پیش نیاز های طراحی قالب وردپرس

  • نویسنده: راضیه محمودی فرد
  • بازبینی شده توسط: راضیه محمودی فرد
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=5830
پیش نیاز های طراحی قالب وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند در ساخت وب سایت است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا هر نوع وب ‌سایت و یا وبلاگ پویایی را که بخواهند ایجاد کنند. با استفاده از وردپرس، می‌توان انواع به روز رسانی‌ها، سفارشی سازی و مدیریت وب سایتها را انجام داد. اما برای این که بتوانید از این سیستم استفاده کنید حتما باید یک سری نکات را آموزش ببینید در اینجا قصد داریم تا پیش نیازهای آموزش وردپرس را به شما معرفی کنیم.

پیش نیازهای آموزش وردپرس

وردپرس طوری طراحی شده که هرکسی میتونه از آن استفاده کنه جدای از سطح تخصص فنی که دارند در واقع این سیستم مدیریت محتوای پر قدرت، هر روز توسط میلیون ها نفر استفاده می‌شود که نمی‌دانند چگونه کدنویسی کنند. این شامل وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران، عکاسان، فیلمسازان و هزاران حرفه ای دیگر است که چیزی در مورد برنامه نویسی نمی‌دانند. در واقع وردپرس یک ابزار فوق العاده برای طراحی سایت بدون نیاز به دانش کدنویسی است.

آموزش وردپرس در دو سطح قرار می‌گیرد یکی آموزش وردپرس به منظور کار کردن با وردپرس برای راه اندازی یک سایت و مدیریت آن دوم توسعه قالب و افزونه وردپرس در زیر بیش‌تر توضیح خواهیم داد. آموزش وردپرس در سطح مبتدی چندان به دانش خاصی نیاز ندارد با دنبال کردن آموزش های مقدماتی وردپرس از طریق فیلم های آموزشی یا کلاس‌های حضوری و آنلاین، در آموزشگاه‌های معتبر می‌توانید آموزش ببینید.

آموزشگاه‌ها تک تک مراحل را به شما شرح خواهند داد که پیش نیاز خاصی لازم ندارد تنها باید یک سیستم رایانه‌ای با قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشید که طبیعتا دانش ابتدایی در مورد کارکردن با رایانه، نصب کردن و گشت و گذار در مرورگرها هم لازم است.

آموزش وردپرس در سطح بالاتر، کمی پیشرفته تر است و به زمان و پیش نیازهای بیش‌تری نیاز دارد. مثلاً شما نیاز به یادگیری زبان‌های کدنویسی HTML و CSS، زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده MySQL دارید. این موارد را حتماً باید آموزش دید البته در خیلی از موارد هم به آموزش زبان جاوا اسکریپت هم نیاز دارید.

پیش نیازهای آموزش وردپرس

  • آموزش کار با وردپرس
  • آموزش زبان نشانه گذاری HTML
  • آموزش زبان استایل نویسی CSS
  • آموزش داینامیک کردن قالب استاتیک با زبان PHP
  • آموزش سازگارکردن قالب با ووکامرس برای سایت های فروشگاهی
  • آموزش رسپانسیو کردن قالب با دستگاه های مختلف
  • آموزش سازگارکردن قالب با صفحه ساز المنتور

1. آموزش وردپرس

قبل از هرچیزی بهتر است که سیستم مدیریت محتوای وردپرس را به خوبی یاد بگیرید. یادگیری مدیریت وردپرس و کار کردن با آن می‌تواند به شما در درک بهتر این سیستم مدیریت محتوا کمک کند تا بتوانید به سادگی نیازهای یک قالب سایت وردپرس را تشخیص دهید باید روی مستندات وردپرس وقت گذاشته و توابع، متغیرها، کلاس ها و دیگر اجزاء وردپرس را بررسی کنید.

مزیت های آموزش وردپرس دارکوب:

  • آموزش جامع وردپرس برای ساخت قالب و تم و پلاگین برای وردپرس
  • اشاره به مفاهیم و پایه کاربرد وردپرس و نحوه استفاده از آن
  • طراحی سایت با سرعت بالا و مورد تایید Page Speed Checker
  • تحلیل و کنترل پرفورمنس سایت
  • آموزش روان و پشتیبانی

2. آموزش HTML

آموزش html اولین رکن برای تبدیل شدن به یک طراح وب و توسعه دهنده است اولین زبانی که برای کد نویسی قالب به آن نیاز خواهید داشت html است این زبان به شما کمک می‌کند که بدنه قالب را طراحی و سپس با استایل دادن به آن قالب زیبایی را طراحی کنید.

یادگیری این زبان خیلی سخت نیست اما بهتر است حتما آن را بصورت کامل و حرفه ای یاد بگیرید، زیرا گاهی اشتباهات در نوشتن کد html می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد.

3. آموزش CSS

همانطور که گفتم اچ تی ام ال بدنه قالب و سایت است و نیاز به استایل دهی دارد. زبان css دقیقا همان چیزست که به آن نیاز داریم. یعنی استایل دهی و ساخت ظاهر قالب، در واقع تمام رنگ ها و شکل هایی که درون سایت می‌بینید با استفاده از  همین زبان ساخته شده اند.

اگر css نبود شما نمی‌توانستید هیچ یک از المان های نوشته شده با html را ببینید پس اگر قصد دارید یک قالب وردپرس طراحی کنید حتما باید این زبان را بصورت کامل یاد بگیرید.

با آموزشگاه دارکوب صفر تا صد آموزش html و آموزش css را به صورت پروژه محور و حرفه‌ای آغاز کنید. در آموزشگاه دارکوب دو روش آموزشی وجود دارد. روش اول ارائه فیلم های آموزشی با کیفیت و روش دوم برگزاری دوره های آموزشی به صورت حضوری و آنلاین شما می توانید با توجه به شرایط خود یکی از این دو روش را انتخاب نمایید.

4. آموزش php

پس از آموزش css و آموزش html نوبت به آموزش php است. از آنجایی که وردپرس با استفاده از زبان php ساخته شده است. شما باید سعی کنید با این زبان اشنا شوید البته این بدان معنا نیست که حتما باید این زبان را فرا بگیرید اگر تمایل دارید که خودتان قالب طراحی کنید یا تغییرات گسترده ای را در سایت خود ایجاد کنید و اسکریپت و افزونه بنویسید، باید آموزش PHP را بگذرونید.

هرچند اکثر کدهای php مورد نیاز شما برای ساخت اولین قالب وردپرس بصورت اماده وجود دارد اما نیاز هست که حتما با اصطلاحات این زبان اشنا شوید اگر قصد ساخت قالب های فوق حرفه ای را دارید که حتما باید این زبان را بصورت کامل یاد بگیرید. آموزش php گستره بزرگی از دنیای وب را پیش و روی شما قرار می دهد که با آن می توانید موفقیت های بزرگی را کسب کنید.

پردازش داده ها، ارسال دستورات به پایگاه داده، دریافت خروجی و نمایش به کاربر توسط کدهای دستوری این زبان انجام می شود. مثلا وقتی در یک وب سایت فروشگاهی ثبت نام می کنید، تمامی گزینه ها مانند محاسبه جمع قیمت سبد پرداختی و… توسط این زبان با استدلال منطق و ریاضی انجام می‌شود. اموزشگاه دارکوب آموزش پروژه محور php را با توضیحات کامل هم در ویدئوهای آموزشی قرار داده است و هم به صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌کند.

5. آموزش جاوا اسکریپت

پس از آن که توانستید زبان اچ تی ام ال و سی اس اس را آموزش ببینید، در واقع توانسته اید حداقل های طراحی سایت استاتیک را فرا بگیرید. در این مرحله اگر بخواهیم عناصر قرار گرفته روی صفحات سایت خود را متحرک ساخته و به نوعی از انیمیشن در صفحات سایت خود استفاده کنید نیاز به زبان جاوا اسکریپت دارید.  

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که در مرورگر کاربر اجرا می شود و یکی از چندین زبان مختلف برای نوشتن اسکریپت است. در صورت افزودن اسکریپت با استفاده از زبان جاوا اسکریپت، وب سایت شما قادر به انجام بسیاری از موارد زیر خواهد بود:

  • کشیدن از طریق تصاویر مختلف
  • نمایش یک تایمر شمارش معکوس
  • نمایش انیمیشن ها
  • نمایش به روزرسانی های محتوا
  • ارائه نقشه های تعاملی
  • توسعه مرورگر
  • و موارد خیلی بیش‌تر

آموزش جامع جاوا اسکریپت یکی از مناسب ترین گزینه ها برای شروع در کنار آموزش HTML و آموزش CSS برای کسانی است که می خواهند برنامه نویسی سمت کاربر و سمت سرور را همزمان یاد بگیرند و در پروژه ها کسب درآمد کنند.

آموزش جاوا اسکریپت پیچیدگی خاصی ندارد. همه چیز در این زبان سریع، بهینه و عالی است و هر شخصی می‌تواند به راحتی آن را یاد بگیرد. پس از آموزش جاوا اسکریپت شما قادر به طراحی یک وب سایت پویا با امکان تعامل خواهید بود.

آموزشگاه دارکوب یکی از بهترین آموزشگاه‌هاست که می‌تواند در این مسیر شما را یاری کند.از جمله اصلی ترین وجه تمایز آموزش جاوا اسکریپت دارکوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه جدیدترین متدها بر اساس آموزش های بین المللی جاوا اسکریپت
  • بهره گیری از اساتید بروز
  • سرویس هایی که در حال حاضر توسط شرکت های بزرگ مانند اپل، مایکروسافت و متا استفاده می شوند.

6. آموزش سئو

چیزی که حتما در طراحی قالب وردپرس باید رعایت شود سئو است زیرا اگر قالبی طراحی کنید که از نظر سئو مشکل داشته باشه باعث میشه سایت شما بعد از مدتی با مشکل روبرو بشه و در نتیجه نتوانید درآمدی داشته باشید. البته مفاهیم سئو را بعد از طراحی نیز می‌توان اعمال کرد اما بهتر است که قبل از طراحی قالب تمامی مواردی که برای سئو مفید است را رعایت کنید.

با آموزش سئو هم می‌توانید وب سایت خود را بهینه سازی کنید و هم این کار را برای وب سایت‌های افراد دیگر انجام دهید. با آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته دارکوب در صورتی که شما از وردپرس، دروپال، جوملا یا هر CMS اختصاصی دیگری استفاده می‌کنید، و یا برای طراحی سایت خود از هر زبان برنامه نویسی که استفاده کنید می‌توانید هر نوع وب سایتی را بهینه کنید.

آموزش وردپرس چقدر طول میکشه؟

یادگیری اصول اولیه وردپرس چندان زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد شاید یک هفته یا کمتر، البته به تلاش و اراده خودتون بستگی داره. HTML و CSS زبان‌های نشانه گذاری بسیار ساده‌ای هستند که یادگیری آن‌ها حداکثر یک هفته طول می‌کشه. اما برای تبدیل شدن به متخصص وردپرس ممکن است زمان بیش‌تری طول بکشد مثلا اگر بخواهید کار با وردپرس را به طور کامل یاد بگیرید یک یا دو ماه طول بکشد.

تا شما تمام میانبرها، مکان تنظیمات، نحوه تغییرتم، ایجاد افزونه‌ها و پلاگین‌ها را یاد بگیرید. در صورتی هم که بخواهید افزونه‌ها و پلاگین‌ها و قالب مخصوص خود را سفارش سازی کنید چون باید زبان‌های برنامه نویسی را یاد بگیرید معمولا آموزش PHP و آموزش جاوا اسکریپت، احتمالاً 3 تا 6 ماه طول می کشد.

معمولاً برای ایجاد یک تم یا افزونه باید جاوا اسکریپت یا PHP را بدانید. اگر هم می‌خواهید بدون دانش برنامه نویسی یک سایت را ایجاد کنید می‌توانید در یک هفته یا کمتر وردپرس را یاد بگیرید.

نتیجه گیری

وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا است که یادگیری آن خیلی هم سخت نیست. به طور کل برای یادگیری کار با وردپرس نیاز به پیش نیاز خاصی نیست. اما برای طراحی قالب و نوشتن افزونه که به آن توسعه وردپرس گفته می شود، نیاز است یک سری پیش نیازهای اطلاعاتی داشته باشید.

در آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس شرکت دارکوب شما با مفاهیم زیر روبرو خواهید شد:

  • مفاهیم پیش زمینه و نحوه راه اندازی سایت و چرایی انجام آن
  • دامنه و هاست و مفاهیمی نظیر نصب سرور و لوکال هاست
  • آموزش کدنویسی و  مفاهیم مورد نیاز برای طراحی قالب و افزونه
  • آموزش نصب وردپرس روی سیستم های کنترل داده و هاست
  • کار با تمامی منو ها، امکانات و قابلیت های وردپرس نظیر نوشته، ادیتور گوتنبرگ، بخش نظرات و نصب قالب و…
  • مدیریت منوها، فهرست ها، صفحات، تنظیمات
  • استفاده از افزونه ها و مدیریت آن ها
  • کلیدی ترین مفاهیم در دنیای WordPress

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین