آموزش طراحی سایت با مدرک بین المللی

  • نویسنده : الهام کرامتی
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=6168
آموزش طراحی سایت با مدرک بین المللی

امروزه معیار افراد برای انتخاب شغل تغییر کرده است. در گذشته افراد ترجیح می دادند حرفه ای را یاد بگیرند که بتوانند در شرکت های مختلف استخدام شوند. اما امروزه افراد تمایل بیشتری دارند که به مشاغلی مشغول باشند که بتوانند به جز استخدام در سازمان ها و شرکت ها، امکان دریافت پروژه را به صورت مستقل داشته باشند. در واقع افراد برای یادگیری هر حرفه و کاری، به این نکته توجه می کنند که آیا آن حرفه امکان انجام به صورت فریلنسری را دارد یا خیر.

در این میان مولفه های زیادی وجود دارد که باعث می شود فرد تمایل بیشتری برای یادگیری برخی از حرفه ها را داشته باشد. برای مثال آموزش طراحی سایت که تبدیل به یکی از دوره های بسیار پرطرفدار برای افراد شده است. چرا که طراحی سایت یک شغل بسیار منعطف می باشد. یک طراح سایت می تواند به صورت حضوری، دورکاری و یا فریلنسری مشغول باشد. همچنین می تواند به کسب درآمد دلاری برای فرد منجر شود. به همین دلیل بسیاری از کسانی که قصد آموزش طراحی سایت را دارند، ترجیح می‌دهند در جایی به آموزش بپردازند که به آنها مدرک بین المللی وردپرس اعطا گردد. البته درباره این موضوع در ادامه به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد.

چرا مدرک فنی و حرفه ای طراحی سایت مهم است؟

متاسفانه بسیاری از افراد در ایران به این موضوع آگاهی ندارند که مدرک طراحی سایت، دارای ارزش بین المللی می باشد و قابلیت ترجمه را دارد. در واقع اگر کسی مدرک فنی و حرفه ای داشته باشد؛ می تواند آن را ترجمه کرده و در لیست مدارک مهاجرتی خود قرار دهد. همچنین برای گرفتن پروژه در سایت های فریلنسری خارج از ایران نیز این مدرسه قابل ارائه و دارای ارزش و اعتبار می باشد.

 

چرا طراحی سایت وردپرسی پرطرفدار است؟

امروز طراحی با وردپرس طرفداران زیادی پیدا کرده است. نه فقط به عنوان کارفرما بلکه طراحان سایت نیز ترجیح می دهند به جای درگیر شدن با زبان های برنامه نویسی مختلف، آموزش های خود را به صورت حرفه ای در زمینه وردپرس بگذرانند. سپس تبدیل به یک طراح حرفه ای شده و با مدرک بین المللی وردپرس خود بتوانند کارهای پیشرفته طراحی کرده و رزومه قوی برای خود ایجاد نمایند.

در واقع وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که سرعت طراحی آن بسیار بالا است. همچنین با وجود پلاگین های بسیار، اضافه کردن امکانات به سایت برای طراحان در سطح متوسط بسیار آسان است. هرچند که طراحان حرفه ای هیچگاه از افزونه و یا پلاگین ها استفاده نکرده و تمامی موارد را به صورت مستقل کد نویسی می کنند. وردپرس دارای بخش مدیریت به زبان های مختلف است. برای کارفرمایان ایرانی، کار کردن با پنل مدیریت به زبان فارسی باعث شده است که تمایل داشته باشند به جای درگیر شدن با طراحی سایت با زبان هایی مانند پایتون، سایت هایی را که ساختار ساده تر و روان تری دارند را انتخاب نمایند. شاید به همین دلیل است که افراد تا زمانی که مجبور به انتخاب زبان های پیچیده تر نشوند، به سراغ زبان ‌هایی مانند لاراول و یا پایتون نرفته و وردپرس انتخاب اول آنهاست.

وردپرس، از کدنویسی تا طراحی

پیش تر گفتیم که طراحان در سطح بالا از پلاگین استفاده نمی کنند و استفاده از افزونه ها صرفا برای طراحان مبتدی می باشد. بیاید فرایند آموزش وردپرس را برای افراد مختلف بررسی کنیم تا متوجه شویم که یک فرد برای تبدیل شدن به یک طراح وردپرس حرفه ای چه دوره هایی را باید بگذراند. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برای شروع آموزش طراحی با زبان وردپرس پیش نیازهای وجود دارد. در واقع به این شکل نیست که فرد در کلاس آموزش وردپرس به صورت مستقل ثبت نام نماید و بعد از گذراندن یک دوره تبدیل به طراح وردپرس شود. هرچند که متاسفانه شاهد این هستیم که بعضی از افراد صرفاً با یادگیری نصب وردپرس و کار کردن با قالب های آماده وردپرس، خود را طراح سایت می نامند. طراحی سایت نیز مانند بسیاری دیگر از حرفه ها نیاز به پیش نیاز هایی دارد. در واقع فرد بدون یادگیری پیش نیاز نمی تواند کار با کیفیت تحویل دهد.

همچنین در زمان لازم نمی تواند تغییرات بنیادی را ایجاد نماید. توجه داشته باشید که یک فرد حرفه ای نیز می تواند از قالب آماده استفاده نماید. اما در صورت نیاز این توانایی را دارد که وارد کد ها شده و به اصلاح و تغییر کد ها بپردازد.

تفاوت فرد حرفه ای و مبتدی در همین است این که یک فرد بتواند تا چه حد روی یک قالب وردپرس کار کند، تغییراتی ایجاد کند، کدها را اصلاح نماید و در صورت نیاز کدنویسی کند. همه این مولفه ها می تواند به سطح بندی و بسته بندی یک برنامه نویس و طراح سایت کمک نماید. بیایید با هم بررسی کنیم که برای ورود به دنیای طراحان وردپرس چه مواردی را لازم است که یاد بگیریم. در واقع برای ورود به دنیای بی انتهای وردپرس، به چه زبان های برنامه نویسی نیاز داریم.

Html و css، مقدمه ای بر برنامه نویسی

در ابتدا بد نیست که به این موضوع اشاره کنیم که دوره طراحی سایت و سئو همگی نیاز به این دارد که فرد توانایی این را داشته باشید که کدهای سایت را بررسی کند و مشکلات و خطاهای احتمالی را رفع نماید. در واقع هر دوره استانداردی باید فرد را آماده کند تا بتواند در صورت نیاز خطاهای کد نویسی را رفع کند. اما زبان های برنامه نویسی متفاوت هستند. برای مثال یک طراح وردپرس مبتدی صرفاً می تواند به کدهای html تسلط داشته باشد و آنها را اصلاح نماید. اما یک فرد حرفه ای می تواند وارد بخش کدهای php شده و در صورت نیاز به کدنویسی بپردازد.

آموزش html

برای شروع کار لازم است که به آموزش html بپردازیم. اما آموزش html چیست و چه مراحلی دارد.

یکی از اولین زبان های برنامه نویسی که همه طراحان باید با آن آشنا شوند html است. در واقع در مبحث آموزش html فرد یاد می گیرد که با کدنویسی بسیار ساده، یک قالب ساده را طراحی نماید. این قالب داینامیک نبوده و به صورت استاتیک طراحی می شود. در واقع قالب هایی که صرفاً باعث html طراحی می شوند، برای هر گونه تغییر محتوایی نیاز به دست بردن درون کدها را دارند. همین استاتیک بودن زبان html است که باعث می شود نتواند به صورت مستقل مورد استفاده قرار گیرد. بگذریم از اینکه در گذشته سایت هایی صرفا با زبان html و css طراحی ‌شدند. اما css چیست؟

آموزش css

شما بعد از گذراندن دوره html می توانید یک قالب ساده را به صورت استاتیک طراحی کنید. اما برای انجام کارهای گرافیکی و زیبا سازی آن، نیاز به زبان css دارید. در واقع css مانند یک روح است که به استخوان بندی html می نشیند و به آن جان می دهد. آموزش css در کنار زبان برنامه نویسی html می تواند مقدمه ‌ای برای ورود به دنیای وردپرس باشد.

اهمیت آموزش کدنویسی در طراحی وردپرس

بسیاری از افراد سوال می کنند که با توجه به اینکه وردپرس امکانات زیادی را به طراح می دهد، چرا باید وارد دنیای کد نویسی از بیس و پایه شوند؟ پاسخ آن بسیار ساده است. گاهی وقت ها نیاز می شود که شما بخشی از قالب را تغییر دهید. این قالب صرفاً از طریق تغییرات در کد html ایجاد می شود. همچنین گاهی برای تغییرات گرافیکی نیاز دارد که بخشی از کدهای css را تغییر دهید. پس این لازم است که شما بدانید برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای حداقل ‌هایی را بلد باشید. البته صرفاً یادگیری زبان html و css شما را تبدیل به یک طراح حرفه ای نمی کند؛ بلکه شما را تبدیل به کارشناس طراحی سایت کرده که در صورت نیاز می توانید کد های ابتدایی را تغییر دهید. اما برای نوشتن کد نویسی و اضافه کردن امکانات، html و css الزاماً به کار شما نمی آید. در واقع نیاز است که شما وارد دنیای php شوید.

زبان برنامه نویسی php و جایگاه آن در وردپرس

زبان php یک زبان مستقل است. در واقع کسی که آموزش php را گذرانده باشد می تواند به طراحی وب سایت به صورت مستقل با این زبان بپردازد. همچنین با توجه به اینکه سی ام اس وردپرس بر پایه php نوشته شده است، می تواند به طراحی سایت های وردپرسی بپردازد. با این تفاوت که طراحان مبتدی با نصب پلاگین می توانند یک سایت را طراحی نمایند؛ ولی کسی که به زبان php مسلط است می تواند امکانات مختلفی را به سایت اضافه نماید. برای مثال یک طراح حرفه ای برای اضافه کردن ارسال اس‌ ام ‌اس به سایت، نیاز به نصب هیچ گونه افزونه ای ندارد. بلکه با نوشتن چند خط کد php این امکان را به سایت اضافه می‌کند. اما چرا ما تاکید می کنیم که تا جایی که ممکن است از پلاگین و افزونه ها استفاده نکنیم؟

پلاگین باعث افت سرعت سایت می شود.

پلاگین ها به خودی خود سایت را دچار مشکل نمی کند، اما استفاده بی رویه از آنها می تواند روی سرعت لود و بارگذاری سایت اثرگذاری داشته باشد. در واقع سایت هایی که تعداد زیادی پلاگین دارند، از نظر سرعت کند بوده و همین پایین بودن سرعت لود سایت می تواند بر روی سئو آن اثر منفی داشته باشد. به همین دلیل است که یک طراح حرفه ای در صورت نیاز و الزام، سراغ پلاگین ها می رود و تا جای ممکن ترجیح می دهد که تمامی نیازهای کارفرما را برای سایت از ابتدا کدنویسی نماید و نیازی به نصب پلاگین نداشته باشد.

حال اگر کسی در دوره آموزش وردپرس تا یادگیری زبان برنامه نویسی php پیشرفت کند، چه زمینه های کاری برای او فراهم است؟

از طراحی قالب وردپرس، تا نوشتن انواع پلاگین

در ابتدا بد نیست به این نکته توجه کنید که فرد حرفه ای و کاربلد هیچگاه بدون شغل و درآمد نمی ماند. پس هر چقدر که روی آموزش خود سرمایه گذاری کنید، در واقع روی کسب درآمد خود برای آینده ای نه چندان دور، سرمایه گذاری کرده اید. یکی از مهمترین زمینه های کسب درآمد برای افراد حرفه ای که به زبان php مسلط هستند، طراحی قالب وردپرس است.

در واقع یک برنامه نویس و کدنویس به زبان php در آموزش طراحی قالب وردپرس یاد می گیرد که چگونه از صفر یک قالب را طراحی کند. فروش این قالب ها می تواند برای یک فرد منبع درآمد مناسبی باشد. همچنین یک فرد که به زبان php مهارت کافی دارد، می تواند پلاگین های مختلفی را نوشته و از فروش پلاگین را برای کسب درآمد خود داشته باشد.

آموزشگاه طراحی سایت دارکوب

بهترین آموزشگاه طراحی سایت غرب تهران کجاست؟

تا اینجای کار در مورد آموزش وردپرس صحبت کردیم و این که یک طراح وردپرس بهتر است به چه زبان هایی مسلط باشد. اما اگر خاطرتان باشد در بخش مقدمه به این موضوع پرداختیم که چرا بهتر است آموزش طراحی سایت با مدرک بین المللی را برای شروع آموزش خود انتخاب نماییم. در واقع به این بپردازیم که این مدرک بین المللی فنی و حرفه ای چه کاربردهایی دارد و آموزشگاه طراحی سایت غرب تهران با مدرک رسمی فنی و حرفه ای کجاست.

اهمیت مدرک فنی و حرفه ای طراحی سایت

مدرک دوره فنی و حرفه ای در واقع در سه جا می تواند برای شما بسیار مفید باشد. مورد اول این است که بعد از اتمام دوره طراحی سایت فنی حرفه ای، شما می توانید در سازمان ها و ارگان های دولتی و نیمه دولتی به صورت پروژه مشغول به کار شوید.

به خاطر داشته باشید که برای ورود به ارگان های دولتی و نیمه دولتی و همچنین بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی شما نیاز به ارائه مدرک معتبر دارید. پس داشتن یک مدرک معتبر می تواند ضمانتی برای یافتن یک شغل مناسب برای شما باشد.

مورد دوم این است که شاید در آینده بخواهید از طریق سایت های فریلنسری اقدام به کسب پروژه نمایید. بهترین مشاغل فریلنسری در ایران نیاز به ارائه مدرک و رزومه قوی دارد. حال برای پروژه های بین المللی و گرفتن پروژه برای کسب درآمد دلاری، شما نیاز به مدرکی دارید که قابلیت ترجمه و اعتبار بین المللی را دارا باشد.

در واقع ترجمه مدرک زمانی اتفاق می افتد که مدرک شما دارای ارزش و اعتبار بین المللی باشد. پس مدرک فنی و حرفه ای می تواند در این بخش نیز برای شما بسیار مفید و کارآمد باشد.

 مورد سوم و آخر این که مدرک فنی و حرفه ای زمانی برای شما بسیار کارساز و کارگشا خواهد بود که قصد مهاجرت داشته باشید. در واقع با ترجمه مدرک و قرار دادن آن در پرونده مهاجرتی خود، می توانید از امتیاز آن برای مهاجرت بهره مند شوید.

شرکت دارکوب سال‌هاست که در زمینه طراحی و سئو سایت فعالیت دارد. این شرکت در کنار دریافت پروژه و کار، اقدام به راه‌اندازی آموزشگاه دارکوب نموده است. در واقع آموزشگاه فنی و حرفه ای دارکوب دوره هایی را برگزار می‌کند که با ارائه مدرک بین المللی می تواند نه تنها شما را فردی حرفه ای بار آورد که آمادگی ورود به دنیای کار حرفه ای را داشته باشید؛ بلکه با اعطای مدرک بین المللی فنی و حرفه ای می تواند کمک بسیار شایانی به شما نماید.

بهترین استاد آموزش طراحی سایت کیست؟

توجه داشته باشید که همواره دوره های آموزشی خود را با اساتیدی سپری کنید که تجربه انجام پروژه های بسیار موفقی را داشته باشند. یعنی استادی که صرفا در وردپرس حرفه ای است، اما هیچ کار قوی و به نامی در رزومه خود ندارد، برای آموزش مناسب نیست. چرا که در کارهای عملی معمولاً فرد در ابتدای کار خود، با چالش های زیادی برخورد می کند که باعث می شود گاهی فرد دچار ناامیدی و یاس شده و فکر کند توانایی حضور در چنین حرف‌هایی را ندارد.

در حالی که چنین چالش هایی برای همه افراد پیش آمده و اصلاً مورد عجیب و نادری محسوب نمی شود. اگر شما در فرآیند آموزش خود از اساتیدی استفاده کنید که تجربه بالای کار عملی را داشته باشند، این چالش ها را به راحتی پشت سر خواهید گذاشت. چرا که استاد خود در تمام پروژه ها و چالش ها موانع و مشکلات زیادی روبرو شده است.

به همین دلیل است که می تواند تجربه خود را به شما منتقل کرده و شما در صورت مواجه شدن با این موارد به راحتی با آنها مواجه شده و راه حلی برای آنها پیدا کنید.

آموزشگاه دارکوب برای آموزش شما اساتیدی را در نظر گرفته است که دارای تجربه های بسیار زیادی در زمینه طراحی سایت می باشند. همچنین دوره ها پروژه محور است. بنابراین شما از همان روز اول روی پروژه مخصوص خود کار می کنید و سعی خواهید کرد که با چالش‌های آن مواجه شده و آن ها را یکی پس از دیگری رفع نمایید.

شاید همه این موارد باشد که باعث شده آموزشگاه فنی و حرفه ای دارکوب، بهترین آموزشگاه طراحی سایت در تهران به حساب آید. چرا که آموزشگاه دارکوب تلاش کرده است که نیازهای یک فرد را از صفر تا صد برای آموزش وردپرس و ورود به بازار کار فراهم آورد. لذا شما بعد از اتمام این دوره به راحتی و بدون نگرانی می توانید اقدام به دریافت پروژه به صورت فریلنسری و یا کار کردن به صورت دورکاری برای سازمان ها و ارگان ها را داشته باشید. همچنین می توانید در شرکت های مختلف به صورت حضوری استخدام شوید و برای خود شغل و درآمد ایجاد نمایید.