بازاریابان اینترنتی به چه تخصص هایی نیازمندند؟

  • نویسنده: رضا پورمحمدحسین نیاکی
  • بازبینی شده توسط: داود قربانی
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=3567
بازاریابان اینترنتی به چه تخصص هایی نیازمندند؟

در مفهوم اول، بازاریابی اینترنتی به روشی برای انتقال پیام در مورد یک برند و محصولات آن از طریق وب و شبکه های اجتماعی به مشتریان بالقوه و دنبال کنندگان این برند می باشد. از این رو تخصص های بازاریابان اینترنتی در حوزه وب و نحوه کار با ابزارهای وابسته به موتورهای جستجو بوده که بتوانند از طریق این ابزارها وب سایت و صفحه های مجازی مورد نظر خود را هرچه بیشتر در معرض دید افراد قرار دهند.

اگر شما نیز دارای یک برند بوده و به دنبال یک متخصص بازاریاب خبره برای ارتقا شغل و برند خود هستید، باید از تخصص های بازاریابان اینترنتی اطلاع داشته تا بتوانید با توجه به این مهارت ها بهترین فرد را برگزینید. از طرفی بازاریابی اینترنتی یک شغل بسیار محبوب و پرآمد نیز می باشد از این رو برخی از افراد تمایل به یادگیری بیشتر و ارتقا شغلی در این حرفه را دارند.

نحوه کار با ابزارهای وابسته به موتورهای جستجو

تخصص های بازاریابان اینترنتی

در این مقاله از دارکوب به 14 مورد از مهمترین تخصص های بازاریابان اینترنتی پرداخته شده است. تسلط کافی بر هر یک از موضوعات زیر می تواند تا حد زیادی در پیشرفت شغلی شما تاثیرگذار باشد.

1.  سئو

تمامی صفحات موجود در وب برای دیده شدن و قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجو نیاز است که به سئو مجهز باشند در غیر این صورت در بین میلیون ها وب سایت دیگر دفن شده و هرگز دیده نخواهند شد. از این رو یک بازاریاب اینترنتی در اولین قدم باید با مفهوم سئو، الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای جستجو، نحوه رتبه بندی و افزایش سئو یک سایت آشنا بوده تا بتواند خود را به عنوان یک بازاریاب اینترنتی معرفی نماید.

2.  تحقیق کلمات کلیدی

 

تحقیق کلمات کلیدی

یکی دیگر از تخصص های بازاریابان اینترنتی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده، تسلط کامل بر اصول تحقیق کلمات کلیدی می باشد. با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، می توانید کلمات و عباراتی را یافت کرده که مشتریان و کاربران علاقه مند به صنعت شغلی شما آنها را بیشتر جستجو می کنند.

از این رو این کلمات به عنوان کلمات اصلی و مرتبط شناسایی شده و در کل صفحه به صورت یکنواخت پخش می شوند. استفاده صحیح از کلمات کلیدی موجب می شود تا کاربر دقیقا به آنچه که در نظر دارد رسیده و بتواند در عرض چند دقیقه نیاز خود را در اینترنت برطرف نماید.

3.  مدیریت شبکه های اجتماعی

همانطور که میدانید امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی به بالاترین حد خود رسیده و کاربران در این فضا برندهای مختلفی را دنبال کرده و از محصولات و سرویس های آنها خریداری می نمایند. مدیریت شبکه های اجتماعی تنها به معنای ارسال یک توییت و یا انتشار یک پست نیست. بلکه برای موفقیت در این فضا نیاز است از یک استراتژی قوی کمک گرفته و با برنامه ریزی دقیق، گام بعدی را اجرایی نمایید. به این ترتیب می توانید به سادگی از رقبای خود پیشی گرفته و در رسانه های اجتماعی نیز یکه تاز باشید.

4.  مهارت های فنی و تولیدی

به یاد داشته باشید که به روز بودن تخصص های بازاریابان اینترنتی از جمله مهمترین نکات درباره مهارت های آنهاست. شاید هزاران مهارت و دانش در زمینه بازاریابی اینترنتی وجود داشته باشد اما تخصص در دو مورد از این مهارت ها موجب می شود تا به عنوان یک متخصص در این حرفه فعالیت نمایید.

یادگیری و آشنایی با HTML

از طرفی داشتن مهارت های تخصصی در تعداد حوزه های محدودتر به جای آشنایی با مهارت های مختلف، باعث می شود تا شرکت و برندی که برای آن فعالیت می نمایید در آن حوزه ها بهتر و بیشتر دیده شده و بازخورد بهتری دریافت نماید.

تولید فایل های صوتی و تصویری، ویرایش و ادیت عکس و کار با نرم افزارهای طراحی از جمله تخصص های بازاریابان اینترنتی بوده که باید بر آنها تسلط کامل داشته باشند. همانطور که میدانید سرار اینترنت مملو از انواع ویدیوهای آموزشی عکس عکس و ویدیو، ابزارهای طراحی رایگان و غیره است. تنها کافی است در این زمینه در اینترنت جستجو کرده تا شاهد هزاران ویدئو آموزشی باشید.

5.  مفاهیم اولیه HTML

یادگیری و آشنایی با HTML برای همه متخصصین بازاریابی ضروری است. دلیل این امر آن است که تگ های مختلف نقش اساسی در سئو و دیده شدن وب سایت شما دارند. از این رو یک متخصص بازاریاب باید با front-end یک صفحه آشنا بوده و قادر به اعمال تغییرات لازم باشد.

یادگیری و آشنایی با HTML

یادگیری و تسلط کامل بر HTML از جمله تخصص های بازاریابان اینترنتی نبوده و لازم نیست که بتوانید از 0 تا 100 یک وب سایت را طراحی نمایید چرا که این وظیفه توسعه دهندگان وب است؛ اما گاهی برای رفع خطاها و اجرای اصلاحات کوچک نباید با توسعه دهندگان وب ارتباط گرفته و از آنها بخواهید تا این تغییرات را اعمال کنند بلکه باید خود دست بکار شده و موارد لازم را اصلاح نمایید.

6.  تجزیه و تحلیل

هنگامی که به دنیای بازاریابی اینترنتی قدم می گذارید، با انواع داده ها روبرو خواهید بود. مهارت ها و تخصص های بازاریابان اینترنتی به آنها کمک کرده تا هرچه بهتر این داده ها را درک کرده و نقاط ضعف و مثبت موجود در الگوریتم ها را شناسایی نمایند. همین امر موجب می شود تا پس از شناسایی این عناصر، بر نقاط ضعف خود بیشتر کار کرده و روش های بهتری را جایگزین آنها نمایند.

بنابراین تنها کار با ابزارهای موجود برای ارتقا در این حرفه کافی نیست. بلکه شما به عنوان یک متخصص بازاریاب باید قادر باشید تا تجزیه و تحلیل داده ها را اصل کار خود قرار داده و از آنها در جهت بهبود هرچه بیشتر صفحه مدیران استفاده نمایید.

تجزیه و تحلیل داده ها

7.  تولید محتوا و کپی رایتینگ

محتوا یکی از مهمترین روش برای ارتباط با کاربران و مشتری های مختلف است. زمانی که شما قادر به تولید محتوای متنی بوده و از اصول و قواعد کپی رایتینگ اطلاع داشته باشید، می توانید به بهترین نحو محتواهای متنی تولید کرده و آنها را در فضاهای مختلف منتشر نمایید.

مهم نیست که شما در حال نوشتن و تولید محتوا برای صفحات وبلاگ، لندینگ و غیره بوده و یا آن را برای ارسال ایمیل به مشتریان بالقوه می نویسید. تنها کافی است با استفاده از تخصص های بازاریابان اینترنتی، ایده های خلاقانه طرح کرده تا مشتریان بالقوه شما جذب محصولات و خدمات شده تا تبدیل به مشتریان دائمی شوند.

از این رو بازاریابی دیجیتال به نوعی با کپی رایتینگ گره خورده است. اگر در این زمینه مهارت بالایی داشته باشید، می توانید به سادگی برای برند خود سود کلانی به دست آورید.

8.  وردپرس

 یکی از محبوب ترین سیستم های تولید محتوا، وردپرس بوده که برای ساخت وب سایت ها با انواع امکانات مورد استفاده قرار می گیرد. میلیون ها وب سایت در سراسر اینترنت موجود بوده که بر پایه وردپرس بنا شده اند. همچنین بسیاری وب سایت های بزرگ ایرانی و خارجی نیز برای راه اندازی وب سایت خود از این پلتفرم استفاده کرده اند.

محبوب ترین سیستم های تولید محتوا

بنابراین مورد یکی از تخصص های بازاریابان اینترنتی باید کار با وردپرس باشد چرا که اگر اطلاعات شما در زمینه کار با وردپرس ناقص باشد، هنگام اشکال زدایی و رفع خطاهای موجود به خوبی عمل نکرده و نمی توانید بیشتر بازده و کارایی را از خود نشان دهید .تنها کافی است تا چند ساعت در روز را صرف یادگیری وردپرس کرده تا در عرض یک هفته بر این پلتفرم تسلط کامل داشته باشید.

9.  بازاریابی ایمیلی

یکی از بهترین و مهمترین انواع بازاریابی، بازاریابی ایمیلی می باشد. بر اساس گزارشات به عمل آمده به طور متوسط به ازای هر 1 دلار سرمایه گذاری در راستای ایمیل مارکتینگ، حدود 40 دلار سود دریافت خواهید کرد.

در این روش بازاریابی شما به عنوان یک متخصص بازاریابی، باید ایمیل هایی که رقبای شما برای کاربران خود ارسال می کنند را بررسی کرده و از استراتژی آنها اطلاع یابید. تخصص های بازاریابان اینترنتی به آنها کمک کرده تا یک راه حل و استراتژی قوی تری یافته و از این طریق بر رقبا پیشی بگیرند.

در ایمیل های ارسالی به مخاطبان شما باید تمام تلاش خود را کرده تا مشتری بالقوه شما از وب سایت و صفحه شما دیدن کرده و سپس از محصولات موجود خریداری نمایید. در این خصوص می توانید با برگزاری جشنواره ها از کاربران خود دعوت به عمل آورید.

بازاریابی ایمیلی

10.  تبلیغات فیسبوک

از دیگر تخصص های بازاریابان اینترنتی، آشنایی با فضای فیسبوک و نحوه انتشار تبلیغات در آن است. میلیاردها اکانت در فیسبوک وجود داشته که روزانه از این پلتفرم استفاده می نمایند. از این رو فیسبوک به تنهایی می تواند یکی از منابعی بوده که شما را با کاربران و مشتریانتان آشنا می نماید.

تبلیغات در فیسبوک با تبلیغات در سایر پلتفرم ها کمی متفاوت است چرا که در فیسبوک شما توانایی انتشار تبلیغات برای افرادی را دارید که مطمئن هستید این افراد علاقه مند به صنعت شما هستند. این در حالی است که سایر پلتفرم ها چنین قابلیتی نداشته و تبلیغات شما برای مختلفی ارسال می شود. در این صورت اگر قصد افزایش مهارت ها و تخصص های بازاریابان اینترنتی خود را دارید، توصیه می شود که کار با فیسبوک و انتشار تبلیغات در آن را فراموش نکرده و جدی بگیرید.

11.  بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

یکی از مهمترین وظایف و تخصص های بازاریابان اینترنتی، تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به خریدار واقعی و سوددهی می باشد. برخی از افراد بر این باورند که تنها افزایش تعداد بازدیدها و ترافیک یک وب سایت موجب می شود تا فروش بیشتری داشته باشید.

 

بازاریابی اینترنتی

این موضوع تا حدی درست است اما همواره راه حل مناسب نخواهد بود. یکی از تخصص های بازاریابان اینترنتی این است که چگونه و با استفاده از چه راهکاری، میزان ترافیک ورودی به صفحات را به خریدار واقعی تبدیل نمایند. زمانی که شما دانش کافی در این باره داشته و بر CRO تسلط داشته باشید، می توانید به سادگی با کمترین هزینه و در سریعترین زمان این تبدیلات را انجام دهید.

12.  تبلیغات Google AdWords

Google AdWords امکانات ویژه ای در اختیار صاحبان مشاغل قرار داده است. اینکه به عنوان تبلیغات در صفحه اول گوگل ظاهر شوید، می تواند درصد زیادی مشتری برای شما جذب کرده و به راحتی فروش شما را چندین برابر نماید.

Google AdWords موجب می شود تا مشتریان و کاربران به شما بیشتر اعتماد کرده و از محصولات و خدمات شما بیشتر استفاده نمایند چرا که با مشاهده آدرس محل کار شما این اطمینان خاطر حاصل شده که شما یک برند واقعی بوده و یک تجارت مختص به خود دارید. از طرفی اگر بخواهید به وسیله سئو و رتبه بندی گوگل در صفحه اول گوگل قرار گیرید، کمی زمانبر و دشوار خواهد بود در حالی که با پرداخت هزینه تبلیغات Google AdWords در سریعترین زمان ممکن وارد صفحه اول شده و ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

13.  بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ

وایرال مارکتینگ

وایرال شدن یک برند و محصولات آن از طریق شبکه های اجتماعی، ایمیل و دهان به دهان، بازاریابی ویروسی نام دارد. تخصص های بازاریابان اینترنتی به آنها این امکان را می دهد تا با انتشار یک خبر، پیام و غیره ویروسی و وایرال شده و در سریعترین زمان ممکن در بین مردم نفوذ نمایند. بسیاری از بازاریابان اینترنتی به کمک تکنیک ها و روش های مختلف بازاریابی، مشتریان زیادی برای برندها جذب می نمایند. با افزایش رشد استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی این نوع بازاریابی شکل جدیدی به خود گرفت.

14.  بازاریابی موبایلی

یکی از تخصص های بازاریابان اینترنتی این است که چگونه یک وب سایت را برای ایجاد یک تجربه کاربری ایده آل آماده سازد. بسیاری از جستجوهایی که در اینترنت انجام می شوند، توسط تلفن های همراه بوده و عده کمتری از مردم از دستگاه های دیگر برای جستجو و خریدهای اینترنتی خود استفاده می نمایند.

هنگامی که رابط کاربری دسترسی به گزینه های مختلف وب سایت شما از طریق تلفن های همراه برای کاربر راحت باشد، به سادگی وارد وب سایت شما شده از محصولات و خدمات شما استفاده می نماید.

تخصص های بازاریابان اینترنتی

بازاریابی اینترنتی با دارکوب

تخصص های بازاریابان اینترنتی تنها محدود به موارد ذکر شده نبوده و فراتر از این موارد است. با این وجود آموزش سئو یکی از اولین اصول و تخصص های بازاریابان اینترنتی می باشد. آموزشگاه دارکوب سال های زیادی است که در زمینه سئو و طراحی سایت فعالیت داشته و در این زمینه دعوت به همکاری نیز می نماید. از جمله دوره های مختلف این آموزشگاه می توان به آموزش طراحی سایت، آموزش html و css، آموزش سئو و غیره اشاره نمود.

چنانچه علاقه مند به حوزه وب و طراحی سایت بوده اما قادر به شرکت در دوره های حضوری این آموزشگاه نمی باشید، می توانید در دوره های آنلاین دارکوب شرکت کرده و یا فایل های آموزشی موجود در وب سایت را خریداری نمایید. امید است با شرکت در دوره های مختلف بتوانید بر انواع تخصص های بازاریابان اینترنتی تسلط یافته و از این مهارت ها برای ارتقای شغلی خود و دیگران استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین