آموزش طراحی سایت از مبتدی تا پیشرفته

  • نویسنده : راضیه محمودی فرد
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=5703
آموزش طراحی سایت از مبتدی تا پیشرفته

در دنیای امروز، داشتن یک وبسایت حرفه‌ای و کارآمد برای هر کسب و کار یک نیاز اساسی است. طراحی سایت به عنوان پل ارتباطی با مخاطبان، مشتریان و همچنین بازار، باید با دقت و توجه به جزئیات انجام شود تا بهینه‌ترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

دو روش اصلی برای یاد گرفتن طراحی سایت وجود دارد. یکی طراحی سایت با کد نویسی و دیگری طراحی سایت بدون کدنویسی، که اگر می‌خواهید آموزش طراحی سایت را شروع کنید ابتدا باید مشخص کنید که کدام روش را انتخاب می‌کنید.

ما در این مقاله به تمام پیش نیازهایی که لازم است در مسیر آموزش طراحی وب سایت بدونید خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم که با کیفیت و موفقیت بیشتری بتوانید وب سایت طراحی کنید و در جستجوهای گوگل رتبه بالاتری داشته باشید.

آموزش طراحی سایت مبتدی

در روش اموزش طراحی سایت بدون کدنویسی یا طراحی سایت مبتدی به دو طریق می‌تونید سایتی را راه‌اندازی کنید:

  1. استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS): پلتفرم‌های مدیریت محتوا مانند WordPress و Joomla امکان ساخت وبسایت‌های حرفه‌ای بدون نیاز به توانایی کدنویسی را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید از قالب‌های آماده و افزونه‌های متنوع استفاده کنید تا وبسایت خود را طراحی کرده و بهینه‌سازی کنید.

  2. استفاده از سازنده‌های وب سایت: ابزارهای سازنده سایت مانند Wix ،Squarespace ،Weebly و Jimdo به شما امکان می‌دهند تا با استفاده از رابط کاربری گرافیکی، وبسایت‌های خود را ایجاد و سفارشی کنید. این ابزارها قالب‌ها، المان‌های جاوااسکریپتی و امکانات طراحی گرافیکی را ارائه می‌دهند.

برای اینکه بتوانید بدون کدنویسی با سریع ترین روش طراحی وب سایت یعنی با کمک این سیستم‌ها سایت طراحی کنید، حتما لازم است که آموزش‌های لازم برای طراحی سایت را فرا بگیرید، فیلم‌های آموزشی طراحی سایت را تهیه کنید و یا در کلاس‌های حضوری و غیر حضوری شرکت کنید. اغلب طراحان علاقه ای به صرف زمان برای آموزش تمامی این سیستم های مدیریت محتوا ندارند و بیشتر مایلند بر یک و یا حداکثر دو مورد تسلط یابند، ازبین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس از همه معروف تر هست که در ادامه بیش‌تر توضیح خواهیم داد.

آموزش طراحی سایت از مبتدی تا پیشرفته

اموزش طراحی سایت حرفه‌ای یا پیشرفته   

در روش اموزش طراحی سایت با کدنویسی معمولا سایت‌ها توسط یک تیم متخصص طراحی می‌شوند این افراد شامل گرافیست سایت، برنامه نویس سمت سرور و برنامه نویس سمت کاربر است که با همکاری یکدیگر یک پروژه را راه اندازی می‌کنند در مقابل اشخاصی هم هستند که می‌توانند به تنهایی یک پروژه بزرگ رو طراحی کنند یعنی علاوه بر دانش طراحی وب به برنامه نویسی هم مسلط هستند که به این اشخاص برنامه نویس فول استک می‌گویند، یعنی همه مهارت‌های لازم برای انجام یک پروژه را با هم دارند. اگر آموزش طراحی سایت با روش کدنویسی را انتخاب کردید ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید در کدام یک از این حوزه‌ها متخصص شوید.

