چطور طراح سایت بشم؟

آیا دیجیتال مارکتینگ شغل خوبی است؟

آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=4511

اگر جستجویی در اینترنت داشته باشید و یا سری به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موجود در آن زده باشید خواهید دید که بسیاری از افراد به دنبال آموزش دیجیتال مارکتینگ، کسب‌ درآمد از طریق اینستاگرام، آموزش طراحی سایت و دیگر گرایش های دیجیتال مارکتینگ هستند که همه این موارد نشانگر این است که بازار کار حوزه بازاریابی اینترنتی پویا و به سرعت در حال رشد است.

اما آیا واقعا دیجیتال مارکتینگ شغل خوبی است؟ انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟ مهارت هایی کلیدی یک دیجیتال مارکتینگ کدام است؟ آیا دیجیتال مارکتینگ یک مسیر شغلی خوب در ایران است؟ درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟ چطور دیجیتال مارکتر شوم؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شرح شغل دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ، حرفه یا تخصصی است که مسئول گسترش استراتژی فروش محصول یا خدمات یک شرکت به صورت آنلاین می باشد. در این راه از ابزارهایی نظیر شبکه های اجتماعی، وبسایت، ایمیل مارکتینگ و موتورهای جستجو بهره گرفته می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ امکان شناخت بازار، ایجاد آگاهی از برند، وفاداری در مشتری و رقابت با کسب و کارهای بزرگتر را برای کسب و کارها فراهم می‌کند. این شغل می تواند به صورت بسیار اثربخشی، بر سایر مشاغل و همچنین خدمات تاثیر بگذارد. حضور یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در یک مجموعه می‌تواند باعث افزایش بهره وری در فضای آنلاین، تدوین استراتژی کسب و کار، شناخت در لحظه نیازها و تقاضاها شود.

 

روش‌های کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ چه هستند؟

دیجیتال مارکتینگ یک حرفه گسترده است و زمینه‌های شغلی فراوانی را ایجاد می‌کند که شما می‌توانید برحسب مهارت، علاقه و توانایی خود، یک یا چند زمینه از آنها را انتخاب کنید

  • کارشناس دیجیتال مارکتینگ
  • کارشناس تولید محتوا
  • کارشناس سئو (بهینه‌سازی سایت)
  • کارشناس بازاریابی
  • کارشناس فروش
  • کارشناس تبلیغات
  • کارشناس شبکه‌های اجتماعی
  • طراح ui ،ux
  • طراح وب
  • مدیر دیجیتال مارکتینگ
  • کارشناس گوگل ادوردز

 

مهارت هایی کلیدی که یک دیجیتال مارکتینگ باید آن ها را بداند؟

تجربه نشان داده است آموزش،‌ راهکاری مهم برای دستیابی به شغل است از این رو داشتن هر کدام از مهارت‌های زیر می‌توانند از شما در حوزه خاصی، یک متخصص بسازند.

  • به دلیل تغییرات سریع و گسترده در جهان دیجیتال، یکی از اولین توانایی هایی که یک متخصص حوزه بازاریابی اینترنتی بایستی داشته باشد مهارت بروز نگه داشتن خود در برابر این تغییرات می باشد و این مستلزم این است که به دنبال یادگیری بیش‌تر بوده و به طور همزمان تمرکز خود را بالا ببرد.
  • همچنین سئو یکی از پایه‌ای ترین مهارت‌هایی که یک شخص دیجیتال مارکتر باید به آن کاملا مسلط باشد. با روش‌های کلاه سفید که در آموزش سئو می‌توان آن را فرا گرفت، سایت‌ها پیشرفت زیادی می‌کنند و می‌توانند با یادگیری و آموزش تولید محتوا به صورت مستمر، در نتایج گوگل درخشید.
  • طراحی وب یکی از فرصت های شغلی در حوزه دیجیتال مارکتینگ است که لازمه ورود به این شغل آموزش طراحی وب و گذراندن دوره‌های آموزش HTML,CSS,BootStrap، آموزش PHP، آموزش JavaScript و Ajax، آموزش وردپرس، آموزش ASP.NET و گذراندن دوره‌های آموزش سئو است.
  • شخصی که می‌خواهد خود را یک دیجیتال مارکتر بداند، باید آموزش وردپرس دیده باشد تا بتواند درک درستی از فضای سایت‌های وردپرسی، وبلاگ آن، لندینگ‌ها و … داشته باشد. دیگر توانایی که برای یک فرد می‌توان بسیار مفید باشد، داشتن مهارت و توانایی در تغییر در افزونه سایت‌های وردپرسی است که می‌تواند شخص را یک سر و گردن از بقیه بالاتر ببرد.
  • یکی دیگر از توانایی هایی که باید از دیجیتال مارکتر انتظار داشت بهره گیری از ابزارها و پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ همچون twitter analytics، گوگل آنالیتیکس، گوگل وب مستر تولز و canva است.
  • توانایی تحلیل دیتا، آشنایی با با ابزارهای گرافیکی و آشنایی با برنامه نویسی از دیگر مهارت هایی است که یک کارشناس بازاریابی دیجیتال باید از آنها برخوردار باشد.

 

⇐ همچنین بخوانید: بازاریابان اینترنتی به چه تخصص های نیاز دارند؟

 

آیا دیجیتال مارکتینگ یک مسیر شغلی خوب در ایران است؟

یکی از عواملی که باعث شده است دیجیتال مارکتینگ و خدمات مرتبط با آن در ایران گسترش خوبی داشته باشد؛ دسترسی کاربران مختلف به اینترنت و حضور آن‌ها در این فضا است. تحقیقات مختلفی در زمینه دیجیتال مارکتینگ انجام شده است و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که هر سال هزاران وب سایت مختلف ایجاد می‌شود و سرمایه گذاری‌های بزرگی در زمینه دیجیتال مارکتینگ اتفاق می‌افتد. جالب است بدانید که علاقه افراد به این حوزه روز به روز بیشتر می‌شود.

مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی جزو بهترین مشاغل در آینده خواهند بود زیرا این نوع بازاریابی به رشد کسب وکارها و افزایش مشتریان شان کمک می کند. بازاریابی اینترنتی گزینه های شغلی امن تر و بهتری در اختیارتان قرار می دهد چون هر کسی دوست دارد کسب وکارش را در دنیای دیجیتال امروزی توسعه دهد.

از این رو بازار کار متخصص دیجیتال مارکتینگ با گسترش فناوری، افزایش دغدغه های مردم و کم اثر شدن شیوه های سنتی بازاریابی به نقطه مطلوبی رسیده و غالب برندها و شرکت ها متوجه اهمیت وجود یک دیجیتال مارکتر و تاثیر آن بر توسعه کسب و کارشان شده اند.

به عبارتی با افزایش کسب و کارهای آنلاین آمار موقعیت های شغلی بازاریابی دیجیتال نیز با خواهد رفت و نیاز به نیروی متخصص این حوزه در شرکت ها و استارتاپ ها در آینده بیش‌تر خواهد شد بر اساس یک گزارش، هزینه صرف شده در مورد بازاریابی موتورهای جستجو، تبلیغات بنری و ویدیویی و ایمیل مارکتینگ با رشد سالانه 9% تا سال 2023 به 146 میلیارد دلار خواهد رسید.

 

آینده دیجیتال مارکتینگ

با بررسی روند میزان رشد جستجو در گوگل متوجه می‌شویم که توجه افراد و کسب و‌ کارها به بازاریابی اینترنتی در حال افزایش است مردم از اینترنت برای همه چیز استفاده می‌کنند، سفارش خوار و بار و غذا، رزرو بلیط سینما، پیدا کردن خانه برای خرید و اجاره و سرگرم کردن خود.

از طرفی شیوع ویروس کرونا در سال های اخیر باعث شد تا بسیاری از کسب و کارهایی که با چالش مواجه شده بودند تنها راه نجات خود را در بکارگیری روش‌های بازاریابی اینترنتی بیابند از این رو شاهد تغییر شیوه بازاریابی از سنتی و آفلاین به دیجیتال هستیم این عامل باعث رونق بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران و جهان شد.

آینده دیجیتال مارکتینگ بیش از هر زمانی مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. بیزینس‌ها، سازمان‌ها و افراد مختلف تلاش می‌کنند تا با کمک دانشی که در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؛ اطلاعات خود را افزایش دهند و از آن در حوزه‌ی فعالیت خود استفاده نمایند.

به ‌طورکلی پیش‌بینی می‌شود که آینده ی دیجیتال مارکتینگ در ایران، آینده‌ی روشن و رو به رشدی باشد و در حال حاضر نیز دیجیتال مارکتینگ رو به پیشرفت می‌باشد. جهان امروز انتظار دارد که هر بیزینس و سازمانی برای فعالیت خود از سایت، ایمیل مارکتینگ، فضای اجتماعی، پیام کوتاه، تبلیغات و … استفاده نماید.

 

درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ بسته به میزان مهارت، تخصص و تجربه شما متفاوت خواهد بود. اگر به عنوان فردی تازه کار وارد این حوزه می شوید و تجربه کاری کمتر از 2 سال داشته باشید می توانید به درآمدی حدود 2,500,000 تا 3,500,000 میلیون تومان در ماه دست یابید و چنانچه سابقه شغلی شما بین 3 تا 7 سال باشد این میزان حقوق ماهیانه بین 3,500,000 الی 8,000,000 میلیون تومان خواهد رسید. اگر هم به عنوان ارشد و یا مدیر بازاریابی دیجیتال می خواهید مشغول به کار شوید، درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ می تواند تا 10 میلیون تومان به علاوه پورسانت افزایش داشته باشد.

 

آیا یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ می تواند آینده شغلی افراد را تضمین کند؟

با یادگیری این مهارت، می توانید به دیگر کسب و کارهای آنلاین کمک کرده و بابت خدمات خود هزینه و درآمد دریافت کنید. از طرفی تمامی کسب وکارها برای پا برجا ماندن نیاز به تبلیغات در سطح اینترنتی دارند که آن بدون دانش دیجیتال مارکتینگ امکان پذیر نیست. به همین منظور اگر این دانش را یاد بگیرید آینده شغلی شما تضمین شده است. زیرا همیشه برای دانش و خدمات شما متقاضی وجود دارد.

جنبه دیگر یادگیری دیجیتال مارکتینگ برای خود فرد است. بدین صورت که شخصی که دارای کسب وکار اینترنتی می باشد با آموزش و یادگیری این دانش می تواند شغل خود را گسترش دهد. در نتیجه دیگر نیازی به افراد دیگر برای بازاریابی خود نداشته باشد. البته این کار کمی دشوار است. زیرا شما علاوه بر تمرکز بر روی کسب وکار و حرفه خود، باید بر روی قسمت بازاریابی و تولید محتوا و …. نیز تمرکز کرده تا به نتیجه خوب برسید.

توصیه ما این است که این کار را به افراد حرفه ای و با تجربه در زمینه دیجیتال مارکتینگ بسپارید. دراین صورت بابت تبلیغات و بازاریابی خود اطمینان کامل داشته و دیگر نیازی نیست که وقت خود را صرف یادگیری و یا انجام این امور کنید. بلکه همان زمان را به می توانید صرف گسترش کسب وکار خود کنید.

 

سخن پایانی

روند رو به رشد دیجیتالی شدن کسب و کارها، نیاز به افراد حرفه‌ای را ایجاد کرده است. یعنی افرادی که به خوبی با تجارت و عملکرد دیجیتال مارکتینگ آشنا هستند. اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای این تخصص را فرا بگیرید و در آینده از آن درآمد بیشتری کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از دوره‌های تخصصی آموزشگاه دارکوب بهره‌مند شوید.

شرکت طراحی سایت دارکوب چندین سال است در زمینه‌های تبلیغات دیجیتال، تولید محتوا، طراحی سایت و سئو، آموزش طراحی سایت و طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ با برندهای مختلف کار می‌کند و با توجه به سابقه فعالیت خود در این زمینه‌ ها می‌تواند به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد.

 

 

لیست دوره های آموزشی آموزشگاه طراحی سایت و سئو دارکوب:

  • آموزش CSS ، آموزش HTML 
  • آموزش bootstrap 
  • آموزش سئو و بهینه سازی سایت 
  • آموزش طراحی قالب وردپرس  
  • آموزش PHP و Mysql 
  • آموزش طراحی سایت ریسپانسیو 
  • آموزش JavaScript & jQuery & Ajax 
  • آموزش طراحی قالب جوملا 
  • آموزش فتوشاپ  
  • آموزش اینستاگرام