چرا باید وردپرس یاد بگیریم؟

  • نویسنده : راضیه محمودی فرد
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=4386
چرا باید وردپرس یاد بگیریم؟

افرادی که می‌خواهند طراحی سایت را یاد بگیرند معمولا این سوال برایشان پیش می‌‌آید که چرا باید وردپرس یاد بگیریم؟ گذراندن دوره آموزش وردپرس، چه مزایایی دارد؟ آیا آموزش HTML و CSS برای طراحی سایت ضروری است؟ طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان‌های تحت وب؟ در ادامه این مقاله با آموزشگاه دارکوب همراه باشید تا به جواب سوالات خود در مورد وردپرس برسید.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس(WordPress) یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که برای راه اندازی و طراحی وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها به کار می‌رود. شما با استفاده از این سیستم نرم‌ افزاری می‌توانید محتوا سایت (متن، فیلم، تصویر و هر چیز دیگری) خود را مدیریت کنید.

وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ‌نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم‌ افزار آزاد و متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد. وردپرس با زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده و توسط My SQL پشتیبانی می‌شود و یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست است. در حال حاضر بیش از 455 میلیون وب سایت در جهان با این CMS راه اندازی شده ‌اند.

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

1. وردپرس یک بستر رایگان برای طراحی وب سایت رویایی شما است.

این یک پروژه منبع باز است که از سال 2003 وجود دارد. این بدان معنی است که WordPress توسط مجموعه ای از همکاران توسعه یافته است. پروژه های متن باز با اجتماعات بزرگ معمولا رایگان هستند. کاربران اغلب به عنوان آزمایش کنندگان بتا یا طرفداران مارک های ساده در این انجمن شرکت می کنند.

استفاده از وردپرس برای همه افراد کاملا رایگان است، اگرچه می توانید تم ها و افزونه هایی را خریداری کنید تا ویژگی های آن را برای تنظیمات اصلی گسترش دهید، اما به هیچ چیز پرداختی احتیاج ندارید. بسیاری از تم ها و پلاگین ها در وردپرس رایگان بوده، بنابراین شما می توانید به راحتی و بدون دغدغه از آنها استفاده کنید.

اگر دانش کد نویسی دارید، می توانید با آن بیشتر بازی کنید زیرا این سایت ساز یک پلتفرم منبع باز است که به این معنی است که می توانید آن را همانطور که می خواهید بارگیری و اصلاح کنید. کد آن برای خواندن و اصلاح کاملا در دسترس است.

به طور خلاصه، استفاده از آن با تعداد زیادی ویژگی برای techie و همچنین غیر techie نیز رایگان است. بنابراین، اگر دانش کدگذاری ندارید، می توانید همه چیز را از طریق پنل مدیریت WordPress که دوباره رایگان است، مدیریت کنید.

2. استفاده و یادگیری وردپرس آسان است.

وردپرس توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین تقریبا هر روز افراد جدیدی با تولید وب سایت های اصلی وردپرس خود به انجمن وردپرس می پیوندند. دلیل اینکه افراد به سرعت با WordPress سازگار می شوند به دلیل سهولت استفاده از آن است.

3. وردپرس با استفاده از تم ها و همچنین پلاگین ها قابل تمدید است.

دلیل اینکه وردپرس یک ایده عالی برای یادگیری است، این است که صد ها تم رایگان برای انتخاب وجود دارد، بنابراین شما می توانید هر نوع ظاهری را که می خواهید برای وب سایت خود قرار دهید.

این سایت ساز به شما امکان می دهد آنچه را که می تواند از طریق استفاده از افزونه ها انجام دهد، گسترش دهید. پلاگین های رایگان و پولی وجود دارد که می تواند بدون نیاز به نوشتن کد از ابتدا، هر کاری را که بخواهید انجام دهد.

در حال حاضر، بیش از 45000 افزونه رایگان در فهرست رسمی وردپرس وجود دارد. این شامل همه افزونه های برتر نیست که می توانند حتی عملکرد بیشتری به سایت های شما اضافه کنند. علاوه بر این، اگر PHP را می دانید (زبانی که وردپرس روی آن ساخته شده است) می توانید هر افزونه دیگری را که می خواهید دقیقا همان کاری را که برای انجام آن لازم است انجام دهید. یا اینکه پلاگین خود را از ابتدا بسازید.

اهمیت بالای یادگیری وردپرس

همچنین بسیاری از تم ها و افزونه های وردپرس برای پاسخگویی بر روی تلفن همراه طراحی شده اند. به این معنی که مشتریان شما برای استفاده از وب سایت شما در تلفن های هوشمند خود با چالش روبرو نخواهند شد و داشبورد وردپرس برای کار بر روی گوشی های هوشمند و همچنین رایانه های شخصی با اندازه کامل طراحی شده است. بنابراین شما می توانید با یادگیری WordPress و نصب این افزونه ها وب سایت خود را به راحتی از هرجایی مدیریت کنید.

این می تواند یکی از دلایل اصلی انتخاب یادگیری وردپرس برای توسعه وب سایت باشد. امروزه ویژگی سازگاری با موبایل بخشی از سئو است زیرا طبق موتور جستجوی گوگل وب سایت باید از طریق موبایل پاسخگو باشد تا رتبه سئو بهتری کسب کند.

4. جامعه بزرگی برای کمک به شما در دسترس است.

جامعه بهترین قسمت در هر چارچوب توسعه است. اگر با هر نوع مشکلی در وردپرس روبرو هستید می توانید از انجمن بخواهید و یک انجمن بزرگ وردپرس برای کمک به شما در دسترس است. همانطور که در بالا بحث کردیم ، وردپرس 33.6٪ از کل وب سایت ها را پوشش می دهد، بنابراین یک پلتفرم بزرگ با جامعه ای عظیم است.

5. وردپرس موتور جستجوی دوستانه است.

اگر می خواهید بدون کمک هیچ چارچوب و موضوعی از طراحی وب سایت، یک وب سایت برای خود بسازید، قطعا بیشتر اصطلاحات سئو را که می توانند به شما در گرفتن رتبه بهتر موتور جستجو کمک کنند، از دست خواهید داد.

در اینجا است که تم های وردپرس و پلاگین های سئو به کمک شما می آیند. از آنجا که شرکت های سازنده قالب، تمام استانداردهای سئو را رعایت می کنند بنابراین نیازی نیست نگران این موضوع باشید. حتی پلاگین های دوستانه سئو نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک زیادی کند.

وردپرس با استفاده از کد مطابق معمول با کیفیت بالا ایجاد شده و همچنین باعث افزایش معنایی وب سایت شما می شود که برای موتور جستجوی اینترنتی جذاب است. طراحی سایت با استفاده از وردپرس برای سئو وب سایت بسیار خوشایند است و همچنین می توانید با استفاده از افزونه بهینه سازی موتور جستجوگر وردپرس، سئو سایت را بسیار دلپذیرتر کنید.

به طور خلاصه شما نیازی به یادگیری تمام اصطلاحات پیچیده سئو ندارید زیرا WordPress دارای بسیاری از موضوعات و افزونه های کاملا دوستانه سئو است و شما به راحتی می توانید با یادگیری سئو از این افزونه ها استفاده نمایید.

6. وردپرس می تواند از انواع رسانه ها مراقبت کند.

یادگیری وردپرس می تواند به شما کمک کند تا پرونده های رسانه ای خود مانند تصاویر، اسناد، صدا و فیلم ها را مدیریت کنید. وردپرس می تواند تعداد زیادی از انواع رسانه را بپذیرد. حتی شما می توانید تعداد زیادی فایل رسانه ای را بدون انتشار آنها در صفحات وب میزبانی کنید.

از وردپرس می توان به روش های مختلف استفاده کرد. فرصت ها به روی شما باز است تا از این سایت ساز به صورت زیر استفاده کنید:

  • بازی
  • وبلاگ
  • سیستم مدیریت محتوای وب (CMS)
  • آلبوم عکس
  • نمونه کارها
  • وب سایت رتبه بندی
  • تجارت الکترونیک
  • وب سایت مجموعه کلیپ های ویدیویی
  • وب سایت اشتراک

7. مدیریت وردپرس آسان است.

وردپرس شامل به روزرسانی یکپارچه است که به شما امکان می دهد افزونه ها و مضامین خود را از داخل داشبورد مدیریت وردپرس سایت خود ارتقا دهید. همچنین در صورت وجود نسخه جدیدی از وردپرس به شما اطلاع می دهد، بنابراین می توانید فقط با کلیک روی سوییچ آن را ارتقا دهید.

 شما می توانید با ایجاد پشتیبان گیری نرم افزار خودکار وردپرس، تمام محتوای وب سایت وردپرس خود را حفظ کنید. هر نسخه جدید وردپرس دارای بسیاری از ویژگی ها و به روز رسانی های امنیتی است. بنابراین، باید مرتبا آن را به روز رسانی کنید.

مدیریت وردپرس آسان

8. وردپرس امن و مطمئن است.

جامعه وردپرس همیشه بر امنیت و ثبات تمرکز دارند. افزونه های زیادی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند تا از وب سایت خود در برابر مهاجمان هک محافظت کنید.و تا زمانی که از بهترین روش ها استفاده می کنید، به همان اندازه که در هر محیط دیگری هستید ایمن خواهید بود.

 اما مهم است که یک واقعیت را بخاطر بسپاریم که اینترنت و تمام فناوری متصل ما، در کنار هم، مانند یک جانور زنده است. تنظیمات امنیت آن را فراموش نکنید. شما باید مرتبا سایت خود را به روزرسانی کنید تا دچار حملات و نفوذ قرار نگیرید.

9. وردپرس پلت فرم پایدار است.

وردپرس بیش از ده سال قدمت دارد. در طول دهه گذشته، وردپرس چندین بار توسط توسعه دهندگان برتر، اصلاح، آزمایش و تقویت شده است. در این فرآیند، وردپرس به یک سیستم انتشار وب در سطح جهانی تبدیل شده است.

شما می توانید آن را بیاموزید و بدون نگرانی از ثبات وردپرس از آن استفاده کنید. بیشتر اوقات ما از یادگیری فناوری که تردید در ثبات دارد، می ترسیم اما وردپرس، این چنین نخواهد بود. وردپرس به دلیل وجود طولانی مدت، کاملا پایدار بوده و یک پلتفرم توسعه وب محسوب می شود.

10. طراحی پیچیده فقط با چند کلیک

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه بدون داشتن دانش کافی از CSS و بدون داشتن مهارت طراحی خوب، می توان طراحی پیچیده وب سایت را انجام داد؟

اگر پاسخ شما بله است، وردپرس ممکن است یک راه حل خوب برای شما باشد زیرا دارای مضامین زیبایی است که حتی نمی توانید تصور کنید آنها را طراحی کنید.

مضامین وردپرس به شما این امکان را می دهد که مطابق با نیازها، طرح آنها را سفارشی کنید. تم ساز زیادی در دسترس است که می تواند به شما کمک کند تنها با چند کلیک وب سایت رویایی خود را طراحی کنید. این سازنده قالب با تعداد زیادی قالب صفحه و قالب بلوک در دسترس است.

امیدواریم اکنون شما متوجه شده باشید که چرا باید وردپرس را یاد بگیرید. مجموعه آموزشی دارکوب یک مژده برای شما دوستان عزیز دارد. اگر علاقمند به یادگیری وردپرس و طراحی سایت هستید، می توانید با شرکت در دوره های آموزش وردپرس دارکوب علاوه بر آموزش مبتدی، وردپرس را به صورت پیشرفته بیاموزید و قالب ها و مضامین وب سایت مورد نظر خود را طراحی و تولید کنید.  

شما می توانید با تهیه دوره های آموزش و یادگیری وردپرس در آموزشگاه دارکوب، توسط اساتید با تجربه و متخصص در این زمینه، در زمینه پروژه های طراحی سایت با استفاده از وردپرس مشارکت کرده و درآمد کسب کنید. این حرفه یکی از مشاغل پرطرفدار است که با یادگیری آن می توانید با شرکت های طراحی و تولید وب سایت همکاری کنید.

دارکوب یکی از شرکت هایی است که مایل به همکاری با علاقمندان در حوزه طراحی سایت بوده و جهت تکمیل تیم خود، از دانشجویان با استعداد درخشان در دوره های آموزشی طراحی سایت خود دعوت به همکاری می نماید.

دلایل اهمیت یادگیری وردپرس چیست؟

  • نصب ساده

این ابزار قدرتمند به پیش نیاز خاصی برای راه اندازی نیازی ندارد و تمام زیرساخت های مورد نیازش را به صورت اتوماتیک در سایت شما بارگذاری می کند. بنابراین شما بدون دردسر و با زدن چند کلیک ساده قادر به نصب آن خواهید بود.

  • سادگی و راحتی در استفاده

وردپرس نیاز به تخصص در تکنولوژی‌های PHP, HTML و CSS را از بین برده است. حتی اگر نخواهید از هیچ کد برنامه‌نویسی در وردپرس استفاده کنید، به راحتی قابل استفاده است.

  • مدیریت آسان

شما به راحتی می‌توان سایت خود را در هر جا که هستید، چه با کامپیوتر و چه با موبایل، مدیریت کنید و نیازی به هیچ گونه برنامه جانبی ندارید.

  • ساختار خوب

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم وردپرس ساختار تمیز و واضح آن است. وب‌ سایت‌هایی که این ویژگی را دارند سریع‌تر بارگزاری می‌شوند و رضایت بازدیدکنندگان را به دنبال دارند. همچنین وردپرس اجازه ایجاد نقشه‌ های سایت XML را می‌دهد. این نقشه‌ ها به ربات‌های گوگل نشان می‌دهد که صفحات وب‌سایت شما کجاست و کدام یک ارزش بالا رفتن در نتایج جستجو را دارند.

  • گزینه‌های طراحی جذاب

در سطح اینترنت هزاران قالب وردپرس وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید و روی سایت خود پیاده‌سازی کنید. اما وردپرس دارای هزاران تم اختصاصی است که بسیاری از آن‌ها رایگان است و به شما اجازه سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی تم مورد نظر خود را نیز می‌دهد.

  • کاهش هزینه

وردپرس این امکان را به شما می‌دهد تا با هزینه کم، سایت خود را راه اندازی کنید و هر زمان که خواستید تغییرات خود را درون سایت ایجاد کنید، مطالب جدید در سایت منتشر کنید، کاربران خود را مدیریت کنید، به نظرات رسیدگی کنید و …

دیگر نیازی نیست برای هر تغییری که می‌خواهید در سایت انجام دهید، به شرکت طراحی سایت خود مراجعه کنید.

  • سئو عالی

وردپرس با طراحی اصولی و کدنویسی مناسب، برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است و از نظر اصول سئو، وردپرس بین CMS های دیگر بسیار بهتر عمل کرده است و بهینه‌سازی موتورهای جستجو را به سادگی انجام می‌دهد. همچنین مواردی مانند تگ‌های هدینگ، استفاده از کلمات کلیدی و … همگی در قسمت مربوط به سئو در وردپرس قابل انجام است.

  • قابلیت اشتراک

اشتراک‌گذاری در وردپرس بسیار ساده‌تر از همیشه است. با استفاده از ویدجت‌‌ هایی که در آن طراحی شده است می‌توانید محتوای وب‌ سایت خود را در سایر سیستم عامل‌ها به اشتراک بگذارید، آن را با حساب‌ های رسانه‌های اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید.

  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف

یکی از مزیت های استفاده از وردپرس این است که این سیستم مدیریت محتوا، چند زبانه است و از زبان های مختلف پشتیبانی می‌کند. مزیت این که یک سایت از چندین زبان پشتیبانی کند، این است که در تمام دنیا می توانند زبان سایت را تغییر دهند و از سایت شما دیدن کنند.

  • بروزرسانی رایگان

وردپرس بسیار در به روزرسانی و رفع مشکلات احتمالی فعال است. شما می‌توانید تمام این به روز رسانی‌ها را به صورت رایگان دریافت و با یک کلیک نصب کنید!

  • امنیت

از کلیدی ترین موارد پس از راه اندازی هر سایت یا نرم افزاری مسئله امنیت آن است. تیم ورپرس هر روز مشکلات وردپرس را بررسی می‌کند و در به روزرسانی‌ها آن ها را رفع می‌کند.

علاوه بر تیم وردپرس، برنامه‌نویس‌های زیادی در جهان هستند که روی امنیت وردپرس کار می‌کنند. علاوه بر اینکه وردپرس به خودی خود تا حد زیادی ایمن است، افزونه‌هایی برای ایمن تر کردن سایت نیز وجود دارد تا سایت خود را امن‌ تر کنید.

  • انعطاف‌پذیری وردپرس

وردپرس، یکی از منعطف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای جهان است که افراد خواهند توانست آن را برای کاربری دلخواه خود ویرایش کنند. در وردپرس یک کتابخانه از افزونه‌هایی با اهداف مختلف وجود دارد که در عرض چند دقیقه می‌توانید آن‌ها را نصب کنید.

  • پشتیبانی وردپرس

جامعه وردپرس شامل هزاران نفر از تکنسین‌ ها و مشاورانی است که پشتیبانی رایگان در انجمن‌های مختلف را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید سوال خود را ارسال و پاسخ خود را بدون معطلی دریافت کنید. همچنین می‌توانید از خدمات پشتیبانی دارکوب جهت دریافت پشتیبانی و نگهداری وردپرس بهره‌ بگیرید و با خیال راحت به توسعه سایت خود بپردازید.

  • وجود تقاضای بالا در بازار کار

اگر سری به سایت‌ های کاریابی بزنید، علاوه بر درخواست‌های فراوان برای طراحان سایت، درخواست‌هایی تحت عناوین زیر پیدا خواهید کرد:

  • نیاز به ورپرس کار حرفه‌ای
  • طراحی سایت وردپرس

این بدان معنا است که شما به راحتی و با یادگیری وردپرس می‌توانید بدون نیاز به هزینه‌ی خاص، به درآمد معقول و ثابت برسید.

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا با برنامه نویسی؟

در پاسخ به این سوال که کدام نوع طراحی (سایت اختصاصی یا وردپرس) بهتر است می توان چنین گفت: هیچ گزینه درست یا غلطی بین وردپرس یا سایت اختصاصی برای طراحی و توسعه وب سایت وجود ندارد.

انتخاب بین استفاده از این دو بستگی به این دارد که از آن برای چه مواردی می خواهید استفاده کنید و نیازهای تجاری شما چیست؟ بودجه شما چقدر است؟ چون همانطور که می دانید، هزینه طراحی سایت با وردپرس در مقایسه با PHP متفاوت است.

اگر پروژه شما کوچک و نیازهای پیچیده ای ندارد و خودتان قادر به انجام برخی تغییرات در کدنویسی و قالب سایت وردپرسی هستید، می توانید از وردپرس استفاده کنید.

در مقابل اگر پروژه شما پیچیده تر است و نیازهای خاصی دارد، طراحی سایت اختصاصی مناسب تر است. اگرچه این نوع طراحی کار بیشتری می برد اما به شما امکان می دهد یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی کاملاً اختصاصی و سفارشی داشته باشید. امکانی که در وردپرس به راحتی قابل انجام نیست.