سر فصل های دوره آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت

  • نویسنده: الهام کرامتی
  • بازبینی شده توسط: محسن لشکری
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=6119
سر فصل های دوره آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت

برای شروع هر آموزشی مهم است که بدانید سرفصل های آموزشی آن دوره چیست. در واقع مطالعه سرفصل های آموزشی مانند نقشه راهی هست که به شما کمک می کند که بدانید در طول یک دوره آموزشی قرار است از چه نقطه ای به چه نقطه ای برسید. در واقع بدون علم بر اینکه سرفصل های آموزشی چه چیزهایی هستند، آموزش نمی تواند به شکل درستی انجام شود. چرا که نیاز هر کس در مبحث آموزش، با سایر افراد می تواند کاملا متفاوت باشد. به همین دلیل است که پیشنهاد میکنیم نه تنها در بحث آموزش سئو وب سایت، بلکه در همه علوم، پیش از ثبت نام حتما سرفصل های آموزشی را مورد بررسی قرار دهید.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی سرفصل های استاندارد کلاس های آموزش سئو بپردازیم. در حقیقت بهترین دوره آموزش سئو باید این توانایی را داشته باشد که در صورت آموزش صحیح، فرد را آماده ورود به بازار کار کند. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا درباره سرفصل های سئو فنی و حرفه ای صحبت کنیم.

سرفصل های آموزش سئو

چرا آموزش با استاندارد حرفه و حرفه ای مهم است؟

یکی از ویژگی های آموزش سئو بر اساس سرفصل های مجتمع فنی و حرفه ای این است بعد از اتمام دوره، مدرک فنی و حرفه ای اعطا می شود. بسیاری از افراد از این موضوع بی اطلاع هستند که مدرک فنی و حرفه ای دارای ارزش بین المللی می باشد. هر فردی که قصد مهاجرت از ایران را داشته باشد، می تواند مدرک دریافت شده از فنی و حرفه ای را ترجمه کرده و در پرونده مهاجرتی خود قرار دهد. همچنین برای ارائه به ارگان ها و سازمان های دولتی و نیمه دولتی نیز قابل ارائه بوده و دارای امتیاز می باشد.

سر فصل های دوره آموزش سئو طبق استاندارد فنی و حرفه ای چیست؟

بر اساس چک لیست ارائه شده از فنی و حرفه ای، دوره های آموزشی سئو و بهینه سازی سایت، چهار دسته بندی کلی دارد.  در واقع سر فصل های دوره آموزش سئو شامل مفاهیمی است که فرد را برای ورود به بازار کار، همچنین گرفتن پروژه و کار به صورت فریلنسری آماده می کند.هر کدام از این دسته ها، دارای زیر مجموعه هایی هستند که در این مقاله به توضیح اجمالی و کلی آن ها خواهیم پرداخت.

چهار دسته بندی سرفصل های سئو فنی و حرفه ای

Web Visibility شناخت توانايي

توانايي كار با موارد باعث پيشرفت promotion

Search engine optimization site انجام توانايي طراحی و محتوا 

توانايي كار با بهينـه سـازي engine Search external promotion  

بیایید هر دسته را با زیر مجموعه های آن بررسی کنیم.

Web Visibility شناخت توانايي

فرض کنید که شما در سایت خود محصول و یا خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهید. پس انتظار دارید که فرد با جستجوی کلمات کلیدی در موتورهای جستجو، وب سایت شما را مشاهده نماید. قابلیت مشاهده وب سایت به این معنا است که سایت شما در موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، برای مشتریان در صفحه اول گوگل قابل مشاهده کردن باشد. پس اولین موضوعی که باید به آن پرداخته شود، راه های ثبت وب سایت در موتورهای جستجو است. به طور کلی در دنیا سه موتور جستجوی معروف گوگل، یاهو و بینگ دارای ارزش و اعتبار بسیار زیادی می باشد. اما به طور استاندارد اصول سئو و بهینه سازی سایت در مورد ایندکس شدن سایت در گوگل می باشد. بهتر است این چنین بیان کنیم که آموزش های سئو و بهینه سازی وب سایت بر اساس الگوریتم های گوگل در نظر گرفته می شود. در واقع سئو کردن، در سایت گوگل مفهوم پیدا می‌ کند و خیلی به مباحث ثبت سایت در یاهو و بی پرداخته نمی شود. توجه داشته باشید که این موضوع به دلیل عدم اعتبار سایت یاهو و بینگ نیست. بلکه بسیاری از کاربران معمولاً جستجوی خود را در سایت گوگل انجام می دهند. طبق آمار رسمی ارائه شده بیش از ۸۵ درصد از کاربران اینترنتی برای جستجوی خواسته های خود از سایت گوگل استفاده می نمایند.

حالا بیایید بررسی کنیم که بر اساس سرفصل های آموزش سئو بر اساس اصول فنی و حرفه‌ ای، توانایی شناخت یک سایت به موتورهای جستجو دارای چه زیرمجموعه هایی می باشد. سرفصل های سئو فنی و حرفه ای برای این بخش عبارتند از:

 web visibility مفهوم با آشنايي 

 foundation  و Clear business objectives بررسـي اصـول شناسـايي

 good business objectives اصول شناسايي

براي رسيدن به شناسايي اصول بررسي Visibility اهداف

شناسـايي اصـول كـار بـا Visibility بـه عنـوان term-long وopen-ended

شناسايي اصول كار با ارتباطات آگاهانه براي visibility Web

شناســايي اصــول كــار بــا تكنولــوژي هــاي آگاهانــه Market و visibility

 Web authoring style guides  اصول شناسايي

Feedback  وexperimental  متدهاي

توانايي كار با موارد باعث پيشرفت promotion

برای دیده شدن یک وب سایت، لازم است که به مفاهیم پروموشن توجه داشته باشید. در واقع استراتژی پروموشن، به این معناست که با چه راهکارهایی سایت را به صورت خاص به کاربران معرفی نمایید. در این مسیر روش های زیادی وجود دارد. در کلاس های آموزش سئو به این مفاهیم پرداخته می شود:

 Offline vs. online publicity اصول شناسايي

شناسايي اصول بهينه سازي engine Search درمحل خود 

Portals   و Search engines vs. directories بـا كـار اصـول شناسايي

شناسايي اصول كار با releases Press 

شناسايي اصول كار با syndication Content 

شناسايي اصول كار با communities Virtual 

 site براي in-bound links  اصول شناسايي

 outbound links دادن اصول شناسايي 

شناسايي اصول كار با Advertising براي site 

شناسايي اصول كار با Usability براي visibility 

بک لینک سازی چیست؟

یکی از راهکارهای مهم در این بخش، توانایی بک لینک سازی است. بد نیست این موضوع را به صورت دقیق تر بررسی کنیم.

برای اینکه یک وب سایت در جستجو بر اساس کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، راهکارهای زیادی وجود دارد. یکی از مولفه های مهم در سئو و بهینه سازی یک وب سایت، زمان است. در واقع نمی‌ توان یک سایت را در کوتاه ترین زمان ممکن مثل یک تا سه ماه در لیست اول جستجوهای گوگل آورد. اگر فرد و یا گروهی با ادعا بر این که مسلط به اصول سئو هستند، به یک کسب و کار تعهد دهند  که در زمان کوتاه مثل یک ماه یک ماه سایت را به لینک اول گوگل می آورند، در واقع می‌ توان نتیجه گرفت که آن فرد از استراتژی کلاه سیاه استفاده می کند. سئو کلاه سیاه دارای استراتژی هایی می باشد که باعث می شود یک سایت در کوتاه ترین زمان ممکن به صفحه اول گوگل بیاید. اما این استراتژی ها با الگوریتم های گوگل تداخل داشته و بعد از مدتی گوگل آن سایت را جریمه می‌ کند. مهمترین جریمه‌ ای که گوگل برای سایت هایی که از استراتژی سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند در نظر می گیرد این است که آن سایت را جریمه می‌ کند تا در جستجوی گوگل قرار نداشته باشند. در واقع چنین روش اشتباهی برای سئو کردن یک سایت می‌تواند منجر به این شود که سایت مد نظر از صفحات اصلی گوگل حذف شده و دیگر قابلیت سئو شدن نداشته باشد. یکی از راهکارهای رایج در سئو کلاه سیاه استفاده از بک لینک سازی است. بک سازی می تواند به شکل صحیح یعنی در زیر مجموعه سئو کلاه سفید نیز قرار داشته باشد. اما گاهی فرد با خرید بک لینک از سایت های غیر معتبر با هزینه های بسیار پایین باعث می‌ شود که این استراتژی مغایرت با الگوریتم های اصلی گوگل شناخته شده و سایت دچار جریمه شود.

آموزش بک لینک سازی به شکل اصولی

در این مبحث آموزش بک لینک سازی به شکل اصولی انجام می شود. یکی از مهم ترین روش های بک لینک سازی، رپورتاژ نویسی می باشد. در واقع شما در این بخش یاد میگیرید که چه طور بر اساس قواعد و ضوابط گوگل، به ساخت بک لینک بپردازید. بدون آنکه نگرانی از بابت جریمه شدن سایت داشته باشید.

Search engine optimization site انجام توانايي طراحی و محتوا 

در این بخش فرد یاد میگیرد که چگونه با ابزارهای کاربردی در زمینه موتورهای جستجو کار کند. فرایند بهینه سازی را برای موتورهای جستجو یاد میگیرد و به اصول آن مسلط می شود. در این فصل شما با این زیر مجموعه ها آشنا شده و به تک تک مفاهیم مسلط خواهید شد:

شناسايي اصول كار با engine search

شناسايي اصول كار با فرمولهاي پرس و جو در engine search 

شناسايي اصول كار با چگونگي link شدن به pages web 

شناسايي اصول كار با منابع درآمدهاي engine Search 

شناسايي اصول کـار بـا اثـر models business در رفتـار search engine

شناسايي اصول كار با counter engine Search

شناسايي اصـول كـار بـا جمـع آوري داده engines search توسـط (crawlers, robots & spiders)

شناسايي اصول كار با عدم جمع آوري داده هـاي مفيد توسـط robots هاي engine search 

search engine databases بــا الگــوي search engine شناســايي اصــول تطبيــق پرســوجوی

بد نیست در اینجا اشاره کنیم که اموزش سئو دارای موارد بسیاری زیادی است که هر کدام به نحوی می تواند در بهبود وضعیت سایت در جستجوی گوگل اثرگذار باشد. از محتوا گرفته تا سئو فنی همگی مواردی هستند  که یک فرد باید در آنها مسلط شده باشد تا بتواند در بازار کار وارد شود. یک فرد خبره و با تجربه در زمینه سئو وب سایت درباره مفاهیم سئو داخل سایت همه نکات را می داند. در واقع او این توانایی را دارد که بتواند مشکلات و خطاهای داخلی سایت را که مربوط به مبحث کدنویسی است، رفع نماید. در کنار آن توانایی تعامل با سایر سایت ها را برای بهبود وضعیت سئو خارج سایت را دارد. اما در کنار این موارد، آموزش های فنی و حرفه ای چه سرفصل دیگری را برای ما در نظر گرفته است؟

توانايي كار با بهينـه سـازي engine Search external promotion  

در این فصل با موضوعات زیر آشنا خواهیم شد:

شناسايي اصول كار با submission ، registration  در Search engine

شناسايي اصول كار با submission Directory و listing 

شناسايي اصـــول كـــار بـــا economics در خصوص  link campaigns

 Link acquisition tactics با كار اصول شناسايي

شناسايي اصول كار با بهينه سازي link از ديگر site ها 

شناسايي اصول كار با Priorities براي kudos 

شناسايي اصــول كــار با استفاده مجــدد events off-one و promotions

شناسايي اصول كار با communities O

بررسی ویژگی های آموزش سئو

سوال بسیاری از افراد قبل از ثبت نام در دوره سئو وب سایت این است که بهترین دوره آموزش سئو چیست. در واقع بعد از بررسی سرفصل های آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت، بررسی ویژگی یک دوره خوب دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. پس در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

پروژه محور باشد.

یک دوره سئو وب سایت، لازم است که پروژه محور باشد. پروژه محور بودن به این معناست که فرد از همان ابتدا، آموزش را با یک پروژه آغاز می‌ کند و تا پایان دوره به سئو و بهینه سازی آن پروژه می پردازد. در این شرایط فرد با مشکلات و چالش هایی روبرو می شود. شاید این کار در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد. اما پس از پایان دوره فرد متوجه می شود که توانایی انجام یک پروژه را به صورت مستقل دارد. لذا با اعتماد به نفس بیشتر می تواند پروژه گرفته و به کار بپردازد. اما در دوره هایی که صرفاً به صورت تئوریک برگزار می‌ شود فرد تمامی محتوا را متوجه می شود. اما زمانی که آن موارد را روی وب سایت عملی می‌ کند، متوجه می شود که گاهی با مشکلات زیادی مواجه شده که پاسخی برای بسیاری از آنان ندارد و انگار که به بن بست رسیده است. همین مورد به ظاهر ساده می‌ تواند فرد را ناامید سازد. لذا اعتماد به‌ نفس برای گرفتن پروژه به صورت مستقل را ندارد و فکر می‌ کند فرد مناسبی برای انجام پروژه های فریلنسری نیست. دوره های پروژه محور فرد را برای ورود به بازار کار آماده می‌ کند. منابع انسانی بسیاری از شرکت‌ ها اعلام می‌ کنند که افرادی برای استخدام به آن سازمان ها مراجعه می کنند که توانایی انجام پروژه را ندارند. چرا که در فرآیند آموزشی صرفا مسائل را به صورت تئوری که یاد گرفته اند و برداشتی از انجام یک پروژه به صورت مستقل را ندارند. همین موضوع باعث شده که ما در این مقاله به این موضوع بپردازیم. فرد برای اینکه یک کارشناس سئو و بهینه سازی وب سایت شود، بهتر است دوره هایی را انتخاب نماید که در این دوره ها آموزش به صورت پروژه ای صورت بگیرد که بعد از اتمام دوره بتواند به گرفتن پروژه و کسب درآمد مشغول شود.

ویژگی های یک استاد سئو

بهترین استاد سئو کسی است که نمونه کارهای اجرا شده زیادی داشته باشد. مهم نیست که یک استاد چند سال سابقه آموزشی دارد. چیزی که دارای اهمیت است، پروژه های موفق و اجرا شده اوست. تجربه های چنین فردی می تواند برای آینده کاری افرادی که تازه وارد این مسیر می شوند، بسیار آموزنده باشد. از نحوه دریافت پروژه گرفته، تا نحوه ارائه گزارش عملکرد، اخذ قرارداد، نحوه دریافت پول و بسیاری از این موارد نیاز به یک استاد با تجربه و کاربلد دارد.

برای شروع آموزش سئو به چه سایتی مراجعه کنیم؟

سایت های زیادی هستند که به آموزش سئو وب سایت می پردازند. اما بهترین سایت های اموزش سئو سایت هایی هستند که تمامی موارد گفته شده را دارا باشند. در واقع سرفصل های آموزش سئو را بر اساس سرفصل های تصویب شده فنی و حرفه ای انجام دهند. همچنین پروژه محور باشند و از اساتید با تجربه در این زمینه استفاده نمایند. همچنین آموزش را از صفر تا صد با تمامی نکته های انجام داده و تصور نشود که برخی از موارد دارای ارزش نیستند. برای مثال در بسیاری از دوره ها مباحث مربوط به تولید محتوا در آموزش دیده نمی شود. در حالی که محتوای متنی در سئو یک وب سایت دارای ارزش بسیار زیادی می باشد.

چه نوع دوره آموزشی برای ما مناسب است؟

دوره آموزش سئو بر سه پایه امکان برگزاری دارد. در برخی از آموزشگاه ها، دوره حضوری سئو برگزار شده و طرفداران خاص خود را دارد. در واقع مانند بسیاری از کلاس هایی که در دانشگاه برگزار می‌ شود، فرد در روز و ساعت معین به آموزشگاه مراجعه می‌ کند و به صورت فیزیکی در کلاس حضور دارد. دوره حضوری سئو معایب و مزایای بسیار زیادی دارد. برای مثال فرد در یک دوره سئو با افراد دیگری آشنا می‌ شود و از تجربه آنان در یک محیط آموزشی بهره مند می‌شود. اما باید در نظر گرفت که بسیاری از افراد امکان حضور در این چنین دوره‌هایی را ندارند. برای مثال افرادی که شاغل هستند، شاید نتوانند در کلاس هایی که در ساعات کاری برگزار می‌ شود شرکت نمایند. همچنین بسیاری از افراد در شهرهای زندگی می کنند که کلاس های سئو معتبر در آن برگزار نمی شود. بعضی از افراد هم تمایلی به حضور در ترافیک و تردد در سطح شهر را ندارند، لذا کلاس های حضوری  برای این افراد مناسب نیست.

در کنار دوره های حضوری دوره آنلاین سئو هم می‌ تواند دوره های مناسبی برای بسیاری از افراد باشد مخصوصا برای کسانی که در شهرهای کوچک زندگی می کند و امکان حضور فیزیکی در کلاس های معتبر را ندارند. ثبت نام در دوره آنلاین سئو برای چنین افرادی بسیار مناسب بوده و می‌تواند به پیشرفت آنان کمک نماید.

خرید فیلم آموزش سئو نیز می‌ تواند راه دیگری برای مفهوم یادگیری مفاهیم سئو و بهینه سازی وب سایت باشد. در واقع ویدیو های از پیش آماده شده از صفر تا صد تمامی مفاهیم را به صورت کاربردی به شما آموزش می‌ دهد. مانند فیلم های آموزشی دیگر مانند فیلم های آموزش طراحی سایت، درباره سئو نیز ویدیوهای آموزشی بسیار زیادی وجود دارد.

در آموزش سئو نیز مانند بسیاری از علوم کاربردی دیگر، راه های گسترده برای آموزش وجود دارد. تقریباً تمام راه هایی که در دوره های آموزشی طراحی سایت وجود دارد، برای سئو نیز قابلیت اجرا دارد. دوره های آموزشی طراحی وب سایت معمولاً به صورت حضوری آنلاین و یا فیلم آموزشی ارائه می شود. مجتمع آموزش فنی و حرفه ای دارکوب مفتخر به برگزاری دوره های آموزش سئو و همچنین طراحی سایت است. لذا شما می توانید بر اساس علاقه خود به هر دوره و نوع برگزاری آن، از این کلاس ها استفاده کرده و خود را برای ورود به بازار کار آماده نمایید.

در لینک زیر فایل پی دی اف سر فصل های سئو سازمان فنی و حرفه ای کشور موجود است.

سر فصل های سئو فنی و حرفه ای

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین