چرا یادگیری در سئو لازم است دائمی باشد؟
- نویسنده: رضا پورمحمدحسین نیاکی
- بازبینی شده توسط: رومینا نظری
- بروزرسانی:
- https://darkoobedu.ir/?p=2506
اگر صاحب سایت هستید یا یک نویسنده ی محتوا یا یک طراح سایت و … حتماً میدانید که یادگیری سئو اهمیت بسیار زیادی دارد. نکاتی که در این آموزشها یاد میگیرد تنها یک سری نکات آموزشی دورهای و موقت نیستند که یک یا دو بار استفاده شوند و انتظار داشته باشید نتایج آن به صورت مادام العمر باقی بماند.
شما از شروع تا پایان کارِ مدیریت، طراحی و تولید محتوا به اجرای این قوانین نیاز خواهید داشت و باید مطمئن شوید که همواره رعایت می شوند. پس وقتی در حال یادگیری سئو هستید حواستان را جمع کنید زیرا این آموزش ها تضمین کننده ی موفقیت سایت و حرفه ی شما است.
اما شاید از خودتان بپرسید چرا یادگیری در سئو لازم است دائمی باشد و چرا این موضوع در مدیریت سایت اهمیت زیادی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم.
لیست مطالب
دلایل اهمیت یادگیری سئو
همانطور که احتمالاً بیشتر شما می دانید، یکی از مهمترین فواید یادگیری سئو و اجرای مداوم آن، افزایش قابلیت دیده شدن است، به این معنی که در هنگام جستجویِ مواردی که سایتتان ارائه می دهد، افراد بتوانند شما را راحت تر پیدا کنند. قابلیت دیده شدن رابطه ی مستقیمی با رتبه بندی سایت در صفحه ی نتایج جستجو دارد.
هرچه در صفحه ی نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه ی بالاتری داشته باشید، احتمال دیده شدنِ شما و کلیک بر روی سایتتان بیشتر می شود. هرچه تلاش در زمینه ی سئو موثرتر باشد، رتبه ی شما بالاتر و دیده شدنِ شما بیشتر خواهد بود، این مسئله به ویژه هنگامی اهمیت پیدا می کند که بدانید یک چهارم از کاربران وب هرگز روی نتایج موجود در صفحات جستجویِ دوم به بعد کلیک نمی کنند.
یادگیری سئو برای جستجو و دیده شدن بیشتر مهم است، اما ارزش واقعی آن تنها در همین موضوع خلاصه نمی شود. در ادامه 12 دلیل برایتان آورده ایم که نشان می دهند چرا یادگیری سئو مهم است و باید دائمی باشد تا بتوانید نام تجاری خود را به سطح بالاتری برسانید.
بسیاری از برند ها و مشاغل می دانند (فکر می کنند می دانند) که برای ویژگی های دیجیتالی خود مانند سایت یا اپلیکیشن به سئو احتیاج دارند و مزایای زیادی از اجرای آن بدست می آورند. SEO مطمئناً قابلیت جستجو و دیده شدن یک سایت را بهبود می بخشد، اما مزایای دیگر آن چیست و چرا یادگیری آن انقدر مهم است؟
1. به ترافیک ارگانیک – بهترین نوع ترافیک- دست پیدا خواهید کرد
جستجوی ارگانیک بخش بزرگی از عملکرد وب سایت اکثر مشاغل و همچنین یکی از مولفه های مهم قیف خریدار است و در نهایت کاربران را مجبور به انجام تعامل می کند. همانطور که احتمالاً بیشتر شما می دانید، گوگل دارای بخش قابل توجهی از سهم بازار جستجو نسبت به رقبایی مانند یاهو، بینگ، بایدو، یاندکس، DuckDuckGo و بسیاری دیگر است.
این بدان معنا است که موتورهای جستجو در نشان دادن برند شما به یک اندازه سهیم نیستند. 75 درصد بازار جستجو در کل متعلق به Google است؛ بنابراین این موتور جستجو، یک رهبر مشخص است و بنابراین رعایت دستورالعمل های آن مهم است؛ اما مشخص است که 25 درصد باقیمانده از موتورهای دیگر نیز برای برندها اهمیت دارد.
گوگل، پربازدیدترین وب سایت و محبوب ترین ارائه دهندهی ایمیل در جهان است (با بیش از 1 میلیارد کاربر) و نیازی به گفتن نیست که یوتیوب دومین موتور جستجو است. ما می دانیم که اکثر مردم جهان که به اینترنت دسترسی دارند حداقل یک بار در روز برای کسب اطلاعات از Google استفاده می کنند.
قابل مشاهده بودن در گوگل و سایر موتورهای جستجو به عنوان یک منبع قابل اعتماد همیشه به نفع برند تجاری است. رعایت قوانین سئو به شما کمک می کند که رتبه ی بالایی در صفحه ی نتایج جستجوی گوگل داشته باشید و حتی به صفحه ی اول راه پیدا کنید.
2. یادگیری سئو و اجرای آن، باعث ایجاد اعتماد و اعتبار برای سایت و برند تجاری شما می شود
هدف از یادگیری سئو، ایجاد بنیانی محکم برای یک وب سایت با تجربه ی کاربری خوب و موثر است که باعث اعتماد کاربر و وفاداری او بدان می شود و این موضوعی نیست که با گذشت زمان اهمیت خودش را از دست بدهد. مولفه های زیادی برای ایجاد اعتماد به سایت در موتورهای جستجویی مانند Google وجود دارد که شما می توانید با یادگیری سئو به آن ها مسلط شوید.
علاوه بر این، اعتبار سایت در طول زمان در نتیجه ی عناصر دیگری نیز ایجاد می شود که عبارتند از:
- لینک های درست و به جا
- رفتار کاربری مثبت
- سیگنال های یادگیری ماشینی
- عناصر و محتوای بهینه شده
اما نکته ی مهم این است که ایجاد اعتبار و اعتماد به یک سایت – درست مثل زندگی واقعی – یک شبِ رخ نمی دهد. اعتبار به مرور زمان کسب و ساخته می شود. ایجاد یک برندِ مرجع، علاوه بر ارائه ی محصول یا خدمات ارزشمند و با کیفیت به مشتریان، به صبر، تلاش و تعهد نیز نیاز دارد. از این رو است که یادگیری سئو باید دائمی باشد. شما همیشه باید از این قوانین پیروی کنید و صبور باشد تا در نهایت بتوانید این اعتبار را به دست آورید.
3. سئوی خوب به معنای تجربه ی کاربری بهتر نیز است
هر کسب و کاری می خواهد رتبه ی ارگانیک بهتری داشته باشد و همیشه در دید مخاطبین هدفش باشد. با این حال تعداد کمی از افراد می دانند که تجربه ی کاربری قسمت بزرگی از رسیدن به این جایگاه است. Google می داند که چگونه یک تجربه ی کاربری مطلوب یا نامطلوب را تشخیص دهد و یک تجربه ی کاربری مثبت را به عنصری قدرتمند برای موفقیت یک وب سایت تبدیل کند. مشتریان می دانند چه می خواهند و اگر نتوانند آن را پیدا کنند، مشکلی پیش خواهد آمد و عملکرد کلی سایت شما آسیب خواهد دید.
یک مثال بارز از ایجاد یک تجربه ی کاربری قوی این است که Google هر روز بیشتر و بیشتر به یک موتور پاسخ دهنده تبدیل میشود و داده های جستجو شده را مستقیماً در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) برای کاربران به نمایش می گذارد. هدف از این کار، ارائه ی سریع و آسان اطلاعاتی است که کاربران حتی بدون کلیک به آن دسترسی پیدا کنند.
سئوی با کیفیت شامل یک تجربه ی کاربری مثبت است و از آن برای استفاده به نفع برند استفاده می شود. اگر شما می خواهید سایتتان تجربه ی کاربری خوبی داشته باشد، باید به یادگیری سئو به چشم یک مسیر همیشگی نگاه کنید، یک عمل دوره ای رعایت کردن نکات سئو به شما کمک می کند تجربه ی کاربری خوبی برای مراجعه کنندگانتان ایجاد نمایید و این دقیقاً همان چیزی است که باعث بیشتر دیده شدن شما می شود.
4. سئوی محلی به معنای افزایش درگیری، ترافیک و تبدیل است
با افزایش و تسلط بیشتر بر ترافیک تلفن همراه، جستجوی محلی به یک بخش اساسی از موفقیت مشاغل کوچک و متوسط تبدیل شده است. سئوی محلی، بهینه سازیِ ویژگی های دیجیتالی برای بهتر دیده شدنِ برند شما است، بنابراین افراد می توانند شما را سریع و آسان پیدا کنند و در نتیجه یک قدم دیگر به درگیر شدن در برند شما نزدیکتر شوند. بهینه سازیِ محلی، بر ایجاد یک رسانه ی مناسب برای تبلیغ یک برند تجاری در سطح محلی و در شهرها، استانها و حتی کشور است.
سئوی محلی این کار را با بهینه سازی وب سایت برند و محتوای آن، از جمله نقل قول ها و بک لینک های محلی و همچنین لیست های محلی مربوط به مکان و بخش تجاری آن برند انجام می دهد. برای افزایش درگیری و تعامل کاربران در سطح محلی، سئو باید در شروع، پانل نمودار دانش یک برند، لیست Google My Business آن برند و پروفایل رسانه ی اجتماعی اش را بهینه کند. همچنین باید بسته به نوع صنعت، بر بازدید کاربران از Google و سایت های دیگر مانند Yelp، Home Advisor و Angie’s List تأکید زیادی شود.
در نتیجه یادگیری سئو به صورت دائمی و اجرای هر لحظهی قوانین آن باعث افزایش درگیری کاربران و در نتیجه افزایش ترافیک سایت می شود و این دقیقاً همان چیزی است که هر مدیر سایت یا محتوا نویسی می خواهد.
5- اجرای قوانین سئو بر چرخه ی خرید تأثیر می گذارد
مشتریان برای خرید خود تحقیق می کنند و این یکی از بزرگترین مزایای اینترنت از دید خریدار است. استفاده از تاکتیک های سئو برای ارسال نوتیفیکیشن برای تخفیفات یا فروش ویژه ی محصولات و یا ارائه ی خدمات و قابل اطمینان بودن آنچه که به مشتریان ارائه می دهند، یکی از بهترین مزیتهای خرید اینترنتی است. در صورت انجام صحیح، بدون شک چرخه ی خرید نیز به روشی مثبت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
برند ها باید در مکانهای مناسب برای مشتریان قابل مشاهده باشند. سئوی محلی این قابلیت دیده شدن را افزایش می دهد و به مشتریان بالقوه اجازه می دهد تا پاسخ نیازهایشان را پیدا کنند. به همین خاطر است که یادگیری سئو و رعایت نکات و قوانینش یک موضوع دائمی است نه یک عمل دورهای. با به کارگیری سئوی محلی به طور دائمی شما می توانید به گردش مداوم این چرخه کمک نمایید.
6. بهترین روش های سئو همیشه در حال به روزرسانی هستند
یکی از مزایای سئو این است که روش ها و قوانین آن مدام در حال تغییر و به روز رسانی هستند به همین خاطر است که یادگیری سئو نمی تواند دوره ای باشد و شما باید مدام در حال به روزرسانی اطلاعاتتان باشید. عدم بهبود و ارتقای دوره ای سایت می توان آن را به مرحله ای برساند که دیگر نتوان کاری برایش کرد. اگر می خواهید در چرخه ی رقابت از رقبا پیشی بگیرید باید خود را با تغییرات انجام شده در قوانین سئو تطبیق دهید.
فعال بودن و نظارت بر تغییرات عمده ی الگوریتم ها، همیشه به نفع برند های تجاری است. ما می دانیم که گوگل سالانه هزاران تغییر در الگوریتمش ایجاد می کند در نتیجه اگر عقب بیفتید، بازگشت به مسیر می تواند بسیار دشوار باشد. استمرار در یادگیری سئو این اطمینان را حاصل می کند که این اتفاق برای شما نیفتد و شما همیشه از به روزترین ترفندها برای بهتر دیده شدن مطلع باشید. این همان نقطه ای است که می تواند باعث شود شما از رقیبانی که این موضوع را دست کم می گیرند پیشی بگیرید.
7. درک SEO به شما در درک محیط وب کمک می کند
محیطِ همیشه در حال تغییرِ شبکه ی جهانی وب، ماندن در راس کار را می تواند به یک چالش تبدیل کند؛ اما در راس ماندن به معنای قرار گرفتن در معرض تغییرات عمده ای است که برای روش های جستجو رخ می دهد. شناختن محیط وب، از جمله تاکتیک هایی است که به شما کمک می کند خود را با این تغییرات وقف دهید.
اگر می خواهید شناخت بهتری از محیط وب بدست آورید، یادگیری سئو به صورت دائم و همگام شدن با تغییرات آن می تواند کمک زیادی بکند و از این رو است که این فرایند باید یک مسیر دائمی باشد. محیط وب در حال تغییر است، قوانین سئو مدام در حال تغییر اند پس سطح اطلاعات شما نیز باید در حال تغییر و به روزرسانی باشد.
8. سئو نسبتاً ارزان است
مطمئناً که انجام دادن و به نتیجه رساندن بهترین تاکتیک ها به هزینه نیاز دارد اما یادگیری سئو نسبت به سایر روش های تبلیغاتی که می تواند برند شما را به کاربران معرفی کند، بسیار ارزان تر است. به هزینه های سئو نباید به چشم هزینه های بازاریابی نگاه کنید بلکه این کار یک سرمایه گذاری واقعی و تجاری است.
یادگیری سئو و همگام شدن با تغییرات آن به صورت مستمر به شما کمک می کند به میزان زیادی در هزینه های تبلیغات و بازاریابی صرفه جویی کنید و همانطور که می دانید این هزینه در بیشتر شرکت ها بعد از حقوق کارکنان، بیشترین هزینه را به خود اختصاص داده است. بعلاوه همانطور که در بالا گفته شد، برقراری قوانین سئو به شما در گرداندن چرخه ی خرید کمک می کند و این خود باعث برگشت هزینه های اجرایی و حتی بیشتر از آن هم می شود.
9. اجرای قوانین سئو، یک استراتژی بلند مدت است
SEO می تواند در اولین بارِ اجرا به طرز قابل توجهی تأثیرگذار باشد و بسیاری از این اقدامات تأثیری خواهند داشت که تا بیش از چندین سال به طول می انجامد؛ اما از آنجایی که شرایط بازار مدام در حال تغییر است، بهتر است شما هم با فرایندها و تغییرات همگام باشید. رعایت قوانین سئو می تواند شما را در مسیر نگه دارد و هرچه زمان، تلاش و بودجه ی بیشتری به آن اختصاص دهید، وب سایت بهتر خواهید داشت و می توانید در بین سایر برندها با قدرت بیشتری به رقابت بپردازید.
10. نتایج سئو قابل اندازه گیری است
اگرچه بازگشت سرمایه ای که سئو ایجاد می کند مانند جستجوی پولی به راحتی قابل محاسبه نیست، اما می توانید تقریباً همه ی موارد را با ردیابی و تجزیه و تحلیل مناسب اندازه بگیرید. مشکل اصلی تلاش برای اتصال نقاط انتهایی است زیرا هیچ راه قطعی برای درک ارتباط بین همه ی اقدامات انجام شده وجود ندارد. با این حال نکتهی مهم این است که بدانید چگونه برخی اعمال قرار است بر عملکرد و رشد شما تأثیر بگذارد.
سئوی خوب قصد دارد به شما کمک کند پیشرفت کنید، بنابراین اتصال نقاط نباید یک چالش باشد. برند ها باید بدانند کجا هستند و می خواهند از نظر عملکرد دیجیتال به کجا بروند بنابراین قابلیت اندازه گیری نتایج سئو می تواند به شما در ماندن در مسیر درست کمک کند. یادگیری سئو به صورت مستمر، اجرای نکات و قوانین آن و اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نتایج می تواند درک درستی از جایگاهتان به شما بدهد.
11. سئو فرصت های جدیدی به ارمغان می آورد
سئوی باکیفیت همیشه وسیله ای برای کشف و استفاده از فرصت های جدید برای برند ها است تا نه تنها کشف شوند، بلکه باعث درخشش آنها نیز شود. ارائه ی سئوی باکیفیت، تنها راه بازاریابی واقعی یک برند با اشتیاق و درکی است که ذینفعان برند نسبت به آن دارند: یعنی تبدیل شدن به یک سهامدار.
هرچه یک برند بهتر درک شود، فرصت های بیشتری برای کمک به رونق آن بوجود می آید. در مورد سئو نیز می توان همین حرف را زد. برای اجرای یک سئوی باکیفیت، شما نیاز دارید که دانش خود را نسبت به آن به روز کنید و این یعنی یادگیری سئو به صورت مستمر یک انتخاب نیست؛ بلکه یک نیاز است.
12. اگر در صفحه ی اول نباشید روی شما کلیک نمی شود
امروزه دیگر برای کسی پنهان نیست که اگر در صفحه ی اول نباشید، احتمالاً جستجوی ارگانیکی بدست نخواهید آورد. یکی از تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که سه موقعیت اول رتبه بندی در صفحه ی نتایج گوگل، 40 درصد از کل کلیک های جستجو را به خود اختصاص می دهند، در حالی که تا 30 درصد از کل نتایج در صفحه ی یک و دو هیچ کلیکی دریافت نمی کنند.
این یعنی:
- شما باید در صفحه ی اول قرار بگیرید.
- هنوز هم موارد زیادی وجود دارد که وقتی کاربر برایشان جستجو می کند، نتایج مفیدی بدست نمی آورد و شما می توانید از همین نقاط استفاده کنید.
با یادگیری سئو به صورت مدام، همگام شدن با تغییراتش و اجرای قوانین آن میتوانید به این جایگاه دست پیدا کنید.
یادگیری سئو به صورت حرفه ای
با خواندن این مقاله دیگر به طور کامل از اهمیت بالای یادگیری سئو به صورت مداوم مطلع شده اید و شاید به دنبال آموزش های حرفه ای در این زمینه باشید. ما برای این کار آموزشگاه طراحی سایت دارکوب را به شما پیشنهاد می کنیم.
آموزش نکات سئو تنها بخشی از آموزش های ارائه شده در این آموزشگاه است. به کمک دروس ارائه شده در این موسسه شما نه تنها می توانید بر قوانین سئو تسلط پیدا کنید بلکه با شرکت در دوره های مستمر و برگزار شده در آن می توانید دانش خود را به روز کنید.
در آموزشگاه دارکوب شما می توانید تمام دروس مربوط به سئو، طراحی سایت و سایر موضوعات مربوطه را از ابتدا تا انتها آموزش ببینید به طوری که به یک طراح سایت ماهر و مستقل تبدیل شوید که بدون نیاز به کمک دیگران می تواند یک سایت را از ابتدا تا انتها طراحی کرده و مطمئن باشد که دیده می شود و ترافیک ارگانیک هم بدست می آورد.
در آموزشگاه طراحی سایت دارکوب شما می توانید تحت آموزش اساتید با تجربه ای قرار بگیرید که نه تنها خودشان سابقه ی عملی در زمینه ی طراحی سایت دارند و با پیچ و خم های این کار آشنا هستند بلکه می توانند این دروس را از طریق دروس عملی و پروژه محور به شما نیز آموزش دهند.
از دیگر مزیت های انتخاب آموزشگاه دارکوب به عنوان موسسه ی آموزش طراحی سایت، بهرهمند شدن از برنامه ی باز کلاسی آن است. شما نه تنها می توانید در کلاس های حضوری این موسسه شرکت کنید بلکه اگر زمان این کار را ندارید یا برنامه ی کلاس ها با سایر برنامه هایتان هماهنگ نمی شود می توانید از کلاس های آنلاین و غیر حضوری آن نیز بهره مند شوید که به صورت دوره های زنده یا ویدئوهای آموزشی ارائه می شود.
برای اطلاع از شرایط کلاس ها و نحوه ی ثبت نام و اینکه بهتر است از چه سطحی این آموزش ها را شروع کنید می توانید با کارشناسان مربوطه در آموزشگاه دارکوب تماس بگیرید.
سخن پایانی
همانطور که در بالا گفته شد، پیاده سازی سئو قوی و با کیفیت در وب سایت از جهات مختلفی برای برند تجاری و تلاش های بازاریابی آن مفید است. از آن جایی که الگوریتم های گوگل مدام در حال تغییر اند، قوانین و نکات سئو نیز متناسب با آن تغییر می کنند و اگر می خواهید سایت شما جایگاه محکمی در صفحه ی اول نتایج جستجو داشته باشید باید به صورت دائمی نسبت به یادگیری سئو اقدام نمایید.
یک اشتباه کوچک و ساده گرفتن این موضوع منجر به سقوط رتبه ی شما در صفحه ی نتایج می شود. بعلاوه به دلیل رقابت شدید برای صفحه ی اول نتایج اگر دیر اقدام کنید ممکن است نتوانید دیگر به این زودی به جایگاهتان برگردید.
دیدگاهتان را بنویسید