیگری زمان میگذارید، یک فریلنسر هستید.

یک متخصص سئو که به شکل فریلنسر یا آزاد کار فعالیت میکند درآمد متفاوتی در ماه دارد و درآمد آن به مقدار و نوع پروژه هایی که در ماه میگیرد بستگی دارد.

اگر اعتماد به نفس کافی نداشته باشید، روی یک پروژه کوچک کار می کنید و نهایتا ماهی 2 میلیون درآمد خواهید داشت. اما اگر به قدر کافی در بازار زرنگ باشید، زمان کافی صرف کنید و اعتماد به نفس هم داشته باشید، میتوانید روی درآمدهای 2 رقمی حساب کنید.

10 مهارت لازم برای موفقیت متخصص سئو

آیا می خواهید در سئو کار کنید؟ پس برای موفقیت و دستیابی به شغل مورد نظر خود به مهارت های خاصی نیاز دارید. متخصصان سئو از زمینه های مختلفی می آیند و مهارت های متنوعی دارند. در اینجا 8 مهارت مهمی که مدیران هنگام استخدام یک متخصص سئو جستجو می کنند آورده شده است.

  1. پردازش تحلیلی

    توانایی تجزیه و تحلیل مشکلات، یافتن منابع مناسب و توسعه راه حل ها در قلب موقعیت شغلی متخصصان سئو است. همانطور که از نام مشخص است، یک متخصص سئو ممکن است روی قسمت خاصی از بهینه سازی موتور جستجو تمرکز کند. برخی از مهم ترین نقش هایی که یک متخصص سئو می تواند بر عهده بگیرد :

    • نویسنده محتوا: بسیاری از متخصصان سئو در اوایل کار خود این مهارت را کسب می کنند، زیرا این امر به دانش فنی کمتری نسبت به سایر نقش های حرفه ای سئو نیاز دارد. تولید محتوای جدید و منحصر به فرد برای بالا بردن نتایج جستجو بسیار مهم است و ممکن است بر تولید مقالات کوتاه، گفتگوی وب یا سایر اشکال متن آنلاین تمرکز کند.
    • لینک سازی: این تخصص سئو است که هرچه موتور های جستجو بک لینک را به عنوان بخشی مهم از الگوریتم های جستجوی خود برگزیده اند، اهمیت بیشتری می یابد. ایجاد بک لینک معتبر از وب سایت های قابل اعتماد به وب سایت مشتری می تواند یک پیشنهاد پیچیده باشد که نیاز به تخصص گسترده و مهارت های حیاتی مدیریت انسانی دارد.
    • تحقیق و آنالیز وب: اینترنت یک محیط پیچیده و پویا است که نیاز به تجزیه و تحلیل و ارزیابی مداوم دارد. مولفه تحقیق مسئولیت های یک متخصص سئو می تواند به راحتی به یک کار تمام وقت تبدیل شود. این متخصصان سئو اغلب زمینه نویسندگان محتوا، توسعه دهندگان وب و پیوند سازها را فراهم می کنند. آنها همچنین اطلاعات ارزشمندی در مورد آخرین رهنمود های بهینه سازی سایت ارائه می دهند.

     

  2. توانایی صحبت کردن و مدیریت مشتری

    حضور متخصصین مجرب در زمینه سئو در دپارتمان ارتباطات شرکت بسیار حائز اهمیت است. کمبود دانش و مهارت های لازم در زمینه سئو باعث ایجاد کدورت بین مشتری و متخصص سئو می شود. به همین دلیل توانایی صحبت کردن و مدیریت مشتری یکی از مهارت های لازم در خصوص سئو سایت است.

    یک متخصص سئو باید مهارت های اجتماعی مانند صحبت کردن را به خوبی بیاموزد تا بتواند دانش کاری در مورد اهداف کارفرما یا مشتری خود را حفظ کند. هر سایت بهینه سازی شده، قبل از هر چیز باید با استراتژی تجاری صاحب سایت مطابقت داشته باشد.

  3. مهارت های فنی و برنامه نویسی

    یک متخصص سئو ماهر باید مهارت های فناوری اطلاعات را داشته باشد و همچنین دارای پیش زمینه ای قوی در زبان های HTML ، CSS ، تعدادی از زبان های برنامه نویسی و آشنایی با انواع سیستم عامل ها و سیستم عامل های سخت افزاری باشد.

    برآورد سطح تلاش در برابر تاثیر سئو نیز کلیدی است. ما نمی گوییم طرفداران بهینه سازی سایت باید حتما توانایی نوشتن کد را داشته باشند، اما آنها باید پیامد های کدنویسی در مورد تغییراتی را که درخواست می کنند و آنچه را برای توسعه دهندگان به همراه دارد، اشتباهات و مخالفت های رایج و حتی چگونگی غلبه بر آنها را درک کنند.

    همچنین دانش فنی توانایی شما را برای سهولت در کار فراهم می کند. خواه نوشتن سریع اسکریپت پایتون برای افزودن خودکار hreflang به نقشه سایت XML یا فرم وب مبتنی بر PHP برای ایجاد خودکار بک لینک سایت باشد.برنامه نویسی

  4. تجزیه و تحلیل وب سایت

    برای موفقیت هر کمپین بازاریابی سئو بسیار مهم است که وب سایت شرکت هدف با آخرین استاندارد های بهینه سازی موتور جستجو مطابقت داشته باشد.

    کلمات کلیدی، بک لینک، قالب بندی و محتوا تنها برخی از موارد مهمی است که یک متخصص سئو هنگام تجزیه و تحلیل، طراحی مجدد و بازسازی یک وب سایت در نظر می گیرد.

    درک اساسی KPI های تجاری نیز برای استراتژی مناسب سئو مورد نیاز است.

  5. مهارت در استفاده از شبکه‌های اجتماعی

    در دنیای امروز که رقابت در فضای آنلاین بسیار زیاد شده است، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و توانایی ارتباط با مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است. سوشال مدیا به سئوکاران این امکان را می‌دهد تا محتوای خود را به دسترس تعداد بیشتری از مخاطبان برسانند و به نوعی رتبه‌بندی وبسایت‌های خود را ارتقاء دهند.

    همچنین، از طریق انتشار محتواهای ارزشمند و جذاب در سوشال مدیا، سئوکاران می‌توانند اعتماد و ارتباط مثبت با مشتریان خود را تقویت کرده و نام برند خود را بهبود ببخشند. به طور کلی، مهارت در این زمینه نه تنها به بهبود سئو وبسایت‌ها کمک می‌کند بلکه به تعاملات موثر و ارتقاء تجربه مشتری نیز کمک می‌کند.

  6. توانایی تولید محتوا

    کلمات کلیدی مهم هستند، اما محتوای متنی، اطلاعاتی و گرافیکی صفحه نیز باید توسط متخصص سئو تولید شود. متخصص سئو باید به خوبی درک کند که برای تولید یک محتوای عالی به چه چیزهایی نیاز دارد.

    هر چند که می توان برای تولید محتوا از نویسندگان محتوا کمک گرفت، باید در نظر داشته باشید که نوع محتوای تولیدی برای وب سایت را در ذهن خود تصور کنید تا کار را به نویسنده بسپارید.

    یک متخصص راه های متفاوتی را برای رسیدن به سطوح مختلف بهینه سازی سایت در اختیار دارد و باید بداند که در چه سطحی چه تغییراتی لازم است اعمال شود تا به نتیجه مورد توجه مشتری دست یابد. اولویت بندی مراحل سئو و ترتیب انجام آن می تواند از اصلی ترین و موثر ترین وظایف متخصصان سئو باشد.

  7. پارامتر های موتور جستجو

    این ممکن است مهم ترین کار متخصصان سئو باشد. حفظ درک به روز از آنچه موتور های اصلی جستجو و به ویژه گوگل، به عنوان معیار های SERP استفاده می کنند، تمام انتخاب های طراحی یک متخصص سئو را به شما اطلاع می دهد.

    شما باید بتوانید به عنوان یک سئوکار جستجو را متناسب با نیاز خود انجام دهید و از پارامتر ها و تکنیک های جستجو بهره ببرید. با این کار یک برنامه موثر در زمینه کسب رتبه برتر در زمینه موتور های جستجو ایجاد خواهید کرد.

  8. بهینه سازی کلمات کلیدی

    تحقیق در مورد کلمات کلیدی و معرفی ارگانیک آنها در یک وب سایت برای یک صفحه بهینه سازی شده توسط SEO ضروری است.

    استراتژی سئو باید در هر سایت متفاوت عمل شود چرا که نحوه فعالیت هر سایت با همدیگر تفاوت های عمده ای دارد. باید در نظر داشته باشید که سئو یک استراتژی ثابت برای تمامی موقعیت ها را ندارد و

    شما باید بتوانید به عنوان یک متخصص سئو از استراتژی های مختلف با نگرش های گوناگون در زمینه های متفاوت استفاده نمایید.

    همچنین انعطاف پذیری در استراتژی و تنظیم برنامه های هر سایت به شکل جداگانه می تواند شما را به یک متخصص سئوکار حرفه ای تبدیل نماید.

  9. بازاریابی محتوا

    باز هم محتوا با سئو همراه است. اما نوشتن محتوا اغلب کافی نیست.

    برای به دست آوردن نتایج مطلوب از طریق سئو، باید نقش محتوا را در استراتژی کلی سئو و نحوه سازماندهی مناسب آن‌ها درک کنید.

    حتی اگر خودتان محتوا را تولید نکنید، باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید و چگونه استراتژی محتوای مشتری خود را برای بهبود سئوی خود بهینه کنید.

    به عنوان مثال، تقریباً هیچ کس به محتوایی که ارزشی ندارد لینک نمی دهد. با کمک به کاربران خود برای تولید محتوای بهتر و مرتبط‌تر، فرآیند لینک‌سازی خود را ساده می‌کنید و در نتیجه بر تلاش‌های سئوی خود تأثیر مثبتی می‌گذارید.

    نکته این است که محتوا یک عنصر حیاتی در سئوی مدرن است و برای مرتبط ماندن در بازی، باید مهارت های بازاریابی محتوای خود را تقویت کنید.

  10. علاقمند به یادگیری

    حوزه فناوری دیجیتال و بهینه سازی سایت همواره در حال تغییر و پیشرفت هستند. در نتیجه افرادی که در زمینه بهینه سازی سایت و فناوری های دیجیتال در حال فعالیت می باشند، باید همواره خود را به روز نگه داشته و علاقمند به یادگیری تکنیک ها و اصول جدید باشند.

    شما باید به عنوان یک متخصص سئو کار مهارت تمایل به یادگیری فناوری های جدید را داشته باشید.

اموزش سئو

مجموعه آموزشی دارکوب دوره های آموزشی در زمینه تخصصی سئو برگزار می کند. اگر شما علاقمند به یادگیری سئو و کار در این زمینه هستید، پیشنهاد ما به شما تهیه این پکیج بی نظیر است.

این مجموعه از بهترین و مجرب ترین اساتید برای آموزش دوره های مقدماتی و پیشرفته طراحی سایت و آموزش سئو سایت دعوت به همکاری نموده و دوره های فوق را با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت برای شما علاقمندان گرامی تهیه و تولید نموده است.

شما می توانید از فرصت به وجود آمده از آموزش های نوین این مرکز استفاده نموده و پس از گذراندن دوره ها و کسب مهارت و دانش لازم به جمع همکاران ما در تیم طراحی و تولید محتوا و سئو سایت در مجموعه دارکوب بپیوندید.