پس از آنکه در مورد شغل طراحی سایت تحقیق نمودید و تخصص مورد علاقه خود را انتخاب کردید باید مسیر اموزش طراحی سایت را آغاز کنید می‌توانید با مشاهده کلیپ های آموزشی یا با شرکت در دوره های آموزشی طراحی سایت دانش‌های لازم را کسب کنید.



آموزش طراحی سایت از صفر تا صد با دوره های آموزشی

شروع آموزش طراحی سایت از مبتدی تا پیشرفته

همانطور که دوره اموزش طراحی وب را می‌گذارنید، با اصطلاحات back end و front end مواجه خواهید شد. اکثر مبتدیان اینها را با هم ترکیب می کنند، بنابراین مهم است که بدانیم چه تفاوتی باهم دارند.

در اموزش طراحی و توسعه وب‌سایت‌ها، مفهوم‌های “بک‌اند” (Back End) و “فرانت‌اند” (Front End) به دو بخش مهم از کار تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام وظایف و نقش‌های مختلفی در ساخت یک وب‌سایت دارند.

فرانت‌اند (Front End): فرانت‌اند به بخشی از وب‌سایت اشاره دارد که با آن کاربران در تعامل هستند و اطلاعات و محتوا به آنها نمایش داده می‌شود. در این بخش، طراحی صفحات وب، نمایش اطلاعات، ترتیب المان‌ها، انیمیشن‌ها و تمامی اجزای تجربه کاربری (User Experience – UX) ایجاد می‌شود. زبان‌ها و فناوری‌های اصلی فرانت‌اند شامل HTML (HyperText Markup Language) برای ساختاردهی محتوا، CSS (Cascading Style Sheets) برای طراحی و نمایش زیبا و مرتب، و JavaScript برای تعاملات پویا با کاربران می‌باشند.

بک‌اند (Back End): بک‌اند به بخشی از وب‌سایت اشاره دارد که به طور غیرمستقیم با کاربران در تعامل است. این بخش مسئولیت‌هایی مانند مدیریت دیتابیس، پردازش و منطق تجاری، ارتباط با سایر سیستم‌ها، امنیت، مدیریت کاربران و بسیاری وظایف پشتیبانی و اجرایی دیگر را بر عهده دارد. زبان‌ها و فناوری‌های اصلی بک‌اند ممکن است شامل PHP ،Python ،Ruby Java ،Node.js و بسیاری از فریمورک‌ها و ابزارهای دیگر باشد.

در کل، فرانت‌اند و بک‌اند با همکاری تمامی بخش‌ها به وب‌سایت یکپارچه و کارآمد شکل می‌دهند تا تجربه کاربری خوبی برای کاربران ارائه دهند و همچنین ویژگی‌ها و عملکردهای مورد نیاز را فراهم کنند.

در صورتی که دوست دارید بصورت رایگان طراحی سایت را آموزش ببینید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه آموزش طراحی سایت رایگان مراجعه کنید. در این صفحه منابع کاملا رایگان به شما معرفی شده است. 

مسیر آموزش طراحی وب سایت حرفه ای (در 7 مرحله)

فرانت اند خود به دو بخش اصلی طراحی وب و توسعه رابط کاربری تقسیم می‌شود. در بخش اموزش طراحی سایت، طراحان با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ ظاهر سایت را طراحی می‌کنند، و در بخش توسعه کاربری ظاهر طراحی شده را در قالب کدهای HTML ،CSS و JavaScript پیاده سازی می‌کنند. اگر می‌خواهید یک طراح فرانت اند باشید باید پیش نیازهایی که لازم است را یاد بگیرید که شامل:

1- آموزش HTMLhtml

اولین قدم در اموزش طراحی سایت یادگیری HTML و شرکت در دوره‌های آموزش HTML است برای اینکه یک طراح یا برنامه نویس شوید حتما در اولین قدم باید HTML را یاد بگیرید اچ تی ام ال درواقع زیر ساخت سایت محسوب می‌شود و یک روش برای ساخت قالب‌های سایت است از HTML در تمامی سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی، گوگل، فیس بوک، یوتیوب و هر سایتی که تصورش را دارید استفاده شده است.

دامنه بهره گیری از زبان اچ تی ام ال بسیار گسترده است و یادگیری آموزش html مقدماتی تا پیشرفته به شما کمک می کند تا در طراحی و بهبود واسط‌های گرافیکی در مرورگرها، وب سایت ها و … قدرتمندتر باشید مهم‌ترین کاربردهای آموزش HTML:

  • در وهله اول با آموزش HTML می توانید یک صفحه وب ایجاد کنید.
  • یک سند وب را با اجزای مختلف آن بسازید.
  • با استفاده از آموزش html شما می توانید سایتی ایجاد کنید که کاربر می تواند به راحتی بین صفحات وب و همینطور بین وب سایت های مختلفی که روی یک سرور قرار دارند حرکت کند.
  • می‌تونید از حالت ریسپانسیو استفاده کنید
  • می‌توانید تصاویر واکنش گرا در صفحات وب ایجاد کنید.
  • ذخیره سازی اطلاعات توسط کاربر
  • استفاده از قابلیت های آفلاین
  • پشتیبانی از ورود اطلاعات با HTML
  • توسعه بازی با html
  • استفاده از API های بومی

برای ورود به بازار کار تنها HTML کافی نیست بلکه باید CSS و زبانی مانند جاوا اسکریپت را هم یاد بگیرید.

متقاضیان آموزش جاوا اسکریپت کم نیستند آموزشگاه طراحی سایت دارکوب این زبان را به طور کامل به زبان آموزان آموزش می‌دهد با آموزش جاوا اسکریپت می‌توانید در حوزه های بزرگ تر و گسترده تر فعالیت داشته باشید.

آموزش جامع جاوا اسکریپت این زمینه را برای شما فراهم می‌کنه تا زبان طراحی اپلیکیشن موبایل یعنی React native را بیاموزید. آموزشگاه دارکوب تمامی جنبه‌های جاوا اسکریپت را از مبتدی تا پیشرفته به شما آموزش می‌دهد. آموزشگاه دارکوب تمامی جنبه‌های جاوا اسکریپت را از مبتدی تا پیشرفته به شما آموزش می‌دهد.

2- آموزش CSScss

CSS برای زیبا سازی گرافیک وب سایت‌ها استفاده می‌شود کار زیباسازی سایت‌ها بر عهده زبان CSS است که این زبان درکنار زبان نشانه گذاری HTML پایه و اساس طراحی وب سایت را تشکل می دهند. با آموزش CSS می‌تونید:

  • اجزای صفحات سایتتون رو سفارش سازی کنید.
  • سئو سایت خود را بهبود بدهید.
  • آموزش CSS به شما در بهبود سرعت صفحات و زمان بارگذاری کمک می‌کند.
  • امکان طراحی جلوه های گرافیکی و انیمیشن را دارید.
  • می‌تونید حجم کدها را بهینه سازی کنید.

آموزش CSS یک یا دو ماه طول می‌کشه، یادگیری آن راحت و آسونه و پیش نیاز آن آموزش HTML است البته در کنار تسلط بر آموزش جامع CSS باید بتوانید به عنوان یک توسعه دهنده وب به CSS3 ،HTML ،XHTML و HTML5 هم تسلط پیدا کنید و کمی هم با فتوشاپ و انجام تست های کراس پلتفرم آشنا باشید.

فتوشاپ از نرم افزارهای است که در طراحی سایت استفاده می‌شود از Edit عکس ها تا طراحی wall paper و یا تصاویر پیش زمینه (background) و یا آیکون ها و نمادهای مختلفی که در گوشه و کنار وب سایت ها به کار می‌روند از فتوشاپ کمک گرفته می‌شود اگر می‌خواهید یک طراح وب حرفه‌ای باشید باید فتوشاپ را نیز یاد بگیرید با آموزش فتوشاپ می‌توانید ظاهر وب سایت را زیباتر و کاربر پسندتر کنید

 شما می توانید با دارکوب علاوه بر آموزش css از مقدماتی تا پیشرفته، برنامه نویسی فرانت اند، بک اند و در مرحله بعد فول استک را کامل یاد بگیرید. بسیاری از آموزش‌های موجود در اینترنت هست که بر پایه نسخه یا ورژن‌های قدیمی هست و منسوخ شدن که یادگیری آن‌ها فایده‌ایی ندارد اما دارکوب آموزش‌هایش بر پایه به روزترین نسخه‌ها است.

3- آموزش bootstrapبوت استرپ

کسانی که قصد حرفه‌ایی شدن در زمینه طراحی سایت را دارند آموزش Bootstrap می‌تواند به آن‌ها کمک کند از فریم ورک بوت استرپ برای طراحی پوسته، صفحه اصلی سایت، برگه‌ها، سایت فروشگاهی، قالب‌های وردپرسی، دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا و یا هر چیز دیگری می‌شود استفاده نمود. کدها در آن بهینه، سبک، سریع، ریسپانسیو و استاندارد است.

با استفاده از آموزش پروژه محور  bootstrap، می‌توانید به راحتی قالب سایت خود را طوری طراح کنید که با تمامی مرورگرها سازگار باشد و برای تمام اندازه‌های صفحه موبایل، تبلت، لپ تاپ و تلویزیون های هوشمند تنظیم شود.

شما می توانید در آموزشگاه دارکوب از ابتدا تا انتهای آموزش bootstrap را برای طراحی قالب یک سایت یاد بگیرید. برای مطالعه بیش‌تر می‌توانید مقاله آموزش بوت استرپ را مطالعه کنید.

4- آموزش JavaScriptجاوا اسکریپت

JavaScript یک پلتفرم توسعه قدرتمند و شناخته شده است که سرعت بالایی دارد و برای اجرای آن به مفسرها و کامپایلرهای پیچیده نیازی نیست. این زبان روز به روز در حال پیشرفت است و تمامی شرکت‌های بزرگ دنیا از آن استفاده می‌کنند. بر اساس آخرین آمار، بعد از پایتون و جاوا، جاوا اسکریپت سومین زبان محبوب برنامه نویسی دنیاست.

با آموزش جامع جاوا اسکریپت می‌توانید صفحات تعامل با کاربر ایجاد کنید و در حوزه های بزرگ تر و گسترده تر ار آن استفاده کنید. آموزش طراحی سایت با جاوا اسکریپت می‌تواند مناسب افراد زیر باشد:

  • توسعه دهنده فرانت اند، بک اند و یا فول استک.
  • کسانی که علاقه به اسکریپت نویسی دارند.
  • برنامه نویسان موبایل و اپلیکیشن.
  • علاقه مندان به آزادکاری.

آموزش JavaScript برای ساخت بازی، برنامه، آموزش طراحی اپلیکیشن موبایل، وب سایت های بزرگ و کوچک هم روی بک اند و هم به فرانت اند قابل استفاده است. شرکت طراحی سایت دارکوب توضیحات لازم در مورد نحوه شرکت در دوره آموزش JavaScript، پیش نیازها و وجوه تمایز و امتیازات این زبان را به زبان آموزان ارائه می‌دهد.

برای تبدیل شدن به یک طراح فرانت اند حرفه‌ای لازم است مهارت‌های زیر را بیاموزید.

  • آموزش HTML
  • آموزش CSS
  • آموزش bootstrap
  • آموزش JavaScript

5- آموزش وردپرسwordpress development

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا هست که مبتنی بر زبان PHP است شما می‌توانید آن را رایگان دانلود و سپس روی هاست و سرور خود نصب کنید. آموزش وردپرس یک لازمه برای هر کسی است که قصد ورود به فضای توسعه سایت، طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی را دارد است.

با آموزش وردپرس می‌تونید یاد بگیرید که چطور می‌تونید هم بدون کدنویسی سایتی را طراحی کنید و هم با کدنویسی یعنی اگر بخواهید خودتان قالب طراحی کنید و با تغییرات سایت را گسترش دهید حتما باید CSS و HTML را یاد بگیرید.

6- آموزش Phpphp

php از معروف‌ترین و کاربرد‌ی‌ترین زبان‌های برنامه نویسی بک اند است. اغلب سایت‌های موفق دنیا مثل فیسبوک، ویکی پدیا، یاهو، وردپرس و … با زبان php نوشته شده‌اند این زبان متن باز، سریع، رایگان، چندپلتفرمی و در دسترس است و روی تمام سیستم عامل‌های دسکتاپ اجرا می‌شود. از این رو آموزش php یکی از پر جستجوترین کلید واژه‌ها در حوزه یادگیری توسعه و برنامه نویسی تحت وب است.

یکی از مهم ترین بخش‌های کاربرد زبان پی اچ پی توسعه وب در سمت سرور است که در پروژه های بزرگ و مهم مورد استفاده قرار گرفته و از نظر ایمنی، سرعت و قدرت فوق العاده است شما می توانید برای طراحی سایت با پی اچ پی از کتابخانه ها و فریم ورک های متعددی که برای این کار وجود دارد استفاده کنید با آموزش php می‌توانید در حوزه‌های زیر فعالیت کنید.

  • طراحی نرم افزار دسکتاپ
  • توسعه وردپرس و دیگر CMS ها
  • طراحی ربات های تلگرامی
  • برنامه نویسی وب سرور
  • طراحی قالب و پلاگین

آموزش php گستره بزرگی از دنیای وب را پیش روی شما قرار می‌دهد که مبتنی بر آن می‌توانید موفقیت‌های بزرگی برای خودتان رقم بزنید. در زیر پیش نیازهای آموزش php را به شما معرفی می‌کنیم.

  • آموزش html و آموزش css
  •  آشنایی با جاوا اسکریپت
  • آشنایی با فریم ورک های توسعه فرانت
  • استفاده از سرور و هاست

آموزشگاه دارکوب آموزش کامل php را به صورت پروژه محور به کارآموزان خود آموزش می‌دهد. از المان‌های جدید و به روز در آموزش استفاده می‌کند.

7- آموزش سئوseo

پس از آنکه تونستید یاد بگیرید که چطور می‌تونید سایتی را طراحی کنید حالا باید یادبگیرید که چطور می‌تونید رضایت کاربران و متورهای جستجو را جلب کنید سئو مهم‌ترین عامل در رسیدن به این اهداف است پس آموزش سئو نیز اهمیت می‌یابد.

امروزه اکثر کسب و کارها به اهمیت بازاریابی اینترنتی پی بردن و هر کدام می‌خواهند به نوبه خود سهمی از بازار اینترنتی داشته باشند سئو می‌تونه هر سایتی را به صفحه اول گوگل بیاره و به کسب و کارها کمک کند اگر خود صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید با آموزش سئو می‌تونید سایت خودتون را ارتقا دهید و در این زمینه به خودتون کمک کنید در این صورت فقط یک بار برای آموزش سئو هزینه می‌کنید در غیر این صورت هربار بخواهید سایت خود را ارتقاء دهید باید هزینه کنید اگر هم خود صاحب کسب و کاری نیستید با آموزش سئو می‌تونید در این زمینه فعالیت کنید و درآمد خوبی را هم کسب کنید.

برای آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته به آموزشگاه معتبر دارکوب مراجعه کنید با آموزش جامع سئو می‌توانید علاوه بر جذب مشتری اعتبار و ارزش کسب و کارتان را نیز افزایش دهید.

سخن پایانی

آموزش طراحی وبسایت از مبتدی تا پیشرفته می‌تواند یک مسیر پیچیده باشد، اما با تمرین مداوم و انجام پروژه های عملی، می‌توانید به یک طراح وب حرفه‌ای تبدیل شوید.