بهترین دوره سئو در سال 1403

  • نویسنده : کارشناس سئو دارکوب
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=5111
بهترین دوره سئو در سال 1403

در دنیای امروزه، سئو یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در دنیای آنلاین است. اما سوال اصلی اینجاست: بهترین دوره آموزش سئو چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌تواند به شما کمک کند تا رقبا را در گوگل پیشی بگیرید؟ 

بهترین دوره سئو، دوره‌ای است که کامل‌ترین آموزش‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد. سئو، مبحث گسترده‌ای است که همواره در حال گسترش است؛ بنابراین هر چقدر هم حرفه‌ای شوید، نمی‌توانید بگویید تمام مباحث سئو را فرا گرفته‌اید. سئو به شما کمک می‌کند که سایت خود را به رتبه‌های بهتری در گوگل برسانید. از ‌این رو دوره انتخابی باید یک دوره جامع و کاربردی باشد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی از ویژگی بهترین دوره‌های آموزشی سئو را در اختیارتان بگذاریم.

معرفی یک دوره‌ جامع برای آموزش سئو 

بهترین دوره های آموزش سئو را می‌توانید از آموزشگاه طراحی سایت و سئو دارکوب دریافت کنید. مجموعه های آموزشی دارکوب، یک آموزشگاه دیجیتال مارکتینگ است که دوره‌های متفاوتی همچون طراحی سایت، سئو، وردپرس، PHP، جاوا اسکریپت، CSS ،html و … را به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌کند.

دارکوب، روش‌های متفاوتی را برای آموزش به کار می‌برد و همین نحوه آموزش است که ما را نسبت به سایر آموزشگاه‌ها متمایز کرده است. ویدئوهای باکیفیت در دوره‌های آنلاین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که افراد در هر سطحی که باشند، می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

در دوره‌های آنلاین می‌‌توانید صفر تا صد موضوع را فرا بگیرید. به ‌این نکته توجه ویژه داشته باشید که فیلم های آموزشی زمان کمتری نسبت به کلاس سئو دارند و اگر به صورت فشرده آموزش‌ها را ببینید، می‌توانید در کمترین زمان ممکن به یک متخصص سئو تبدیل شوید.

برای اینکه دانش خود را در سئو بسنجید می‌توانید در آزمون سئو آموزشگاه دارکوب شرکت نمایید. 

دوره آموزش سئو سایت برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که عاشق رقابت هستند، با یکجا نشینی مشکلی ندارند، آماده یادگیری دائمی هستند و در نهایت صبرشان از ایوب نیز بیشتر است.

برای مثال، دانشجویی که نمی‌تواند شهریه دانشگاه خود را پرداخت کند و توانایی انجام کار در شرکت و یا رستوران را ندارد، با صرف زمان برای دیدن‌ این آموزش‌ها می‌تواند پروژه‌های بزرگی را قبول کند و درآمد‌های خوبی برای خود‌ ایجاد کند. این دوره برای این افراد هم مناسب است:

  • افرادی که دوره طراحی سایت را به صورت مبتدی گذرانده‌اند و حالا قصد دارند روی سئوی سایت کار کنند، می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.
  • دانشجویان و افراد علاقه‌مند به سئو نیز امکان شرکت در این دوره‌ها را دارند.
  • کسانی که می‌خواهند سایت پربازدیدتری داشته باشند.
  • افرادی که ذهن برنامه‌ریز و استراتژیکی دارند، می‌توانند با شرکت در بهترین دوره آموزش سئو، آموزش‌های را دریافت و پیاده سازی کنند.
  • همچنین کسانی که روحیه انعطاف‌پذیری دارند و مدام خود را به‌روز می‌کنند نیز می‌توانند با دیدن این آموزش‌ها، رشدی که باید را در خود ایجاد کنند.

توانمندی‌های خود را قبل و بعد از شرکت در دوره مقایسه کنید!

شما قبل از شرکت در این دوره‌ها، هیچ آشنایی با سئو نداشتید، اما پس از اتمام دوره به یک کارشناس سئو تبدیل شده‌اید.

قبل از شروع دوره آموزش سئو، گوگل را یک نرم افزار می‌دانستید که تمام اطلاعاتی که می‌خواستید به شما می‌داد. اما پس از اتمام دوره می‌دانید که گوگل تنها یک نرم افزار نیست و در واقع منبع درآمد بسیاری از افراد جهان است.

یعنی گوگل با الگوریتم‌ها و موتور‌های جستجویی که دارد، سایت‌های تمام مردم جهان را طبقه بندی می‌کند و بر این اساس، درآمد افراد را چندین برابر می‌نماید.

با داشتن آموزش‌های پربار، می‌توانید در زمانی که گوگل الگوریتم‌های جدید ارائه می‌کند، بهترین عکس‌العمل را داشته باشید و مانند بسیاری از سایت‌ها پنالتی نشوید. همچنین توانایی این را دارید که تأثیرات الگوریتم‌های گوگل را تحلیل و شناسایی کنید.

سئو چیست

راز‌های گوگل!

یادگیری سئو، بحث پیچیده‌ای نیست. چیزی که آن را پیچیده می‌کند، راز‌های گوگل است. در واقع گوگل همیشه عملکرد الگوریتم های خود را تغییر می‌دهد و سیاست کاری خود را فاش نمی‌کند. یعنی هیچ فرمول یا دستورالعمل خاصی نیست که بر اساس آن سایت‌ها رتبه‌بندی شوند. برای افرادی که در طراحی سایت مبتدی هستند‌، این موضوع قابل درک نیست.

اما باید بگوییم که‌ این، امری طبیعی است. اگر سیاست‌های گوگل فاش می‌شد و دستورالعمل خاصی داشت، سایت‌هایی که ارزشی از نظر محتوا و سئو ندارند در رتبه‌های برتر قرار می‌گرفتند. اما در‌ اینجا سؤال ‌ایجاد می‌شود که چه ترفند‌هایی به کار ببریم تا رتبه سایت را بالا ببریم؟ این موضوع چه ارتباطی با دوره آموزش سئو دارد؟

از آنجایی که گوگل، سیاست‌های خود را دارد باید به گونه‌ای عمل کنید که مخالف ‌این سیاست‌ها نباشد. افراد حرفه‌ای در طراحی و سئو سایت، تجربیات خود را از سیاست‌های گوگل به صورت مجموعه‌ای در آورده و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. ‌

این مجموعه ها، حاصل تلاش سال‌ها آموزش، تجربه و مهارت است که روش‌ها و ترفندهایی را در بر دارد. بهترین دوره آموزش سئو، به صورت علمی تخصصی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا بتوانند سایتی با سئوی عالی طراحی کنند و در تاپ گوگل قرار گیرند.

ویژگی‌های بهترین دوره آموزش سئو

 در این ادامه، به بررسی 7 ویژگی اصلی یک دوره آموزش سئو عالی می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب را برای یادگیری سئو داشته باشید.

  1. جامع و کامل بودن مطالب دوره

    اولین و مهم‌ترین ویژگی بهترین دوره آموزش سئو سایت، جامع و کامل بودن آن است. یک آموزش کامل باید دربرگیرنده مفاهیم پایه تا مفاهیم بسیار تخصصی و تکنیک‌ها باشد.

    برای مثال از خودمان شروع میکنیم ← فیلم آموزش سئو دارکوب: این دوره، شامل ۴۰ جلسه (۸ ساعت) است. بگذارید مقایسه‌ای داشته باشیم.

    آیا می‌دانید برای پزشک شدن چند ساعت باید آموزش ببینید؟ روزانه حداقل ۸ ساعت باید آموزش ببینید، تا چند سال! درآمدی که از پزشکی دریافت می‌کنید، کمتر از درآمدی است که از طراحی و سئوی سایت دریافت می‌کنید! دیدن ۴۰ ویدئو آموزشی که هشت ساعت بیشتر نیست، چقدر می‌تواند برای شما به صرفه باشد؟ جواب با شما!

  2. به روز بودن مطالب دوره

    بحث سئو بسیار گسترده است و همواره در حال تغییر، از ویژگی‌های بهترین دوره آموزش سئو، به روز بودن مطالب است. احتمالاً شما هم مانند من از درس جغرافیا یا هر درس دیگری خوشتان نمی‌آمد. چرا؟ زیرا معلم خوب درس نمی‌داد و کلاس خسته کننده‌ای داشت! سئو را به عنوان یکی از کتاب‌های درسی‌تان در نظر بگیرید. دوست دارید دبیر شما چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

    • مطالب را به گونه‌ای ساده بیان کند که حتی بدون داشتن پیش زمینه از درس، بتوانیم آن را یاد بگیریم.
    • کلی و جزئی تدریس کند! (ابتدا کلی صحبت کند تا پیش زمینه‌ای داشته باشیم و سپس تمام نکات را ریز به ریز توضیح دهد.)
    • لحن گیرا و جذاب داشته باشد و مانند افرادی که به اجبار برای تدریس آمده‌اند، نباشد.
    • به قدری مسلط بر موضوع تدریس باشد که بتواند هر گونه سؤال را پاسخ دهد.

    این ویژگی ها به بهبود یادگیری دانشجویان کمک میکند.

  3. تمرینات عملی و پروژه محور

    تمرینات عملی و پروژه‌ محور در دوره‌های سئو اهمیت بسیاری دارند. در دنیای پیچیده و تغییرات مداوم الگوریتم‌های موتورهای جستجو مانند گوگل، تجربه عملی و تمرین عملی دارای ارزش زیادی برای دانشجویان سئو دارند. این تمرینات به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا نظریات و تکنیک‌های آموخته شده را در محیط واقعی اجرا کنند و با مسائل و چالش‌های واقعی در دنیای سئو روبرو شوند.

    همچنین، انجام پروژه‌های محور به دانشجوان این فرصت را می‌دهد تا تجربیات عملی خود را بهبود دهند و نتایج تحقیقات خود را بررسی کنند. این تمرینات و پروژه‌ها به دانشجویان کمک می‌کنند تا مهارت‌های سئو خود را عمیق‌تر کنند و آمادگی برای ورود به بازار کار سئو را داشته باشند.

    در آموزشگاه دارکوب تمامی دوره ها به صورت عملی و پروژه محور نیز آموزش داده میشود تا دانشجویان پس از اتمام دوره آمادگی ورود به بازار کار را داشته باشند.

  4. مدرک معتبر

    گرفتن مدرک معتبر و بین‌المللی بعد از شرکت در دوره‌های سئو، می‌تواند به دانشجویان در یافتن فرصت‌های شغلی بهتر و تعیین میزان اعتماد به نفس در انجام پروژه‌های سئو کمک کند.

    همچنین، مدارک بین‌المللی در این زمینه به دانشجویان این اطمینان را می‌دهند که مهارت‌هایی که در دوره‌های سئو آموخته‌اند، با استانداردهای جهانی سازمان‌ها و کمیته‌های معتبر سازماندهی می‌شوند. این اعتبار و شناخته‌شدگی مدارک بین‌المللی در دوره‌های سئو برای رشد در حرفه سئو بسیار حیاتی است.

    آموزشگاه دارکوب نیز دارای مجوز تاسیس از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد. در همین راستا بعد از پایان دوره ها به دانش آموختگان گواهینامه پایان دوره از سازمان فنی و حرفه ای اعطاء می گردد.

  5. پشتیبانی

    تمام ویژگی‌های ذکر شده را باید به ویژگی بهترین دوره آموزش سئو تعمیم دهیم. بسیاری از دوره‌ها هستند که سئوکار را تا اواسط دوره پشتیبانی می‌کنند و نیمه راه، دیگر پاسخ هیچ سؤالی را نمی‌دهند. ‌این یک محدودیت بزرگ محسوب می‌شود که تأثیر بدی بر مخاطب‌ ایجاد می‌کند.

    اگر قصد شرکت در یک دوره آموزش سئو سایت را دارید، حتماً از پشتیبانی آن مطمئن شوید تا زمانی که به مشکلی برخوردید یا سوالاتی دارید، به راحتی به متخصصان دوره دسترسی داشته باشید.

  6. هزینه دوره

    از دیگر ویژگی‌ بهترین دوره آموزش سئو، هزینه دوره است. برخی از سایت‌ها برای شرکت در دوره‌ آموزش سئو یا خرید ‌این دوره‌ها، هزینه‌های هنگفتی از مخاطب دریافت می‌کنند، در حالی که مطالب دوره آن‌چنان‌که باید کاربردی نیست و تدریس، حرفه‌ای انجام نمی‌شود.

    باید توجه داشته باشید که یک دوره گران قیمت همیشه بهترین گزینه نیست. به دنبال ترکیبی از کیفیت و قیمت مناسب باشید.

  7. ویدیو های آموزشی

    مطلب مهم دیگر در بهترین دوره آموزش سئو، با کیفیت بودن ویدئوها است. مسلماً فردی که با سئو و طراحی سایت آشنایی ندارد، هنگام آموزش باید به خوبی ببیند! کلمات تازه‌ای که به گوشش می‌رسد، کفایت نمی‌کند و‌ این شنیدن همراه با دیدن است که یادگیری را چند برابر می‌کند.  ویدئوهای باکیفیت در بهترین دوره آموزش سئو، فرد را برای نگاه‌کردن بیشتر جذب می‌کند و باعث می‌شود که مطالب در ذهن مخاطب ماندگار شود.

    در آموزشگاه دارکوب هم زمان با برگزاری دوره به صورت حضوری و آنلاین، فیلم آموزش نیز توسط مدرس ضبط شده و در پنل دانش آموز به صورت دائمی قرار خواهد گرفت. دانشجویان نیز هر زمانی که بخواهند حتی پس از اتمام دوره در پنل کاربری خود به ویدیو های آموزشی دسترسی خواهند داشت.

Seo-learning

اهمیت یادگیری سئو و بهینه سازی سایت

زمانی یک وب سایت اینترنتی ارزش پیدا می‌کند که بازدید و دنبال‌کنندگان آن زیاد باشد. با توجه به زمینه فعالیت، آمار بازدید متفاوت خواهد بود. امکان دارد که ارزش یک سایت صنعتی با 1000 بازدید ایجاد شود، اما همین بازدید برای یک سایت خبری، ارزشی ایجاد نکند.

به هر حال نکته مهم و قابل توجه این است که چگونه می‌توان بازدید سایت را افزایش داد؟ بهترین راه، بهینه سازی سایت و یا استفاده از سئو است‌. الگوریتم‌های موتور جستجو به طور مرتب تغییر می‌کنند. به همین دلیل نیاز است که سایت را برای این موتورها، بهینه کنیم.

اینکه سایت را بهینه کنید، باعث می‌شود که بازدید سایت به صورت هدفمند ارتقا پیدا کند و بازدهی سایتتان بیشتر شود.

یکی از عوامل مهم در کسب‌وکار ‌اینترنتی، سئو است. شما به عنوان یک مدیر سایت، برای‌ اینکه بتوانید محتوایتان را در کمترین زمان ممکن در جایگاه خوبی از گوگل قرار دهید، نیاز دارید سئو را یاد بگیرید.

با استفاده از سئو، دیگر نیاز به تبلیغات های سنگین نخواهید داشت. یعنی هزینه کمتر خرج می‌کنید، در عوض مشتری بیشتری خواهید داشت.

همچنین درامد و تقاضا برای کارشناس سئو به شدت زیاد است. درحال حاضر هزاران سایت فعال در ایران وجود دارد و خیلی از پیج‌های فروشگاهی معتبر اینستاگرام هم وبسایت راه اندازی کرده اند. این یعنی کلی سایت هست که می‌خواهند در رقابت گوگل برنده باشند.

دوره‌های سئو حضوری یا آنلاین؟

حال که فهمیدیم سئو چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم، وقت انتخابی مهم است.

شما می‌توانید به دو صورت حضوری و آنلاین در دوره های آموزش سئو شرکت کنید. برخی افراد می‌گویند تا زمانی که آموزش حضوری است چه نیازی به آموزش آنلاین داریم؟ باید بگوییم آموزش حضوری کنار مزیت‌های فراوان خود، معایبی نیز دارد.

درست است که درصد یادگیری در آموزش حضوری بیشتر است و شما می‌توانید با دوستان و معلم ارتباط برقرار کنید، اما از شما سؤالی می‌پرسیم: آیا برای شما مهم است که آموزش در این دوره، در چه حدی باشد؟ ضعیف، متوسط یا عالی؟

جواب مسلماً عالی است.

متاسفانه بهترین دوره‌ های آموزش سئو سایت، اغلب در شهر‌هایی مثل تهران برگزار می‌شود. برای افرادی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند، مسافرت به تهران و اقامت در آنجا تا تمام شدن دوره، دشوار است؛ بنابراین باید به دوره‌های آنلاین رو آورید. مطالب در هر دو روش یکی است، منتها شرایط است که تفاوت‌هایی را‌ ایجاد می‌کند.

برخی از دوره‌های آنلاین، به حدی حرفه‌ای هستند که فرد نیازی نمی‌بیند در دوره‌های حضوری که هزینه‌های بیشتری هم دارد، شرکت کند. از سمتی دوره‌های آنلاین، وقت کمتری از شما می‌گیرند و اگر به صورت فشرده آموزش‌ها را ببینید حتی ممکن است در یکی دوهفته آموزش‌ها را به اتمام برسانید و سپس تمرین را شروع کنید.

همچنین اگر قسمتی از آموزش را متوجه نشدید، می‌توانید دوباره و دوباره فیلم‌ها را ببینید و هر دفعه مطالب جدیدتری را نکته‌ برداری کنید.

مهم: مدت زمان یادگیری سئو حدودا چقدر است؟

دوره‌های سئو پولی یا رایگان؟

اگر در گوگل کلمه “آموزش سئو” را سرچ کنید، صدها سایت برایتان نمایش داده می‌شود که دوره آموزش سئو را به صورت رایگان و غیر رایگان انجام می‌دهند. مطمئناً الان از ذهنتان خطور کرد که چرا تا وقتی آموزش رایگان است، باید هزینه پرداخت کرد؟

باید بدانید که آموزش‌های رایگان، اغلب کپی و بسیار ابتدایی هستند و معمولاً مفاهیم پایه را آموزش می‌دهند. از سمتی همه ‌این دوره‌ها، در نیمه راه رها شده‌اند و آموزش کاملی نیستند. در مقابل ‌این موضوع، آموزش‌های غیر رایگان، صفر تا صد را توضیح داده و به صورت یک مجموعه در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.

منبع آموزش‌های رایگان، زیاد معتبر نیست و حتی ممکن است آموزش‌های درست نباشند و دچار اشکال و خطاهای جزئی باشند. در صورتی که آموزش‌های غیر رایگان یک منبع مشخص دارند که صفر تا صد کار را به صورت واضح توضیح می‌دهند.

به مثال زیر توجه کنید:

اگر شما بدون‌ اینکه از ابتدای دوره آموزش سئو شروع کرده باشید، یک فیلم از آموزش ساخت بک‌لینک را ببینید، و شروع به ساختن بک‌لینک کنید، احتمال پنالتی شدن سایتتان بسیار زیاد است.

پنالتی شدن سایت نیز، شما را نزد گوگل بد جلوه می‌دهد و در آخر گوگل شما را اسپم و پنالتی می‌کند؛ لذا اگر به دنبال یک آموزش سریع و بدون دردسر هستید، دوره‌های غیر رایگان را پیشنهاد می‌دهیم.

 

اموزشگاه سئو

سخن پایانی

پایه و اساس کسب‌وکار‌های ‌اینترنتی، سئو است؛ بنابراین اگر به یک متخصص سئو تبدیل شوید، می‌توانید پروژه‌های بزرگی دریافت کنید و با دریافت درآمد‌های عالی، وضعیت مالی خود را دگرگون کنید. (البته نه همون اول)

امروزه ۹۰ درصد کسب‌وکارهای جهان، به کسب‌وکار‌های ‌اینترنتی تبدیل شده‌اند. در نتیجه اهمیت سئو روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد.