keyword stuffing (کیورد استافینگ) چیست؟

  • نویسنده: محسن لشکری
  • بازبینی شده توسط: داود قربانی
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=9846
keyword stuffing (کیورد استافینگ) چیست؟

رتبه بالا برای سایت شما و برای صفحات فرود شما به این معنی است که کاربران بیشتری شما را پیدا می کنند، از صفحات شما بازدید می کنند و امیدواریم مشتری شوند. راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن به رتبه اول گوگل به دنبال آن باشید، از جمله محتوای مرتبط و به‌روزرسانی منظم، ابرداده خوب و پیوندهای مرتبط.

اما تکنیک اصلی که هنگام بهینه‌سازی عناصر سئو بازاریابی محتوا استفاده می‌کنیم، استفاده از کلمات کلیدی و عباراتی است که نشان می‌دهد مشتریان هنگام جستجوی محصولات یا خدمات از چه چیزی استفاده می‌کنند. با این حال، آیا این کار به اندازه درج تعداد زیادی از آن کلمات ساده است؟ خیر. یکی از مواردی که می تواند مشکلات واقعی ایجاد کند، چه در مورد کسب و کار آنلاین صحبت کنید و چه بازاریابی محتوایی، keyword stuffing است. اما دقیقاً چیست و چرا مشکلاتی ایجاد می کند؟

 Keyword Stuffing چیست؟

keyword stuffing کیورد استافینگ زمانی است که از همان کلمات کلیدی (یا عبارات) بارها و بارها در محتوای وب سایت خود استفاده می کنید. معمولاً به راحتی قابل توجه است و خوانندگان را خسته می کند. دو نوع keyword stuffing وجود دارد:

  1. قابل مشاهده

تکرار غیر ضروری کلمات و عبارات در تمام محتوای شما. برای مثال، اگر بهترین پلتفرم جلسه مجازی را می‌فروشید، باید مراقب باشید که چند بار از کلماتی مانند «ویدئو» یا «بهترین» استفاده می‌کنید.

استفاده از کلمات یا عباراتی که به موضوع، محصول یا خدمات مرتبط نیستند.

استفاده مکرر از یک کلمه در یک محتوا.

با این حال، همه قابل مشاهده نیستند. اگر کلمات کلیدی را نیز در CMS (سیستم مدیریت محتوا) خود قرار دهید، موتورهای جستجو نیز می توانند آن را برجسته کنند.

  1. نامرئی

تلاش برای مخفی کردن متن با استفاده از فونت سفید روی پس‌زمینه سفید. در حالی که کاربران ممکن است این را نبینند، خزنده ها در موتورهای جستجو این را مشاهده خواهند کرد.

تکرار کلمات و عبارات در متن جایگزین شما.

پنهان کردن استفاده مکرر از کلمات در کد صفحه وب شما.

استفاده بیش از حد از هر کلمه یا عبارتی در تگ های متا و نظرات.

بنابراین، موقعیت‌هایی وجود دارد که می‌توان گفت یک وب‌سایت keyword stuffing دارد. اما آیا واقعاً ضرری دارد؟

چرا keyword stuffing برای سئو ضرر دارد؟

چرا keyword stuffing برای سئو ضرر دارد؟ 

اگر مدتی درگیر کار سئو و بازاریابی بوده اید، احتمالا زمانی را به یاد دارید که نه تنها keyword stuffing قابل قبول بود، بلکه یک تکنیک رایج نیز بود. مانند بسیاری از چیزها، زمان پیش رفته است و اکنون می تواند مشکلات متعددی ایجاد کند.

تجربه کاربر

بیشتر کارهایی که اکنون انجام می دهیم بر ارائه یک تجربه مثبت کاربری متمرکز است. اگر محتوایی مملو از کلمات کلیدی ایجاد می کنید، بیشتر بر روی رتبه بندی تمرکز می کنید تا خوانندگان.

جریمه ها

 اکنون موتورهای جستجو از keyword stuffing خوششان نمی آید. بنابراین، اگر سایت شما در این مورد مقصر شناخته شود، ممکن است در صفحات مربوطه یا حتی در کل سایت با جریمه هایی روبرو شوید. در برخی موارد، گوگل حتی ممکن است تصمیم بگیرد که سایت شما را به طور کامل از SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) حذف کند.

از دست دادن کاربران

 اگر کاربران محتوایی را ببینند که بیشتر با هدف افزایش رتبه و تبلیغات است تا اینکه مطلب مفیدی باشد، آن را نمی پسندند. برای مثال اگر کاربر مقاله‌ای در مورد تولید محتوا با هوش مصنوعی بخواند و شما بیش از حد کلمات کلیدی خود را تکرار کرده باشید، به سایت دیگری نگاه خواهد کرد.

آسیب برند

اگر محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنید، ممکن است به برند آسیب وارد کنید. اگر مردم برند شما را با محتوای ضعیف مملو از کلمات و عبارات تکراری ببینند، اعتماد و اطمینان خود را نسبت به شما از دست خواهند داد.

جلوگیری از کیوورد استافینگ

برای اجتناب از keyword stuffing چکار می توان انجام داد؟

بنابراین ما اکنون می دانیم که کیوورد استافینگ برای سئو ضرر دارد و باید به هر قیمتی از آن اجتناب کنیم. اما ما همچنان می‌خواهیم رتبه‌های بهتری کسب کنیم، بنابراین در عوض چه کاری باید انجام دهیم؟

  • ارتباط

 اولین کاری که باید انجام دهید این است که کلمات و عبارات مرتبط با سازمانتان را شناسایی کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که به رقبای خود نگاه کنید که در هر نتایج جستجو رتبه بالایی دارند. اگر در مورد ذخیره سازی فایل های ابری صحبت می کنید، به نحوه ارائه سایر شرکت های ارائه دهنده آن سرویس و نحوه استفاده از اصطلاحات SEO نگاه کنید.

  • هدف

 شما می خواهید در صفحه اول هر نتیجه جستجو باشید. بیش از 25 درصد از افراد روی اولین نتیجه ای که در گوگل می بینند کلیک می کنند. پس از آن، CTR برای هر موقعیت کاهش می یابد. اگر با CTR یا نرخ کلیک آشنا نیستید، می‌توانید در مقاله دیگری از آموزشگاه دارکوب به نام “CTR چیست” درباره آن مطالعه کنید. 

فهرستی از تمام کلمات و عباراتی که به آن کمک می کند و همچنین شامل تغییرات و مترادف کلمات می شود تهیه کنید.

  • استفاده از کلمات مرتبط

 گوگل دیگر فقط به یک کلمه و عبارات که در محتوای خود استفاده می کنید نگاه نمی کند، بلکه به کل محتوا برای تشخیص موضوعیت متن نگاه می کند. شما باید بدانید که چگونه از کلمات کلیدی هم معنی، کلمات LSI و کلمات کلیدی ثانویه استفاده کنید. این امر نیازمند یک تحقیق کلمات کلیدی اصولی توسط سئو کار می باشد. 

  • تغییر

 صفحات مختلف اهداف متفاوتی دارند و کاربران مختلف نیازهای متفاوتی دارند. از اصطلاحات فنی بیش از حد استفاده نکنید، مگر اینکه یک صفحه تخصصی باشد. استفاده از زبان خود را متناسب با هدف و مخاطبان صفحه نگه دارید.

اجتناب از کلمات و عبارات خاص

آخرین چیزی که می خواهید اتفاق بیفتد این است که سایت شما به دلیل اعمال ضعیف جریمه شود. مشتری شما تمرکز اصلی شماست و می‌خواهید این موضوع در مدل کسب‌وکار شما صادق باشد، از درگیر کردن آنها با محتوای خوب تا حمایت از مشتریان با خدمات عالی.

هنگام انجام کارهای سئو محتاط و هوشیار باشید. بارگذاری بیش از حد محتوای خود با کلمات و عبارات خاص ممکن است یک راه حل سریع به نظر برسد، اما به احتمال زیاد برای شما مشکلات جدی ایجاد می کند و می تواند منجر به از دست دادن مشتریان شود.

جمع بندی

در این مقاله در مورد اینکه keyword stuffing چیست و چه مشکلاتی می تواند ایجاد کند صحبت کردیم. همچنین راهکار های اجتناب از تکرار کلمات کلیدی را شرح دادیم.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از راهنمایی های سئوکاران ما در دارکوب بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین