دوره آموزش اینستاگرام
دوره آموزش اینستاگرام
جهت مشاوره با شماره 02122385294 تماس بگیرید
پیشنیاز ندارد
در دنیای امروزی که فناوری ارتباطات به سرعت در حال پیشرفت است، شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در ارتباط بین افراد و برندها دارند. از جمله این شبکه ها، اینستاگرام با بیش از دو میلیارد کاربر فعال و میانگین 11 ساعت مصرف ماهانه، به یکی از مهمترین و محبوبترین پلتفرم های اجتماعی تبدیل شده است. در این راستا، برای دستیابی به موفقیت، آموزش استراتژی های سئو اینستاگرام برای ارتباط و جذب مخاطبان، امری اساسی است.
اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی پرمخاطب است که برای موفقیت در آن باید به درستی آموزش دید. اگرچه کار با این پلتفرم به ظاهر ساده و آسان می آید اما دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام اصول و قواعد خاص خود را دارد.
با توجه به گزارشات و آمارهای موجود مشخص شده که اینستاگرام تاثیر بسزای در فروش محصولات و خدمات و بطور کلی بر نحوه عملکرد مشاغل داشته است؛ اما در همین حین بسیاری از افراد نیز بوده اند که کسب و کاری را در این بستر راه اندازی کرده و به موفقیت نرسیده اند. دلیل این امر آن است که اینگونه افراد به درستی آموزش ندیده و با الگوریتم ها، قوانین و ابزارهای اینستاگرام آشنا نمی باشند و روش های کسب درآمد از اینستاگرام را بلد نیستند.
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
همانطور که در موارد فوق نیز به آن اشاره شد، اینستاگرام شبکه و پلتفرمی بوده که با ارائه طیف گسترده ای از روش ها، موجب شده تا کاربران بتوانند از مزایای آن بهره ببرند. برای اینکه به درک درستی از دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام برسید، در ابتدا باید با دو مفهوم بازاریابی اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) و الگوریتم آن آشنایی داشته باشید.
تعریف بازاریابی اینستاگرام
منظور از بازاریابی اینستاگرام، نوعی بازاریابی و جذب مخاطب از طریق پلتفرم و شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد. بسیاری از صاحبان مشاغل با افزایش مشتری و مخاطب از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی، موجب رونق کسب و کار خود شده اند.
برخی از اینکه افراد از طریق روش های پرداختی نظیر تبلیغات در صفحه های مختلف مخاطبان خود را جذب کرده و عده ای از مشاغل نیز تنها از طریق روش های پرداخت نشده همانند انتشار پست ها و استوری های خاص، تعامل با کاربران از طریق کامنت و نظرات و غیره موجب افزایش بازدید و اعتبار برند و صفحه خود گشته اند.
الگوریتم اینستاگرام
همانند هر شبکه اجتماعی دیگر، اینستاگرام نیز الگوریتم خاص خود را دارد؛ بنابراین برای بهتر دیده شدن نیاز است تا به خوبی با الگوریتم و قوانین این شبکه اجتماعی آشنا باشید.
بسیاری از افراد بر این باورند که الگوریتم اینستاگرام موجب شده تا روند دیده شدن پیج و صفحه آنها دچار مشکل شده و به خوبی به اهداف خود دست نیابند این در حالی است که اگر بر طبق الگوریتم اینستاگرام عمل نمایید، این قوانین و مقررات می تواند در سریعترین زمان ممکن شما را به تمام اهدافتان برساند. تنها کافی است که محتوایی باکیفیت تولید کرده تا نیازهای مخاطبانتان برطرف گردد.
آموزش دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام
بازاریابی در اینستاگرام دارای روش ها و انواع مختلفی است. به این منظور در این قسمت به انواع نمونه های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در اینستاگرام می پردازیم.
1. انتشار محتوای ارگانیک و یونیک
انتشار یک محتوای ارگانیک که کپی از یک صفحه دیگر نباشد، یکی از روش های تبلیغات اینترنتی در قالب پست، استوری و سایر روش های پرداخت نشده می باشد. در صورتی که بتوانید مخاطبان خود را به وسیله یک محتوای ارگانیک به سمت کسب و کار خود جذب کنید، می توانید نظر مخاطبان و مشتریان زیادی را به خود جلب کرده و فروش محصولات خود را افزایش دهید.
معرفی اپلیکیشن های تولید محتوا برای اینستاگرام
بدون شک، در اینستاگرام ایجاد محتوای با کیفیت یکی از عوامل اساسی برای داشتن حضور آنلاین قوی است. اگر به دنبال افزایش فالوور و ایجاد حضور قوی در اینستاگرام هستید، باید به بررسی برنامه هایی که به طور ویژه برای این منظور طراحی شدهاند، بپردازید. این برنامه ها ابزار هایی هستند که به شما کمک میکنند تا برنامهریزی مناسبی برای ارسال پست ها، تحلیل و مدیریت فعالیت های شبکه اجتماعی خود را انجام دهید.
Canva برای اینستاگرام
اگر به دنبال راهی برای ایجاد محتوای باکیفیت در اینستاگرام هستید، بهترین راه برای انجام این کار استفاده از اپلیکیشن Canva است. با استفاده از ابزار های متنوع Canva، میتوانید تصاویر جذاب و منحصر به فردی را برای اینستاگرام ایجاد کنید. از قابلیت های طراحی Canva میتوانید برای ایجاد پست های استوری، پست های اصلی، کارت های تبریک و حتی طراحی های ویژه برای محصولات یا خدماتتان استفاده کنید.
این اپلیکیشن با ارائه کتابخانه گسترده از قالب های رایگان و ممتاز، به کاربران امکان میدهد تا به راحتی تصاویر زیبا و حرفهای را بدون نیاز به منابع زیاد ایجاد کنند. همچنین، Canva به شما امکان میدهد تا با ایجاد مسابقات، ارتباط بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید.
ابزار همهفنحریف Bing
اپلیکیشن بینگ که از هوش مصنوعی قدرت میگیرد، تحول بزرگی در تولید محتوا برای اینستاگرام ایجاد کرده و تولید محتوای بصری سهبعدی را برای افراد عادی هم ممکن میسازد. اپلیکیشنهای زیادی بعد از معرفی تکنولوژی هوش مصنوعی به بازار عرضه شدهاند اما وجه تمایز آنها با اپلیکیشن Bing، همین امکان تولید تصاویر سهبعدی است. علاوهبراین، اپلیکیشن این شرکت رابط کاربری مناسبی دارد و بهراحتی مورد استفاده قرار میگیرد. از دیگر مزایای این اپ میتوان به امکان تغییرات متنوع و ایجاد عکسهای بسیار متفاوت اشاره کرد که با استفاده از الگوریتمهای پیشرفته به شما کمک میکنند تا تصاویری واقعی و با کیفیت بالا بسازید.
Reelsapp video trends برای دوستداران ریلز
این اپلیکیشن هم یکی از ابزارهای مفید برای تولید محتوای بصری در اینستاگرام است که به شما اجازه میدهد تا ویدیوهای باکیفیت و همگام (Sync) با ریتم موسیقی مدنظرتان بسازید. کار با آن بسیار ساده است و میتوانید ریلز موردنظرتان را در عرض چند دقیقه با طی کردن تنها چند مرحله، ایجاد کنید. در این اپ، بیش از 250 گزینه مختلف برای انتخاب وجود دارد و شما میتوانید عکس یا ویدیوی مورد نظرتان را از بین آنها انتخاب یا آپلود کنید.
یکی از جذابیتهای Reelsapp video trends این است که به شما اجازه میدهد تا از 40 قالب ریلز آماده، بدون پرداخت هرگونه هزینهای استفاده کنید و بعد از ساخت ویدیو هم بهراحتی به شما امکان دانلود و استفاده از آن را میدهد. چه چیزی بهتر از این؟!
Pinterest، اپلیکیشنِ دوستداشتنی
برای کسانی که میخواهند محتوای تصویری استاندارد و قابل قبولی در اینستاگرام منتشر کنند، پینترست یک ابزار ضروری است. این اپلیکیشن جذاب و کاربردی، دنیایی بیانتها از تصاویر باکیفیت را بهصورت رایگان در اختیار شما میگذارد تا از آنها استفاده کنید یا ایده بگیرید. در Pinterest میتوانید محتوایی را که میپسندید را پین کنید تا بعد به آن برگردید یا آن را در فولدر موردنظرتان در اپ قرار بدهید تا دوباره به آن مراجعه نمایید.
Inshot، جعبهابزار تولیدکنندگان محتوا
اپلیکیشن Inshot یک نرمافزار ادیت عکس بهحساب میآید که به کمک آن میتوانید از عکس سادهای که گرفتهاید، یک دنیای جادویی و خارقالعاده بسازید و این دقیقا همان چیزی است که برای یک صفحه اینستاگرام جذاب نیاز دارید. با استفاده از این اپ، میتوانید از ترندها باخبر شوید، قوه تخیل خودتان را بهبود ببخشید و به دنیایی از تصاویر و ایدهها دسترسی پیدا کنید. پس حتما Inshot را روی گوشی خود نصب داشته باشید!
Capcut، برای تبدیل معمولی به حیرتانگیز!
ویرایشگر Capcut نه فقط کیفیت ویدیوهای شما را افزایش میدهد، بلکه به آن جذابیتهای گرافیکی و بصری فراوانی اضافه میکند تا از یک محتوای معمولی، به یک ویدیوی فوقالعاده تبدیل شود. در این اپلیکیشین میتوانید علاوه بر ادیت ویدیو، استایل آن را تغییر بدهید، به آن موزیک اضافه کنید و ادیتهای پیشرفتهای مثل حرکت آهسته و چندین قابلیت دیگر را هم روی آن اعمال نمایید تا نتیجهای حیرتانگیز به دست بیاید؛ بنابراین، اگر یک صفحه اینستاگرامی را اداره میکنید، حتما به ویرایشگر Capcut نیاز دارید!
2. آموزش تعامل در اینستاگرام
بدون شک، اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی، برای تعاملات بسیار مناسب است. در اینستاگرام تصاویر و ویدیو های باکیفیت و مرتبط میتوانند به سرعت اولین لایک ها و نظرات را جلب کنند. در چند سال گذشته، با تحولات رو به رشد در فضای مجازی، محتوا های بصری و به ویژه محتوا های ویدیویی، به پادشاهان اجتماعی تبدیل شدهاند.
این نوع محتو اها به دلیل قدرت بصری و توانایی جذب توجه بیشتر، به عنوان ابزار های بسیار مؤثری برای کسب و کارها در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی تبدیل شدهاند. اما اینکه چگونه میتوانید به طور پایدار نرخ تعامل را در اینستاگرام افزایش دهید، به مجموعهای از عوامل بستگی دارد که در زیر به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم:
به طور منظم، ترجیحا روزانه پست کنید
اگر هرگز محتوایی در اینستاگرام خود منتشر نکنید، امکان درگیری و تعامل با دنبالکنندگان شما به شدت کاهش مییابد. حتی اگر استراتژی محتوایی برنامهریزی شده و کارآمدی داشته باشید، اما اگر محتوای کافی تولید نکنید، این استراتژی شکست خواهد خورد.
به هیچ وجه لازم نیست روزانه هزار عکس را منتشر کنید، بلکه تمرکز بر محتوای با کیفیت و جذاب مهم است. یک عکس با کیفیت و معنادار میتواند تاثیر بیشتری داشته باشد تا چندین عکس بیمحتوا. همچنین حفظ تنوع در محتوا و ارائه مطالب متنوع و جذاب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
به عنوان یک برند، هدف شما باید ارائه محتوایی باشد که افراد را به تفکر و ارتباط دعوت کند و به آنها انگیزه بدهد تا با شما ارتباط برقرار کنند و به دیدگاه های شما علاقه مند شوند. کاربران اینستاگرام به دیدن مطالب ارزشمند عادت کردهاند و اغلب انتظار دارند که محتوایی با کیفیت و جذاب را مشاهده کنند. اگر با دقت به بسیاری از حساب های کاربری گسترده در اینستاگرام نگاه کنید، متوجه خواهید شد که کیفیت تصاویر معمولاً بسیار بالاست.
با آموزش استراتژی های اینستاگرام، به وضوح متوجه خواهید شد که تولید محتوای با کیفیت و منظم نیازمند برنامهریزی و استراتژی مناسب است. برای این منظور، با زمانبندی مناسب برای انتشار محتوا، تعیین موضوعات مختلف برای محتوا ها، استفاده از ابزار ها و تکنیک های متنوع میتوانید تأثیرگذاری تولید محتوای خود را افزایش دهید.
زمانی که بیشترین کاربران آنلاین هستند محتوا را ارسال کنید
بازاریابان دیجیتال میدانند که فعالیت منظم و پیوسته در شبکه های اجتماعی برای حضور موثر و افزایش دیده شدن بسیار مهم است. عدم منتشر محتوا در زمان هایی که جمعیت آنلاین فعال است، میتواند منجر به افزایش دیده نشدن محتوا و غیبت از ذهن کاربران شود.
در اینستاگرام، زمان انتشار محتوا اولویتبندی نمیشود. این الگوریتم، متمایل به پیروی از سیستم معروف فیس بوک است که در آن کیفیت و ارتباط از اهمیت بالایی برخوردارند. بنابراین، برای موفقیت در اینستاگرام، استراتژی مناسبی را باید اتخاذ کنید که همیشه زمان مناسب را برای انتشار محتوایتان در نظر بگیرید. با استفاده از ابزار های تحلیل داخلی اینستاگرام، میتوانید به سرعت زمان های ایدهآل برای انتشار محتوای خود را تعیین کنید.
در پست های خود از فراخوان برای اقدام خاص استفاده کنید
اگرچه اینستاگرام ممکن است لینک ها و سایر فعالیت هایی را که کاربران را از سایت یا برنامهشان دور میکند را منع کند، اما این بدان معنا نیست که شرکت شما با وجود این نقص نمیتواند از CTA استفاده کند. به عبارت دیگر، حتی اگر اینستاگرام محدودیت هایی برای استفاده از CTA داشته باشد، شما میتوانید از طریق محتوا و متن پست های خود، کاربران را به اقدام دعوت کنید. نکته این است که اکثر کاربران به این نوع دستورالعمل ها واکنش نشان میدهند.
در این راستا، هنگام ارسال عکس های خود در اینستاگرام، فراخوان هایی مانند (اگر عکس را دوست دارید دو بار ضربه بزنید) یا (دوستی را که میتواند این عکس را لایک کند در بخش نظرات تگ کنید) را نیز در نظر بگیرید. شما میتوانید به سادگی با مشاهده نوع تعامل آن ها متوجه شوید که چنین اقداماتی چقدر موفق هستند. اگر نرخ تعامل افزایش یابد، شما در مسیر درستی هستید و باید این اصل را توسعه دهید.
محتوای محبوب را دوباره ارسال کنید
جهت بهبود و بهینهسازی استراتژی های خود در اینستاگرام، بخشی اساسی از تجزیه و تحلیل شما باید بررسی محتوای محبوبتر باشد. با توجه به تعداد لایک ها و کامنت هایی که هر پست ایجاد میکند، میتوانید به راحتی این اطلاعات را بدست آورید. آموزش استراتژی های اینستاگرام در رابطه با انتشار محتوا در زمان های مشابه یا یکسان، به شما کمک میکند تا مبنای خوبی برای مقایسه میزان موفقیت خود داشته باشید.
با این رویکرد، شما میتوانید الگو های عملکرد محتوایی خود را شناسایی کرده و از آنها برای بهبود کیفیت و جذابیت محتوایتان بهرهمند شوید.
از یک هشتگ ویژه برای برند خود استفاده کنید
هشتگ ها یکی از قدرتمندترین ابزار های اینستاگرام برای جلب توجه و افزایش دیده شدگی هستند. حتی اگر به تازگی فعالیت های اینستاگرام خود را شروع کردهاید، استفاده از هشتگ ها توصیه میشود. با استفاده از هشتگ های مناسب، میتوانید محتوایتان را به دقت به مخاطبانی که به آن علاقهمندند، ارائه دهید. به علاوه، زمانی که افراد شما را تگ میکنند یا از هشتگ های شما استفاده میکنند، باعث میشود که برند شما بهتر و بیشتر شناخته شود.
با انجمن خود تعامل داشته باشید
برای افزایش تعامل با مخاطبان، حضور فعال و پاسخگویی به بازخورد ها از اهمیت ویژهای برخوردار است. این امر یکی از اصول اساسی در مدیریت محتواهاست. اگر نظراتی در مورد محتوای خود دریافت میکنید، باید از آنها استقبال کرده و به آنها پاسخ دهید.
پاسخ های خود را به شکل ساده و مختصر نگه دارید، اما از تغییر دادن آن ها خودداری کنید. این امر نشان میدهد که شما به بازخورد های دریافتی توجه میکنید. به یاد داشته باشید که این تعاملات نه تنها رابطه شما با مخاطبانتان را بهبود میبخشد، بلکه نیز اعتماد آنها را تقویت میکند که این امر در مسیر برندسازی شما بسیار ارزشمند است.
علاوه بر این، استفاده از هشتگ های مناسب در نظرات، امکان دسترسی بیشتر به مخاطبان مرتبط با موضوعات خود را فراهم میکند و این امر میتواند باعث افزایش تعامل و رشد شما در این شبکه اجتماعی شود.
از پروفایل با کیفیت بالا استفاده کنید
در اینستاگرام لینک های خارجی به کالا های کمیاب اغلب با جذابیت زیادی همراه هستند، اما استفاده از آنها باید با آموزش استراتژی های اینستاگرام صورت گیرد. اگرچه امکان فهرست کردن آدرس سایت در پست ها و نظرات وجود دارد، اما متاسفانه پیوند های قابل کلیک این امکان را ندارند.
به همین دلیل، لینک های قابل کلیک فقط در بخش نمایه شما میتوانند کارایی داشته باشند. در این بخش میتوانید به صفحه فرود خود اشاره کنید، کاربران را به سایت خود هدایت کنید یا حتی آنها را به آخرین مقاله وبلاگ خود معطوف کنید.
استفاده از لینک ها در پروفایل اینستاگرام تنها بخشی از آن است. درواقع، عکس پروفایل به عنوان کارت ویزیت عمل میکند، بنابراین باید به دقت انتخاب شود. از تصویر یا عکسی که با نظریه های بصری شما یا شرکت شما همخوانی دارد و بهترین ایده ها را نمایش میدهد، استفاده کنید. این تصویر باید از سایر پروفایل های اینستاگرام متمایز باشد.
این موضوع در مورد توضیحات هم صدق میکند. با فضای محدودی که در این بخش دارید، باید توانایی خود را در ابراز هدف و محتوای پروفایل خود نشان دهید. توضیحات شما باید کوتاه، شیرین و مختصر باشند، اما بهطور کامل هدف از حساب کاربری شما را بیان کنند. این کار باعث میشود که کاربران بفهمند که از دنبال کردن شما چه انتظاری دارند و این امر به تعامل و رشد پروفایل شما کمک میکند.
3. آموزش الگوریتم های اینستاگرام
الگوریتم های اینستاگرام سیستمی پیچیده از قوانین و سیگنال هایی هستند که محتوا را بر اساس عوامل مختلف رتبهبندی میکنند. هدف اصلی این الگوریتم ها ارائه محتوای مرتبط با علایق و نیاز های هر کاربر است، اما اهداف آنها ممکن است متفاوت باشند. در ادامه آموزش استراتژی های اینستاگرام، به معرفی و توضیح الگوریتم های اصلی اینستاگرام میپردازیم:
الگوریتم فید اینستاگرام
فید فضایی منحصر به فردی است که تجربه شخصی شما را در اینستاگرام تعیین میکند. بیشترین فعالیت و تعاملات شما در این بخش رخ میدهد. در این فید، محتوا هایی از حساب هایی که دنبال میکنید، پست های توصیهشده بر اساس علایق شما و تبلیغات نمایش داده میشود.
- سابقه فعالیت و تعامل شما: الگوریتم اینستاگرام به فعالیت ها و تعاملات گذشته شما نگاه میکند تا بفهمد با چه محتوایی درگیر شده اید.
- اطلاعات در مورد پست: محبوبیت پست، تعداد لایک، کامنت، ذخیره و به اشتراک گذاری و زمان ارسال از جمله اطلاعاتی هستند که در رتبهبندی پست ها مورد بررسی قرار میگیرند.
- اطلاعات مربوط به حساب: تعاملات کاربران با حساب، فراوانی ارسال پست ها و نسبت تعاملات کاربران با پست ها نیز به الگوریتم اطلاعاتی ارائه میدهد تا حساب های جذاب برای شما را تشخیص دهد.
بر اساس این عوامل، الگوریتم اینستاگرام پیشبینی میکند که کدام پست ها و حساب ها ممکن است به اندازه کافی برای تعامل با شما جذاب باشند. هرچه احتمال تعامل با محتوا بیشتر باشد، آن پست ها و حساب ها رتبه بالاتری دریافت میکنند و بنابراین در فید شما بالاتر نشان داده میشوند.
الگوریتم استوری اینستاگرام
داستان های هر حسابی که دنبال میکنید، در بالای فید شما نمایش داده میشود. این داستان ها فضایی تعاملی را از طریق نظرسنجی یا پرسش ایجاد میکنند و به کسبوکار ها اجازه میدهند در حین ایجاد تعامل به راحتی با مخاطبان خود در تماس باشند. سیستم رتبهبندی در داستان ها مانند فید عمل میکند، به این ترتیب که داستان ها با بیشترین تعاملات و جذابیت، در بالای لیست نمایش داده میشوند.
- سابقه مشاهده شما: داستان های حساب هایی که به طور متناوب مشاهده میشوند، اولویتبندی میشوند، زیرا فرض میشود که این حساب ها مهمترین داستان هایی هستند که شما ممکن است از دست بدهید.
- سابقه محبوبیت داستان: با توجه به تعاملات شما مانند لایک یا پاسخ به پیام های مستقیم (DM)، الگوریتم مشخص میکند که شما چقدر با داستان های یک حساب درگیر میشوید.
- نزدیکی شما به خالق داستان: الگوریتم به رابطه کلی شما با حساب داستان نگاه میکند و مشخص میکند که چقدر احتمال دارد که شما به تماشای داستان های آن حساب علاقهمند باشید.
الگوریتم حلقه های اینستاگرام
فید به حلقه هایی از حساب ها اشاره دارد که شما آنها را دنبال نمیکنید، اما محتوای آن ها ممکن است برای شما جالب باشد. در آموزش استراتژی های اینستاگرام، این بخش از فید به شما امکان میدهد تا سازندگان و محتوای جدیدی را کشف کنید که شاید قبلاً در نظر نداشتهاید. برای حلقه ها، تمرکز اصلی بر روی سرگرمی و لذت است.
در رتبهبندی این حلقه ها، احتمال اینکه شما یک حلقه را تا آخر تماشا کنید نقش بسیار مهمی ایفا میکند. این روند باعث میشود تا محتوا های جذابتر و با کیفیتتر به شما پیشنهاد شود.
- فعالیت گذشته شما: این الگوریتم مشاهده میکند کدام پست ها را در گذشته دوست داشتهاید، نظر دادهاید، به اشتراک گذاشتهاید و ذخیره کردهاید. این اطلاعات به الگوریتم کمک میکند تا بفهمد کدام پست ها ممکن است برای شما جذاب باشند.
- تعامل گذشته شما با حساب ها: الگوریتم بررسی میکند که شما در گذشته با محتوای حساب های مختلف چقدر تعامل داشتهاید. سپس بر اساس این تعاملات، تصمیم میگیرد که پست های آن حساب ها چقدر مرتبط با علایق شما هستند.
- اطلاعات در مورد حلقه ها: الگوریتم اطلاعاتی مانند کپشن، هشتگ ها و نوع محتوا را در نظر میگیرد. همچنین، سطح محبوبیت کلی پست و حساب را نیز در نظر میگیرد.
- هویت پستکننده: الگوریتم مشاهده میکند که حسابی که پست را ارسال کرده است چه سطح تعامل و فالوور دارد. این اطلاعات به الگوریتم کمک میکند تا محتوای متنوعی را برای نمایش به شما پیدا کند.
الگوریتم کاوش اینستاگرام
برگه کاوش یکی از بهترین ابزار ها برای آموزش استراتژی های اینستاگرام است که به شما کمک میکند محتوای جدید و جذاب را کشف کنید. این برگه به شما عکس ها و ویدیو هایی را نشان میدهد که ممکن است تاکنون دنبال نکرده باشید، اما میتوانند جذابیت بیشتری داشته باشند. از این راه، میتوانید به دنبال فالوور های جدید بگردید و با محتوای جذاب آنها ارتباط برقرار کنید.
الگوریتم کاوش اینستاگرام برای انتخاب محتوا هایی که به شما نمایش داده میشود، از فعالیت ها و تعاملات گذشته شما استفاده میکند. این امر شامل عملیاتی مانند لایک کردن، نظر دادن، اشتراکگذاری و ذخیره محتواهاست. با توجه به این تعاملات، الگوریتم براساس احتمال درگیری شما با محتواها، آنها را رتبهبندی میکند تا به شما محتوایی را ارائه دهد که با سلیقه و علایق شما همخوانی دارد.
- تعامل کاربران با پست: تعداد لایک ها، کامنت ها و اشتراکگذاری ها نشان میدهد که پست جدید محبوب است یا خیر.
- سابقه تعامل شما: الگوریتم بررسی میکند که شما در گذشته با کدام نوع محتوا (مثلاً عکس یا ویدیو) بیشتر درگیر شدهاید و سپس سعی میکند محتوای مشابه را به شما نشان دهد.
- سابقه تعامل با حسابها: الگوریتم نگاه میکند که آیا شما قبلاً با حساب کاربری تعامل داشتهاید یا خیر و اگر داشتهاید، چه نوع محتوایی برای شما جذاب است.
- اطلاعات مربوط به حساب پستکننده: الگوریتم مشاهده میکند که چه تعداد کاربر در چند هفته گذشته با حساب کاربری تعامل داشتهاند و آیا محتوای آن حساب افراد را درگیر کرده است یا خیر.
تعامل با محتوا در الگوریتم اینستاگرام نیروی محرکه بسیار قوی است. هر چه بیشتر افراد با محتوای شما تعامل داشته باشند، رتبهبندی شما در اینستاگرام بهبود مییابد و محتوای شما به افراد بیشتری نمایش داده میشود. بنابراین، برای دستیابی به موفقیت در اینستاگرام، ایجاد محتوای جذاب و ارائه محتواهایی که تعاملات بیشتری را به دنبال دارند، بسیار مهم است.
4. آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ
در تمام زمینه ها در اینستاگرام از مد گرفته تا تکنولوژی، همواره افرادی بوده که به عنوان اینفلوئنسر و تاثیرگذار فعالیت می نمایند. از آنجایی که این افراد تعداد دنبال کننده های زیادی داشته و به عنوان تاثیرگذاران حرفه خود شناخته می شوند، می توانند تاثیر زیادی در فروش و استفاده از یک محصول نیز داشته باشند.
نکته قابل توجه اینجاست که برای استفاده از بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ، نیاز است تا فردی را انتخاب کنید که در حوزه و حرفه کاری شما به درستی و به طور جد فعالیت نماید.
5. آموزش تبلیغات در اینستاگرام
انتشار تبلیغات، یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام بوده که می تواند با سرعت بالاتری موجب افزایش فالور و در نهایت افزایش نرخ فروش محصولات و خدمات شود.
با به اشتراک گذاشتن محصولات یا خدمات خود، میتوانید مخاطبان خود را تشویق کنید تا به خرید و استفاده از خدمات شما ترغیب شوند. این رویکرد نه تنها اعتماد به برند شما را افزایش میدهد، بلکه دیدگاه های جدید را در مورد برندتان ارائه میدهد.
یکی از مثال های واقعی استفاده از این رویکرد، مسابقه StarbucksCup از برند استارباکس است. در این مسابقه، مشتریان دعوت میشوند تا طرح های هنری خود را بر روی فنجان های استارباکس بسازند و آن ها را به اشتراک بگذارند.
تبلیغات در قالب های زیر انجام می شود.
- تبلیغات از طریق ویدیو و تصویر
انتشار ویدیوها و تصاویر تبلیغاتی همانند انتشار یک محتوای ارگانیک است با این تفاوت که در اینگونه محتواها یک برند و صفحه تبلیغ خواهد شد. همانطور که از نام این نوع تبلیغات مشخص است، تبلیغات ویدئویی از طریق پخش ویدیو و تبلیغات تصویری از طریق پخش یک تصویر انجام خواهد شد. اینگونه تبلیغات شامل انجام یک درخواست و عمل نظیر اکنون خرید کنید، اکنون ثبت کنید، بیشتر بدانید و غیره نیز می باشند. - تبلیغات Carousel
برخی از پست ها دارای چندین اسلاید بوده و به شما امکان انتشار حداکثر 10 تصویر و یا ویدئو را می دهند. از این رو می توانید تبلیغات خود را سازماندهی کرده و به صورت هدفمند 10 اسلاید بسازید. بطور مثال اگر دارای یک صفحه فروشگاهی هستید، می توانید در هر صفحه یکی از محصولات را به نمایش بگذارید. نکته قابل توجه اینجاست که هر اسلاید می تواند لینک و پیوند خاص خود را داشته باشد. - تبلیغات استوری
تبلیغات در استوری یکی از بهترین شیوه های تبلیغات اینترنتی از طریق اینستاگرام می باشد تا جایی که سهم تبلیغات در سه ماهه دوم سال 2019 از 9 درصد به 18 درصد افزایش یافت. دلیل این امر آن است که خلاقیت در استوری بالا بوده و به شیوه های مختلف می توان مخاطب را ترغیب کرد که از محصولات و خدمات شما استفاده نماید. - پست های Shoppable
یکی از ویژگی های برتر اینستاگرام که در سال 2018 آن را عرضه نمود، Shopping Instagram می باشد. این ویژگی این امکان را به فرد می دهد تا بتواند بر روی هر محصول یک تگ و برچسب قرار دهد. بر اساس زمانی که کاربر، مخاطبان و مشتریان بالقوه بر روی محصول مورد نظر خود کلیک کرده تا اطلاعات کاملتری در این باره کسب نمایند، بدون اینکه نیاز باشد از برنامه اینستاگرام خارج شوند، مستقیماً وارد صفحه فروش آن محصول در وب سایت مورد نظر خواهند شد. بدین ترتیب کاربران به سرعت و بدون اتلاف وقت، برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید محصول وارد صفحه مربوطه خواهند شد.
آنچه که هر کسب و کاری باید قبل از ارسال پست در اینستاگرام بداند!
با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، اینستاگرام فرصت های بسیاری را برای کسب و کارها ارائه میدهد تا به چشماندازهای جدید دسترسی پیدا کرده و با استفاده از آنها، برند خود را برجسته کنند. با این حال، این حضور پررنگ و فعال رقابت بیشتری نیز به همراه دارد. بنابراین، برای موفقیت در این زمینه، باید اقدامات متفاوتی را انجام دهید. در آموزش استراتژی های اینستاگرام، قبل از ارسال هر پست مهم است که چند نکته را در نظر بگیرید:
زیرنویس بنویسید
قبل از ارسال هر پست در اینستاگرام، لازم است که کپشنی مناسب و جذاب برای آن بنویسید که حالت و محتوای عکس را به درستی منعکس کند. کپشن میتواند نقش بسیار مهمی در موفقیت یا شکست یک پست داشته باشد، بنابراین از اهمیت آن نباید اغفال شود. تلاش کنید که در کپشن خود شخصیت و انگیزه خود را نشان دهید. این امر باعث میشود که مخاطبان با پست شما ارتباط برقرار کنند.
هشتگ اضافه کنید
از هشتگ ها به عنوان ابزاری قدرتمند برای دستهبندی محتوا و کمک به کاربران در یافتن مطالب استفاده میشود. قبل از ارسال هر پست در اینستاگرام، بهتر است که چند دقیقه وقت بگذارید و هشتگ های محبوب و مرتبط با موضوع محتوای خود را جستجو کنید. سپس، چند هشتگ مرتبط را به پست های خود اضافه کنید.
اما باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از هشتگ ها میتواند منجر به شناخته شدن پست شما را به عنوان اسپم شود و به جای کمک به دسترسی به محتوا، مخاطبان را از پست شما دور کند.
پروفایل های مرتبط را تگ کنید
استفاده از تگ کردن حساب های مرتبط در عکس های خود، راه عالی برای افزایش دیدپذیری و تعامل با دنیای گسترده اینستاگرام است. به عنوان مثال، اگر شما عکاس هستید، میتوانید هر حساب کاربری مرتبط را که میتواند مدل، آرایشگر یا حتی طراح باشد، در عکس های خود تگ کنید. این کار باعث میشود که حساب های مورد توجه به دست فالوورهای شما برسند و باعث افزایش تعامل و تبادل نظر با آنها شود.
مکان را تگ کنید
اضافه کردن برچسب جغرافیایی به تصاویر یا ویدیو های اشتراکگذاری شده در اینستاگرام، به شما کمک میکند تا دید آن را بهبود ببخشید و ارتباط بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید. این برچسب ها میتوانند شامل برچسب های عمومی مانند نام یک شهر یا مکان خاص در عکس یا ویدیو باشند.
با اضافه کردن برچسب جغرافیایی، کاربران میتوانند محتوای شما را بر اساس مکان مشخصی که در آن گرفته شده یا ضبط شده است، پیدا کنند. این امر به کاربران کمک میکند تا مطالب مرتبط با مکان های مورد علاقه خود را بیابند و با شما و محتوایتان ارتباط بیشتری برقرار کنند.
پس از ارسال پست در اینستاگرام چه باید کرد؟
پس از ارسال محتوای خود در اینستاگرام، مراقبت و مدیریت پروفایل شما نیاز به توجه ویژه دارد تا بتوانید از پتانسیل ارتباطی این شبکه اجتماعی به بهترین شکل استفاده کنید. در آموزش استراتژی های اینستاگرام به عنوان صاحب یا مدیر کسب و کار، این موارد را باید پس از ارسال محتوا در نظر بگیرید:
اشتراک گذاری مجدد پست ها در استوری ها
اشتراکگذاری مجدد پست ها استراتژی برای جذب مخاطب بسیار موثر است و به دستیابی به بیشترین افراد ممکن کمک میکند. این عمل، محتوای شما را در مقابل دید تعداد بیشتری از کاربران قرار میدهد و به شما کمک میکند تا دیدگاه و تعاملات خود را با جمعیت گستردهتری به اشتراک بگذارید. این اقدام به فالوور های شما اجازه میدهد تا همیشه بروز باشند و از فعالیت ها و محتوای جدید شما آگاه شوند.
محتوای خود را توزیع کنید
محتوایتان را در پلتفرم های مختلف رسان ههای اجتماعی تبلیغ کنید. به عنوان مثال، پس از ارسال یک پست در اینستاگرام، میتوانید محتوایتان را در فیس بوک، توییتر و سایر پلتفرم ها با اشتراک گذاری پیوند به پست اصلی، به اشتراک بگذارید. این روش، بهبود دیدگاه و شناخت مخاطبان درباره شما و کسب و کار را تسریع میبخشد و باعث افزایش تعاملات و فعالیت های شما در فضای آنلاین میشود.
بینش ها را بررسی کنید
هنگامی که پستی را در اینستاگرام به اشتراک میگذارید، بررسی بینش برای مشاهده عملکرد پست بسیار ضروری است. با نگاه کردن به بینش ها، میتوانید اطلاعاتی مانند تعداد بازدید ها، تعداد لایک ها و تعداد نظر ها را مشاهده کنید. این اطلاعات به شما کمک میکنند تا موفقیت پست خود را سنجیده و تحلیل کنید.
ساعات طلایی در اینستاگرام چیست؟
در آموزش استراتژی های اینستاگرام، استفاده از بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام یکی از استراتژی های کلیدی در بهبود نتایج حضور آنلاین شماست. با توجه به اینکه اکثر اکانت های تجاری اینستاگرام فالوور هایی از مناطق مختلف دارند، این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است. اولین گام برای تعیین بهترین زمان ارسال پست، تحلیل زمان بندی تعاملات و فعالیت های مخاطبان است.
شما باید زمان های مختلف را بررسی کرده و آنها را آزمایش کنید تا بفهمید کدام زمان برای ارسال پست برای مخاطبان شما مناسبتر است. بر اساس داده های تعامل مصرفکننده که توسط Sprout Social تجزیه و تحلیل شده است، میانگین بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای حساب های تجاری، بین 2 تا 3 بعد از ظهر به وقت مرکزی آمریکا (CDT) است.
اما، این مسئله هنوز به این سادگی نیست. به عنوان مثال، ممکن است ساعت 2 تا 3 بعد از ظهر بهترین زمان برای ارسال پست باشد، اما پنجشنبه ممکن است بهترین روز باشد. اگر پستی را در روز پنجشنبه در ساعت 5 بعد از ظهر منتشر کنید، احتمالاً بهتر از ساعت 5 بعد از ظهر هر روز دیگری کار میکند.
از این رو، با توجه به این داده ها، تعیین بهترین زمان ارسال پست برای حساب تجاری خود نیاز به آزمایش و تجربه دارد تا بهترین ترکیب از روز ها و زمان ها را برای ارتباط با مخاطبان خود ایجاد کنید.
در ایران اکانت Creator بهتر است یا Business؟
داشتن یک اکانت بیزنس در خارج برای کسب و کارها عالی است و به شدت توصیه میشود. صاحب یک اکانت Business میتواند حساب کاربری خود را به اکانت اینستاگرام خود متصل کند و از طریق اینستاگرام محصولات خود را بفروشد. خریدار نیز پرداختی خود را از طریق اینستاگرام انجام میدهد.
متاسفانه به دلیل تحریم ها این امکان از داخل کشور ما وجود ندارد و داشتن یک اکانت بیزنس در داخل ایران حتی برای کسب و کارها نیز به هیچ عنوان توصیه نمیشود. چرا که اصلی ترین مزیت داشتن یک اکانت بیزنس، خرید و فروش داخل اینستاگرام است.
داخل ایران شما نیاز به یک اکانت کریتور دارید و برای خرید و فروش محصولات نیز باید از طریق کارت به کارت مستقیم و یا درگاه های بانکی اقدام کنید.
نحوه ساخت اکانت Creator در اینستاگرام
در اینستاگرام برای سوئیچ کردن اکانت خود به حالت Creator، میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:
- به پروفایل خود بروید و در گوشه سمت راست بالا روی ضربه بزنید.
- حالا روی switch to professional account ضربه بزنید.
- Continue را بزنید.
- حوزه کاری خود را انتخاب کنید و در صورتی که میخواهید در پروفایل شما نمایش داده شود Display on profile را بزنید و در انتها روی Done ضربه بزنید.
- سپس Creator را انتخاب کنید.
با انجام این مراحل، اکانت شما به حالت Creator تغییر میکند و شما میتوانید از ویژگی ها و ابزار های ویژه این حالت بهرهمند شوید.
آموزش تصویری ایجاد یک اکانت Creator
سپس اینستاگرام از شما می خواهد تا حساب اینستاگرام خود را به صفحه فیسبوک خود متصل نمایید. در این صورت نیاز است تا اطلاعاتی نظیر آدرس، شماره تلفن، ایمیل و غیره را ویرایش کرده و بروز سازید. پس از اتمام این کار شما آماده دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام می باشید.
چه چیزی باعث ایجاد یک پروفایل تجاری خوب می شود؟
هنگامی که پروفایل خود را بهینه کرده و یک صفحه تجاری ایجاد می نمایید، نیاز دارید تا صفحه شما همانند یک پیج کاری و تجاری باشد نه یک صفحه شخصی!
- از این رو سعی کنید تمامی عکس ها و لوگوهای منتشر شده در این صفحه با سایر عکس هایی که در وب سایت های شبکه های اجتماعی دیگری که از خود منتشر کردید یکی باشد. دو عنصر اصلی و مهم در ایجاد یک صفحه تجاری، بیوگرافی و عکس پروفایل می باشد. برای عکس پروفایل سعی کنید از لوگو برند خود استفاده کنید تا راحت تر شناخته و معرفی شوید. برای بیوگرافی نیز جملاتی درباره مزایای استفاده از محصولات خود بیاورید.
- می توانید از بیوگرافی به عنوان راحتی برای دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام و تبلیغات استفاده کنید.
- از کاربران خود بخواهید تا با ایجاد هشتگ نام تجاری و برند شما، با شما ارتباط برقرار کرده و در عوض شما نیز برخی از این فعالیت ها را در حساب خود به نمایش بگذارید.
- یک لینک در بیوگرافی پیج خود قرار دهید. این لینک می تواند یک صفحه وب سایت و یا هر صفحه دیگری برای اینستاگرام مارکتینگ شما باشد.
- از ایموجی ها استفاده کنید چرا که این شکلک ها می توانند یک ارتباط بصری و جالب با کاربران ایجاد نمایند.
همانطور که میبینید روش های زیادی برای ارتباط با کاربران وجود دارد. آنچه که باید به خاطر داشته باشید این است که شما تنها 150 کاراکتر دارید از این رو به درستی از محدودیت استفاده نمایید.
قدرتمندترین ویژگی های اینستاگرام برای مشاغل
اینستاگرام از زمان آغاز به کار خود در سال 2010 به ارائه ویژگی های مختلف برای افزایش تجربه کاربری این پلتفرم ادامه داده است. با بروزرسانی های متعددی که تقریباً هفتگی انجام میشوند، ممکن است همگام شدن با تغییرات دشوار باشد.
در حال حاضر، ما در حال تجزیه و تحلیل برترین ویژگی های اینستاگرام هستیم که باید از آنها برای ارتقای حساب خود به سطح بعدی استفاده کنید. از جمله این ویژگی ها میتوان به Reels، استوریها، لایو، تبلیغات و ویژگی های متنوع دیگر اشاره کرد. با استفاده هوشمندانه از این ویژگی ها، میتوانید حساب خود را جذابتر کنید و بازدهی و تعامل کاربران خود را افزایش دهید که این امر به رشد و موفقیت شما در اینستاگرام کمک میکند.
اینستاگرام ابزارها و امکانات زیادی در اختیار کاربران خود قرار داده که با استفاده صحیح از آنها می توانید به راحتی به دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام بپردازید. در زیر به تعدادی از این ویژگی ها و امکانات پرداخته شده است.
Reels
در آموزش استراتژی های اینستاگرام، حلقه ها یکی از بهترین ویژگی ها برای رشد حضور شما در این پلتفرم وسیع است. Reels که در سال 2020 معرفی شد، به کاربران اجازه میدهد تا ویدیو های کوتاه ضبط کنند که میتواند تا 90 ثانیه طول بکشد. پس از ضبط یک حلقه، کاربران میتوانند با استفاده از صدا، جلوه ها و سایر ابزار های خلاقانه، فیلم ها و عکس ها را با هم ویرایش یا کلیپ کنند.
این ویژگی حتی دارای برگه مخصوص به خود در نوار ناوبری فید خانگی است که امکان دسترسی و تعامل بیشتر را فراهم میکند. با استفاده از Reels، شما میتوانید محتوای جذاب و خلاقانهای را ایجاد کنید که جامعه اینستاگرام را به سوی حساب کاربری خود جذب کند و رشد و تعامل بیشتری را برای شما به ارمغان آورد.
به دلیل دیگری نیز برای پیادهسازی Reels در نمایه خود نیاز دارید. الگوریتم اینستاگرام، بیشتر از پست های فید معمولی، پست های Reels را به کسانی که شما را دنبال نمیکنند، توصیه میکند. این ویژگی فرصتی عالی برای افزایش دنبالکنندگان شما فراهم میکند.
Story
استوری اینستاگرام به یکی از ابزار های اساسی برند هایی تبدیل شده است که به دنبال جذب مخاطبان خود با محتوای زودگذر هستند. این ویژگی امکان اشتراک گذاری اجمالی از پشت صحنه، راهاندازی ها یا تبلیغات با زمان محدود را فراهم میکند که احساس فوریت را برای مخاطبان ایجاد میکند.
یکی از مثال های واقعی استفاده از استوری اینستاگرام، نحوه استفاده شرکت نایک است. نایک با استفاده از استوری، توانسته است تصاویر و ویدیو هایی از ورزشکاران خود را به اشتراک بگذارد و از این طریق دیدگاهی منحصر به فرد و معتبر را به مخاطبان ارائه دهد. این اقدام نه تنها باعث ایجاد ارتباط قوی با مخاطبان میشود بلکه احساسی از فوریت و تازگی در محتوا را برای آنها ایجاد میکند.
همانطور که میدانید انتشار استوری نسبت به پست راحت تر بوده و کاربران نیز تعامل بهتری با استوری برقرار می نمایند. در کنار این موارد، محتواهایی که از طریق استوری با دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارید، تنها 15 ثانیه طول کشیده و پس از 24 ساعت نیز از بین خواهند رفت.
بسیاری از افراد از ایده های زیر برای تولید محتوای استوری اینستاگرام استفاده می نمایند.
- به سوالات متداول کاربران خود درباره محصولات، برند و غیره پاسخ می دهند
- درباره پشت صحنه های زندگی، شرکت و برند خود محتواهایی منتشر می کنند تا کاربران نیز درباره این دست موارد اطلاعات کسب نمایند.
- تبلیغات در استوری انجام داده و کسب درآمد می نمایند.
- می توانید از مخاطبان خود درباره یک موضوع نظر خواسته و نظرات آنها را درباره موضوع مورد نظر بدانید.
- داستان، مسابقه و موضوع جالبی برای مخاطبان خود بازگو کرده و از آنها بخواهید محتوای شما را در استوری خود منتشر کرده و در نهایت شما را در آن استوری تگ نمایند.
- و غیره
بدین ترتیب می توانید استوری های خلاقانه ایجاد کرده و نظر کاربران را به خود جلب نمایید.
Live
Live یکی از ابزار های قدرتمند برای تعامل در زمان واقعی است که به شما امکان میدهد به طور مستقیم و زنده با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. با استفاده از این ویژگی اینستاگرام، توصیه میشود که جلسات پرسش و پاسخ، راهاندازی یا رویداد های پشت صحنه را برگزار کنید.
یکی از مثال های واقعی استفاده از Live، استفاده برند دیور است. این برند از اینستاگرام لایو برای پخش برنامه های باند خود استفاده کرده است.
بنابراین با آموزش استراتژی های اینستاگرام و با استفاده از لایو شما میتوانید ارتباط بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید، انعطاف بیشتری در ارائه محتوا داشته باشید و تجربه بی نظیری را برای آنها ایجاد کنید.
همانطور که از نام این ویژگی پیداست، می تواند در هر لحظه به صورت زنده با مخاطبان خود در تماس بوده و با آنها به گفتگو بپردازید. این قابلیت می تواند برای افرادی که خواستار بحث درباره یک رویداد مهم هستند بسیار کاربردی باشند.
البته لازم به ذکر است که از آنجایی که در هنگام ایجاد لایو در اینستاگرام برای مخاطبان شما اعلان ارسال می شود، این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که حتما دارای محتوایی کاربردی و مهم باشید چرا که شما در قبال دنبال کنندگان مسئولیت زیادی داشته و نباید محتوای شما به نحوی باشد که کاربر حس کند با مشاهده و ورود به لایو شما، وقت خود را هدر داده است.
آموزش دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام با دارکوب
دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام نیاز به دانش و اطلاعات کافی در این زمینه داشته و بدون کسب مهارت و دانش اولیه نمی توان در این مسیر به موفقیت رسید. بسیاری از افراد با اطلاعات ناکافی وارد دنیای اینستاگرام شده و علاوه بر اینکه هیچ سودی کسب نکردند، بلکه دچار ضررهای مالی و روحی نیز شده اند.
از این رو توصیه می شود اگر قصد اینستاگرام مارکتینگ و شروع فعالیت در این حوزه را دارید، ابتدا به خوبی و زیر نظر متخصصان این حرفه آموزش دیده تا با شناختی کامل بتوانید از طریق اینستاگرام کسب درآمد نمایید.
آموزشگاه دارکوب، از جمله آموزشگاه های برتر طراحی سایت و سئو بوده که علاوه بر آموزش در این زمینه، به آموزش دیجیتال مارکتینگ و دوره های تخصصی اینستاگرام نیز می پردازد.
یکی از برتری های شرکت در دوره های دارکوب که به دو صورت حضوری و غیرحضوری نیز برگزار می شوند، ارائه مدرک رسمی فنی و حرفه ای از سوی این شرکت می باشد؛ بنابراین با شرکت در دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام می توانید به سادگی تمام موارد لازم برای شروع کسب و کار را آموخته و به صورت اصولی وارد بازار کار شوید.
به یاد داشته باشید که اینستاگرام محیطی پویا و پیچیده است و برای استفاده بهینه از آن، باید با تحولات آن همگام شوید و همیشه به دنبال بهبود و یادگیری باشید. بنابراین، همواره بروز باشید، استراتژی های خود را با دقت تجزیه و تحلیل کنید و از تجربههای گذشته خود یاد بگیرید.
نسبت به جلسه اول استاد خیلی بهتر عملکرد داشتند