آموزش طراحی سایت دیجی کالا

  • نویسنده : رضا پورمحمدحسین نیاکی
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=3224
آموزش طراحی سایت دیجی کالا

دیجی کالا یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی داخل کشور بوده که روزانه بالغ بر 5 میلیون بازدید دارد. همین امر موجب شده تا عده کثیری از مردم به دنبال طراحی سایت دیجی کالا و راه اندازی کسب و کار و فروشگاه اینترنتی خود باشند.

در این راستا در قدم اول برای راه اندازی و شروع یک کسب و کار اینترنتی نیاز به یک وب سایت می باشد. وب سایتی که به درستی و بر پایه اصول و قواعد طراحی شده تا بتواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

همانطور که میدانید فروشگاه اینترنتی دیجی کالا نه تنها به فروش محصولات و کالاهای دیجیتالی پرداخته بلکه شامل انواع محصولات دیگر اعم از پوشاک، بازی و سرگرمی، لوازم منزل و غیره نیز می باشد. به همین خاطر تمامی اقشار جامعه برای برطرف سازی نیازهای خود می توانند وارد این وب سایت شده و خریدی آسان و مطمئن انجام دهند.

آموزش طراحی سایت دیجی کالا

یکی از دلایل موفقیت طراحی سایت دیجی کالا و این فروشگاه نسبت به سایر فروشگاهی دیگر موجود در ایران این است که پلتفرم و زبان انتخابی این برند به نحوی بوده که پاسخگوی حجم زیادی از کاربر می باشد. چرا که در طول روز بطور تقریبی حدود 5.4 میلیون کاربر وارد این وب سایت شده و از محصولات دیدن می نمایند.

از این رو می توان نتیجه گرفت که رضایت کاربران و مشتریان دیجی کالا از سادگی کار با وب سایت و گزینه های کاربر پسند دیگری نظیر نمایش محصولات تخفیف خورده، دسته بندی محصولات، وجود گردانه شانس، جستجوی سریع و غیره خود یکی از بزرگترین دلایل موفقیت این فروشگاه محسوب می شوند.

در این مقاله قصد داریم تا با تحلیل جزء به جزء وب سایت دیجی کالا به شما یاری رسانده تا بتوانید وب سایتی همانند دیجی کالا طراحی کرده تا فعالیت خود را در این حوزه آغاز نمایید.

روش ها مختلف طراحی سایتی مشابه با دیجی کالا

برای اینکه بتوانید وب سایتی کاربر پسند همانند دیجی کالا داشته باشید، می توانید از دو روش اقدام نمایید.

در روش اول نیاز است تا به خوبی به برنامه نویسی مسلط بوده و به صورت اختصاصی از صفر تا صد وب سایت را پیاده سازی نمایید اما در روش دوم می توانید به کمک سیستم مدیریت محتوای وردپرس، به سادگی وب سایتی طراحی کرده و هر آنچه که علاوه بر نیاز کاربر نیاز شما را نیز برطرف می نماید داشته باشید.

در هر دو صورت دارکوب در کنار شما بوده و با ارائه پکیج های مختلف آموزش طراحی سایت به شما یاری رسانده تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی سایت دیجی کالا را انجام دهید.

طراحی سایت دیجی کالا با php

از آنجایی که دیجی کالا یک وب سایت بزرگ با امکانات زیادی می باشد، باید زبانی را انتخاب کرده که علاوه راحتی و سادگی کار با آن، بتواند پاسخگوی کاربر و همچنین برنامه نویس باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در ابتدا دیجی کالا بر پایه زبان ASP.Net فعالیت خود را آغاز نمود.

البته قبل از ASP.Net دیجی کالا با وردپرس و صفحه سازهای المنتور یک وب سایت فروشگاهی برپا نمود اما پس از گذشت مدتی که رفته رفته تعداد کاربران و مشتریان این فروشگاه افزایش یافت، صاحبان دیجی کالا به فکر بهره گیری از پلتفرم و زبان های برنامه نویسی پیشرفته تری افتادند تا هرچه سریعتر و راحت تر وب سایت خود را گسترش دهند.

از این رو طراحی سایت دیجی کالا php عاملی بود که می توانست امکانات زیادی در اختیار مشتریان قرار دهند.

برای اینکه بتوانید وب سایتی اختصاصی با php طراحی نمایید، در ابتدا نیاز است که به مفاهیم اولیه ای نظیر Css و Html آگاهی داشته باشید. با کمک Css و Html می توانید جداول مختلفی طراحی کرده، رنگ و لعاب ویژه ای به وب سایت خود داده، آیکون های لازمه را طراحی کرده و بطور کلی پایه و اساس یک وب سایت فروشگاهی را آماده نمایید.

دارکوب دارای دوره های مختلف Css و Html بوده که می توانید با توجه به نیاز خود هر یک از این دوره ها را تهیه نمایید.

پس از یادگیری مقدمات Css و Html نیاز است تا یک زبان اصلی نظیر php را آموزش ببینید. همانطور که مشخص است طراحی سایت دیجی کالا با php بازخوردها خوبی به همراه داشته است از این رو می توان نتیجه گرفت که یکی از بهترین زبان ها برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی و بطور کلی راه اندازی یک وب سایت، php مناسب خواهد بود.

روش ها مختلف طراحی سایتی مشابه با دیجی کالا

اگر به دنبال پکیجی کارآمد بوده که تمامی جزئیات زبان php را آموزش داده و شما را بی نیاز از هر پکیج دیگری نماید، دوره آموزش php دارکوب پیشنهاد می شود.

در این دوره با مفاهیم زیر آشنا خواهید شد.

  • پیاده سازی اسلایدر با متد php,sql
  • طراحی و پیاده سازی قالب ها
  • نمایش گزینه ها توسط jquery
  • ایجاد آیتم های جدید
  • ایجاد و نمایش مشخصات هر کالا
  • آموزش json
  • معرفی مفاهیم شی گرایی
  • ایجاد قالب و فضای جستجو
  • ایجاد بخش و صفحه برای کالاهای مشابه به هم
  • آموزش نکات فنی لایک کردن کالاها
  • و غیره

موارد فوق تنها تعداد بسیار اندکی از مفاهیم ذکر شده در دوره آموزش php دارکوب می باشند بنابراین با تهیه این پکیج دیگر نگران طراحی سایت به صورت اختصاصی و پیشرفته نخواهید بود. البته لازم به ذکر است که دارکوب نه تنها دارای دوره های آموزش php است بلکه هر دوره اختصاصی دیگر نظیر دوره آموزش javascript را نیز قابل دسترس و خریداری می باشد.

آموزش طراحی سایت دیجی کالا با وردپرس

همانطور که مفاهیم فوق نیز به آن اشاره شد، در ابتدا دیجی کالا همانند وب سایت های فروشگاهی دیگر از وردپرس فعالیت خود را آغاز نمود اما با گذشت زمان به پلتفرم قدرتمندتری نیاز داشت تا بتواند محصولات و کالاهای خود را با کیفیت بالاتری به نمایش مخاطبان درآورد.

هم اکنون نیز بسیاری از زیر دامنه های دیجی کالا نظیر دیجی مگ نیز بر پایه وردپرس بوده و همچنان از قالب ها و افزونه های وردپرس استفاده می نمایند.

طراحی سایت دیجی کالا با وردپرس

از این رو اگر شما نیز به طراحی سایتی همانند دیجی کالا علاقه مند بوده و خواستار راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی بزرگ می باشید، توصیه می شود که فعالیت خود را با وردپرس آغاز نمایید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند و اختصاصی بوده که شما را از لزوم دانش برنامه نویسی بی نیاز می سازد.

وردپرس با بهره مندی از قالب های آماده و پلاگین های بسیار پرکاربرد به شما کمک کرده تا هر آنچه که یک وب سایت فروشگاهی نیاز دارد را اعمال نمایید.

بطور قطع یکی از دلایلی که این فروشگاه افراد زیادی را به خود جذب کرده، قالب اولیه و کلی این وب سایت می باشد. شما نیز برای طراحی سایت دیجی کالا نیاز دارید تا یک قالب کلی برای فروشگاه اینترنتی خود در نظر بگیرید. خوشبختانه وردپرس تنوع بالایی از قالب ها داشته و هر قالب دارای امکانات متنوعی است. از این رو می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از قالب های آماده وردپرس را خریداری کرده و سایر امکانات لازمه را از طریق پلاگین های موجود اعمال نمایید.

اگر بخواهیم به صورت جزئی به دیجی کالا نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که امکاناتی نظیر سرچ سریع، اسلایدرهای جذاب، فرم های تماس، پیشنهادات ویژه، جوایز و گردونه و غیره موجب جذابیت این وب سایت گشته اند.

هر یک از این امکانات و ابزارها می تواند با پلاگین های وردپرس ساخته و آماده شوند. از این رو هیچگونه نگرانی و محدودیتی نخواهید داشت.

بطور مثال برای ایجاد یک سیستم مدیریت محتوای سفارش محصولات، پلاگین ووکامرس یکی از بهترین افزونه ها برای برپایی فروشگاه های اینترنتی می باشد. موارد زیر از جمله اختیاراتی بوده که با کمک ووکامرس می توانید طراحی سایتی همانند دیجی کالا انجام دهید.

  • می توانید بی نهایت محصول تعریف کرده،
  • برای تصویر هر کالا امکان بزرگنمایی ایجاد کنید
  • متناسب با هر محصول می توانید قابلیت درج نظر مشتریان را افزوده و از این طریق تعامل کاربر را با وب سایت خود افزایش دهید
  • این پلاگین به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می نماید.
  • شما به کمک ووکامرس علاوه بر فروش محصولات فیزیکی، قادر به فروش خدمات خود نیز خواهید بود
  • و غیره

همانطور که مشخص است ووکامرس یکی از قدرتمندترین پلاگین های طراحی سایت دیجی کالا می باشد. علاوه بر ووکامرس افزونه های دیگری نیز بوده که در این زمینه بسیار پرکاربرد می باشند. یکی دیگر از این افزونه ها، افزونه صفحه ساز المنتور است.

شما به کمک المنتور می توانید صفحه وب سایت وردپرسی خود را طبق سلیقه خود تغییر داده و آن را شخصی سازی نمایید.

از جمله مزایای استفاده از صفحه ساز المنتور می توان به اپن سرور بودن آن، سازگاری با افزونه های سئو، سرعت بارگذاری بالا، امکانات تغییر سایز و غیره اشاره نمود.

در کنار تمام این موارد شما نیاز دارید تا وب سایتی طراحی کرده که ریسپانسیو باشد. منظور از ریسپانسیو بودن یک وب سایت آن است که طراحی سایت شما باید به نحوی باشد که شکل ظاهری سایت در تمامی محیط ها حفظ شده و آیکون ها و امکانات آن بهم نریزد.

به وب سایت دیجی کالا دقت نمایید. دیجی کالا علاوه بر محیط هایی با صفحات بزرگتر نظیر لپ تاپ، در گوشی و تلفن های همراه نیز بسیار شکیل و زیبا بوده و کاربر با وارد شدن به آن دچار سردرگمی نخواهد شد. از این رو این وب سایت دارای محیطی ریسپانسیو است.

برای اینکه به خوبی همانند طراحی سایت دیجی کالا، محیطی ریسپانسیو ایجاد نمایید می توانید از افزونه WPtouch کمک بگیرید. WPtouch به شما کمک کرده تا یک قالب موبایلی به وب سایت شما اضافه شود.

یکی از جذابیت های دیجی کالا برای افرادی که اولین بار خرید خود را از این وب سایت فروشگاهی انجام می دهند، گردانه شانس می باشد. با کمک این گردانه می توانید کاربران را تشویق کرده که اولین خرید خود را انجام داده و یک کد تخفیف دریافت نمایند.

پلاگین WooCommerce Lucky Wheel از جمله پلاگین های زیر مجموعه ووکامرس بوده که به کاربران شما این امکان را می دهد که با امتحان کردن شانس خود، یک کد تخفیف دریافت نمایند. شما می توانید با توجه به ایده و سلیقه خود این افزونه را طراحی نمایید.

همانطور که مشخص است به سادگی می توانید با کمک افزونه ها و قالب های وردپرس طراحی سایت دیجی کالا را انجام داده و در سریعترین زمان ممکن وب سایت خود را راه اندازی نمایید.

تمامی این امکانات در کنار یکدیگر منجر به ایجاد و طراحی سایتی همانند دیجی کالا شده که علاوه بر فروش محصولات شما می تواند بسیار جذاب و کاربر پسند نیز باشد.

تمامی این افزونه ها و قالب ها در حالتی می توانند به درستی کار کرده که صفحه رسمی شما از سئو قدرتمندی برخوردار باشد. در این زمینه نیز افزونه های متعددی از جمله یواست سئو موجود بوده که به بهترین نحو سئو وب سایت شما را طراحی تضمین می نماید.

آموزش طراحی سایت دیجی کالا با وردپرس

وب سایت خودتو بزن!

در صورتی که مایل به راه اندازی و طراحی سایت دیجی کالا هستید، کافی است از همین الان شروع کنید. تمامی امکانات دیجی کالا از طریق افزونه ها و قالب های وردپرس قابل طراحی می باشند. تمامی افزونه های ذکر شده نیز در وب سایت دارکوب موجود بوده و پاسخگوی نیاز شما عزیزان می باشند.

علاوه بر این مورد در صورتی که دانش اولیه برنامه نویسی را داشته و به فعالیت در این حوزه علاقه دارید، می توانید از دوره های آموزش طراحی سایت دارکوب بهره ببرید.

دارکوب با سالها تجربه در زمینه طراحی سایت یکی از وب سایت های برتر داخل کشور بوده که علاوه بر سفارش طراحی وب سایت مدنظر شما، در این زمینه آموزش نیز می دهد. آنچه که درباره دوره های آموزش طراحی سایت و سایر دوره های آموزشی نظیر زبان php باید بدانید این است که تمامی مدرسان این دوره ها افرادی بوده که خود در این حوزه فعالیت داشته و پروژه های موفقی را به ثبت رسانده اند.

از این رو تمامی مفاهیم با جزئیات کامل برای شما عزیزان بازگو شده و جای سوال و ابهامی باقی نخواهد ماند.

علاوه بر این هنگامی که در دوره های مختلف حضوری و غیر حضوری شرکت دارکوب ثبت نام می نمایید، پس از اتمام دوره مدرکی با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور دریافت کرده که بسیار ارزشمند می باشد.

از دیگر مزایای شرکت در دوره های دارکوب این است که پس از یادگیری تمامی مفهومات لازم می توانید در همین شرکت فعالیت خود را آغاز کرده و سفارش دریافت نمایید.

به همین جهت توصیه می شود از دوره ها، محصولات و خدمات دارکوب استفاده کرده تا طراحی سایت دیجی کالا را آموزش دیده و با یک تیر چند هدف را نشانه بگیرید.