مهارت های لازم برای شرکت تبلیغاتی

  • نویسنده: محمد رضا ملکی
  • بازبینی شده توسط: آموزشگاه دارکوب
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=12602
مهارت های لازم برای شرکت تبلیغاتی

امروزه شرکت‌‌های تبلیغاتی در دنیای پر رقابت امروز نقش بسیار اساسی در رشد و پیشرفت کسب و کارها ایفا می‌کنند. با پیشرفت‌های بسیار سریع در حوزه فناوری اطلاعات، داشتن مهارت‌های متنوع و دانش بروز مانند داشتن چراغی در مسیر پر از مه این عرصه است. مهارت‌هایی مانند دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی، سئو، بازاریابی شبکه‌ اجتماعی در اجرای کمپین‌های پربازده بسیار کاربردی است و شما را در بازار پویای امروز یک گام از رقیبتان جلوتر نگه می‌دارد.

در مقاله ” مهارت های لازم برای شرکت تبلیغاتی” قصد داریم این مهارت‌ها را با جزئیاتی بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. از تحقیق کلمات کلیدی و سئو گرفته تا تولید محتوا و طراحی سایت، همه موضوعات مهمی هستند که در این مسیر باید از آن اطلاع داشته باشید. با آموزشگاه دارکوب همراه شوید تا ببینید چگونه می‌توانید با یادگیری این مهارت‌ها، به یک متخصص حرفه‌ای در دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید.

مقدمه‌ای بر مهارت‌های شرکت تبلیغاتی

یک شرکت تبلیفاتی به صورت کلی در تقویت و شکل دهی یک برند نقش اساسی دارد. پس از پیشرفت در فناوری و اطلاعات با افزایش سریع رقابت در بازارهای مختلف روبرو شدیم که نیاز به استراتژی‌های تبلیغاتی کارآمد و نوین بیش از پیش احساس می‌شود. اما بنظرتان چه چیزی یک شرکت تبلیعاتی را موفق‌تر از قبل می‌سازد؟ پاسخ در مهارت‌ها و توانایی تیم تبلیغاتی شرکت نهفته است، لازمه آن بروز بودن مداوم این مهارت‌ها و همگام بودن آن با آخرین تحولات و نیازهای بازار است.

اولین و شاید یکی از مهمترین مهارت‌ها دیجیتال مارکتینگ است، حضور یک برند در فضای وب شاید بیشتر از حضور فیزیکی آن اهمیت داشته باشد. برای رسیدن به این هدف باید استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی را دنبال کنید که در مقوله دیجیتال مارکتینگ دنبال می‌شود که در نهایت کمک به دیده شدن و جذب مخاطب می‌شود. از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بگیرید تا بازاریابی محتوا.

وقتی حرف از تولید محتوا بیاید قطعا باید با مفهوم سئو آشنا شوید. سئو یا بهینه سازی نیز یکی از مهارت‌های اصلی که به صورت کلی یعنی فرایند بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو و جذب ترافیک ارگانیک و فروش بیشتر. طراحی سایت در واقع پایه گذاری برند و کسب وکارتان در اینترنت است، طراحی سایت نامناسب و عدم رعایت نکات فنی و زیبایی شناسی ممکن همه تلاش‌‌ها و هزینه‌های صرف شده را به هدر دهد. پس به صورت کلی یادگیری طراحی و توسعه سایت به عنوان ویترین شما و هویت شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

 مهارت های لازم برای شرکت تبلیغاتی

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

تبلیغات آنلاین

از پرکاربردترین و موثرترین روش‌های بازاریابی، تبلیغات آنلاین است. در این نوع از تبلیغات شما پیام‌های خود را به طیف گسترده‌ای از مخاطبان ارسال می‌کنید. این نوع از تبلیغات در انواع مختلف وجود دارد: تبلیغات به صورت نمایشی که شامل ساخت بنر‌ها و تصاویر برای مخاطبان است، تبلیغات ویدیویی که در آن با ساخت‌ تیزرهای تبلیغاتی مخاطب با کسب و کار و خدمات یک شرکت در قالب یک کلیپ آشنا می‌شود.

تبلیغات متنی که شامل محتوای متنی است که همه روزه آن را مشاهده می‌کنید که طیف گسترده ای را شامل می‌شود مثلا پیام کوتاه یا حتی محتوای متنی وبلاگ سایت‌ها. در آخر یکی از جدیدترین روش‌های موجود تبلیغات کلیکی (PPC) است که در آن با پرداخت به ازای هرکلیک، ترافیک به صورت مستقیم وارد وبسایت شما می‌شود.

تبلیغ در گوگل

گوگل با ایجاد و ساخت سرویسی با تعرفه‌ای متفاوت تبلیغات برای برند‌ها را آسان تر کرده است تا در کسب و کار‌ها بتوانند خودشان در معرض دید مخاطبان قرار دهند. به صورت کلی بازاریابی با گوگل در این زمینه به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود: گوگل ادز و گوگل دیسکاور.

گوگل ادز

گوگل ادز (Google Ads) یکی از پلتفرم های تبلیغاتی خاص گوگل است که بسیار قدرتمند است و از طریق آن کسب و کارها می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای مشخص در کلمه کلیدی مدنظر در صدر نتایج قرار بگیرند. با گوگل ادز باید در ابتدا کلمات کلیدی مدنظرتان که مرتبط با کسب و کارتان است را هدف بگیرید پس از آن تبلیغات فقط به افرادی نشان داده می‌شود که به دنبال خدمات موردنظر هستند. به بیان ساده تر گوگل ادز به‌ جای نمایش تبلیغات به کل جامعه گوگل فقط مخاطبان مرتبط با کلمات کلیدی شما را شناسایی میکند. مزیتی که این روش دارد باعث شده تا بیشتر درصد مخاطبانی که از این طریق دریافت می‌کنید سریع تر به مشتری تبدیل شوند. 

 

گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور (Google Discover) نیز یکی از پلتفرم‌های تبلیغاتی گوگل است. گوگل دیسکاور براساس علایق و سابقه جستجو کاربر موضوعاتی را به او نمایش می‌دهد که کاربر به آن علاقه دارد. هدف تبلیغات در این سرویس نمایش محتوا و تبلیغات به با شیوه‌هایی خاص به مخاطب است. پس اگر مطلب شما در دیسکاور قرار گرفته است تبریک میگویم چون از این طریق به راحتی و بدون صرف هزینه‌ای ترافیک ارگانیک ورودی زیادی را دریافت کرده‌اید. در گوگل دیسکاور هدف نمایش محتوا به کاربری است که به آن محتوا علاقمند است پس قطعا از این طریق شانس بیشتری برای جذب مخاطب هدف نیز خواهید داشت.

 مهارت های لازم برای شرکت تبلیغاتی

 مهارت های لازم برای شرکت تبلیغاتی

تا به اینجای کار به صورت مقدماتی با برخی از اصطلاحات آشنا شدید و هدف آماده سازی ذهنیت شما برای ورود به مسئله اصلی است. در این بخش قصد داریم به صورت مستقیم وارد بحث شده و مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت یک شرکت تبلیغاتی را با توضیحات مورد نیاز آن بیان کنیم.

سئو(SEO)

سئو یا بهینه سازی یکی از حیاتی ترین مهارت‌ها در دیجیتال مارکتینگ است که هدفش افزایش رتبه یک سایت در نتایج گوگل است. تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوا، ساختاردهی مناسب یک سایت و بک لینک سازی از فعالیت‌های کلیدی در سئو محسوب می‌شوند. یادگیری HTML نیز به شما در شناسایی ساختار تگ‌های مهم سایت کمک بسیار می‌کند. به صورت کلی آموزش سئو به شما کمک می‌کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری را به سمت سایت خود جذب کرده و جایگاه بهتر در نتایج گوگل از آن خود کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

در این بخش که یکی از مهمترین و پایه‌ای ترین مراحل تعیین استراتژی سئو محسوب می‌شود باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار را شناسایی کنید. به بیانی واضح تر با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف مانند Google Keyword Planner، Ahrefs و SEMrush می‌توانید کلمات کلیدی مناسبی که مخاطبان هدفتان آن را جستجو می‌کنند را شناسایی کنید و پس از آن استراتژی محتوای خود را براساس همان کلمات کلیدی جلو ببرید. تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک کرده تا محتوای خود را بهینه سازی کنید به گونه‌‌ای که در نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته و رتبه‌های بهتری را کسب کند. هدف نهایی در این بخش دریافت ترافیک بیشتر است.

بهینه‌سازی داخلی

بهینه سازی داخلی یا SEO ON Page فرایندی است که در داخل سایت انجام شده که برای بهبود رتبه و عملکرد سایت انجام می‌شود. این کار شامل بهینه سازی تگ‌ها، متاتگ‌ها، ساختارهای URL و بهبود UX است. بکار بردن کلمات کلیدی به صورتی موثر در محتوای صفخات و بکار بردن ساختاری مناسب برای لینک‌دهی داخلی می‌تواند به ارتقای رتبه وبسایت در نتایج گوگل کمک کند. طراحی سایت اگر از ابتدا با اصول سئو پیش رفته باشد باعث شده تا موتورهای جستجو به صورتی بهتر بتوانند محتوای سایت شما را بفهمند.

بهینه‌سازی خارجی

سئو OFF page فرایندی است که در خارج سایت انجام می‌شود. یکی از مهمترین تکنیک‌ها در این زمینه بک لینک سازی است. به صورت کلی بک لینک، لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره دارند. کیفیت و کمیت این لینک‌ها، کیفیت سایتی که لینک می‌دهد یا اینکه تعداد بک لینک‌ها فاکتور موثری برای رتبه سایت در نتایج جستجو است. درست کردن بک لینک‌ها از سایت‌های معتبر به اعتبار سایت شما بسیار کمک می‌کند و سایت شما را به عنوان یک منبع نشان می‌دهد.

 مهارت های لازم برای شرکت تبلیغاتی

تولید محتوا(Content Writing)

در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا نقش موثری در جذب و نگهداری مخاطبان دارد. این فرایند به شما کمک کرده تا با ارائه محتوای مفید و مورد نیاز کاربر ارتباط موثر ومفیدی را با مخاطب برقرار کرده و در عین حال برند خود را به مخاطب معرفی کنید. تولید محتوایی که هم جذاب باشد هم کاربرپسند باشد ممکن است بسیار سخت باشد و درک نیاز کاربر و مخاطب در برخی مواقع سخت بنظر می‌رسد. محتوا در دیجیتال مارکتینگ طیف‌های مختلفی دارد، از مقالات در وبلاگ‌ها گرفته تا ویدیو‌ها و اینفوگرافیک به گونه‌ای ساخته می‌شوند حداکثر توجه مخاطب را جلب کند و بتواند نیاز مخاطب را در آن لحظه برآورده کند.

تکنیک‌های سئو در اینجا نیز بکار می‌رود مثلا انتخاب عناوین و ایجاد تجربه کاربری مناسب از مواردی است که در استراتژی‌های تولید محتوا مدنظر است. به نوعی می‌توان گفت سئو و تولید محتوا با هم ارتباط تنگاتنگی دارند.

مراحل استراتژی بازاریابی محتوا

مرحله توضیحات اقدامات کلیدی
تحلیل بازار و مخاطبان هدف در این مرحله باید به‌دقت نیازها و خواسته‌های مخاطبان را شناسایی کنید و فعالیت‌های رقبا و محتوای آن‌ها را تحلیل کنید. تحقیق درباره مخاطبان، تحلیل رقبا و محتوای موجود
تعیین اهداف مشخص کنید که چه اهدافی برای محتوای خود دارید. این اهداف باید کوتاه‌مدت و بلندمدت، قابل اندازه‌گیری و واقع‌بینانه باشند. تعیین اهداف و تعریف معیارهای موفقیت
انتخاب قالب‌های مناسب محتوا انتخاب انواع مختلف محتوا مانند مقالات، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها و غیره، و تطبیق آن‌ها با نیازها و ترجیحات مخاطبان. انتخاب قالب‌های مناسب و بررسی قالب‌های محبوب
برنامه‌ریزی و زمان‌بندی محتوا تدوین یک تقویم محتوایی و برنامه‌ریزی زمان‌بندی برای انتشار منظم محتوا. ایجاد تقویم محتوایی و برنامه‌ریزی برای انتشار و زمان‌بندی
تولید محتوا تولید محتوای با کیفیت و جذاب که به‌خوبی اطلاعات صحیح را ارائه دهد و جذابیت داشته باشد. نوشتن و طراحی محتوا، ویرایش و بررسی کیفیت
ترویج و انتشار محتوا انتشار محتوا در کانال‌های مختلف مانند وبسایت، شبکه‌های اجتماعی، و ایمیل، و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی. انتخاب کانال‌های مناسب و استفاده از تبلیغات و پروموشن‌ها

تحلیل و بهبود مستمر

ارزیابی عملکرد محتوا با استفاده از ابزارهای تحلیل داده و بهبود استراتژی و تولید محتوای جدید بر اساس نتایج. تحلیل داده‌ها و اعمال تغییرات و بهبودهای لازم
 
 
 مهارت های لازم برای شرکت تبلیغاتی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی(Social Marketing)

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی امروزه به یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات آنلاین تبدیل شده است. علت آن حضور گسترده افراد در سنین مختلف در این شبکه اجتماعی است. این روش به کسب و کارها این امکان را داده تا با مخاطبان خود ارتباط نزدیک‌تر و تعامل بیشتری داشته باشند.

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ به دلیل محبوبیت بالای این پلتفرم  یکی از روش‌های قدرتمند تبلیغات دیجیتال محسوب می‌شود. با استفاده از قابلیت‌های مختلف اینستاگرام مانند استوری، پست یا ریلز می‌توانید کسب و کارتان را معرفی کنید.

 شامل یادگیری نحوه استفاده دقیق و کاربردی از قابلیت‌های این اپلیکیشن معروف است. پس از تسلط و آشنایی با نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام می‌توانید محتوای خود را بهینه کنید و کمپین‌های موثر و پرسودی را اجرا کنید.

لینکدین مارکتینگ

لینکدین پلتفرمی حرفه‌ای است که یکی از ارزشمند ترین ابزارها برای آموزش دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. این پلتفرم بویژه برای کسب و کارهایی که به دنبال ایجاد ارتباط، گسترش تجارت و جذب فرصت‌های جدید هستند بسیار مفید است. با بهره گیری از لینکدین می‌توانید محتوای تخصصی مرتبط با کسب و کارتان را تولید کرده و منتشر کنید. این روش به شما کمک کرده تا شبکه‌ای از افراد حرفه‌ای و متخصص را دور خود جمع کنید و همچنین با معرفی خود به افراد به عنوان یک فرد معتبر در صنعت خود شناخته شوید.

 مهارت های لازم برای شرکت تبلیغاتی

طراحی و توسعه سایت(design and develop Website)

طراحی سایت

طراحی سایت مرحله نخست و حیاتی در یک کسب و کار است. در این مرحله به جنبه‌های بصری و به صورت کلی دو مفهوم UI,UX اهمیت داده می‌شود. این فرایند شامل انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر و نحوه قرار گیری صفحات است. یک طراحی خوب باید با ماهیت و هویت برند هماهنگ باشد و تجربه‌ای روان و آسوده را برای مخاطب داشته باشد. یکی از مهترین نکات در طراحی سایت اهمیت به ریسپانسیو بودن سایت است(هماهنگی صفحات با هرنوع اندازه مانیتور).

آموزش طراحی سایت شامل یادگیری اصول کلی طراحی وب، یادگیری HTML، یادگیری CSS و استفاده از تکنیک‌ها و فریمورک‌های مرتبط است. این آموزش به شما کمک کرده تا وبسایت‌هایی را ایجاد کنید تا بخوبی بتواند نیازهای کاربرانتان را برآورده کند.

بهینه‌سازی سایت برای افزایش سرعت و عملکرد

در بهینه سازی سایت افزایش و ثبات در حفظ سرعت و عملکرد تاثیر زیادی بر UI,UX دارد. همه این فرایند شامل تکنیک‌های برای کاهش زمان بارگزاری صفحات، بهینه سازی تصویر و در نهایت بهبود عملکرد کلی سایت است. این تکنیک‌ها شامل فشرده سازی فایل، بهینه سازی کدها و استفاده از Cache برای ذخیره داده‌ها که می‌تواند به بهبود بارگزاری فایل کمک کند. در نهایت استفاده از CDN (شبکه‌های توزیع محتوا) و انتخاب یک سرور مناسب برای میزبانی سایت می‌تواند نقش مهمی در عملکرد سایتتان داشته باشند.

 مهارت های لازم برای شرکت تبلیغاتی

جمع بندی و سخن پایانی

امروزه، موتور محرکه رشد و پیشرفت انواع کسب و کارها شرکت‌های تبلیغاتی هستند. با پیشرفت سریعی و قابل توجه فناوری اطلاعات، مارکتینگ و مراودات و رقابت‌ها وارد فاز جدیدی شدند. داشتن‌های مهارت‌های بروز در زمینه بازاریابی دیجیتال هر روز اهمیت بیشتری پیدا کرد. از دیجیتال مارکتینگ و سئو در نظر بگیرید تا بازاریابی درون شبکه‌های اجتماعی هر کدام از این‌ها نقش منحصر به فرد خود را در دیده شدن یک برند ایفا می‌کنند.

آموزش دیجیتال مارکتینگ این فرصت را به شما داده تا با به‌کارگیری استراتژی‌های درست از جمله تبلیغات گوگل ادز  به جمع کثیری از مخاطبان معرفی شوید و طعم تبلیغات هدفمند را بچشید. در این میان سئو یا بهینه سازی محتوا به شما کمک کرده تا در نتایج جستجو بهتر و بیشتر از قبل دیده شوید و ترافیک بیشتری را جذب سایت خود کنید.

تولید محتوا در قالب‌ها و انواع مختلف به شما این امکان را داده تا ارتباط موثرتری با مخاطبان برقرار کنید و برندخود را به شیوه‌ای موثر و قانع کننده در ذهن مخاطب قرار دهید. سوشال مارکتینگ نیز به نوبه خود نقش مهمی را ایفا می‌کند، به صورت کلی فاصله شما را با مخاطبتان کم میکند و امکان تعامل بیشتر را فراهم می‌کند. قبل از همه این موارد طراحی و توسعه سایت زیر بنای کار شما است پس باید به صورت دقیق و با دقت کامل این مرحله انجام شود، این مرحله مانند ساختن پی و زیربنای یک سازه است پس در ساختن آن دقت کامل را داشته باشید. 

در این مقاله قصد داشتم به صورت کامل مهارت‌های موردنیازتان را برای موفقیت در دنیای وسیع دیجیتال مارکتینگ مورد بررسی قرار دهم، بادانستن این مهارت‌ها می‌توانید در دنیای پررقابت امروزه بقای کسب و کارتان را تضمین کنید و به موفقیت چشمیگری دست یابید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین