طراحی سایت با وردپرس نیاز به چه تخصص هایی دارد؟

  • نویسنده: الهام کرامتی
  • بازبینی شده توسط: محسن لشکری
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=6104
طراحی سایت با وردپرس نیاز به چه تخصص هایی دارد؟

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتواست که در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. شاید بد نباشد که بدانید بیش از 59 درصد از سایت های دنیا با وردپرس طراحی شده اند. لذا اگر قصد دارید وارد دنیای طراحی وب سایت شوید، این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. ما قصد داریم به این سوال به صورت کامل و جامع توضیح دهیم که طراحی سایت با وردپرس نیاز به چه تخصص هایی دارد؟

برای شروع بد نیست که بدانید هر فردی که وارد حرفه طراحی سایت با وردپرس می شود، نام خود را طراح گذاشته و به گرفتن پروژه مشغول می شود. اما طراحی وردپرس دارای سطوح بسیار متفاوتی است. باور کردنش سخت است که افرادی که هیچگونه آشنایی با کدنویسی وب سایت ندارند، صرفا با نصب قالب آماده وردپرس و نصب پلاگین و صفحه سازی با ابزاری مانند المنتور، خود را طراح سایت قلمداد می کنند.

اگر شما در لیست افرادی هستید که به این حد از دانش در زمینه وردپرس راضی هستید، شاید ادامه این مطلب برای شما مفید نباشد. اما افرادی که تمایل دارند نه فقط به عنوان یک کارشناس معمولی، بلکه به عنوان یک متخصص تمام عیار در زمینه طراحی سایت با وردپرس فعالیت داشته باشند، قطعا ادامه این مقاله بسیار مفید و راهگشا خواهد بود.

تخصص های طراحی وب سایت در زمینه وردپرس

برای تبدیل شدن به یک طراح، لازم است که در ابتدا با زبان های مختلف برنامه نویسی به صورت کامل آشنا شوید. البته قرار است که آموزش های شما در زمینه زبان هایی باشد که برای طراحی سایت با وردپرس به کار آید. بنابراین ما در این مقاله صحبتی از زبان هایی مانند پایتون نخواهیم کرد. چرا که قصد داریم در این مقاله صرفا در باره طراحی وب سایت با وردپرس بپردازیم.

برای اینکه با نقشه راه آموزش طراحی وب سایت با وردپرس آشنا شوید، باید بدانید که لازم است به چه زبان هایی از برنامه نویسی تحت وب مسلط شوید. همچنین در کنار این موارد ابزارهایی هم وجود دارند که به کمک آنها می توانید پروژه های مناسبی را گرفته و درآمد مناسبی را برای خود ایجاد نمایید. همچنین به معرفی مشاغل جانبی خواهیم پرداخت که از طریق آن می توانید درآمد مناسبی را برای خود ایجاد نمایید.

در ابتدا به زبان های برنامه نویسی در زمینه طراحی وب سایت خواهیم پرداخت. ما سعی کردیم در نوشتن این مقاله ترتیب آموزش زبان های برنامه نویسی را رعایت کنیم تا شما بتوانید طبق این الگو به یادگیری مفاهیم بپردازید.

زبان های برنامه نویسی برای آموزش وردپرس حرفه ای

در ابتدا لازم است بدانید وردپرس بر پایه زبان برنامه نویسی php  نوشته شده است. اما برای شروع کار نباید به سراغ آموزش php  بروید. چرا که برای آموزش این زبان هم پیش نیازهایی لازم است. اما این پیش نیازها چه چیزهایی هستند؟

پایه ای ترین زبان برنامه نویسی چیست؟

هر فردی برای ورود به دنیای برنامه نویسی باید در ابتدا باید با زبان html  و css آشنا شود. در ابتدا لازم است که کار را با آموزش html شروع کنید. با همین زبان شما قادر خواهید بود که یک قالب ساده را کد نویسی کنید. شاید بد نباشد که بدانید سایت های استاتیکی بر بستر اینترنت هستند که صرفا با html نوشته شده اند. پس این زبان را دست کم نگیرید. اما قرار نیست که همیشه در همین مرحله باقی بمانید. چون پروژه هایی در این سطح تقریبا نایاب هستند.

آموزش CSS

طراحی یک سایت با html به تنهایی جذابیت بصری ندارد. چون چیزی که باعث زیبایی هرچه بیشتر یک سایت به لحاظ بصری میشود، جزییات گرافیکی و رنگ ها هستند. آموزش CSS به شما کمک میکند که یک قالب زیبا و چشم نواز نوشته و آن را به عنوان اولین نمونه کاری خود در فرایند آموزش نگه دارید.

آیا html و css برای ورود به بازار کار کافی نیست؟

شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که اگر ما با آموزش html و css می توانیم یک سایت طراحی کنیم، پس دیگر چه نیازی به آموزش های بیشتر داریم؟ پاسخ ساده ست. یادگیری html و css برای شروع لازم است، اما کافی نیست. در نظر داشته باشید که شما قرار است وارد بازار کار شوید. فکر میکنید چند درصد از کارفرماها تمایل دارند که یک سایت استاتیک داشته باشند؟ سایتی که برای هر به روز رسانی محتوا، باید وارد کدها شد.

در حالی که سیستم های مدیریت محتوا، کار را برای طراح و هم کارفرما آسان کرده اند. چرا که بخش مدیریت فارسی را در اختیار کاربر قرار می دهد که بتواند به سادگی به آپدیت سایت خود بپردازد.  آموزش css و البته html صرفا دروازه ورودی به دنیای طراحان وب است. پس اگر روزی در این دو زبان به مهارت رسیدید، دست از آموزش و یادگیری برنداشته و همچنان به کار خود ادامه دهید. مرحله بعد چیست؟

زبان برنامه نویسی php

از این زبان هم برای وردپرس می توانید استفاده کنید و هم خواهید توانست سایتهایی را به صورت کاملا مجزا با php طراحی کنید. در واقع این زبان برنامه نویسی می تواند به شما در ورود به بازار کار طراحان سایت، کمک به سزایی نماید. همچنین می توانید با تیم های دیجیتال مارکتینگ که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت همکاری دارند، فعالیت های کاری داشته باشید. متاسفانه بسیاری از افراد بعد از آموزش سئو، همچنان توانایی رفع مشکلات کدنویسی در سایت را ندارند. به همین دلیل نیاز به کسی دارند که برای بهبود رتبه بندی سایت، به رفع مشکلات و خطاهای برنامه نویسی سایت بپردازد. در واقع آموزش php  به صورت اصولی این امکان را به شما می دهد که تا اتمام دوره های آتی، امکان گرفتن پروژه و کسب درآمد خواهید داشت. حالا که شغل و درآمد مناسب دارید، بهتر است برای ورود به دنیای برنامه نویسی وردپرس حرفه ای آماده شوید.

زبان برنامه نویسی javascript

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت که به صورت اختصار به js هم معروف است، در دسته زبان های برنامه نویسی در سطح بالا قرار دارد. این زبان برنامه نویسی یک زبان تفسیری، داینامیک و شی گرا است. این زبان نه فقط برای طراحی سایت، بلکه در زمینه های مختلف کاربردهای فراوانی دارد. بعد از آموزش javascript شما می توانید به برنامه نویسی سرور، طراحی اپلیکیشن موبایل، بازی و اپلیکیشن های دسکتاپ بپردازید. پس در واقع بعد از گذراندن دوره های آموزشی javascript دیگر نگرانی برای شغل، پروژه و کسب درآمد نخواهید داشت. چرا که شما تبدیل به یک فرد حرفه ای در این زمینه شده اید. حالا که تا به این مرحله پیش خواهید رفت، بد نیست که با ajax و jquery هم آشنا شوید.

در آموزش jquery شما یاد میگیرید که این امکان درست یک کتابخانه اسکریپت است که در سمت کاربر قرار می گیرد. آموزش این بخش سخت نبوده و شما در زمانی کوتاه می توانید jquery را به طور کامل یاد بگیرید.

و اما ajax چیست؟

در آموزش ajax  متوجه می شوید که از این امکان برای کنترل پیام های خطا و همچنین بررسی ارسال اطلاعات چگونه استفاده کنید. البت همه چیز به همین سادگی ها هم نیست و شما باید مطالب زیادی را درباره توابع بیاموزید.

حالا که آموزش های برنامه نویسی را به خوبی گذراندید، با هم به یکی از ابزارهای وردپرس آشنا شویم. چرا که این ابزارها می توانند تا حد زیادی کار را برای طراح راحت کرده و سرعت طراحی را تا حد زیادی بالا ببرند. این ابزار bootstrap نام دارد.

Bootstrap چیست؟

Bootstrap یک ابزار رایگان است که برای طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته، فاصله زیادی بین مفاهیم زیبایی شناسی و همچنین کدنویسی وجود داشت. در واقع طراحی با ظاهری زیبا و مناسب در کنار یک کدنویسی بی نقص و سبک، تبدیل به رویا شده بود. Bootstrap در واقع برای پر کردن این خلا وارد بازار شد. بیایید bootstrap را با مثالی از آشپزی توصیف کنیم.

فرض کنید که شما قصد دارید که یک غذای خوشمزه برای یک مهمانی تدارک ببینید. برای تهیه یک غذا شما در ابتدا باید درباره طرز تهیه آن بدانید. دستورالعمل طبخ غذا در طراحی یک وب سایت بر عهده html می باشد. در کنار آن شما دنبال عکس هایی از غذا خواهید بود تا با نحوه دیزاین آن اطلاعات کامل داشته باشید. مثلا باید بدانید که این غذا با چه سبزیجاتی تزیین می شود. این بخش بر عهده css می باشد. حال نوبت مواد اولیه این غذاست که در طراحی یک وب سایت این وظیفه بر عهده php بوده و دارای اهمیت بالایی است.

حال فرض کنیم که غذا آماده شده و شما به نحوه سرو غذا کاملا مسلط هستید. اگر این غذا را در ظرف یکبار مصرف و یا با متریال نادرست سرو کنید، در واقع انگار تمامی زحمت هایی که تاکنون کشیده هاید را از بین برده اید. این کار در طراحی وب سایت حرفه ای بر عهده Bootstrap است. نه تنها باعث می شود که کار به لحاظ زیبایی دارای ارزش بالایی باشد، بلکه سرعت طراحی را تا 80 درصد بالا میبرد. پس لازم است که آموزش Bootstrap را در دستور کار خود قرار دهید.

به بخش هیجان انگیز مقاله رسیدیم. قرار است درباره مشاغلی که فردی با تخصص های طراحی وب می تواند داشته باشد صحبت کنیم. چرا که آموزش باید در کنار کار و کسب درآمد باشد.

مشاغل پر درآمد طراحان سایت

برای فردی که آموزش وردپرس حرفه ای را گذرانده است، زمینه کاری زیادی وجود دارد. نه تنها می تواند به استخدام در شرکت های مختلف فکر کند، بلکه می تواند به صورت پروژه ای هم مشغول به کار شود. اما ما در ادامه می خواهیم به سبک دیگری از کار برای طراحان سایت های وردپرسی بپردازیم که می تواند منبع درآمد خوبی را برای آنان ایجاد نماید. اینجاست که به اهمیت آموزش صحیح و اصولی در این زمینه پی خواهید برد.

طراحی قالب وردپرس

یکی از کارهای جذاب برای متخصصان و برنامه نویسان وردپرس، طراحی قالب است. بسیاری از افراد هستند که تمایل دارند برای طراحی سایت، هزینه زیادی نکنند و از قالب وردپرس استفاده کنند. بسیاری از قالب های موجود که در سایت ها ارائه می شود، دارای خطاهای کدنویسی بسیار زیادی هستند. معمولا کسانی که از این قالب ها استفاده می کنند، برای سئو و بهینه سازی سایت دچار مشکل می شوند. پس این خلا در قالب های وردپرس می تواند برای شما به عنوان یک متخصص و طراح وردپرس یک پروژه کاری مناسب باشد. فقط کافیست با آموزش هایی که گذراندید، شروع به طراحی قالب وردپرس کنید. قالب هایی که کارآمد بوده و در اصطلاح سئو بیس نوشته شده باشد. فروش هر قالب می تواند تا سالها برای شما حکم درآمد ثابت را ایفا کند.

پلاگین نویسی وردپرس

یک طراح و برنامه نویس حرفه ای وب سایت می داند که برای سبک بودن سایت، بهتر است برای هر نیازی کدنویسی اختصاصی انجام شود. اما به طور معمول، طراحان درجه دو و سه تمایل به استفاده از پلاگین و یا افزونه های وردپرسی را دارند. شما می توانید با بررسی نیاز های مختلف افراد از یک سایت، اقدام به پلاگین نویسی وردپرس نمایید. همچنین پلاگین های قدیمی که دارای خطاهای بسیاری هستند را بررسی و از نو بنویسید. شک نداشته باشید که فروش این پلاگین ها هم در کنار قالب های وردپرسی می تواند درآمد ثابت و مناسبی را برای شما به ارمغان آورد.

توجه داشته باشید که برای کسب درآمد از طریق موارد گفته شده در بالا، لازم است که بهترین آموزش وردپرس را پیدا کرده و از خود یک متخصص و حرفه ای بسازید. نگران زمان و هزینه نباشید. چون بعد از پایان دوره ها، به سادگی می توانید وارد بازار کار شده و چندین برابر هزینه های دوره، درآمد کسب نمایید.

دوره های آموزشی طراحی سایت دارای چه ویژگی هایی هستند؟

بسیاری از افراد با مطالعه این مقاله تصمیم گرفته اند که در دوره های آموزشی طراحی سایت شرکت کنند و آینده کاری خود را بسازند. به همین دلیل بد نیست که درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

همیشه حرفه ای ها به کسانی که قصد شروع یک دوره آموزشی را دارند، پیشنهاد می کنند که در دوره های پروژه محور ثبت نام کنند. چرا که این دوره ها باعث می شود که شما از همان اول با یک پروژه درگیر شوید و ایرادات کار خود را زودتر متوجه شوید. نه اینکه بعده ها در پروژه کارفرما با هزاران مشکل کلنجار برید و هر روز ناامید شوید.

همچنین برای گذراندن دوره های آموزش وردپرس فارسی بهتر است در دوره هایی شرکت کنید که به شما مدرک معتبر بین المللی اعطا شود. چرا که در آینده برای مهاجرت و حتی دریافت پروژه از خارج از کشور به راحتی می توانید از مدرک خود استفاده نمایید. مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای دارکوب با افتخار اقدام به برگزاری دوره های طراحی سایت حرفه ای می نماید و در نهایت به شما مدرک معتبر فنی و حرفه ای که دارای ارزش بین المللی و قابل ترجمه میباشد، ارائه می دهد.

چه نوع دوره آموزشی را انتخاب نماییم؟

هر فردی معمولا استراتژی خاص خود را برای آموزش دیدن دارد. یک نفر به صورت self study اقدام به آموزش می کند. اما یک نفر دیگر بدون داشتن یک معلم و استاد خیلی نمی تواند روی آموزش حساب باز کند. در واقع نسخه همگانی برای آموزش وجود ندارد. نه تنها در بحث آموزش وردپرس، بلکه این قاعده برای تمامی زمینه ها صادق می باشد. پس پیش از اینکه از دیگران درباره بهترین دوره آموزشی طراحی سایت سوال کنید، با خود در این باره صادق باشید.

دوره های حضوری می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که برای آموزش دیدن و یادگیری مفاهیم، به استاد متکی هستند. همچنین این دوره های حضوری برای کسانی است که شاغل نبوده و می توانند در ساعات روز به کلاس ها مراجعه کنند. در این نوع آموزش مزایا و معایبی نهفته است. از مزایای این کار این است که فرد در کلاس به صورت حضوری با افراد دیگری آشنا می شود که می توانند با هم مسیر آموزش را طی نموده و به هم کمک کنند. همچنین هر فردی در کلاس دچار مشکل منحصر به فردی می شود که همه اینها می تواند برای بقیه افراد به عنوان یک تجربه عالی آموزشی باشد. اما به هر حال باید در نظر داشته باشید که برای رسیدن به آموزشگاه، در روز ساعتی را باید در ترافیک بمانید. پس قبل از انتخاب این سبک آموزشی به همه جوانب آن فکر کنید.

بعضی از افراد تمایل دارند که دوره های آنلاین را برای آموزش استفاده کنند. در این شرایط از مزایای آموزش گروهی بهره مند می شوند. اما درگیر ترافیک و مسائل مربوط به رفت و آمد بین منزل و آموزشگاه نمیشوند. همچنین فیلم آموزش وردپرس بعد از هر جلسه در اختیار آنان قرار می گیرد. همین باعث می شود که فرد بتواند بارها و بارها این ویدئوهای آموزشی را ببیند و نکات فراموش شده برای او دوره شود.

خریداری و مشاهده فیلم های آموزشی طراحی سایت هم می تواند یک انتخاب بسیار جذاب باشد. در این شرایط فرد با خرید پکیج آموزشی طراحی سایت وردپرسی می تواند در هر ساعتی که خود راحت تر است، به آموزش بپردازد. معمولا این روش آموزشی برای افرادی شاغل هستند و قادر به حضور در کلاس حضوری و آنلاین طبق ساعات اعلام شده را ندارند، بسیار مناسب می باشد.

شرکت دارکوب مفتخر است که در زمینه آموزش طراحی سایت وردپرس به صورت حرفه ای هر سه روش را برای علاقه مندان فراهم آورده است. شما می توانید نسبت به ثبت نام و شروع دوره ها اقدام نمایید. در این دوره ها از اساتیدی استفاده شده است که بیش از صد کار اجرایی را در رزومه خود دارند. لذا می توانند به راحتی شما را در حل چالش های پیش رو در بازار کار آشنا کنند. در این دوره های پروژه محور که در آموزشگاه دارکوب برگزار می شود، پس از پایان شما هیچ گونه نگرانی بابت کار نخواهید داشت. چرا که قدرت و توانایی طراحی یک سایت حرفه ای را داشته و می توانید به راحتی رضایت کارفرما را جلب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین