بهترین دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

  • نویسنده : ایوب محمودی فرد
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=6025
بهترین دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

دنیای امروزه دنیای دیجیتال و ارتباط از طریق اینترنت است. پس لازم است خود را برای فعالیت در این دنیای بدون مرز آماده کنیم. یکی از مهمترین مواردی که هر کسب و کار به آن نیاز دارد، اطلاعات کافی در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. شاید در سراسر ایران افراد زیادی باشند که به خدمات و کالای ارائه شده توسط شما نیاز داشته باشند. این وظیفه شماست که با یک برنامه­ریزی صحیح بتوانید محصول خود را به آنان معرفی و ارائه کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که پس از یادگیری مفاهیم دیجیتال مارکتینگ، شما می­توانید به هزاران کسب و کار کمک کنید و سطح درآمد خود را بالا ببرید. اگر به دنبال بهترین دوره جامع دیجیتال مارکتینگ هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. چرا که قرار است ما در این مقاله به نقشه راه در زمینه آموزش بازاریابی دیجیتال و همچنین نحوه کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

تفاوت بازاریابی آنلاین و آفلاین

کسب و کار آنلاین مزیت­های بسیار زیادی دارد. کسب و کار آنلاین محدودیت زمان و مکان ندارد. لذا شما در تعطیلات و در طول ساعات شبانه­روز می­توانید محصولات و خدمات ارائه شده را به فروش برسانید. در حالی که شما با خرید و یا اجاره یک مغازه، نمی­توانید در طول شبانه­روز و به صورت بیست و چهار ساعت به فروش محصولات خود بپردازید.  همچنین در فروش اینترنتی، شما پایگاه اطلاعاتی کاملی از مشتریان خود دارید. لذا در هر مناسبت می­توانید با ارسال ایمیل و پیامک، آنها را از تخفیفات خود مطلع سازید. برای رسیدن به فروش اینترنتی، شما باید بستر لازم را برای کسب و کار خود در قالب یک وب­­سایت آماده کنید. سپس به بازاریابی اینترنتی بپردازید.

آیا داشتن یک پیج در اینستاگرام برای ورود به بازاریابی آنلاین کافیست؟

در طی چند سال اخیر، شاهد رشد روزافزون کسب و کارهای اینترنتی در اینستاگرام بوده و هستیم. فروش در اینستاگرام می­تواند یک شروع برای ورود به دنیای فروش دیجیتالی باشد. اما کافی نیست. چرا که فرد برای خرید در اینستاگرام، باید در دایرکت به شما پیام دهد. شما و یا ادمین پیج امکان پاسخگویی به صورت شبانه­روزی را نخواهید داشت. اما داشتن یک سایت این مشکل را تا حد زیادی رفع می­کند. چرا که کاربر روی سایت سفارش خود را ثبت و بدون نیاز به هماهنگی با شما، پرداخت را انجام می­دهد.

 مشکل بعد در زمینه فروش در اینستاگرام، عدم اعتماد کاربر به پرداخت وجه به صورت کارت به کارت است. در حالی که شما روی سایت می­توانید با دریافت نماد اعتماد ( اینماد )، این مشکل را برطرف کنید. چرا که کاربر می­داند در صورت بروز هر مشکل، راه قانونی برای پیگیری در پیش روی خود دارد.

شما در اینستاگرام نمی­توانید بانک جامعی از اطلاعات کاربران خود داشته باشید. در حالی که روی سایت در زمان ثبت­نام، اطلاعاتی از جمله ایمیل و شماره همراه کاربر ثبت می­شود. به همین سادگی شما می­توانید برای تمامی مشتریان خود، کد تخفیف مناسبتی ارسال نمایید و با مشتریان خود در ارتباط باشید.

و اما فیلترینگ. بزرگترین مشکل اینستاگرام فیلترینگ است. در حالی که یک سایت دچار فیلتر نشده و همواره می­توانید از طریق سایت فروش داشته باشید. البته این مهم است که در کنار سایت، تبلیغ محصولات خود را در اینستاگرام هم قرار دهید.

با توجه به موارد گفته شده باید بدانید که مهمترین دروازه ورود به دنیای بازاریابی آنلاین، داشتن یک سایت است. پس همین امروز به فکر آموزش طراحی سایت و آغاز کار باشید.

چرا نیاز به آموزش بازاریابی اینترنتی داریم؟

دنیای امروزی ما با گذشته تفاوت­های بسیار زیادی دارد. هر فرد برای خرید هر محصول، اعم از کالا و یا خدمات، در بستر اینترنت به جستجو می­پردازد. مزیت هر محصول را بررسی می­کند. قیمت آن را در سایت­های مختلف بررسی می­کند. نظر سایر کاربران را مطالعه می­کند. سپس محصول مورد نظر خود را انتخاب و خرید خود را انجام می­دهد. اگر شما کسب و کار خود را به صورت آفلاین اداره می­کنید، بد نیست که بدانید از دنیای پرشمار مشتریان دور مانده­اید. پس لازم است هر چه زودتر اقدام به طراحی سایت و آموزش دیجیتال مارکتینگ نمایید.

تعریف دوره دیجیتال مارکتینگ

شاید بهتر است قبل از معرفی آموزش دوره دیجیتال مارکتینگ، به تعریف عبارت دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. مارکتینگ در واقع به معنای بازاریابی است. هرگونه بازاریابی که در دنیای اینترنت و از طریق ابزار دیجیتال صورت بگیرد، دیجیتال مارکتینگ نام دارد. در حقیقت شما به عنوان یک فرد دارای کسب و کار، باید بدانید که از چه طریقی خدمات و محصولات خود را در دنیای دیجیتال به سایرین معرفی و در نهایت به فروش برسانید.

توجه داشته باشید که صرفا حضور در بستر اینترنت به همراه طراحی یک سایت کافی نیست. این ویژگی دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک می­کند با جستجو در گوگل با کلمات کلیدی، در صفحه اول گوگل قرار داشته باشید. فراموش نکنید که سایتی که در صفحه اول موتور جستجوی گوگل نباشد، فروش بالایی نخواهد داشت. پس بازاریابی دیجیتال، نه تنها شما را در دنیای وب تنها نمی­گذارد، بلکه تا رساندن شما به مشتری و بالا بردن میزان فروش در کار شما خواهد بود.

نگاهی نو به دیجیتال مارکتینگ

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که آیا دیجیتال مارکتینگ برای کمک به کسب و کار خود است؟ آیا می­توان از طریق آموزش دوره­های دیجیتال مارکتینگ، به صورت مستقل به درآمد رسید؟

پاسخ این سوال ساده است. شما با گذراندن این دوره، می­توانید باعث رشد و ارتقای کسب و کار خود شوید و هم از طریق دریافت پروژه، به سایر کسب و کارها کمک کنید. در واقع بازاریابی اینترنتی راهی برای بالا بردن درآمد است. فرد متخصص در این زمینه می­تواند از صفر تا صد فعالیت را بر عهده داشته باشد. از طراحی سایت گرفته، تا سئو و بهینه سازی سایت تا تبلیغات و تمامی فعالیت یک کسب و کار برای برندسازی را بر عهده دارد.

چگونه از طریق دیجیتال مارکتینگ، درآمد داشته باشم؟

یکی از سوالات رایج در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ، نحوه کسب درآمد بعد از اتمام دوره است. چیزی که دارای اهمیت است، ثبت نام در دوره­ای پروژه محور است. مجموعه فنی و حرفه­ای دارکوب در تمامی دوره­های خود، پروژه محور بودن و استفاده از آموزه­های تئوری در عمل را مدنظر قرار داده است. فرد بعد از اتمام این دوره نه تنها می­تواند در زمینه ارتقای کسب و کار خود فعالیت داشته باشد، بلکه می­تواند با قبول پروژه به صورت فریلنسر درآمد خود را افزایش دهد. در واقع این ضرب­المثل که می­گوید “سواد، یادگیری و خرد به معنای استفاده عملی از سواد است”، در دوره های دیجیتال مارکتینگ دارکوب انجام می­شود. چرا که شما بعد از اتمام این دوره­ها می­توانید در بازار کار وارد شوید.

تا اینجا صرفا به تعریف و صحبت درباره کلیات در زمینه دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. وقت آن رسیده به نقشه راه آموزش صفر تا صد آن نیز بپردازیم.

نقشه راه خود را بشناسید.

 برای رسیدن به این هدف، شما باید نقشه راه مناسبی داشته باشید. در واقع هر فرد قبل از ورود به یک مسیر آموزشی جدید، بهتر است بداند که نقطه ابتدا و انتهای مسیر چیست و در این راه قرار است چه سرفصل­هایی را مورد مطالعه قرار دهد. این مهم است که فرد دوره آموزش سئو را در زمان مناسب خود یعنی پس از آموزش وردپرس بگذراند.  ما در ادامه تمامی مواردی که شما باید برای تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید، خواهیم پرداخت.

گام اول، طراحی سایت حرفه­ای

در ابتدا قبل از شروع صحبت درباره طراحی سایت، بد نیست که درباره مزیت داشتن سایت در کنار فروشگاه و مغازه صحبت کنیم. فرض کنیم که شما دارای کسب و کاری به صورت آفلاین هستید. در واقع شما مغازه­ای دارید که هر روز صبح کرکره مغازه را بالا می­دهید و تا شب در مغازه در انتظار مشتری هستید. در این شرایط مواردی مانند بیماری کرونا و قرنطینه، تعطیلات رسمی، آلودگی هوا، شرایط آب و هوایی و هزاران مولفه دیگر می­تواند بر روی میزان فروش شما اثرگذار باشد. همچنین در نظر داشته باشید که مشتریان افراد محلی هستند.

اما وقتی یک سایت داشته باشید، شما نه تنها از سراسر ایران، بلکه می­توانید محصول خود را در تمام دنیا به فروش برسانید. همچنین محدودیت ساعت کاری را نداشته و این یعنی به صورت مداوم فروش داشته باشید. پس اینجاست که به اهمیت دوره طراحی وب سایت پی می­بریم.

برای آموزش طراحی سایت از کجا  باید شروع کرد؟

بازاریابی اینترنتی نیاز به فضایی در بستر وب برای معرفی خدمات و محصولات دارد. این فضا یک وب­سایت است که باید بیس مناسبی به لحاظ کدنویسی و همچنین گرافیک ویژه­ای از نظر بصری داشته باشد. پس برای شروع کار، از آموزش طراحی سایت شروع خواهیم کرد. برای شروع آموزش طراحی سایت در دارکوب، مقدماتی را به شما خواهیم آموخت. اما این مقدمات شامل چه چیزهایی هستند؟

آموزش HTML  و  CSS

HTML و CSS پایه­ای­ترین زبان برنامه نویسی هستند. بدون یادگیری این مقدمات، شما قادر به طراحی سایت نخواهید بود. با HTML  شما یاد می­گیرید که چگونه یک قالب مناسب برای سایت خود بسازید. CSS به زیباسازی قالب به کمک شما می­آید.

آموزش PHP

زبان برنامه­نویسی PHP یکی از پرکاربردترین زبان­ها برای طراحی سایت است. در حال حاضر بیش از شصت درصد سایت­های دنیا با وردپرس طراحی شده­اند. بد نیست بدانید که cms پرطرفدار وردپرس، با زبان برنامه­نویسی PHP نوشته شده است. پس در واقع شما برای تبدیل شدن به یک متخصص، باید صفر تا صد طراحی سایت را به صورت حرفه­ای بیاموزید.

طراحی سایت وردپرس

یکی از اشتباهات رایج بین افراد این است که تصور می­کنند طراحی سایت وردپرسی همان نصب افزونه و یا پلاگین است. این یک برداشت کاملا غلط از وردپرس است. یک سایت حرفه­ای وردپرسی، از صفر توسط برنامه نویس با زبان برنامه­نویسی PHP نوشته می­شود. یعنی برای رفع هر نیاز، طراح کدهای لازم را نوشته و سایت را سبک و کارآمد طراحی می­کند. همین نکته بسیار مهم است که مجموعه دارکوب را در آموزش وردپرس از سایرین مجزا می­کند. همانطور که در بخش بالا به آن پرداختیم، شما در دوره­های آموزش طراحی سایت، زبان PHP را یاد گرفته و تبدیل به یک طراح سایت حرفه­ای خواهید شد. دوره طراحی وب ­سایت در آموزشگاه فنی و حرفه­ای دارکوب کاملا جامع و کاربردی و همچنین پروژه محور است.

طراح قالب وردپرس باشید.

بسیاری از افراد که توانایی طراحی سایت با زبان PHP را ندارند، ترجیح می­دهند که برای طراحی سایت خود از قالب­های آماده وردپرس استفاده کنند. این در حالی است که فرد دوره دیده در مجموعه فنی و حرفه­ای دارکوب، توانایی طراحی قالب آماده برای وردپرس را دارد. در واقع شما می­توانید در دوره آموزش طراحی قالب وردپرس دارکوب شرکت کرده و بعد از پایان دوره، با طراحی قالب و فروش آن به کسب درآمد بپردازید.

گام دوم، آموزش سئو

یکی از پردرآمدترین کارها، سئو و بهینه­سازی سایت است. در واقع شما با یادگیری سئو، می­توانید سایت خود را با کلمات کلیدی، به صفحه اول گوگل آورید. همچنین با انجام پروژه­های فریلنسری سئو، درآمد خود را چند برابر کنید. آموزش سئو یکی از مراحلی است که برای تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ، باید آن را یاد بگیرید.

در کنار مطالب گفته شده در زمینه سئو، لازم است با مفاهیم سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه آشنا شوید. سئوی کلاه سفید همان فنونی است که در دوره دیجیتال مارکتینگ دارکوب به آن خواهیم پرداخت. اما سئو روش­های دیگری دارد که به سئوی کلاه سیاه معروف است. در این روش افراد کارنابلد، با استفاده از روش­هایی که در لیست سیاه گوگل است، اقدام به بهینه سازی سایت می­کنند. لذا در کوتاه مدت احتمال حذف سایت از سرچ گوگل وجود دارد. پس لازم است که فرد روش درست سئو را یاد گرفته و در عمل انجام دهد.

گام سوم، شروع بازاریابی اینترنتی

تا اینجا شما یاد گرفته­اید که سایتی حرفه­ای برای خود طراحی کنید. همچنین بر روی سئو و بهینه سازی سایت خود کار کرده و سایت خود را به صفحه اولیه گوگل آورده­اید. شما در حین انجام سئوی تکنیکال، باید درباره بازاریابی محتوایی، شبکه­های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ هم آموزش ببینید. درواقع دوره دیجیتال مارکتینگ باید شما را به استقلال کامل در زمینه بازاریابی اینترنتی برساند. در ادامه به توضیح هر کدام از موارد گفته شده خواهیم پرداخت.

بازاریابی محتوایی

یکی از مهم­­­ترین فاکتورها در سئو، محتواست. محتوای مناسب دارای ویژگی­های بسیار زیادی است. در نظر داشته باشید که در سایت و شبکه­های اجتماعی، اقدام به نشر محتوای مفید و یونیک نمایید. مقالات باید به روز باشد. همچنین محتوا نباید کپی از روی سایر سایت­ها باشد. در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ دارکوب، به صورت مفصل درباره بازاریابی محتوایی صحبت خواهیم کرد.

اهمیت شبکه­ های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

شاید هنوز بعضی از افراد نسبت به شبکه­های اجتماعی و تاثیر آن در فروش مطمئن نباشند. اما این یک دیدگاه سنتی و اشتباه است. شبکه­های اجتماعی امروز اثر بسیار زیادی را بر برندسازی و بالا بردن سطح فروش ایفا می­کند. هر کسب و کاری باید متناسب با نوع فعالیت خود، در شبکه­های اجتماعی فعالیت داشته باشد. این مهم است که صاحبان مشاغل، پلتفرم­های مختلف را شناخته و در پلتفرم­های متناسب با بیزینس خود فعالیت مداوم و مستمر داشته باشند.

هر شبکه اجتماعی، مانند یک جامعه مستقل است که قوانین خود را دارد. برای مثال یوتیوب یک شبکه اجتماعی ویدئو محور است. در مقابل پینترست یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری عکس است و معمولا گرافیست­ها و عکاسان از آن استفاده می­کنند. پس باید با انواع شبکه­های اجتماعی آشنا شده و نوع مناسب را برای شروع فعالیت انتخاب کرد. یکی از مهم­ترین بخش­های دوره دیجیتال مارکتینگ، دوره آموزش اینستاگرام است که در دارکوب به شکل کامل و جامع به آن پرداخته شده است. فقط کافیست که برای آموزش خود وقت بگذارید تا در آینده شاهد بهبود کسب و کار خود باشید.

دوره دیجیتال مارکتینگ آنلاین با حضوری؟

بعضی از افراد تمایل دارند که آموزش­های خود را در دوره­های حضوری گذرانده و با مدرس از نزدیک در ارتباط باشند. اما بعضی دیگر از افراد، تمایل دارند به جای رفت و آمد در شهر و تحمل ترافیک، از وقت به نحو احسنت استفاده کنند و در دوره­های آنلاین شرکت کنند. البته دسته سوم دیگری هم وجود دارد. آن هم کسانی هستند که به دلیل مشغله کاری، امکان آنلاین شدن در دوره را بر اساس ساعت از پیش تعیین شده ندارند. این افراد ترجیح می­دهند که ویدئو و یا پکیج آموزش را خریداری کنند تا در هر ساعت از شبانه ­روز، متناسب با ساعت کاری خود اقدام به مشاهده و یادگیری مطالب کنند. ما در مجتمع فنی و حرفه­ای دارکوب برای هر سه دسته از افراد دور­هایی را فراهم کرده­ایم تا هر کسی متناسب با نوع کار و سبک زندگی خود بتواند از دوره­های این مجموعه استفاده کند.

چرا دوره جامع دیجیتال مارکتینگ دارکوب، بهترین انتخاب است؟

زمانی که از دیجیتال مارکتینگ صحبت می­کنیم، هر فردی در بخشی از کار فعالیت دارد. مثلا فردی صرفا در زمینه سئو فعالیت دارد و یا با یک طراح سایت مواجه می­شویم. بعضی از افراد صرفا کار تولید محتوا می­کنند. اما یک فرد متخصص باید توانایی مدیریت صفر تا صد یک پروژه را داشته باشد. سئوی تکنیکال به معنای بهبود کدنویسی سایت است. چه­طور فردی می­تواند ادعا کند که با زبان PHP  آشنایی ندارد، اما در زمینه سئو یک متخصص است؟ همچنین یک متخصص سئو، باید توانایی کار با سایت وردپرسی را داشته باشد. در واقع دیجیتال مارکتینگ دارای شاخه­های متعدد و زیادی است که همگی به هم متصل هستند.

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ از صفر تا صد

ویژگی مجموعه فنی و حرفه­ای دارکوب در این است که دوره­های را به صورت صفر تا صد برای علاقه­مندان فراهم آورده است. این دوره­های پروژه محور بوده و باعث می­شود که فرد با چالش­های مختلف مواجه شود. لذا در زمان شروع کار حرفه­ای، نگرانی بابت برخورد با مشکلات را نخواهد داشت. شرکت­ها معمولا در زمان استخدام افراد، با این معضل مواجه هستند که فرد دوره­های مختلفی را گذرانده است. اما در بخش عملی فاقد توانایی کار است. اما شرکت در دوره­های پروژه محور این مشکل را به صورت کامل حل کرده است. در واقع فرد بعد از اتمام این دوره، به راحتی می­تواند وارد بازار کار شود.

مدرک دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از ویژگی­های دوره دیجیتال مارکتینگ دارکوب این است که پس از اتمام دوره، به شما مدرک رسمی فنی و حرفه­ای داده می­شود. این مدرک دارای ارزش بالایی بوده و حتی قابلیت ترجمه برای مهاجرت و ادامه تحصیل در دانشگاه­های خارج از ایران را دارد.

و در نهایت در کنار مزیت­های بی­شمار آموزشگاه فنی و حرفه­ای دارکوب، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که همانطور که در بالا اشاره شده، دوره­ جامع دیجیتال مارکتینگ در این مجموعه، به صورت حضوری در آموزشگاه واقع در شهرک غرب و هم به صورت آنلاین ارائه می­شود. همچنین ویدئوهای آموزش دیجیتال مارکتینگ قابل خریداری از طریق سایت می­باشد.