راهنمای جامع بروزرسانی یا آپدیت محتوا

  • نویسنده: محسن لشکری
  • بازبینی شده توسط: محسن لشکری
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=10771
راهنمای جامع بروزرسانی یا آپدیت محتوا

با رقابت فراوان در بازاریابی محتوایی بین سایت‌ها، استفاده از وبلاگ به عنوان ابزاری موثر برای جذب و نگهداری مشتریان امری بسیار حیاتی برای وب سایت‌ها است. موفقیت در این حوزه به شدت وابسته به بروزرسانی منظم محتوا است، زیرا این اقدام باعث می‌شود که شما در رقابت سئو و بازاریابی محتوایی پیشرفت کرده و توانایی جلب توجه مخاطبان را داشته باشید.

در این مقاله، به بررسی نکات شناسایی محتوای مناسب برای به‌روزرسانی و روش ‌های آپدیت محتوا خواهیم پرداخت.

لیست مطالب

چرا آپدیت مقالات قدیمی اهمیت زیادی دارد؟

بروز رسانی محتوا های قدیمی یکی از استراتژی‌ های اساسی سئو در جهت بهبود کیفیت و افزایش تأثیرگذاری محتواست. این اقدام به شما امکان می‌دهد تا با بهره‌گیری از مهارت ‌های بهبود یافته خود به عنوان نویسنده، کیفیت محتوای قدیمی خود را به استاندارد های جدیدی ارتقا دهید.

همچنین، شما قادر خواهید بود تا اطلاعات نادرست را تصحیح کرده و آمار های قدیمی را بروزرسانی نمایید. این اقدام نه تنها می‌تواند منجر به افزایش ترافیک وبلاگ شما، بلکه باعث افزایش مدت زمان حضور مخاطبان در سایت شما نیز می‌شود. بنابراین، بروزرسانی پست ‌های قدیمی نه تنها به بهبود کیفیت محتوا، بلکه به بهبود سئو سایت شما در نتایج جستجو نیز کمک می‌کند.

شناسایی مقالاتی که نیاز به بروز رسانی دارند

چگونه محتوایی که نیاز به بروز رسانی دارد را شناسایی کنیم؟

برای احیای پست وبلاگ قدیمی، ابتدا باید ارزش آن را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید که کدام محتواها بیشترین ارزش را برای بروز رسانی دارند. در این راستا، به موارد زیر توجه کنید:

  1. محتوا ‌هایی که در 3 تا 6 ماه گذشته ترافیک ارگانیک بالایی داشته‌اند، اما حالا این ترافیک به هر دلیلی کاهش یافته است. ممکن است این محتوا ‌ها شامل مطالبی باشند که محتوای خوبی دارند ولی به علت قدمت آنها، در دید مخاطبان دچار کاهش توجه شده‌اند.
  2. محتوا ‌هایی که در حال حاضر در صفحه 2 رتبه‌بندی شده‌اند. این محتوا ‌ها احتمالاً دارای محتوای با کیفیتی هستند، اما به دلیل رتبه‌بندی پایین، به‌طور قابل توجهی کمتر مشاهده می‌شوند.
  3. محتوا هایی که کلمات کلیدی با حجم بالایی را هدف قرار داده‌اند، اما هیچ‌گونه رتبه‌بندی ندارند.

هر چند وقت یکبار آپدیت محتوا انجام دهیم؟

بررسی و آپدیت محتوا های قدیمی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منظم است. بهترین رویکرد این است که هر سه ماه یک بار محتواهای قدیمی را مورد بررسی قرار دهید. همچنین، ایجاد برنامه زمان‌ بندی منطقی برای این بررسی ‌ها امری ضروری است. برنامه زمانبندی باید شامل تعیین موعد دقیق برای بررسی هر محتوا و انجام بروزرسانی‌ های لازم باشد.

همچنین، در انتخاب محتوا هایی که نیاز به بروزرسانی دارند، بهتر است روی محتوا هایی کار کنید که حداقل یک سال یا بیشتر از انتشار آنها گذشته است.

با این رویکرد، شما می‌توانید از بهترین استراتژی ‌ها برای مدیریت و بروزرسانی پست های وبلاگ خود استفاده کنید و مطمئن شوید که محتوا های شما همیشه بروز و مرتبط با نیاز های مخاطبانتان هستند.

 20 تکنیک برای بروز رسانی محتوا

با گذشت زمان، محتوای شما به طور طبیعی کاهش می‌یابد و نیاز به تجدید و تازه‌سازی دارد. ممکن است محتوای شما هنوز ارزشمند باشد، اما برای جلب توجه و رضایت کاربران، باید بروز شود. در این راستا، 20 تکنیک موثر برای بروزرسانی محتوا به شرح زیر است:

تحقیق کلمات کلیدی

1. تحقیق کلمات کلیدی را مجدد انجام دهید

از زمان انتشار پست ‌های وبلاگ، ممکن است قصد کاربر تغییر کرده یا کلمات کلیدی جدیدی به وجود آمده باشند که ارزش هدفگذاری را داشته باشند. در این شرایط، ارزیابی مجدد اهداف موضوعی و تحقیق برای شناسایی کلمات کلیدی جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا اطمینان حاصل شود که محتوا همگام با نیاز های و ترجیحات جدید کاربران است.

چگونه کلمات کلیدی جدید را پیدا می کنید؟ شما نیاز خواهید داشت:

  • اصطلاحات مرتبط با صنعت را در جایگاه خود شناسایی کنید.
  • از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای تولید کلمات کلیدی بلند استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی را بر اساس حجم جستجو و دشواری کلمه کلیدی انتخاب کنید.

استفاده از ابزارهای سئو برای تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی مهم و مرتبط با موضوع خود را شناسایی کرده و آپدیت محتوا را بر اساس آنها تنظیم کنید. این ابزار ها شامل Google Keyword Planner، Ahrefs Keywords Explorer، SEMRush و Soovle هستند که هر کدام امکانات و ویژگی ‌های خود را دارند.

به‌عنوان مثال، با وارد کردن عبارت آندروژن در این ابزار ها، می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با این موضوع را بررسی کنید. این کلمات می‌توانند شامل هورمون آندروژن، موضوعات آندروژنی، افزایش آندروژن و… باشند. با تحلیل این کلمات کلیدی، می‌توانید متوجه نیاز ها و علاقه ‌های مخاطبان خود شوید و محتوایی را ارائه دهید که باعث جلب توجه آنها شود و به بهبود جایگاه شما در نتایج جستجو کمک کند.

پس برای حفظ و بهبود موقعیت خود در جستجوگر ها و جلب توجه مخاطبان، تحقیق کلمات کلیدی جدید و بروزرسانی محتوای خود با استفاده از آنها امری بسیار حیاتی است.

2. به روز رسانی عنوان و متادیسکریپشن صفحه

بسیاری از وبلاگ ‌نویسان متوجه نمی‌شوند که عنوان سئو و عنوان مقاله شما نباید یکسان باشد. عنوان سئو در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شود، در حالی که عنوان مقاله در صفحه مقصد، یا به عبارت دیگر در صفحه وبلاگ شما نمایش داده می‌شود.

بنابراین، بهتر است که عنوان مقاله خود را با کلمات کلیدی جدید بروز کنید تا باعث جلب توجه مخاطبان بیشتر و بهبود جایگاه شما در موتورهای جستجو شود.

به عنوان مثال، اگر عنوان سئو شما راهنمای کامل برای بهینه‌سازی وبلاگ باشد، عنوان مقاله شما می‌تواند به شکل، راهنمای کامل برای بهینه‌سازی وبلاگ: راهکارهای جدید برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا عنوان مقاله خود را جذاب‌تر و متناسب با محتوای داخلی وبلاگ خود کنید و در عین حال، کلمات کلیدی جدید و مهم را نیز در آن استفاده کنید.

3. بهبود نرخ CTR

هنگام آپدیت محتوا، مهم است که به نکاتی مانند نرخ کلیک (CTR) توجه ویژه داشته باشید. در این راستا به طور مداوم Google Analytics را بررسی کنید و به دنبال صفحاتی با CTR پایین باشید. CTR نشان دهنده تعداد کلیک ‌هایی است که صفحه‌ای در مقایسه با تعداد نمایش ‌هایش در گوگل دریافت کرده است.

صفحاتی که نرخ کلیک CTR آنها پایین است، ممکن است نشان‌دهنده این باشد که عنوان و توضیحات متا آنها جذاب نبوده و توانایی جلب توجه کاربران را نداشته‌اند.

همچنین، ارزیابی رقبای خود که رتبه ‌های برتری در نتایج جستجوی گوگل دارند، بسیار اساسی است. با مشاهده عنوان و توضیحات متا آنها می‌توانید ایده‌هایی برای بهبود عنوان و توضیحات متا صفحات خود پیدا کنید و سعی کنید آن‌ها را جذاب‌تر کنید. این اقدام می‌تواند به بهبود CTR و در نتیجه رسیدن به رتبه یک گوگل کمک کند.

بهبود CTR مقالات قدیمی

4. پاسخ به سوالات کاربران در گوگل

از روش پاسخ به سوالات کاربران در گوگل برای بهبود ارتباط و تعامل با مخاطبانتان استفاده کنید و ارزش افزوده بیشتری به وبلاگ خود ببخشید. اگر شما سوالاتی پس از انتشار محتوا‌هایتان دریافت کردید، بخشی را به وبلاگ خود اضافه کنید تا به پرطرفدارترین سوالات پاسخ دهید. این کار نشان می‌دهد که شما به اهمیت و نظرات خوانندگان توجه می‌کنید.

همچنین، اگر چند نفر سوال مشابهی دارند، این فرصتی است تا بهترین پاسخ را ارائه دهید و ارزش بیشتری به محتوایتان بیافزایید. این اقدام همچنین باعث ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان شما می‌شود و در افزایش اعتماد آنها به شما کمک می‌کند.

5. ویرایش هدینگ ها

هدینگ‌ ها به عنوان طرح کلی محتوای شما عمل می‌کنند. قبل از اینکه خوانندگان تصمیم بگیرند به محتوای وبلاگ شما متعهد شوند، بسیاری آن را مرور می‌کنند تا بفهمند آیا ارزش وقت گذاشتن را دارد یا خیر. بنابراین، بهتر است کلمه کلیدی اصلی را در هدینگ ‌ها اضافه کنید.

این عمل باعث افزایش میزان درک و توجه خوانندگان نسبت به مطالب شما می‌شود و در نتیجه، به بهبود رتبه‌بندی شما در نتایج جستجو کمک می‌کند. 

لینک سازی داخلی جدید در مقالات قدیمی

6. لینک سازی داخلی

در آپدیت محتوا استفاده از پیوند ها راه مهمی برای تقویت سئو داخلی است. هنگام بروزرسانی محتوا، بهتر است لینک های داخلی جدیدی به محتوای مرتبط اضافه کنید. لینک سازی داخلی جدید نه تنها به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی به مطالب مرتبط دسترسی پیدا کنند، بلکه باعث افزایش مدت زمان بازدید آنها و ارتقاء سئو سایت نیز می‌شود.

همچنین، اطمینان حاصل کنید که پیوندها به صفحاتی با کیفیت و محتوای مرتبط اشاره می‌کنند تا تاثیر مثبتی بر رتبه‌بندی و سئو سایت داشته باشند.

7. اضافه کردن عکس و ویدیو یا بهینه سازی آنها

افزودن تصاویر و ویدیوها به پست‌های وبلاگ، یکی از بهترین راه‌ ها برای احیای محتوا و جلب توجه کاربران است. تصاویر و ویدیوها نه تنها جذابیت بصری به محتوا اضافه می‌کنند، بلکه تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند و از لحاظ سئو نیز بسیار ارزشمند هستند

اولین گام برای بهبود کیفیت محتوای وبلاگ خود انتخاب تصاویر مناسب است. اگر امکان استخدام عکاس حرفه‌ای در دسترس نیست، می‌توانید از ترکیب تصاویر رایگان و پولی استفاده کنید. بسیاری از وبسایت‌ ها و منابع آنلاین وجود دارند که تصاویر رایگان با کیفیت بالا ارائه می‌دهند.

نام فایل تصویر شما راه دیگری برای بهبود سئو است. گوگل تصاویر موجود در پست های وبلاگ را فهرست می کند، برای اینکه آنها بفهمند تصویر در مورد چیست. در این راستا، نام فایل باید شامل کلمه کلیدی و توصیف تصویر باشد.

همچنین، به منظور گسترش دسترسی به محتوای جدید و بهبودیافته، توصیه می‌شود که نسخه ویدیویی از پست وبلاگ با ترافیک بالا ایجاد کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا محتوای خود را به صورت متنی و تصویری برای مخاطبانتان ارائه دهید و از طریق ویدیو، توانایی جلب توجه بیشتری را داشته باشید.

8. افزایش خوانایی متن و اصلاح غلط های املایی

قبل از هرگونه تصحیح محتوا، باید ابتدا مشخص شود که چه کسی پست اصلی را نوشته است. سپس، با توجه به مهارت و توانایی نویسنده در زمان نوشتن، می‌توان انتظارات خود را از تعداد اشتباهات تایپی در پست اصلی مشخص کرد و به ‌منظور آپدیت محتوا، اقدامات لازم را انجام داد.

در حال حاضر، گزینه‌ های مختلفی برای تصحیح محتوا وجود دارد. ابزارهایی همچون Grammarly و Ginger از جمله ابزار های محبوبی هستند که به شناسایی فوری خطا های گرامری و نقطه‌گذاری در متن کمک می‌کنند. این ابزارها همچنین به بهبود خوانایی محتوا کمک می‌کنند و از این رو، برای نویسندگان و ویراستاران اهمیت بالایی دارند.

از طرفی، خوانایی متن به طور مستقیم به تجربه کاربری مرتبط است. اگر خوانندگان به این نتیجه برسند که خواندن پست وبلاگ شما خیلی دشوار است، احتمالاً از صفحه خارج خواهند شد. این اتفاق منجر به افزایش نرخ پرش می‌شود که بر سئو تأثیر منفی می‌گذارد. برای بهبود خوانایی محتوای خود، می‌توانید از روش ‌ها و تکنیک ‌های زیر استفاده کنید:

  • نوشتن جملات کوتاه تر
  • شکستن پاراگراف های طولانی
  • اجتناب از صدای منفعل
  • حذف کلمات پرکننده

9. اضافه کردن سال به تایتل تگ

بروزرسانی محتوا به شکلی است که با تاریخ فعلی همخوانی داشته باشد. یکی از روش ‌های معمول برای این کار، افزودن سال جاری به برچسب عنوان سئو است.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط SearchPilot، افزودن سال جاری به برچسب عنوان سئو، منجر به افزایش 5٪ در ترافیک ارگانیک برای پست وبلاگ می‌شود. افزودن سال به تگ عنوان نشان می‌دهد که محتوای شما بروز است و به این ترتیب، کاربران و موتور های جستجو ممکن است آن را در اولویت خود قرار دهند.

اضافه کردن سال به تایتل تگ

10. لینک خارجی به منابع و تحقیقات موثق

با احتمال وجود کلیک ‌های بیشتر بر روی لینک‌ های وب‌سایت، ممکن است نگران شوید، اما باور کنید که پیوند دادن به منابع خارجی می‌تواند به شما کمک کند. این کار نه تنها به بهبود سئو کمک می‌کند بلکه تجربه کاربری را نیز بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، اگر شما اطلاعات خود را با منابع معتبر پشتیبانی کنید، اعتماد کاربران را به ‌سایت خود جلب می‌کنید.

پس در آپدیت محتوا بهتر است چندین پیوند به وب‌سایت ‌های مرتبط با دامنه‌های با اعتبار اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که گوگل مانند بهترین دوست با شما رفتار کند. به یاد داشته باشید که لینک های خارجی در یک پنجره جدید باز شوند. این روش به شما کمک می‌کند که کاربران بازگشتی را از دست ندهید و همچنین از پراکندگی پیوند ها جلوگیری شود.

11. اضافه کردن اسکیما

اسکیما یا نشانه‌گذاری طرحواره کد خاصی است که به خزنده‌های گوگل کمک می‌کند تا یک صفحه را بهتر ایندکس و درک کنند.

بر اساس آزمایش‌ های گسترده‌ای که در چند ماه گذشته در Anvil Media انجام شده است، مشخص شده است که اضافه کردن نشانه‌گذاری طرحواره و قالب‌بندی مجدد محتوای قدیمی می‌تواند بیشترین تأثیر را از نظر بهینه‌سازی پست‌ های وبلاگ داشته باشد.

برسی محتوای رقبا برای آپدیت محتوای قدیمی

12. برسی رقبا و ایده گرفتن از مقاله آنها

نکته‌ای مهم برای بروز رسانی پست ‌های وبلاگ قدیمی برای اهداف سئو این است که همیشه به دقت رقبا و وبلاگ آنها را بررسی کنید. با انجام این کار، می‌توانید شکاف‌ ها مانند کلمات کلیدی، تصاویر و… را شناسایی کرده و از آنها به درستی و کارآمد در وبلاگ خود استفاده کنید.

برای انجام این کار، کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کرده و بررسی کنید که کدام صفحات وبلاگ رقبا در نتایج جستجوی گوگل، بالاتر از مقاله شما قرار دارند. با بررسی و آنالیز محتوای رقبا، می‌توانید ایده‌ هایی برای بهبود محتوای خود بدست آورید و از بهترین روش ‌ها و استراتژی‌ های آنها الهام بگیرید.

همچنین برای شناسایی موارد جالب در صفحات رقبا، بهتر است به طور دقیق به محتوا و طراحی صفحات آن ‌ها توجه کنید. یکی از مواردی که می‌توانید به آن توجه کنید، استفاده از تصاویر و گرافیک ‌های جذاب است. مطمئن شوید که تصاویر استفاده شده مناسب محتوا هستند و باعث جلب توجه بازدیدکنندگان می‌شوند. همچنین، از تنوع در استفاده از فرمت‌ ها و اندازه ‌های تصاویر بهره بگیرید تا صفحه زیباتر و جذاب‌تر شود.

13. از ایجاد تغییرات شدید بیش از حد به یکباره خودداری کنید

یکی از نکات مهم در آپدیت محتوا این است که همواره به دنبال ارائه ارزش اضافی برای مخاطبان خود باشید. این امر می‌تواند شامل افزودن اطلاعات جدید، روشن‌تر کردن مفاهیم پیچیده، ارائه راهکارهای بهتر، حل مشکلات بهتر یا بهبود کیفیت و قابلیت استفاده از محتوا باشد.

اگرچه بروزرسانی محتوا می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی کمک کند، اما این امر ممکن است به طور ناخواسته رتبه شما را کاهش دهد. بنابراین، بهتر است با دقت و با توجه به جزئیات، بروزرسانی را انجام دهید.

بهترین رویکرد این است که بخش‌ های کوچکی از محتوا را بروزرسانی کنید و سپس مشاهده کنید که تغییرات بر رتبه شما چگونه تاثیر می‌گذارد. برای این کار می‌توانید پس از بروزرسانی، چند هفته صبر کنید و سپس تحلیل کنید که آیا رتبه شما افزایش یا کاهش یافته است.

همچنین مهم است که به مواردی مانند نظرات و بازخورد های کاربران توجه کنید. اگر کاربران نیاز به بروزرسانی و تغییراتی در پست اعلام کنند، ممکن است این تغییرات بهبودی در رتبه و بازدهی شما داشته باشد.

14. URL را تغییر ندهید (مگر اینکه مجبور باشید)

محتوای قدیمی‌تر وب‌سایت می‌تواند به اعتبار وب‌سایت کمک کند، زیرا نشان می‌دهد که وب‌سایت مدت زمان زیادی است که فعالیت دارد و به موضوعات مختلف می‌پردازد. اما، اگر پس از گذشت زمان محتوا برای مخاطبان ارزشی نداشته باشد، بهتر است آن را حذف کرده و URL آن را تغییر مسیر دهید.

بنابراین، توصیه می‌شود از استفاده از تاریخ در URL وب‌سایت‌ ها خودداری کرده و به جای آن از ساختار های URL که محتوای مرتبط را نشان می‌دهند، استفاده کنید.

15. مقدمه مقاله خود را بازنویسی کنید

در مقدمه محتواها، باید به خواننده دلیلی برای اهمیت دادن به محتوا ارائه دهید. این قسمت باید به خواننده انگیزه دهد تا به خواندن محتوا ادامه داده و از اطلاعاتی که در آن پست وجود دارد، بهره‌مند شود. برای این منظور در آپدیت محتوا، می‌توانید از واقعیت جالب، آمار جذاب یا یک سوال تحت‌اللفظی استفاده کنید تا توجه خواننده را جلب کنید.

به عنوان مثال، اگر پست وبلاگ شما درباره روش‌ های بهبود عملکرد وب‌سایت است، می‌توانید با یک آمار یا فراهم کردن اطلاعاتی درباره اهمیت بهینه‌سازی وب‌سایت برای جذب ترافیک و مخاطبان، خواننده را به خواندن محتوا ترغیب کنید. یا اگر موضوع محتوا مربوط به مدیریت زمان و بهبود بهره‌وری است، می‌توانید با ارائه یک راهکار موثر برای مدیریت بهتر زمان، خواننده را به خود جلب کنید.

از طرفی، امروزه بازدیدکنندگان وب‌سایت ‌ها به عنوان اسکنر ها عمل می‌کنند. آنها به سرعت اطلاعات را مرور می‌کنند و به دنبال محتوای مرتبط و مهم می‌گردند. در این شرایط، تمرکز بر مقدمه در محتوای وب‌سایت شما می‌تواند به شما کمک کند تا توانایی جلب توجه این اسکنر ها را داشته باشید و آنها را متقاعد کنید که اطلاعاتی که به دنبال آن هستند، ارزش خواندن کامل مقاله را دارد.

16. با مقالات قدیمی مثل مقالات جدید برخورد کنید

بروزرسانی پست ‌های وبلاگ قدیمی نیازمند رویکردی جدید و کاملاً دقیق است. به جای تمرکز بر اصلاحات کوچک، بهتر است آنها را به عنوان پست‌ های وبلاگ جدید در نظر گرفته و مورد بازنویسی کامل قرار داد. این امر به معنای این است که شما نباید فقط به بروزرسانی ‌ها تمرکز کنید، بلکه باید به سراغ استراتژی جدید بروید.

در این روند، ابتدا باید پست قدیمی را مثل صفحه خالی در نظر بگیرید. سپس مواردی که هنوز مورد نیاز و بروز هستند را نگه دارید، مواردی که قدیمی و منسوخ شده‌اند را حذف کرده و به جای آن محتوای جدید و مرتبط اضافه کنید. این اصول محتوا نویسی باعث می‌شود پست ‌های شما بروز شده و برای کاربران جذاب‌تر شوند.

17. مقالات قدیمی خود را تبلیغ کنید

بازسازی محتوا‌ های وبلاگ، به معنای ‌بروزرسانی و بهبود محتوا به گونه‌ای است که ارزش و کیفیت آن را افزایش دهد. ممکن است بسیاری از افراد اعتقاد داشته باشند که تبلیغ کردن یک محتوا بیش از یک بار ممکن است به آن آسیب برساند. اما باید به یاد داشت که اگر محتوا به درستی بازسازی شود، در واقع محتوای جدید و بهبود یافته‌ای است.

بنابراین، اگر پس از آپدیت محتوا مطمئن هستید که ارزش افزوده و کیفیت محتوا افزایش یافته است، بهتر است آن را تبلیغ کنید. محتوای بروز شده احتمالاً دارای کلمات کلیدی جدید، پیوندهای جدید و و متن‌ های جدیدی خواهد بود. اما چیزی که ثابت می‌ماند، ساختار اولیه قطعه است.

پس، باید در نظر داشته باشید که این محتوا را به عنوان منبع معتبر و قابل اعتماد به منابع صنعتی ارجاع دهید. همچنین مطمئن شوید که این پست را در پست‌های مهمانی که با ناشران دیگر ایجاد می‌کنید، نیز قرار دهید. این روش‌ ها به شما کمک می‌کنند تا به طور گسترده‌تری به مخاطبان و منابع مختلف دسترسی پیدا کنید و دیده شوید.

همچنین با ارجاع دادن به منابع صنعتی و شرکت در پست ‌های مهمان، می‌توانید شبکه‌ ارتباطی خود را گسترش داده و به تبلیغ و افزایش شناخت برند خود کمک کنید. با این رویکرد ها، می‌توانید از بروزرسانی پست ‌های وبلاگ خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و به دستیابی به اهداف بازاریابی و تبلیغاتی خود کمک کنید.

در زیر چند نکته برای تبلیغ مجدد پست شما وجود دارد:

  • بینش‌ های تازه و کاربردی موجود در بروزرسانی را برجسته کرده و آن را در پلتفرم ‌های مختلف مانند رسانه ‌های اجتماعی، خبرنامه ‌های ایمیل و وب‌سایت خود تبلیغ کنید.
  • بک لینک سازی جدید برای محتوای بروز شده شما می تواند به جلب توجه بیشتر و افزایش دیده شدن آن کمک کند.
  • با سردبیران یا متصدیان خبرنامه در صنعت خود تماس بگیرید و به آنها بگویید چرا پست وبلاگ بروز شده شما برای مخاطبانشان مفید و ارزشمند است. آنها را تحت تأثیر قرار دهید.

18. برای کلمات کلیدی که رتبه خوبی برای آنها ندارید کار کنید

در آپدیت محتوای قدیمی، برای بهبود رتبه‌بندی در موتور های جستجو، پیشنهاد می‌شود که به کلمات کلیدی جدیدی که احتمالاً در زمان نگارش محتوای اصلی به آنها فکر نمی‌کردید، توجه کنید. این کلمات کلیدی ممکن است مرتبط با کلمه کلیدی اصلی باشند که می‌توانید با وارد کردن اطلاعات بیشتر درباره آن‌ ها، محتوای خود را بهبود دهید و به نتیجه‌ای موثرتر دست یابید.

بعد از شناسایی کلمات کلیدی که می‌توانند به افزایش ترافیک ارگانیک کمک کنند، می‌توانید بهبود های مختلفی را در محتوای وبلاگ خود اعمال کنید تا بهینه‌سازی را انجام دهید. این اقدامات شامل افزودن بخش ‌های جدید به پست وبلاگ، بازنویسی سرصفحه ‌ها، افزودن یا بروزرسانی تصاویر، و بهبود توضیحات متا برای بهبود نرخ کلیک در نتایج جستجوی ارگانیک است.

همچنین، از ابزار Ahref’s Site Explorer برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیکی که مقاله وبلاگ شما در حال حاضر برای آنها رتبه‌بندی می‌شود، استفاده کنید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید کلمات کلیدی مهم را شناسایی کرده و بر روی بهبود رتبه‌بندی و بهینه‌سازی محتوا برای آنها تمرکز کنید.

19. در مورد موضوع مقاله تحقیق کنید

در تحقیق درباره موضوع مقالات، اهمیت بررسی موضوع از دیدگاه‌ های مختلف را نباید نادیده بگیریم. به جای انتخاب موضوع ‌هایی که به نظر بدیهی می‌آیند، بهتر است به دنبال موضوعات جدید و متفاوت باشیم که برای مخاطبان جذابیت بیشتری دارند.

به عنوان مثال، اگر یک کلینیک دندانپزشکی هستید، به جای مطالعه درباره بیماری لثه، می‌توانید درباره موضوعاتی مانند تناسب اندام و اثرات آن بر سلامت دهان و دندان‌ها یا تکنیک‌ های نوین در درمان ‌های دندانپزشکی مطالعه کنید.

این اقدامات باعث جذب مخاطبان جدید و افزایش توجه آن‌ ها به محتوای شما خواهد شد. از این رو، برای انتخاب موضوعات، خارج از محدوده‌ی شایستگی ‌های اصلی شرکت خود فکر کنید و به دنبال موضوعاتی باشید که با توجه به علاقه و نیاز مخاطبان، جذابیت داشته باشند.

20. بعد از آپدیت محتوا درخواست ایندکس دهید

بروزرسانی تاریخ محتوا بدون آپدیت محتوا به منظور جلب توجه موتور های جستجو مانند گوگل، به کارایی موثری منجر نمی‌شود. گوگل با پیشرفت الگوریتم ‌های خود به راحتی می‌تواند تغییراتی از این قبیل را تشخیص داده و به عنوان تکنیک ‌های ماهیتی در نظر بگیرد.

ایندکس مجدد صفحات آپدیت شده

از سوی دیگر، تمرکز بر بروزرسانی و بهبود محتوا و ارائه اطلاعات جدید و ارزشمند به مخاطبان، مسیر بهتری برای بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو است. این اقدامات شامل افزودن اطلاعات جدید، بررسی مجدد و بروزرسانی آمار و ارقام، افزایش ارزش اطلاعاتی محتوا و یادگیری سئو می‌شود.

بنابراین، پس از بروزرسانی محتوا، حتماً درخواست ایندکس دهید. این اقدام باعث می‌شود تا گوگل سریع‌تر محتوای ‌بروز شده شما را شناسایی کند و در نتایج جستجو قرار دهد. این کار می‌تواند رتبه‌بندی و ترافیک وب‌سایت شما را بهبود بخشد.

سخن آخر

درنهایت، به یاد داشته باشید که بروزرسانی محتوا همواره به معنای افزودن به تعداد کلمات یا بازسازی کامل نیست. بلکه این امر می‌تواند شامل اقدامات ساده‌تری مانند بهینه‌سازی محتوا برای تجربه بهتر خواننده، افزودن هدرها و تصاویر بیشتر، بهبود ساختار متن یا آموزش سئو برای بهینه‌سازی سایت برای موتور های جستجوگر باشد. با این نکات ساده، به راحتی می‌توانید محتوا های خود را بروز کنید و نتایج مثبت و چندین برابری را در بازاریابی محتوا به دست آورید.

یک پاسخ به “راهنمای جامع بروزرسانی یا آپدیت محتوا”

  1. علیرضا عبداللهی پناه گفت:

    سلام
    ممنون از متن خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین