10 نکته طلایی برای سئو بین‌ المللی

  • نویسنده: محسن لشکری
  • بازبینی شده توسط: محسن لشکری
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=15518
10 نکته طلایی برای سئو بین‌ المللی

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید محصولات یا خدمات منحصربه‌فردتان را به مخاطبان جهانی معرفی کنید و در نتایج جستجوی گوگل، فارغ از مرزهای جغرافیایی، دیده شوید؟ در این دهکده جهانی، دغدغه بسیاری از کسب‌وکارها؛ ورود به بازارهای جهانی است. شناخته‌شدن در سطح جهانی، فرصت بی‌نظیری برای افزایش درآمد، گسترش برند و دستیابی به مخاطبان بیشتر را فراهم می‌کند. سئو بین المللی کلید رسیدن به این هدف است. در این مقاله از سایت دارکوب، به بررسی نکات مرتبط و اهمیت سئو برای سایت های چندزبانه می‌پردازیم که به شما کمک می‌کند تا با درک این نوع از سئو، وب‌سایت خود را به طور مؤثر در سطح جهانی معرفی کنید.

اگر مشتاق شدید، وقت را از دست ندهید و برای شروع، دوره‌های بهترین آموزشگاه سئو چک کنید و قدم اول رو بردارید.

قبل از اینکه به سراغ ۱۰ نکته عملی برویم، مفاهیم پایه و الگوریتم‌های تأثیرگذار بر سئو سایت بین المللی را به اختصار مرور می‌کنیم. این بخش به شما کمک می‌کند تا اساس کار را بهتر درک و استراتژی خود را بر پایه‌های محکم بنا کنید.

سئو چیست و چرا مهم است؟

سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو؛ مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها برای دریافت رتبه بهتر وب‌سایت در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو مانند گوگل است. هدف اصلی، افزایش ترافیک مرتبط و باکیفیت به وب‌سایت است.

سئو

اما وقتی از بازار جهانی برای وب‌سایت حرف می‌زنیم؛ موضوع پیچیده‌تر می‌شود. به فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت برای تشخیص موتورهای جستجو؛ سئوی بین‌المللی می‌گویند. این کار باعث می‌شود گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری ارزیابی کند که شما از کدام کشورها و چه زبان‌هایی برای تجارت در بازار بین‌المللی استفاده می‌کنید تا سایتتان یکی از نتایج جستجو در آن منطقه یا زبان باشد. در حقیقت شما با این کار علاوه‌بر اینکه ترافیک بیشتری را از کاربران جهانی جذب می‌کنید، سایتتان را برای مخاطبان کشورها و گویشوران زبان‌های مدنظرتان هم آماده کرده‌اید.

تفاوت سئو داخلی و سئو بین‌المللی

یکی از پرسش‌های رایج درباره تفاوت سئو داخلی و بین المللی است. سئو داخلی (On-Page SEO) بر بهینه‌سازی محتوای داخل سایت تمرکز دارد، مثل استفاده از کلمات کلیدی، متا تگ‌ها و ساختار URL. اما سئو در نوع بین المللی فراتر از این محدوده است و شامل سئو خارجی (Off-Page) مثل لینک‌سازی بین‌المللی و سئو تکنیکال برای سرورهای محلی می‌شود. برای مقایسه بهتر این دو مقوله، به جدول زیر دقت کنید که این دو موضوع را بررسی می‌کند:

جنبهسئو داخلی (On-Page)سئو بین‌المللی (International)
تمرکز اصلیمحتوای سایت، کلمات کلیدی محلیمحلی‌سازی زبان، hreflang، ccTLDها
ابزارهای کلیدیYoast SEO، Google AnalyticsGoogle Search Console، Ahrefs International
چالش‌هارقابت کلمات کلیدی داخلیتفاوت‌های فرهنگی و قانونی کشورها
مثالبهینه‌سازی عنوان صفحات فارسیترجمه محتوا به انگلیسی با تگ hreflang

این جدول نشان می‌دهد که سئو بین المللی به استراتژی جامع‌تری نیاز دارد. اگر می‌خواهید عمیق‌تر یاد بگیرید، آموزش سئو با مدرک بین المللی در دارکوب رو پیشنهاد می‌کنیم.

10 نکته طلایی برای استراتژی سئو بین‌ المللی موفق

اکنون بعد از مرور مفاهیم پایه، ۱۰ استراتژی کلیدی را مطرح می‌کنیم که به شما در بهینه‌ سازی سایت برای گوگل در سطح جهانی کمک می‌کنند.

1. تحقیق کلمات کلیدی بین‌المللی و بومی‌سازی (Localization)

اولین و شاید مهم‌ترین قدم در استراتژی سئو بین المللی، تحقیق کلمات کلیدی است. این فرآیند فراتر از ترجمه مستقیم کلمات کلیدی بازار داخلی شماست و با شناخت دقیق مخاطبانتان در کشور مدنظر اتفاق می‌افتد. اینکه بدانید کاربران در کشور هدف، چه چیزی را چگونه جستجو می‌کنند؛ مهم است. برای رسیدن به این مهم رعایت نکات زیر، کمک کننده است.

  • جستجوی حجم و رقابت: از ابزارهای سئو برای سایت های بین المللی مانند Ahrefs، SEMrush  یا Google Keyword Planner استفاده کنید تا بتوانید حجم جستجو و سطح رقابت کلمات کلیدی را در هر کشور و زبانی به طور جداگانه بررسی کنید.
  • درک نیات جستجو (Search Intent): کاربران در کشورهای مختلف ممکن است با جستجوی عبارات متفاوت، نیات یکسانی داشته باشند. برای مثال، ممکن است در یک کشور از عبارت «خرید کفش ورزشی» و در کشوری دیگر از جمله «بهترین قیمت کفش دو» برای سرچ استفاده کنند.
  • بومی‌سازی کلمات کلیدی: زبان‌ها فقط مجموعه‌ای از کلمات نیستند؛ آن‌ها فرهنگ، اصطلاحات و عبارات رایج را به همراه دارند. از مترجمان نیتیو یا ابزارهای پیشرفته بومی‌سازی برای یافتن عباراتی کمک بگیرید که مردم محلی در گوگل جستجو می‌کنند. گاهی اوقات، یک اصطلاح عامیانه یا محلی، بسیار قدرتمندتر از ترجمه تحت‌اللفظی است. 70درصد موفقیت در سئو بین المللی به تحقیق کلمه کلیدی بستگی دارد.
  • تحلیل رقبا: بررسی کنید که رقبای موفق در بازار هدف از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. نتیجه این بررسی، می‌تواند دید خوبی به کلمات کلیدی پرطرفدار و استراتژی‌های مرتبط با آن‌ها به شما بدهد.
  • تمرکز بر کلمات کلیدی (Latent Semantic Indexing) LSI: از کلمات کلیدی معنایی مرتبط (LSI) بهره ببرید تا به درک گوگل از موضوع صفحه‌تان کمک کنید.

نکته: پیاده‌سازی یک آموزش سئو جامع، به‌ویژه درباره تحقیق کلمات کلیدی، می‌تواند تفاوت زیادی در موفقیت سئو سایت بین المللی شما ایجاد کند. برای موفقیت در این مسیر، استفاده از ابزارهای سئو مثل Google Trends برای دیدن کلمات محبوب در کشورهای مختلف و سایت‌های بین‌المللی پیشنهاد می‌شود. برای لینک سازی خارجی از Majestic استفاده کنید تا دامنه‌های محلی را پیدا کنید.

2. انتخاب ساختار URL مناسب  ccTLDs، ساب‌دایرکتوری‌ها یا ساب‌دامین‌ها؟

انتخاب ساختار URL متناسب با بخش‌های مختلف بین‌المللی سایت شما، یک تصمیم فنی مهم در سئو تکنیکال است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

ساختار ccTLDs که مخفف عبارت Country Code Top-Level Domains است؛ به گوگل و کاربران سیگنال قوی جغرافیایی می‌دهد، به هر دامنه‌ای استقلال کامل می‌بخشد و مدیریت را در سطح محلی آسان‌تر می‌کند. برای مثال yourdomain.de برای آلمان و yourdomain.fr برای فرانسه است.

اما ccTLDs در مقایسه با ساختارهای دیگر، هزینه بیشتری برای خرید و نگهداری دامنه‌های متعدد دارد. در مدیریت متمرکز با دشواری مواجه است و برای ساخت اعتبار و لینک‌سازی برای هر دامنه، نیاز به تلاش زیادی دارد. با همه این مزایا و معایب این دامنه، برای کسب‌وکارهایی مناسب است که منابع کافی برای مدیریت چندین دامنه را در اختیار دارند و بر بازارهای خاص متمرکز هستند. در آموزش سئو با مدرک بین المللی این موضوعات را آموزش خواهید دید. 

   ساب‌دایرکتوری‌ها (Subdirectories) مزایایی مثل مدیریت متمرکزی را دارد که تمام اعتبار دامنه اصلی (Domain Authority) به اشتراک گذاشته می‌شود؛ هزینه کمتر و راه‌اندازی آسان‌تری دارد. اما در مقایسه با ccTLD سیگنال جغرافیایی ضعیف‌تری را ارسال می‌کند. به پیکربندی دقیق hreflang برای تفکیک زبان/منطقه نیازمند و ممکن است تشخیص اینکه کدام بخش به کدام کشور تعلق دارد برای گوگل مبهم باشد. برای مثال yourdomain.com/de/و yourdomain.com/fr/ که نمونه‌ای از ساب‌دایرکتوری‌ها هستند به بیشتر کسب‌وکارها پیشنهاد می‌شود به‌ویژه آن‌هایی که بهترین روش های سئو بین ‌المللی را شروع کرده‌اند یا منابع محدودی دارند.

ساب‌دامین‌ها (Subdomains) در میزبانی و مدیریت بسیار انعطاف‌پذیرند و امکان تفکیک قوی‌تر از دامنه اصلی را دارند.  de.yourdomain.com و fr.yourdomain.com ساب‌دامین‌هایی هستند که برای وب‌سایت‌های بسیار بزرگ مناسبند که دارای ساختاری پیچیده‌اند یا نیاز به میزبانی جداگانه برای بخش‌های بین‌المللی دارند. ممکن است، ساب‌دامین‌ها را به عنوان سایت‌های جداگانه‌ای در نظر بگیرد که تقسیم اعتبار دامنه را به همراه دارد و همچنین، سیگنال جغرافیایی‌شان ضعیف‌تر از  ccTLD است.

💡 توصیه

برای بیشتر کسب‌وکارها، استفاده از ساب‌دایرکتوری‌ها همراه با پیاده‌سازی صحیح hreflang، بهترین تعادل بین هزینه، مدیریت و مزایای سئو را فراهم می‌کند. در بیشتر سایت‌ها دیده شده که این تغییر، باعث بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل تا 40٪ می‌شود.

3. پیاده‌سازی صحیح تگ Hreflang برای مدیریت زبان و منطقه

از مهم‌ترین جنبه‌های سئو تکنیکال برای سایت‌های چندزبانه و چندمنطقه‌ای، استفاده صحیح از تگ‌های hreflang است. این تگ‌ها به گوگل می‌گویند که نسخه‌های مختلف یک صفحه (برای زبان‌ها یا مناطق مختلف) کدامند و چه نسخه‌ای برای کدام کاربر مناسب‌تر است. بدون این تگ، گوگل ممکن است صفحات مختلف با محتوای مشابه را به عنوان محتوای تکراری شناسایی کند و رتبه‌بندی آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

بنابراین به گوگل کمک می‌کند تا نسخه زبان/منطقه صحیح صفحه را به کاربر نمایش دهد که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. در نتیجه با مشخص کردن هدف‌گیری زبانی/منطقه‌ای، به گوگل سیگنال می‌دهید که صفحه شما برای کدام کاربران مناسب است.

Hreflang tag

برای اینکه تگ‌های HTML را پیاده‌سازی کنید؛ آن‌ها را در <head> هر صفحه، تگ‌های  rel=”alternate” hreflang=”xx”  را برای تمام نسخه‌های موجود صفحه (ازجمله نسخه خود) اضافه و همچنین می‌توانید hreflang را در نقشه سایت (Sitemap) جداگانه یا در نقشه سایت اصلی خود هم پیاده‌سازی کنید. استفاده از این روش برای سایت‌های بزرگ‌تر توصیه می‌شود. برای محتوای غیر HTML مانند  PDFها می‌توانید از سربرگ HTTP کمک بگیرید.

   نکات مهمی که در این مسیر از آموزش سئو بین المللی باید به آن‌ها توجه کنید از این قرار است:

  • حتماً از کدهای صحیح ISO 639-1 برای زبان و ISO 3166-1 Alpha 2 برای منطقه استفاده کنید.
  • اگر نسخه زبانی خاصی ندارید؛ اما نسخه منطقه‌ای دارید (مثلاً انگلیسی برای کل جهان)، از hreflang=”en”  استفاده کنید.
  • اگر زبان یا منطقه خاصی را هدف نمی‌گیرید، از hreflang=”x-default” استفاده کنید که به عنوان نسخه پیش‌فرض عمل می‌کند.
  • تمام پیوندها باید دوطرفه باشند؛ اگر صفحه A به صفحه B لینک می‌دهد، صفحه B نیز باید به صفحه A لینک دهد.
  • پیاده‌سازی نادرست hreflang می‌تواند به سئوی سایت شما آسیب بزند. ابزارهایی مانند افزونه‌های کروم یا ابزارهای موجود در SEMrush می‌توانند به شناسایی خطاهای این تگ‌ها کمک کنند.

📌 توصیه مهم

برای بیشتر کسب‌وکارها، استفاده از ساب‌دایرکتوری‌ها همراه با پیاده‌سازی صحیح hreflang، بهترین تعادل بین هزینه، مدیریت و مزایای سئو را فراهم می‌کند. در بیشتر سایت‌ها دیده شده که این تغییر، باعث بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل تا 40٪ می‌شود.

4. بهینه‌سازی محتوا برای مخاطبان بین‌ المللی (Content Localization & Translation)

محتوا پادشاه است؛ اما در سئو بین‌المللی، محتوای بومی‌شده پادشاهی می‌کند. فقط ترجمه ساده متن کافی نیست. از دانش مترجمان یا ویراستارانی کمک بگیرید که زبان مادری‌شان زبان مقصد است و با فرهنگ آن منطقه آشنایی کامل دارند. واحد پول، تاریخ، زمان، واحد اندازه‌گیری، فرمت آدرس، تصاویر، رنگ‌ها و حتی شوخی‌ها باید با فرهنگ محلی مطابقت داده شود. لحن محتوا هم اهمیت زیادی دارد و باید با انتظارات مخاطبان محلی همخوانی داشته باشد.

از خود بپرسید آن‌ها لحن رسمی را ترجیح می‌دهند یا غیررسمی و دوستانه را؟ حتی قوانین و مقررات محلی، حساسیت‌های اجتماعی و فرهنگی را در نظر بگیرید. برای بازارهای کلیدی، ممکن است لازم باشد محتوای کاملاً جدیدی ایجاد کنید که به نیازها و سوالات خاص مخاطبان پاسخ دهد. این کار به طور درخور توجهی E-E-A-T شما را در آن منطقه تقویت می‌کند. همچنین علاوه‌بر کلمات کلیدی عمومی، کلمات کلیدی خاص هر منطقه یا شهر را نیز در نظر بگیرید، به‌ویژه اگر کسب‌وکار فیزیکی دارید. ویدئو، اینفوگرافیک و محتواهای تعاملی می‌توانند به خوبی پیام شما را منتقل کنند؛ اما مطمئن باشید که با زبان مقصد، زیرنویس یا دوبله شوند.

در دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ، ما به طور مفصل به استراتژی‌های تولید محتوا برای بازارهای مختلف می‌پردازیم و نشان می‌دهیم چگونه محتوا می‌تواند به ابزاری قدرتمند برای جذب و حفظ مشتریان بین‌المللی تبدیل شود.

 5. استراتژی لینک‌سازی خارجی (International Link Building)

دریافت بک لینک همچنان از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی در گوگل است. اما در سئو بین‌المللی، این موضوع پیچیده‌تر می‌شود. تمرکز بر دریافت لینک از وب‌سایت‌های معتبر، مرتبط و با اقتدار دامنه بالا در کشورهای هدف باعث تمرکز بر کیفیت می‌شود. مهم‌ترین بخش سئو خارجی در مقیاس بین‌المللی، ایجاد روابط با وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، رسانه‌ها و اینفلوئنسرهای محلی در کشور هدف است. در وبلاگ‌ها و نشریات معتبر محلی، پست مهمان (Guest Blogging) منتشر کنید.

لینک‌سازی خارجی

با انتشار داستان‌های جذاب یا داده‌های تحقیقی‌ مورد علاقه رسانه‌های محلی، روابط عمومی دیجیتال (Digital PR) را به وجود بیاورید. سایت خود را در دایرکتوری‌های کسب‌وکار محلی معتبر مانند Google My Business برای مناطق مختلف، ثبت کنید. همچنین طبق برنامه‌ریزی اصولی برای همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه‌ کاری‌تان در بازارهای هدف هماهنگ شوید. از خرید لینک یا استفاده از شبکه‌های لینک‌سازی (Link Networks) که هدفشان صرفاً افزایش تعداد لینک است، بپرهیزید؛ زیرا این روش‌ها می‌توانند به سئوی شما آسیب بزنند.

سعی کنید لینک‌ها را از منابع متنوعی مانند وبلاگ‌ها، سایت‌های خبری، انجمن‌ها، سایت‌های دولتی و آموزشی در هر کشور به دست بیاورید.

نکته: لینک سازی خارجی مؤثر نیازمند زمان، تلاش و ایجاد روابط است. داشتن یک دوره آموزش طراحی سایت می‌تواند به شما در درک بهتر این فرآیندها کمک کند.

6. بهینه‌سازی تجربه کاربری (UX) برای بازارهای جهانی

تجربه کاربری (UX) نقشی حیاتی در موفقیت سئو سایت بین المللی ایفا می‌کند. کاربران در حین بازدید از  سایتتان، باید احساس کند که سایت به‌طور اختصاصی برای آن‌ها طراحی شده است. در سراسر جهان، سرعت سایت برای کاربران اهمیت زیادی دارد. از شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) برای کاهش تأخیر در بارگذاری سایت برای کاربران در مناطق جغرافیایی دور استفاده کنید.

مطمئن شوید که ویژگی Mobile-Friendliness وب‌سایتتان فعال است و در دستگاه‌های موبایل به خوبی نمایش داده می‌شود؛ زیرا بسیاری از کاربران بین‌المللی از طریق موبایل، وب‌سایتتان را چک خواهند کرد. در صورت فروش محصولات یا خدماتتان، قیمت‌ها را به واحد پول محلی نمایش دهید، انتخاب زبان را برای کاربران فعال کنید و روش‌های پرداخت پرطرفدار و مورد اعتماد در بازارهای هدف را ارائه دهید.

 تجربه کاربری (UX)

اطلاعات تماس دقیق، شامل شماره تلفن محلی و آدرس ایمیل و گزینه‌های پشتیبانی به زبان محلی مثل چت آنلاین و پشتیبانی تلفنی را هم فراهم کنید. هزینه‌ها و زمان‌بندی حمل‌ونقل محصولاتتان را به کشورهای مختلف به طور شفاف، مشخص کنید. مطمئن شوید، طراحی سایتتان تمام جنبه‌های بومی‌سازی بصری و تجربه کاربری برای بازارهای بین‌المللی را در بر می‌گیرد که این نکته‌ها را در دوره سئو با مدرک بین المللی آموزش خواهید دید.

7. مدیریت ریویوها و رتبه‌بندی‌های محلی

اعتبار اجتماعی (Social Proof) از قوی‌ترین ابزارها برای جلب اعتماد مشتریان، به‌خصوص در بازارهای جدید، است. کاربران محلی را تشویق کنید تا تجربیات خود را در پلتفرم‌های معتبر مانند Google My Business، Yelp یا دایرکتوری‌های تخصصی مرتبط با فعالیت شما را در آن کشور ثبت کنند. به این ریویوها، چه مثبت و چه منفی، به موقع و حرفه‌ای پاسخ دهید. این نشان می‌دهد که شما به بازخورد مشتریان اهمیت می‌دهید. بازخوردهای مثبت را در وب‌سایت خود با ذکر نام و مکان کاربر (در صورت امکان و با اجازه‌شان) نمایش دهید تا اعتبار بیشتری کسب کنید؛ زیرا آن‌ها نقش مهمی در سئو محلی (Local  SEO) دارند و می‌توانند به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو در سطح محلی کمک کنند.

8. تحلیل رقبا در بازارهای هدف

شناختن رقبای بین‌المللی و داخلی شما در هر بازار هدف، بخش مهمی از استراتژی سئو بین المللی است.

بررسی کنید چه کسانی در نتایج جستجوی گوگل در کشورهای هدف شما رتبه بالایی دارند. آیا این‌ها برندهای جهانی هستند یا کسب‌وکارهای محلی؟ استراتژی‌های آن‌ها را تحلیل کنید: از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند؟ ساختار URL آن‌ها چگونه است؟  محتوای آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارد؟  از چه کانال‌هایی بک لینک دریافت می‌کنند؟  تجربه کاربری سایت آن‌ها چگونه است؟

با تحلیل رقبا، می‌توانید نقاط ضعف آن‌ها و فرصت‌های خود را شناسایی کنید. شاید بتوانید با تولید محتوای بهتر، ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد یا تمرکز بر کلمات کلیدی کمتر رقابتی، جایگاه خود را بهبود بخشید.  در این مسیر از ابزارهای سئو مانند Ahrefs و SEMrush استفاده کنید که برای تحلیل بک‌لینک‌ها، کلمات کلیدی و ترافیک رقبا بسیار مفید هستند.

9. استفاده از ابزارهای سئو برای تحلیل عملکرد بین‌المللی

برای سنجش موفقیت استراتژی سئو بین المللی خود، نیاز به ابزارهای تحلیلی قوی دارید. با  Google Analytics ترافیک، رفتار کاربران و نرخ تبدیل را بر اساس کشور یا شهر تفکیک و عملکرد را بر اساس زبان مرورگر کاربران تجزیه و تحلیل کنید. با کمک  Google Search Console کلمات کلیدیتان را بررسی کنید تا متوجه شوید در کدام کشورها بیشترین امپرشن و کلیک را دریافت می‌کنند.

گوگل سرچ کنسول

مطمئن شوید که گوگل تمام صفحات بین‌المللی شما را ایندکس کرده است. حتماً خطاهای مربوط به hreflang یا مشکلات دیگر را شناسایی و رفع کنید. ابزارهایی مانند  SEMrush، Ahrefs  یا Moz Pro به شما امکان می‌دهند تا رتبه کلمات کلیدی خود را در کشورهای مختلف ارزیابی کنید. همچنین از  ابزارهایی برای تحلیل و درک استراتژی رقبا در بازارهای هدف کمک بگیرید. برای تحلیل‌های پیشرفته‌تر و ساخت داشبوردهای سفارشی، دانش آموزش پایتون می‌تواند بسیار مفید باشد، به خصوص برای پردازش حجم زیادی از داده‌های سئو.

 10. آزمایش، اندازه‌گیری و تکرار (Testing, Measuring & Iterating)

سئو بین المللی فرآیندی مداوم است. بازارها، رفتار کاربران و الگوریتم‌های گوگل دائماً در حال تغییر هستند. تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs) یا معیارهای موفقیت خود را مشخص کنید، مانند:  رتبه کلمات کلیدی هدف در هر بازار، ترافیک ارگانیک از هر کشور،  نرخ پرش (Bounce Rate) و زمان ماندگاری در سایت برای هر بخش زبانی/منطقه‌ای،  نرخ تبدیل (Conversion Rate) و درآمد حاصل از هر منطقه، به طور منظم؛ عملکرد سایت خود را در بازارهای هدف رصد کنید.

 نرخ پرش

استراتژی‌های مختلف مانند عنوان‌های صفحه، توضیحات متا، فراخوان به اقدام را آزمایش کنید تا متوجه شوید که کدامیک بهترین نتیجه را در بازارهای مختلف می‌دهد. بر اساس داده‌ها و نتایج تحلیل‌ها، استراتژی سئو بین المللی خود را به‌روزرسانی کنید و بهبود دهید. انعطاف‌پذیری و تمایل به یادگیری سئو کلید موفقیت بلندمدت است.

 اشتباهات رایج در سئو بین‌المللی که باید از آن‌ها اجتناب کنید

همانطور که راه‌های موفقیت در سئو را بررسی کردیم، آگاهی و شناخت اشتباهات رایج در سئو بین المللی هم ضروری است.

  • ترجمه ماشینی سطحی: استفاده از ابزارهای ترجمه خودکار بدون ویرایش نیتیو، اغلب منجر به محتوای نامفهوم، غیرطبیعی و حتی توهین‌آمیز می‌شود. این برخلاف اصل Helpful Content است.
  • نادیده گرفتن تفاوت‌های فرهنگی: فرض اینکه کاربران در فرهنگ‌های مختلف علایق، نیازها و انتظارات یکسانی دارند، خطایی بزرگ به شمار می‌رود. این می‌تواند به E-E-A-T پایین و اعتمادنکردن کاربران، منجر شود.
  • پیاده‌سازی نادرست Hreflang: خطاهای فنی در hreflang می‌تواند گوگل را گیج کند و منجر به مشکلات جدی در ایندکس شدن و رتبه‌بندی شود.
  • هدف‌گیری بیش از حد بازارهای ناهمگون: تلاش برای حضور همزمان در ده‌ها کشور بدون منابع کافی، معمولاً نتیجه معکوس می‌دهد. بهتر است با چند بازار کلیدی شروع کنید و به تدریج دامنه فعالیتتان را گسترش دهید.
  • استفاده نکردن از بومی‌سازی تجربه کاربری: ارائه تجربه کاربری یکسان برای همه، بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های زبانی، ارزی و فرهنگی، شانس موفقیت را کاهش می‌دهد.
  • تمرکز صرف بر لینک‌سازی داخلی: فراموش کردن اهمیت لینک‌سازی خارجی و دریافت لینک از منابع معتبر محلی در کشورهای هدف.
  • عدم تحلیل و تطبیق: اجرای یک استراتژی ثابت بدون نظارت بر نتایج و تطبیق با تغییرات بازار و الگوریتم‌ها.

سخن پایانی

سئو بین المللی حوزه‌ای پیچیده؛ اما فوق‌العاده پر پتانسیل است. با اجرای دقیق 10 نکته طلایی برای سئو بین المللی که در این مقاله از دارکوب به تفصیل بررسی کردیم، از تحقیق کلمات کلیدی بومی‌سازی شده و انتخاب ساختار URL مناسب تا پیاده‌سازی صحیح  hreflang، تولید محتوای بومی و استراتژی لینک‌سازی خارجی، می‌توانید کسب‌وکار خود را در مسیر رشد جهانی قرار دهید.

به یاد داشته باشید که موفقیت در این عرصه نیازمند صبر، پشتکار و تطبیق‌پذیری است. گوگل با الگوریتم‌هایی مانند Helpful Content و MUM، به دنبال ارائه بهترین تجربه برای کاربران در سراسر جهان است. با تمرکز بر ارائه ارزش واقعی، درک عمیق مخاطبان بین‌المللی و رعایت اصول E-E-A-T، می‌توانید اعتماد گوگل و کاربران را جلب کنید و به نتایج دلخواه خود برسید. این راهنما یک نقطه شروع جامع برای آموزش سئو بین المللی شماست.

با به‌کارگیری این اصول و تحلیل مداوم عملکرد، می‌توانید موانع زبانی و جغرافیایی را برطرف کنید و کسب‌وکار خود را به سطح جدیدی از موفقیت برسانید. آیا آماده‌اید تا دانش خود را درباره سئو عمیق‌تر کنید و به یک متخصص تبدیل شوید؟ بهترین دوره سئو را در آموزشگاه دارکوب تجربه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمکت کنم؟
مشاوره آنلاین