آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=8437
هدف Google News بهینه سازی محتوای مورد نظر کاربران در فید Google Discover است که می تواند توجه مخاطبان هدف را به سوی خود جلب کند. با این حال در این شیوه از نمایش محتوا مخاطبان به صورت هدفمند و فعالانه عبارتها و کلید واژه های خاصی را در مرورگر جستجو و تایپ نمیکنند.
بنابراین، محتوایی که در فید خبری گوگل دیسکاور ظاهر میشود، توسط گوگل دیسکاور رتبه بندی نشده؛ بلکه توسط علایق مصرفکنندگان بالقوه ایجاد میگردد.
در نتیجه برای نمایش در گوگل دیسکاور بهتر است از بهترین شیوه های سئو مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی یا پاسخ دهی به سوالات کاربران درکنار درک صحیح پرسونای مخاطب استفاده کنید. پس می توان گفت که برای بهینه سازی محتوای در بخش فید خبری Discover باید از تکنیک های کاربردی بهینهسازی و جذاب استفاده نمایید.
لیست مطالب
Google Discover Feed که قبلاً به نام Google Feed شناخته می شد در حقیقت برداشت و گزینش الگوریتم های گوگل از سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام برای پاسخ دهی به نیاز کاربران است. ولی در این بخش کاربر به جای دنبال کردن حسابهای کاربری از رسانههای اجتماعی می تواند فید خبری Discover که متشکل از محتوای وبسایتهای مختلف است را بر اساس علاقه خود بر روی برنامه تلفن همراه مشاهده کند.
بنابراین، هر کسی بر روی صفحه اصلی گوگل در بین برنامه های تلفن همراه خود می تواند یک وبسایت خاص را لایک کرده و حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. در این حالت حتی کاربر می تواند فقط به دیدن محتوای فید خبری اکتفا کند و به صورت خودکار مطالب مورد علاقه خود را مشاهده نماید.
محتوای خبری Google Discover بر اساس سابقه جستجوی کاربر، علایق مشخصشده توسط هوش مصنوعی گوگل دسته بندی می شود. بنابراین هرچه بیشتر با Google تعامل داشته باشید، ربات های می توانند عادات و علایق شما را بهتر درک کنند و محتوای مرتبط را در فید Discover به شما نشان دهند.
به یاد داشته باشید که محتوای گوگل دیسکاور براساس علایق مخاطبان و کاربر تدوین می شود و هیچ ربطی به استفاده از کلمات کلیدی توسط شما برای رتبه بندی محتوا در این بخش وجود ندارد. بنابراین در بهینه سازی محتوای خود در فید Discover باید به درج موارد زیر توجه کنید تا بتوانید در این بخش به راحتی جای بگیرید.
در طی چند سال گذشته، گوگل در تلاش کرده تا بهترین و مرتبط ترین محتوا مورد نیاز کاربران را برای آنها فراهم نموده و نمایش دهد. به عبارت دیگر پرس و جو یا وارد کردن یک متن کوتاه در موتور جستجوگر می تواند منجر به نمایش یک صفحه ساده با ده ها پیوند آبی می شود.
اما برای نمایش در گوگل دیسکاور شما به راحتی مشاهده می کنید که بخش پرس و جو توسط گوگل از معادله خارج می شده و یک سیستم هوشمند محتوای جدیدی را بر اساس فعالیت و علایق شما پیشنهاد می کند. بنابراین برای فعال سازی گوگل دیسکاور می توان از روشی متفاوت برای یافتن و تجربه محتوا کارآمد با کمترین متن و بیشترین تصاویر جذاب متکی بود.
فراموش نکنید که هیچ چیز واقعاً نمی تواند بر یک محتوای درجه یک در جستجوی وب، جستجوی صوتی، رسانه های اجتماعی، و حتی در یک پیمایش آزادانه در فید خبری گوگل دیسکاور غلبه کند. چرا که مردم همیشه به مطالب مرتبط، مفید و برتر علاقه مند می شوند و محتوای درجه یک همواره پاسخ گوی جامعه نیاز کاربران است.
عنوان محتوای شما باید توجه مخاطبان هدف را جلب کند و در عین حال که کل ایده را در یک خط بیان میکند، باید بتواند علایق آنها را نیز برانگیزد. استفاده از عنوان های جذاب در عین حال که می تواند مخاطب را برای مطالعه محتوا راغب نماید، می تواند پاسخ گوی کلی نیاز یا سوال کاربر نیز باشد.
برای مثال، اگر میخواهید به سفر بروید یا همچنان بر روی گوشی یا دستگاه های هوشمند خود به دنبال مناطق گردشگری هستید، فید Google Discover محتوایی را به شما نشان میدهد که با نیاز شما تطابق داشته باشد و در عین حال حداقل یکبار در طی سه ماه پیش منتشر یا ویرایش شده باشد.
فراموش نکنید که تولید محتوای باکیفیت و همیشه سبز همواره برای صفحه وب سایت شما سودآوری خواهد داشت. زیرا آنها همیشه برای افراد مختلف جالب هستند و افرادی که واقعاً محصولات شما را می خرند یا از خدمات شما استفاده می کنند به توضیحات شما و محتوای که منتشر می کنید علاقه نشان می دهند.
بنابراین، هرچه محتوای مفید و باکیفیت بیشتری منتشر کنید، احتمالاً صفحات وب شما در جستجو رتبه بهتری پیدا میکنند و در فید Google Discover بیشتر دیده میشوند.
در دنیای تجارت متخصصان مارکتینگ باور دارند که “مردم با چشمان خود خرید می کنند” و من این فکر تقریباً در تمام زمینه ها صادق است. به خصوص در حوزه بازاریابی محتوا شما می توانید به راحتی مشاهده کنید که مردم عموماً جذب افراد، مکانها، اشیا و محتوای آنلاینی میشوند دارای یک تصویر برجسته، چشم نواز هستند.
میتوانید با استخدام عکاسان حرفهای یا فیلمسازان حرفهای برای نمایش نام تجاری و داستانهایی که در محتوای خود ایجاد میکنید، بازی خود را به سطح بالاتری ببرید. یا می توانید از تصاویر باکیفیت و بدون حق امتیازی که به صورت آنلاین در دسترس است استفاده کنید یا چند عکس را بدون پول نقد خریداری کنید.
برای دریافت محتوای خود در فید Google Discover باید در مورد جنبه فنی کار مهارت های لازم را کسب نماید. این کار با اطمینان از ایندکس شدن صفحات وب شروع میشود تا محتوای درجه یک و متنوع خود را برای فعال سازی گوگل دیسکاور آماده نمایید. قبل از هر کاری شما باید مطمئن شوید که صفحات وب شما در کنسول جستجوی Google (GSC) فهرست بندی شده است.
در همین راستا محتوای شما باید استانداردهای Google News را داشته باشد و از اصول کاربردی ایندکس کردن صفحات وب شما در GSC و رعایت تمام استانداردهای Google News پشتیبانی کند. از دیگر مهارت هایی که می تواند از گوگل دیسکاور در سرچ کنسول محتوای شما حمایت بیشتری کند شامل موارد زیر است.
برای جای گیری محتوای شما در گوگل دیسکاور یا سرچ کنسول باید اصول سئو را به صورت جدی در نظر بگیرید. بنابراین در وهله اول سئو جامع را تمرین کنید و به دستورالعملها و خطمشیهای Google پایبند باشید تا محتوای شما برجسته شده و در عین حال برای مخاطبان مناسب و جذاب باشد.
در نتیجه اگر می خواهید یک وب سایت عالی داشته باشید که تجربه کاربری فوق العاده ای را به کاربران و مخاطبان هدف ارائه دهد، باید بر روی تولید محتوای سئو پسند و جالب تمرکز نمایید تا مطمئن شوید که وب سایت و محتوای درجه یک شما در فید خبری Google Discover برای مخاطبان نمایش داده شود.
EEAT مخفف عبارت Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness و Experience است که یکی از عواملی حیاتی برای تعیین میزان اعتماد کاربران به یک محتوا یا نویسندگان آن را بیان می کندو در برخی صنایع، نویسنده باید مهارت ها و پیشینه ای برای ارائه اطلاعاتی داشته باشد که مردم بتوانند به آن تکیه کنند.
زیرا سیستمهای خودکار گوگل محتوای سایتهایی را در Discover نشان میدهند که صفحات منفرد زیادی دارند از جهت تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن (EEAT) برای بخش عظیمی از کاربران مورد قبول است. کسانی که به دنبال بهبود EAT هستند می توانند به سوالات مشابهی که کاربران در جستجو های اینترنتی خود آنها را مطرح می کنند، به صورت شفاف پاسخ دهند.
هر چند که محتواهای بیان شده در فید خبری برای هر کاربری بسیار متفاوت است اما اصول کلی EAT در تعیین محتوای جذاب و مخاطب پسند مشابه است.
EEAT به گوگل کمک می کند تا محتوای گمراه کننده و گاهی اوقات خطرناک را از فهرست مورد علاقه شما حذف کند. بنابراین در حین تولید محتوا شما باید بدانید در مورد چه چیزی صحبت کنید تا مطمئن شوید که مردم به راحتی به شما اعتماد می کنند و محتواهای تولید شده شما را به عنوان موضوعات مرجع شناسایی می نمایند.
ظاهراً بهینهسازی محتوا برای فید خبری Google Discover فراتر از جنبه فنی به کاربردن تکنیک های سئو است که راه یابی به این بخش را برای همه کاربران سخت می کند. با این وجود حضور در این بخش مستلزم ایجاد محتوایی است که ارزش تبلیغاتی و seo بسیار بالا و ارزشمندی داشته باشد.
استفاده از ابزارهای بهینه سازی سئو به شما کمک می کند تا روابط خود را با مشتریان هدف خود تقویت کنید و اطمینان حاصل کنید که تعامل غنی با مخاطبان خود خواهید داشت. با راه اندازی و فعال سازی گوگل دیسکاور اساساً، گوگل راه را برای جستجوی بدون پرس و جو هموار می کند.
چگونه در گوگل دیسکاور دیده شوم؟
اگر می خواهید در Google Discover ظاهر شوید، محتوا باید نقطه کانونی هر کاری باشد که انجام می دهید. بنابراین تولید محتوای عالی و با کیفیتی که به سوالاتی خوانندگان می تواند پاسخ مناسب و جذابی ارائه کند می تواند از ارزش بالایی برای الگوریتم های گوگل برخوردار باشد.
در این حالت محتوای عالی به صورت پیشنهاد به کاربران هدف در بستر فید خبری گوگل دیسکاور نمایش داده خواهد شد.
آیا همه محتوا های من می تواند در Discover ظاهر می شود؟
اگر در تولید محتواهای خود از اصول بهینه سازی به صورت بسیار کاربردی استفادهد کرده اید و در این میان توانسته اید توجه بسیاری از کاربران و الگوریتم های گوگل را به سوی خود چلب کنید باید بگوییم که به احتمال زیاد شما موفق به حضور در فید خبری گوگل دیسکاور خواهید شد.
برای حضور در google discover چه کاری باید انجام دهم؟
Discover میتواند محتوایی را در یک لحظه کشف کند و آن را به عنوان یک مطلب جذاب در تیتر های پیشنهادی خود قرار دهد. برای موفقیت در این امر محتوای خود را به موقع ارسال کنید و به موضوعات پرطرفدار یا موضوعات محبوب در حوزه یا صنعت خود بپردازید.
Google Discover چیست؟
Google Discover یک تجربه تلفن همراه است که به شما امکان می دهد تا محتوایی که به آن نیاز دارید را کشف کنید. در این تجربه متفاوت جستجوی فعال عمدتاً از بین رفته است چرا که سیستم به اندازه کافی درباره علایق شما یاد میگیرد و در همین راستا می تواند برای حفظ جریان محتوای تازهپیشنهاد های جدیدی به شما ارائه دهد.
از بین 800 میلیون کاربر، مخاطبان هدف شما بدون نیاز به تایپ حتی یک کلمه در نوار جستجوی علایق خود را به راحتی دنبال کنند.