آموزش سئو توییتر (X)
- نویسنده: ملیکا مافی
- بازبینی شده توسط: محسن لشکری
- بروزرسانی:
- https://darkoobedu.ir/?p=11486
شبکه های اجتماعی امروزه جایگاه ویژه ای درمیان کاربران دنیای مجازی به دست آورده اند. توییتر (x) یکی از محبوبترین و تاثیرگذارترین شبکه های اجتماعی در میان کاربران ایرانی است و همین امر باعث شده امروزه کسب و کارهای بزرگ اینترنتی در این شبکه اجتماعی بیش از پیش حضور داشته باشند. قطعا درمورد سئو سایت شنیده اید، هرشخصی که سایتی را راه اندازی کرده باشد در قدم بعدی آن به دنبال سئو کردن سایت خود خواهد بود. اما آیا میدانستید اگر شما جزو کاربران توییتر و یا حتی اینستاگرام باشید هم، راه هایی برای اجرای سئو بر روی صفحه کاربری شما وجود دارد.
در این مقاله به راهنمای آموزش سئو توییتر و استراتژی های سئو و ابزارها و تکنیک هایی میپردازیم که به شما کمک میکند با کمترین زحمت بیشتر دیده شوید. به شما پیشنهاد میکنم برای سئو توییتر خود این مقاله را از دست ندهید.
لیست مطالب
سئو توییتر چیست؟
سئو توییتر به مجموعه اقداماتی گفته میشود که برای افزایش دید و تعامل توییتها در نتایج جستجوی توییتر و موتورهای جستجو مانند گوگل انجام میشود. با بهینهسازی حساب توییتر و محتوای خود، میتوانید شانس بیشتری برای دیده شدن توسط افرادی که به دنبال اطلاعات مرتبط با کسبوکار یا موضوع شما هستند، داشته باشید.
این کار را میتوانیم با بکار گیری کلمات کلیدی متناسب که ما در مقاله آموزش تحقیق کلمات کلیدی بطور کامل به آن پرداخته ایم و با اضافه کردن عکس ها فیلم ها و هشتگ ها انجام بدهیم.
- بسیاری از مردم برای خرید یک محصول و طرز استفاده از آن و معایب و مزیت هاش و یا حتی ثبت نام یک کلاس آموزشی امروزه توییت میکنند.
- صاحبان کسب و کارهای اینترنتی نیز برای دیده شدن محصولات خود با توییت اصولی به بهتر دیده شدن محصولات خود کمک میکنند.
- وقتی توییت های خود را بخوبی با نحوه عمکرد توییتر منطبق کنید افراد بیشتری آن را میبینند و لایک میکنند و این به بهتر دیده شدن شما کمک میکند.
چندین روش بهینه سازی حساب کاربری توییتر
در این جا به چندین روش بهینه سازی حساب کاربری میپردازیم که به شما در بهبود عملکرد تان کمک میکند.
1. انتخاب یک حساب کاربری مرتبط با حوزه فعالیت
همانطورکه میدانید نام کاربری شما قابل جستجو است، پس با درست کردن یک نام کاربری به یاد ماندنی و مرتبط با حوزه فعالیتتان جزو اولین های توییتر شوید.
2. ایجاد بیوگرافی با کلمات کلیدی
یک بیوگرافی کامل بسازید که نشان دهد شما کی هستید، در چه حوزه ای فعالیت دارید و چه خدماتی را ارائه میدهید. از کلمات کلیدی مرتبط به جا و درست استفاده کنید.
3. استفاده درست از بیو (bio) توییتر
به جای آنکه صفحه سایت خود رابطور ساده بر روی توییتر خود بچسبانید با اضافه کردن سایت های مرتبط و تبلیغ آن ها، بصورت بلقوه باعث شوید ترافیک به صفحات خاصی برود و باعث افزایش دیده شدن آنها شوید.
4. استفاده از نمایه و تصاویر متناسب
تصاویر اولیه شما باعث تقویت برند و جذب مخاطبین بصری شما میشود و گذاشتن یک عکس حرفه ای و واضح از حوزه فعالیتتان باعث ماندگار شدن و شناخته شدن بصری برند شما میشود، بهتر است تصاویرتان را با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با تصویر قرار دهید.
5. به وجود آوردن اعتماد با تیک آبی
با گرفتن تیک آبی در توییتر شما به مخاطبینتان این اعتماد را میدهید که با یک شرکت معتبر قانونی در ارتباط هستند و این امر باعث ایجاد اعتماد فوری در مخاطبین و تمایل به تعامل با برند شما میشود.
تکنیک های سئو توییتر
ایجاد توییتی که در میان انبوهی از توییت ها برجسته میشوند، مستلزم خلاقیت و استراتژی است. برای پیشرفت در توییتر، در سال جدید این تکنیک هارو مد نظر داشته باشید.
1. بهینه سازی پروفایل توییتر
- از یک عکس پروفایل و تصویر زمینه مرتبط با برند خود استفاده کنید.
- نام و بیوگرافی خود را به گونهای بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد.
- وبسایت خود را به بیوگرافی خود اضافه کنید.
- حساب توییتر خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید تا بتوانید به تجزیه و تحلیلهای پیشرفته دسترسی داشته باشید.
2. محتوای باکیفیت و مرتبط منتشر کنید
- توییتهای خود را به طور منظم و در زمانهای مناسب منتشر کنید.
- از تصاویر، ویدیوها و گیفها در توییتهای خود استفاده کنید.
- از هشتگهای مرتبط استفاده کنید.
- به سوالات و نظرات مخاطبان خود پاسخ دهید.
- از توییتهای دیگران بازنشر کنید.
3. استفاده از کلمات کلیدی مناسب
- تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید تا کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار یا موضوع خود را پیدا کنید.
- از کلمات کلیدی در توییتها، بیوگرافی و نام کاربری خود استفاده کنید.
- از هشتگهای مرتبط استفاده کنید.
4. با مخاطبان خود تعامل داشته باشید
- به سوالات و نظرات مخاطبان خود پاسخ دهید.
- در مکالمات مرتبط با موضوع خود شرکت کنید.
- از دیگر کاربران توییتر بازنشر کنید.
- به دنبال کنندگان خود shoutout بدهید.
5. از تجزیه و تحلیلها برای پیگیری پیشرفت خود استفاده کنید
- از Twitter Analytics برای پیگیری معیارهایی مانند impressions، engagement و click-through rates استفاده کنید.
- از این دادهها برای بهبود استراتژی سئو توییتر خود استفاده کنید.
6. استفاده از هشتگ های پرطرفدار
در این مقاله چند راه برای درست کردن هشتک های تاثیر گذار را آورده ایم:
- مخاطبین و موضوعات خود را مشخص کنید.
- از پلتفرم های هشتک استفاده کنید، نظیر Rite tag و Hashtagfiy وsprout social.
- لیست های هشتک ایجاد کنید.
- به روز بمانید و از مطالب روز دنیا عقب نمانید.
7. بهترین زمان گذاشتن توییت
پیدا کردن زمان درست برای ارسال توییت نیمی از مسیر است، زمان مناسب برای توییت به منطقه جغرافیایی مد نظر شما و جمعیت شناسی بستگی دارد، برای به حداکثر رساندن بازدید های خود باید یک دید کلی نسبت به عادات مخاطبین خود و ترجیحاتشان پیدا کنید.
8. ایجاد محتوای با ارزش
محتوایی تولید کنید که ارزش اشتراک گذاری، لایک و تعامل را داشته باشد، این محتوا میتواند آموزنده و یا حتی سرگرم کننده باشد.
اهداف سئو توییتر
مهترین مطلبی که باید به آن بپردازیم این است که سئو توییتر، دو استراتژی مهم دارد:
1. سئو توییتر برای جستجوی توییتر: دیده شدن توییت ها و هشتک ها و پروفایل کاربری در جستجوهای توییتر.
2. سئو توییتر برای جستجوی گوگل: دیده شدن توییت ها در صفخه نتایج موتور جستجوی گوگل.
چگونه بازدید صفحه توییتر خود را بالا ببریم؟
همانطور که میدانید در هنگام جستجو در توییتر یک فرآیند داخلی در خود توییتر تعیین میکند که کدام توییت ها در ابتدا دیده شوند و براساس همان الگوریتم توییت ها رتبه بندی میشوند.
- حساب کاربری خود را بعنوان یک ویترین دیجیتال در نظر بگیرید و به بهینه سازی آن بسیار اهمیت بدهید، چرا که موتور های جستجو و افراد را بطور یکسان جذب میکند.
- ما بااستفاده از محبوبیت یک توییت، میزان اشتراک گذاری و پاسخ هایی که مردم میدهند میتوانیم کلمات کلیدی را پیدا کنیم.
- گاهی در جستجوهای گوگل میبینیم بعضی صفحات دارای حساب کاربری توییتر هستند و کاربر با وارد شدن در صفحه توییتر باعث دیده شدن بیشتر آن حساب کاربری می شود.
مزایای سئو توییتر
سئو توییتر نیز مانند سئو سایت مزایایی دارد: اگر توییت های شما به بالای صفحه برسد افراد بیشتری، آن را میبینند و با تعامل کردن، لایک و پاسخ دادن باعث بیشتر دیده شدن حساب کاربری و یا برند شما میشوند، این دیده شدن شما بسیار کمک کننده است.
هرچه توییت های برند شما در نتایج کلمات کلیدی رتبه بالاتری داشته باشد این به شناخته شدن برند شما کمک میکند. بهینه سازی در توییتر باعث میشود، حتی خارج از این پلتفرم محبوب توییت های شما دیده شود و کاربران با سرچ هشتک های موجود در حساب کاربری شما به صفحه شما برسند.
نتیجه گیری
در کلام آخر این نکته را باید گفت که توییتر براساس الگوریتمی که دارد محتواهای ارسال شده 24 ساعت گذشته را به شدت در اولویت قرار میدهد. سئو توییتر ابزاری ارزشمند برای افزایش دید و تعامل در توییتر و موتورهای جستجو است. با استفاده از تکنیکهای ذکر شده در بالا، میتوانید ترافیک وبسایت خود را افزایش داده، آگاهی از برند خود را افزایش دهید، ترافیک هدفمند ایجاد کنید، تعامل را افزایش دهید و لید و مشتری کسب کنید.
دیدگاهتان را بنویسید