پیش نیازهای یادگیری سئو (SEO Learning Prerequisites)

آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=1882

برخی از پیش نیازهای یادگیری سئو وجود دارند که می بایست در صورت ایجاد یک وب سایت، آنها را دنبال کنید. پیشنهاد می کنیم این موارد را در وب سایت خود پیاده سازی کنید، زیرا باعث افزایش رتبه وب سایت برای موتورهای جستجو می شود.

آشنایی با سئو در پیش نیازهای یادگیری سئو

مفهوم SEO 

SEO فرآیندی است که بهینه سازی وب سایت را با هدف بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو و کسب ترافیک ارگانیک، انجام می دهد. بهینه سازی موتور جستجو فقط بر روی نتایج جستجوی ارگانیک، متمرکز است. SEO و PPC هر دو بخشی از بازاریابی موتور جستجو هستند.

موتورهای جستجو، توسط کاربران اینترنت هنگام جستجوی چیزی مورد استفاده قرار می گیرند. فرقی نمی کند کالایی برای فروش دارید، خدماتی ارائه می دهید یا وبلاگ می نویسید، بهینه سازی موتور جستجو برای هر صاحب وب سایتی، ضروری است.

در واقع SEO تمام اقداماتی است که شما انجام می دهید تا گوگل وب سایت شما را به عنوان یک منبع با کیفیت، در نظر بگیرد و آن را برای درخواست های جستجو، بالاتر قرار دهد.

مفهوم سئو در پیش نیازهای یادگیری سئو

بیایید با یک تشبیه درک موضوع SEO را آسانتر کنیم:

SEO فنی شبیه یک کاسه است، از طرفی محتوای با کیفیت مثال سوپ است و بک لینک های معتبر به مانند چاشنی سوپ هستند که مزه سوپ یا دقیق تر بگویم، اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهند.

پیش نیازهای یادگیری سئو

سئو و پیش نیازهای یادگیری سئو

در این قسمت، یک راهنمای چند بخشی در مورد SEO گردآوری کرده ایم. در واقع قبل از اینکه حتی به یادگیری اسکرابرها (scrapers)، خزنده ها (crawlers) و بک لینک ها (backlinks) فکر کنید، باید پیش نیازهای یادگیری سئو را بیاموزید. هرچند نیازی به تسلط بر همه موارد ذکر شده در بخش های زیر نیست، اما به شما توصیه می شود درک اساسی از آنها داشته باشید.

دانش کامپیوتری

دانش کامپیوتری در پیش نیازهای یادگیری سئو

اولین مرحله از پیش نیازهای یادگیری سئو، دانش مقدماتی درباره کار با کامپیوتر است. احتمالا برای شما به نظر واضح می رسد، اما هنوز هم افرادی هستند که دانش پایه ای در مورد کامپیوتر ندارند. از جمله این موارد:

  • دیدن ویژگی های برنامه ها
  • حذف برنامه ها
  • انواع ویراستاران متن
  • دانستن در مورد یک کلاینت FTP برای قرار دادن فایل ها در وب

دانش مرورگرهای وب و موتورهای جستجو (Web Browsers and search engines)

دانش مرورگرهای وب در پیش نیازهای یادگیری سئو

این مورد کاملا یک ضرورت است و شامل موارد زیر می باشد:

  • پنجره های خصوصی و ناشناس
  • دامین، URL و دانستن تفاوت بین HTTPS و HTTP
  • تفاوت بین مرورگرهای Firefox ،Chrome ،Safari و  مرورگرهای دیگر
  • برنامه های افزودنی، پلاگین و addons
  • یادگیری چند برنامه افزودنی خاص مانند uBlock origin ،Wappalyzer و غیره

دانش موتورهای جستجو در پیش نیازهای یادگیری سئو

آگاهی داشتن از مراحل اصلی فرایندی که موتورهای جستجو در آن کار می کنند:

  1. خزیدن (Crawling)
  2. نمایه سازی (Indexing)
  3. انتخاب نتایج
  4. نمایش نتایج جستجو به کاربر

دانش دستگاه های موبایل

شما باید حداقل در مورد Android و iPhone آگاهی داشته باشید. زیرا چیزی در حدود 1/2 از ترافیک وب این روزها تلفن همراه است، بنابراین مهم است که بدانید چگونه افراد در دستگاه های تلفن همراه با وب ارتباط برقرار می کنند.

  • رزولوشن های مختلف در دستگاه های مختلف (صفحه نمایش بزرگ iPad در مقابل صفحه نمایش کوچک اندروید)
  • مرورگرهای وب موبایل
  • اپلیکیشن Google Now
  • Siri و Google Voice
  • چگونگی به اشتراک گذاری عکس در شبکه های اجتماعی
  • دانستن تفاوت های وب و اپلیکیشن

دانش دستگاه های موبایل در پیش نیازهای یادگیری سئو

دانش پایه HTML

دست کم شما باید قادر به خواندن کدهای HTML باشید اما در حالت ایده آل، علاوه بر خواندن کدها می بایست نوشتن و ویرایش در کدهای HTML موجود را بلد باشید.

  • آشنایی با تگ های Bold ،Italic و Underline
  • تگ های  h1 تا h6
  • عنوان و meta tags که از عناصر اصلی بسیاری از راهنماهای on-page SEO هستند
  • تگ a (آنچه صفحات و سایت ها را به هم لینک می دهد)
  • تگ div
  • تگ های p و br
  • توانایی نوشتن یک قطعه کد HTML 

دانش پایه HTML در پیش نیازهای یادگیری سئو

برای یادگیری زبان HTML می توانید از سایت های زیادی مانند Codecademy یا Udemy استفاده کنید. اما روش مورد علاقه من این است که فقط یک ویرایشگر متن را دانلود کنم، چند کد HTML نوشته و سپس آن را در Chrome باز کنم. به نظر من یکی از بهترین منابع برای یادگیری کدهای HTML و CSS، تا به امروز سایت W3 schools بوده است.

تجربه CSS و JavaScript

CSS همان چیزی است که HTML را زیبا می کند. نیازی نیست که در CSS متخصص باشید اما توصیه می کنم موارد زیر را یاد بگیرید:

  • کلاس ها
  • شناسه و ID
  • سینتکس های اصلی

پس از یادگیری تمام این موارد، هر چیز دیگری را که می توانید باز هم یاد بگیرید. برای JavaScript، توصیه می شود حداقل بدانید که چگونه JavaScript در یک داکیومنت استفاده می شود، نحوه فراخوانی JS و برخی از سینتکس های اساسی را بشناسید.

دانش لینوکس

Googlebot تمام روز را در سرورهای لینوکس می گذراند، بنابراین منطقی است که شما درمورد لینوکس اندکی بیاموزید. 

  • نحوه خواندن گزارش سرور (server log)
  • نحوه مشاهده پرونده ها در لینوکس
  • نحوه ویرایش فایل ها در Linux
  • نحوه لاگین شدن به سرور از طریق SSH
  • نحوه جابجایی فایل ها در لینوکس

دانش لینوکس در پیش نیازهای یادگیری سئو

اگر می خواهید یک سرور کوچک لینوکس تهیه کنید، ارزان ترین و سریع ترین روش انجام این کار از طریق vultr.com است و اگر یک روش ساختاریافته تر ترجیح می دهید، udemy یا codecademy را توصیه می کنم.

ورد پرس (WordPress) و شاپیفای (Shopify)

بخش بزرگی از وب، احتمالا بیش از 40٪، با وردپرس و Shopify، اجرا می شود. یادگیری وردپرس بسیار آسان است، پس دست کم موارد زیر را بدانید:

پست جدید برای وبلاگ ایجاد کردن
ویرایش و کار کردن با ابزارک ها (widgets)
جذب کاربران جدید 
اداره کردن کامنت ها
تصاویر را اضافه و ویرایش کردن

اگر به دنبال کسب تجربه بیشتر هستید، باید در مورد سایر فریم ورک های وب حتی موارد نامناسب، بیاموزید: 

Godaddy Site builder ,Wix ,Weebly و Magento.

ویرایش پایه ای تصاویر

ویرایش پایه ای تصاویر در پیش نیازهای یادگیری سئو

شاید برخی مخالف این مورد باشند که یادگیری ابزارهای ویرایش تصاویر، ربطی به پیش نیازهای یادگیری سئو ندارد. اما من واقعا فکر می کنم دانستن نحوه ویرایش تصاویر یا ساخت لوگو در فتوشاپ و برنامه های نظیر آن، ضروری است. اگر در زمینه ویرایش وب سایت کار می کنید و نیاز به تغییر اندازه یا ادیت تصویر دارید، داشتن دانش در مورد فتوشاپ کمک کننده می باشد. مواردی مانند:

  • ساخت و ویرایش لوگو
  • تغییر رنگ بکگراند در تصاویر
  • ویرایش سریع عکس ها
  • طراحی و ساخت تصویری برجسته برای یک وبلاگ

اگر هر روز متعهد شوید که یک ترفند فتوشاپ را بیاموزید، آنگاه طولی نخواهد کشید که دیگر نیازی به طراح گرافیک سایت داشته باشید.

دانش سی پنل (cPanel)

واقعا خوب است که از cPanel و سایر رابط های هاستینگ که محبوب هم هستند، دانشی داشته باشید. cPanel انجام وظایف روزمره را برایتان آسان می کند. مواردی مانند:

  • تغییر پسورد در وردپرس
  • ساختن ایمیل info@example.com
  • تغییر DNS zones
  • بررسی گزارش مربوط به وب سرور 
  • گرفتن backup از سایت خود
  • افزودن زیر دامنه ها یا subdomains

لازم به ذکر است که پنل های کنترل دیگری نیز برای وب، غیر از cPanel وجود دارند، اما cPanel محبوب ترین آنهاست. 

دانش سی پنل در پیش نیازهای یادگیری سئو

دانش DNS

دانش در مورد DNS بسیار حیاتی است. هنگامی که یک نام دامنه را در Namecheap یا Godaddy ثبت می کنید، لازم است جایی اشاره شود. این کار را می توانید با تغییر nameservers، یا ویرایش رکورد “A” در قسمت DNS zone entry انجام دهید. این به این دلیل است که ثبت کننده دامنه می داند که هاستینگ را به کجا هدایت کند.

دانش DNS در پیش نیازهای یادگیری سئو

ساده ترین راه برای کسب اطلاعات در مورد اصول DNS، ثبت دامنه جدید و یادگیری نحوه ارجاع آن به هاست است. سعی کنید این کار را به دو شیوه از طریق nameserver و یا از طریق record IP انجام دهید.

اگر به همه این پیش نیازهای یادگیری سئو تسلط دارید، مطمئن شوید که:

  • درک خوبی از انگلیسی یا هر زبانی که با آن کار می کنید، دارید.
  • ریاضیات پایه یا دست کم ریاضی دبیرستان را برای Jr SEO بدانید.
  • با انواع تکست ادیتورها آشنایی دارید.
  • مهارت خوبی در تایپ کردن دارید.
  • با Excel و Google Sheets آشنایی دارید.

برخی از اصطلاحات رایج مربوط به پیش نیازهای یادگیری سئو

به احتمال زیاد بسیاری از اصطلاحات رایج در حیطه SEO را شنیده اید، بنابراین برای کامل بودن مطلب درباره پیش نیازهای یادگیری سئو، ترجیح می دهیم تا آنجا که امکان دارد به شرح تک تک آنها بپردازیم.

رتبه بندی (Ranking)

رنکینگ در پیش نیازهای یادگیری سئو

رتبه بندی به فرآیندی گفته می شود که موتورهای جستجو برای تعیین محل محتوای خاصی در SERP استفاده می کنند. قابلیت مشاهده جستجو به چگونگی نمایش برجسته یک محتوا در نتایج موتور جستجو اشاره دارد. محتوای بسیار قابل مشاهده (معمولا محتوایی که بالاترین رتبه را دارد) ممکن است درست در بالای نتایج جستجوی ارگانیک یا حتی در یک قطعه ویژه نمایش داده شود، در حالی که محتوای کمتر دیده شده ممکن است تا زمانی که جستجوگران به صفحه دو و بالاتر کلیک نکنند، ظاهر نشود.

فاکتورهای رتبه بندی

موتورهای جستجو، محاسبات دقیق الگوریتم های خود را همیشه مخفی نگه می دارند. با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه بندی هم شناخته شده هستند.

بسیاری از آنها به طور رسمی توسط گوگل تایید شده اما بسیاری دیگر در حوزه حدس و گمان ها و نظریه ها باقی مانده اند. از نظر عملی، تمرکز روی عواملی که تاثیر اثبات شده ای داشته و سعی دارند نمره خوبی را در همه زمینه ها حفظ کنند، مهم است. در تصویر زیر مهمترین فاکتورهای رتبه بندی را مشاهده می کنید:

فاکتورهای رتبه بندی در پیش نیازهای یادگیری سئو

بک لینک (backlinks)

بک لینک، پیوندهای hypertext است که به عنوان ناوبری و هدایت در میان وب سایت ها عمل می کند. پیوندها توسط موتورهای جستجو خزیده و پیدا می شوند و به آنها امکان می دهد محتوای وب را نمایه سازی یا ایندکس کنند.

انواع بک لینک

به طور کلی، بک لینک دو نوع دارد:

بک لینک های Do-follow، که صلاحیت صفحه لینک داده را به صفحه لینک شده منتقل می کنند.

بک لینک های No-follow، که به وب سایت لینک شده، بوسیله تگ “rel=”nofollow، امتیازی نمی دهند. 

انواع بک لینک در پیش نیازهای یادگیری سئو

جستار و پرسش (Query)

 کلمات تایپ شده در نوار جستجو را گویند. سه دسته گسترده وجود دارد که اکثر جستارهای وب را پوشش می دهد:

  1. اطلاعاتی (informational): پرسشی که جستجوگر در آن به دنبال اطلاعات است.
  2. ناوبری (navigational): جستجوگر در تلاش است تا به مکان خاصی برسد.
  3. معاملاتی (transactional): جستجوگر می خواهد اقدام به خریدن چیزی کند.

به این موارد “do, know, go” نیز گفته می شود. اگرچه این مدل جستجو از لحاظ نظری تایید نشده، اما طبقه بندی آن به صورت تجربی با جستارهای واقعی موتور جستجو، تایید شده است.

سئو داخلی (On-page SEO)

مفهوم سئو داخلی در پیش نیازهای یادگیری سئو

SEO داخلی روشی است برای بهینه سازی عناصر در وب سایت (برخلاف لینک ها در همه جای اینترنت و سایر سیگنال های خارجی که به طور کلی تحت عنوان SEO خارج سایت یا off-page SEO شناخته می شوند)، به منظور بهبود رتبه بندی و دیده شدن توسط موتورهای جستجو.

SEO داخلی می تواند شامل بهینه سازی محتوا و  همچنین کد HTML صفحات موجود در یک وب سایت باشد. به بیان واضح تر، SEO داخلی همه کارهایی است که می توانید در وب سایت انجام دهید تا به رتبه بندی بهتر برسید.

لینک و لینک سازی (Link Building)

لینک سازی در پیش نیازهای یادگیری سئو

لینک ها برای SEO بسیار مهم هستند و سهم عمده ای از off-site SEO را تشکیل می دهند. در حقیقت off-site SEO بیشتر مربوط به گرفتن بک لینک با کیفیت است، تا به موتورهای جستجو نشان دهد که وب سایت شما از اقتدار و ارزش بالایی برخوردار است. لینک سازی ممکن است شامل روش های زیر باشد:

  1. وبلاگ نویسی مهمان
  2. تماس از طریق ایمیل
  3. لینک سازی شکسته

به یاد داشته باشید که یک استراتژی موفقیت آمیز SEO شامل هر دو فعالیت SEO داخلی و SEO خارجی است.

حسابرسی سایت (site audits)

بازرسی سایت در پیش نیازهای یادگیری سئو

 بازرسی سایت (Site audits)، ابزاری اساسی برای ارزیابی این است که چگونه یک موتور جستجو می تواند به راحتی از عناصر منفرد یک صفحه وب تا یک دامنه کامل، همه چیز را کشف و ایندکس نماید.

خزیدن (Crawling) و نمایه سازی (Indexing)

خزیدن روشی است که در آن موتورهای جستجو به طور مداوم تمام صفحات وب را اسکن می کنند. پس از خزیدن وب سایت، اطلاعات ایندکس می شوند. موتورهای جستجو سعی در تجزیه و تحلیل و درک صفحات وب، دسته بندی و ذخیره آنها در نمایه دارند. 

قبلا مراحل نحوه عمل موتورهای جستجو را به شما یادآور شدیم تا به عنوان پیش نیازهای یادگیری سئو به دنبال فراگیریشان باشید. اما اکنون که در قسمت آشنایی با اصطلاحات SEO، به دو مورد از آنها پرداختیم، نگاهی کلی به تمام مراحل در تصویر زیر، خالی از لطف نیست.

نحوه عمل موتورهای جستجو در پیش نیازهای یادگیری سئو

برچسب های متا (Meta tags)

متا تگ ها بخشی از کد HTML هستند. آنها محتوای وب سایت را، توصیف می کنند. مهمترین آنها meta titles و meta descriptions است. برای مثال شما می توانید کلمه کلیدی خود را در متادیتاهای مختلف تصویر وارد کنید، یعنی:

  1. نام فایل تصویر
  2. عنوان تصویر
  3. کپشن تصویر
  4. متن alt تصویر

از نظر SEO بین این 4 مورد، متن alt از همه مهمتر است، زیرا تصاویر را برای بازدیدکنندگان و همچنین خزنده ها توصیف می کند.

برچسب های متا در پیش نیازهای یادگیری سئو

نقشه سایت (Sitemap)

نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را پیدا کنند. در واقع این یک فایل است که در آن تمام بخش های وب سایت، ذکر شده است. زمانیکه یک وب سایت بزرگ با ساختاری پیچیده دارید یا از محتوای رسانه ای غنی استفاده می کنید، داشتن یک نقشه سایت کار درستی است.

سئو محلی (Local SEO)

سئو محلی در پیش نیازهای یادگیری سئو

SEO محلی به معنای افزایش قابلیت جستجو برای مشاغلی است که به صورت رو در رو، به جوامع خود خدمت می کنند. برای مثال یک فروشگاه مواد غذایی و مطب دندانپزشکی یا مشاغل خدماتی که در یک منطقه جغرافیایی خاص فعالیت می کنند، از قبیل یک برقکار یا یک شرکت نظافت منزل. البته SEO محلی به مدیریت رتبه بندی و بازبینی آنلاین، تعامل رسانه های اجتماعی با محوریت محلی و فراتر از آن می پردازد.

کلمات کلیدی و تحقیق آنها (Keyword Research)

تحقیق کلمات کلیدی در پیش نیازهای یادگیری سئو

کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند تا آنچه را که می خواهند پیدا نمایند. آنها همچنین توصیف می کنند که محتوای یک بخش از مطالب (یا یک وب سایت کامل) چیست و در حقیقت کلمات اصلی بهینه سازی صفحه هستند. کلمات کلیدی هنوز هم در توانایی رتبه بندی سایت نقش مهمی دارند، بنابراین با شناسایی کلمات و عبارات مناسب، می توانید تاثیر زیادی در دستیابی به اهداف SEO داشته باشید.

متن لنگر (Anchor text)

متن لنگر قسمت قابل مشاهده و قابل کلیک از یک هایپرلینک است و اگر حاوی کلمه کلیدی متمرکز شما باشد، به Google اطلاع می دهد صفحه ای که به آن لینک داده اید، راجع به چیست.

بنابراین اکنون همه آنچه که شما نیاز دارید تعداد زیادی بک لینک با کلمه کلیدی متمرکز، به عنوان متن لنگر است.

رسانه های اجتماعی و بازاریابی اینفلوئنسرها (Social Media and Influencer Marketing)

بازاریابی اینفلوئنسرها در پیش نیازهای یادگیری سئو

دو هدف اصلی هر اقدامی در SEO، جذب ترافیک ارگانیک به سایت و کسب لینک برای کمک به رتبه بندی بالاتر وب سایت در SERP است. هر دوی این اهداف در جهت متقاعد کردن مردم برای اقدام این کارهاست، بنابراین شبکه های اجتماعی می توانند نقش مهمی داشته باشند. اگر بتوانید اینفلوئنسرهای صنعت خود را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید، آنها می توانند به مانند یک مگافون، اثربخشی تلاش های شما را در زمینه SEO، دوچندان نمایند.

آنالیز و گزارش (Analytics and Reporting)

در SEO اندازه گیری برای موفقیت، حیاتی است. دانستن ریز و درشت تحلیل و گزارش در مورد داده های مربوط به رتبه بندی، مراجعه، لینک ها و موارد دیگر بسیار مهم است، زیرا یافته های شما می تواند در پیشبرد استراتژی موثرتر، کمک کند.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی محتوا در پیش نیازهای یادگیری سئو

از هم اکنون که به دنبال پیش نیازهای یادگیری سئو هستید بدانید که، محتوا و SEO در کنار هم قرار دارند. بدون یکی، تلاش شما برای طرف دیگر به طور جدی کاهش می یابد. به عنوان مثال، تحقیقات کلمات کلیدی شما، فایده چندانی نخواهد داشت، مگر اینکه پس از آن کلمات کلیدی را در محتوای خود استفاده کنید.

از طرف دیگر، ایجاد محتوا بدون اینکه بدانید مخاطب شما به دنبال چه چیزی می گردد، شما را بدون هیچ گونه ترافیک و بازدید قابل توجهی، ترک خواهد کرد. فراتر از آن، محتوای با کیفیت بالا، همان چیزی است که شما را به بک لینک تبدیل می کند و همچنین باعث می شود وقتی موتورهای جستجو به سایت شما می آیند، در آن بخزند.

سئو بین المللی (International SEO)

مفهوم سئو بین المللی در پیش نیازهای یادگیری سئو

ایجاد محتوا برای افراد با ملیت های مختلف که به زبان های مختلفی هم صحبت می کنند، برای موتورهای جستجو می تواند اندکی گیج کننده باشد. بنابراین چند مرحله اضافی وجود دارد که SEO کارها، باید انجام دهند تا بوسیله آنها بتوانند همه چیز را درک کنند. با کمی برنامه ریزی و چند کد ساده، می توانید اطمینان حاصل کنید که به آن مخاطبان بین المللی رسیده اید.

سئو موبایل (Mobile SEO)

مفهوم سئو موبایل در پیش نیازهای یادگیری سئو

بیش از هر زمان دیگری بیشتر جستجوگران از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند و موتورهای جستجو هم تکنیک های ابتکاری را برای متناسب سازی محتوا با درخواست های آنها به کار می برند. برای اطمینان از اینکه از قافله عقب نمانده اید، شما نه تنها می خواهید محتوایتان در دستگاه های تلفن همراه عالی به نظر برسند، بلکه می خواهید به موتورهای جستجو کمک کنید تا تصمیم بگیرند که برای چه نوع جستارهایی (queries)، رتبه بندی کنند.

آشنایی با بهترین ابزارهای رایگان SEO

شاید گمان کنید آشنایی با این ابزارها در مرحله پیش نیازهای یادگیری سئو، اندکی زود باشد. اما این تجربه شخصی من است که، همانطور که می توان با تست زدن، پیش دستی کرد و مطالب درسی را آموخت، آشنایی با این ابزارها و معیارهای اندازه گیریشان، دید کلی درباره عناصر بهینه سازی سایت به شما می دهند و باعث می شوند از همان ابتدای کار بدانید که قرار است داستان پیش نیازهای یادگیری سئو به کجا ختم شود.

این ابزارها به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  1. ابزارهای تحقیق Keywords
  2. ابزارهای On-page SEO 
  3. ابزارهای Link Building
  4. ابزارهای تکنیکی SEO
  5. ابزارهای چک کردن Ranking
  6. ابزارهای آنالیز
  7. ابزارهای SEO محلی

در ادامه برای آشنایی با هر مورد، توضیحی داده و یک مثال می زنیم.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

این ابزارها به شما کمک می کنند تا موضوعاتی را که مخاطب های شما جستجو می کنند، کشف کنید. 

Keyword Surfer

ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی در پیش نیازهای یادگیری سئو

Keyword Surfer یک افزونه رایگان Chrome است که حجم جستجوی جهانی و ماهانه را برای هرگونه پرسش تایپ شده در Google نشان می دهد. این کار تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقابتی را بدون ترک SERP، برای شما آسان می کند.

ابزارهای On-page SEO  

تمام این ابزارها به شما کمک می کنند تا صفحات وب سایت خود را برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو، بهینه کنید.

Ahrefs’ SEO Toolbar

ابزار رایگان سئو داخلی در پیش نیازهای یادگیری سئو

Ahrefs’ SEO Toolbar، یک برنامه افزودنی Chrome و Firefox است که معیارهای SEO Ahrefs را در مرورگر نشان می دهد. همچنین با استفاده از عناصر مهمی مانند عنوان صفحه، توضیحات متا، تعداد کلمات، هدرها، برچسب های hreflang، برچسب های OG و موارد دیگر، یک گزارش on-page SEO را برای صفحه بازدید شده، ایجاد می کند. علاوه بر آن:

  • بررسی لینک های خراب
  • ردیابی مسیرهای redirect شده
  • هایلایت کردن لینک های nofollow

ابزارهای لینک سازی

این ابزارها به شما کمک می کنند تا لینک های بیشتری به سایت خود بدست آورید.

(Help a Reporter (HARO

ابزار رایگان لینک سازی در پیش نیازهای یادگیری سئو

HARO یک سرویس رایگان است که منابع خبری را به روزنامه نگارانی که به دنبال تخصصشان هستند، متصل می کند.

روزنامه نگاران سوالاتی دارند که برای یافتن پاسخ آنها، به افراد متخصص نیاز دارند. HARO، ایمیل را با این سوالات برای مشترکان ارسال می کند. هر کسی می تواند پاسخ می دهد و به طور بالقوه منبع این انتشارات می شود. مهم نیست که شما تازه شروع به کار کرده اید یا از قبل سایتی تاسیس شده داشتید، این روش برای ایجاد لینک های معتبر عالیست. 

ابزارهای تکنیکی SEO 

این ابزارها به شما کمک می کنند تا جنبه های فنی وب سایت خود را بهبود ببخشید.

Cloudflare

ابزار تکنیکی سئو در پیش نیازهای یادگیری سئو

Cloudflare، یک CDN رایگان است. نه تنها می تواند سرعت وب سایت شما را افزایش دهد، بلکه می تواند از آن در برابر حملات مخرب نیز محافظت کند. CDN مخفف content delivery network، به معنای شبکه تحویل محتوا است.

ابزارهای چک کردن رنکینگ

این ابزارها به شما کمک می کنند تا رتبه بندی را در لوکیشن هدف بررسی کنید.

Ahrefs’ SERP Checker

ابزار رایگان چک کردن رنکینگ در پیش نیازهای یادگیری سئو

Ahrefs’ SERP checker، ده رتبه برتر را برای هر کلمه کلیدی در بیش از 170 کشور نشان می دهد. همچنین شما برای سه نتیجه اول جستجو، معیارهای مهم SEO مانند تعداد دامنه های ارجاع دهنده، تعداد backlinks، میزان ترافیک یا بازدید برآورد شده و… را مشاهده خواهید کرد.

ابزار بررسی رتبه بندی در پیش نیازهای یادگیری سئو

ابزارهای تجزیه و تحلیل

این ابزارها به شما کمک می کنند تا داده های وب سایت خود را اندازه گیری و آنالیز نمایید.

Google Analytics

ابزار رایگان آنالیز کردن در پیش نیازهای یادگیری سئو

Google Analytics، تقریبا محبوب ترین ابزار تجزیه و تحلیل موجود است. این ابزار طیف گسترده ای از داده ها را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آنها برای بهبود هر جنبه از بازاریابی خود استفاده کنید.

ابزارهای SEO محلی

این ابزارها به شما کمک می کنند تا در SERP های محلی، رتبه بالاتری داشته باشید.

Google My Business

ابزار رایگان سئو محلی در پیش نیازهای یادگیری سئو

Google My Business یا به اختصار GMB، به شما امکان می دهد نحوه نمایش کسب و کار خود را در جستجوی Google و Maps مدیریت کنید.

بهینه سازی پروفایل GMB شما، مهمترین کاری است که می توانید در SEO محلی انجام دهید. طبق مطالعه ای معتبر، GMB یکی از برترین عوامل رتبه بندی محلی برای snack pack و نتایج ارگانیک است.