دوره جامع دیجیتال مارکتینگ با مدرک بین‌ المللی

  • نویسنده: محمد رضا ملکی
  • بازبینی شده توسط: آموزشگاه دارکوب
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=12535
دوره جامع دیجیتال مارکتینگ با مدرک بین‌ المللی

اگر تابحال این احساس را داشتید که کسب و کارتان دارای پتانسیل بیشتری بوده یا ایده‌های بیشتری درباره آن دارید؟ آیا قصد دارید در مارکت دیجیتال بیشتر بدرخشید و به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنید؟ دوره جامع دیجیتال مارکتینگ همین قصد را دارد تا با استفاده از ابزارهای قدرتمند و متدهای جدید شما را در رسیدن به این هدف یاری دهد.

یک لحظه با خودتان تصور کنید وبسایتتان در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دارد، یعنی هزاران دنبال کننده فقط در گوگل به دنبال خرید خدمات و محصولات شما هستند و این یعنی شما توسط میلیون‌ها نفر مشاهده می‌شوید. همه این رویاها قطعا با دانش و مهارت فنی دیگر رویا نخواهد بود. اگر علاقمند به مسائل دیجیتال مارکتینگ هستید تا انتهای مقاله «دوره جامع دیجیتال مارکتینگ با مدرک بین‌المللی » با آموزشگاه دارکوب همراه شوید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

برای اینکه بتوانیم به درک کاملی از کلمه دیجیتال مارکتینگ برسیم، آن را به دو بخش تبدیل کرده و تفسیر می‌کنیم. این عبارت از دو مفهوم دیجیتال و مارکتینگ تشکیل شده که هر کدام معنای خاصی را دارند. کلمه «مارکتینگ» به معنای بازارایابی است، بازاریابی تمام روش‌هایی را شامل می‌شود که یک کسب و کار بکار گرفته تا توجه مخاطب را بیشتر کرده تا فروش خود را گسترده تر کند و اعتبار بیشتری را نیز کسب کند. مهمتر از مسئله فروش افزایش جلب اعتماد مخاطب و ایجاد مشتریان وفادار است که در این مفهوم بسیار پراهمیت است. «دیجیتال» نیز به معنای بسترهای مدرنی که بازاریابی در آن صورت می‌گیرد. این بسترها می‌تواند موبایل، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باشد. 

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده به هرنوع فعالیت بازاریابی می‌گویند که در بستر اینترنت و وب انجام می‌گیرد. در این مدل از کسب و کار شرکت‌ها و کسب و کارهای خرد همه محصولات و خدمات خود در این بستر ارائه می‌دهند و بفروش می‌رسانند. اخیرا مارکتینگ به این روش بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از شرکتهای با قدمت بالا نیز متدهای قدیمی بازاریابی را کنار گذاشته اند و وارد این عرصه شده‌‌اند.

اخیرا بازاریابی به این شیوه فقط منحصرا به وبسایت و اینترنت نیست بلکه  بازاریابی شبکه‌ اجتماعی (سوشال مارکتینگ مثلا اینستاگرام مارکتینگ)، ایمیل(ایمیل مارکتینگ) و پیام کوتاه(SMS) متدهای جدیدی از بازاریابی به این شیوه است.

 

چرا باید دیجیتال مارکتینگ را یادبگیریم؟

امروزه همه فعالیت‌های انسانی به سمت و سوی آنلاین شدن پیش می‌رود حتی سفارش غذا، داشتن حضوری موثر در این فضا و استفاده درست از فرصت‌ها برای رشد هرکسب و کاری ضروری است. دیجیتال مارکیتنگ کلید اصلی موفقیت در این دنیای رقابتی است. تنها کاری که باید انجام دهید یادگیری اصول و تکنیک‌های این علم است.

با آموزش دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را متحول سازید، برند قوی خود را بسازید، با مشتریان تعامل داشته باشید. فرصت‌های شغلی بسیار پولسازی در این حوزه وجود دارد که با توجه به رشد و پیشرفت این حوزه هیچگاه اشباع نخواهد شد و آینده شغلی شما در صورت داشتن تخصص کافی تضمین شده است. اگر می‌خواهید در این فضای رقابتی دوام بیاورید و رقبای خود را شکست دهید آموزش دیجیتال مارکتینگ را جدی تر همیشه بگیرید.

دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب‌وکارهای امروزی

نقش دیجیتال مارکتینگ در افزایش فروش: با کمک این ابزار قدرتمند، هرکسب و کاری می‌تواند بازار مرتبط با خود را شناسایی کند و براحتی مشتریان خود را در سراسر دنیا پیدا کند و همه محدودیت‌های مکانی را پشت سر بگذارد. با داشتن این ابزار قدرتمند می‌توانید ویترینی از محصولات و خدمات خود درست کنید که فقط مشتری با چند کلیک ساده آن را پیدا کند.

از این طریق می‌توانید مشتریانی که به محصولات و خدمات شما علاقمند هستند را بیابید و تبلیغات خود را براساس نیازهای آنان تنظیم کنید. همه این عوامل باعث شده تا فرایند فروش ساده‌تر شده و ماحصل آن رونق کسب و کار شماست. به نوعی می‌توان گفت دیجیتال مارکتینگ تکنیکی هوشمندانه برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش درآمد است.

بهبود برندینگ و شناخت برند: این ابزار تنها منحصر به افزایش فروش نیست، برای ساخت یک برند قوی و قابل اعتماد از نظر مشتری نیز دیجیتال مارکتینگ ابزاری قوی است. تصور کنید برندی دارید که مانند یک شخصیت زنده  دارای یک کاراکتری محبوب و ماندگار است که همه او را می‌شناسند، بله درست شنیدید شما نیز می‌توانید این شخصیت را برای کسب و کارتان بسازید. با ساختن وبسایت‌های مفید، تولید محتوای ارزشمند، حضور فعال در سوشال و تعامل قوی با مشتریال می‌توانید آرام آرام برند خود را برسرزبان‌ها بیاورید. همین عامل شما را از سایر رقبایتان متمایز می‌کند.

ایجاد ارتباط موثر با مشتریان: کمپانی نایک را در نظر داشته باشید، نایک با استفاده از اینستاگرام، ارتباط نزدیکی با مخاطبان و مشتریان خود برقرار می‌کند. آن‌ها با انتشار پست‌هایی از ورزشکاران و افرادی که از محصولات نایک استفاده می‌کنند حس تعلق و مشارکت افراد و مشتریان را برمی‌انگیزند. پاسخ به کامنت‌ها یا نظرات مشتریان نیز یکی از راه‌های ارتباط مستقیم با مشتریان است که به آنان حس ارزشمند بودن را می‌دهد. برای تعامل بیشتر با مخاطبان نیز می‌توانید کمپین‌های مختلفی را درست کنید و مخاطبان را تشویق به تعامل و اشتراک گذاری تجربیاتشان کنید.

فرصت‌های شغلی در حوزه دیجیتال مارکتینگ

تنوع مشاغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ: این حوزه با رشد کسب و کارهای مختلف در این زمینه به بستری پررونق و پویا برای طیف مختلفی از مشاغل تبدیل شده است. از تولید محتوا و سئو بگیرید تا تبلیغات و مدیریت سوشال هر فرد با توجه علایق، خلاقیت و دانشی که دارد می‌تواند جایگاه خوبی برای خود بسازد. مهارتهایی همچون تحلیل داده‌های مرتبط، خلاقیت، ارتباط و دانش فنی از کلیدهای موفقیت در این عرصه محسوب می‌شوند.

با درنظر گرفتن رشد شغلی متخصصان دیجیتال مارکتینگ یادگیری این مهارت به شما این امکان را می‌دهد نه تنها در یک محیط رقابتی و چالش برانگیز فعالیت کنید بلکه آینده شغلی تضمین شده‌‌ای برای خود داشته باشید. با این حال در این حوزه داشتن تخصص و تجربه کافی حرف اول را می‌زند.

درآمد بالا و رشد شغلی: قطعا موفقیت شغلی و کسب درآمد بالا آرزوی بسیاری از ماست. برای رسیدن به این هدف باید دانش‌ و مهارت‌‌های خود را در زمینه شغلی خود بروز نگه‌دارید. گسترش ارتباطات نیز یکی از مهمترین عوامل برای رسیدن به جایگاه مناسب در فیلد کاریتان است. درست مثل بیل گیتس که با آپدیت مداوم دانش خود و نوآوری توانست مایکروسافت را بنا کند. در هر حوزه‌ای که باشید اصول موفقیت یکسان است: یادگیری، تلاش، ارتباطات و یک هدف واضح.

دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

مزایای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

مهترین مزیت این شغل در ارتباط داشتن با اطلاعات و دانش است، این حوزه دائم در حال تغییرات گسترده است، این شغل ایجاب می‌کند شما همیشه بروز باشید و این به نوعی خود مزیت محسوب می‌شود. با تسلط برمجموعه‌ای از مهارت‌ها، نه تنها این توانایی را دارید در این بازار رقابتی جایگاه محکمی بسازید، بلکه می‌توانید کسب و کارخود را بنا کنید و به استقلال مالی برسید.

این حوزه به شما این امکان را می‌دهد بدون هیچ محدودیتی ایده‌های خود را پیاده کنید و خلاقیت خود را شکوفا کنید و با تحلیل داده‌ تصمیمات هوشمندانه‌ای را اتخاذ کنید. یکی از مهمترین مزیت‌های این شغل انعطاف پذیری آن است یعنی امکان ریموت کار کردن وجود دارد، به تنهایی همین ویژگی یکی از ایده‌آل ترین گزینه‌ها برای افراد محسوب می‌شود.

مزایای کسب مدرک بین‌المللی دیجیتال مارکتینگ

دریافت مدرک بین المللی دیجیتال مارکتینگ نردبان پیشرفت شما در این حرفه است. این مدرک فقط نشان دهنده به عنوان کسی که دیجیتال مارکتینگ گذارنده نیست بلکه نسبت به افراد دیگری که در این حوزه دانش و مهارت تخصصی دارند به شما اعتبار و اعتماد به نفس بیشتری می‌بخشد. با داشتن چنین ویژگی فرصت‌های بسیاری برای شما فراهم می‌شود چه در شرکت‌های پرآوازه داخلی و یا بین المللی.

علاوه بر موارد گفته شده با گذراندن دوره جامع دیجیتال مارکتینگ تا مدت‌ها بروز هستید و با آخرین فناوری‌ها و ابزارها آشنا هستید. یکی از مهترین ارزش‌های نهفته در این دوره شبکه سازی است، فرصتی را فراهم می‌کند تا با افراد زیادی در این حوزه آشنا شوید. به صورت کلی سرمایه گذاری در دوره دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری روی آینده شغلیتان است. در دارکوب با گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانید مدرک فنی حرفه‌ ای معتبر دریافت نمایید که قابل ترجمه است. 

دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

بازار کار دیجیتال مارکتینگ

با رشد روز افزون استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی شغل دیجیتال مارکتینگ سربرآورده و نیاز به متخصصان این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود. همین تقاضای بالا، فرصت‌های شغلی متنوعی را برای افراد مختلف فراهم کرده است. مهارتهایی مانند سئو و بهینه سازی، تولید محتوا، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل داده‌ از جمله مهارت‌های پرتقضای امروز است. با تسلط براین مهارت‌ها می‌توانید در ردیف‌های شغلی مختلف مانند کارشناس سئو، مدیر محتوا، تبلیغات و یا تحلیل‌گر داده فعالیت کنید.

درآمد دیجیتال مارکتینگ در ایران

شهر کارشناس کارشناس ارشد سرپرست و مدیر
تهران  10.800.000 تومان  15.700.000 تومان  22.500.000 تومان 
شهرهای بزرگ 9.000.000 12.000.000 18.500.000
شهرهای کوچک 7.700.000 **** 10.600.000

درآمد دیجیتال مارکتینگ در کشورهای مختلف

  • کانادا: 52174 دلار کانادا در سال
  • هند: 20 هزار روپیه در ماه
  • ایالات متحده: 60 هزار دلار در سال
  • امارات متحده عربی: 6100 درهم در ماه
  • استرالیا: 84991  دلار استرالیا در سال
  • ایرلند: 40 هزار یورو در سال
  • فیلیپین: 420 هزار پزو در سال
  • انگلستان: 41 هزار یورو در سال

دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

سرفصل‌های دوره‌ جامع دیجیتال مارکتینگ

سئو (SEO)

به صورت کلی یادگیری سئو فرایندی است که طی آن وبسایت شما در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرد. شاید گفتن آن راحت بنظر برسد اما برای رسیدن به این هدف باید چندین نکته هم را رعایت کنید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا بفهمید مخاطب دقیقا دنبال چه چیزی است به عبارتی بفهمید کاربران برای پیدا کردن محصولات و خدمات شما چه عباراتی را جستجو می‌کنند. استفاده از ساختار مناسب در وبسایت، بهینه سازی تگ‌ها و لینک‌ها به موتور جستحجو کمک کرده تا بهتر محتوای شما را درک کند.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

تولید محتوا روشی هوشمندانه برای جذب و نگه‌داشتن مشتریان است. به جای اینکه از روشهای قدیمی تبلیغات استفاده کنیم می‌توان با ساخت محتواهایی ارزشمند و مفید برای مخاطب (که می‌تواند به اشکال مختلف مانند مقاله، ویدئو یا پادکست باشد) در سایت یا شبکه‌های اجتماعی منتشر شود. با داشتن یک استراتژی محتوایی مشخص و تولید محتوا با کیفیت می‌توانیم برند خود را زنده و پویا نگه داریم. به صورت کلی تولید محتوا به نوعی ایجاد یک رابطه پایدار و محکم با مخاطب یا مشتریان است. با آموزش تولید محتوا با اصول دقیق ساخت محتواهای ارزشمند و مفید آشنا خواهید شد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)

SMM یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مسیر ارتباطی مستقیم با مشتریان است. امروزه بیشتر وقت مردم در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود، بنابراین کسب و کارها با حضور فعال در این پتلفرم‌ها می‌توانند براحتی با مخاطب خود تعامل داشته باشند. تنها شرط برقراری این تعامل تولید محتواهای مفید وجذاب برای مخاطب است که از این طریق بتوانیم تعامل با دنبال کنندگان خود داشته باشیم. با یادگیری بازاریابی شبکه اجتماعی و آموزش اینستاگرام از این پلتفرم قدرتمند به نحو احسن در راستای اهداف بازاریابی خود بهره ببرید و سوار برموج شوید.

طراحی  و توسعه وبسایت (Web Development)

طراحی سایت فراتر از ساخت یک صفحه وب است. این فرایند یک مهندسی دقیق از طراحی زیبا تا عملکرد است که بر پایه اصول روانشناسی، زیبایی شناسی و IT  استوار است. آموزش طراحی سایت چارچوبی را فراهم می‌کند تا تجربه کاربری بسیار بهینه‌ای را برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید.

  • سادگی (Simplicity): در طراحی وب تمرکز اصلی بر محتوای اصلی است و حذف عناصر اضافی یکی از اصول است. همین کار نه تنها ظاهر وبسایت را ساده و مینیمال جلوه داده بلکه کاربر را از سردرگمی و کاهش سرعت در برخی از بخش ها نجات می‌دهد.
  • سازگاری (Responsiveness): ریسپانسیو سازی یعنی طراحی صفخاتی که با اندازه هر نوع صفحه‌ای سازگاری پیداکند. این بدان معناست که وبسایت باید به صورت خودکار با هرنوع اندازه صفحه‌ای در دستگاه کاربران تغییر اندازه دهد بدون بهم ریختگی و تغییر سایز المان‌های سایت.
  • سرعت (Performance): سرعت بالاآمدن یک وبسایت تاثیر مستقیمی UX و سئو دارد، به زبان ساده تاخیر در بالاآمدن صحفه یعنی اینکه کاربر صفحه را بسته و سایت شما را ترک می‌کند و همین امر منجر به کاهش رتبه سایت در نتایج گوگل می‌شود.
  • قابل دسترسی بودن (Accessibility): طراحی وب‌سایت باید طوری انجام گیرد که هر فردی با هرتوانایی بتواند براحتی از آن استفاده کنند. مانند استفاده از فونت‌های خوانا و جذاب، فراهم کردن ناوبری آسان سایت.

پایه‌های طراحی یک وبسایت

HTML، CSS و PHP سه سنگ بنای اصلی طراحی صفحات وب‌هستند. HTML به صورت کلی ساختار یک صفحه وب را می‌سازد به نوعی می‌توان گفت اسکلت بندی یک صفحه وب با HTML ساخته می‌شود و با CSS نیز به آن زیبایی می‌بخشید. حال  PHP در اینجا وارد عمل شده و به صفحات وبسایت پویایی می‌بخشد و آن‌ها را از حالت استاتیک خارج می‌کند. PHP زبانی قدرتمند است که منحصرا برای توسعه وب ساخته شده است.

وردپرس نیز یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند است که با استفاده از تکنولوژی‌های بالا ساخته شده است و به شما این امکان را داده تا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی وب‌سایت خود را ساخته و آن را مدیریت کنید. اگر به دنبال آموزش وردپرس و یا دوره‌های برنامه نویسی وب هستید دوره‌های آموزشی دارکوب با رویکردی پروژه محور و بهترین انتخاب شما خواهد بود. در این دوره‌ها شما از صفر تا صد فرایند طراحی و توسعه وب را یادخواهید گرفت. پس از موفقیت در یادگیری به شما مدرک فنی حرفه‌ای سازمانی ارائه خواهد شد که قابل ترجمه نیز می‌باشد.

دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

جمع بندی

دوره جامع دیجیتال مارکتینگ آموزشگاه دارکوب با رویکرد منحصر به فرد به صورت جامع و عملی با جدیدترین متد به شما دانش و مهارت مورد نیاز برای موفقیت در این حرفه را فراهم می‌کند. این دوره با تمرکز بر آموزش عملی شما را قادر ساخته تا استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ موردنیازتان را طراحی و اجرا کنید. با یادگیری عمیق مفاهیمی مانند سئو، تولید محتوا، اصول مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و طراحی سایت شما قادر هستید به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ در بازار رقابتی امروز استثنایی عمل کنید. این دوره با تمرین‌های عملی، پروژه‌های واقعی سرکار دارد و شما از حمایت استاید مجرب این حوزه برخوردار خواهید بود. باشرکت در این دوره گام بلندی در مسیر موفقیت خود بردارید.

در پایان حتما به یاد داشته باشید دیجیتال مارکتینگ یک دانش پویا و در حال تغییر تحول محسوب می‌شود. برای موفقیت در این حوزه، باید همیشه در حال بروز کردن دانش خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین