آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=4617
این روزها بسیاری از کسب و کارها از رونق افتادند. افزایش قیمت ها ، بی ارزش شدن پول ملی، بیکاری و عوامل اقتصادی دیگری دست به دست هم دادند تا بسیاری از مردم ایران بخصوص استعداد های جوان و پویا به فکر مهاجرت به کشورهای توسعه یافته بیفتند. اما چیزی که قبل از هر اقدامی لازم و ضروری است و باید ان را در نظر بگیریم این است که: ما چه مهارت هایی داریم؟ با این مهارت هایی که داریم برای چه کشورهایی اقدام کنیم؟ کدام کشورها بیشترین تقاضا و درامد را در حوزه کاری ما دارند.
بهترین مشاغل برای مهاجرت شغلی در سال 2022 مشاغل علوم پزشکی و مهندسی و مشاغل تخصصی و حرفه ای می باشد. کشورهای اروپایی به طور خاص به متخصصان حرفه ای مجرب و ماهر در زمینه های شغلی متفاوت نیازمند است.
در کشور ما خیلی از افرادی که اقدام به مهاجرت می کنند از طریق مهارت و تخصصشان موفق به این کار شدهاند. به همین جهت میتوان از مشاغلی تخصصی چون مهندسی، پزشکی، پیراپزشکی، فنی و … به عنوان برخی از مهم ترین مشاغل ایرانیان در خارج از کشور یاد کرد
اگر قصد مهاجرت به کشوری را دارید بهتر است ابتدا با مشاغل مورد نیاز آن کشور آشنا شوید تا بتوانید برنامهریزیهای لازم را برای آینده شغلی خود انجام دهید. آشنایی با ترندهای بازار کار در هر کشور به شما چشماندازی کلی میدهد تا مهارتهای مورد نیاز کارفرمایان در آن کشور را در خود تقویت کنید.
لیست مطالب
بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت کاری استرالیا، کانادا، ویتنام، چک، لوکزامبورگ، آلمان، هلند، نروژ، تایوان و استونی به شمار میروند که شاغلین در آنها میزان رضایت زیادی را نسبتا به وضعیت شغلی خود ابراز داشتهاند. در حال حاضر کشور کانادا به دلیل کمبود نیروی کار و هرم جمعیتی پیر از نیروی کار متخصص استقبال زیادی کرده و یکی از بهترین گزینهها برای مهاجرت کاری محسوب میشود.
هر کشوری قوانین خاص خود را برای مهاجرت کاری دارد. مدارک موردنیاز برای کار در هر کشور از کشور دیگری متفاوت است. البته برخی موارد برای کار در هر کشوری حائز اهمیت است و مطمئناً به هر کشوری که بروید، باید شرایط زیر را داشته باشید:
امریکا | متخصص بیهوشی، جراح، دندانپزشک، متخصص آی تی، برنامه نویس، خلبان، وکالت و حقوق، بیزینس و امور مالی، مشاور و تحلیل گر مالی، فیزیوتراپیست، تحلیل گر اطلاعات و متخصص آمار و داده. |
آلمان | در کشور آلمان میتوان به مشاغلی چون مهندسی برق، نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر، برنامه نویسی، پرستاری، دندان پزشکی، لوله کشی و… اشاره کرد. |
ایتالیا | پرستاری، مترجمی زبانهای مختلف، تدریس زبانهای خارجی به خصوص انگلیسی و آلمانی، مشاغل حوزه آی تی و مشاغلی که مرتبط به صنعت توریسم هستند. |
ترکیه | به مشاغل مدیریتی، حسابداری، فناوری اطلاعات و آی تی، تبلیغات و بازاریابی، مشاغل مربوط به امورمالی |
کانادا | طراحی و برنامه نویسی، مشاغل صنعتی و فنی چون برقکاری و جوشکاری، مدرسین حرفهای، پرستار و دیگر مشاغل مرتبط. |
ارمنستان | حسابداری، پرستاری، مشاغل حوزه آی تی مثل مهندسی سخت افزار و یا برنامه نویسی، مشاغل مرتبط با ساختمان سازی مثلا مهندسی عمران و تجهیزات ساختمانی، کشاورزی، برقکاری. |
استرالیا | استرالیا یکی از بزرگترین قارههای جهان است و همواره پذیرای مهاجرین زیادی از سراسر دنیا، از جمله ایران است اگر در یک زمینه خاص تخصص و مهارت خوبی داشته باشید نیازی نیست که حتما مدرک تحصیلی ارائه دهید و همین تواناییهای شما برای پذیرفته شدن کافی است. |
نروژ |
نروژ دارای صنعت IT پررونقی است که در بخشهای خصوصی و دولتی گسترش یافته است. به عنوان طراح وب طراحان UI/UX، سالانه حدود ۵۰،۰۰۰ دلار درآمد خواهید داشت. درست مانند سایر کشورها، مواردی مانند تجربه و مهارت، حقوق شما را بسیار بیشتر از آن افزایش میدهد. |
طبق مطالعات انجام شده در بین مشاغل متفاوت برای مهاجرت به کشورهای مختلف کارشناس دیجیتال مارکتینگ؛ متخصص آی تی، برنامه نویس و توسعه دهنده وب، جزء بهترین مشاغل برای مهاجرت بودند. در زیر به شرح بیشتر آن ها می پردازیم.
توسعهدهنده وب جزء مشاغل پرتقاضای ایالات متحده محسوب میشوند، این افراد با زبانهای برنامهنویسی همچون HTML، CSS و جاوا آشنایی داشته و به کمک آنها وبسایتهایی را برای مشتریان خود طراحی میکنند و یا به آپدیت صفحههای از پیش موجود میپردازند. توسعهدهندگان وب برنامههای زمانبندی شدهای را به منظور تست مرورگرها طراحی میکنند. مطالب وبسایتها را مدیریت، طراحی یا ویراستاری کرده و دانش خود را در زمینه برنامهنویسی وب به روز نگه میدارند. شناسایی مشکلات وبسایت و تست فیدبک کاربران نیز از دیگر وظایف این گروه شغلی است.
داشتن حداقل مدرک کاردانی در رشتههای توسعه وب، طراحی وب، برنامهنویسی یا دیگر رشتههای مرتبط برای استخدام در این موقعیت شغلی الزامی بوده است.
علاوه بر این لازم است آموزشهای لازم مربوط به این شغل را گذرانده باشد آموزش هایی نظیر:
که از اصلیترین مهارتهای مورد نیاز هستند.
یکی دیگر از بهترین مشاغل برای است قرن بیست و یکم را به عنوان عصر اطلاعات میشناسند، زیرا سرعت تولید و تبادل اطلاعات در جهان به بالاترین حد خود رسیده است. صفحات وب، نرمافزارهای موبایل، رادیوها، تلویزیون و انواع شبکههای ماهوارهای همگی از پلتفرمهای تولیدکننده اطلاعات هستند که تمامی افراد در سراسر جهان به صورت روزانه از آنها استفاده میکنند.
در چنین زمانهای، مشاغل مربوط به حوزه تکنولوژی اطلاعات و برنامهنویسی بیش از هر وقت دیگری مورد نیاز هستند، زیرا تمامی شرکتها، موسسات، کارخانجات، موسسات آموزشی، تحقیقاتی و… به ابزاری چون وبسایت، اپلیکیشن یا نرمافزارهای مختلف مجهز شدهاند.
از همینرو متقاضیان مهاجرت کاری برنامه نویس در سال 2022 رو به افزایش است؛ به گونهای که با توسعه و پیشرفت روز افزون حیطه دیجیتال نیروهای بیشتری در این زمینه کاری جذب میشود. متقاضیان فعال در زمینه آیتی (IT)، برنامه نویسی و نرمافزار در صورت داشتن سابقه کاری در کنار تخصصشان، درآمد متوسط سالانه بین ۶۰ هزار دلار الی ۸۰ هزار دلار خواهند داشت.
توسعهدهندگان نرمافزار در طول پنج سال آینده اصلیترین شغل مورد نیاز در ایالات متحده آمریکا خواهند بود، برای استخدام در این موقعیت شغلی داشتن مدرک کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر، مهندسی نرمافزار و یا دیگر رشتههای مرتبط الزامی بوده است.
کارشناس دیجیتال مارکتینگ، یک متخصص است که با تمامی روش های بازاریابی دیجیتال مثل سئو سایت، تبلیغات، مدیریت شبکه های اجتماعی؛ طراحی سایت، تولید محتوا، بهبود نرخ تبدیل و… آشنایی دارد و میتواند در این زمینه ها خدمات بدهد.
با پیشرفت ارتباطات و تکنولوژی در دهه گذشته اهمیت شغل دیجیتال مارکتینگ چندین برابر شده است برای مهاجرت کاری از طریق دیجیتال مارکتینگ بهتر است علاوه بر تجربه و سابقه کاری در این زمینه، نمونه کارهای قوی نیز در رزومه خود داشته باشید. داشتن مدرک کارشناسی ارشد در حوزه دیجیتال، میتواند به فرآیند مهاجرتی شما کمک کند و شرایط مهاجرت کاری مشاغل این حوزه را تا حدودی راحتتر کند.
در بسیاری از کشور ها دیجیتال مارکترها غالباً دارای مدرک تحصیلی عالی در بازاریابی یا ارتباطات می باشند اگرچه ممکن است دارای مهارت هایی در فناوری اطلاعات و به طور خاص توسعه و طراحی وب سایت باشند.در ایران برای بازاریاب هایی که به دنبال تخصص در فضای دیجیتال هستند ، اموزشگاه هایی وجود دارند که پس از گذراندن دوره یا دوره هایی گواهی بازاریابی دیجیتال به شما ارائه می دهند. یکی از اموزشگاه های خوبی که در زمینه ی آموزش طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و اینستاگرام مارکتینگ از مبتدی تا پیشرفته به خوبی عمل کرده است آموزشگاه فنی و حرفه ای دارکوب است.
در حال حاضر درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ تازه کار در صورت فعالیت در یک شغل ثابت، بین 5 الی 10 میلیون تومان در ماه است. درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ باتجربه که به مهارت های گوناگون مسلط است، در صورتی که در یک شرکت مشغول به فعالیت شود، بین 10 میلیون تا چیزی حدود 50 میلیون تومان در ماه است. البته حقوق ثابت اغلب شرکت ها همان 10 تا 20 میلیون تومان است.
طبق آمار سایت glassdoor که بر اساس حقوق 117 متخصص دیجیتال مارکتینگ به دست آمده، این متخصصان به طور میانگین سالانه 86 هزار دلار درآمد دارند. این یعنی حدودا 7 هزار دلار درآمد ماهانه. البته سایت ziprecruiter درآمد متخصصان این حوزه را بین 3500 تا 6500 دلار در ماه دانسته.
نکته مهمی که باید آن را در نظر بگیریم این است که اگر چه بسیاری از مهارتهای دیجیتال مارکتینگ با تقاضای زیاد در سراسر جهان مواجه است اما نیاز به مجموعهی خاصی از مهارتهای دیجیتالی بین کشورها متفاوت است. به عنوان مثال استفاده از گوگل در چین مسدود است بنابراین سئوی سایت در چین معنایی ندارد این در حالی است که در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر سئو سایت جز پردرآمد ترین فیلد های دیجیتال مارکتینگ است. بنابراین شما باید فیلد تخصصی خودتان را در کشورهای مد نظر بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای مهاجرت بگیرید.
1. استراتژی و بازاریابی محتوا
به دلیل کمبود اطلاعات دیجیتالی ، توانایی تولید و مدیریت محتوا، به عنوان یک مهارت بازاریابی دیجیتال بسیار مورد توجه برای مشاغل در تمام دنیا است.
محتوا که قادر است بینندگان را به وب سایت شما جذب کند ، کلید استراتژی موفقیت آمیز در بازاریابی محتوا است. بازاریاب های دیجیتالی با توانایی اصلاح و ایجاد محتوا با نرخ کلیک بالا ، افراد با ارزش بالایی هستند، زیرا وقتی هزاران وبلاگ، اینفوگرافی و مقاله جدید روزانه ایجاد می شوند، این یک اتفاق کوچک نیست.
بازاریابان دیجیتال در سراسر جهان می توانند با فعال بودن در وب سایت شخصی خود و رسانه ها و شبکه های اجتماعی و تحقیق در مورد انواع محتوا، به تولید محتوا بپردازند. از طریق تشخیص درست پرسونا، می توانید انواع محتواهایی را ایجاد کنید که “لایک” و “اشتراک” زیادی در شبکه های اجتماعی در صنعت نام تجاری شما ایجاد می کنند، و به شما این امکان را می دهند که با خلق و ترسیم مطالب ارزشمند، جلوتر از رقبای خود باشید. بنابراین شما میتوانید با افزایش مهارت های خود در تولید محتوا و گرفتن مدرک اکادمیک از اموزشگاه های معتبر برای گرفتن ویزا و اقامت بهترین کشورهای جهان اقدام کنید.
2. مدیریت پروژه دیجیتال
مدیر پروژه دیجیتال دانش بازاریابی را با مدیریت حساب، استراتژی و مهارتهای اجرایی ترکیب می کند. آنها اطمینان حاصل می کنند که کارها به خوبی و درست در یک دنیای دیجیتال انجام می شود. و برنامه های عملی دیجیتال طبق برنامه ای که آنها ارائه کرده اند اجرا شود. یک مدیر پروژه دیجیتال غالباً منابع آنلاین یک برند (از جمله وب سایت ، کتابهای الکترونیکی ، فیلم ها ، رسانه های اجتماعی و غیره) و منابع انسانی (طراحان ، کپی نویسان ، بازاریابان ایمیل و غیره) را برای ایجاد کمپین های بازاریابی موثر گردهم می آورد و ایده های بازاریابی دیجیتال خام را به یک برنامه عملی بر اساس هدف (های) استراتژیک شرکت تبدیل می کند.
فعالیت های شغلی
دانش و مهارتهای مورد نیاز
بسیاری از کشورها به دنبال مدیر های متخصص برای پروژه های دیجیتالی خود هستند شما با کسب مهارت و تجربه در این زمینه میتوانید به راحتی برای مهاجرت به کشورهای مورد علاقه خود اقدام کنید.
عباراتی مانند “داده” و “تجزیه و تحلیل” اغلب در دیجیتال مارکتینگ مطرح می شوند و به دلایل خوبی دیجیتال مارکتر ها با امکان دسترسی به داده های مشتری در طول سفر خود، توانسته اند از این اطلاعات برای بهینه سازی فروش آنلاین خود و ایجاد فرایندهای ساده استفاده کنند.
بازاریابی دیجیتال همانطور که می دانیم بدون تجزیه و تحلیل داده های مصرف کننده مفید و کارا نخواهد بود. این که یک کسب و کار بخواهد اثربخشی کمپین جدید شبکه های اجتماعی خود را آزمایش کند یا روند فروش خود را بهینه کند، کارشناسان تحلیلی موظفند به آنها کمک کند تا نظارت خود را افزایش داده و راهکارهای پیشنهادی را برای رشد درآمد خود و ایجاد شغل خود پیش ببرند.
توانایی تجزیه و تحلیل داده ها با ابزارهای مختلف و تبدیل آن به مراحل عملی برای تیم های بازاریابی ، یک مهارت قابل تقاضا و قابل انتقال است که سازمان مدرن بدون آن قادر به زنده ماندن نیست .
بنابراین توصیه میکنیم که این فیلد تخصصی را در رزومه کاری خود فراموش نکنید.
سئو یکی از فیلدهای جذاب دیجیتال مارکتینگ است. SEO به طور مداوم در حال تغییر الگوریتم ها است و بسیاری از بازاریابان را ناامید و گیج می کند. الگوریتم ها همیشه در حال تغییر و سازگاری با عادات خرید آنلاین هستند، بنابراین شرکت ها به دنبال دیجیتال مارکترها با مهارت در شیوه های سئو هستند تا صفحات وب خود را در نتایج برتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو نگه دارند.
با این حال، با وجود چشم اندازهای زیادی که هنوز در صفحات وب آنها در جستجوی گوگل مشاهده می شود، مهارت های SEO هنوز هم از تقاضای بالایی در سراسر جهان برخوردارند. برای بازاریاب های دیجیتال که می خواهند از توانایی های خود استفاده کنند، مهم است بدانند که SEO هنوز یک رشته پر رونق برای تخصص در آن است.
دستیابی به مهارت های SEO درجه یک دشوار است، اگر بتوانید در هر تغییر الگوریتم به روز باشید و در کنار یک تیم توسعه محتوا کار کنید، می توانید یک بخش ارزشمند از یک تیم بازاریابی دیجیتال برای سازمان ها در سطح جهان باشید.
سئوکار وظایف مختلفی برعهده دارد و باید بتواند سایت را از جنبههای مختلف بهینهسازی کند. برخی از مهمترین نقشهای یک سئوکار، عبارتند از:
همچنین یک متخصص سئو باید پیشزمینهی اطلاعاتی قوی در حوزهی سختافزار، سیستمعامل، وب و تمام زبانهای برنامهنویسی این حوزه نظیر css و html و… داشته باشد. داشتن هر کدام از این مهارتها بهتنهایی منجر به کسب درآمد سئو کار خواهد شد.
در ایران درآمد سئو کار نرخ ثابتی ندارد، کمترین مبالغ موجود برای درآمد سئو کار در ایران بین دو تا سه میلیون تومان در ماه است؛ البته اگر برخی آگهیها در ای استخدام را مطالعه کنید مبلغ یک تا یک و نیم میلیون تومان را نیز در نظر گرفتهاند بیشترین مبالغی که برای آگهی نیروی سئوکار در سایتهای کاریابی تعیین میشود، معمولا بین 7 تا 10 میلیون تومان بوده که این مبلغ میتواند بر اساس اعتبار شرکت، متفاوت باشد. به طور میانگین میتوان گفت درآمد سئو کار حرفهای در ایران بین 4 تا 6 میلیون تومان در ماه است و این مبلغ میتواند بر اساس تخصص فرد، افزایش یابد.
اگر بخواهید بهعنوان یک سئوکار به یک کشور دیگر مهاجرت کنید، باید بدانید که در کدام کشورها، درآمد سئو کار از همه بیشتر است. کشورهای زیر بهترتیب بیشترین میزان را برای درآمد سئو کار در نظر گرفتهاند:
یک طراح و توسعهدهنده مجرب و توانا در شرکتهای نرمافزاری، فناوری اطلاعات و مؤسسات بازاریابی، فرصتهای استخدامی زیادی دارند. دنیای دیجیتال امروز به دلیل پیشرفت روزافزون خود توانسته جایگاه ارزشمندی در کشورهای جهان به خود اختصاص دهد؛ بهاینترتیب مهاجرت کاری طراح وب میتواند آینده روشنی را به همراه داشته باشد.
یکی از عوامل بسیار مهم در مهاجرت کاری طراح وب میزان درآمد سالانه است
در چند سال اخیر مشاغل مربوط به فروش کالا، خدمات و بازاریابی آن به شدت مورد توجه قرارگرفته است. تنوع در نوع فروش محصولات و خدمات، انواع راههای جذب مشتری و درنتیجه درآمد بیشتر؛ این موارد تنها بخشی از این صنعت بسیار بزرگ است. بازاریابی، فروش و مارکتینگ از مشاغل پردرآمد و پرطرفدار در کانادا به شمار میرود و بهراحتی برای آنها موقعیت شغلی پیدا میشود.
یکی از بهترین و جذابترین راههای مهاجرت، مهاجرت کاری است. همانطور که میدانیم اولین گام در این روش پیدا کردن شغلی مناسب در کشور مورد نظر است. داشتن مهارت، تخصص یا گذراندن دورههای آموزشی این امکان را به شما میدهد تا بتوانید شغل بهتری را پیدا کنید.
به طور کلی میتوان گفت بهترین شغلها برای مهاجرت در زمینههای مهندسی، پزشکی و مدیریتی هستند. هرچه رشته تحصیلی شما به این شغلها نزدیکتر و مرتبطتر باشد، شانس اخذ ویزای کاری بیشتری در کشور مقصد خواهید داشت.
اگر قصد یادگیری دیجیتال مارکتینگ به طور جدی را دارید اما هزینه مهاجرت و تحصیل در کشور های دیگر را ندارید، دوره های دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی سایت دارکوب مثل دوره اینستاگرام مارکتینگ، دوره گوگل ادز و سایر دوره ها مسیری مناسب برای تقویت خود در دیجیتال مارکتینگ می باشد. در آموزشگاه دارکوب این افتخار را داریم که در خدمت شما باشیم.
لیست دوره های آموزشی آموزشگاه طراحی سایت و سئو دارکوب