طراح وب کیست؟ بررسی آینده شغلی طراح وب و شرح وظایف

  • نویسنده: راضیه محمودی فرد
  • بازبینی شده توسط: محسن لشکری
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=4270
طراح وب کیست؟ بررسی آینده شغلی طراح وب و شرح وظایف

شاید برای شما هم مانند افراد دیگر این سوال پیش آمده باشد که مسیر بادگیری طراحی سایت چیست؟ آیا هرکسی میتواند با گذراندن دوره های یادگیری طراحی سایت در آن موفق باشد؟ ما در این مقاله سعی می‌کنیم تا حد امکان به سوالات چالشی که در این زمینه وجود دارد پاسخ بدیم و شما را با مهارت‌ها و ویژگی‌های شغل طراحی وب آشنا کنیم در پایان متوجه خواهید شد که آیا این شغل مناسب شما هست یا خیر، با روحیات شما سازگاری دارد یا نه! با ما همراه باشید.

طراح وب کیست؟ شرح وظایف طراحان سایت

به همه صفحات و بخش‌های اینترنتی که شما داخل یک مرورگر مشاهده می‌کنید، سایت گفته می‌شود. طراح وب سایت به کسی گفته می‌شود که این صفحه‌های اینترنتی را طراحی می‌کند. تمام صفحه‌های اینترنتی از وب سایت‌های فروشگاهی گرفته تا شرکتی و شخصی (از جمله همین صفحه) به وسیله طراحان وب سایت ساخته و پرداخته می‌شوند.

برخی فکر می کنند طراح سایت همیشه به افرادی گفته می شود که از ابتدا تا انتها ساخت یک سایت را به عهده می گیرند اما درواقع اینطور نیست. یا تصور می‌کنند که طراح وب همان گرافیست است یا طراح وب یک برنامه نویس نیست! برای طراحی یک سایت، به افراد با تخصص های مختلفی مورد نیاز است مانند طراح سایت، برنامه نویس، بازاریاب اینترنتی، سئوکار، گرافیست و …

طراح وب بیش‌تر به طراحی و برنامه نویسی لایه ظاهری سایت می‌پردازد و برنامه نویس‌های دیگر به تولید کد نرم افزاری برای تولید، کنترل و پردازش محتوا که در بخش‌های مختلف وب سایت نمایش داده می شود مشغولند.

وظایف طراحان وب به طور کلی عبارت اند از:

تحلیل نیازمندی‌ها: در ابتدا، طراح وب باید با مشتری یا تیم پروژه در ارتباط باشد تا نیازها و اهداف مورد نظر برای وب‌سایت را متوجه شود. این شامل انواع محتوا، طراحی کلی، عملکرد و امکانات وب‌سایت است.

کدنویسی و توسعه: در این مرحله، طراح وب باید از زبان‌های برنامه‌نویسی مرتبط مانند HTML، CSS، و JavaScript برای ترجمه طراحی‌های گرافیکی و تجربیات تعاملی به کد مناسب استفاده کند. همچنین، ممکن است از فریمورک‌ها و ابزارهای توسعه وب نیز استفاده کند.

انجام کار تیمی و ادغام نتایج: طراحان وب سایت با تولید کنندگان محتوا طراحان گرافیک برنامه نویسان و.. همکاری میکنند و هرکدام از این افراد مسئولیت بخش خودشان را برعهده دارند. پس از انچام کارتیمی طراحان وب فعالیت های انجام شده را ادغام میکنند.

به‌روزرسانی و پشتیبانی: پس از اجرای وب‌سایت، طراح وب مسئولیت به‌روزرسانی منظم و ارائه پشتیبانی فنی را نیز دارد. این شامل رفع اشکالات، افزودن امکانات جدید و پاسخ به سوالات کاربران می‌شود.

در ادامه سوالاتی را مطرح نمودیم که با مطالعه پاسخ آنها متوجه خواهید شد که طراحی سایت سخته یا آسون؟

 

سوالاتی که بسیاری از علاقه‌مندان طراحی وب به دنبال پاسخ آن هستند

  1. مهارت و توانایی‌های مورد نیاز شغل طراح وب کدام است؟

    اگر فکر می کنید که برای طراحی سایت و تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای، فقط به آموزش طراحی سایت و کدنویسی نیازمندید سخت در اشتباهید. پس چطور طراح سایت شویم؟ لازمه یک طراح موفق شدن، ترکیب مهارت های گوناگون است مثل:

    • توانایی استفاده کردن از نرم افزارهای مربوط به وب سایت ها مانند طراحی سایت با وردپرس
    • توانایی حل مسئله هایی که به طراحی وب مربوط هستند.
    • توانایی انجام به موقع پروژه ها زیرا عدم انجام به موقع پروژه ممکن است باعث نارضایتی کارفرما و تبلیغات منفی برای طراح شود.
    • داشتن درک درستی از قوانین و دستورالعمل های اینترنتی برای دسترسی به وب سایت
    • به روز بودن و آگاهی داشتن از آخرین تعییرات تکنولوژیکی و نرم افزاری
    • جلسه با مشتریان برای بحث در مورد اهداف و نیازهای آنها
    • تصمیم‌گیری در مورد سبک، طرح، فونت‌ها و طرح‌های رنگی، نوشتن مطالب و تهیه گرافیک و تصاویر
    • بهینه‌سازی سایت به گونه‌ای که توسط موتورهای جستجوگر به راحتی پیدا شود
    • توانایی بیان درست و انتقال دانش به مخاطبین و مشتریان صفحه
    • برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه‌ای، باید برخی از مهارت های مهم و کاربردی خود را ارتقا دهید. از مهم ترین این مهارت ها می توان به مهارت های کد نویسی مثل طراحی سایت با PHP، خلاقیت، سلیقه و … اشاره کرد.

    یک طراح حرفه ای وب سایت باید دارای مهارت های ویژه ای باشد و علاوه بر مهارت باید خلاقیت و استعداد طراحی وب سایت حرفه ای را داشته باشد تا بتواند وب سایتی را طراحی کند که باعث موفقیت مشتری در زمینه مورد نظر شود.

  2.  آیا برای ورود به این شغل باید تحصیلات دانشگاهی مرتبط داشت؟

    شما می توانید مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش های ارشد مهندسی کامپیوتر و گرایش های ارشد مهندسی فناوری اطلاعات را بگیرید و از نظر تئوریک در این حوزه بیش از پیش تسلط یابید. همچنین در شاخه کار و دانش، رشته طراحی وب و در دانشگاه علمی کاربردی، کارشناسی طراحی صفحات وب نیز وجود دارد.

    اما باید بدانید معمولا دانش و اطلاعات اصلی و عملی این شغل از جمله برخی از زبان های برنامه نویسی و برنامه گرافیکی مناسب برای طراحی وب در دانشگاه ها تدریس نمی شود پس شما حتما به داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط نیازی ندارید شما می توانید دوره های آموزشی طراحی وب را در آموزشگاه های آزاد و یا به صورت شخصی بگذرانید.

    همچنین بسیاری از طراحان وب تنها از روی علاقه به این کار و به تنهایی و با استفاده از کتاب ها و نرم افزارهای آموزشی و حتی سایت های اینترنتی برای یادگیری طراحی وب اقدام نمودند.

  3.  برای طراح وب شدن به چه آموزش هایی نیاز داریم؟

    •  اکثر طراحان سایت حداقل باید بر یک زبان برنامه نویسی مسلط باشند و دوره‌های آموزش HTML یا CSS ، JavaScript و jQuery را گذرانده باشند.
    • آشنایی با یکی از زبان های برنامه نویسی مثل آموزش وردپرس ، آموزش PHP ، آموزش لاراول ، آموزش HTML ، آموزش CSS ، آموزش ASP.net و …
    •  آموختن تئوری طراحی سایت و تسلط بر دنیای اینترنت 
    • شناخت ابزارهای کلیدی طراحی سایت مانند گذراندن دوره‌های آموزش وردپرس، فتوشاپ و Flash
    • تسلط به زبان انگلیسی و بالا بردن دانش در سایت‌ها و فروم های خارجی مانند stackoverflow
    • آشنایی کامل با نرم افزار DreamWeaver
    • یادگیری XML و Ajax و Json
    • آشنایی با یکی از نرم افزارهای بانک اطلاعاتی مانند Access، Sql ، MySql
    • آشنایی با استانداردهای طراحی سایت

    شما با دانستن و یادگیری این موارد می‌توانید تمامی امور مربوط با ساخت یک وب سایت دینامیک را بصورت کامل در دست بگیرید و آنرا از ابتدا تا انتها پیش ببرید. راه سخت و طولانی به نظر میرسد اما شما می‌توانید با یادگیری در زمره بهترین‌های طراحی وب سایت قرار بگیرید.

  4.  ویژگی‌های شخصیتی مورد نیاز برای طراحی وب کدام‌ است؟

    در انتخاب یک شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. برای آنکه بدانید یک طراح سایت به چه شرایط و روحیاتی نیاز دارد لازم است چند پیش نیاز را در خود بررسی کنید.

    • آیا می‌توانید هر روز ساعات طولانی را پشت کامپیوتر بنشینید؟

    اولین و مهمترین ابزاری که در این شغل شما با آن اوقاتتان را خواهید گذراند کامپیوترتان خواهد بود پس اگر زیاد با این وسیله احساس راحتی نمیکنید و تاکنون اقبال زیادی به کار با آن (مداوم و طولانی) نداشته اید اندکی کار مشکل خواهد شد.

    اگر فکر میکنید که میتوانید این با این قضیه کنار بیایید یا به هر صورت آن را حل خواهید کرد می توانیم پیشنیاز بعدی را بررسی کنیم وگرنه از همین جا تکلیف روشن است و به احتمال زیاد این شغل مناسب شما نخواهد بود.

    • چقدر به مسائل فنی سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر وارد شده اید؟

    گاهی اوقات در مسائل سخت افزاری یا در مرحله ای از کدنویسی یا الگوریتم برنامه به مشکلی بر می‌خورید که باید بتوانید از عهده ی آن برآیید شخصی که قصد یادگیری طراحی سایت را داشته باشد در ابتدا باید آشنایی خوبی با نحوه کار با کامپیوتر و ویندوز را دارا باشد.

    به این معنی که بتواند به راحتی نرم افزارهای مختلف را نصب و حذف کند، راحت تایپ کند، کار با مرورگر اینترنت و تنظیمات آن را به خوبی بداند و به طور کلی “روان” با کامپیوتر کار کند. باید بتوانید به راحتی از منابع مختلف آنلاین و یا آفلاین مانند فروم ها و یا کتب مربوطه جواب سوال خود را بیابید.

    همچنین ممکن است بخواهید در منابع لاتین به دنبال پاسخ سوال خود باشید، پس حتماً باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی (حداقل در سطح خواندن) داشته باشید. این مرحله شاید چند روز هم وقت شما را بگیرد که البته در ازای آن یک تجربه ارزشمند و ناب به دست خواهید آورد ولی در هر سطحی که باشید غالباً به این گیرها خواهید رسید. شخصی می تواند از عهده ی این شرط برآید که روحیه و امید بالایی داشته باشد و از تلاش زیاد خسته نشود.

    • در کارهایی که انجام می دهید چقدر به جزئیات توجه و برای آنها حوصله خرج می‌کنید؟

    این شغل هم دارای بازار کار مناسب بوده و هم از درآمد بالایی برای طراح برخوردار است، اما اصلا شغل راحتی نیست! تمام جزئیات از نظر یک طراح مهم است، شما برای هر پروژه باید یک ایده قوی داشته باشید، شغل طراحی سایت نیازمند قدرت ایده پردازی و تمرکز بسیار زیادی است و این فقط بخشی از دشواری های این شغل پر درآمد است.

    البته که اگر شما علاقه مند به این رشته باشید مسلما هیچ چیز برای شما در این راه سخت نخواهد بود. شما در انجام یک پروژه حق کوچکترین اشتباهی ندارید، باید کاملا به تمام موارد مسلط باشید، در حرفه طراحی سایت شما علاوه بر کلیات پروژه با جزئیات نیز سرو کار دارید.

    سایر ویژگی‌های شخصیتی

    1. بعد از آنکه پروژه به اتمام رسیده انتظار بازخوردهای مثبت یا منفی توسط مشتری را داریم، باید توجه داشت که بعضی از روی آگاهی، و برخی دیگر از روی نا آگاهی از روند طراحی وب و نداشتن خلاقیت، درخواست‌هایی دارند که طراح باید با صبر و حوصله کافی به هر دو پیشنهادات مثبت و منفی پاسخ دهد.
    2. یک طراح موفق باید به حرفه خود مانند یک شغل در دنیای واقعی بنگرد. اگر احساس می‌کنید که طراحی وب برای شما، فقط به عنوان یک تفریح به حساب می آید نه یک شغل، پس بهتر است قدمتان را از این حرفه بردارید، و راه را برای دیگر افراد باز کنید! ” هیچ چیز مانند یک طراح غیر متعهد و دمدمی مزاج نمی تواندبه این حرفه صدمه بزند. ”
    3.گاهی اوقات اتفاقاتی در بین کار، یا پروژه‌ای رخ می‌دهد که روند طراحی وب سایت را خدشه دار می‌کند، اما طراح وب است که با صبر و حوصله، و دانستن دانش ارتباطات، می تواند به نحوی عالی مسئله را حل کند
    4. شما به عنوان یک طراح وب باید با صحبت‌های هوشمندانه در مورد هر سوال یا جوابی به مشتری و ارائه گزارش‌های جزئی و کلی، به او بتوانید کسب وکار خود رانگه داشته و مشتری را از کار و فعالیتی که به عهده شما گذاشته است، راضی نگه دارید. بنابر این برقراری ارتباط خوب و موثر می تواند کسب و کار طراحی وب شما را زنده و موفق گرداند.
    5. برای اینکه شناخت خوبی کسب کنید، باید گوش شنوای خوبی داشته باشید و سعی کنید با دقت تمام به حرف‌های دیگران گوش دهید و آن حرف‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. خجالتی و کم‌رو بودن، را همین حالا باید دور بریزید. لازم است روابط اجتماعی قوی و خوبی داشته باشید و البته شنونده خوبی باشید تا در نهایت بتوانید یک طراح سایت خوب شوید.
    6. پرسشگر فعال به خصوص در حوزه طراحی سایت، لازم است که دائما سوالاتی بپرسید و در نهایت با پرسیدن سوالات مختلف، به نتیجه برسید و بفهمید که کارفرما از شما چه چیزی می‌خواهد و البته مخاطب چه می‌خواهد.

  5. آیا یادگیری طراحی سایت با هدف ایجاد یک وب سایت کار درستی است؟

    بعضی افراد با هدف ایجاد یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی، ماه‌ها در جستجوی آموزش‌های مختلف برای یادگیری طراحی سایت و کدنویسی هستند تا وب سایت خود را به شخصه طراحی کنند آموزشی که هیچ گاه کامل نخواهد بود، زیرا همیشه برای اجرای هر خط کد یک پیش نیاز لازم است.

    در نتیجه با توجه به کافی نبودن اطلاعات و به وجود آمدن برخی مشکلات در آینده، اغلب این پروژه در مدت زمان کم متوقف خواهد شد و شخص فقط وقت خود را تلف کرده است.

    اما چرا اشتباه؟ چرا این کار درست نیست؟ در نظر داشته باشید که طراحی سایت فقط در کدنویسی خلاصه نمی‌شود، طراحی وب در حقیقت به دو گرایش اصلی طراحی سایت و برنامه نویسی تقسیم می شود که ورود به هر گرایش استعدادهای خاصی را می طلبد. شما نیازمند تجربه کافی و مهارت‌های مختلف برای ایجاد یک وب سایت پایدار هستید.

    هنگامی که شما فقط به هدف ایجاد یک وب سایت پا به عرصه طراحی می‌گذارید بی شک از کلیات دوری کرده و فقط به دنبال موارد مورد نیاز در سایت خود هستید غافل از اینکه شما برای طراحی سایت مناسب باید به اطلاعات گسترده ای دسترسی داشته باشید.

  6. آیا بدون کدنویسی می‌توان طراح سایت شد؟

    این روز‌ها اینترنت پر شده از پکیج‌های طراحی وب بدون کدنویسی هرچند این امر تا حدودی به کمک سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند طراحی سایت با وردپرس امکان‌پذیر است، اما باید بدانید با استفاده از سیستم‌های آماده، شما هرگز تبدیل به یک طراح وب نخواهید شد!

    هرچند با استفاده از وردپرس می‌توانید انواع و اقسام سایت‌ها را راه‌اندازی کنید، اما در نهایت برای شخصی‌سازی سایت خود و همچنین افزودن امکانات جانبی احتیاج دارید تا دانش نسبتا خوبی از کدنویسی داشته باشید، در غیر این‌صورت تنها می‌توانید یک سایت معمولی برای خود راه‌اندازی کنید، هرچند اگر بخواهید ویژگی خاصی در سایت خود داشته باشید یا امکان خاصی را به سایتتان اضافه کنید که به صورت پیش‌فرض در وردپرس و پلاگین‌هایش یافت نشود باید هزینه کرده و از یک متخصص بخواهید این بخش را به سایت شما اضافه کند (یا خودتان برنامه‌نویسی کنید) همچنین در شرایط خاص و برای راه‌اندازی سایت‌های خاص که قابلیت‌ها و امکانات کاملا اختصاصی دارند معمولا استفاده از وردپرس توصیه نمی‌شود و بهتر است طراحی و پیاده‌سازی سایت از 0 تا 100 به صورت اختصاصی برنامه‌نویسی شود.

    پس اگر تنها به داشتن یک وبسایت کوچک و جمع‌و‌جور برای خود بسنده می‌کنید خواهید توانست در کمتر از 5 دقیقه سایت خود را راه‌اندازی کنید، اما اگر قصد دارید یک سایت حرفه‌ای داشته باشید و یا طراحی سایت را به عنوان شغل خود انتخاب کنید لازم است دست به کار شوید و به دنبال آموزش طراحی سایت باشید.

 

مراحل طراحی وب سایت

  • طراحی وایر فریم: 

در مرحله طراحی وایرفریم، ساختار و چیدمان اولیه وب‌سایت بدون جزئیات گرافیکی تعیین می‌شود. این فرآیند شامل ایجاد نمودارهای ساده و شماتیک از صفحات و اجزای وب‌سایت است. هدف اصلی این مرحله، ترتیب قرارگیری عناصر مهم مانند منوها، دکمه‌ها و بخش‌های مختلف را تعیین کرده و ساختار کلی وب‌سایت را به صورت اولیه مشخص کند.

  • طراحی گرافیک سایت:

در مرحله طراحی گرافیک سایت، واسط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) ایجاد می‌شود. طراحان گرافیک با استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر و دیگر عناصر گرافیکی، صفحات وب‌سایت را به زیبایی و کاربرپسندی دیزاین می‌کنند. هدف این مرحله بهبود تجربه کاربری و ایجاد ارتباط بصری مؤثر با مخاطبان است.

web design

  • کدنویسی و برنامه‌نویسی:

در مرحله کدنویسی و برنامه‌نویسی، طراحان و توسعه‌دهندگان با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند HTML، CSS و JavaScript، طراحی‌ها و تجربه‌های کاربری را به کد مناسب تبدیل می‌کنند. این کدها و اسکریپت‌ها باعث ایجاد صفحات قابل تعامل و عملکردی برای وب‌سایت می‌شوند.

programming

  • راه‌اندازی سایت:

در مرحله راه‌اندازی سایت وب‌سایت آماده به‌کار در اینترنت می‌شود. این شامل انتقال کدها و فایل‌های وب‌سایت به سرور میزبانی (هاستینگ)، تنظیمات ضروری در سرور، انتخاب و ثبت دامنه مناسب و تست نهایی بر روی سرور است. پس از تأیید و اطمینان از عملکرد صحیح وب‌سایت، آن به صورت عمومی در دسترس قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

مزایا و معایب شغل طراحی سایت

از مزایای طراح سایت بودن می توان به وجود فرصت های شغلی بسیار زیاد و درآمد خوب این شغل اشاره کرد. همچنین وجود تنوع کاری و امکان کار کردن به هر دو صورت دور کاری و در شرکت ها مختلف از مزایای طراح سایت بودن است.

یکی از مهم ترین معایب طراح سایت بودن، این است که شما دائما باید در حال یادگیری باشید، چرا که به سرعت از رقبای باهوش خود عقب خواهید ماند.

 

شغل طراح وب و آینده شغلی

اغلب افراد برای برقراری ارتباط، دریافت اطلاعات، خرید، زندگی و فعالیت اجتماعی و… به وب سایت های اینترنتی وابسته هستند و مدام به آن ها مراجعه می کنند. دعوت به همکاری از طراحان سایت در حال رشد و افزایش است و می توان برای این حرفه آیندۀ شغلی مناسبی را پیش بینی کرد.

پس از آموزش طراحی سایت, برای بهبود مهارت‌هایتان بهتر است تمرین‌های عملی انجام دهید. میتوانید با کاراموزی طراحی وب شروع به کار عملی و ساخت نمونه کار کنید. این نمونه‌کارها به عنوان نمونه‌های از توانایی‌هایتان در جذب مشتریان و کارفرمایان مهم هستند و میتوانند بخشی از رزومه کاری شما باشند.

شما به عنوان یک طراح وب به دو شکل مختلف، یعنی کار در شرکت‌ها و یا به صورت فریلنسری میتوانید کارکنید. در کار در شرکت‌ها، طراحان وب با ورود به محیط‌های تخصصی و تیمی، از فرصت‌های یادگیری تجربه‌های دیگران و بهره‌گیری از ساختارهای تیمی بهره‌برداری می‌کنند. از طرف دیگر، کار به صورت طراح سایت فریلنسری این امکان را می‌دهد که با مدیریت زمان انعطاف‌پذیر، خلاقیت بیشتر و کنترل بیشتر بر پروژه‌های خود، در زمینه‌های مختلف و برای مشتریان متعدد فعالیت کنید. با توجه به نیازهای شخصی، هر یک از این رویکردها می‌توانند به عنوان مسیرهای موفقیت‌آمیز برای پیشرفت در حوزه طراحی وب انتخاب شوند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردم مهم‌ترین ویژگی های یک طراح سایت را بیان کنیم. اگر فکر می‌کنید اغلب این ویژگی‌ها را دارید، شما مناسب کار طراحی سایت هستید؛ اما اگر تعداد زیادی از این ویژگی‌ها را ندارید، بهتر است بیشتر بگردید شاید شغل مورد علاقه و مناسب شما، شغل دیگری‌ست.

اگر شما عاشق کامپیوتر هستید و کمی استعداد طراحی و گرافیکی دارید و از انجام کارهای خلاقانه لذت می‌برید، این شغل مناسب شماست.

یک طراح سایت حرفه ای از خلاقیت و مهارت های فنی خود برای ایجاد و طراحی وب سایت ها استفاده می کند. اگر قصد ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود را دارید، پیشنهاد می شود برای کسب هزینه کمتر طراحی سایت یا سئو را فرا بگیرید.

زیرا بعد ها باید افرادی را در رابطه با نگهداری یا بهینه سازی سایت استخدام کنید. برای این منظور پیشنهاد می کنیم، دوره های آموزشی خود را در آموزشگاه طراحی سایت دارکوب بگذرانید. از مزایای شرکت در کلاس های آموزشی، آموزشگاه طراحی سایت دارکوب به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • آموزش توسط تیم های مجرب طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت شرکت طراحی سایت دارکوب 
  • دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور 
  • اعطای مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای کشور 
  • آموزش به صورت حضوری و غیر حضوری
  • استخدام در شرکت طراحی سایت دارکوب در صورت دارا بودن شرایط لازم 

اموزشگاه

شرکت دارکوب در کنار ارائه خدمات طراحی سایت و  خدمات سئو و بهینه سازی سایت، به آموزش مباحث این حوزه نیز می پردازد.

دوره های که آموزشگاه دارکوب برای شما در نظر گرفته شامل موارد زیر می باشد:

  • دوره آموزش CSS و HTML
  • دوره آموزش وردپرس مقدماتی و پیشرفته
  • دوره آموزش JavaScript & jQuery & Ajax
  • دوره آموزش PHP و Mysql
  • دوره آموزش طراحی سایت ریسپانسیو
  • دوره آموزش طراحی قالب وردپرس
  • آموزش طراحی قالب جوملا
  • آموزش سئو و بهینه سازی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین