آموزش طراحی قالب وردپرس با فتوشاپ

  • نویسنده: مرضیه نوایی لواسانی
  • بازبینی شده توسط: رومینا نظری
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=1144
آموزش طراحی قالب وردپرس با فتوشاپ

هر روز تعداد طرفداران وردپرس بیشتر و بیشتر می شود. همین محبوبیت بیش از اندازه ی وردپرس فرصتی را برای توسعه دهندگان ایجاد کرده است تا بتوانند بیشترین بهره را ببرند و مهارت های جدیدی به دست آورند.

یکی از این مهارت های نسبتاً جدید استفاده از نرم افزار فتوشاپ برای ایجاد قالب های وردپرس می باشد.

اگر قبلاً در زمینه ی طراحی وب و وردپرس فعالیت کرده باشید، حتماً می دانید که چگونه قالب های وردپرس توسط فتوشاپ ایجاد می شوند. تقریباً تمام طراحان وب از فتوشاپ در طراحی های خود استفاده می کنند.

اما اگر یک فرد مبتدی در طراحی وب سایت هستید و هنوز استفاده از فتوشاپ را شروع نکرده اید، بهتر است هر چه زودتر این کار را انجام دهید. با یادگیری مهارت های لازم برای طراحی قالب های وردپرس با استفاده از فتوشاپ قادر خواهید بود قالب هایی متناسب با تجارت و کسب و کار خودتان طراحی کنید. در مجموع، یادگیری این مهارت می تواند تحول و پیشرفتی در کسب و کار شما محسوب شود.

طراحی قالب وردپرس با فتوشاپ

از آنجایی که امروزه اغلب وبسایت‌ها وردپرسی هستند پس با استفاده از نرم افزار فتوشاپ می‌توانید قالب وردپرس را به راحتی طراحی کنید. طراحی یک وبسایت از دو بخش: طراحی ظاهر و رابط کاربری در فتوشاپ و تبدیل طرح اجرا شده به کد و پیاده سازی روی هاست تشکیل شده است. در ادامه به توضیح هر دوی این مراحل خواهیم پرداخت.

برای اینکه بتوانید قالب های وردپرس را توسط نرم افزار فتوشاپ ایجاد کنید، لازم است مهارت هایی را از قبل داشته باشید. مثلاً اینکه:

  1. بایستی مهارت های کار با فتوشاپ را دانید.
  2. بایستی یک دانش عملی در زمینه ی طراحی های ریسپانسیو داشته باشید.
  3. بایستی برخی طراحی های front-end مانند زبان برنامه نویسی html و CSS و جاوا اسکریپت را بدانید.
  4. کمی یادگرفتن PHP می تواند بسیار مفید باشد.

با دانش نسبت به موارد گفته شده، قادر خواهید بود با استفاده از فتوشاپ یک قالب وردپرس ایجاد کنید. اما اگر این کار زمان زیادی از شما می گیرد و یا حوصله ی انجام آن را ندارید، می توانید از یک توسعه دهنده ی وردپرس و یا شرکت های فعال مربوطه درخواست انجام این کار را کنید.

چرا باید طراحی قالب سایت با فتوشاپ را بلد باشیم؟

چرا باید طراحی قالب سایت با فتوشاپ را بلد باشیم؟

طراحی سایت با فتوشاپ به شما کمک می‌کند تا طرح ابتدایی و ظاهر نهایی سایت مورد نظر را به کارفرما یا مشتری نشان دهید تا ضمن آشنایی با ظاهر سایت، در صورت نیاز به تغییر، کلیه موارد را اعمال نموده و سپس برای پیاده سازی آن اقدام نمایید.

در واقع طراحی کردن قالب یک وبسایت در فتوشاپ درست مانند طراحی نقشه یک ساختمان در اتوکد است. یعنی شما طرح نهایی مد نظر را به صورت تصویری در فتوشاپ طراحی می‌کنید و تمام ایرادات، نواقص و موارد اضافی که لازم است اجرا شوند را لحاظ می‌کنید و تا کامل نشدن این طرح سایت اجرا نخواهد شد.

آشنایی با قالب فتوشاپ

آشنایی با قالب فتوشاپ

یک قالب PSD یک فایل طراحی است که با استفاده از نرم افزار فتوشاپ ایجاد شده است. فتوشاپ یکی از پر کاربردترین نرم افزار های طراحی و ویرایش گرافیک است.

اگر شما قبلاً با استفاده از فتوشاپ طرحی ایجاد کرده اید و حالا می خواهید آن طرح را به وب سایت خود اضافه کنید، اما نمی دانید که چگونه طراحی قالب خود را چگونه به یک طرح وردپرس تبدیل کنید، با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد به شما اطلاعات دهیم.

برای اینکه بتوانید قالب PSD خود را به یک قالب وردپرس ریسپانسیو تبدیل کنید، بایستی 5 مرحله ذیل را طی کنید:

اگر یک پرونده ی PSD دارید و حالا می خواهید آن را به وب سایت خود اضافه کنید، اما با شکست روبرو می شوید، یک راه حل اینست که که یک پشتیبان وردپرس و یا PSD استخدام کنید. این راه حل می تواند کمی هزینه بر باشد و با بودجه ی هر کسی همخوانی نداشته باشد.

یک راه حل دیگر می تواند استفاده از پلاگین PSD به وردپرس و یا مبدل آنلاین باشد. این راه حل ممکن است گاهی کار نکند.

اگر مهارت های برنامه نویسی نسبتاً خوبی دارید، می توانید این کار را خودتان انجام دهید.

چگونه یک قالب فتوشاپ را به یک قالب وردپرس تبدیل کنم؟

  • مرحله ی اول: برش قالب PSD به چند عکس
  • مرحله ی دوم: ایجاد فایل های HTML و CSS
  • مرحله ی سوم: قرار دادن ساختار قالب وردپرس در فایل HTML
  • مرحله ی چهارم: افزودن برچسب ها و عملگر های وردپرس

حتی اگر وردپرس هزاران قالب از پیش ساخته شده داشته باشد، ممکن است شما بخواهید یک طراحی کاملاً منحصر به فرد برای وب سایت خود داشته باشید. اینجا جایی است که باید مهارت های فتوشاپ و تبدیل قالب های فتوشاپ به وردپرس را بدانید.

مرحله اول: برش قالب فتوشاپ به چندین عکس

همانطور که می دانید، PSD شامل بخش هایی از تصاویر است. اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که قالب PSD خود را به چندین عکس برش دهید و آنها را به عنوان فایل های تصویری جداگانه ذخیره کنید. برای این کار باید از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید.

هر چه تعداد تصاویر کمتر باشد، سرعت وب سایت شما بهتر خواهد بود. تصاویر را بهینه سازی کنید و سپس آنها را به دلخواه ترتیب بندی کنید.

کیفیت و پیکسل های تصاویر را هنگام برش حفظ کنید.

تبدیل قالب طراحی شده به کد HTML و CSS

مرحله دوم: تبدیل قالب طراحی شده به کد HTML و CSS

برای تبدیل قالب طراحی شده در وردپرس به کد 2 روش کلی وجوددارد که بنابر شرایط خود می‌توانید یکی را انتخاب نمایید:

  • استفاده از ابزارها و سایت‌های آنلاین

وبسایت‌های زیادی در سرتاسر وب وجود دارند که امکان پیاده سازی قالب فتوشاپ به کد را در اختیار شما قرار می‌دهند. سایت‌هایی مانند psdtoweb.de و psd2cssonline.com فایل فتوشاپ با فرمت PSD را از شما دریافت نموده و در مدت زمان کوتاهی این فایل را به کدهای HTML و CSS تبدیل نموده و تحویل می‌دهند.

تمام مراحل انجام این وبسایت‌ها کاملا آنلاین بوده و محدودیت خاصی نیز ندارند. کافیست فایل را اپلود کنید و چند دقیقه منتظر بمانید تا کد را دریافت کنید.

علاوه بر این، سایت‌های دیگری همچون jadii.com و css3ps.com و psd2htmlconverter.com نیز وجود دارند که امکان تبدیل طرح‌های فتوشاپ شما به کدهای HTML و CSS را فراهم می‌کنند.

  • استفاده از پلاگین فتوشاپ

پلاگین‌های زیادی برای فتوشاپ وجود دارند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا همزمان فایل فتوشاپی خود را به کد تبدیل کنید.  یکی از معروف‌ترین پلاگین‌ها برای این کار پلاگین CSS Hat است. این پلاگین به شما امکان می‌دهد که فایل‌های فتوشاپ خود را به کد CSS تبدیل کنید.

مرحله سوم: قرار دادن ساختار قالب وردپرس در فایل HTML  

حالا که فایل های HTML و CSS را آماده کرده اید می توانید آنها را به محیط وردپرس اضافه کنید. باید کمی در مورد نحوه ی کار وردپرس آگاهی داشته باشید.

فایل های وردپرس به زبان PHP هستند، بنابراین شما باید کمی از زبان برنامه نویسی PHP آگاهی داشته باشید.

دو فایل اصلی وردپرس index.php و style.css هستند که مشابه فایل هایی هستند که قبلاً ایجاد کرده ایم. بنابراین ادغام آنها کار سختی نخواهد بود.

اکنون باید کد های خود را تجزیه کنید تا مطابق با فایل های ذیل باشند:

  • Index.php: فایل صفحه ی اصلی
  • Header.php: فایل هدر برای عنوان تمام صفحات قالب
  • Sidebar.php: از این فایل برای ایجاد نوار برای کل صفحات می توان استفاده کرد.
  • Footer.php: از این فایل برای ایجاد پاورقی برای کل صفحات می توان استفاده کرد.
  • Comment.php: از این فایل برای قالب نظرات استفاده کنید.
  • Front-page.php: قالب صفحه ی اول استاتیک

کد های مربوط به صفحه ی style.css را نیز به طور مشابه پیاده سازی کنید.

پرونده ها را ذخیره کنید و وب سایتی که ایجاد کرده اید را در مرورگر بررسی کنید.

مرحله چهارم: افزودن برچسب ها و توابع وردپرس

وردپرس دارای یک کتابخانه ی بزرگ از برچسب ها و توابع می باشد. در این مرحله باید از آنها استفاده کنید. اگر تغییرات لازم را ایجاد کرده اید، می توانید بیشتر بر عملکرد وب سایتی که راه اندازی کرده اید، وقت بگذارید.

از تصاویر و محتوای جذاب برای کاربران خود استفاده کنید تا در جذب آنها موفق باشید.

نتیجه

با انجام مراحل گفته شده می توانید با استفاده از فتوشاپ قالب های وردپرس طراحی کنید.

اما در نظر داشته باشید که برای انجام تمامی مراحل گفته شما باید دانش خوبی نسبت به موارد ذکر شده داشته باشید. در غیر اینصورت واگذاری تبدیل قالب های PSD به وردپرس به یک شرکت معتبر گزینه ی بهتری خواهد بود.

تبدیل PSD به وردپرس حتی اگر خیلی آسان باشد، کار هر کسی نیست. با واگذاری طراحی وب سایت خود به تیم حرفه ای دارکوب از آخرین استاندارد های طراحی در وب سایت خود بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین