درآمد طراحی سایت با وردپرس چقدر است؟

  • نویسنده: محمد رضا ملکی
  • بازبینی شده توسط: آموزشگاه دارکوب
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=12660
درآمد طراحی سایت با وردپرس چقدر است؟

امروزه، طراحی سایت یکی از پرطرفدارترین مشاغل حوزه علوم کامپیوتر و از جمله بهترین مشاغل برای مهاجرت  است. اما آیا درآمد طراحی سایت با وردپرس می‌تواند باتوجه به انتظارات افراد پیش برود؟ آیا این شغل می‌تواند گزینه مناسبی برای شما یا حتی فرزندتان باشد؟ در این مقاله از آموزشگاه دارکوب قصد داریم به بررسی جامعی از درآمد طراحی سایت در ایران و عواملی که برآن تاثیرگذار است بپردازیم.

مقدمه

امروزه طراحی سایت یکی از مشاغل پرطرفدار و در حال رشد است. با توجه نیاز روزافزون کسب وکارها به حضورگسترده‌تر در وب این حرفه به صورتی چشمگیر در حال گسترش است. در این میان وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) هاست که امکانات بینظیری را برای طراحی و مدیریت وبسایت‌ها ارائه می‌دهد. پرسش اصلی این است که آیا درآمد طراحی سایت با وردپرس می‌تواند انتظارات شخص را برآورده کند؟

وردپرس به دلیل سادگی و قدرت خود، انتخاب مناسبی برای طراحان سایت به شمار می‌رود. با استفاده از قالب‌های آماده و افزونه‌های صفحه ساز مانند المنتور فرایند طراحی سایت به مراتب ساده‌تر از قبل می‌شود. با این حال موفقیت در این حوزه نیاز به تسلط بر مبانی آموزش HTML و آموزش CSS دارد. این دو زبان پایه و اساس ساخت ساخت صفحات وب است و با این دو زبان می‌توانید صفحات خود را سفارشی سازی کرده و مطابق با نیاز مشتریتان طراحی و پیاده سازی کنید. به صورت کلی درآمد حاصل از طراحی یک سایت می‌تواند تحت تاثیر متغیرهای مختلفی قرار بگیرد، از جمله سطح تجربه، نوع پروژه، سطح مهارت، منطقه جغرافیایی و نوع فعالیت(فریلنسری، شرکتی، راه اندازی استارتاپ).

این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با شناخت بهتر از امکانات و فرصت‌ها بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید و از پتانسیل‌های خود بیشترین استفاده را ببرید. اگر به دنبال کسب  اطلاعات دقیق‌تری در مورد درآمد طراحی سایت و فرصت‌های شغلی در این حوزه هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

درآمد طراحی سایت با وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس (wordpress)یکی از شناخته‌ شده ترین و پرکاربردترین سیستم‌های مدیریت محتوا در دنیا است که کاربران براحتی می‌توانند از طریق آن وبسایت‌های قدرتمندی را ایجاد کنند. از ابتدای معرفی وردپرس یعنی سال 2003، این پلتفرم بدلیل رابط کاربری ساده و کاربرپسندی که داشته انتخاب اول هر طراح و توسعه دهنده‌ای بوده است. وردپرس متن باز و رایگان بوده که هزاران قالب و افزونه متنوع را درون مخزن خود دارد که کاربران براحتی با دانش اندک در زمینه برنامه نویسی نیز می‌توانند وبسایت‌های خوبی را ایجاد کنند. 

علاوه برآن وردپرس با ویژگی‌های پیشرفته‌ای که دارد به بهبود سئو سایت‌ها در موتورهای جستجو کمک می‌کند. انعطاف پذیری ومقیاس پذیری بسیار بالا این CMS این امکان را داده تا از وبلاگ‌های شخصی گرفته تا وبسایت‌های پیچیده شرکتی یا فروشگاهی را توسط آن ایجاد کنید. ویژگی دیگر قابل توجه وردپرس، جامعه توسعه دهندگان فعال آن است که به کاربران کمک کرده تا مشکلات خود را برطرف کنند و همچنین توسعه دهندگان از کشورهای مختلف با آپدیت‌های به موقع نیز به امنیت وردپرس کمک بسیار کرده اند. جامعه گسترده از افراد باعث شده تا منایع آموزشی خوب و فراوانی برای وردپرس وجود داشته باشد.

درآمد طراحی سایت با وردپرس

چگونه طراحی سایت با وردپرس می‌تواند منجر به درآمد شود؟

روش‌های مختلفی برای درآمدزایی با وردپرس وجود دارد و به مدل‌های کسب و کار و نوع خدماتی که دارید بستگی دارد. در ادامه تمام ایده‌هایی که می‌تواند منجر به درآمد شود را با هم بررسی خواهیم کرد:

طراحی و توسعه وبسایت‌های سفارشی

یکی از راه‌های کسب درآمد از طراحی سایت با وردپرس، طراحی وب اختصاصی از پایه بدون استفاده از قالب است. با استفاده از صفحه ساز المنتور و زبان‌ Javascript می‌توانید وبسایت‌های منحصر به فرد با قابلیت‌های متنوع برای کسب وکارها طراحی کنید. این نوع پروژه‌ها بدلیل طراحی و توسعه متناسب با نیاز مشتری هزینه‌های بالاتری دارند و طراحان از این طریق به درآمد قابل توجهی دست پیدا می‌کنند.  به صورت میانگین درآمد یک طراح سایت وردپرس بین 3 تا 15 میلیون است.

طراحی قالب وردپرس

طراحی قالب وردپرس یکی از سودآورترین روش‌های کسب درآمد از وردپرس است. قالب‌های وردپرسی به عنوان طرح و ساختار اصلی یک وبسایت عمل می‌کند که از طریق آن کسب و کارها بدون نیاز به کدنویسی پیچیده و با نصب قالب موردنظر می‌تواند وبسایت خود را ایجاد کنند. فروش قالب‌ وردپرس می‌تواند درآمد پایداری را برای طراحان ایجاد کند، مخصوصا اگر قالب‌هایی که طراحی می‌کنید ویژگی‌های منحصر بفرد و امکانات پیشرفته‌ای را ارائه دهد می‌توانید آن قالب را پریمیوم کنید. بازار درآمد دلاری قالب وردپرس نیز بسیار داغ است. درآمد حاصل از فروش قالب‌های وردپرسی بسیار بیشتر از بازارهای محلی به دلیل تقاضای زیاد و نرخ بالاتر قیمت دلار.

درآمد طراحی سایت با وردپرس

پلاگین‌نویسی وردپرس

توسعه پلاگین‌های کاربردی برای وردپرس یکی از روش‌های کسب درآمد از وردپرس است. پلاگین‌ها امکانات و ویژگی‌های اضافی را به وبسایت شما اضافه می‌کند که هدفشان بهبود عملکرد و امنیت وبسایت‌هاست و به کاربران این امکان را داده تاویژگی‌های خاصی را به سایت خود اضافه کنند. با طراحی پلاگین‌های منحصر به فرد و کاربردی می‌توانید در دو نسخه رایگان و پولی آن را ارائه دهید.

این روش درآمد زایی منحصر بفرد وقتی که پلاگین شما مورد توجه گسترده قرار گیرد درآمد قابل توجی برایتان خواهد داشت. موفقیت در این حوزه بستگی به توانایی شما در شناسایی نیازهای بازار و رفع مسئله نیاز دارد. درآمد پلاگین نویسی نیز بستگی به نوع پلاگین نوشته شده است قیمت آن معمولا تا 9 میلیون است.

ادمین وبسایت‌

یکی از  دغدغه‌ها و نیازهای اساسی بسیاری از کسب و کارها مدیریت و نگهداری از وبسایت‌هایشان است. شما می‌توانید با ارائه خدمات نظیر بروزرسانی منظم، بکاب‌گیری منظم و بهینه‌سازی عملکرد به این نیازشان پاسخ دهید. این خدمات معمولا به صورت اشتراکی یا قراردادی قبل تنظیم است و به این معناست که مشتریان برای دریافت خدمات نگهداری بایستی هزینه‌ای را پرداخت کنند. این مدل درآمد زایی نیز منبع درآمد پایدار و مداومی را فراهم می‌کند، زیرا بسیاری از کسب و کارها تمایل دارند تا مدیریت فنی سایت خود را به متخصصان بسپارند و تمرکز خود را بر امور اصلی متمرکز کنند. درآمد مدیریت وب‌سایت ها به صورت میانگین بین 3 تا 20 میلیون است.

آموزش و مشاوره

اگر در زمینه وردپرس دانش تخصصی کافی دارید می‌توانید از این مهارت‌ها برای درآمدزایی بهره ببرید. یکی دیگر از روش‌های موثر برگزاری دوره‌های آموزشی یا ارائه مشاوره به کسب و کارهاست. شما می‌توانید دوره‌های آنلاین، وبینارها و جلسات مشاوره خصوصی را ایجاد کنید. این دوره‌ها می‌تواند مباحثی مانند آموزش طراحی سایت، ساخت قالب و پلاگین و استراتژی‌های سئو باشد. این روش به شما این امکان را داده به عنوان یک مربی یا مشاوره حرفه‌ای فعالیت کنید البته لازمه رسیدن به چنین نقطه‌ای داشتن مهارت و تجربه کافی است.

سئو و بهینه سازی سایت

ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت از روش‌های موثر و برای افزایش درامد از سایت‌های وردپرسی است. این نوع خدمت شامل تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی یک محتوا، تحلیل رقبا می‌شود که ماحصل آن به بهبود رتبه سایت کمک می‌کند. بااجرای تکنیک‌های سئو ترافیک ورودی به سایت افزایش پیدا کرده و در نتایج موتورهای جستجو در رتبه‌های بالاتر قرار دارید. به ازای خدماتی که گفته هزینه دریافت می‌شود که می‌تواند به شکل قرارداد‌های بلندمدت یا پروژه‌ای باشد. با توجه به اهمیت بالای سئو برای هر کسب و کاری این خدمات یک منبع درآمد قابل اعتماد برای یک متخصص سئو است.

درنهایت هرکدام از این روش‌ها بسته به سطح تخصص، مهارت و علاقه شما می‌تواند به منبع قابل اعتمادی برای درآمد شما تبدیل گردد. به یاد داشته باشید که موفقیت در این حوزه نیازمند تسلط برمهارت‌های فنی، شناخت نیازهای بازار، توانایی ارائه خدمات باکیفیت است. بادرنظر گرفتن این نکات و بهره برداری از پتانسیل‌های فراوان وردپرس می‌توانید به صورتی موثر از فرصت‌های شغلی موجود بهره برید و مسیر پرسودی را طی کنید.

درآمد طراحی سایت با وردپرس

عواملی که بر درآمد طراحی سایت تأثیر می‌گذارند

درآمد طراحی سایت با وردپرس تحت تاثیر عوامل مختلفی است که بصورت مستقیم برمیزان موفقیت و سودآوری شما تاثیر گذاراست. در این بخش قرار است به صورت موشکافانه به بررسی این عوامل بپردازیم.

سطح تجربه و تخصص

میزان تجربه و تخصص در طراحی و توسعه وبسایت‌ها مخصوصا سایت‌های وردپرسی به طور قابل توجهی بر درآمدتان تاثیر می‌گذارد. هر چه تخصص و دانش فنی شما در زمینه‌های مختلف مانند طراحی قالب، پلاگین نویسی، برنامه نویسی بهتر باشد، قادر هستید پروژه‌های پیچیده و با درآمد بالاتر را انجام دهید.

نوع پروژه‌ها و مشتری

پروژه‌های بزرگ و پیچیده که نیاز به طراحی خاص و سفارشی دارند معمولا هزینه‌های بالاتری دارند و به تبع آن درآمد بیشتری نیز برای شما خواهد داشت. این پروژه‌ بدلیل نیاز به تخصص و وقت بیشتر، هزینه‌های نسبتا بالایی دارند و می‌توانند منبع درآمد خوبی برای طراحان سایت باشد. از طرف دیگر پروژ‌ه‌های کوچک بدلیل سادگی و حجم کار کمتر می‌توانند تعداد مشتریان بیشتری را به همراه داشته باشد.

منحصر به فرد بودن و کیفیت خدمات

یکی از نکات کلیدی که می‌تواند شما را از سایر رقبایتان متمایز کند ارائه خدمات با کیفیت بالا و طراحی های منحصر به فرد است. کیفیت بالا و نوآوری در خدمات دهی باعث شده تا مشتریان از پرداخت هزینه‌های بیشتر برای دریافت کار باکیفیت راضی باشند. وقتی که شما به عنوان طراح، طرح‌های خلاقانه‌‌ای را ارائه می‌دهید و توجه به نیازهای مشتری را اولویت قرار می‌دهید، نه تنها اعبتار و اطمینان مشتری را جلب کرده بلکه می‌توانید هزینه‌ خدمات خود را نیز بالاتر ببرید و قطعا مشتری نیز ناراضی نخواهد بود. در نهایت این تفاوت هاست که باعث شده شما به عنوان یک حرفه‌ای شناخته شوید. 

بازاریابی و حضور موثر

بازاریابی از عوامل کلیدی در افزایش درآمد طراحی سایت است.  استفاده از کارآمدترین استراتژی‌ها در بازاریابی اینترنتی مانند SEO و تبلیغات هدفمند می‌تواند به شما کمک کند تا در بازار رقابتی بهتر دیده شوید. با اجرای موثر تکنیک‌ها و بهره گیری از ابزارها قادر هستید برند خود را بخوبی به دیگران معرفی کنید.

بروز بودن

بروز بودن یکی از کلیدی ترین عوامل در افزایش درآمد طراحان سایت با وردپرس است. دنیای طراحی وب و تکنولوژی‌های مرتبط با آن با سرعت زیادی در حال تغییر و تحول است و آگاهی از این تغییرات به شما این مزیت را داده تا خدمات خود را با کیفیت بیشتری ارائه دهید. با درک پیشرفت‌های جدید و ابزارهای مدرن می‌توانید وبسایت‌هایی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید طراحی کنید و در نتیجه ارزش افزوده بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهید. این امر به شما کمک کرده تا در بازار رقابتی رقیبان خود را شکست دهید و مشتریان جدیدی را بدست بیاورید. 

اعتبار

زمانی که مشتریان به اعتبار و کیفیت کار شما اطمینان داشته باشند، احتمال اینکه پروژه‌های بزرگتر به شما واگذار شود افزایش پیدا خواهد کرد. بخاطر همین سرمایه گذاری و تقویت برند در کنار ارائه خدمات با کیفیت به افزایش اعتبار شما کمک کرده و تاثیر مثبتی بردرآمد شما خواهد داشت.

 

بهترین آموزش وردپرس با دارکوب

دوره آموزشی وردپرس دارکوب یکی از بهترین و کامل ترین دوره‌های موجود در زمینه آموزش وردپرس است که با نگاهی ویژه برای افرادی طراحی شده که می‌خواهند به صورتی حرفه‌ای با این پلتفرم آشنا شوند و همه مهارت‌لازم برای طراحی و مدیریت وبسایت وردپرسی در این دروه گنجانده شده است.

در این دوره از ابتدا با مبانی و اصول پایه‌ای وردپرس آشنا شده و نحوه نصب و راه اندازی آن برروی سرور محلی و واقعی را آموزش خواهید دید. نجوه نصب افزونه‌های مختلف و به صورت کلی آشنایی با محیط وردپرس و تنظیمات آن. پس از آن تکنیک‌های پیشرفته طراحی سایت مانند چگونگی ساخت یک برگه، اسلایدرها، پوسته‌های سفارشی را به شما آموزش خواهیم داد.

یکی از کلیدی ترین بخش‌‌های دوره، آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس است، مدیریت محصولات، دسته‌بندی‌ها، افرودن ویژگی به محصولات و اضافه کردن کدتخفیف به محصولات از عناوین مرتبط با این بخش است. همچنین نحوه ساخت فرم‌های تماس، بکاپ گیری و نحوه مدیریت گالری تصاویر نیز در این دوره قرار دارد.

در قدم آخر این دوره آموزش‌های کاربردی در زمینه ساخت فهرست‌ها، مدیریت درگاه پرداخت و طراحی قالب وردپرسی از پایه را ارائه خواهد داد. در انتهای این دوره شما به سطح قابل قبولی خواهید رسید که قادر هستید وبسایت‌هایی با طراحی های منحصر به فرد را بالا بیاورید. 

در پایان دوره‌ آموزشی نیز آموزشگاه دارکوب به شما مدرک معتبر فنی حرفه‌ای را ارائه می‌دهد که بسیار ارزشمند است و قابلیت ترجمه دارد.

درآمد طراحی سایت با وردپرس

سخن پایانی

طراحی سایت با وردپرس، به واسطه امکانات گسترده و انعطاف پذیری بالا می‌تواند فرصت‌های شغلی با درآمدهای خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. با تسلط یافتن بر مهارت‌های فنی مورد نیاز و درک دقیق از نیازهای بازار، میتوانید خدمات با کیفیتی را ارائه دهید و به موفقیت‌های زیادی دست یابید. این حوزه فرصت‌های متعددی را ارائه می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر موفقیت را طی کنید و از پتانسیل بالای آن بهره برداری کنید.

برای موفقیت در این مسیر توجه به آموزش مداوم و بروز بودن با آخرین تحولات به شما کمک خواهد کرد تا در رقابت با دیگران پیشتاز باشید و با فرصت‌های زیادی روبرو شوید.

در نهایت موفقیت در طراحی سایت نیازمند تعهد به یادگیری مداوم، افزایش کیفیت در خدمات دهی و بهبود مستمر مهارت‌هاست. با بهره برداری این فرصت‌ها و پتانسیل‌ها می‌توانید مسیر شغلی موفق و را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین