ابزارهای طراحی سایت دیجی کالا [آنالیز اختصاصی دارکوب]
- نویسنده: رضا پورمحمدحسین نیاکی
- بازبینی شده توسط: رومینا نظری
- بروزرسانی:
- https://darkoobedu.ir/?p=2629
دیجی کالا دیگر نیاز به معرفی ندارد! بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران که روزانه چیزی بیش از 5 میلیون بازدید دارد، و انواعی از محصولات از وسایل دیجیتالی گرفته تا وسایل منزل، پوشاک و حتی مواد غذایی و بهداشتی را به فروش می رساند. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که دیجی کالا چطور طراحی شده و از چه ابزارهایی برای ساخت سایت دیجی کالا استفاده شده است و چرا این طراحی محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. پس با ما همراه باشید تا با ابزارهای طراحی سایت دیجی کالا به طور کامل آشنا شوید.
اینکه چرا این گروه موفق شد دلایل بسیار زیادی دارد، اما یکی از بارزترین دلایل آن، شیوه ی طراحی سایت دیجی کالا است که باعث ایجاد یک تجربه ی کاربری خوشایند برای مخاطبینش می شود. تجربه ی خرید آسانی که ناشی از دسترسی بسیار بالای سایت است، باعث جذب و برگشت مخاطب می شود. پیش از هر چیزی توجه شما را به آمار های زیر جلب می کنیم!
این آمار ها نشان از این دارد که قطعا طراحی سایت دیجی کالا باید به شیوه ای حرفه ای انجام شده باشد و ابزار های طراحی سایت دیجی کالا قطعا بهترین ها خواهند بود که توانسته اند این حجم از تقاضا را پاسخ دهند و بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد.
لیست مطالب
دامنه ی سایت
اولین قدم در طراحی هر سایتی از جمله طراحی سایت دیجی کالا، انتخاب دامنه یا همان اسم سایت است که طبق استاندارد های طراحی سایت باید ویژگی های خاصی داشته باشد. دامنه ی دیجی کالا www.Digikala.com است. انتخاب این دامنه به پیشینه ی سایت بر می گردد.
در ابتدا تنها فروش کالاهای دیجیتال در سایت انجام می شد، اما با گذشت زمان و گسترش طیف کالاهای ارائه شده که همه ی آن ها دیجیتالی هم نبودند، سایت به فروش دیجیتالِ کالا تغییر کاربری دارد. اسم دیجی کالا یادگار فعالیت اولیه ی این سایت است که البته بی ارتباط به شرایط حاضر آن هم نیست.
زبان برنامه نویسی دیجی کالا
گام بعدی در طراحی سایت دیجی کالا، انتخاب زبان برنامه نویسی و طراحی مناسب بود. اولین زبان برنامه نویسی دیجی کالا ASP.Net بود که زبان ساده ای بود و یادگیری آسانی داشت. اما از آنجایی که هزینه ی نگهداری سایتی در این اندازه در سرورهای ویندوزی زیاد می شد، زبان برنامه نویسی دیجی کالا از ASP.Net به زبان برنامه نویسی php تغییر جهت داد که یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی، اپن سورس و سمت سرور است.
این تغییر زبان مزایای زیادی برای صاحبین سایت دیجی کالا داشته است. به عنوان مثال php بر پایه ی سیستم عامل لینوکس است در حالی که asp بر پایه ی سیستم عامل های ویندوزی است. لینوکس کاملاً رایگان است اما در مورد سیستم عامل های ویندوزی باید هزینه ی فعال سازی و لایسنس آن پرداخت شود. (که منجر به افزایش هزینه ی نگهداری سایت می شد که در بالا هم به آن اشاره شد.). بعلاوه طراحی سایت با زبان php بسیار سریعتر از asp بود و یادگیری آن نیز آسانتر است.
این تغییر زبان در سال 97 انجام شد و در پیاده سازی و برنامه نویسی جدید سایت دیجی کالا از وب سرور NGINX و نرم افزار Varnish و سیستم عامل لینوکس استفاده شد. سایت دیجی کالا از نظر ترافیک، در رده ی سوم جهانیِ سایت هایی قرار دارد که از این وب سرور برای برنامه نویسی خود استفاده کرده اند. همانطوری که می بینید دیجی کالا حتی در رتبه ی بالاتری از وردپرس قرار دارد.
پلتفرم دیجی کالا
دیجی کالا هم مانند بسیاری از سایت های فروشگاهی و غیر فروشگاهی از طراحی سایت با وردپرس شروع کرد. شاید این موضوع را برای اولین بار از زبان دارکوب بشنوید اما طبق بررسی های تخصصی انجام شده تا سال 2018 دیجی کالا از ووکامرس برای فروشگاه خود استفاده می کرد و بعد ها با گذشت زمان و پیچیده شدن و گسترش فعالیت های این سایت، صاحبینش تصمیم گرفتند از پلتفرم حرفه ای تر و اختصاصی تری برای دیجی کالا استفاده کنند.
البته شاید ذکر این موضوع برای شما جذاب باشد که بدانید دیجی کالا هنوز هم برای بسیاری از زیر دامنه های خود از وردپرس و صفحه ساز هایی مانند المنتور بهره می برد، به عنوان مثال یکی از پر بازدید ترین وبلاگ های ایران، دیجی کالا مگ است که توسط وردپرس پیاده سازی شده است.
این وب سایت و زیر دامنه دیجی کالا به عنوان یک مجله در کنار دیجی کالا فعالیت می کند، در ابتدا دیجی کالا برای مجله خود از یک قالب آماده به نام خبر خوب (Good News) استفاده می کرده است که بعد ها این قالب اختصاصی شده و توسط خود دیجی کالا برای دیجی کالا مگ یک قالب اختصاصی وردپرس طراحی شد.
اما پلتفرم دیجی کالا توسط متخصصان برنامه نویسی همین شرکت برنامه ریزی و به پلتفرم سوپرنوا معروف شد. این پلتفرم که از سال 1397 برای طراحی سایت دیجی کالا استفاده شده است، یک پلتفرم تجاری بسیار قدرتمند است.
همزمان با تغییر پلتفرم دیجی کالا بخش های مختلفی مانند پنل فروشگاهی، سیستم قیمتی، پروسه های مالی و عملیاتی همگی بهبود پیدا کردند. یکی از مهمترین امکانات موجود در پلتفرم سوپرنوا، یکپارچگی است که باعث می شود تمام شرکت های زیرمجموعه ی این گروه به راحتی به پلتفرم دیجی کالا متصل شوند. بعلاوه این پلتفرم امکان توسعه و گسترش را دارد که از این جهت برای مجموعه ی در حال توسعه ای مانند دیجی کالا بسیار مناسب است.
انتخاب قالب دیجی کالا
یکی از بارزترین ویژگی ها در طراحی سایت دیجی کالا، انتخاب و طراحی قالب بسیار محبوب و کاربر پسند آن است. این قالب که اولین بار برای سایت دیجی کالا استفاده شده بود، بعدها بارها و بارها در سایت های دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفت. برخی از ویژگی های بارز قالب دیجی کالا به شرح زیراند:
- امکان مقایسه
از آنجایی که ممکن است شما در این سایت با چندین کالای مشابه روبه رو شوید و در خرید تردید داشته باشید دیجی کالا این امکان را در اختیار شما قرار داده تا مقایسه ی پهلو به پهلو انجام دهید. بدون شک این ویژگی یکی از بهترین ویژگی های قالب در طراحی سایت دیجی کالا است.
- پیشنهادات شگفت انگیز
این بخش یکی دیگر از قسمت های ممتاز این قالب است که در آن، کالاهایی که تخفیف بسیار زیادی خورده باشند به صورت ویژه به نمایش گذاشته می شوند.
- علاقه مندی ها
امکان دیگری که در این قالب وجود دارد این است که اگر قصد خرید نداشته باشید و محصولی توجه شما را جلب کرده باشد، می توانید آن را به لیست علاقه مندی هایتان اضافه کنید تا بعداً بتوانید آن را به راحتی پیدا کنید.
- قابلیت اعمال کد تخفیف
اعمال کد تخفیف، نکته ی دیگری است که طراحی سایت دیجی کالا مد نظر قرار داده است. این بخش در مرحله ی پایانی در بخش پرداخت خرید قرار دارد که با وارد کردن کد تخفیف، می توانید آن را در قیمت کلی خرید اعمال نمایید.
- دسته بندی و سرچ سریع
یکی دیگر از بهترین بخش های این قالب دسته بندی بسیار گسترده و در عین حال دقیقی است که به مخاطب کمک می کند بدون کوچک ترین مشکلی کالاهای مدنظر خودشان را در هر بخش پیدا کنند.
- ریسپانسیو بودن
یکی از ویژگی های یک قالب خوب این است که ریسپانسیو باشد. یعنی بسته به محیطی که در آن باز می شود خود را با اندازه ی صفحه ی نمایش تطبیق دهد. این یکی از ویژگی هایی است که در طراحی سایت دیجی کالا رعایت شده است. از این رو چه آن را در یک لپ تاپ باز کنید یا یک گوشی تلفن همراه، شکل سایت بهم نمی ریزید و گزینه ها جا به جا نمی شوند.
آنچه در بالا گفته شد تنها بعضی از ویژگی های قالب دیجی کالا است که یک کاربر با آن سر و کار دارد. حال آنکه این قالب ویژگی های مدیریتی زیادی نیز دارد که کار با آن را بسیار آسان کرده است. از ویژگی های مدیریتی قالب دیجی کالا می توان به ارسال پیامک، مدیریت فارسی، امکان نوشتن مشخصات محصول، امکان ایجاد سطح دسترسی مختلف، حسابداری داخلی و… اشاره کرد. قالب استفاده شده در طراحی سایت دیجی کالا ویژگی های بسیار زیادی دارد که آن را به یکی از بهترین قالب های فروشگاهی در ایران تبدیل کرده است.
سئو دیجی کالا در گوگل و الکسا
طراحی هر چقدر هم که خوب باشد بدون رعایت دستورات سئو امکان دیده نشدن وجود دارد. در این راستا دیجی کالا چند حرکت بسیار خوب انجام داده است:
- در بخش دیجی کالا مگ، محتواهای تخصصی با کلمات کلیدی بسیار پرکاربرد تولید کرد.
- در بخش نظرات، مخاطبین را تشویق به نوشتن نظرات بسیار کاربردی و تخصصی کرد که خود نوعی دیگر از محتوای ارگانیک است.
- دیجی کالا بر بکر بودن و نو بودن مطالب بسیار تاکید دارد.
- قالب دیجی کالا و کد های برنامه نویسی شده در دیجی کالا برای افزایش سرعت سایت اصلاح شده است.
- بر روی سئوی داخلی و خارجی سایت دیجی کالا به شدت سرمایه گذاری شده است.
- برندینگ موثری توسط گروه تجاری دیجی کالا انجام شده است.
رعایت این موارد باعث شده است که رتبه ی الکسای این سایت در ایران 3 و در جهان 130 باشد که بسیار خارق العاده است. این سایت روزانه بیش از 5 میلیون بازدید دارد و متوسط زمان ماندن کاربران در آن حدود 6 دقیقه است. سایت دیجی کالا دیگر یک سایت معمولی نیست بلکه به یک مرجع قیمتی برای تمام ایرانیان تبدیل شده است.
مارکت پلیس دیجی کالا
یکی از سیستم های جذابی که در دیجی کالا وجود دارد، سیستم مارکت پلیس است. این سیستم به شما این امکان را می دهد تا از چندین تامین کننده ی مختلف خرید نمایید. تا اواخر سال 93 تنها امکان خرید محصولات دیجیتالی از سایت دیجی کالا میسر بود اما از آن زمان کم کم سایر محصولات نیز اضافه شده که با استقبال زیادی روبه رو شد. در نتیجه بالاخره در سال 1396 مارکت پلیس دیجی کالا فعال شد که منجر به فروش خیره کننده ای برای این سایت شد (2.2 میلیون نوع محصول).
آنالیز و بررسی ابزار های طراحی سایت دیجی کالا
در ادامه یک جمع بندی از سیر طراحی سایت و ابزار های طراحی سایت دیجی کالا که در سال های مختلف برای بهبود عملکرد سایت استفاده شده است خواهیم داشت.
ابزارهای تجزیه و تحلیل و ردگیری
یکی از مهمترین ابزارهای تجزیه و تحلیلی که در سایت دیجی کالا مورد استفاده قرار گرفته است، الکسا است. این سایت از سال 2015 در سایت الکسا ثبت نام نموده و Certified Site Metrics دریافت کرده است. ثبت سایت در الکسا ویژگی های زیادی برای یک سایت به همراه دارد.
از مهمترین ویژگی های ثبت سایت در الکسا این است که باعث می شود سایت در کشور مورد نظر سنجیده شده و مورد بررسی قرار بگیرید و شما به پنلی حاوی اطلاعات بسیار گسترده مانند آمار مشاهده، دانلود و استفاده ی کاربران دسترسی پیدا کنید که در پیشروی و تعیین اهداف سایت نقش بسیار مهمی دارد.
گوگل آنالیتیکس ابزار دیگری بوده است که استفاده از آن تاریخچه ی قدیمی تری در سایت دیجی کالا دارد (از سال 2011). دیجی کالا توانسته به کمک این ابزار به بررسی رفتار کاربران، شناسایی صفحات محبوب سایت و بررسی و ردیابی تغییرات سایت بپردازد که اطلاعات بسیار مهمی برای بهبود سایت است.
یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیلی استفاده شده در طراحی سایت دیجی کالا، ابزار ادجاست است که به طور کلی اتفاقات درون اپلیکیشنی را به صاحب کسب و کار اطلاع می دهد. دیجی کالا از این ابزار از سال 2019 تا کنون استفاده می کند.
سایر ابزارهای دیجی کالا در گروه ابزارهای تجزیه و تحلیلی به شرح زیراند:
- Insider: از سال 2020 تا 2021
- Global Site Tag: از سال 2018 تا 2021
- Facebook Domain Insights: از سال 2016 تا 2021
- Mouseflow: از سال 2014 تا 2021
- Convert: از سال 20017 تا 2021
و…
استفاده از داده های ساختار یافته در دیجی کالا
داده های ساختار یافته یا اسکیما اطلاعات اضافی مختلفی را به گوگل و کاربران می دهد و باعث می شود تا نتایج سایت شما در صفحه جستجوی گوگل متفاوت باشد. دیجی کالا از سال 2020 از داده های ساختار یافته ی مختلفی برای سئو محلی، داده ساختار یافته گراف دانش و امتیاز دهی محصولات استفاده کرده است.
ابزارک ها و افزونه های دیجی کالا
گروه زیادی از ابزارک ها نیز در طراحی سایت دیجی کالا استفاده شده است. از جمله ی آن می توان به ابزارک Google Tag Manager اشاره کرد که دیجی کالا از سال 2016 تا کنون برای مدیریت تگ های سایت و بهبود روند بازاریابی از آن استفاده می کند.
سایت دیجی کالا از برخی افزونه های وردپرسی مانند افزونه ی یواست (از سال 2017 تاکنون) و افزونه ی WP Missed Schedule (از سال 2017 تا کنون) نیز استفاده ی گسترده ای در زیر دامنه های مختلف داشته است. سایر ابزارک هایی که دیجی کالا از آن ها استفاده می کند شامل Smart App Banner، Contact Form 7، Comm100، COVID-19 و… است که می تواند هر کدام به نحوی باعث بهبود وضعیت سایت شود.
فریمورک های سایت دیجی کالا
مانند هر سایت دیگری، دیجی کالا نیز از چارچوب های نرم افزاری و فریمورک در طراحی سایت خود استفاده کرده است. اولین فریم ورک دیجی کالا ASP.NET Ajax بود که از سال 2011 تا 2018 از آن برای طراحی سایت دیجی کالا استفاده شده است که بعداً مشخص شد می تواند باعث سردرگمی موتور جستجو در پیدا کردن صفحه ی جستجو شود در نتیجه دیجی کالا به سراغ ASP.NET 4.0 رفت.
اما استفاده از این فریمورک هم چندان طول نکشید و در سال 2018 به کلی زبان برنامه نویسی دیجی کالا و ابزار های طراحی سایت دیجی کالا با php جایگزین شدند. از سال 2020 به بعد در برنامه نویسی سایت دیجی کالا از فریم ورک های محبوب زبان برنامه نویسی پی اچ پی استفاده شده است.
کتابخانه ها و توابع جاوا اسکریپت در طراحی دیجی کالا
زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت هم جایگاه ویژه ای در ابزار های طراحی سایت دیجی کالا داشته است و کتابخانه های زیادی از آن در طراحی پلتفرم های دیجی کالا وجود دارد. یکی از مهمترین کتابخانه های جاوا اسکریپتی استفاده شده در دیجی کالا همانطوری که کاملا قابل پیش بینی است، jQuery می باشد که دیجی کالا از سال 2011 تا کنون از آن برای موارد مختلفی در طراحی سایت خود استفاده می کند و امکاناتی نظیر تغییر صفحه؛ افزودن انیمیشن، عدم نیاز به رفرش و… را توسط آن به سایت خود اضافه کرده است.
در کنار این کتابخانه از افزونه های آن مانند jQuery Validate (2018 تا کنون)، jQuery UI (2013 تا کنون)، Unslider (2017 تا کنون)، jQuery Mousewheel (2013 تا 2015) و… نیز استفاده شده است. کتابخانه ی بعدی Enquire JS است که از سال 2018 در سایت دیجی کالا از آن استفاده می شده است.
سایر توابع و کتابخانه های جاوا اسکریپتی دیجی کالا عبارتند از: Fizzy UI Utils (2017 تا کنون) Respond (2017 تا کنون) Sentry (2020 تا کنون)، Swiper (2018 تا 2020) و…
وب سرویس های استفاده شده در دیجی کالا
قدیمی ترین وب سرویسی که در طراحی سایت دیجی کالا از آن استفاده شده است، وب سرویس IIS (از سال 2011 تا کنون) بوده است که محصول شرکت مایکروسافت است و یک وب سرویس بسیار کاربردی با استفاده ی تقریبا آسان است. وب سرویس بعدی، nginx بود که شروع کار دیجی کالا با آن در سال 2016 بود.
یکی از دلایلی که دیجی کالا از این سرویس وب استفاده کرد این بود که به کمک آن می شد همزمان به درخواست های زیادی پاسخ داد. برای هرچه سریعتر شدن سرعت این وب سرویس از سال 2018 از ابزار Varnish نیز استفاده شد که یک شتاب دهنده سرور است و سرعت لود دیجی کالا را تا 80 درصد افزایش می دهد.
وب هاستینگ دیجی کالا چیست؟
وب هاستینگ یا همان هاست همان طور که می دانید فضایی در اینترنت برای نگهداری فایل و داده ها است، یا می توان گفت هاست فضایی است که سایت بر روی آن طراحی و پیاده سازی شده و اطلاعات در آن جا ذخیره می شود و در اینترنت همواره آنلاین و در دسترس خواهد بود، در نتیجه شاید برای شما جالب باشد که بدانید دیجی کالا از هاست کدام شرکت استفاده می کند! شاید این سوال شما هم باشد که هاست دیجی کالا چیست؟ اولین هاستی که دیجی کالا از آن بهره می برد از سرور های شرکت Ravand Cybertech واقع در کانادا بود که تنها به مدت یک سال (از 2012 تا 2013) از آن استفاده شد.
بعد از آن دیجی کالا اطلاعات سایت خود را به سرور های شرکت Choopa واقع در آمریکا انتقال داد که استفاده از آن چند ماه بیشتر طول نکشید و دیجی کالا سراغ یک سرویس دهنده ایرانی رفت و از سرور های اختصاصی شرکت Afranet استفاده نمود و از سال 2016 تا 2018 از این هاستینگ استفاده کرد. در یک بازه زمانی یک ساله دیجی کالا از خدمات هاستینگ فن آوا نیز بهره برد، اما هم اکنون جدیدترین هاستینگ دیجی کالا واقع در سرور های شرکت Online.net در فرانسه است که کاملا به صورت اختصاصی تهیه و برای دیجی کالا مورد استفاده قرار گرفته است.
گواهی SSL سایت دیجی کالا چیست؟
یکی از راهکار های امنیتی و مهمی که برای هر سایتی باید در نظر گرفت استفاده از گواهی امنیت و ایجاد نسخه امن سایت با استفاده از فعال سازی گواهی SSL است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید که دیجی کالا از شرکت های مختلفی گواهی امنیتی دریافت کرده است.
در بازه ی زمانی دو ساله دیجی کالا از گواهی های شرکت COMODO استفاده می کرد اما در جدیدترین تغییرات ایجاد شده توسط دیجی کالا، این شرکت برای امنیت وب سایت خود و نسخه SSL از گواهی های شرکت Sectigo استفاده می کند.
ساب دامین های دیجی کالا چه ابزارهایی دارند؟
قبل از اینکه به زیر دامنه های دیجی کالا بپردازیم بهتر است بار دیگر ذکر کنیم که این وب سایت محبوب در یک بازه ی زمانی برای شروع کار فروشگاه خود از وردپرس و ووکامرس استفاده کرده است، پس اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید، با خود فکر نکنید که وردپرس انتخاب اشتباهی است!
بلکه استفاده از وردپرس در طراحی سایت فروشگاهی برای شروع کار امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد که تا مدت ها می تواند نیاز های شما را به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی تامین کند!
دیجی کالا به عنوان بزرگترین وب سایت فروشگاهی ایران، ساب دامین های زیادی دارد که هر کدام در راستای بخشی از اهداف دیجی کالا فعالیت می کنند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها و ابزار های استفاده شده در زیر دامنه های دیجی کالا می پردازیم.
دیجی کالا مگ و ابزار های طراحی سایت دیجی کالا مگ
mag.digikala.com: دیجی کالا مگ را می توان رسانه ی خبری دیجی کالا دانست. نوعی وبلاگ که جدیدترین اطلاعات دنیای فناوری و سبک زندگی مدرن در آن نوشته می شود این وب سایت یکی از پر بازدید ترین وبلاگ های ایران محسوب می شود.
دیجی کالا برای طراحی دیجی کالا مگ از پلتفرم وردپرس و افزونه های مخصوص آن مانند Meta Slider for WordPress، LayerSlider Responsive، Responsive Lightbox، Better WordPress Minify و … استفاده کرده است. حتی طراحی اولیه قالب دیجی کالا مگ توسط یک قالب آماده خبر خوب انجام شده بود که بعد ها به یک قالب اختصاصی تغییر داده شد اما هم اکنون نیز با وردپرس فعالیت می کند.
دیجی کالا برای امنیت وبلاگ پر بازدید خود از افزونه امنیتی وردفنس استفاده می کند که یکی از محبوب ترین افزونه های امنیتی وردپرس در دنیاست. صفحه سازی های انجام شده در این وب سایت در یک بازه ی زمانی توسط افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر انجام می شد.
نسخه موبایل دیجی کالا و ابزار های طراحی سایت دیجی کالا
mobile.digikala.com: یکی دیگر از ساب دامین های دیجی کالا است که برای باز شدن در صفحه ی تلفن همراه بهینه شده است و مشابه با سایت اصلی است و از همان ابزار ها برای طراحی این نسخه استفاده شده است.
سیستم کسب درآمد دیجی کالا و ابزار های طراحی سایت کسب درآمد دیجی کالا
Affiliate.digikala.com: یکی از زیر دامنه های مهم فعال در دیجی کالا زیر دامنه فروش و بازاریابی اشتراکی محصولات است. با اینکه دیجی کالا پلتفرم اصلی خود را به PHP منتقل کرده است اما اینطور که معلوم است هنوز هم در برخی موارد به ASP وفادار مانده است.
دیجی کالا برای فعالیت های بازاریابی خود و سیستم های بررسی بازاریابی فروش خود هنوز هم از هسته ها و زبان های برنامه نویسی ASP استفاده می کند.
آکادمی فروشندگان دیجی کالا و ابزار های طراحی سایت آکادمی دیجی کالا
Selleracademy.digikala.com: این زیر دامنه از دیجی کالا با هدف افزایش آگاهی و اطلاع رسانی ها خاص به فروشندگان محصولات مختلف در دیجی کالا ایجاد شده است.
دیجی کالا برای طراحی این زیر دامنه خود نیز تماما از وردپرس استفاده کرده است. این استفاده به استفاده از هسته اصلی وردپرس محدود نشده و دیجی کالا برای طراحی زیر دامنه آکادمی فروشندگان خود از افزونه های وردپرسی نظیر المنتور و جستجوی اجاکس نیز استفاده کرده است.
سیستم آموزشی که دیجی کالا برای این آکادمی از آن استفاده می کند LearnPress است که یکی از سیستم ها و پلتفرم های آموزش آنلاین در وردپرس محسوب می شود.
آنالیز اختصاصی دیجی کالا توسط دارکوب
اطلاعات بالا تنها بخشی از اطلاعات، تحلیل و آنالیزی بودند که به صورت اختصاصی توسط دارکوب به دست آمده اند. اگر مایل هستید تا تمامی جزئیات ابزار های طراحی سایت دیجی کالا را مشاهده کنید کافی است فایل آنالیز زیر را که در اختیار شما قرار داده شده است دانلود کنید.
در این فایل شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ابزارهای دیجی کالا بدست آورید، هیچ جزئیات و ابزاری در این آنالیز جامع که توسط دارکوب استخراج شده است جا نمانده و اگر در جایگاه یک طراح سایت یا یک مشتری این موارد برای شما جذاب است قطعا می تواند برایتان مفید باشد.
بعد از دانلود این آنالیز، تاریخ شروع و پایان کار با هر ابزار را در مقابل نام آن خواهید دید. توجه داشته باشید که سایت دیجی کالا زیردامنه های مختلفی دارد که تنها بخشی از آن ها در بالا ذکر شده است، مانند دیجی کالا مگ و نسخه های دیگر که اطلاعات ابزار های طراحی سایت دیجی کالا در این زیر دامنه ها نیز در این فایل وجود دارد.
دانلود آنالیز اختصاصی دارکوب از سایت دیجی کالا
طراحی سایت دیجی کالا با وردپرس
سایت دیجی کالا توسط یک تیم برنامه نویسی قوی به صورت تحت وب طراحی شده و cms اختصاصی آن از پایه نوشته شده و از یک پشتیبانی بسیار قدرتمند نیز برخوردار است از این رو شما نمی توانید عیناً از همین طراحی برای سایت خود به این آسانی ها استفاده کنید اما می توانید سایتی شبیه به سایت دیجی کالا طراحی کنید. به یاد داشته باشید که سایت دیجی کالا هم در ابتدا با وردپرس فعالیت خود را آغاز نموده است.
اگر شما هم قصد ایجاد یک سایت فروشگاهی را داشته باشید می توانید با یک سایت ساده تر و پلتفرم وردپرس شروع به کار کنید و به مرور با گسترش کارتان، سایت را از جهات مختلف بهبود ببخشید و سراغ طراحی های گسترده تر بروید. برای این کار نیاز به دانش تخصصی در این زمینه دارید و ما موسسه ی آموزش طراحی سایت دارکوب را برای این کار به شما معرفی می کنیم.
آموزش طراحی سایت دیجی کالا با دارکوب
اگر می خواهید بیشتر بدانید که دیجی کالا چطور طراحی شده است و شما هم سایتی مانند دیجی کالا و حتی بهتر طراحی کنید نیاز به دانش تخصصی طراحی سایت دارید. برای این کار باید یک مرجع آموزشی حرفه ای طراحی سایت را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما، آموزشگاه طراحی سایت دارکوب است. در این آموزشگاه، شما می توانید کلیه ی نکات در مورد طراحی سایت به صورت صفر تا صد را از بهترین اساتید به صورت کاملاً پروژه ای و عملی دریافت کنید.
اساتید این آموزشگاه سالها سابقه ی کار تجربی داشته و بیش از 4000 سایت را طراحی کرده اند. از این رو به خوبی از مشکلات و سوالاتی که ممکن است در حین کار برای شما پیش بیاید مطلع هستند و می توانند شما را راهنمایی کنند. شما نیز این آموزش ها را به صورت کاملاً عملی دریافت می کنید و این باعث می شود در انتهای کار هیچ سوالی برایتان باقی نماند.
از دیگر ویژگی های آموزش طراحی سایت در موسسه ی دارکوب این است که شما می توانید در این کلاس ها هم به صورت حضوری شرکت کنید و هم مجازی (به صورت آنلاین و ویدئوهای آموزشی). در هر دو حالت اطمینان حاصل می شود که آموزش بسیار خوبی در اختیارتان قرار داده شده و بعد از پایان نیز پشتیبانی خوبی برایتان صورت بگیرد.
خیلی خوب ، لطفا از این دسته معرفی تاریخچه ها برای سایت های داخلی و خارجی معتبر مطلب بنویسید
موفق باشید
سلام دوست عزیز، بله حتماً