تبلیغ در اینترنت به صورت رایگان

  • نویسنده: محمد رضا ملکی
  • بازبینی شده توسط: آموزشگاه دارکوب
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=12286
تبلیغ در اینترنت به صورت رایگان

امروزه ما در اکثر مواقع با تبلیغات در اشکال مختلف روبرو هستیم. در دنیای مدرن امروزی تبلیغات در مفهوم کلی آن نقش اساسی در رشد و توسعه کسب و کار‌ها دارند. تبلیغ در اینترنت به صورت رایگان یکی از چند روش تبلیغات است که بهترین و راحت ترین روش‌ها برای کسانی است ک به دنبال معرفی خدمات خود در اینترنت هستند است.

پلتفرم ها و سایت‌های زیادی برای تبلیغات در اینترنت وجود دارند که خیلی از آن‌ها نیز به صورت رایگان خدمات خود را ارائه می‌دهند. برای کسانی که در ابتدای مسیر کسب و کار خود هستند و می‌خواهند در هزینه‌های تبلیغات خود صرفه‌جویی کنند این یکی از بهترین گزینه‌‌هاست. ما در این مقاله از وب سایت دارکوب قصد داریم باروش‌های ثبت تبلیغات رایگان آشنا شویم و سایت های تبلیغاتی رایگان پربازدید را معرفی کنیم. 

تبلیغ در اینترنت به صورت رایگان:مقدمه

باافزایش رو به رشد سطح دسترسی افراد به موبایل و اینترنت خیلی از سازکارها تغییر پیداکرده که یکی از آن موارد نیز بازاریابی یا همان مارکتینگ است. بازاریابی در معنای قدیم آن برقراری ارتباط مستقیم با مخاطب برای فروش محصولات و خدمات بوده است اما امروزه شما افراد در حالی که در حال گذران وقت در فضای اینترنت هستند هدف قرار می‌دهید. بنابراین بازاریابی آفلاین رویکردی قدیمی محسوب شده و در حال حاضر کاربرد چندانی ندارد. امروزه  بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ اساس مفهوم بازاریابی را تشکیل داده و حتی می‌توان گفت تا حدی جایگزین آن شده است.

برای اینکه بتوانید از طریق اینترنت محصولات و خدمات خود را به افراد معرفی کنید می‌توانید از سایت‌های آگهی کمک بگیرید که برخی از آن‌ها خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.  کسانی که در حال حاضر کسب و کاری دارند یا آن‌هایی که قصد شروع دارند توصیه می‌شود حتما از ظرفیتی که این سایت‌ها به صورت رایگان ارائه می‌دهند برای معرفی خودتان به دیگران بهره ببرید.  

تبلیغات در گوگل چیست؟

هرروز گوگل بیش از صدها میلیون بازدید کننده دارد، پس بهترین گزینه برای تبلیغات انتخاب پلتفرمی است که بیشترین بازدیدکننده را داشته باشد پس گوگل ادز می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. تبلیغات در گوگل یک روش بسیار موثر برای هدایت مستقیم ترافیک  و جذب مشتریان بیشتر است. تبلیغات گوگل به شما اجازه داده تا از طریق دو پلتفرم اصلی موبایل و دسکتاب تبلیغ را در زمان دلخواه و درست به مخاطبان هدف نمایش دهید. 

تبلیغات گوگل نه تنها در موتور جستجو بلکه می‌تواند در سایر پلتفرم‌های دیگر نظیر یوتیوب،ایمیل و سایر صفحات به نمایش درآید. با تبلیغات در گوگل  امکاناتی که در اختیارتان قرار داده می‌توانید تبلیغات و کمپین‌های خود را آنالیز کرده و برای جذب بیشترین مخاطب آن را بهبود ببخشید. جالب است بدانید که بیشترین درآمد گوگل از سرویس گوگل ادز است بنابراین برای این سرویس اهمیت ویژه‌ای قائل است. اگرچه استفاده از خدمات گوگل ادز برای ایران تحریم است اما شرکت‌های پارتنر گوگل که در ایران نقش واسط را ایفا کرده و شما می‌توانید از این ابزار به نحو احسن در کسب و کارتان بهره ببرید. 

نحوه نمایش تبلیغات در گوگل

وقتی کاربر عبارتی را در گوگل سرچ می‌کند، گوگل نتایجی هماهنگ با هدف کاربر(کلمات کلیدی) نمایش می‌دهد. کلمات کلیدی، عباراتی هستند که منطبق با نیاز کاربر است و هدف یک کوئری را برآورده می‌کند. کلمات کلیدی انتخاب شده بایستی براساس کوئری‌هایی که می‌خواهید نمایش داده شود انتخاب می‌شود. برای مثال کاربری « آموزش سئو»» را سرچ کرده و با عبارت «آموزش سئو و تولید محتوا در دارکوب» مواجه می‌شود. نتایج تبلیغات در گوگل ادز در اولین نتایج SERP نمایش داده شده که در کنار آن به صورت بولد شده AD  نوشته شده است.

ثبت پروفایل Google My Business

یکی از روش‌های ثبت آگهی رایگان در گوگل ثبت پروفایل Google My Business است. یک ابزار رایگان گوگل است که به شما این امکان را داده تا اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را ثبت گوگل مپ کنید. این قابلیت به کسب و کارها کمک کرده تا براحتی بتوانند مشتریان محلی خود را پیدا کنند به طور مثال اگر شما به دنبال  «رستوران غذای ایرانی» در گوگل باشید نتایجی که گوگل براساس موقعیت شما  نمایش می‌دهد نزدیک ترین رستوران‌های اطرافتان است. برای ساخت پروفایل Google My Business مراحل زیر را طی کنید: 

1-ایجاد حساب یا ورود به حساب Google My Business(با VPN وارد شوید.)

2- پس از وارد شدن به حسابتان، «افزودن مکان جدید» یا “Add Location” را کلیک کنید. 

3-سپس محل کسب و کارتان را در نقشه مشخص کنید. 

4- تکمیل سایر اطلاعات مربوط به کسب و کارتان که شامل نام کسب وکار، تلفن، وب سایت و ساعت کاری را وارد کنید.(توجه داشته باشید اطلاعات بادقت وارد شود تا مشتریان براحتی بتوانند شما را پیدا کنند)

5-اعتبار سنجی که به منظور ارتقا اعتماد مشتریان است. برای انجام فرایند اعتبار سنجی کدی که برایتان ارسال شده را وارد Google My Business کنید.

6- پس از تکمیل اطلاعات و اتمام فرایند اعتبار سنجی موقعیت و اطلاعات کسب و کارتان در گوگل نمایش داده می‌شود.

معرفی 42 سایت های تبلیغاتی رایگان پربازدید

سایت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن جا به صورت رایگان تبلیغات کسب و کار و محصولات خود را انجام دهید . در ادامه برخی از این سایت های تبلیغاتی رایگان پربازدید را به شما شما معرفی خواهم کرد البته که شما با برخی از آن‌ها مانند دیوار آشنا هستید. با این حال سایت‌های جدید با امکانات بسیاری وجود دارد که شما از وجود آن‌ها بی‌خبر هستید که البته بسیار پربازدید هستند. این سایت‌ها طوری طراحی شده اند که که فقط با یک ثبت نام ساده بتوانید با ایجاد  آگهی رایگان سریع در آن کسب و کارتان را معرفی کنید. 

1- سایت رایگان بفروش

این سایت که اخیرا توجه بسیاری را به خود جلب کرده توانسته بین مردم به خوبی شناخته شود. مزیت آن نیز نسبت به سایر پلتفرم ها رایگان بودن  آگهی سایت است. این سایت مناسب کسانی است که به تازگی کسب و کار خود را راه انداخته‌اند و نیاز دارند بیشتر در معرض دید مخاطبین باشند. پس با خیال راحت در این سایت ثبت نام کنید و هرتعداد که خواستید آگهی رایگان ثبت کنید.  

2. سایت دیوار

یکی از شناخته شده ترین پلتفرم‌های تبلیغاتی در ایران است که اکثر خرید و فروش های مختلف در آن انجام می‌گیرد. آگهی‌های ساده در این سایت رایگان است اما برای ایجاد آگهی‌های پیشرفته یا ارتقای جایگاه آن باید هزینه‌‌ای پرداخت شود. این سایت بازدیدکنندگان میلیونی دارد که اگر لازم باشد هزینه‌ای هم شود ارزش آن را دارد. همچین دیوار اپلیکیشنی را برای خود دارد که می‌توانید از آن طریق نیز ثبت آگهی کرده و پنل خود را مدیریت کنید. دیوار یکی از اولین‌های ایران محسوب می‌شود که پس از تاسیس رقیبان زیادی  برایش درست شد.

3. سایت شیپور

این سایت پس از شیپور ساخته شد، که البته یکی از رقبای اصلی آن نیز محسوب می‌شود که همه خدمات دیوار را انجام داده و حتی اپلیکیشنی تحت همین عنوان دارد. شیپور هر نوع آگهی اعم از خرید فروش و یا استخدامی را دارد و بازدیدکنندگان بالایی نیز دارد و بین مردم شناخته شده است. 

4. سایت ایستگاه

این سایت نیز اخیرا مورد توجه قرار گرفته و توانسته رتبه خوبی را برای خود کسب کند. در این سایت نیز آگهی به صورت رایگان ثبت می‌شود که البته برای ارتقای رتبه آگهی ممکن است هزینه دریافت شود. این سایت برای کسانی که نیازدارند کسب وکارشان را ثبت کنند و در معرض دید مخاطب قراردهند گزینه مناسبی است.

در ادامه پلتفرم‌های کمتر شناخته شده را مشاهده می‌کنید که مخاطبان زیادی را نیز دارد: 

5. ایران تجارت
6. آگهی 90
7.  نیازپرداز
8.  آگهی آریا
8.  نیازمندیها
9. آگهی 24
10. لوکوپوک
11. پست آگهی
12. آفتاب
13. پیام سرا
14. آگهی چی
15. تبلیغات سب
16. سانیاز
17. آناد
18. درج آگهی
19. ایفروش
20. ویستا
21. نیازمندیهای شهر
22. نت موج
23. نون روز
24. جابینجا
25. پیک یک
26. نیازبان
27. گوگل آگهی
28. سل فری
29. کلیدور
30. سنگریز
31. امور
32. تجاری
33. فری تاپ
34. پیام اول
35. نیاز‌بان
36.نوین تبلیغ
37. کافه نیاز
38. نیو آگهی
39. پالیز
40. با ما
41. نت برگ
42. تبلیغ ما

تکنیک‌های سوشال مارکتینگ

راه‌های زیادی برای شناخت کسب و کارتان به اینترنت وجود دارد که در بالا با روش‌های گوگل ادز،Google My Business و ثبت آگهی در سایت‌های تبلیغاتی آشنا شدیم. در این قسمت می‌خواهیم از طریق شبکه‌های اجتماعی به هدفمان برسم. 

اینستاگرام مارکتنیگ

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام، روشی نوین برای صاحبان کسب وکار است تا مستقیم با مخاطبان هدف خود ارتباط گرفته و محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنند. البته این تکنیک فقط محدود به معرفی محصولات نیست بلکه تعاملات بسیار پیشرفته‌ای را می‌توان با مخاطب داشت. از طریق همین پلتفرم نیز کمپین‌هایی بالا رفته که بازخورد خوبی برای صاحبان کسب و کار به همراه داشته است. 

بازاریابی در این پلتفرم به دوصورت انجام می‌گیرد: 

تبلیغ توسط اینلوئنسرها و سلبریتی‌ها که بهترین نوع بازاریابی اینستاگرام استفاده از هر دو روش است. 

لینکدین مارکتینگ

لینکدین مارکتینگ به صورت کلی انجام تمام فرایند‌های ارتباط با مشتریان بالقوه، روابط تجاری، تقویت هویت برندتان و تبلیغ محصولات و خدمات در پلتفرم لینکدین اشاره دارد. لینکدین پلتفرمی است تخصصی که افراد با برند‌ها و تخصص‌های مختلف در آن حضور دارند که براحتی می‌توانید با شبکه سازی قدرتمند روابط قدرتمندی را در کسب وکارتان ایجاد کنید که یک ابزار موثر برای افزایش اعتبارتان است. با کمک این پلتفرم با گروه‌های مختلف مرتبط با صنعت یا کار خود متصل شده و کسب و کارتان را توسعه ببخشید. کسب و کارهای مختلف می‌توانند با ایجاد صفحات لینکدین موارد زیر را انجام دهند: 

  • آگاهی مشتریان و مخاطبان از برند و به صورت کلی هدفتان
  • هدایت مخاطبین لینکدین به سمت وب سایتان که به نوعی ترافیک ارزشمندی محسوب می‌شود.
  • ایجاد ارتباطات جدید و گسترش روابط با افراد و شرکت‌های جدید
  • جلب توجه مشتریان بالقوه

سخن آخر

امروزه، تبلیغات در اینترنت آن هم به صورت رایگان یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای معرفی کسب وکارها هاست. باتوجه به رشد روزافزون اینترنت و شبکه‌های اجتماعی آن هم به صورت گسترده پلتفرم‌های مختلفی مانند سایت‌های آگهی رایگان، گوگل ادز،Google My Business و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین تاثیر بسیار زیادی در موفقیت هرکسب و کاری دارند. همه این روش‌ها به شما کمک می‌کند بهتر، بیشتر و موثرتر دیده شوید. این پلتفرم‌ها این امکان را به شما داده تا تحلیل‌های دقیقی از وضعیت کمپین‌های خود ارائه دهید و بتوانید با بهبود تبلیغات خود بهره وری بیشتری داشته باشید. 

وب‌سایت آموزشی دارکوب با ارائه دوره‌های آموزشی بسیار متنوع در زمینه طراحی سایت،برنامه نویسی به شما کمک کرده تا مهارت‌های لازم برای مدیریت کسب و کارتان را آموزش ببینید. با شرکت در دوره‌های تولید محتوا و سئو رتبه بندی سایت خود را بهبود ببخشید. یادگیری همیشه به شما این امکان را داده تا کسب و کارتان را به سطوح بالاتر ببرید و در رقابت با دیگران بهتر عمل کنید. موفقیت در دنیای دیجیتال نیازمند تلاش، خلاقیت و استفاده هوشمندانه از ابزارهای موجود است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌ها به وب‌سایت آموزشی دارکوب مراجعه و از امکانات و منابع آموزشی گسترده‌‌ای که فراهم شده استفاده لازم را ببرید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین