بالا آوردن سایت در گوگل
- نویسنده: رضا پورمحمدحسین نیاکی
- بازبینی شده توسط: سما کتیبه
- بروزرسانی:
- https://darkoobedu.ir/?p=2716
برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق، حضور داشتن در بین نتایج اولیه سرچ گوگل ضروری است. رقابت شدیدی برای کسب رتبه بالا در نتایج سرچ گوگل وجود دارد و برای بالا آوردن سایت در گوگل، باید از روش های مختلفی استفاده کنید. در این مطلب، 10 روش کاملا رایگان برای بالا آوردن سایت در گوگل را معرفی کرده ایم.
لیست مطالب
10 روش صد درصد رایگان برای بهبود رنکینگ سایت در گوگل
روش های کسب رتبه بالا در گوگل شامل راهکارهایی می شوند که نه تنها به سایت شما کمک می کنند در بین نتایج اولیه سرچ گوگل قرار بگیرد، بلکه باعث می شوند تا محتوا و کیفیت سایت شما نیز ارتقا یابد و کاربران از گشت و گذار در سایت شما لذت ببرند.
در واقع هدف نهایی از بهبود سئو سایت بالا آوردن سایت در گوگل نیز همین است که به منبعی قابل اعتماد و معتبر برای کاربرانی تبدیل شوید که کلمات کلیدی مرتبط با شما را جست و جو می کنند.
اگر به دنبال بهترین راه برای بالا آوردن سایت در نتایج گوگل هستید، در اینجا ۱۰ راهکار موثر و البته رایگان را توضیح داده ایم که به شما در بهبود رنکینگ سایت در گوگل و نمایش سایت در بین نتایج اولیه سرچ کمک می کند. در ادامه هر کدام از این راه ها را توضیح می دهیم:
1. از کلمات کلیدی در عنوان مقاله استفاده کنید
با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، سایت شما می تواند به سرعت به سمت صفحه اول گوگل و در بین چند نتیجه ابتدایی حرکت کند و جای بگیرد. حتما می دانید که قرار داشتن در بین نتایج اولیه سرچ گوگل یعنی فرصتی رویایی برای جذب حجم عظیمی از ترافیک اورگانیک.
البته این قضیه روی دیگری هم دارد. با انتخاب کلمات کلیدی غیر مرتبط و نامناسب، سایت شما در سیاهچاله صفحات چندم گوگل جای می گیرد و شانس اندکی برای جذب ترافیک ارگانیک خواهد داشت.
عنوان یک مقاله به نوعی نشان می دهد که محتوای آن درباره چه موضوعی است. به همین ترتیب، عنوانی که در آن از کلمات کلیدی استفاده شده باشد از نظر گوگل بسیار ارزشمند شناخته می شوند و در بالا آوردن سایت در گوگل موثر است.
به عنوان یک اصل کلی در نظر داشته باشید که هر چقدر کلمات کلیدی به ابتدای تگ عنوان نزدیک تر باشند، از نظر موتور های جست و جو ارزشمندتر محسوب می شوند. برای درک بهتر اینکه موتورهای جستجو چطور صفحات وب را رتبه دهی میکنند، می توانید کلمات کلیدی مرتبط با زمینه فعالیت سایت خود را جست و جو کنید و ببینید که رقبای شما چگونه از آن ها در عناوین خود استفاده می کنند.
خواهید دید که سایت هایی که دارای رتبه بندی بالا در گوگل هستند، عموما از کلمات کلیدی در ابتدای عنوان خود استفاده کرده اند. اگر چه این امر اجباری نیست، اما امروزه در دنیای سئو و با هدف بهبود رنکینگ سایت در گوگل اکثر سایت ها از این روش استفاده می کنند و به نوعی قانون نانوشته تبدیل شده است.
2. در ۱۰۰ کلمه ابتدایی از کلمات کلیدی استفاده کنید
بهترین مکان برای قرار دادن بخش اعظمی از کلمات کلیدی یک مطلب، ۱۰۰ کلمه ابتدایی آن است. طبیعتا در طول مطلب فرصت های مختلفی پیش می آید که می توانید در آن ها از کلمات کلیدی استفاده کنید.
اما قرار دادن بخش مهمی از کلمات کلیدی در بخش ابتدایی و ۱۰۰ کلمه ابتدایی مقاله تاثیر مهمی بر بهبود سئو سایت و بالا آوردن سایت در گوگل دارد. با این راهکار، موتور های جست و جو زودتر و راحت تر متوجه می شوند که مطلب شما در مورد چه موضوعی است و آن را به کاربران جست و جو کننده پیشنهاد می دهند.
3. تاثیر لینک سازی خارجی برای بالا آوردن سایت در گوگل
یکی از اشتباهات رایج در بین افرادی که می خواهند رتبه سایت خود را در نتایج سرچ گوگل ارتقا دهند، غافل شدن از اهمیت سئو خارجی و بخصوص لینک سازی خارجی است. یکی از موثر ترین روش های کسب رتبه بالا در گوگل لینک سازی خارجی است. در لینک سازی خارجی، شما به سایت ها و مطالبی خارج از سایت خود لینک می دهید.
این کار باعث می شود گوگل محتوای شما را یک محتوای معتبر و سرشار از اطلاعات مفید با مرجع ها و منابع قابل اعتماد تشخیص دهد. این ها فاکتور های بسیار مهمی در بالا آوردن سایت در گوگل هستند. مطمئن شوید که در هر یک از مطالب سایت خود حداقل یک لینک خارجی قرار دهید. همچنین سعی کنید لینک های خارجی به سایت ها و منابع معتبر و با کیفیت وصل باشند تا امتیاز بیشتری در رنکینگ گوگل کسب کنید.
4. نوشتن متا دیسکریپشن موثر برای هر صفحه سایت
وقتی خود شما به عنوان یک کاربر در گوگل کلمات کلیدی را سرچ می کنید، قطعا یکی از اولین مواردی که به آن دقت می کنید متا دیسکریپشن مطالب مختلفی است که در صفحه نمایش نشان داده می شوند. متا دیسکریپشن همان توضیح کوتاه و مختصری است که در کنار عنوان و URL سایت شما در صفحه سرچ گوگل قابل مشاهده است.
برای آن که بتوانید بازدیدکنندگان جدید جذب کنید، متا دیسکریپشن شما باید اطلاعات کافی را در خصوص محتوای صفحه به مخاطب نشان دهد و در عین حال جذاب و گیرا نیز باشد تا مخاطب را تحریک کند که روی لینک سایت شما کلیک نماید. فراموش نکنید که شما باید تمام این کار ها را در قالب حداکثر ۱۵۰ کلمه انجام دهید. پس با دقت و ظرافت کلمات مناسب را انتخاب کنید.
5. تاثیر قرار دادن کلمات کلیدی در URL برای بهبود سئو سایت
همانطور که می دانید کلمات کلیدی ستون فقرات بهبود سئو سایت می باشند. یکی دیگر از روش های کسب رتبه بالا در گوگل قرار دادن کلمات کلیدی در URL مطالب سایت است. تا به اینجا دیدیم که قرار دادن کلمات کلیدی در ابتدای عنوان یک مقاله و در ۱۰۰ کلمه ابتدایی فاکتور مهمی برای موتورهای جست و جو محسوب می شود.
حالا برای آن که یک سیگنال دیگر به موتور های جست و جو بفرستیم، کلمات کلیدی را در URL صفحه نیز قرار می دهیم. با این کار شانس بیشتری خواهیم داشت که گوگل محتوای مورد نظر در آن صفحه را شناسایی کند و آن را در دسته بندی های خود در رابطه با کلمات کلیدی سرچ شده قرار دهد.
6. استراتژی استفاده هدفمند از کلمات کلیدی
یکی دیگر از اشتباهات رایج برای بالا آوردن سایت در گوگل، استفاده از کلمات کلیدی به شکل بی هدف و مصنوعی در یک مطلب است. این امر نه تنها باعث نمی شود که سایت شما توسط گوگل به عنوان سایت مرتبط با آن کلمات کلیدی شناخته شود، بلکه تجربه کاربری منفی را نیز برای بازدیدکنندگان سایت ایجاد می کند که این موضوع خلاف استراتژی سئو موفق است.
استفاده شلخته و اجباری از کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مرتبط در طول یک مطلب، آن را به مطلبی بی کیفیت تبدیل می کند که حتی ممکن است خواننده آن را نیمه کاره رها کند. بنابراین سعی کنید کلمات کلیدی را در جای مناسب و به شکلی روان و یکنواخت با کل متن به کار ببرید تا علاوه بر بهبود سئو سایت خود، تجربه کاربری مثبتی را نیز برای خوانندگان مطلب رقم بزنید.
7. تاثیر طول محتوا بر بهبود رنکینگ سایت در گوگل
امروزه تحقیقات نشان داده که هرچقدر یک مطلب طولانی تر باشد، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در بین نتایج اولیه و بهبود جایگاه سایت در گوگل دارد. توصیه می شود برای هر مطلب خود هدف اصلی را روی حدود ۲۰۰۰ کلمه قرار دهید و تلاش کنید مطلب شما حداقل به ۱۰۰۰ کلمه برسد. با این استراتژی، مطالب سایت شما بیشتر در معرض دید خواهند بود و سایت شما رتبه بالایی در بین نتایج جست و جو کسب خواهد کرد.
یکی از مزیت های تولید محتوای طولانی این است که شما امکان استفاده از کلمات کلیدی بیشتری را به شکل طبیعی خواهید داشت. علاوه بر آن، مطلب طولانی تر به معنای اطلاعات بیشتر نیز می باشد. یعنی اعتبار و ارزش یک مطلب از نظر موتورهای جست و جو، ارتباط مستقیمی با طول آن مطلب نیز دارد.
بین یک مطلب کوتاه و یک مطلب طولانی در خصوص یک مطلب مشترک، موتورهای جست و جو مطلب طولانی تر را در اولویت قرار می دهند چرا که به احتمال زیاد حاوی اطلاعات بیشتر و دقیق تری نسبت به مطلب کوتاه تر است و برای کاربر مفید تر خواهد بود.
همچنین در مطالب طولانی، شما می توانید از کلمات کلیدی چند بخشی و با جزئیات بیشتر نیز استفاده کنید که یکی دیگر از فاکتورهای مهم در کسب رتبه بالا در نتایج سرچ گوگل می باشد.
8. استفاده از لینک سازی داخلی
پیشتر در این مقاله به اهمیت لینک سازی خارجی برای بالا آوردن سایت در گوگل اشاره کردیم. اما لینک سازی داخلی نیز درست به همان اندازه در بهبود رتبه سایت در نتایج سرچ گوگل موثر است. لینک سازی داخلی یعنی بخشی از محتوای خود را به دیگر صفحات سایت خود لینک دهید. این کار دو مزیت مهم دارد:
اول آن که به موتورهای جست و جو مانند گوگل کمک می کند تا درک واضحی از نقشه سایت شما داشته باشند و متوجه شوند که مطالب شما چه دسته بندی هایی دارد و هر مطلب با کدام یک از محتوا ها ارتباط بیشتری دارد. سایت هایی که نقشه وسیع تر و واضح تری داشته باشند، به عنوان سایت های معتبر و با کیفیت در گوگل شناخته می شوند و شانس بیشتری برای دیده شدن دارد.
مزیت دوم لینک سازی داخلی این است که کمک می کند تا کاربران حین بازدید از یک مطلب شما، به سمت دیگر مطالب و صفحات سایت شما نیز کشیده شوند و وقت بیشتری در سایت بگذرانند. این یعنی ترافیک سایت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
شما می توانید صفحات و مطالبی را که کمتر مورد بازدید قرار می گیرند به وسیله لینک سازی داخلی به شکل غیر مستقیم تبلیغ کنید تا به این طریق سایت خود را در گوگل بالا بکشید.
9. بهینه سازی تصاویر با هدف بالا آوردن سایت در گوگل
تصاویر بخش مهمی از محتوای هر سایت محسوب می شوند. تصاویر هم جذابیت ظاهری دارند و هم در عین حال می توانند بسیار مفید و حاوی اطلاعات کلیدی باشند. اگر به دنبال بهترین راه برای بالا آوردن سایت در نتایج گوگل هستید، یکی از این روش ها بهینه سازی تصاویر هر مطلب در سایت می باشد.
سعی کنید نام فایل تصویر حاوی کلمات کلیدی مربوط به آن مطلب باشد. همچنین استفاده ازکپشن و یا متن جایگزین به موتور های جست و جو کمک می کند تا تصاویر شما را ارزشمند و حاوی اطلاعات مفید شناسایی کند. در این صورت شما شانس این را خواهید داشت که در سرچ تصاویر گوگل نیز جایگاه بالایی کسب کنید.
10. تاثیر رسپانسیو بودن سایت بر رتبه و بهبود رنکینگ سایت در گوگل
امروزه بخش زیادی از کاربران اینترنت با استفاده از موبایل خود در اینترنت گشت و گذار می کنند. بنابراین اگر سایت خود را برای نمایش در صفحات موبایل بهینه سازی نکنید، بخش بزرگی از ترافیک موجود در بازار دیجیتال مارکتنیگ را از دست خواهید داد.
منظور از بهینه سازی برای نمایش در موبایل و تبلت ها این است که وقتی کاربران با استفاده از این دستگاه ها وارد سایت شما می شوند، بتوانند به راحتی به همه عملکردها و امکانات سایت دسترسی داشته باشند. کاربران نباید مجبور شوند که برای کار با وب سایت شما مدام صفحه را زوم کنند و به جهت های مختلف اسکرول کنند.
به تازگی موتورهای جست و جو نیز رسپانسیو بودن یک سایت را یکی از مهم ترین عوامل در تعیین رتبه آن در نتایج جست و جو محسوب کرده اند. بنابراین با بهینه سازی سایت خود برای نمایش در صفحات موبایل و تبلت، می توانید ترافیک بیشتری جذب کنید و سئو سایت خود را بهبود دهید.
این مقاله رو از دست نده: آموزش ریسپانسیو کردن سایت
جمع بندی
داشتن یک وب سایت به روز و حاوی اطلاعات مفید و کاربردی بخش مهمی از هر کسب و کاری در دنیای امروز محسوب می شود. اما این به تنهایی کافی نیست. برای آن که بتوانید از تمام ظرفیت های دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال بهره مند شوید، باید سایت خود را به رتبه های بالای گوگل برسانید.
در این صورت شانس خوبی برای یافتن مشتریان جدید و مخاطبان هدف خود خواهید داشت و می توانید سایت و کسب و کار خود را با سرعت بیشتری توسعه دهید. امیدواریم روش های کسب رتبه بالا در گوگل که در این مطلب معرفی شدند، به نقطه شروع خوبی برای بالا آوردن سایت در گوگل برای شما تبدیل شوند.
دیدگاهتان را بنویسید