چطور سایتی مثل دیجی کالا طراحی کنیم؟

  • نویسنده : کارشناس سئو دارکوب
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=5420
چطور سایتی مثل دیجی کالا طراحی کنیم؟

احتمالا تا بحال به این فکر کرده اید که برای داشتن یک سایت پر قدرت، نیاز به چه کارهایی است. این سوال خیلی از افراد بوده که چگونه یک سایت بزرگ و موفق مانند سایت فروشگاهی دیجی کالا داشته باشند.

خیلی از افراد گمان می کنند که داشتن سایتی مانند دیجی کالا غیر ممکن است. ما قصد داریم در ادامه به اینکه چگونه می توان سایتی مانند دیجی کالا داشت را بررسی کنیم.

اولین قدم برای دستیابی به سایت بزرگ مانند دیجی کالا، داشتن یک قالب سایت مشابه دیجی کالا است. فرض کنید که شما فروشگاه لباس دارید. شما برای جلب مشتری چه فعالیتی هایی انجام می دهید؟ یکی از مهم ترین کارها برای جذب مشتری بیشتر، انتخاب یک طراحی مناسب و دکوراسیون برای فروشگاه است.

 

آیا طراحی سایت مثل دیجی کالا خوب است؟

دیجی کالا بزرگترین فروشگاه فروش انواع محصولات از قبیل پوشاک، لوازم خانگی، کالاهای سوپرمارکتی، محصولات الکترونیکی و… به صورت آنلاین است. این فروشگاه بزرگ روزانه حدود 4.5 میلیون بازدیدکننده دارد. این سایت، بزرگترین خرده فروشی آنلاین در کل خاورمیانه را هم به خود اختصاص داده است. هر سایت در حوزه خرید و فروش برای موفقیت نیاز به یک طراحی خاص و زیبا دارد.

سایت دیجی کالا برای موفقیت در زمینه فروش و بازدیدکنندگان بالا، طراحی بی نظیر و فوق العاده ای دارد که با استفاده از آن توانسته است به یک فروشگاه آنلاین موفق تبدیل شود. فرض کنید طراحی سایت در دیجی کالا به زیبایی امروز نمی بود. شما به عنوان یک مشتری آیا خرید خود را از این سایت انجام می دادید؟

وبسایت دیجی کالا یک طراحی و قالب زیبا و منحصر به فرد دارد که بزرگترین سایت فروش را در کل کشور به خود اختصاص داده است. از طرف دیگر، سایت دیجی کالا نمونه ای از سایت های موفق در حوزه بازاریابی اینترنتی هم هست. هر سایتی برای دستیابی به یک فروشگاه بزرگ، نیاز به طراحی بی نظیر و خاص دارد تا هنگامی که خریدار به سایت وارد شد، احساس خوب و رضایت بخشی داشته باشد.

طراحی سایت دیجی کالا برای شما می تواند همان حس زیبای خرید از دیجی کالا را برای مشتریان فراهم آورد. طراحی مناسب فروشگاهی می تواند علاوه بر افزایش حس مثبت در کاربران، میزان رضایت خود شما از فروشگاه را هم بهتر کند. شما تصور کنید منبعی برای ایده گرفتن مانند DIGIKALA در اختیار دارید؛ پس می توانید به راحتی تمام مشکلات احتمالی را با بیشترین بازدهی و مناسب ترین برخورد رفع کنید.

 

 

چرا باید سایتی شبیه دیجی کالا داشته باشم؟

تا به اینجا فهمیدیم که سایت دیجی کالا یکی از موفق ترین سایت ها در میان سایت های فروشگاهی است که به صورت آنلاین فعالیت می کند.

مزایای داشتن سایتی مانند دیجی کالا بیشمار است؛ چرا که سایت دیجی کالا یکی از برترین کسب و کار ها در زمینه خرید و فروش اجناس به شمار می رود که رابط کاربری بسیار دلنشینی ایجاد کرده است. در ادامه به 4 مورد از دلایلی که باید سایتی مانند دیجی کالا داشته باشیم، می پردازیم:

 

1. کسب درآمد بالا

اولین و مهمترین مزیت داشتن سایتی موفق، کسب درآمد است. هنگامی که سایت شما در رتبه بالا قرار می گیرد و به یک سایت مشهور مانند سایت دیجی کالا تبدیل می شوید، بازدید کنندگان سایت شما هم به تدریج بیشتر می شوند.

در صورتی که محصولات سایت شما رضایت بخش باشد، آن محصول به فروش می رسد. فروش بیشتر رابطه مستقیمی با کسب درآمد بالاتر دارد. پس هر چقدر فروش سایت افزایش یابد، درآمد هم به همان میزان افزایش می یابد.

اگر وب سایت شما بازدید بالا و مناسبی داشته باشد، کاربران برای تبلیغات به سراغ شما می آیند. این تبلیغات می تواند برای شما کسب درآمد کند. این درآمد بر اساس کلیک بر روی آن تبلیغ است. در نتیجه هر چقدر که سایت شما از نظر رتبه گوگل بالاتر بوده و بزرگ تر باشد، بازدید کنندگان بیشتری خواهد داشت و کسب درآمد هم بیشتر می شود.

 

2. کسب درآمد در هر زمان

یکی از مزایای داشتن سایتی مانند دیجی کالا کسب درآمد در هر زمان یا مکان است. از طریق سایت قدرتمند در هر زمانی می شود با مشتریان در ارتباط بود و کسب درآمد کرد.

این زمان می تواند مواقعی که شما در خواب هستید یا حتی زمانی که شما در حال تفریح هستید، اتفاق بیافتد؛ زیرا محصولات و تبلیغات شما در سایت قرار گرفته است و در هر زمانی می تواند بازدید بخورد و به فروش رود.

اما باید قالب و رابط کاربری مناسبی داشته باشید تا این اتفاق با اعتمادسازی در دل مخاطبین ایجاد شود. عمده علتی که می گوییم سایتی مانند دیجی کالا می تواند فوق العاده کاربردی باشد، همین دلیل است.

 


حتما بخوانید: وب اپلیکیشن (PWA) چیست؟ چرا در آینده بیشتر راجع به آن می شنوید؟


3. سایتی بزرگ و مشهور

با استفاده از طراحی سایتی مانند دیجی کالا شما موفق می شوید تا سایتی بنام و مشهور داشته باشید. فرض کنید می خواهید یک کالا را به صورت آنلاین خریداری کنید.

آیا این کالا را از سایت قدرتمندی مانند دیجی کالا خریداری می کنید یا یک سایت بسیار ضعیف که نمی شناسید؟ معمولا از سایت دیجی کالا؛ چون علاوه بر ظاهر  و مشخصات مناسب برای محصولات، بیشترین شهرت را هم دارد.

با استفاده از سایت بزرگ شما برند خود را تاسیس می کنید و این برند می تواند بسیار در بین رقبا قدرت بگیرد. بسیاری از شرکت های در حال ورشکستگی توانسته اند با استفاده از وب سایت، به سایتی بزرگ و پردرآمد برسند. پس این قدرت فضای آنلاین است که اگر بتوانید خود را همانند وب سایت های مشهور نشان دهید، می توان به آینده کسب و کار بسیار امیدوار بود.

 

4. اعتماد مشتری

اعتماد مشتری در یک کسب و کار، اعتبار و ستون آن است. با استفاده از طراحی سایت فوق العاده ای مانند دیجی کالا و بازدید کنندگان بالا، به اعتبار سایت افزوده می شود. این اعتماد مشتری ها همیشگی است. درواقع این اعتماد مشتری یک نوع سیستم هم به شمار می رود تا برای جذب مشتری بیشتر نیز استفاده شود.

 

 

چگونه سایتی مانند دیجی کالا طراحی کنم؟

برای موفقیت در خرید و فروش و داشتن یک سایت موفق، باید وب سایتی با طراحی مناسب داشته باشیم. سایت دیجی کالا فاکتورهای مهمی برای موفقیت سایت خود به کار برده است. در نتیجه برای داشتن سایتی مانند دیجی کالا یا سایت های بزرگ دیگر، نیاز به کارها و فعالیت هایی است که بتوان مانند آنها در سایت خود به موفقیت رسید.

برای ساخت سایت فروشگاهی مانند دیجی کالا نیاز به قالب قدرتمند دارید. انتخاب قالب برای سایت خود بسیار اهمیت دارد و یکی از مهم ترین فاکتور ها به شمار می رود. دیجی کالا یکی از سایت هایی است که در ظاهر قالب بسیار خوب و زیبایی دارد. برای طراحی سایت فروشگاهی نظیر دیجی کالا میتوانید از قالب مشابه دیجی کالا دارکوب استفاده کنید.

قالب مشابه دیجی کالا

 

قالب های فروشگاهی دیگر VS قالب فروشگاهی دیجی کالا

برای انتخاب قالب باید به نکاتی توجه کرد که با استفاده از نکات و مقایسه ای که قرار است انجام شود، بتوان یک قالب درست و عالی برای سایت خود استفاده کرد.

 

  • ویرایش المان ها در هر قالب

قالب هایی که ما به عنوان یک قالب فروشگاهی فوق العاده می شناسیم، مانند قالب دیجی کالا هستند. این قالب ها که متخصصین حرفه ای با تجربه بالا آن را طراحی کرده اند، ظاهر و کاربردی مشابه دیجی کالا دارند و دیگر لازم نیست که کار سختی را درپیش بگیرید.

اما برای چیدن المان های قالب های دیگر نیاز به حرفه و علم است. این علم و تجربه به رابط کاربری و گرافیکی برمیگردد. المان ها بسیار حساس بوده و با کوچک ترین اشتباه سایت شما به کل تغییر خواهد کرد. پس برای ویرایش این نوع قالب ها به تخصصی نیاز است که بتوان با استفاده از آن حرفه، المان ها را به درستی کنار هم چید.

 

  • صفحه سازی

صفحه های مختلفی در داخل سایت قرار دارند، مانند صفحه های فروشگاه، صفحه های اصلی، صفحه خدمات ما، پیگیری سفارشات و… این صفحه ها در قالب دیجی کالا همانند همان سایت طراحی شده است و بسیار کار شما را در صفحه سازی راحت می کند.

اما کار با قالب های دیگر و صفحه سازی آن قالب ها بسیار سخت است و این شما هستید که باید آن را طراحی کنید. برای این طراحی ساده اگر کوچکترین اشتباه را انجام دهید، سایت شما آن نتیجه دلخواه را به شما نخواهد داد.

 


بیشتر بدانید: نسخه جدید وردپرس؛ بدون نیاز به طراح سایت


 

  • مدیریت و افزودن محصول

مدیریت هر محصول به لینک سازی و سئو آن سایت بستگی دارد. اگر سایتی مانند دیجی کالا را در اختیار داشته باشید، برای مدیریت محصولات سایت، کار بسیار راحت و ساده ای را در پیش دارید. اما اگر قالب دیگری را در اختیار بگیرید، کار با آن برای مدیریت این محصولات بسیار سخت و دشوار می شود؛ چرا که سئو آن قالب و در نهایت سایت بسیار ضعیف خواهد بود.

برای افزودن محصول برای سایت فروشگاهی خود نیاز به سئوی قدرتمند و مورد اعتماد دارید. سایتی مانند  دیجی کالا سئو دقیق و بی نقص دارد و محصولات جدید را با توجه به نیاز کاربر دسته بندی می کند.

لینک سازی محصولات جدید بسیار اهمیت دارد و کار ساده ای نیست و اگر قالب شما ایرادی داشته باشد، لینک سازی شما با مشکل مواجه می شود. برای لینک سازی، قالبی مشابه سایت دیجی کالا نیاز است که بتوانید با استفاده از آن لینک سازی فوق العاده ای برای سایت انجام دهید.

 

 

هزینه طراحی سایتی مانند دیجی کالا چقدر است؟

هزینه طراحی سایتی مانند دیجی کالا به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. شما باید در نظر داشته باشید که چه صفحاتی نیاز دارید، چه قابلیت هایی از سایت انتظار دارید و می خواهید چه پنلی برای دسترسی و مدیریت در اختیار داشته باشید. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که می خواهید چه میزان هاست در اختیار بگیرید و روزانه چه میزان کاربر را برای خرید میزبانی کنید.

از طرف دیگر، باید برنامه ریزی ها و استراتژی های خود را به سمت بیشترین میزان بازدهی هدف دهی کنید. معمولا هزینه طراحی سایت با در نظر داشتن هاست، قابلیت های مختلف، دامنه و زمان طراحی تعیین می شود. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با واحد پشتیبانی ما تماس حاصل نمایید.

 

جمع بندی

در این مقاله به بررسی اینکه چگونه می توانیم سایتی شبیه دیجی کالا طراحی کنیم، پرداختیم. گفتیم که سایت دیجی کالا یکی از بزرگ ترین سایت ها در میان سایت های فروشگاهی در ایران است. پس ما می توانیم برای موفقیت در خرید و فروش آنلاین سایتی مانند دیجی کالا طراحی کنیم.

انتخاب قالب برای ساخت سایت مثل دیجی کالا بسیار پر اهمیت است. با استفاده از قالب دیجی کالا می توان یک فروشگاه اینترنتی بی نظیر را راه اندازی کرد. با استفاده از قالب های دیگر کار شما برای انجام کار هایی مانند لینک سازی، انجام سئو و دسته بندی بسیار دشوار خواهد بود. اما در قالب سایت دیجی کالا شما برای انجام تمام اینها، کار راحت و ساده ای را در پیش دارید.

اگر خودتان نمی توانید وب سایتی مانند دیجی کالا طراحی کنید، نگران نباشید! می توانید دو مسیر زیر را طی کنید:

  1. از خدمات طراحی سایت (ارزان) دارکوب استفاده کنید. با متخصصین ما در ارتباط باشید و نیاز خود را با ایشان در میان بگذارید. تیم طراحی سایت دارکوب شما را برای طراحی یک سایت فوق العاده و بی نقص همراهی خواهند کرد.
  2. می توانید آموزش طراحی سایت دیجی کالا را در موسسه دارکوب فرابگیرید و پس از آن خودتان اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی خود کنید.