مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

  • نویسنده: محمد رضا ملکی
  • بازبینی شده توسط: آموزشگاه دارکوب
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=12241
مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

مشاغل خانگی آن دسته از مشاغلی هستند که بدون حضور در محل کار و بامهارت، هنر و خلاقیت شخص ارتباط دارد. در این مقاله قصد داریم صرفا کارهای ساده و پردرآمد خانگی را برای زنانی که به دنبال استقلال مالی هستند را  معرفی کنیم، این مشاغل با توجه به نیاز شرکت‌‌ها همه روزه در حال گسترش است و توانسته درآمد زیادی را نیز برای افراد داشته باشد. حتما هنگام سرچ کردن در گوگل ایده های بسیاری را دیده یا خوانده‌‌اید که ممکن است با خود فکرکرده باشید شاید نتوانید آن را انجام دهید اما مهترین نکته‌ای که قبل از شروع باید به آن توجه داشته باشید علاقه شما به آن کار است. در مقاله مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان  فقط کارها و ایده‌هایی بیان می‌شود که قابلیت اجرا شدن داشته باشند که شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خود یکی از چند مورد را انتخاب کنید.

مقدمه

در ابتدا اگر بخواهیم یک تعریفی از این نوع اشتغال داشته باشیم، مشاغل خانگی آن دسته از مشاغلی هستند که بدون نیاز به حضور فرد در محل کار قابل انجام است. مشاغل زیادی در این حوزه وجود دارد که خیلی از آن‌ها نیز در حال حاضر نیز در حال انجام است مانند مشاغل مرتبط با بازاریابی دیجیتال که بسیار پرسود هستند. علت ترند شدن کسب و کارهای مرتبط با اینترنت و بازاریابی دیجیتال، اضافه شدن طیف مختلفی از افراد به شبکه‌های اجتماعی است. تا قبل از همه گیری کرونا مشاغل دورکاری به نسبت الان کمتر اجرا می‌شد اما بعد از آن مدیران شرکت‌ها متوجه شدند که می‌توانند افراد زیادی را با این روش استخدام کنند. از مزیت این نوع اشتغال کاهش هزینه جابجایی برای فرد است یعنی دیگر نیاز نیست فرد هرروز برای آمدن به محل کار هزینه‌ای را پرداخت کند. مشاغل خانگی مزایای متعددی برای زنان دارند از جمله انعطاف پذیری و پتانسیل درآمدی بالا  که باعث شده از جمله مشاغل خانگی موفق محسوب شوند که قابلیت اجرای بسیار سریعی دارند.  از همه مهمتر برای فرد هزینه کمتری خواهد داشت. اگر شما مهارت کافی نداشته باشید  با گذراندن یک دوره آموزشی خوب می‌توانید خلاء مهارتی خود را پر کنید  و  سریع تر به درآمد برسید.

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

حوزه دیجیتال مارکتینگ بسیار وسیع است که فیلد‌های متعددی  برای کار دارد. مهمترین مزیت آن نیز عدم نیاز به حضور دائمی فرد است. بهترین شغل برای زنان خانه دار در حوزه مورد بحث ما قطعا بسیار زیاد است، فرد می‌تواند با توجه به توانایی، مهارت و شرایط آن را انتخاب کند. دیجیتال مارکتینگ فرصت های متنوعی  را برای زنانی که می‌خواهند در حرفه خود منعطف و سودآور باشند ارائه می‌دهد. پس می‌توان نتیجه گرفت که تنها یک شغل به عنوان بهترین شغل برای زنان خانه دار وجود ندارد، بلکه شغل های متنوعی برای زنان خانه دار وجود دارد که هر کدام برای خودش چالش‌ها و مهارت‌های خاصی را میطلبد. به صورت کلی دیجیتال مارکتنیگ در دسته سودآورترین مشاغل خانگی قرار گرفته که مزایای متعددی برای زنان خانه دار دارد که به آن اشاره کردیم. در ادامه این مشاغل را با جزئیات به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

سود آورترین مشاغل خانگی برای زنان

اگر شما همیشه به لپ‌تاب و یک اینترنت با سرعت خوب دسترسی داشته باشید با یک مهارت اندک می‌توانید به یک درآمد مناسب برسید. امروزه اینترنت جزئی از زندگی مردم است و بسیاری از مردم حتی برای انجام کارهای روزمره مانند خرید و یا گرفتن تاکسی نیز به صورت کامل از اینترنت استفاده می‌کنند. در این موقعیت حتی یک خانم خانه‌دار با تمام کارهای روزانه‌اش می‌تواند با فعالیت در این فضا به درآمد قابل اطمینان دست یابد. یکی از بهترین کارهای پیشنهادی برای زنان خانه دار با هر سطح مهارتی که دارند بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ است. دیجیتال مارکتینگ حوزه بسیار گسترده ای است که مشاغل مختلفی را شامل می‌شود. بازاریابی اینترنتی مجموعه‌ای از روش‌ها و استراتژی‌هایی است که هدف آن تبلیغ یک محصول یا خدمتی خاص است. این حوزه روش‌های مختلفی را برای بازاریابی دارد که هرکدام برای خود یک شغل محسوب می‌شود. بهینه سازی موتورجستجو (SEO)، تولید محتوا، شبکه‌های اجتماعی (Social Media)، ایمیل مارکتینگ و.. را شامل می‌شود.

طراحی وب‌سایت

طراحی وب‌سایت دارای دوبخش فرانت-اند، بک-اند (Front-end,Back-end) است که از ادغام این دوبخش شما می‌توانید یک وبسایت کامل و پویا را مشاهده کنید. فرانت-اند کار کسی است که وظیفه طراحی رابط کاربری و به صورت کلی هر چیزی که شما از هرسایت مشاهده می‌کنید توسط یک فرانت اند کار طراحی می‌شود. بک-اند آن بخش از وب‌سایت است که کاربران به صورت بصری قادر به دیدن آن نیستند به عبارتی مغز تصمیم گیرنده یک وب‌سایت همان بک-اند آن است. کدهایی که در این بخش نوشته می‌شوند از سمت سرور به مرورگر کاربر ارسال شده و به همین دلیل نام دیگر بک-اند  سمت سرور است. عموما طراحی سایت به این شکل انجام می‌شود، با آمدن سایت‌سازهایی مانند وردپرس یا جوملا این فرایند نسبتا آسان شده و طراحی وب‌سایت برای کسانی که دانش کمتری دارند نیز ممکن شده است.

مهارت های مورد نیاز

  • HTML: زبان اصلی برای ایجاد ساختارهای اصلی صفحات وب است، با کمک این زبان شما می‌توانید عناصر اولیه یک صفحه وب مانند پاراگراف، جداول، لینک و تصاویر را قرار دهید. اگر بخواهیم با زبانی ساده بگوییم بدن انسان را درنظر بگیرید، HTML مانند اسکلت بدن انسان است.
  • CSS: زبان استایل دهی به عناصر صفحات وب است. با کمک این زبان شما می‌توانید ظاهر و چیدمان صفحه وب را تغییر دهید. طبق مثال بالا CSS  مانند گوشت و پوست بدن انسان است.
  • Javasctrip: با کمک این زبان برنامه نویسی شما قادر هستید طراحی خود را از حالت استاتیک به پویا تغییر دهید. تعاملات بیشتر و انیمیشن‌ها به کمک این زبان ممکن خواهد بود. جاوااسکریپت مانند ماهیچه های بدن انسان در ساختار صفحات وب عمل می‌کند.
  • آشنایی با CMSها مانند وردپرس: یکی از محبوب ترین CMSها یا سیستم‌های مدیریت محتوا است که به شما این امکان را داده تا سریعا یک وب‌سایت را راه اندازی کرده و آن را مدیریت کنید.

سئو

SEO یا بهینه سازی موتور جستجو از مهمترین مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ است که هدف آن نیز بهبود رتبه بندی وبسایت است. هر کسب و کاری که یک وبسایت داشته باشد برای دیده شدن وبسایت در نتایج گوگل باید سئو را انجام دهد که در نهایت هدف افزایش ترافیک دریافتی و دیدن شدن وب سایت است.

مهارت های مورد نیاز

  • توانایی تحلیل و تحقیق کلمات کلیدی: در ابتدا انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با اهداف و کسب کارتان مهمترین گام است که انتخاب درست آن منجر بهبود رتبه وبسایت در نتایح موتور جستجو می‌شود. از ابزارهای مختلفی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs، و SEMrush برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط استفاده می‌شود.
  • سئو داخلی: سئو داخلی رعایت نکاتی است که مربوط به خود وبسایت است.  استفاده از محتوای بهینه سازی شده و استفاده مناسب و بجا از کلمات کلیدی در درون متن، متاتگ‌ها و عناوین است. بهبود ساختار وبسایت، لینک‌های داخلی، افزایش سرعت بارگذاری صفحات و UI UX همه فرایندهای سئو داخلی است.
  • سئو خارجی: ایجاد بک لینک‌های باکیفیت از سایت‌های معتبر برای بهبود اعتبار و رتبه بندی سایت. بکارگیری استراتژی‌های تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ترافیک ورودی به وبسایت.
  • سئو تکنیکال: مهارت‌های تکنیکال شامل اصلاح و بهبود سازی URLها، Schema Markup برای نمایش بهتر نتایج و در نهایت بهنیه سازی ساختار سایت برای نمایش برروی دستگاه‌های موبایل(ریسپانسیو سازی) است.

تولید محتوا

هر کسب و کار برای ارتباط و تعامل با مخاطب خود باید تولید محتوا کند. تولید محتوا به کسب و کارها کمک کرده تا حضور خود را در فضای اینترنت تثبیت کنند. محتوای خوب قدرت بیشتری در جذب مخاطب دارد که در نتیجه ترافیک بیشتری را برای وبسایت به ارمغان می‌آورد. محتوایی را می‌توان خوب دانست که مخاطب با خواندن آن بتواند به جواب سوال های خود دست پیدا کند. اگر محتوایی نتواند این نیاز را برآورده کند آن وبسایت از نظر SEO دچار افت رتبه می‌شود. دنیای سئو و تولید محتوا ارتباط خیلی زیادی بایکدیگر دارند و به نوعی می‌توان گفت مکمل یکدیگر هستند. تولید محتوا انواع مختلفی را شامل می‌شود که معمول ترین نوع آن محتواهای متنی، تصویری و یا مدیریت شبکه‌های اجتماعی است.

مهارت های مورد نیاز

  • خلاقیت و توانایی ایده پردازی و داستان سرایی برای نفوذ به ذهن مخاطب
  • توانایی نوشتن مطالب جذاب و مفید و ویرایش دقیق آن
  • تحقیق و انتخاب بازار و یا مخاطب هدف و همچنین توانایی کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
  • داشتن مهارت‌های فنی مورد نیاز مانند کاربا CMSها یا سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس
  • توانایی در نوشتن محتوای بهینه شده با موتورهای جستجو و استفاده از ابزارهای تحلیل متن مانند یوهاست یا Rank-math

مهترین مسئله در تولید محتوا داشتن خلاقیت و ایده‌های نو است، تنها عاملی که باعث دیده شدن یک محتوا در موتورجستجو خواهد بود یونیک بودن و تمایز آن با سایرمحتواهاست که البته معیار آن نیز بازدید و تمایل مخاطب است.

اینستاگرام مارکتنیگ

وقتی شما برای فروش و بازاریابی محصولاتتان از پلتفرم اینستاگرام استفاده می‌کنید به نوعی به کاری که شما انجام می‌دهید اینستاگرام مارکتینگ می‌گویند. این پلتفرم با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه به ابزارای قدرتمند برای تعامل و ارتباط با طیف گسترده‌ای از مخاطب تبدیل شده است که امروزه هرکسی به آن دسترسی دارد. از طریق پنل مدیریت این پلتفرم می‌توان آنالیز بسیار پیشرفته‌ای برروی مخاطبان و دنبال کنندگان داشت. گزارش کامل از میانگین سنی افراد دنبال کننده، کشور، علایق که این امر به صاحبان کسب و کار در تحلیل بازار و مخاطبان هدف بسیار کمک کننده خواهد بود. اینستاگرام ماهیت بصری دارد یعنی اینکه محتواها در آن به صورت فیلم یا تصویر است که مانند یک ویترین عمل کرده و می‌تواند جایگاه مناسبی برای فروش محصولات و خدمات شما باشد. اینستاگرام مارکتنیگ از جمله مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان خانه دار محسوب می‌شود.

مهارت های مورد نیاز

  • تولید محتوای بصری و مهارت کپشن نویسی که بتواند توجه مخاطبان را جلب کند.
  • مدیریت پیج که شامل کارهایی مانند برنامه ریزی پست‌ها، استفاده موثر از هشتگ‌های مرتبط است.
  • تعامل با مخاطبین و پاسخگویی به آن‌ها و برگزاری کمپین‌های مختلف مانند چالش‌ها، نظرسنجی‌ها و مسابقات برای جذب مخاطب بیشتر.
  • توانایی کارکردن با ابزارهای داخلی اینستاگرام به منظور تحلیل عملکرد پست‌ها و ریلزها و ایجاد گزارش‌هایی منظم برای نظارت برپیشرفت پیج.

تمامی مواردی که به آن اشاره شد فقط برای یک هدف انجام می‌شود افزایش فروش و یا افزایش بازدید است.

 

تسلط برطراحی سایت و سئو با آموزشگاه دارکوب

چرا آموزشگاه دارکوب را انتخاب کنم؟ آموزشگاه دارکوب با رویکردی منحصر به فردی که در شیوه تدریس داشته توانسته تابحال دانشجوهای زیادی را آموزش دهد. دارکوب می‌تواند به شما کمک کند تمام مهارت‌هایی که در بالا به آن اشاره داشتیم را به صورت کامل و حرفه‌ای یادبگیرید و به سرعت وارد بازار کار شوید. رویکرد یادگیری پروژه محور در دارکوب باعث شده تا شما هم بتوانید در حین یادگیری رزومه خوبی برای ورود به بازارکار درست کنید. دارکوب برای رفاه دانش پژوهان و علاقمندان به یادگیری سه رویکرد کلاس‌های حضوری در آموزشگاه، آموزش آنلاین و یا دانلود به صورت فایل را فراهم کرده است.

یادگیری طراحی سایت

طراحی یک وبسایت صرفا ساخت چند صفحه نیست، بلکه هدف اصلی ساخت وبسایت هایی است که در عین زیبا و کاربرپسند بودن تجربه کاربری خوبی داشته باشند. در دوره‌های طراحی سایت شما  از پایه با مبانی طراحی سایت مانند یادگیری HTML و CSS،  ابزارها، فریمورک‌‌ها و تکینک های پیشرفته‌ آشنا خواهید شد. مهمترین نکته در این دوره، شما همه چیز را به صورت عملی و پروژه محور از صفر تا صد یادخواهید گرفت.

یادگیری سئو و تولید محتوا

یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک وبسایت، بکار بردن سئو قوی بر روی آن وبسایت است. در دوره تخصصی سئو، شما با آخرین الگوریتم‌های موتورهای جستجو آشنا می‌شوید. نحوه تدوین استراتژی سئو از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا SEO Off-page و On page  را یادخواهید گرفت.

تولید محتوا صرفا نوشتن یک مطلب و منتشر کردن آن در وبسایت نیست، بلکه بایستی قبل از نوشتن آن کلمات کلیدی مناسب و بجا را انتخاب کنیم. یادگیری تولید محتوا و مهارت‌های نوشتن و سایر مهارت‌های مرتبط می‌تواند تحول عظیمی در وبسایتتان ایجاد کند.

 

 سخن آخر

تعریفی که از مشاغل خانگی ارائه می‌شود، مشاغلی را شامل می‌شود که انجام دادن آن به صورت دورکاری میسر است. امروزه مشاغل مرتبط با بازاریابی اینترنتی از هرمکان و زمانی قابلیت انجام دادن دارند. شما با داشتن یک لپ‌تاب و یک اینترنت می‌توانید با صرف مدت زمانی در منزل خودتان به یک درآمد نسبتا پایدار بدون هزینه رفت و آمد برسید. چنین شغلی برای زنان خانه دار نیز یک فرصت عالی محسوب می‌شود تا در اوقات خالیشان با انجام دادن کارهایی از این قبیل به درآمد‌‌های مناسب برسند. دیجیتال مارکتینگ امروزه به دلیل انعطاف و گستردگی اش توانسته فرصتی عالی را برای اشتغال زنان خانه دار فراهم کند تا بایادگیری مهارت‌های لازم درآمد مناسبی داشته‌باشند.

آموزشگاه دارکوب با برگزاری دوره‌های کامل و بروز در زمینه طراحی وبسایت، سئو ، تولید محتوا و HTML , CSS , JavaScript ,PHP اصلا مهم نیست در حال حاضر در چه سطحی هستید دارکوب  شما را تا مسیر حرفه‌ای شدن و وارد شدن به بازارکار همراهی می‌کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین