بهترین روش طراحی منو سایت فروشگاهی

  • نویسنده : سحر علیزاده
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=4086
بهترین روش طراحی منو سایت فروشگاهی

طراحی منو سایت فروشگاهی تاثیر به سزایی در افزایش سرعت یافتن محصولات سایت فروشگاهی دارد. در سایت های فروشگاهی اغلب کاربران برای یافتن محصولات خود ابتدا به منوها مراجعه می کنند و سپس دسته محصول مورد نظرشان را می یابند. اگر مشتریان شما بتوانند به راحتی با سایت شما کار کنند و محصولات مورد نظرشان را بیابند، سایت شما را به سایت رقبا ترجیح می دهند. اما در صورتی که به سختی با سایت شما کار کنند و نتوانند به هدف دلخواه خود برسند، با یک کلیک سایت شما را ترک می کنند و این باعث می شود نرخ بانس ریت (Bounce Rate) وب سایت شما افزایش پیدا کند. بانس ریت بیشتر نشان دهنده ناکارآمدی وب سایت شما برای کاربران است پس حتما نکاتی که باعث کاهش نرخ پرش سایت می شود را رعایت کنید.

منو سایت فروشگاهی یکی از ماژول هایی است که در یافتن محصول مورد نظر به مشتریان کمک می کند و اگر به خوبی طراحی نشده باشد تاثیر منفی روی سایت فروشگاهی خواهد داشت. بهتر است سایت فروشگاهی خود را به کمک منو به نحوی طراحی کنید که از پیچیدگی زیاد برخوردار نباشد و دارای ساختاری ساده و کاربردی باشد.

به طور متوسط در مدت 2 ثانیه کاربر تصمییم می گیرد که آیا در سایت شما بماند و تمام صفحات سایت شما را نگاه کند یا سایت شما را ترک کند! تصمیم وی بسته به طراحی سایت فروشگاهی شما دارد. اگر بیش از میزان لازم پیچیده باشد، کاربر از سایت شما خارج می شود و به سایت های رقیبان شما سر می زند.

به بیان ساده تر بازدیدکنندگان سایت چیزی را که نمی توانند به سرعت پیدا کنند، خریداری نمی کنند و به همین دلیل ساختار وبسایت فروشگاهی شما باید جذاب و فوق العاده شفاف باشد، تا کاربر در سایت شما بماند و از خدمات شما استفاده کند.

 

بهترین روش طراحی منو سایت فروشگاهی چیست؟

 

1- منو سایت فروشگاهی مترکز بر فروش بسازید:

بسیاری از وبسایت های فروشگاهی و تجاری، منوی ناوبری (نوار منوی بالا) را ایجاد نمی کنند و این امر باعث هرج و مرج و بی نظمی در سایت فروشگاهی می شود. بهترین رویکرد این است که درک و پیمایش آن ساده باشد و صرفاً بر اساس افزایش فروش ایجاد شده باشد.

به عنوان مثال، یک خط پوشاک ممکن است بخواهد فقط دو گزینه  “مردانه” و “زنانه” را در ناوبری هدر خود داشته باشد. از آنجا، کاربر می تواند کلیک کرده و به صفحه درگاه با گزینه های بیشتر منتقل شود. هر چه بازدیدکننده زودتر اولین تعهد خود را برای مشاهده صفحه دیگری انجام دهد، بهتر است.

اگر چندین دسته محصول دارید، همیشه می توانید از پیمایش فرعی برای سازماندهی فروشگاه استفاده کنید. نکته کلیدی این است که موارد را منظم و شهودی نگه دارید.

 

2- در منو سایت فروشگاهی بخش راهنمای خرید مشتری ایجاد کنید:

همیشه سعی کنید بازدیدکنندگان را در سریع ترین زمان ممکن به خریدار و مشتری وفادار تبدیل کنید. ایجاد یک گزینه جداگانه برای خدمات مشتری یا راهنمای خرید از سایت (یک دکمه ساده “راهنما” یا “پشتیبانی”) در پیمایش سرصفحه، تضمین می کند به کسانی که سوالاتی دارند یا نیاز فوری به راهنمایی دارند، به سرعت کمک کنید.

در صفحه به دست آمده، می توانید چت آنلاین، جزئیات تماس و سیستم ارسال و فروش بلیط پشتیبانی مشتری را اضافه کنید. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که هرچه زودتر به مسائل مربوط به خدمات مشتری رسیدگی کنید، احتمال دریافت بازخورد منفی و ایجاد مشتری ناراضی کمتر می شود.

 

طراحی منو سایت فروشگاهی

 

3- کادر جستجو به منو سایت فروشگاهی اضافه کنید:

در طراحی منو سایت های فروشگاهی بهتر است، کادر جستجوی محصول را در سر صفحه بالا (هدر) قرار بدهید. زیرا بسیاری از بازدید کنندگان به جای تلاش برای یافتن محصول مورد نظرشان از طریق منوی بالای صفحه، به سراغ جستجو می روند.

به همین دلیل ما توصیه می کنیم که برای طراحی منو سایت های فروشگاهی حتما از نوار جستجو بالای صفحه استفاده کنید. این ماژول به کاربران کمک می کند سریع تر و راحت تر محصول مورد نظرشان را بیابند.

اگر وب سایت فروشگاهی خود را با وردپرس طراحی کرده اید کارتان راحت تر است. اگر فقط نکات مهم در طراحی با وردپرس را رعایت کنید، سایت شما به راحتی و زیبایی هر چه بیشتر در دسترس کاربران قرار می گیرد. ما در مقاله دیگری به شکل کامل آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس را توضیخ داده ایم.

 

4- گزینه های اضافی منو سایت فروشگاهی را به منو فوتر منتقل کنید:

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی منو سایت فروشگاهی باید رعایت کنید، این است که تمام گزینه های اضافی موجود در نوار منوی بالا را به فوتر منتقل کنید.

به یاد داشته باشید، نیاز ما تمرکز بر فروش است، بنابراین بر دسته بندی محصولات تأکید کنید. همه چیزهایی را که مربوط به افزایش فروش نیست به پایین منتقل کنید.

این می‌تواند شامل پیوندهایی به صفحات ردیابی سفارش، اطلاعات بازگرداندن و تبادل، صفحات «درباره»، اطلاعات برنامه‌های وابسته، راهنمای اندازه، کارت‌های هدیه، نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی، شرایط و ضوابط، سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و … باشد.

اکثر مصرف کنندگان می دانند که برای این نوع منابع و پیوندها به پاورقی نگاه کنند. نگه داشتن آنها در آنجا به تمرکز بازدیدکنندگان شما بر روی محصولات کمک می کند. اگر آنها نیاز به یافتن اطلاعات دیگر داشته باشند، اسکرول خواهند کرد. لذا از طراحی منو نامنظم که باعث حواس پرتی و به هم ریختگی می شود و بر جریان تبدیل مشتری به خریدار موثر است، اجتناب کنید.