بازار کار وردپرس در خارج از ایران

  • نویسنده: کارشناس سئو دارکوب
  • بازبینی شده توسط: محسن لشکری
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=5798
بازار کار وردپرس در خارج از ایران

در این مطلب یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن از در ذهن بسیاری از دانشجویان، دانش آموزان و افرادی که به دنبال شغل پردرآمد و یا دورکاری هستند را پاسخ می دهیم و آن، کسب درآمد از طریق آموزش طراحی سایت وردپرس حرفه ای است.

کسب در آمد از طریق طراحی سایت با وردپرس شغلی است با محدودیت کم که به صورت فریلنسری هم قابل انجام بوده و درآمد کافی و بازار هدف وسیعی دارد. در ادامه مطلب به صورت دقیق تر آن را بررسی نموده و بازار کار وردپرس در خارج از ایران را نیز توضیح می دهیم.

معرفی شغل طراحی سایت

طراحی سایت از مشاغلی است که رونق زیادی داشته و بازار وسیعی در سراسر جهان دارد. مشاغل زیادی در زیر شاخه این شغل قرار دارند که این نشان دهنده این است که این شغل از شغل های بین المللی محسوب می شود که بازار بزرگی داشته و به تعداد زیادی متخصص نیاز دارد.

می توانید مقاله بهترین مشاغل برای مهاجرت را در وبلاگ آموزشگاه دارکوب مطالعه کنید. 

از مشاغل زیر شاخه طراحی سایت می شود به موارد زیر اشاره نمود:

وظایف طراح سایت چیست؟

  • ملاقات با مشتریان برای صحبت درباره نوع کار و نوع بازدید کنندگان سایت آن ها برای درک بهتر از خواسته ها و انتظارات مشتری یا کارفرما و تولید یک وب سایت بهتر و نزدیکتر به سلیقه او
  • تهیه یک طرح که ساختار سایت و نحوه ارتباط بخش های مختلف را نشان دهد. این طرح گاهی به شکل کاغذی و گاهی به شکل الکترونیکی ایجاد می شود و مبنای کار طراح وب است.
  • تصمیم گیری در مورد متن، رنگ ها و پس زمینه های مورد استفاده ، این بخش ها هم با مشورت کارفرما انجام می شود.
  • ایجاد صفحات، آیکون ها، لینک ها و عکس ها با کمک نرم افزار طراحی وب. برای این کار نرم افزارهای متعددی تولید شده است که به نرم افزار Dream viewer که یکی از معروف ترین آنها است می توان اشاره کرد.
  • اضافه کردن امکانات مولتی مدیا مثل فیلم، صدا و انیمیشن به سایت. در این بخش نیز از نرم افزارهای متعددی استفاده می شود.
  • آزمایش کردن و اصلاح طراحی سایت در صورت لزوم
  • گذاشتن سایت در سرور برای شروع کار و تحویل به کارفرما
  • داشتن مهارت و دانش لازم برای شغل طراح سایت با وردپرس
  • تسلط کامل به قالب ها و ساختارشان، افزونه ها، هاست که معمولا سی پنل است.
  • آشنایی کامل با عملکرد دامنه، هاست، وردپرس، ساختار پوشه بندی وردپرس و نوشته ها، محصولات، برگه ها و نحوه استفاده از هر کدام
  • یادگیری html و css
  • مسلط بودن به اینترنت و مفاهیم وب و همینطور آشنایی با نرم افزارهای مربوطه
  • خلاقیت بالا برای خلق آثار جدید و ارائه طرح های نو به بازار
  • داشتن توانایی خوب در حل مساله و رویکرد منطقی به کار
  • توانایی درتوضیح نکات فنی به افرادی که در این زمینه دانش کم دارند مثل کارفرمایان یا مشتریان
  • توانایی انجام به موقع پروژه ها چون عدم انجام به موقع پروژه ممکن است باعث نارضایتی کارفرما و تبلیغات منفی برای طراح شود.
  • درک درست داشتن از قوانین و دستورالعمل های اینترنتی برای دسترسی به سایت
  • آپدیت بودن و دانستن آخرین تغییرات تکنولوژیکی و نرم افزاری
  • توانایی کار کردن با ابزارهایی مثل اسکنرها و تجهیزات دیجیتال صوتی و تصویری

چگونگی وارد شدن به شغل طراحی وب و تحصیلات لازم برای آن

شما در ایران و خارج ایران می توانید مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش های ارشد مهندسی کامپیوتر و ارشد مهندسی فناوری اطلاعات را بگیرید و از لحاظ تئوری در این حوزه بیش از قبل تسلط پیدا کنید.

اما باید بدانید معمولا دانش و اطلاعات اصلی و عملی این شغل مانند برخی از زبان های برنامه نویسی و برنامه گرافیکی مناسب برای طراحی وب در دانشگاه ها تدریس نمی شود و باید آنها را در آموزشگاه های آزاد معتبر و یا به طور شخصی یاد بگیرید.

معمولا فارغ التحصیلان بعضی از رشته های مرتبط مثل گرافیک رایانه ای و بعضی رشته های دیگر هنری نیز می توانند به این کار وارد شوند. ولی شما حتما مدرک دانشگاهی مرتبط نیاز ندارید. می توانید دوره های آموزش طراحی سایت را در آموزشگاه های آزاد بگذرانید.

به علاوه درصد قابل توجهی از طراحان سایت به خاطر علاقه زیاد به طراحی وب و کامپیوتر، به تنهایی و با کمک کتاب ها و نرم افزارهای آموزشی و حتی وب سایت های اینترنتی شروع به یادگیری طراحی وب می کنند.

برای موفقیت در این شغل و یا استخدام در شرکت مورد علاقه تان باید خلاقیت و مهارت های فنی خود را به شکل های مختلف به دیگران، مدیران شرکت های طراحی سایت و مخصوصا مشتریان ثابت کنید.

شما لازم است به خوبی با زبان های برنامه نویسی وب مانند HTML و CSS کار کرده و در کدنویسی صفحات وب تجربه به دست آورید. توانایی کار کردن با برنامه ها و زبان های برنامه نویسی که در ادامه نام می بریم برای شما حتما مفید خواهد بود و در برخی از مواقع ضرورت دارد:

  • Dreamweaver
  • Photoshop
  • Flash and Fireworks
  • JavaScript
  • Net.

طراح وردپرس

طراح سایت با وردپرس کیست؟

همانطور که میدانید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای طراحی وب سایت با هزینه کم و در زمان کم است، طراح وب سایت در این روش به وسیله وردپرس که یک CMS است به کمک قالب های آماده یا افزونه های طراحی شده به وسیله تیم های متخصص شروع به پیاده سازی یک وب سایت می کند.

تحصیلات لازم برای شغل طراحی سایت با وردپرس

بزرگترین مزیت شغل طراحی سایت با وردپرس این است که که معمولا اکثر شرکت هایی که طراح سایت استخدام می کنند اهمیت چندانی به مدرک دانشگاهی و رشته ای که در آن در دانشگاه مشغول به فعالیت بوده اید نمی دهند.

بلکه مهم ترین فاکتورها برای آنها مهارت شما و رزومه قوی و مناسب شما هست تا مدرک دانشگاهی. البته داشتن مدرک رشته های مرتبط با کامپیوتر مانند رشته مهندسی نرم افزار دید بسیار خوبی به طراحان سایت با وردپرس می دهد.

مزایا و معایب شغل طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس مثل هر شغل دیگری یک سری مزایا و معایب دارد که ما قصد داریم به آن بپردازیم.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

  1. وردپرس در مقایسه با دیگر سیستم های مدیریت محتوا از لحاظ سئویی ساختار بهتری دارد.
  2. بروز رسانی های مکرر از قابلیت های مهم این cms است.
  3. امکان خرید و دسترسی سریع و آسان به افزونه های مختلف دارد.
  4. کار با بخش مدیریت محتوای آن خیلی ساده است.
  5. بازار کار گسترده ای دارد و درآمد خوبی از طریق طراحی سایت با وردپرس می توان به دست آورد.
  6. قالب و پوسته جدید به راحتی در وردپرس قابل ایجاد است.
  7. قالب های رایگان زیادی از وردپرس در اینترنت وجود دارد.
  8. قالب های آن انعطاف پذیر هستند و به تعداد نامحدود می توان برای آن افزونه نوشت و قالب طراحی کرد. می توان هر تغییری را در تنظیمات قالب و طراحی گرافیکی آن اعمال کرد.
  9. رابط کاربری آسان و ساده ای دارد که امکان استفاده از آن برای اکثر اقشار جامعه وجود دارد.
  10. وب سایت های زیادی وجود دارند که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به شکل خیلی قدرتمند پشتیبانی می کنند.
  11. برنامه نویسی سیستم وردپرس طوری است که به خودی خودش بسیار بهینه و مطلوب موتورهای جستجو است.
  12. یکی از بزرگترین مزیت های طراحی سایت با وردپرس OPEN SOURCE بودن آن است که سبب بوجود آمدن توسعه دهندگان زیادی شده است.

معایب طراحی سایت با وردپرس

  1. برای وب سایت های بزرگ بهینه نیست چون  بعضی امکانات از طریق وردپرس قابل پیاده سازی نیست.
  2. با وجود اینکه دسترسی های بسیار زیادی برای شخصی سازی دارد اما با این وجود نمی توان همه موارد مد نظر را با آن پیاده سازی کرد.
  3. مشکل ناهمخوانی های قالب و افزونه ها به دلیل تیم های توسعه دهنده مختلف در آن وجود دارد.
  4. به علت استفاده زیاد و دسترسی سریع همگانی جزء اصلی ترین هدف های هکران حرفه ای است.

کسب درآمد از وردپرس

روش های کسب درآمد از وردپرس

راه های کسب درآمد از وردپرس محدود به کسب درآمد از طراحی سایت نیست بلکه شامل موارد دیگر هم می شود از جمله:

  • طراحی افزونه وردپرس
  • طراحی سایت همکاری در فروش
  • طراحی رابط کاربری با وردپرس
  • کسب درآمد با فروش رپورتاژ آگهی
  • فروش محصولات خود و دیگران به صورت درصدی
  • استخدام در شرکت هایی که سایت وردپرسی دارند
  • سئو و بهینه سازی سایت های وردپرسی

درآمد طراح سایت با وردپرس در ایران

شغل طراحی سایت با وردپرس از شغل هایی است که مستقیما با میزان ارتباطات اجتماعی، مهارت ها، تجربیات و دانش شما در زمینه کاریتان ارتباط دارد، بعضی از طراحان سایت با وردپرس در ماه میلیون ها تومان درآمد دارند و از طرفی هم، بعضی از آن ها درآمدهای چند صد هزارتومانی دارند.

در حالت خوش بینانه اگرکه به مهارت‌های لازم دست پیدا کند اما تجربه‌ی زیاد نداشته باشد می تواند برای شروع کار باحقوق پایه‌ی وزارت کار درآمد کسب کند.

درآمد فریلنسر طراح سایت با وردپرس

یکی از راه های کسب درآمد از وردپرس کسب درامد فریلنسری است، اگر شما در زمینه طراحی سایت با وردپرس مهارت کافی داشته باشید، می‌توانید به‌صورت پروژه‌ای یا فریلنسری فعالیت کنید، برای هر پروژه دستمزد خوبی بگیرید و خودتان دستمزد خود را تعین کنید. در این روش آزادی عمل شما و همینطور مهارت های شما بعد از مدتی ارتقا زیادی پیدا میکند به دلیل اینکه که چالش های شیرین و زیادی دارد.

در کسب درآمد فریلنسری طراح سایت با وردپرس هرچه ارتباطات بیشتری داشته باشید و به علاوه به خوش قولی و کار خوب شناخته شوید درآمد شما بیشتر است.

کسب درآمد دلاری از طراحی سایت با وردپرس

یکی دیگر از راه های کسب درآمد طراحان سایت وردپرس کسب درآمد دلاری از طریق طراحی سایت با وردپرس است، در این شیوه که درآمد طراح سایت عدد های بسیار خوب و قابل توجهی است، بدلیل قیمت بالای دلار در ایران و هم چنین بازار کار وردپرس در خارج از ایران، شما میتوانید در این شیوه در آمد بسیار خوبی کسب کنید.

بازار کار وردپرس در خارج از ایران چگونه است؟

سایت W3Techs همیشه نظرسنجی های متفاوتی را از فناوریِ تحت وب منتشر می کند. داده های آن ها مبنی بر تحقیقات 10 میلیون سایت برتر رتبه بندی شده توسط الکسا است.

بررسیِ میزان استفاده از CMS های مختلف نشان داده که 47.5٪ از کل وب سایت های ساخته شده در جهان مبتنی بر هیچ سیستم مدیریتی نیستند. با این حال، 31.5 درصد از سایتهای این لیست بزرگ از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند.

این معنی را می دهد که تقریبا 60٪ صفحات وب با استفاده از CMS وردپرس ساخته شده اند. W3Techs بیان می کند که بازار کار وردپرس در خارج از ایران سریعترین رشد را نسبت به دیگر سیستم ها دارد.

درآمد وردپرس کاران در سراسر جهان

بازار کار وردپرس در خارج از ایران پررونق است. محبوبیت زیاد این CMS تقاضای زیادی را به وجود می آورد بنابراین در سراسر جهان بسیاری از توسعه دهندگان وب، وردپرس را می آموزند. بعضی از آن ها شغل خود را در این راستا ادامه می دهند اما بعضی دیگر بیشتر پیش می روند و در این سیستم عمیق می شوند. یعنی زبان های برنامه نویسی را برای توسعه و تغییر این سیستم اموزش می بینند و به عبارتی دیگر یک «برنامه نویس وردپرس» می شوند.

با این حال، طراحانی که از این CMS استفاده می کنند برای مدت طولانی تقاضا و نیاز به توسعه دهندگان وردپرس خواهند داشت. در حال حاضر، شغل وردپرس کار در هر کشوری وجود دارد. میزان حقوق و دستمزد در نظر گرفته شده با توجه به شرایط و مکان برای آن ها در نقاط مختلف جهان متفاوت است. به عنوان مثال:

  • برنامه نویس وردپرس در آمریکا به طور متوسط سالانه 50,000 دلار درآمد کسب می کند.
  • در کانادا، چنین توسعه دهنده وب سایتی تقریباً 35,000 دلار در سال دریافت می کند.
  • انگلستان حقوق کمتری نیز به مبلغ 30,000 دلار را ارائه می دهد.
  • در آلمان، یک توسعه دهنده وردپرس سالانه 44,000 دلار حقوق می گیرد.
  • استرالیا به یک وردپرس کار میانگین حقوق 42,000 دلار می دهد.

با در نظر گرفتن میانگین حقوق برنامه نویسان سایر زبان های برنامه نویسی، حقوق برنامه نویسِ وردپرس به طور کل کم است. اما باید توجه داشت که بازار کار گسترده و فرصت های مختلفی برای رشد آن ها هم وجود دارد.

حقوق توسعه دهنده وردپرس در اوکراین حتی کمتر است. به عنوان نمونه، در اوکراین می توان یک برنامه نویس بی تجربه را تنها با 400 دلار در ماه پیدا کرد. با این حال، خیلی از شرکت های برون سپاری و توسعه نرم افزار  برنامه نویسان وردپرس هایی دارند که میانگین دستمزد ماهانه آن ها حدود 800 دلار و بیشتر است.

جمع بندی

اگر متوجه شده اید که چرا باید وردپرس یاد بگیرید و می خواهید تبدیل به یک وردپرس کار حرفه ای شوید باید 3 نکته مهم را در نظر داشته باشید.

  1. بازار کار وردپرس هم در ایران و هم در جهان عالی است.
  2. میانگین درآمد طراح وردپرس نسبت به طراحان سایت و برنامه نویسان کمتر است.
  3. یادگیری وردپرس می تواند شما را در مدت زمان کمتر از 3 ماه به درآمد برساند. اما پس از آن ما پیشنهاد می کنیم به فکر قدم‌های بزرگتر باشید و سعی کنید علاوه بر وردپرس، برنامه نویسی وب را نیز یاد بگیرید تا هم دانش و هم درآمدتان افزایش داشته باشد.

در نهایت برای همه شما آرزوی بهترین شدن داریم. همچنین مقاله ای با عنوان “آموزش طراحی سایت از مبتدی تا پیشرفته” را نیز می توانید مطالعه فرمایید تا در مسیر طراح وب شدن کمکتان کند. چنانچه بازهم کمکی از ما برمیاید، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین