برای دیجیتال مارکتر شدن گذراندن چه دوره هایی لازم است؟

آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=3495

در دنیای امروزه برای موفقیت در کسب و کار و افزایش نرخ فروش بین یک شرکت نوپا و یک شرکتی که سالیان زیادی است در حوزه مربوطه فعالیت می نماید، هیچ تفاوتی وجود ندارد. تمامی شرکت ها فارغ از مدت زمان تاسیس کسب و کار، نیازمند دیجیتال مارکتینگ می باشند که یکی از روش های آن بهره گیری از دوره های دیجیتال مارکتر شدن می باشد.

در نتیجه اگر شما نیز کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید، باید راهی برای دیجیتال مارکتر شدن بیابید. همانطور که میدانید با گسترش دنیای وب و کسب و کارهای اینترنتی، دیگر استفاده از تبلیغات سنتی نظیر پخش تراکت و تبلیغات تلویزیونی پاسخگوی نیاز مدیران نبوده و نمیتوانند از این طریق کاربران را به سمت استفاده از خدمات خود سوق دهند. از این رو نیاز است تا با جامعه پیشرفته و از امکانات بروز موجود بهره بگیرید.

بهره گیری از دیجیتال مارکتینگ و کمپین های بازاریابی دیجیتال یکی از موثرین راه های پیش رو برای موفقیت در بازارهای اینترنتی می باشد. اگر به درستی این کار را انجام داده و با دانش کافی در این مسیر قدم بگذارید مطمئنا می توانید به سادگی اعتماد کاربران و مخاطبان خود را جلب کرده و آنها را به مشتریان بالقوه تبدیل نمایید.

دیجیتال مارکتینگ

بنابراین برای اینکه بتوانید به صورت حرفه ای وارد دنیای بازاریابی دیجیتال شوید، نیاز است تا دوره های دیجیتال مارکتر شدن را گذرانده و با استفاده از یک نقشه راه معین این مسیر را طی نمایید. قبل از معرفی دوره های دیجیتال مارکتینگ، بهتر است تعریف درست و دقیقی از این عنوان داشته باشیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، به فرایندی گفته می شود که طی آن فروشندگان و مدیران شرکت ها با استفاده از تبلیغات در بستر اینترنت و با کمک پلتفرم هایی نظیر موتورهای جستجوگر و رسانه های اجتماعی اقدام به فروش و جلب توجه کاربران و مخاطبان خود کرده تا در نهایت با جذب آنها میزان فروش خود را افزایش دهند.

با کمک دیجیتال مارکتینگ می توانید مشتریان بالقوه خود را پیدا کرده، آنها را با برند خود آشنا ساخته، محصولات خود را در معرض نمایش و دید آنها قرار داده و با آنها به تعامل پرداخته تا بتوانید کاربران خود را برای به سمت خرید محصولات خود سوق دهید.

چه مهارت هایی برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال نیاز دارید؟

دیجیتال مارکتینگ شامل شاخه ها و جنبه های مختلفی است که برای موفقیت کامل در این زمینه نیاز است تا به خوبی به همه آنها آشنا بوده و دوره های دیجیتال مارکتر شدن را بگذرانید. از بهینه سازی موتورهای جستجو گرفته تا ایمیل مارکتینگ و سایر زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ، برای موفقیت در حوزه وب و تبلیغات اینترنتی ضروری می باشند.

دیجیتال مارکتر شدن

در صورتی که متخصصانی برای انجام کارهای دیجیتال مارکتینگ برند و شرکت خود استخدام می کنید، باید به تمامی این امور اطلاع داشته و از ابزارهای موجود به خوبی استفاده نماید اما حتی در این حالت نیز نیاز است تا خود شما نیز به عنوان یک مدیر به خوبی با این موضوع آشنا بوده تا بتوانید میزان تاثیر بازاریابی دیجیتال را بر روند و میزان فروش محصولات و خدمات خود بررسی نمایید.

برای اینکه دانش کاملی درباره دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی کسب کرده و تبدیل به یک دیجیتال مارکتر موفق شوید، همواره منابع مختلف زیادی موجود می باشد. اما بسیاری از افراد هنگامی که وارد دنیای بازاریابی دیجیتال می شوند، به دلیل گستردگی منابع و عنوان های متعدد برای آموزش دچار سردرگمی می شود.

به همین دلیل در این مقاله از دارکوب، 5 مورد از اصلی ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ توصیف و معرفی می شود که به عنوان اصلی ترین موضوعات بازاریابی دیجیتال شناخته می شوند. سپس درباره هر یک دوره های دیجیتال مارکتر شدن مختص به هر مهارت نیز معرفی می گردد.

بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی درونی، بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال از جمله این موارد بوده که در ادامه توضیح مختصری درباره هر یک ارائه شده است.

بازاریابی موتورهای جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو

یکی از اولین و اصلی ترین مواردی که دوره های دیجیتال مارکتر شدن می آموزید و باید به آن توجه کنید، بازاریابی موتورهای جستجو یا Search engine marketing می باشد. SEM رابطه تنگاتنگی با SEO و تبلیغات جستجوی پرداخت شده (Google Ads) دارد. از این رو برای تسلط بر بازاریابی موتورهای جستجو نیاز است به خوبی درباره این دو حوزه مطلع باشید.

  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

سئو و بهینه سازی سایت، فرایندی است که طی آن وب سایت شما جزو سایت های برتر در اولین صفحه جستجو بر اساس کلمه کلیدی سرچ شده قرار می گیرد. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که اگر سئو وب سایت شما به خوبی تنظیم شده باشد، وب سایت شما با قرارگیری در صفحه اول می تواند ترافیک زیادی جذب نماید.

اگرچه سئو نسبت به تبلیغات پولی گوگل در جذب ترافیک و افزایش بازدید از وب سایت، کمی کندتر عمل می نماید اما در دراز مدت می تواند نرخ کلیک زیادی برای وب سایت شما ایجاد نماید.

گسترش دنیای وب و کسب و کارهای اینترنتی

لازم به ذکر است که حتی پس از گذراندن دوره های دیجیتال مارکتر شدن نیاز است تا همواره دانش خود را درباره سئو بروز نمایید چرا که سئو یک مقوله ثابت نبوده و همواره در حال آپدیت شدن و بروزرسانی است. تا جایی که سالانه حدود 255 تغییر در الگوریتم های مربوط به سئو و رتبه بندی در گوگل ایجاد می شود.

  • PPC

PPC که مخفف عبارت Pay Per Click marketing و به معنای بازاریابی با پرداخت هر کلیک می باشد، از دیگر موضوعاتی است که در دوره های دیجیتال مارکتر شدن می آموزید. همانطور که در مطلب فوق نیز به آن اشاره شد، با استفاده از PPC می توانید نرخ کلیک بیشتری کسب کرده و هر چه راحت تر و سریعتر وب سایت و برند خود را در معرض دید کاربران و مشتریان خود قرار دهید.

به یاد داشته باشید که اگرچه با کمک PPC می توانید موجب افزایش بازدید وب سایت خود شوید اما هرچه که تعداد کلیک ها بیشتر باشد، شما نیز ملزم به پرداخت مبلغ بیشتری خواهید بود.

  • Alison Diploma in E-Business

در این دوره که یکی از مهمترین دوره های دیجیتال مارکتر شدن است، شما به صورت رایگان نکات و مفاهیم اولیه و بسیار مهمی درباره سئو، Google Ads، Google Analytics و اصول مربوط به متخصصان بازاریابی می آموزید.

بازاریابی محتوا

 

بازاریابی با پرداخت هر کلیک

آنچه در قدم اول می تواند با کاربران شما تعامل ایجاد کرده و آنها را جذب نماید، انتشار یک محتوای خوب، ایده آل و در عین حال تخصصی است. در بازاریابی محتوا شما باید در قدم اول کاربران و مشتریان خود را به خوبی شناسایی نمایید.

سپس با استفاده از ایجاد یک محتوای مناسب به تبلیغ محصولات و کالاهای خود بپردازید. این تبلیغ باید به نحوی باشد که مخاطب را مجاب کرده تا از محصولات و کالاهای شما دیدن نماید. در دوره های دیجیتال مارکتر شدن از طریق بازاریابی محتوا، مهارت هایی از جمله نحوه نگارش یک محتوا، تحلیل اصولی آن و چگونگی نوشتن یک محتوا با سئو مناسب یاد داده می شود.

از جمله دوره های آنلاین بازاریابی محتوا می توان به دوره زیر اشاره نمود:

  • Content Marketing Certification Course

در این دوره از دوره های دیجیتال مارکتر شدن که شامل 11 درس و بیش از 32 فیلم می باشد، نحوه ایجاد یک محتوا با رعایت سئو اصولی را می آموزد. در این دوره موضوعاتی نظیر ایجاد یک چارچوب کلی برای محتوا، درک بازاریابی محتوایی و غیره آموزش داده می شود. در انتهای این دوره نیز یک گواهینامه نیز برای شما صادر خواهد شد.

بازاریابی درونی

دوره های آنلاین بازاریابی محتوا

در بازاریابی درونی به شما آموزش داده می شود که چگونه با استفاده از تکنیک های مختلف بازاریابی، بتوانید هماهنگی های لازم را انجام داده تا یک تجربه کاربری خوب ایجاد شود. در حقیقت شما باید به عنوان یک مدیر دیجیتال مارکتر، تمامی فعالیت های آنلاین را سازماندهی کرده و نحوه انجام آنها را بررسی نمایید.

با کمک دوره های دیجیتال مارکتر شدن از طریق بازاریابی درونی می توانید مشتریان جدیدی را به سمت استفاده از محصولات و خدمات خود جذب کرده، با آنها به تعامل پرداخته و از این طریق اعتماد آنها را جلب نمایید. به این ترتیب یک تجربه عالی و کاربر پسند ایجاد کرده اید که در آینده نه تنها یک فرد مشتری شما خواهد شد بلکه دوستان و آشنایان خود را نیز برای استفاده از خدمات شما تشویق می نماید.

از جمله دوره های آنلاین بازاریابی درونی می توان به دوره زیر اشاره نمود:

  • Inbound Marketing Course

در این دوره که تحت 8 درس و 34 فیلم ارائه می گردد، هدف اصلی بر آن است که شما با تکنیک های بازاریابی درونی آشنا شده، درک درستی از تاکتیک های اصلی این نوع بازاریابی پیدا کنید و مهارت های خود را به عنوان یک بازاریاب ورودی ارتقا دهید.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

تکنیک های مختلف بازاریابی

امروزه نقش پررنگ رسانه های اجتماعی در زندگی نظیر توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و غیره از هیچ کس پوشیده نیست. بسیاری از افراد از طریق رسانه های اجتماعی مختلف کسب و کارهای اینترنتی خود را راه اندازی کرده و در حال کسب درآمد هستند. اما با این وجود عده ای نیز بوده که اگرچه در این مسیر قدم نهاده و تلاش های زیادی نیز انجام داده اند اما آنچنان موفق نشده اند.

دلیل این امر آن است که این افراد تنها کار با یک شبکه اجتماعی را فرا گرفته، دوره های دیجیتال مارکتر شدن را نگذرانده و درباره اصول و قواعد سئو آن اطلاعی ندارند. و همین یکی از بزرگ ترین تفاوت های یک دیجیتال مارکتر موفق و افراد عادی است.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی دقیقا به معنای بازاریابی و تبلیغات گسترده از طریق رسانه های اجتماعی و تلفن های همراه بوده که به جذب مخاطب و کاربران کمک زیادی می نماید.

همانطور که میدانید میلیون ها اکانت در رسانه های اجتماعی مختلف موجود بوده که هر یک از آنها می توانند حتی از راه دور نیز فعالیت های شما را دنبال کرده و از خدمات شما استفاده نمایند. یکی از مزایای دوره های دیجیتال مارکتر شدن این است که در این دوره ها صفر تا صد نحوه کار با انجام شبکه های اجتماعی به شما آموزش داده می شود.

از این رو می توانید بنا بر تمایل و علاقه خود یکی از پرمخاطب ترین رسانه های اجتماعی را برگزیده و بر مبنای آن بازاریابی انجام دهید.

از جمله دوره های آنلاین بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی می توان به دوره زیر اشاره نمود:

  • Social Media Quickstarter

این یکی از دوره های دیجیتال مارکتر شدن کاملا رایگان و پشت سر هم بوده که به شما می آموزد چگونه بازاریابی شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ را با یکدیگر ترکیب کرده تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید. اگر در این زمینه ها مبتدی هستید، این دوره مناسب شما خواهد بود.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بسیاری از افراد گمان می کنند که بازاریابی ایمیلی و استفاده از ایمیل های تبلیغاتی منسوخ شده و تاثیری بر جذب کاربران و فروش محصولات ندارد این در حالی است که ایمیل مارکتینگ همچنان به عنوان یکی از موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود اما این روش با سایر روش های نامبرده شده یک تفاوت آن دارد.

در روش های پیشین، هدف اصلی جلب توجه و جذب کاربران بود در حالی که ایمیل مارکتینگ با هدف فروش دوباره محصولات به مشتری های گذشته فعالیت می نماید.

دوره های دیجیتال مارکتر شدن به شما می آموزد که چگونه بتوانید مشتری های سابق خود را مجددا جذب کرده تا دوباره از خدمات شما استفاده نمایند.

از جمله دوره های آنلاین بازاریابی ایمیلی می توان به دوره زیر اشاره نمود:

  • free email marketing strategy guide

به کمک این دوره می توانید به سادگی درباره نحوه ساخت لیست ایمیل، به حداکثر رساندن ROI و کمپین های ایمیل اطلاعات زیادی کسب نمایید.

ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال

مزایای دوره های دیجیتال مارکتر شدن

یکی از مهمترین گام ها برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر، یادگیری ابزارهای موجود در جهت تحلیل اقدامات انجام شده می باشد. وظیفه یک دیجیتال مارکتر اجرا سئو نیست بلکه تحلیل، بررسی و تنظیم اقدامات انجام شده می باشد.

ابزارهای زیادی وجود دارند که دوره های دیجیتال مارکتر شدن به شما معرفی خواهند شد اما از جمله مهمترین این ابزارها می توان به Google Analytics، Google Search Console و Google Data Studio اشاره نمود.

از جمله دوره های آنلاین ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال می توان به دوره زیر اشاره نمود:

  • Google Analytics for Beginners

در این دوره از ابزارهای تحلیل و بررسی که در 17 درس ارائه می شود، شما نحوه کار با Google Analytics نحوه پیمایش در منوها، گزارش دهی و تنظیم داشبورد و میانبرها و غیره را می آموزید.

دوره های دیجیتال مارکتر شدن

دیجیتال مارکتر شدن با دارکوب

تمامی منابع نامبرده شده، منابعی کامل و به زبان انگلیسی می باشند که در صورت تسلط بر این زبان دوره های بسیار مفیدی خواهند بود اما اگر مایل به گذراندن دوره های دیجیتال مارکتر شدن به زبان فارسی می باشید، توصیه می شود که از دوره ها و خدمات دارکوب استفاده نمایید.

دارکوب یکی از آموزشگاه های طراحی سایت و سئو بوده که دوره های لازم دیجیتال مارکتینگ را ارائه داده است. این شرکت با برگزاری دوره های آموزش سئو، آموزش طراحی سایت، آموزش HTML و CSS یکی از برترین آموزشگاه های داخلی می باشد.

از طرفی علاوه بر اینکه این دوره ها به صورت حضوری برگزار می شوند، دسترسی به آنها به طریق غیر حضوری نیز میسر بوده و می توانید از آنها استفاده نمایید. یکی دیگر از مزایای شرکت در دوره های دیجیتال مارکتر شدن دارکوب، اعطای مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای کشور از سوی آنها می باشد. بنابراین با کمک دارکوب می توانید مسیر موفقیت در بازاریابی دیجیتال را برای خود هموار ساخته و از دانش، تجربه و اطلاعات مدرسان این دوره ها استفاده نمایید.