رتبه اول گوگل: راهنمای گام به گام برای کسب رتبه یک گوگل

  • نویسنده : محسن لشکری
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=5487
رتبه اول گوگل: راهنمای گام به گام برای کسب رتبه یک گوگل

گوگل یکی از قدرتمندترین شرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات است. بیش از 85 درصد مردم در کل جهان برای دستیابی به مطالب آموزش دهنده یا رسیدن به پاسخ سوال خود، از آن استفاده می کنند. در نتیجه، گوگل برای کل مردم دنیا یک فناوری مهم و ارزشمند است. چالش هر مالک وب سایت قرارگیری در رتبه اول گوگل است. البته گوگل یک موتور جستجوگر اینترنتی است و برای خود قوانینی دارد. گوگل فاکتور های مختلفی برای رتبه بندی سایت ها دارد. تمام این فاکتورها در مجموع سئو سایت (بهینه سازی سایت) محسوب می شوند. رعایت اصول و قوانین بهینه سازی سایت هم باعث می شود تا بتوانید از دید گوگل یک وب سایت خوب باشید.

برای سئو سایت خدماتی هم وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان به رتبه اول گوگل تبدیل شد. برای رسیدن به رتبه اول گوگل و باقی ماندن در آن، آموزش درست و کاربردی سئو، بسیار مهم و تعیین کننده است. در ادامه به بررسی و رسیدن به رتبه اول گوگل به صورت کامل می پردازیم.

رتبه بندی گوگل بر چه اساس است؟

برای پاسخ به سوال چگونه در صفحه اول گوگل باشیم، باید ابتدا اساس رتبه بندی گوگل را بدانیم. این سوال در میان افرادی که در کسب و کار اینترنتی مشغول هستند، یکی از پرتکرارترین سوالات محسوب می شود. گوگل فاکتورهای بسیار زیادی برای رتبه بندی سایت ها دارد.

این پارامترهای گوگل از الگوریتم هایی تشکیل شده است که با استفاده از آنها بهترین و کاربردی ترین منابع از نظر خود را به کاربران ارائه دهد. بسیاری از افراد برای رسیدن به رتبه یک گوگل، هزینه و تلاش های زیادی انجام می دهند، اما به این آگاه نیستند که الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی بر چه اساس چیده شده اند.

برای رتبه اول گوگل بودن نیاز است تا ربات های جستجوی گوگل محتوای ما را برترین محتوا از میان سایت های رقیب بشناسند. برای رعایت الگوریتم ها و توضیح به موتور جستجوی گوگل که سایت ما بهترین و کاربردی ترین سایت در میان رقبا است، نیاز به سئو کردن مناسب و درست سایت است.

علاوه بر این، برای اینکه محتوای ما نیاز کاربر را به طور کامل پوشش دهد، باید پارامترهای مربوطه را به دقت ببینیم. آیا تا به حال برای سئو کردن و یادگیری درست آن اقدامی کرده اید یا اصلا تعریف دقیق سئو را می دانید؟ اگر پاسخ شما منفی است، در ادامه با ما همراه باشید.

سئو چیست؟

احتمالا تا به حال کلمه سئو به گوشتان خورده است. سئو در واقع، مخفف Search Engine Optimization است. با استفاده از سئو الگوریتم های گوگل تشخیص می دهند تا کدام محتوا برای کاربر مفیدتر و کاربردی تر است.

سئو یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو، برای گوگل و ربات های آن بسیار اهمیت دارد و براساس آن ها رتبه سایت شما در گوگل مشخص می شود.

سئو چیست

فرض کنید شما در گوگل کلمه “خدمات سئو” را جستجو می کنید. گوگل رتبه بندی در صفحه اول و صفحات بعد را طوری قرار می دهد که سایت های که از کلمه خدمات سئو یا کلماتی مشابه آن استفاده کرده باشند، دیده شوند. همچنین لینک بیلدینگ یکی از موارد مهم در سئو سایت ها به شمار می رود. این موارد، یک بخش بسیار کوچک برای سئو کردن سایت هستند. سئو یکی از مباحث و علوم پیچیده ای است که بسیار از افراد در ذهن خود سئو را فهمیده و به توانایی کامل رسیده اند. اما وقتی وب سایت ایشان را مشاهده می کنید، رتبه مناسبی را از گوگل دریافت نکرده اند. در واقع این افراد به درک کامل سئو نرسیده اند. برای یادگیری سئو به آموزش هایی درست از افرادی که توانمندی سئو را دارند و تجربه زیادی در این زمینه کسب کرده اند، نیاز است.

راهنمای گام به گام نحوه کسب رتبه اول در گوگل

این استراتژی ها را برای افزایش رتبه بندی ارگانیک گوگل دنبال کنید.

گام اول: سئوی On-Page یا داخلی سایت خود را بهبود بخشید

سئوی داخلی یکی از سریع ترین راه ها برای بهبود رتبه گوگل شماست.

این به این دلیل است که شما می توانید صفحه خود را در حدود 2 دقیقه بهینه کنید  و در عرض چند روز شاهد افزایش رتبه بندی باشید.

سوال این است:

چگونه سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی هدف خود بهینه می کنید؟

ابتدا مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در ابتدای تگ عنوان شما قرار دارد.

در اینجا یک مثال آورده ایم:

رتبه اول گوگل

این تکنیک سئو داخلی به “Frontloading” معروف است.

چرا این کار مهم است؟

گوگل کمی بیشتر بر عباراتی که در ابتدای تگ عنوان شما ظاهر می شوند، تأکید می کند و به کلمات کلیدی که در ادامه جمله میاید اهمیت کمتری می‌دهد.

تاکید گوگل بر کلمه کلیدی

دوم، محتوای خود را حداقل 1800 کلمه بسازید.

طبق تحلیل و تحقیق سایت Backlinkco از عوامل اصلی رتبه بندی گوگل، میانگین نتایج صفحه اول گوگل شامل 1447 کلمه است. 

میانگین تعداد کلمات صفحه اول گوگل

بدیهی است که مواقعی وجود دارد که محتوای طولانی معنایی ندارد (مانند صفحه دسته بندی محصول). اما اگر می توانید محتوای طولانی منتشر کنید و بصورت جامع به موضوع خود بپردازید، بهتر است محتوای طولانی منتشر کنید.

در نهایت چگالی کلمه کلیدی خود را در صفحه رعایت کنید. بطور میانگین در هر 1 الی 2 درصد از متن باید از کلمه کلیدی شما پر شده باشد.

این در مورد پر کردن کلمات کلیدی یا keyword stuffing نیست.

در عوض، وقتی عبارات مرتبط را به صفحه خود اضافه می کنید، به گوگل می گویید:

“این صفحه درباره این عبارت کلیدی است!”

که می تواند به شما کمک کند تا رتبه خوبی را کسب کنید.

گام دوم: سئوی فنی (Technical SEO) خود را نظارت کنید

برای 90 درصد از وب سایت های موجود، سئو فنی مشکل بزرگی نیست. اگرچه این مشکلات نادر هستند ولی در صورت وجود واقعاً می توانند به سئو سایت شما آسیب بزنند.

بنابراین ارزش توجه را دارند.

به طور خاص، در اینجا سه چیز وجود دارد که باید مراقب آنها بود:

اولین چیزی که توصیه می‌شود این است که بررسی کنید که آیا سایت شما 100٪ برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است؟

خوشبختانه، بررسی بهینه سازی موبایل سایت شما آسان است. کافیه  که URL صفحه مورد نظر از وب سایت خود را در ابزار تست موبایل دوستانه از Google تست کنید.

تست موبایل دوستانه گوگل

در نهایت، اگر سایت شما بر روی وردپرس اجرا می شود، توصیه می کنم از افزونه Rank Math SEO استفاده کنید.

آیا این افزونه در رتبه شما معجزه ای می کند؟

خیر

اما می تواند به سئوی سایت وردپرس شما کمک کند.

گام سوم: محتوای خود را با هدف جستجو مطابقت دهید

به لطف الگوریتم RankBrain، گوگل اکنون می تواند بفهمد که آیا سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص مناسب است یا خیر.

به عبارت دیگر، گوگل به نحوه تعامل افراد با وب سایت شما توجه می کند و اگر مردم به طور کلی آنچه را که به دنبال آن هستند از صفحه شما دریافت می کنند، می توانید انتظار داشته باشید که رتبه شما بهبود یابد.

بهتر شدن رتبه گوگل

در غیر این صورت رتبه شما بعد از مدتی افت خواهد کرد.

افت رتبه بندی سئو

نکته کلیدی در این مرحله این است که مطمئن شوید صفحه شما دقیقاً همان چیزی را به جستجوگر می دهد که به دنبال آن است.

گام چهارم: نرخ پرش خود را کاهش دهید

گام بعدی ما بهبود نرخ پرش سایت شما است.

چرا این مهم است؟

خوب، گوگل دوست ندارد افرادی را ببیند که داخل یک سایت می‌شوند و به سرعت به نتایج جستجو باز می گردند.

پوگوستیکینگ (pogo sticking)

پوگوستیکینگ

این یک نشانه واضح برای گوگل است که مردم از صفحه شما راضی نیستند و اگر کاربران راضی نباشند، شانسی برای بهبود رتبه خود نخواهید داشت.

بدیهی است که تطبیق دادن محتوای خود با هدف جستجو کننده یک راه عالی برای بهبود نرخ پرش شما است. علاوه بر هدف جستجو، چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای بهبود نرخ پرش سایت خود انجام دهید.  

ابتدا، توصیه می‌کنیم به بخش «بالای» صفحه سایت خود نگاه کنید.

این اولین چیزی است که مردم هنگام ورود به سایت شما می بینند.

above the fold

و در تجربه ما، مردم  تا حد زیادی بر روی چیزی که در اینجا می‌بینند برای ماندن در صفحه تصمیم می‌گیرند.

اولین کاری که می توانید برای بهبود قسمت بالای صفحه خود انجام دهید این است که محتوای اصلی خود را به بالای صفحه ببرید و یک لیست مطالب داشته باشید. 

برای مثال این صفحه رو مشاهده کنید:

محتوای بالای صفحه

این به شما کمک می کند تا نرخ پرش من بسیار پایین بماند.

گام پنجم: دنبال کلمات کلیدی فرعی باشید

در این مرحله، باید شروع به مشاهده رتبه بالاتر سایت خود در گوگل کنید.

اکنون زمان آن رسیده است که ترافیک بیشتری را به سایت خود وارد کنید.

و ساده ترین راه برای انجام این کار؟

صفحه خود را با چندین کلمه کلیدی مختلف بهینه کنید.

برای این کار کافیست به گزارش «performance» کنسول جستجوی گوگل بروید و به query هایی که صفحه شما در آن click یا Impression گرفته دقت کنید. اگر از این کلمات کلیدی در متن خود استفاده کنید، صفحه شما با چند کلمه کلیدی بهینه خواهد شد. 

گام ششم: محتوای با کیفیت بالا را منتشر کنید

احتمالاً شنیده اید که برای رتبه بندی در گوگل “شما باید محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید”.

در حالی که این حقیقت است، اقدام در مورد آن نیز بسیار سخت است. هدف نهایی در محتوای با کیفیت بازخورد گرفتن از آن و گرفتن بک لینک است.

محتوای شما باید آنقدر باکیفیت باشد که مردم در رسانه‌های اجتماعی آن را به اشتراک بگذارند و به آن لینک دهند. به این دلیل که همانطور که می دانید الگوریتم گوگل تا حد زیادی بر اساس بک لینک است.

هر چه سایت شما بک لینک بیشتری داشته باشد، رتبه بالاتری کسب خواهید کرد.

صفحه های برتر بک لینک های بیشتری دارند

گام هفتم: نتایج خود را تحلیل و نظارت کنید

اگر مراحل قبلی را به خوبی عمل کرده باشید، باید شروع به دیدن بهبود رتبه سایت خود در گوگل باشید، که عالی است.

اما چگونه می دانید که این رتبه بندی ها برای شما بازخورد مثبتی دارد؟

هدف این مرحله همین است. در این مرحله، من به شما نشان می دهم که چگونه نتایج خود را مانند یک حرفه ای پیگیری کنید.

داشتن رتبه یک در گوگل عالی است اما وقتی نوبت به اندازه‌گیری یا تحلیل نتایج بازاریابی سئو می‌رسد، هیچ چیز بهتر از ترافیک ارگانیک نیست.

(به عبارت دیگر ترافیکی که مستقیماً از موتورهای جستجو می آید.)

این بیشتر به این دلیل است که رتبه بندی می تواند فریبنده باشد.

در واقع، یک مطالعه از سایت ahrefs نشان می‌دهد که رتبه 1 در گوگل آن چیزی نیست که باید هدف یک سایت باشد.

تحقیق ahrefs از کلمات کلیدی

آنها به این نتیجه رسیدند که صفحه با رتبه برتر در گوگل همیشه بیشترین ترافیک را دریافت نمی کند.

گام هشتم: تصاویری معنادار در محتوای خود اضافه کنید

سئو فراتر از استفاده از کلمات کلیدی انتخاب شده و رعایت الزامات اصلی اصول سئو است. شما باید محتوای با کیفیت بالا را با زیبایی شناسی همراه ترکیب کنید تا به جلب توجه کاربر کمک کند.

تصاویر به روش های زیر کمک می کنند:

  • شفاف سازی متن

به عنوان مثال، برای نشان دادن میزان اوج ترافیک در یک فصل خاص، می‌توانید از نمودارها و هر اینفوگرافیک مناسب برای ارائه اطلاعات استفاده کنید.

  • محافظت از برند در برابر نقض حق نسخه برداری

darkoob تیمی از طراحان گرافیک دارد که تلاش‌های ارائه محتوا را با ادغام تصاویر برند با کیفیت تحسین می‌کنند. این تصاویر باعث ایجاد آگاهی در مورد دامنه، محصولات و خدمات ما می شود و آنها را حتی در رسانه های اجتماعی به راحتی قابل تشخیص می کند. در حالی که چنین تصاویری آگاهی از برند را ارتقا می دهند، آنها همچنین فرصت های عالی برای ایجاد بک لینک با اعتبار فراهم می کنند. گاهی اوقات گوگل قطعه های برجسته را با متن از یک وب سایت اما تصاویری از وب سایت دوم ارائه می دهد. یک نتیجه غنی به طور مثبت ترافیک شما را افزایش می دهد و به سایت شما امکان می دهد.

چرا صفحه اول گوگل باشم؟

تا به اینجا رسیدن به صفحه اول یا رتبه اول گوگل را بررسی کرده ایم. اما سوال مهم این است که رسیدن به رتبه اول گوگل چه کاربردی برای ما دارد. در دنیای امروز، یک تکنولوژی بسیار قدرتمند برای تمام مردم وجود دارد. این تکنولوژی همان گوگل است که در بازه زمانی یک روز، چند میلیارد بار سرچ در گوگل انجام می شود. بنابراین گوگل ابزار مهمی برای زندگی انسان های امروزی است.

همان طور که گفتیم بهترین فرصت برای ایجاد نیازهای مردم گوگل است؛ چون مردم نیازهای خود را در گوگل جستجو می کنند. پس چه بهتر که شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل تلاش کنید.

حال مزایای اصلی رتبه اول گوگل شدن را بطور کامل ببینیم:

چرا صفحه اول گوگل باشیم؟

رونق بخشیدن به کسب و کار

اینترنت و فضای مجازی امروزه از بهترین پلتفرم ها برای کسب و کار به شمار می روند. بیشتر افراد برای کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین به سراغ گوگل می روند؛ زیرا گوگل قدرتمند ترین شرکت برای جستجو است که بسیاری از افراد برای خرید محصول یا آموزش در گوگل جستجو می کنند. کسب و کار در گوگل برای رشد و پیشرفت، مانند کارهای دیگر، نیاز به علم و آموزش دارد. این علم و آموزش بازاریابی، سئو و تولید محتوا را شامل می شود.

برای رونق بخشیدن به کسب و کار آنلاین باید رتبه سایت خود را بالا ببریم و تمام تلاش خود را برای رسیدن به صفحه اول گوگل و سپس رتبه اول گوگل انجام دهیم.

بازدید کننده بالا

وقتی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، هم مخاطبان شما به تدریج افزایش می یابند، هم به شما آسان تر اعتماد می کنند. همچنین اعتبارتان هم پیش آنها زیاد می شود. بازدید بالا از عواملی است که به کسب و کارتان رونق می بخشد و میزان درآمدتان را افزایش می دهد. برای بازدید گرفتن بالا، باید در صفحه اول گوگل باشید و رتبه خود را در گوگل بالا ببرید.

برای بالا بردن رتبه در گوگل نیاز به آموزش است، آموزشی که با استفاده از آن بتوان مباحث سئو را به صورت کامل یاد گرفت. به این طریق می توان بازدیدکننده های خود را در گوگل بالا برد و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کرد. با استفاده از یادگیری دقیق سئو و تمام تکنیک های آن، شما می توانید رقیب بسیار جدی برای سایر سایت های دست اول باشید.

علاوه بر این، بازدیدکننده بالا می تواند در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل به مشتری برای شما شود. این امر خود باعث می شود بتوانید با خیال راحت برای بخش های مختلف وب سایت خود هزینه کنید. برای آموزش دیدن وقت بگذارید و برای گسترش کسب و کار آنلاین خود، انرژی بیشتری داشته باشید.

بیشترین نرخ بازگشت سرمایه

اگر بتوانید مزد زحمات خود را از گوگل دریافت کنید، می توانید بیشترین میزان نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را هم تجربه کنید. شما برای تجربه کردن این احساس فوق العاده، نیاز دارید تا در رتبه اول گوگل قرار داشته باشید.


آمار چه می گوید:

  • بطور میانگین، بیش از 90 درصد کلیک ها در هر سرچ، به 5 وب سایت اول (SERPS) اختصاص دارد.
  • از بین این وب سایت ها، رتبه 1 گوگل، حدود 50 درصد کل سرچ ها را از آن خود می کند.

پس شما باید در نظر داشته باشید که این تعداد بالای کلیک ورودی برای وب سایت شما، می تواند همان ROI فوق العاده را هم بهمراه داشته باشد. البته باید از طرف دیگر، مارکتینگ خوبی هم داشته باشید تا بتوانید درآمد قابل توجهی کسب کنید. در ابتدای امر، سئو و یادگیری اصولی سئو قرار دارد و پس از آن تبدیل بازدیدکننده به مشتری واقعی.

کسب بیشترین درآمد

برای هر کسب و کار و بیزینس درآمدزا، ما به مخاطبان و مشتریان نیاز داریم. پس برای درآمد بیشتر باید به دنبال مخاطبان باشیم و آنها را به سمت خود جذب کنیم. مخاطبانی که شما دنبال آنها می گردید، در گوگل هستند. بنابراین برای بیشتر کردن و رسیدن به یک درآمد بالا باید تمام تلاش خود را در زمینه رتبه اول گوگل شدن کنید. این کار هم فقط و فقط با به کارگیری سئو در وب سایت خود ممکن است.

یک دلیل دیگر برای بالا بردن رتبه گوگل خود و کسب درآمد بالا تبلیغات است. با بالا بردن رتبه سایت و آمدن در صفحه اول گوگل مخاطبان شما افزایش می یابد. این امر خود باعث می شود تا افرادی زیادی به سراغ شما برای تبلیغات محصول یا برندشان بیایند. تبلیغات و کسب درآمد از این راه یکی دیگر از مزایای رتبه اول شدن در گوگل است.

چرا سئو یاد بگیرم؟

تا به اینجا مزایای صفحه اول گوگل شدن و رسیدن به رتبه اول در گوگل را دانستیم. حالا می خواهیم به سوال چگونه در صفحه اول باشیم و از آن مهم تر چگونه رتبه اول گوگل شویم پاسخ دهیم.

مهم ترین کار برای پیشرفت در گوگل، انجام دادن اصولی فرآیند سئو است. گوگل برای محبوبیت خود به سرچ هایی که شما انجام می دهید، بسیار دقت و توجه می کند و بهترین نتیجه را به کاربر ارائه می دهد که برای آنها از نظر گوگل برترین سایت ها است.

فاکتورهای مهمی برای سئو وجود دارد که می تواند بر رتبه شما تاثیر به شدت زیادی داشته باشد. مانند کلمات کلیدی، لینک دهی درست و تکنیک های مخفی و نامرئی که خیلی از افراد به آنها آگاه نیستند. با استفاده از یادگیری این تکنیک ها می توان به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شد.

در ادامه به 3 تا از مهمترین مزایای برای دریافت آموزش سئو برای ارتقای رتبه در گوگل می پردازیم. بهتر است بدانید که سئو مزایای بیشماری دارد و این 3 مورد بخشی کوچکی از آن است.

1. سئو پولساز است!

اولین دلیل آموزش و یادگیری سئو، کسب درآمد بالا است. با استفاده از آموزش سئو و کسب تجربه بالا و تبدیل شدن به متخصص سئو، درآمد های بسیار بالایی را می توان به دست آورد. (برای حرفه ای شدن در سئو به حداقل 2 سال زمان و پشتکار بالا نیاز دارید!)

اما برای مبحث درآمد باید به مهارت توجه کرد. مهارت را می توان از نتایجی که گرفته می شود، فهمید. هر چه مهارت و تکنیک یک سئوکار بالا باشد، می تواند سایت را بهتر و سریعتر در صفحه اول گوگل نمایش دهد.

این دلیل خود دو بخش و راه متفاوت را شامل می شود. شما هم می توانید وب سایت خود را سئو کنید. هم می توانید به عنوان یک سئوکار، وب سایت دیگران را هم سئو کنید. در دوره آموزشی سئو، ما تمام راه و تکنیک هایی که برای رسیدن به رتبه اول گوگل نیاز است را آموزش می دهیم.

2. سئو قدرت و آینده دارد

امروزه تمام کسانی که دارای وب سایت هستند، در تلاش برای پیدا کردن یک سئو کار حرفه ای هستند. مدیران وب سایت ها می خواهند با استفاده از یک سئو بی نظیر، در رتبه اول گوگل قرار بگیرند تا درآمد بالایی از کاربران سایت به دست بیاورند و به همین دلیل است که دنبال یک سئو کار برای رسیدن به رتبه اول گوگل می گردند.

آمار کسانی که روزانه نیاز خود را از سئو می طلبند، در حال افزایش است و این آمار باعث شده تا افراد زیادی برای شروع کسب و کار به سراغ وب سایت بروند. سئو در سراسر جهان بسیار گسترده بوده و روز به روز در حال پیشرفت است.

هر سایتی برای بالا آمدن در صفحه اول گوگل نیاز به سئو دارد. سئو آینده تمام اینترنت در دنیا است؛ زیرا تمام سرچ ها و نتایج بر پایه سئو است. با دریافت خدمات و یادگیری اصولی سئو، آینده ای زیبا برای پیشرفتتان روشن می شود.

3.  سئو شما را متمایز و خاص می کند!

سئو یکی از علم های بسیار لذت بخش است. شما با استفاده از سئو، وب سایت را بهینه می کنید. سئو یکی از علم هایی است که در هر جا و مکانی به آن نیاز دارید. سئو در بحث امنیت سایت، طراحی سایت، مقاله نویسی، نویسندگی، مدیریت گالری و… دارای اهمیت فراوانی است. البته این اهمیت فراوان به این معنی نیست که شما تمام تمرکز خود را روی بهتر دیده شدن از دید گوگل اختصاص دهید و محبوبیت از سمت مخاطبین را فراموش کنید.

با آموزش درست مهارت سئو شما به یک مرحله بسیار بالاتر می رسد. چون خیلی از افراد در این زمینه، سئو را کامل یاد نگرفته اند و به همین خاطر است که سایت هایی که رتبه پایینی دارند، سئو درستی در سایت ندارند. مهم است که به شکل اصولی مراحل یادگیری سئو را پیش ببرید. برای این منظور پیشنهاد می کنم قبل از اقدام برای شروع راه سئو، مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

پس با آموزش سئو می توانید متمایز و خاص باشید. البته باید در ذهن داشته باشید که سئو پروسه ای بسیار زمانبر است. یعنی شما نمی توانید انتظار داشته باشید با یک ماه آموزش سئو و یک ماه کار کردن روی سئو سایت دیگران، بیشترین بازدهی را دریافت کنید.

خودم سئو یاد بگیرم یا برون سپاری کنم؟

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که اگر خودم توانایی یا زمان یادگیری سئو نداشته باشم، چکار باید بکنم؟ برای اینکه بتوانید وب سایتی سئو شده داشته باشید و بیشترین میزان بازدهی را از آن دریافت کنید، می توانید سفارش سئو سایت را به دیگر تیم های متخصص بدهید. این سفارش می تواند برای فردی که سئو را بصورت کامل یاد نگرفته است، صرفه جویی مناسبی در زمان باشد.

برای مثال، تصور کنید شما در یک بازه زمانی 6 ماهه، می خواهید سئو سایت قابل قبولی کسب کنید و پیشرفت خوبی داشته باشید. این امر در ابتدا شاید برای شما که بخواهید سئو را کامل یاد بگیرید، سخت باشد. پس می توانید سئو سایت خود را به دیگران بسپارید. اما برای این سفارش سئو سایت هم باید بیشترین نرخ اعتماد را داشته باشید.

شما برای سفارش سئو سایت می توانید از خدمات سئو دارکوب استفاده کنید. ما در این خدمات، تمام نیاز شما از یک سئو سایت حرفه ای را برآورده کرده ایم. مطابق با نیاز و درخواست شما، بیشترین میزان دقت روی سفارش به سرانجام خواهد رسید.

در نهایت چه کنیم؟

در این مقاله به سوال های بسیار مهم مثل چگونه رتبه اول گوگل شویم و چگونه در صفحه اول گوگل باشیم را به صورت کامل پاسخ دادیم. حتی مزایای رتبه اول شدن که چرا رتبه اول باشیم را هم گفتیم. رتبه های بالا در گوگل می توانند کسب و کار موفق و پولساز را برای خود ایجاد کنند. پس برای درآمد بالا و کسب و کار موفق، باید در صفحه اول گوگل باشیم.

برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل، نیاز به سئو داریم. سئو به شما کمک می کند تا محبوبیت سایت از دید موتورهای جستجوی افزایش یابد. در نهایت با استناد بر تجربه ای که در این 20 سال کسب کرده ایم، راه های زیر را پیشنهاد می کنیم:

حالت اول: شما هیچ علمی نسبت به سئو ندارید، خیلی هم به این موضوع علاقه ندارید و وقت آن هم ندارید.

راه حل: بهتر است سئو را برون سپاری کنید. برای این منظور می توانید روی کمک دارکوب حساب کنید.


حالت دوم: شما کمی راجع به سئو می دانید و می خواهید خودتان سایت خود را سئو کنید.

راه حل: بهتر است در ابتدای مسیر سئو سایت خود را برون سپاری کنید و همزمان سئو را یاد بگیرید. پس از گذشت چندین ماه که سئو را یاد گرفتید می توانید خودتان بقیه فرایند را انجام دهید.