چرا باید سئو یاد بگیریم؟

  • نویسنده : راضیه محمودی فرد
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=4357
چرا باید سئو یاد بگیریم؟

تقریبا هر کسب و کاری در اینترنت و فضای دیجیتال به نوعی با سئو سر و کار دارد اگر می‌خواهید بازاریابی وب سایت خود را در دستور کار قرار دهید، در کنار آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو را نیز در نظر داشته باشید شما با یادگیری سئو راه‌های زیادی برای درآمدزایی کسب و کار آنلاین خود خواهید داشت همچنین اگر علاقه‌مند به شغل سئو هستید و می‌خواهید درآمد سئو خوبی دریافت کنید دانش سئو خود را افزایش دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیش‌تر به اهمیت سئو پی ببرید.

سئو چیست؟

سئو به انگلیسی SEO مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. موتور جستجو ابزاری است که اطلاعات مورد نیاز شما را از پایگاه داده‌ها و سایت‌های مختلف بر اساس الگوریتمی که دارد استخراج می‌کند و نتایج یافته شده را در صفحه‌ای با عنوان صفحه نتایج جستجو فهرست می‌کند و نمایش می‌دهد سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تولید محتوا و تعیین استراتژی محتوایی انجام می‌دهیم تا جایگاه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنیم و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم که متعاقبا به رونق کسب و کارها کمک بزرگی خواهد کرد.

سئو یا بهینه ‌سازی سایت یک کار غیر اخلاقی یا دخالت و دستکاری در موتورهای جست وجو نیست، بلکه در واقع یک شیوه‌ی کمکی برای بهبود در دیده شدن وب ‌سایت‌های گوناگون در نتیجه‌ی جستجوهایی است که انجام می‌شود. تمام حرف سئو بهینه ‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است و به صورت کلی فرایندی است که باعث می‌شود یک وب سایت رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست آورد.

در دنیای بازاریابی آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی مؤثر با تمرکز بر روی نمایش بهترین نتایج به مشتریان هدف عمل می‌کند. به طوری که سئو نقش مهمی در کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ داشته و به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.

چرا سئو سایت دارای اهمیت است؟

آیا سئو واقعاً به درد می‌خورد یا نه؟ در جواب باید گفت که اگر سئو نبود پیدا کردن وبسایت‌ ها و کسب و کارهایی که در اینترنت به دنبال آن‌ها هستیم تقریباً غیر ممکن می‌شد و نمی‌توانستیم اطلاعاتی را که هر روز از اینترنت به دست می‌آوریم را پیدا کنیم در بازار رقابتی امروز، ارزش سئو بیش‌تر از همیشه است.

اگر شما هم علاقه مند به سئو هستید و به دنبال مسیر درست یادگیری سئو هستید، پیشنهاد می کنم حتما مقاله “چگونه یک کارشناس سئو شویم؟” را مطالعه فرمایید.

طبق آمار 91 درصد از افراد برای پیدا کردن سوال، محصول و خدمات مورد نظرشان از موتورهای جستجو استفاده می کنند. اکثر آنها تنها به صفحه اول اهمیت می دهند و در همان صفحه اول هم 58 درصد بر روی 3 نتیجه اول کلیک می کنند و 34 درصد فقط بر روی نتیجه اول کلیک می‌کنند.

تلاش تمام صاحبان کسب و کارهای اینترنتی این است که به شکلی در صفحه اول و بین سه نتیجه اول قرار بگیرند. برای دستیابی به این امر، 2 راه وجود دارد که یکی از آن ها با پرداخت پول (نمایش در بالای صفحه در ازای پرداخت پول به گوگل و دیگر موتورهای جستجو) و دیگری طبیعی یا ارگانیک (سئو) می‌باشد.

از آنجایی که در مدل پولی در کنار نتیجه سایت شما کلمه advertisement به صورت مخفف با دو حرف AD نمایش داده می شود، طبق آمار اکثر مردم زیاد تمایلی به آن نشان نمی دهند و به سایتی که به صورت طبیعی در نتایج اول قرار گرفته باشد اعتماد بیشتری دارند. حدودا 73 درصد بر روی نتایج طبیعی کلیک می کنند و تنها حدود 27 درصد بر روی لینک های تبلیغاتی کلیک می کنند. همین عوامل باعث شد که اکثر وب سایت ها سعی کنند که به صورت طبیعی در نتایج اول قرار گیرند. بسیاری از کسب‌و‌کارها می‌دانند که برای موفقیت و توسعه تجارت آنلاین به موتورهای جستجو و سئو نیاز دارند.

اگر شما یک وب‌سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید، سئو می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند و شما را به اهدافتان برساند. اهمیت سئو نیز در همین است و اگر می‌خواهید که در نتیجه‌ی جستجوی یک کلمه، یکی از لینک‌های اول باشید باید به اصول و قواعد سئو احترام بگذارید. بنابراین اگر به دنبال برندسازی، کاهش هزینه‌های بازاریابی و یافتن مشتری‌های هدفمند هستید، به هر نحوی که شده، موضوع SEO را جدی بگیرید.

در سال 2011، موسسه تحقیقاتی Slingshot SEO مطالعه‌ای در مورد نرخ کلیک (اینکه بر روی هر لینک چند بار کلیک می‌شود) انجام داد. اعضای تیم در این مطالعه، رتبه سایت های موجود در صفحه اول نتایج را با نرخ کلیک همان سایت‌ها مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند هر چه رتبه بالاتر باشد، نرخ کلیک هم افزایش پیدا می‌کند.

این مساله برای کسب‌ و‌ کارهایی که درآمدشان از طریق آنلاین به دست می‌آید بسیار حیاتی است! چرا؟ چون رقیب‌های شما تنها و تنها یک کلیک با شما فاصله دارند و همین یک کلیک می‌تواند میزان ورودی سایت شما را دگرگون کند! اما نیازی به نگرانی هم نیست. اگر بتوانید سئوی وبسایت‌تان را به اندازه کافی قوی بکنید، قطعا در رتبه‌های بالاتری در موتورهای جست‌و‌جو قرارخواهید گرفت.

۶ علت اساسی اهمیت آموزش سئو برای مدیران کسب و کارها

  • کسب درآمد فوق العاده با یادگیری سئو
  • آشنایی با نیازهای مشتریان با چند تکنیک سئو
  • سئو می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت با سودآوری فوق العاده باشد
  • اعتماد سازی
  • توجه به سئو و اصول سئو مارکتینگ می تواند برای شما یک تبلیغ رایگان و مفید باشد و شما را در رسیدن به هدف خود هدایت کند
  • الگوریتم های گوگل همیشه در حال تغییر هستند پس همیشه در حال رقابت هستید و در صورت عدم رعایت قوانین گوگل، پنالتی می شوید.

تاثیرات سئو در دیجیتال مارکتینگ

یکی از سوالاتی که کارآموزان سئو می‌پرسند این است که نقش سئو و دیجیتال مارکتینگ در موفقیت کسب و کار چیست و آیا Seo در دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تاثیری در کسب و کار اینترنتی داشته باشد؟

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یک تکنیک بازاریابی مدرن است که از اینترنت، موتورهای جستجو، رسانه‌­های اجتماعی، دستگاه‌­های تلفن همراه و سایر پلتفرم‌­ های رسانه دیجیتال برای دستیابی به مشتریان هدف برای محصولات و خدمات خاصی استفاده می­‌کند.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو، به ویژه گوگل یکی از شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ است هدف سئو در دیجیتال مارکتینگ، افزایش مشتریان برای تجارت و کسب و کار اینترنتی است در بازاریابی سنتی این عمل با چاپ تبلیغات کاغذی، بیلبورد، تراکت انجام می شد.

این درحالی است که بازاریابی اینترنتی، سئو را به عنوان مهمترین و بهترین روش شناساندن کسب و کار به دیگران معرفی می‌کند. یک سئوکار برای موفقیت کسب و کار باید بداند که سئو و دیجیتال مارکتینگ مثل دو حلقه جدا نشدنی از زنجیر بازاریابی اینترنتی هستند که باید برای کسب و کار بهتر آن ها را در سایت با رعایت اصول پیاده سازی کرد.

کسانی که سایتی دارند که در آن از سئو بهره نگرفته اند باید بدانند که عدم بهینه سازی وب سایت آنها به هدر رفتن هزینه‌ ها منجر خواهد شد. از طرفی نباید به این خیال باشید که چون محتوای خوبی تولید کرده‌اید، حتما مورد بازدید خواهید بود زیرا الگوریتم‌ های گوگل هیچ گاه ثابت نمانده و هر چند ماه یک بار در راستای شناسایی هوشمندانه‌ تر سایت‌های لایق برای قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل تغییراتی می‌کند.

گوگل از یک سری الگوریتم‌ها استفاده می‌کند تا به هر وب سایت مطابق با جستجوهایی که کاربران در گوگل انجام می‌دهند نمره بدهد تا بفهمد کدام وب سایت باید برای آنچه مردم به دنبال آن هستند بهترین رتبه را داشته باشد. در سال‌های اخیر نیز گوگل با به کارگیری هوش مصنوعی، حساسیت بسیار بالاتری را در رتبه‌بندی سایت‌های خود مطابق با نیاز کاربران اعمال نموده است.

قرار گرفتن در رتبه های اول گوگل یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی می‌باشد که رشد چندین برابری درآمد کسب و کار شما را به همراه خواهد داشت و این موضوع تنها پاداش سایت‌هایی خواهد بود که تمامی اقدامات لازم را در جهت بهبود کیفیت و عملکرد سایت خود برای بازدید کنندگان انجام می‌دهند.

بازاریابی سئو چیست؟

بازاریابی سئو فرآیندی است که روی سه گزینه کیفیت، مورد اطمینان بودن و نفوذ تاکید دارد. سایتی که در این سه زمینه امتیازات بالایی به دست آورده باشد، رتبه بهتری کسب خواهد کرد. افرادی که کار سئو انجام می دهند یک بازاریاب درون خود دارند که با دانش و اطلاعاتی که دارند به شما کمک می‌کنند تا وب سایت خود را به گونه ای طراحی و مدیریت کنید تا بتواند در بهترین جایگاه در نتایج گوگل مشاهده شوید.

آیا سئو همان بازاریابی اینترنتی است؟ ساده‌ترین جواب این است که سئو تنها یکی از ابزارهای موجود برای رشد و رونق در بازاریابی اینترنتی است. ابزارهای دیگری مانند شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و استراتژی محتوا نیز به اندازه سئو در موفقیت یک کمپین بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار هستند.

همچنین بسیاری بر این باورند که بازاریابی سئو همان بازاریابی محتوا است. بر اساس همین باور می‌توان گفت که سئو شامل یافتن و یا ایجاد تقاضا است و محتوا این تقاضا را پاسخ می‌دهد. بنابراین بدون تولید محتوا، سئو هیچ معنایی نخواهد داشت. با استفاده از سئو است که بهترین و محبوب‌ترین کلمات کلیدی، معرفی شده و محتوا این کلمات کلیدی را به کار می‌گیرد.

بازاریابی سئو یکی از روش هایی است که می‌تواند سایت شما را در مدت زمان کوتاهی به جایگاه های برتر در صفحه اول گوگل برساند و شما بدون پرداخت هزینه های اضافی می‌توانید در جستجو کاربران در نتایج برتر نمایش داده شوید و شناخته تر شوید.

بازاریابی سئو نیازمند اصول و قواعدی است که اگر در وبسایت پیاده سازی شود به سرعت میتواند رتبه سایت در موتور های جستجو را بهبود بخشد. سایتی که به درستی برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، پایه خوبی برای سایر فعالیت‌های بازاریابی فراهم می‌کند.

خدمات سئو سایت

باید گفت که همه کسب‌ و کارها به خدمات سئو نیاز دارند؛ به ویژه آن‌هایی که فعالیت‌های فروششان بیشتر از بقیه در بستر آنلاین اتفاق می‌افتد.

اگر شما به فکر کسب و کار خود هستید قطعا خدمات سئو برای شما بهترین گزینه خواهد بود انواع خدمات سئو سایت شامل: خدمات سئو تکنیکال، خدمات سئو داخلی و خارجی، خدمات سفارش تولید محتوا، خدمات افزایش سرعت سایت و بسیاری از فعالیت های دیگر که می تواند در دسته بندی های مختلف سئو وب سایت قرار بگیرند و همگی باعث افزایش رتبه سایت شوند.

مزایای سئو سایت

  • افزایش و بهبود رتبه سایت
  • افزایش بازدید و ترافیک وب سایت
  • بالا رفتن فروش و ارائه ی خدمات شما
  • برندسازی اینترنتی و گسترش نام برند
  • اقتصادی بودن سئو نسبت به سایر روش های تبلیغاتی
  • افزایش کلیک کاربران با بهره گیری از سئو در مقایسه با تبلیغات کلیکی بیش‌تر است
  • افزایش فروش محصولات و خدمات (افزایش درآمد)
  • بازدیدکنندگان به جای سرگردان شدن در انواع و اقسام موضوعات و اطلاعات، دقیقا همان اطلات لازمی که به دنبالش هستند را پیدا کنند.
  • سئو می تواند سبب افزایش دانش و اطلاعات کاربران و مشتریان شود و برای کسب و کار ها اعتبار و اعتماد ایجاد کند
  • سئو یک استراتژی بلند مدت است و محدودیت زمانی ندارد، رتبه بندی شما یک شبه ناپدید نمی شود و می توانید هر روز و هر روز میزان ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید
  • یکی از مهم ترین فوایدی که سئو دارد این است که سئو رایگان می باشد و به دست آوردن مشتری از طریق سئو به نسبت تبلیغات هزینه ی به مراتب کمتری دارد
  • کسب درآمد سئو با ارائه خدمات سئو به دیگر سایت‌ها
  • با بررسی سئو سایت می‌توان درآمد سایت را در کمتر از ۶ ماه چندین برابر کرد و به عبارتی روی خدمات سایت تان بازاریابی کرد.

چگونه سئو را درست و اصولی یاد بگیریم؟

بهترین مسیرها برای یادگیری سئو به شرح زیر است:

  • کتاب های اینترنتی بسیاری موجود می‌باشند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش می‌دهند.
  • پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را دریافت می‌کنید بهتر است وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را مطالعه کنید.
  • شما می‌توانید با شرکت در دوره های آموزشی سئو و بهینه سازی سایت در دوره‌های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را کامل کرده و تکنیک های کاربردی زیادی را یاد بگیرید.

سخن آخر

تمام افرادی که در سایت فعال هستند از برنامه نویس سایت گرفته تا فردی که محتوای سایت را تولید می کند باید آشنایی کافی با اصول اولیه سئو داشته باشند. به همین خاطر دانستن مفاهیم سئو و یادگیری اصول اولیه سئو لازم است. برای موفقیت در سئو و بالا رفتن در نتایج گوگل باید دانش سئو خود را همواره آپدیت کنید و هرچه سریع‌تر فرآیند بهینه‌سازی وب سایت‌ خود را شروع کنید.

پس از کسب دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت به شما پیشنهاد می کنیم در دوره های تخصصی آموزش سئو شرکت کنید تا بتوانید دانش سئو خود را تکمیل کنید و تکنیک های کاربردی بیشتری را بیاموزید.

سئو تخصصی است که با تجربه و تجزیه و تحلیل بدست می آید بنابراین با شرکت در دوره های سئوی آموزشگاه دارکوب می توان به این تجربه ها دست پیدا کرد. شرکت در دوره های آموزشی طراحی سایت و سئوی آموزشگاه رسمی دارکوب علاوه بر اخذ مدرک رسمی فنی حرفه ای، دارای مزیت بزرگ دیگری است زیرا این آموزش‌ها در مجموعه ای صورت می گیرد که سال‌هاست به صورت حرفه ای در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد و درواقع، تجربه و علم بروز خود را در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا برای بازار کار آماده شوند.

این مجموعه دارای تیم کنترل کیفیت می باشد که پس از تایید پروژه توسط کارفرما، وب سایت ها را از نظر کیفیت اجرا، سازگاری با مرورگرها و ابزارهای مختلف موبایلی، ایمنی، بهینه سازی برای موتورهای جستجو و کد نویسی کنترل می نماید.

در مورد پروژه های سئو و بهینه سازی سایت نیز گزارش کار تیم سئو، هر هفته توسط مدیر ارشد بررسی می گردد تا خطا و ایرادی در عملیات وجود نداشته باشد.