مدت زمان یادگیری php و mysql برای طراحی وب

  • نویسنده : راضیه محمودی فرد
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=6240
مدت زمان یادگیری php و mysql برای طراحی وب

در این مقاله در مورد مدت زمان یادگیری php و mysql برای طراحی وب و مزایای طراحی وب سایت با php، نقشه راه php و اینکه بهترین سایت برای آموزش php کدام سایت است صحبت خواهیم کرد.

قبل از تحقیق در مورد مدت زمان یادگیری php و  mysql لازم است در مورد این زبان وکاربردهای آن تحقیق کنید اگر می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری رو در مورد آموزش طراحی سایت با php و mysql یا ساخت فروشگاه اینترنتی با php و سایر زبان‌های برنامه نویسی کسب کنید مطالعه مقالات سایت شرکت برنامه‌ نویسی دارکوب را به شما پیشنهاد می‌ کنیم.

اهمیت آموزش طراحی سایت با php و  mysql

نزدیک به ۷۹% وبسایت‌ها با PHP طراحی شدند سایت‌های معروفی مانند Facebook   Wikipedia و WordPress از php استفاده نمودند. Php یکی از زبان‌های محبوب در بازاریابی اینترنتی است چون ساخت فروشگاه اینترنتی با php امنیت رو ایجاد می‌کنه، کاربر پسنده، قابلیت تطبیق با تغییرات رو داره و آسان به روزرسانی می‌شود.

مزایای طراحی وب سایت با php

  • ساخت فروشگاه اینترنتی با php
  • طراحی سایت حرفه‌ای با php
  • ساخت قالب و افزونه وردپرس
  • Php قابلت این را دارد که در در سراسر جهان توسط توسعه دهندگان شخصی سازی شود و ارتقا یابد
  • از مزایای طراحی سایت با php طراحی اپلیکیشن‌های موبایل
  • PHP در سیستم‌ های مدیریت محتوا مانند وردپرس، دروپال و جوملا کاربرد دارد
  • با انواع پلتفرم های ویندوز، لینوکس، مکینتاش سازگاری دارد
  • منابع آموزشی بسیاری دارد به طوری که هر مستندی می تواند به اطلاعات شما اضافه کند
  • ساخت نرم افزار دسکتاپ
  • ساخت گرافیک با PHP

مدت زمان یادگیری php

در کل مدت زمان یادگیری طراحی سایت به چند مورد بستگی دارد اول اراده، انگیزه و حوصله‌ای هست که باید خود فرد در آموزش و تمرین و تکرار داشته باشد دوم میزان آشنایی با زبان انگلیسی و ریاضیات و سوم اینکه شما می‌خواهید در چه سطحی زبان برنامه ‌نویسی مربوطه را یاد بگیرید مثلا اگر بخواهید فقط زبان برنامه نویسی php را در سطح مقدماتی یاد بگیرید اگر روزی 8 ساعت به آموزش اختصاص بدید یک هفته‌ای یاد خواهید گرفت البته باید برای تمرین و تکرار هم به همین میزان وقت بگذارید. مدت زمان یادگیری php در حد متوسط بیش از 100 ساعت باید وقت بگذارید و برای یادگیری پیشرفته یا طراحی سایت حرفه‌ای با php به همراه مطالعه تمام پیش نیازها و مکمل‌ها باید بیش از 500 ساعت وقت بگذارید.  یادگیری و اجرای php زیاد سخت نیست برا همین در بین توسعه دهندگان وب از محبوبیت بیش‌تری برخوردار است. در همه این موارد تمرین بسیار بسیار مهم هست در کل مدت زمان یادگیری طراحی سایت به خود افراد بستگی دارد شخصی که زمان بیش‌تری می‌گذارد نسبت به شخصی که زمان کم‌تری می‌گذارد زودتر یاد می‌گیرد.

 بهترین سایت برای آموزش php

در طراحی سایت حرفه‌ای با php انتخاب بهترین سایت برای آموزش php تاثیر گذار است و منابع آموزشی جز اون مواردی هست که در مدت زمان یادگیری php نیز تاثیر دارد بهتر است سایتی را انتخاب کنید که دارای شرکت رسمی و معتبر باشد اساتیدی با رزومه کاری موفقی داشته باشد و بتونه این اطمینان را به شما بدهد که به خوبی آموزش می‌ بینید و در پایان دوره‌ ها می‌ توانید یک سایت حرفه‌ ای با php ایجاد کنید ما در اینجا شرکت طراحی سایت دارکوب را به شما معرفی می‌ کنیم.

دوره‌ های آموزشی آموزشگاه دارکوب شامل:

  • آموزش CSS و HTML
  • آموزش CSS و HTML و bootstrap
  • آموزش سئو و بهینه سازی سایت
  • آموزش طراحی قالب وردپرس
  • آموزش PHP و Mysql
  • آموزش طراحی اپلیکیشن موبایل با React Native
  • آموزش طراحی سایت ریسپانسیو
  • آموزش JavaScript & jQuery & Ajax
  • آموزش طراحی قالب جوملا
  • آموزش فتوشاپ
  • آموزش اینستاگرام

برای کسب اطلاعات بیش‌ تر و آموزش طراحی سایت باphp و  mysql می‌ توانید به سایت آموزشگاه دارکوب مراجعه کنید. در زیر نقشه راه یادگیری طراحی وب سایت با php را شرح می‌ دهیم.

نقشه راه php

لازم است قبل از آموزش php پیش نیازهای php را آموزش ببینید و با نقشه راه php آشنا شوید در ضمن آگاهی داشتن از پیش نیازهای php از قبل، مدت زمان یادگیری php را کم تر می‌کند. همچنین برای طراحی وب سایت با php و ساخت فروشگاه اینترنتی با PHP در ابتدا باید چند زبان برنامه نویسی وب را به خوبی یاد گرفته باشید که عبارتند از: css، html، آموزش javascript، آموزش Ajax و آموزش Bootstrap است که در اصطلاح برنامه نویسی به این بخش Front-End  می‌گویند و سپس یادگیری php و آموزش MySQL است. در ادامه بیش‌تر توضیح خواهیم داد.

آموزش html و آموزش css

آموزش  html و آموزش css جز پیش نیازهایی است که قبل از آموزش php باید آموزش ببینید نقش html و css در طراحی سایت اینه که این دو زبان، پایه اصلی طراحی سایت هستند و تمامی وبسایت ها با استفاده از این دو زبان پایه طراحی و ساخته شده اند با این حال با ترکیب css و html میتوان یک وب سایت استاتیک داشت ولی با php میتوان یک سایت پویا طراحی کرد.

برای شروع طراحی سایت با این دو زبان درسته که باید بر html و css  تسلط داشته باشید اما لازم نیست که بر تمام دستورات این زبان‌ها مسلط باشید شما می توانید به مرور زمان دستورات این دو زبان را بیاموزید و با تمرین و تکرار بر آنها تسلط یابید.

آموزش جاوا اسکریپت

 Javascript همانند php یک زبان سمت سرور است که می‌تواند وب سایت‌های استاتیک را به وب سایت‌های پویا تبدیل کند در ابتدا جاوا اسکریپت فقط برای توسعه فرانت اند بود اما در سال ۲۰۰۹ با معرفی Node.js در زمینه بک اند هم توسعه یافت Node.js درخواست ها را کارامد‌تر مدیریت می‌کند و هم زمان چندین کار را با هم انجام می‌دهد و به عنوان مکملی برای php شناخته شده است. اگر از قبل آموزش javascript را گذرانده باشید آموزش php برای شما راحت‌تر خواهد بود پس تسلط هم زمان بر php و javascript می‌تواند عملکرد بهتری را ایجاد کند.

مدت زمان یادگیری جاوا اسکریپت

برخلاف HTML و CSS، مدت زمان یادگیری جاوا اسکریپت ممکن است ماه ها طول بکشد البته به میزان سطح یادگیری هم بستگی دارد میخواهید مبتدی باشید یا متوسط یا پیشرفته. در کل بیش تر برنامه نویسان معتقد هستند که مدت زمان یادگیری جاوا اسکریپت حداقل 6-9 ماه است در زیر برخی از دلایل طولانی شدن مدت زمان یادگیری جاوا اسکریپت را شرح داده ایم:

  • برای ساخت برنامه های جذاب و مفید باید یاد بگیرید که چطور می‌تونید از ویژگی های پیشرفته جاوا اسکریپت استفاده کنید.
  • مدت زمان یادگیری جاوا اسکریپت طولانیه چون جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی ناهمزمان است.
  • یادگیری جاوا اسکریپت سخت است چون به سرعت در حال تکامل است.
  • کار با جاوا اسکریپت، نیاز به درک موضوعات پیچیده علوم کامپیوتر دارید
  • در فرایند یادگیری جاوا اسکریپت jQuery می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
  • یادگیری جاوا اسکریپت سخت است زیرا قوانین زیادی را که قبلا در حین کار با یک زبان برنامه نویسی دیگر یاد گرفته اید، نقض می کند.

آموزش Ajax

پس از آموزش Javascript نوبت آموزش ajax است

Ajax تکنیکی برای ساخت صفحات پویا و سریع است که به منظور بهبود رابط کاربری و بهینه‌سازی تجربه کاربرعرضه شده است با آموزش Ajax می توان بدون لود شدن کل صفحه، بخشی از آن را به‌روزرسانی و به سرور ارسال کرد.

مواردی که قبل از آموزش Ajax باید  آموزش ببینید:

  • XHTML / آموزش html
  • آموزش CSS
  • آموزش JavaScript / DOM

آموزش Bootstrap

از BootStrap می‌توانید برای طراحی پوسته، صفحه اصلی سایت، برگه‌ها، سایت فروشگاهی، قالب های وردپرسی، سیستم‌های مدیریت محتوا و غیره استفاده کنید. کدها در آن بهینه، سبک، سریع، ریسپانسیو و استاندارد است. Bootstrap کتابخانه‌ جامعی از مجموعه‌ کدهایHTML ، CSS و JavaScript است که برنامه‌نویسان می‌توانند به راحتی ابزار مورد نظر خود را از آن انتخاب کنند.  Bootstrap برای برنامه‌نویسان به عنوان یک ابزار کمکی محسوب می‌شود که به واسطه آن دیگر نیازی نیست به دنبال استاندارد سازی کدها باشید بلکه خودش بر اساس استانداردها طراحی و توسعه داده شده است. از نظر افراد مبتدی آموزش BootStrap می تواند اضافه باشد که کار آموزش را سخت تر می کند اما یادگیری آن نه تنها آسان است بلکه آموزش Bootstrap برای کسانی که قصد حرفه ای شدن در زمینه طراحی وب سایت را دارند، یک لازمه اساسی است.

آموزش Bootstrap در شرکت طراحی سایت دارکوب طبق استانداردهای جهانی W3C و بر اساس جدید‌ترین نسخه آن آموزش داده می‌شود در صورت تمایل میتونید به سایت آموزشگاه دارکوب مراجعه کنید.

 آموزش MySQL

MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده چند کاربره است که امکان ذخیره‌سازی، جستجو، مرتب کردن و بازیابی داده را ایجاد می‌کند. زبان برنامه نویسی php برای ذخیره کردن اطلاعات وب سایت از پایگاه داده استفاده می‌کند MySQL از محبوب‌ترین پایگاه داده‌ها است MySQLیار همیشگی php است با آموزش MySQL می‌توانید از نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها پشتیبانی کنید و از آن در تمام زمینه‌هایی که با داده سر و کار دارد استفاده کنید از این رو آموزشmysql  یک آپشن نیست بلکه یک ضرورت است.

مدت زمان یادگیری MySQL

 آموزش MySQL بسیار ساده و دستورات آن محدود، راحت و در عین حال جامع و گسترده است تنها یادگیری آن به دقت نیاز دارد مدت زمان یادگیری MySQL به چند مورد بستگی دارد زمان روزانه برای آموزش، تمرین و تکرار، ریاضیات، هوش، اراده و انگیزه و اینکه می‌خواهید آموزش mysql در چه سطحی باشد اگر می‌خواهید در سطح پیشرفته آموزش ببینید مدت زمان یادگیری MySQL  بین 150 تا 200 ساعت است و حدود 1500 ساعت هم برای تمرین و تکرار نیاز دارد.

آموزش وردپرس

اکثر توسعه دهندگان در ساخت فروشگاه اینترنتی با php سعی می‌کنند از سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنند که قابلیت‌هایی مانند به روزرسانی آسان، امنیت، قابلیت تطبیق با تغییرات و کاربر پسند بودن رو داشته باشد وردپرس از جمله این cms ها است که این قابلیت‌ها را دارد و بر پایه زبان برنامه نویسی php نوشته شده است. اگر بخواهید می‌توانید با کمک ورد پرس بدون نیاز به کدهای  HTML ،CSS و جاوا اسکریپت یک سایت ورد پرسی طراحی کنید اما اگر بخواهید خودتان قالب طراحی کنید یا تغییرات گسترده ای را در سایت خود ایجاد کنید و اسکریپت و افزونه بنویسید، باید از زبان برنامه نویسی php استفاده کنید.

با آموزش ورد پرس می‌توانید از طراحی سایت با وردپرس، طراحی قالب و افزونه و بهینه سازی سایت یا سئو کسب درآمد کنید شما می توانید از طریق سایت آموزشگاه دارکوب از فیلم های آموزش ورد پرس و آموزش سئو استفاده کنید یا با ثبت نام در سایت آموزشگاه به صورت حضوری و یا آنلاین در کلاس‌های آموزش ورد پرس شرکت کنید.

نتیجه گیری

مدت زمان یادگیری php و mysql به عوامل مختلفی بستگی داشت مثل سطح آموزش انتخابی، آگاهی داشتن از پیش نیازها، سایت آموزشی که انتخاب می‌کنید و غیره اگر به دنبال این هستید تا یک روش مناسب برای آموزش را انتخاب کنید به نظر ما بهترین روش استفاده از ویدئوهای آموزشی یا شرکت در کلاس‌های آموزشگاه های معتبر هست کافیه شما بهترین سایت آموزشگاه رو پیدا کنید چون اگر بخواهید خودتون با دیدن سایت‌های مختلف به دنبال یادگیری باشید سردر گم می شوید.