چرا لازم است طراحان وب سایت کد نویسی بدانند؟

  • نویسنده: رضا پورمحمدحسین نیاکی
  • بازبینی شده توسط: رضا پورمحمدحسین نیاکی
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=3657
چرا لازم است طراحان وب سایت کد نویسی بدانند؟

دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان وب زمانی مشخص می شود که عملکرد طراحان با یکدیگر مقایسه می شود. هنگامی که صحبت از همکاری طراحان وب با توسعه دهندگان برای راه اندازی یک وب سایت می شود، بسیاری از افراد طراحان وب را در زمینه خلاقیت یک وب سایت شریک دانسته و بر این باورند که طراحی سایت جنبه فنی ندارد.

این در حالی است که زمانی که تفکر مبتنی بر داده برای دستیابی به اهداف پررنگ می شود، طراحانی که به کدنویسی وب سایت تسلط دارند، عملکرد بهتری از خود نشان می دهند. از این رو در این مقاله از دارکوب به اهمیت و دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان وب پرداخته شده است تا با یادگیری کد نویسی وب سایت بتوانند به صورت حرفه ای تری وارد بازار کار شده و پروژه های باکیفیت تری را به ثمر برسانند.

اموزش کد نویسی

6  دلیل برای یادگیری کد نویسی برای طراحان وب

از آنجایی که طراحی وب به تنهایی زمینه ای تخصصی و پیچیده در مسیر توسعه سایت بوده، بسیاری از طراحان به جای یادگیری و آموزش مهارت های جدید نظیر کدنویسی که به رشته اصیل آنها ارتباطی ندارد، سعی می کنند که مهارت های تخصصی تر خود را مانند افزایش خلاقیت، کار با UX و غیره افزایش داده تا وب سایتی شکیل تر با کارایی بالاتر طراحی نمایند.

کد نویسی وب سایت اگرچه در ظاهر ارتباطی به طراحان وب نداشته و لزومی ندارد که این افراد به کدهای نوشته شده وب سایت مورد نظر دسترسی داشته باشند، اما هنگامی که دقیق تر به این موضوع می نگریم در می یابیم که مهارت توسعه و کدنویسی برای طراحان می تواند یک مهارت حیاتی بوده که دانش آن می تواند تا حد زیادی مفید واقع شود.  

به این ترتیب با اطلاع از دانش کدنویسی می توانید به یک طراح حرفه ای تبدیل شده که قادر به رقابت در این عرصه است. در ادامه به دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان وب پرداخته شده است.

اصول طراحی وب سایت

1.  برقراری ارتباطی بهتر با تیم فناوری و توسعه دهندگان وب

همانطور که میدانید وظیفه یک طراح وب این است که با شناخت اهداف وب سایت و مشتریان وی، وب سایتی طراحی کرده  که تمام گزینه ها و انیمیشن ها بر اساس دانش و اطلاعاتی از قبل برنامه ریزی شده در جای خود قرار گیرند اما این گزینه ها بدون کدنویسی معنایی نداشته و کارایی ندارند.

یکی از اصلی ترین دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان این است که آنها باید از چگونگی ارتباط اینترفیس ها و کدها اطلاع داشته باشند. اگر یک طراح وب سایت از اصول و قواعد زبان جاوا مطلع باشد، خیلی راحت تر می تواند این ارتباط را درک کرده و بهبود ببخشد.

علاوه بر این موارد با یادگیری بک اند یک وب سایت و اطلاع از ویژگی هایی که هر زبان در اختیار شما میگذارد، می توانید به توسعه دهندگان با توجه به طراحی مدنظر پیشنهادهای جالبی دهید.

در پس یادگیری این مفاهیم، طراح راحت تر توانسته تا با تیم توسعه دهنده ارتباط برقرار کرده و طراحی بهتری انجام دهد. در آخر نیز به یاد داشته باشید که در بازار کار و استارتاپ ها نیز طراحانی که مهارت توسعه وب سایت داشته باشند، ارزش بیشتری خواهند داشت.

چرا لازم است طراحان وب سایت کد نویسی بدانند؟

2.  ساده سازی فرایندها

همانطور که میدانید برخی از وب سایت ها دارای طراحی های شبیه به هم هستند. به عنوان مثال در اکثر وب سایت های فروشگاهی گزینه هایی برای فیلتر محصولات وجود دارد. از این رو یک طراح بدون اینکه ساعات زیادی را پای طراحی صفر تا صد وب سایت نماید، می تواند از کدهای آماده برای طراحی وب سایتی دیگر استفاده کرده و تغییرات لازم را اعمال نماید.

اطلاع از دانش کد نویسی به استفاده از اسکریپت ها برای اصول اولیه و اصلی طراحی نیز کمک کرده که از دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان وب به شمار می آید. علاوه بر این مورد برخی از طراحان با مشکلاتی نظیر سیستم مدیریت دارایی دیجیتال روبرو می شوند که با کد نویسی به راحتی می توان این مسائل را برطرف نمود.

به این ترتیب فرآیند طراحی و پیاده سازی وب سایت تا حد زیادی ساده شده و وقت زیادی گرفته نمی شود.

3.  حل انواع مشکلات

ورود به دنیای برنامه نویسی یعنی ایجاد و راه اندازی برنامه های که در گذشته وجود نداشته اند که به تنهایی می تواند برای بسیار از افراد جالب و هیجان انگیز باشد اما علاوه بر این مورد برنامه نویسی کاربردهای بی شمار دیگری نیز دارد.

مشکلات طراحی وب سایت

در حقیقت شما با برنامه نویسی می توانید مشکلات موجود دنیای خود را رفع کرده و با کد نویسی راه حل مورد نظر خود را ارائه دهید. دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان وب زیاد است اما در صورتی که شما دوره کامپیوتر و برنامه نویسی را بگذرانید می توانید به سادگی مسائل زیر را مدیریت نمایید.

  • تقسیم و تبدیل مسائل پیچیده به راه حل های کوچکتر و قابل حل
  • درک مفاهیم انتزاعی به روشی ساده
  • نظم در پروژه های کاری و استفاده از اصولی برای صرفه جویی در وقت
  • انتخاب بهترین و موثرترین راه حل برای مشکلات پیش رو

استفاده از مفاهیم کد نویسی و اصول وابسته به آن اگرچه با طراحی وب سایت سنخیتی ندارد اما در هنگام کار گروهی می تواند بسیار مفید واقع شود.

4.  ایجاد فرصت های جدید و رقابت با سایر طراحان وب

در تمامی رشته ها، افرادی تقاضای بیشتری برای همکاری داشته که دانش و مهارت بیشتری بلد باشند. در دنیای طراحی وب نیز همینطور است. در صورتی که مجموعه ای از مهارت ها را فرا گرفته و در پروژه های خود بکار ببرید، نسبت به سایر طراحان وب تمایز خواهید یافت.

تمامی طراحان وب سایت با ابزارهایی نظیر ادوبی فوتوشاپ، Sketch  و یا Figma کار کرده و بر آنها تسلط دارند اما تعداد کمی از این طراحان به دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان فکر کرده، به یادگیری کد نویسی وب سایت مشغول بوده و یا مهارت های فنی فرانت و بک را از بر هستند.

یادگیری کد نویسی وب سایت

داشتن انواع مهارت ها برای مدیران استارتاپ ها در دنیای کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که این افراد ترجیح می دهند پروژه های خود را سریعتر انجام داده و وقت کمتری برای جستجو توسعه دهندگان وب بگذارند.

5.  ایجاد فرصت های تازه

یادگیری کد نویسی وب سایت برای افرادی که تنها به طراحی علاقه مند هستند شاید بی معنی باشد اما آموزش کد نویسی می تواند فرصت های زیادی برای کار به وجود آورد. در واقع شما با یادگیری کد نویسی وب سایت، می توانید مطمئن شوید که هیچگاه بیکار نخواهید ماند.

همانطور که میدانید یکی از پردرآمدترین شغل ها، برنامه نویسی و طراحی وب سایت است. از طرفی با اینترنتی شدن اکثر کسب و کارها، بسیاری از افراد نیاز به وب سایت داشته تا بتوانند مشتری های مورد نیاز خود را از این طریق جذب نمایند.

بنابراین اگر شما تنها یکی از شاخه های برنامه نویسی را فرا گیرید، به هیچ عنوان در هیچ زمانی بیکار نخواهید ماند. همین امر به یکی از دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان تبدیل شده است.

از طرفی یادگیری طراحی سایت این امکان را به شما می دهد تا بتوانید هر ایده ای که به ذهنتان میرسد را بدون نیاز به توسعه دهندگان وب پیاده سازی نمایید. تنها کافی است که به خوبی front-end و back-end را فرا گرفته تا بتوانید صفر تا صد یک وب سایت را طراحی کرده و اجرا نمایید.

6.  هیجان انگیز بودن توسعه وب

کد نویسی وب سایت

یکی از دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان وب این است که می توانند تجربه ای بی نظیر از کار در فضای اینترنت برای خود بسازند. بسیاری از افراد بر این باورند که طراحی سایت بسیار دشوار بوده و نیاز به محاسبات پیچیده، تفکر و تعقل زیادی دارد.

در حالی که کد نویسی وب سایت برخلاف برنامه نویسی اپلیکیشن یا سایر برنامه ها تنها نیازمند یادگیری اصول و قواعد اولیه بوده و با نوشتن هر کد می توانید خروجی را به عینه ببینید. همین امر موجب شده تا طراحانی که ایده های خود را به وسیله کد نویسی طراحی سایت پیاده می کنند، از عملی شدن ایده های خود بسیار ذوق کرده و هیجان زده شوند.

در این زمینه آموزش های زیادی تحت، کتاب ویدئو و کلاس های آنلاین بوده که می توانید از آنها برای آموزش بیشتر و بهتر استفاده نمایید.

دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان وب تنها به این موارد ختم نشده و دلایل بیشتری برای آموزش و کد نویسی وب سایت وجود دارد. اینکه برای داشتن شغل و کسب درآمد از این طریق نیازی به مدرک تحصیلی نداشته و می توانید به سادگی و تنها با چند آموزش مهارت های خود را افزایش دهید، یکی دیگر از دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان وب به شمار می آید.

دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان

طراحی وب سایت با دارکوب

حال که با دلایل یادگیری کد نویسی برای طراحان آشنا شدید، وقت آن رسیده که وارد این عرصه شده و بر مهارت های خود بیفزایید. برای اینکه کد نویسی وب سایت را به درستی و بر اساس اصول شروع کرده تا مفاهیم به طور کامل به شما منتقل شده و نیازی به منابع دیگر نداشته باشید، باید از یک منبع غنی و معتبر استفاده نمایید.

آموزشگاه دارکوب با سالها تجربه در زمینه آموزش سئو و طراحی سایت، یکی از برترین آموزشگاه های داخل کشور بوده که آموزش های آن به عنوان منبعی معتبر و جامع در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

این آموزش ها از 3 طریق ویدیو ضبط شده، کلاس های آنلاین و کلاس های حضوری قابل دریافت و استفاده می باشند. از این رو می توانید با توجه به شرایط و محل زندگی خود یکی از این 3 روش را برای آموزش طراحی سایت انتخاب کرده و در مسیر موفقیت گام بردارید.

از طرفی پس از اتمام دوره یک مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای کشور به شما اعطا خواهد شد که نشان از دانش و اطلاعات کافی شما برای شروع کار در این حوزه دارد. در کنار این موارد پس از اینکه دوره شما به اتمام رسید می توانید به عنوان یکی از اعضای دارکوب فعالیت خود را آغاز کرده و کسب درآمد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین