دوره آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ

دوره آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ

آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=6050

فقط کافیست که درباره آموزش تخصصی دیجیتال مارکتینگ جستجو کنید. اینجاست که با هزاران دوره و آموزشگاه و مدرس آشنا می­ شوید. از مدرسان نامی گرفته تا افرادی که حتی اسم آنها را تاکنون نشنیده ­اید. اما همگی بر این مدعا هستند که در زمینه آموزش بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ، دستی بر آتش دارند و می­ توانند در کوتاه­ ترین زمان ممکن از شما یک متخصص بسازند. ما در این مقاله سعی داریم که به صورت تخصصی درباره یادگیری دیجیتال مارکتینگ با شما صحبت کنیم. چرا که با علم بر این موضوع، شما قادر به انتخاب بهترین دوره در این زمینه خواهید بود. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر به دنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستید، بد نیست که بدانید با دریای بی­ انتهایی از دانش مواجه خواهید شد. دیجیتال مارکتینگ یک دانش درحال گسترش است و هر روز مفاهیم جدیدی وارد این عرصه می­ شود. در واقع یک فرد متخصص دیجیتال مارکتینگ همواره باید در حال مطالعه و به­ روزرسانی دانش خود باشد. به همین علت است که به شما پیشنهاد می­ کنیم از ابتدای آموزش، با مجموعه­ ای حرفه­ ای شروع به گذراندن این مسیر پر فراز و نشیب کنید. چرا که با ورود هر بخش جدید در آینده، شما این اطمینان را دارید که آن مجموعه همواره با برگزاری یک دوره جدید، پاسخی به نیاز شما خواهد داد.

هزینه دوره دیجیتال مارکتینگ چه قدر است؟

شاید بهتر باشد که بگوییم نمی­ توان هزینه مشخصی را برای یادگیری این اقیانوس بیکران به صورت قطعی اعلام کرد. این بستگی به فرد دارد که بخواهد تا چه حد وارد این مسیر شود. سرفصل ­های آموزش در مبحث دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است. بعضی از افراد تمایل دارند که در بخشی از این دانش به صورت تخصصی فعالیت داشته باشند. هر چند که تمام این علوم به هم وابسته هستند و این وابستگی مستقیم به انتخاب فرد دارد.

یکی از اشتباهات رایج در مباحث فنی دیجیتال مارکتینگ این است دیجیتال مارکتینگ را صرفا در یادگیری سئو خلاصه می­ کنند. به همین دلیل است که درخواست افراد برای گذراندن آموزش سئو بسیار زیاد است. این یک اشتباه بسیار بزرگ است. بد نیست که موضوع را بسیار دقیق بررسی کنیم. چرا که هنوز بسیاری از افراد نمی­ دانند که برای فراگیری دیجیتال مارکتینگ، با چه زیر شاخه­ هایی مواجه هستند و اینکه کدام دسته با استعداد و علاقه آنان هم­راستا است.

زیرشاخه­ های دیجیتال مارکتینگ را بشناسیم.

دیجیتال مارکتینگ دارای زیرشاخه­ های بسیار متنوعی است. هر فرد متناسب با علاقه خود می تواند در یکی از این زیرمجموعه­ ها تبدیل به یک متخصص شود. هر چند بد نیست بدانید که همه این زیرمجموعه ­ها به نحوی به یکدیگر مرتبط هستند و فرد باید برای تبدیل شدن به یک متخصص، نگاهی به تمامی آنها داشته باشد. بیایید زیرمجموعه­ ها را به صورت کلی بررسی کنیم.

آیا دیجیتال مارکتینگ سرشاخه اصلی است؟

خیر. دیجیتال مارکتینگ خود از زیرمجموعه­ های علم مارکتینگ محسوب می­ شود. در واقع علم مارکتینگ همان بازاریابی است. یکی از شاخه­ های بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ است. در این رشته، بازاریابی در ابزارهای دیجیتال و در بستر وب انجام می­ شود. حال با هم نگاهی به زیرمجموعه­ های دیجیتال مارکتینگ خواهیم انداخت. پیشنهاد می ­کنیم که با مطالعه دقیق موارد و بررسی علاقه و استعداد خود، اقدام به شروع یکی از دوره ها نمایید.

1.    طراحی سایت

جالب است بدانید خیلی از افراد هنوز نمی­ دانند که طراحی سایت در زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ قرار دارد. برای بازاریابی اینترنتی، نیاز به فضایی برای ارائه محصول و خدمات است. این فضا چیزی نیست جز یک وب­ سایت که نقش فروشگاه اینترنتی را بازی می­ کند. البته همیشه یک سایت، فروشگاهی نیست. گاهی یک سایت می­ تواند شرکتی باشد. یعنی صرفا به ارائه خدمات یک شرکت و سازمان بپردازد. اما چیزی که در همه این­ها مشترک می­باشد، طراحی یک سایت است. یک سایت باید اصولی و بر اساس سئو طراحی شده باشد. سبک باشد و به راحتی بارگزاری شود. پیشنهاد ما این است آموزشگاه دارکوب را برای گذراندن دوره طراحی سایت انتخاب نمایید. چرا که ما در دارکوب به شما طراحی سایت با استفاده از کد نویسی را آموزش خواهیم داد. یک دانش آموخته در مجموعه فنی و حرفه­ ای دارکوب یاد می گیرد که چگونه بدون نیاز به نصب پلاگین و افزونه، سایت کاملی را طراحی کند که به راحتی بارگزاری شود.

بازار کار یک طراح سایت

یک طراح سایت می­ تواند در شرکت­ هایی با زمینه فعالیت طراحی و توسعه سایت مشغول به کار شود. همچنین یک طراح سایت کاربلد و حرفه­ ای می­ تواند به صورت فریلنسر اقدام به گرفتن پروژه و کسب درآمد کند. بدون آنکه نیاز به استخدام در شرکت خاصی باشد. بد نیست که بدانید بسیاری از افراد در خارج از ایران، به دلیل پایین بودن هزینه طراحی سایت در ایران، تمایل دارند که با طراحان سایت ایرانی پروژه های خود را پیش برده و از آنان استفاده کنند. چرا که هزینه طراحی برای آنان بسیار کمتر از کار کردن با شرکت­ های خارجی خواهد بود. در واقع گذراندن دوره طراحی سایت به منزله شروع کار با دریافت دلاری برای شما خواهد بود.

2.    سئو و بهینه سازی سایت

چه کسی از سایتی که با جستجوی کلمات کلیدی در صفحه سوم گوگل است، خرید می­کند؟ صفحه اول گوگل، هدفی است که رسیدن به آن برای تمامی کسب و کارها دارای اهمیت بسیار بالایی است. شاید این اصطلاح را شنیده باشید که بهترین جا برای پنهان کردن یک جسد، صفحه دوم گوگل است. چرا که کسی به آن سر نمی ­زند. گوگل برای هر کلمه کلیدی یک صفحه اول دارد. این صفحه ده لینک را نمایش می ­دهد. این وظیفه یک متخصص سئو است که سایت را به صفحه اول و سپس به لینک اول آورد.

عوامل موثر بر سئو چیست؟

یک اصطلاح رایج بین کارشناسان سئو وجود دارد که برای بهینه­ سازی یک سایت، دویست مولفه وجود دارد که باید به آن توجه شود. پس انتظار می­رود که یک متخصص سئو و بهینه­ سازی سایت، توانایی رفع مشکلات و هم ایجاد موارد مفید را بر روی سایت داشته باشد. حال بد نیست با هم برخی از این مولفه­ های تاثیرگذار را بررسی کنیم.

رفع خطاهای کد نویسی در سایت

خطاهای رایجی در سایت وجود دارد که مانع رشد سایت می­شود. یک متخصص سئو باید توانایی بررسی کدها را برای رفع خطاهای احتمالی داشته باشد. در اینجاست که یک تکنسین سئو باید به آموزش HTML بپردازد. چرا که این زبان، پایه ­ای­ ترین زبان برنامه­ نویسی محسوب می­ شود. پس نباید به سادگی از کنار آن گذشت. در کنار HTML، آموزش CSS هم قرار دارد. این زبان برنامه­ نویسی، مکمل زبان HTML  بوده و کار آن زیباسازی و روح دادن به قالب طراحی شده است. شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که آیا این کافیست؟ قطعا خیر. چرا که در ابتدا گفتیم این حداقل دانشی است که یک تازه وارد به دنیای سئو باید داشته باشد. اما یک کارشناس سئو و بهینه­ سازی سایت خوب می­داند که برای انجام یک پروژه موفق بر روی سایت­ های وردپرسی، باید توانایی بررسی کدها را که به زبان PHP  نوشته شده است را داشته باشد. پس برای تبدیل شدن از یک تکنسین سئو به یک کارشناس، حداقل گذراندن آموزش PHP لازم و ضروری به نظر می­رسد.

اما یک متخصص سئو، نگاه گسترده ­تری دارد. آموزش جاوا اسکریپت از آن دسته دوره ­هایی در دیجیتال مارکتینگ است که افرادی که نگاه خاصی به دنیای سئو دارند، وارد آن می­شوند. البته این دوره برای طراحان سایت بوده و همه افراد شاغل در زمینه سئو به سراغ آن نمی­ روند.

پس تا اینجای کار متوجه شدیم که آموزش سئو و بهینه ­سازی سایت بدون گذراندن دوره ­های برنامه­ نویسی، عملا بی­ فایده است. چرا که فرد نمی­ تواند به درستی از پس رفع مشکلات و خطاهای کد نویسی برآید.

شناخت کامل از سایت

حیطه فعالیت یک سئوکار، وب­ سایت است. او ساعت­ های زیادی از روز را روی یک سایت کار می­کند. با توجه به اینکه سی ام اس وردپرس پرطرفدارترین سیستم مدیریت محتواست، لازم است که یک متخصص سئو توانایی کار با وردپرس را داشته باشد. تعداد زیادی از فعالیت­ های یک کارشناس سئو، انجام تغییرات در وردپرس است. پس گذراندن دوره آموزش وردپرس را نمی ­توان برای یک متخصص سئو نادیده گرفت.

آیا یک سئوکار، لازم است که مسلط به طراحی سایت باشد؟

پاسخ این سوال بستگی به این دارد که فرد بخواهد در چه حدی در زمینه دیجیتال مارکتینگ و مخصوصا مبحث سئو فعالیت داشته باشد. بعضی از افراد تمایلی به آموزش در این زمینه ندارند. به همین دلیل در ابتدای کار، پروژه­ هایی را قبول می­کنند که در اصطلاح سئوب یس باشند. اینجاست که انتخاب فرد برای قبول پروژه محدود می­ شود. اما یک فرد حرفه­ ای و کاربلد، با گذراندن دوره آموزش طراحی وب سایت، دست خود را برای گرفتن پروژه و بالا بردن سطح درآمد خود باز می­ گذارد. توجه داشته باشید که تعداد افرادی که صرفا بر روی مبحث سئو کار کردند زیاد است. اما تعداد کسانی که در کنار آن به آموزش طراحی سایت پرداخته ­اند محدودتر است. حالا بیایید کارشناسی را تصور کنیم که در کنار همه اینها، دوره­ های آموزشی طراحی اپ موبایل را نیز گذرانده باشد. اگر شما کارفرما باشید، ترجیح می­دهید پروژه خود را به چه کسی بسپارید؟

آشنایی با مفاهیم هاست و دامنه

تعداد زیادی از مولفه­ های مربوط به سئوی سایت، متعلق به هاست و دامنه می ­باشد. این وظیفه یک کارشناس سئو است که تمامی مولفه­ ها را بررسی و برای بهبود آن تلاش کند. همچنین لازم است که با بعضی از قوانین بین­ المللی در زمینه دامنه آشنایی کامل داشته باشد. مفاهیمی از جمله دامنه در دوره جریمه، قفل بودن دامنه، whois دامنه و بسیاری از مفاهیم دیگر را بشناسد و توانایی کار با ابزارهای مربوط را داشته باشد.

ما تا اینجا سعی کردیم چند مولفه مهم که بر روی سئو اهمیت دارد را بررسی کنیم. در کنار بررسی این موارد، به این موضوع پرداختیم که یک فرد برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو در زمینه دیجیتال مارکتینگ، نیاز به گذراندن چه دوره ­هایی دارد. البته که موضوع به همین جا ختم نمی­ شود. پس در ادامه با ما همراه باشید. چرا که از زیرشاخه ­های دیجیتال مارکتینگ، فقط به دو موضوع طراحی سایت و سئو پرداخته شد. مورد سوم چیست؟

3. گوگل ادز

گوگل ادز و یا گوگل ادوردز یکی از خدمات گوگل است که برای تبلیغات سایت به کار می­ رود. با سرچ بعضی از کلمات کلیدی، در سمت چپ بعضی از لینک­های نمایش داده شده، مربعی وجود دارد که در آن دو حرف انگلیسی AD دیده می­ شود. در واقع این مربع نشانگر این است که آن سایت از خدمات گوگل ادز استفاده می­ کند. کار کردن با پنل گوگل ادز نیاز به آموزش و تجربه دارد. به همین دلیل است که فرد حتما باید دوره آموزش گوگل ادز را گذرانده باشد.

4. سوشیال مدیا

مدیریت شبکه­ های اجتماعی یکی از جذاب­ترین و در عین حال پرطرفدارترین شاخه­ های دیجیتال مارکتینگ است. دوره آموزش اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و سایر شبکه­ های اجتماعی از مهم­ترین دوره­ هایی است که یک فرد برای ورود به این بازار باید گذرانده باشد. تصور اشتباه خیلی از افراد این است که کار کردن با شبکه­ های اجتماعی ساده بوده و نیاز به آموزش ندارد. این افراد تصور می­کنند که دوره­ های آنلاین دیجیتال مارکتینگ، چیز متفاوتی بوده و مدیریت شبکه­ های اجتماعی را شامل نمی شود. در حالی که متخصصان این بخش می­ دانند که فعالیت در شبکه­ های اجتماعی فرایندی کاملا تخصصی است.

5. ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ دوره ­ای است که به تمامی مفاهیم و موراد بپردازد. نه اینکه صرفا به کلیات پرداخته و از مفاهیم دیگر به سادگی گذر کند. شرکت دارکوب در زمینه طراحی دوره­ های دیجیتال مارکتینگ، توجه کاملی داشته و برای هر کدام از مفاهیم، برنامه­ ریزی دارد. در کنار تمامی مفاهیم گفته شده، ساخت کمپین ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ با تولید محتوای مناسب، می تواند اثر زیادی را بر برندسازی و تبدیل فرد به مشتری داشته باشد. به همین دلیل است که بعضی از متخصصان دیجیتال مارکتینگ ترجیح می ­دهند که صرفا در همین زمینه به کسب تجربه بپردازند. چرا که هر شرکت و سازمانی نیاز به راه ­اندازی ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ دارد. پس می­ توان نتیجه گرفت که بازار کار مناسبی در انتظار متخصصان این زمینه باشد.

6. موبایل مارکتینگ

بعضی از افراد تصور می­کنند که برای ورود به این بخش، صرفا باید آموزش طراحی اپ موبایل را بگذرانند که البته لازم است، اما کافی نیست. برخی دیگر هم این زیرشاخه را با اس ام اس مارکتینگ اشتباه می­ گیرند. پس لازم است به این موارد خیلی ریز بینانه نگاه کنید. در واقع موبایل مارکتینگ به بحث نوتیفیکیشن­ ها، نصب برنامه و حتی QR کدها می­ پردازد. واقعا دیجیتال مارکتینگ دنیای متنوعی دارد.

7. بازاریابی محتوا

محتوا پادشاه است.

قطعا این جمله را شنیده ­اید و به اهمیت آن پی برده ­اید. در واقع این محتوا است که با ایجاد حس نیاز، کاربر را به سمت هدف می­ برد. یک محتوا می­ تواند متنی، تصویری، صوتی و یا ویدئویی باشد. چیزی که در تولید محتوا دارای اهمیت است، احساس نیاز و سپس پاسخ به آن است. این چیزی است که در نتیجه منجر به فروش می­ شود. پس برای علاقه­ مندان این حوزه، دور­ه ایی وجود دارد که از آنان متخصصان بازاریابی محتوایی خواهد ساخت. در این مسیر فرد نه تنها با مفهوم محتوا، بلکه با ابزار تولید محتوا در زمینه­ های مختلف نیز آشنا خواهد شد.

همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد.

تا اینجا به بررسی زیرشاخه­ های دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. همچنین به این نتیجه رسیدیم که هزینه دوره دیجیتال مارکتینگ، به این بستگی دارد که شما قصد دارید تا چه حد در کار خود حرفه ­ای شوید و چند دوره را بگذرانید. گاهی یک فرد صرفا دیجیتال مارکتینگ را در مبحث مدیریت شبکه­ های اجتماعی می­بیند و تمایل دارد در این بخش یک فرد کاملا حرفه­ ای و متخصصی تمام عیار شود. اما بعضی از افراد تمایل دارند در تعداد بیشتری از این مفاهیم کار کرده و از بخش­ های مختلف این دریای بی­کران به کسب درآمد بپردازند.

روش ­های یادگیری دیجیتال مارکتینگ

نه فقط در زمینه دیجیتال مارکتینگ، بلکه در تمامی علوم این قاعده وجود دارد که فرد می­ تواند از مطالعه کتاب و جستجو در اینترنت کار آموزش خود را شروع کند. اما زمانی که شما قرار است از یک کار درآمدی داشته باشید، بهتر است دوره های آموزشی حرفه­ ای و پروژه محور را انتخاب نمایید. چرا پروژه محور؟

زمانی که دوره­ های آموزشی خود را اتمام می ­رسانید، قطعا انتظار دارید که وارد بازار کار شده و منبع درآمد مناسبی داشته باشید. در حین کار شما متوجه مشکلات و چالش ­­های بسیار زیادی خواهید شد. اگر شما در دوره ­های پروژه محور شرکت کرده باشید، قطعا به راحتی با همه موانع مواجه خواهید شد و راهی برای رفع آنها پیدا خواهید کرد. به همین دلیل است که تاکید ما بر شرکت در دوره ­های پروژه محور شرکت دارکوب بوده و هست.

دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ را شرکت کنیم و یا دوره حضوری؟

این بستگی به شرایط فرد دارد. اگر کسی در شهری دور افتاده زندگی می­ کند، بهتر است با شرکت دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ در سایر شهرها نزد اساتید به کسب دانش و تجربه بپردازد. همچنین دوره ­های آنلاین برای کسانی که مشغول به کار هستند و حضور در کلاس ­های حضوری برای آنان دشوار است، انتخاب مناسبی به نظر می­ رسد. آموزشگاه دارکوب مفتخر است که تمامی دوره­ های دیجیتال مارکتینگ را به صورت آنلاین و حضوری و همچنین ارائه ویدئوهای آموزشی برای علاقه­ مندان فراهم کرده است.

آیا دریافت مدرک معتبر دارای اهمیت است؟

یادگیری درست و بر اساس اصول، پروژه محور بودن دوره و کسب تجربه دارای اهمیت بسیار زیادی می­ باشد. اما در کنار تمامی این موارد بد نیست که به مدرکی که بعد از اتمام دوره به ما اعطا می­ شود، توجه داشته باشیم. مدرک باید قابل قبول از سمت ارگان­ ها و سازمان­­ های دولتی باشد. چرا که شاید روزی برای کار در سازمانی دعوت به همکاری شدید. نداشتن مدرک معتبر و قابل قبول نباید مانعی برای پیشرفت شما باشد. همچنین بهتر است برای شروع آموزش، آموزشگاهی را انتخاب کنید که مدرک قابل ترجمه و قابل ارائه در زمینه دیجیتال مارکتینگ به شما ارائه دهد. آموزشگاه دارکوب مفتخر است که با ارائه مدرک رسمی فنی و حرفه­ ای، تمامی موارد گفته شده را تحت پوشش قرار داده و نگرانی شما را از بابت اعتبار مدرک از بین می­ برد.

آخرین مقالات

جدید ترین دوره های آموزشی

جدید ترین فیلم های آموزشی