بهترین سیستم مدیریت محتوا برای یادگیری چیست؟

  • نویسنده: رضا پورمحمدحسین نیاکی
  • بازبینی شده توسط: داود قربانی
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=3598
بهترین سیستم مدیریت محتوا برای یادگیری چیست؟

بر اساس گزارشات به دست آمده استفاده از سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت و انتشار محتواهای مختلف روز به روز در حال افزایش یافته است تا جایی که بسیاری از افراد به دنبال یادگیری انواع سیستم مدیریت محتوا بوده که به کمک آن بتوانند هرچه سریعتر و راحت تر محتواهای مورد نظر خود را در بستر اینترنت منتشر کرده و به ارتقای کسب و کار خود کمک نمایند.

از این رو در این مقاله از دارکوب در ابتدا به تعریف دقیقی از سیستم مدیریت محتوا برای یادگیری اشاره شده و در نهایت بهترین سیستم مدیریت محتوا به همراه مزایا و دلایل استفاده از این سیستم بازگو می شود.

دلایل استفاده از وردپرس

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا که با نام اختصاری CMS نیز شناخته می شوند، نرم افزارهایی سیستمی بوده که با استفاده از آنها کمی توانید به سادگی هرچه تمام تر محتوای مدنظر خود را ایجاد، مدیریت و ویرایش کرده بدون اینکه ذره ای دانش برنامه نویسی و طراحی وب سایت داشته باشید.

در حقیقت بدون اینکه دانش تخصصی برنامه نویسی داشته باشید می توانید وب سایت مورد علاقه خود را با تمام ویژگی ها و امکانات مورد نظر ایجاد کرده و در فضای اینترنت به کسب درآمد مشغول شوید؛ بنابراین سیستم مدیریت محتوا به شما این امکان را می دهد که تنها با چند کلیک یک وب سایت بسازید.

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای یادگیری چیست؟

اگرچه انواع مختلفی از سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا، دروپال، پی اچ پی نیوک و غیره وجود دارد، اما همواره یک سیستم نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا محبوبیت بیشتری دارد و آن سیستمی نیست جز وردپرس!

وردپرس در ابتدا در 27 می سال 2003 منتشر و یک سال بعد اولین بروزرسانی آن انجام شد. هنگامی که از وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا رونمایی شد انقلاب بزرگی در صنعت توسعه وب سایت شکل گرفت. چرا که توسعه دهندگان می توانستند بدون کدنویسی وب سایت مدنظر خود را طراحی نمایند.

دانش تخصصی برنامه نویسی

از طرفی ویژگی ها و قابلیت هایی که وردپرس موجب شد تا افراد قدرت طراحی زیادی در وب سایت ها داشته باشند. همین امر باعث شده که هم اکنون بسیاری از وب سایت های فروشگاهی، آموزشی، خبری، انجمن ها و غیره موجود در اینترنت بر بستر وردپرس طراحی و آماده شده اند.

یکی از دلایلی که از وردپرس به عنوان بهترین سیستم مدیریت محتوا یاد می شود، وجود هزاران افزونه و قالب بوده که طراحی سایت را برای هر سلیقه و با هر هدفی ممکن می سازند.

چرا از وردپرس به عنوان برترین سیستم مدیریت محتوا یاد می شود؟

همه گیری استفاده و قابلیت ها و امکانات زیادی که سیستم های مختلف مدیریت محتوا در اختیار کاربران قرار می دهند، موجب شده تا بسیاری از افراد به دنبال یادگیری آنها باشند. جالب اینجاست که از بین سیستم های مختلف مدیریت محتوا، وردپرس توانسته توجه زیادی از عموم کاربران را به خود جلب نماید تا جایی که حدود 59.9% از همه وب سایت هایی که سیستم مدیریت محتوای آنها را می شناسیم از وردپرس استفاده می کنند.

این در حالی است که بنابر گزارشات انجام شده، وردپرس 31.4% از کل وب سایت های موجود در اینترنت را به خود اختصاص داده است.

نمودار میزان استفاده از وردپرس

با کمی دقت در این آمار به راحتی می توان به محبوبیت این CMS و میزان زیاد استفاده از آن برای طراحی وب سایت ها و مدیریت محتوا پی برد.

دلایل استفاده از وردپرس چیست؟

همانطور که ذکر شد، افراد زیادی روزانه وب سایت های ساده و پیچیده خود را به کمک سیستم مدیریت محتوا وردپرس طراحی می نمایند اما چرا؟

چرا این سامانه مدیریت محتوا توانسته به خوبی در بین توسعه دهندگان وب محبوب شده و حتی افراد عادی نیز تمایل دارند از این سیستم برای راه اندازی وب سایت خود استفاده نمایند؟

پاسخ این سوال در امکانات و قابلیت هایی است که وردپرس در اختیار شما قرار می دهد. در زیر به چند مورد از ویژگی های منحصر بفرد وردپرس به عنوان بهترین سیستم مدیریت محتوا اشاره شده است.

1.  جهانی بودن وردپرس

وردپرس دارای یک داشبورد جذاب و استاندارد بوده که آن را به یک پلتفرم جهانی مبدل ساخته است. ابزارها، افزونه ها، قالب ها و سایر امکانات منحصر به فردی که در سایر سیستم های مدیریت محتوا یافت نمی شود موجب شده تا میلیون ها کاربر در سراسر جهان از این پلتفرم برای راه اندازی وب سایت خود استفاده نمایند.

2.  استفاده آسان

از آنجایی که برای استفاده از وردپرس نیازی به دانش تخصصی برنامه نویسی نیست موجب شده تا بسیاری از علاقه مندان بتوانند به سادگی کار با وردپرس را فراگرفته و در این زمینه به مشکلی برنخورند. استفاده آسان از امکاناتی که این سیستم مدیریت محتوا در اختیار شما قرار می دهد بسیار ساده می باشد. حتی برای آموزش بیشتر می توانید از فیلم های آموزشی موجود در وب سایت های مختلف نیز کمک بگیرید این در حالی است که برای یادگیری صفر تا صد طراحی سایت به زمان زیادی نیاز دارید.

بهترین سیستم مدیریت محتوا

3.  راه اندازی ساده

به دلیل اینکه در طراحی سایت با وردپرس نیازی به کدنویسی نیست، بنابراین اهمیتی ندارد که شما به زبان هایی نظیر جاوا اسکریپت، HTML یا PHP تسلط ندارید. تنها کافی است که 5 دقیقه زمان گذاشته تا بتوانید با چند کلیک ساده وردپرس را راه اندازی نمایید.

4.  به روزرسانی سریع و آسان

همانطور که میدانید موضوع امنیت و پرداختن به آن در تمامی نرم افزارها قابل اهمیت است. یکی از مواردی که می تواند امنیت نرم افزار شما را ارتقا دهد، بروزرسانی آن است. وردپرس نیز خارج از سایر نرم افزارها نیست. از آنجایی که سیستم های مدیریت محتوا دارای افزونه ها و قالب های مختلف هستند، آپدیت ها کمی دشوار و زمانبر است این در حالی است که برای به روزرسانی وردپرس تنها کافی است بر روی دکمه آپدیت کلیک کرده تا وردپرس شما بروز شود.

بروز رسانی اسان وردپرس

علاوه بر این مورد هربار که وردپرس نسخه جدیدی از آپدیت خود را عرضه می نماید، به شما اطلاع داده خواهد شد از این رو می توانید در سریعترین زمان ممکن سیستم مدیریت محتوای خود را آپدیت کرده، از امکانات نسخه جدید بهره گرفته و امنیت آن را افزایش دهید.

5.  مدیریت بدون دردسر

در برخی از مواقع قابلیت ها و امکانات متعدد یک سیستم و نرم افزار موجب می شود تا افراد در مدیریت آن کمی مشکل داشته باشند اما این مسائل درباره وردپرس صدق نمی کند چرا که وب سایت وردپرسی شما از هر نوعی که باشد مدیریت آن بسیار ساده و آسان است.

از آنجایی که توسعه دهندگان زیادی بر روی ارتقا امکانات وردپرس در حال تلاش اند، این نرم افزار به طور مداوم در حال آپدیت می باشد. همین امر موجب می شود تا منابع و امکانات ویژه ای برای شما فراهم شده تا بتوانید وب سایت وردپرسی خود را هرچه راحت تر کنترل و مدیریت نمایید.

6.  مقرون به صرفه و انعطاف پذیر

در مقابل سایر CMS ها، وردپرس بسیار مقرون به صرفه تر است چرا که این نرم افزار تم ها و قالب های رایگان بی شماری در اختیار شما قرار می دهد در حالی برای دسترسی به افزونه های مشابه در سایر سیستم های مدیریت محتوا، باید هزینه زیادی را متقبل شوید.

یادگیری صفر تا صد طراحی سایت

البته لازم به ذکر است که این سیستم دارای افزونه ها غیر رایگان نیز بوده که برای دسترسی و استفاده از امکانات آنها نیاز است تا مبلغی پرداخت نمایید اما همین مبلغ نیز بسیار ناچیز می باشد.

در کنار این موارد، انعطاف پذیری بالای وردپرس موجب شده تا به عنوان برترین سیستم مدیریت محتوا منتخب شود. چرا که در کار با وردپرس اهمیتی ندارد که وب سایت شما وبلاگ است یا یک سایت تجارت الکترونیک و فروشگاهی. شما با هر ایده ای می توانید وب سایت خود را راه اندازی کرده و بر اساس سلیقه و ایده های خود را آن را طراحی نمایید.

7.  دسترسی بالا

شما با هر سیستم عاملی می توانید از وردپرس استفاده نمایید!

این سیستم مدیریت محتوا از سرور مجوز رایگان استفاده کرده و بر روی سیستم عامل های لینوکس و ویندوز قابل دسترسی است؛ اما آنچه که موجب محبوبیت بیشتر این سامانه مدیریت محتوا در مقابل سایر سیستم های موجود می شود این است که به دلیل استفاده از زبان های HTML، CSS و PHP برای ارائه صفحات، تمامی وب سایت هایی که به کمک وردپرس طراحی شده و توسعه داده می شوند در همه مرورگرها و دستگاه های هوشمند نظیر iPhone و Android قابل مشاهده و بارگذاری خواهند بود. از این رو وب سایت شما محدودیتی نداشته و ترافیک وب سایت شما حفظ می گردد.

8.  مدیریت زمان بهتر

مدیریت زمان یکی از موضوعاتی است که برای مدیران یک پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است. وردپرس با امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد، به شما کمک کرده تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن پروژه ها و وب سایت های خود را مدیریت نمایید.

افزونه WP Project Manager

یکی از افزونه هایی که در این زمینه می تواند بسیار مفید واقع شود، افزونه WP Project Manager می باشد. به وسیله این پلاگین می توانید یک پروژه کامل را تنها از طریق داشبورد وردپرس مدیریت کرده و با اعضای تیم خود هماهنگ شوید.

9.  افزایش خلاقیت طراح سایت

به دلیل وجود تم های مختلف سیستم مدیریت محتوا وردپرس، طراح می تواند بنابر سلیقه خود تمامی امکانات و گزینه های خود در مکان دلخواه بچیند. حتی گاهی امکاناتی که یک قالب و افزونه در اختیار شما میگذارد زیاد بوده که طراح ایده های جدیدتری در سر پرورانده و وب سایتی با امکانات برتر و بهتر طراحی می نماید. از این رو قدرت طراحی توسط این سیستم مدیریت بسیار زیاد می باشد.

10.  یادگیری ساده و آسان

همانطور که در موارد فوق نیز به آن اشاره شد، یادگیری وردپرس بسیار ساده است تا جایی که تنها در عرض چند ساعت می توانید تمام اصول مدیریت محتوا اعم از انتشار تصاویر، فیلم، ویرایش متن و غیره را فراگیرید. این مورد هیچ ارتباطی با تخصص و پیشرفته بودن شما نداشته و افراد مبتدی با چند ساعت کار با وردپرس و مشاهده فیلم های آموزشی می توانند آن را بیاموزند.

11.  قابلیت چند کاربره

از آنجایی که مدیریت وب سایت برای سازمان ها و شرکت های بزرگ کمی دشوار است، چندین نفر به طور همزمان یک وب سایت را مدیریت می نمایند. انجام اینکه چندین نفر به طور همزمان با یکدیگر کار کرده و از عملکرد همدیگر ملع باشند کمی دشوار است.

وردپرس به این موضوع اندیشید و قابلیت چند کاربر را به سایر ویژگی های خود افزود. از این رو سیستم مدیریت محتوا وردپرس با 5 عنوان پیش فرض مدیر، ویرایشگر، نویسنده، مشارکت کننده و مشترک به شما این امکان را می دهد تا با همکاران خود بتوانید یک وب سایت را راحت تر و سریعتر مدیریت نمایید.

12.  اجرا و نگهداری ارزان

شما برای اجرای یک وب سایت به ابزارها و امکانات زیادی نیاز ندارید. تنها کافی است که یک نام دامنه خوب و یک میزبانی وب معتبر داشته باشید. به این ترتیب شما می توانید به سادگی وب سایت وردپرسی خود را راه اندازی کرده و اجرا نمایید. بروزرسانی منظم وردپرس نیز هزینه زیادی در بر نخواهد داشت. در این راستا پلاگین هایی نظیر BackUpWordPress، WP-Optimize و Akismet می توانند بسیار کمک کننده باشند.

دلایل استفاده از بهترین سیستم مدیریت محتوا یعنی وردپرس به همین موارد ختم نمی شود. استفاده از این سیستم دارای دلایل دیگری نظیر انجمن پشتیبانی، پایداری آن، اپن سورس بودن وردپرس و غیره می باشد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد تمایل دارند تا آن را فراگرفته و بتوانند از این طریق کسب و کار خود را راه اندازی نمایند.

طراحی سایت وردپرسی با دارکوب

اگر به دنبال یادگیری وردپرس بوده و یا می خواهید وب سایتی وردپرسی داشته باشید، می توانید از آموزش و خدمات وب سایت دارکوب استفاده نمایید. چرا که آموزشگاه دارکوب سالهای زیادی است که به آموزش طراحی سایت و سئو، آموزش html و css، آموزش سیستم مدیریت محتوای وردپرس و غیره مشغول بوده و در این راستا سفارش نیز می پذیرد.

این آموزشگاه دوره های مختلف حضوری و غیرحضوری داشته که هر فرد متناسب با ویژگی ها و امکانات خود می تواند در دوره مدنظر خود شرکت نماید. نکته قابل توجه درباره شرکت در دوره های دارکوب این است که پس از اتمام دوره مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور برای شما صادر شده و می توانید به سادگی به عنوان یکی از اعضای دارکوب فعالیت خود را در حرفه آموزش دیده آغاز نمایید.

دوره های آموزشگاه دارکوب به 3 دسته دوره های حضوری، دوره های غیرحضوری آنلاین و فایل های ضبط شده تقسیم می شوند؛ بنابراین با توجه به نیاز و علایق خود می توانید در هر یک از این 3 دوره شرکت کرده و آموز ببینید. امید است بتوانید با شرکت در این دوره ها در زمینه مورد نظر تخصص لازم را کسب کرده و نیاز خود را برطرف سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین