تخصص های پردرخواست پس از فیلترینگ اینستاگرام

آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=5678

همانطور که می‌دانید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که امکان همرسانی ویدئو و تصویر را به مخاطبان خود می‌دهد. بدین ترتیب، کسب و کارهای مختلف از آن برای تبلیغ نام تجاری محصول خود استفاده می‌کنند.

هم اکنون، پس از اعتراضات سال ۱۴۰۱ خورشیدی دولت تصمیم به انسداد کاربران این شبکه از طریق آی پی ایران کرده است. بسیاری معتقدند که در صورت عدم رفع فیلترینگ اینستاگرام ممکن است بسیاری از کسب و کارها رونق خود را از دست بدهند.

با این وجود، تخصص‌هایی وجود دارند که می‌توانند به عنوان جایگزین اینستاگرام مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله قصد داریم تخصص‌های پردرخواست پس از فیلترینگ اینستاگرام را شرح دهیم.

 

معرفی برخی از تخصص‌های پردرآمد

 

مهارت های پرتقاضا بعد از فیلترینگ اینستاگرام

امروزه، با روی کار آمدن کامپیوتر و اینترنت تخصصاتی به وجود آمده‌اند که افراد می‌توانند از آنها برای رونق کسب و کار خود بهره بگیرند. برخی از این تخصص‌ها به شرح ذیل می‌باشند.

 

1- طراحی سایت

مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب عنوان طراحی سایت را به خود می‌گیرد. به عبارت دیگر، طراحی وب به قالب نمایشی و طراحی گرافیکی صفحاتی اطلاق می‌شود که در وبسایت مشاهده می‌شوند و محتوا و مطالب این وبسایت را معرفی می‌کنند. هدف اصلی وبسایت طراحی جلوه بصری است که به عنوان اولین صفحه وب قادر است ذهن مخاطب را درگیر خود کند.

طراحان وب همواره تلاش می‌کنند تا با در نظر گرفتن نکات زیر طرحی را خلق کنند که با دارا بودن یکپارچگی در کلیه صفحات، القا کننده نمای تکرار شونده و خسته‌کننده کننده به مخاطب نباشد:

  • در نظر گرفتن هدف سایت و مخاطبان آن
  • استفاده از المان‌های متناسب با رویکرد سایت
  • بهره‌گیری از ذهن خلاق و ذوق هنری خود در به کارگیری ابعاد و رنگ‌ها

در این رابطه آنچه اهمیت دارد، پیروی از الگوی ثابت در صفحات مختلف وبگاه است. چرا که مخاطب با مشاهده این صفحات متوجه می‌شود که همه صفحات سایت قابل تشخیص هستند.

صفحات یک وبسایت معمولا متشکل از فایل‌های مختلف نظیر تصاویر، متون یا فایل‌های برنامه ریزی شده است که برای دنبال کردن هدفی خاص به یکدیگر مرتبط می‌شوند. تمامی این فایل‌ها با قرارگیری بر روی یک کامپیوتر میزبان یا سرور با یک دامنه مشترک شناسایی می‌شوند. در واقع، تمامی صفحات وب را می‌توان به مانند کتابی تصور کرد که هر صفحه وب برگی از این کتاب به شمار می‌روند‌.

دقت کنید که در طراحی وبسایت حتما باید جنبه‌های مختلف را در نظر بگیرید. این جنبه‌ها به دلیل پیشرفت روز افزون اینترنت همواره گسترش می‌یابند. در زمینه وبسایت‌های تجاری عمومی، مهم‌ترین جنبه هایی که باید به آنها توجه شود، به شرح ذیل می‌باشند:

  1.  طراحی وبسایت بایستی مطابق با عنوان و محتوای مطالب انجام شود.
  2. تمامی مطالب و اطلاعات داخل سایت متناسب با هدف وبسایت طراحی شوند و عموم مخاطبان را که به دنبال اطلاعات خاصی هستند، مد نظر قرار دهد.
  3. مطالب سایت باید قابل فهم باشند تا آن دسته از مخاطبانی که آشنایی چندانی با وب ندارند، قادر به برقراری ارتباط با آن باشند.
  4. در صورت بزرگ بودن سایت و داشتن اطلاعات زیاد بایستی اطلاعات راهنما به گونه‌ای طراحی شود که مخاطب به سرعت مطلب مورد نیاز خود را بیابد.
  5. بایستی از نمای کلی که در برگیرنده تمام صفحات وبسایت است، بهره ببریم تا القاکننده پایداری و ثبات باشد. علاوه برآن، بهتر است از یک سبک نگارشی زیبا و تخصصی استفاده کرد که با سلیقه مخاطبان و محتوای سایت متناسب باشد.
  6. باید دقت نمود که متون و اطلاعاتی را که مخاطب به دنبال آن می‌گردد، بزرگ نمایی شود.
  7. در نهایت، سایت باید به سادگی با یک جستجوی ساده در مرورگرهای مختلف قابل دسترسی باشد و در صورت امکان در بالای لیست‌ جستجو قرار بگیرد.

 

1.1- طراحی سایت با وردپرس

معمولا طراحی وبسایت‌های مختلف با استفاده از CMS یا سیستم‌های مدیریت محتوای مختلفی انجام می‌شود که از جمله بهترین سیستم‌های مدیریت می‌توان به وردپرس اشاره کرد. طراحی کردن وب سایت با وردپرس اکنون یکی از مهارتهای پرتقاضاست.

وردپرس را می‌توان به عنوان یک نرم افزار منبع باز، سرویس ساز و مدیریت محتوا معرفی نمود که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. به دلیل منبع باز بودن این نرم افزار امکان دسترسی به کدهای آن بدون هیچ دانش و شناخت زبانی وجود دارد.

در واقع وردپرس در نسخه جدید نیاز به طراح سایت را از بین برده است. نرم افزار مورد نظر برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی معرفی شده است. در ادامه قصد داریم با مهمترین ویژگی‌های نرم افزار وردپرس بیشتر آشنا شویم.

  • رایگان بودن

موضوع رایگان بودن وردپرس از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی آن به شمار می‌رود. چرا که با استفاده از آن شما قادر خواهید بود صفر تا صد برنامه را بدون صرف هیچگونه هزینه‌ای فرا بگیرید.

  • منعطف بودن

راحت بودن استفاده از افزونه و قالب‌های مختلف برای طراحی سایت در وردپرس یکی دیگر از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. این موضوع نشان از انعطاف‌پذیری بالای وردپرس دارد.

  • سادگی در استفاده

استفاده از این نرم افزار بسیار راحت است و عموم مردم قادر به استفاده از آن هستند و استفاده از آن نیاز به مهارت خاصی ندارد. با این وجود، آشنایی با فضای این نرم افزار می‌تواند کار شما را در طراحی و حتی مدیریت سایت بهتر کند.

  • قابلیت شخصی سازی

در این قابلیت از وردپرس شما قادر خواهید بود از یک قالب آماده استفاده کنید و در نهایت این قالب انتخاب شده را سفارشی سازی کنید.

  • اپن سورس بودن

این ویژگی به در دسترس بودن تمامی کدهای نرم افزار وردپرس اشاره دارد که بدین ترتیب می‌توان به سادگی از آن استفاده کرد.

 

شایان توجه است که هر وبسایتی پس از طراحی نیاز به اعمال برخی موارد دارد که در زیر به شرح آنها می‌پردازیم:

 

2- تولید محتوا

هر وبسایتی برای دیده شدن نیاز به تولید محتوای خوب و دقیق دارد. در واقع، دریافت رتبه خوب از گوگل وابستگی زیادی به تولید محتوای جدید، جذاب و سئو شده دارد.

راهنمای جامع تولید محتوا جذاب بر مبنا اصول سئو

 

3- سئو سایت

سئو یا بهینه سازی سایت روشی است که باعث می‌شود وبسایت کسب و کارهای مختلف در صفحات اول گوگل مشاهده شود. بنابراین، نباید از اهمیت سئوی سایت غافل شد.

در گذشته به دلیل ضعف‌هایی که در الگوریتم گوگل مشاهده می‌شد، دو روش برای نوشتن محتوا در وبسایت وجود داشت. یکی برای مخاطب و دیگری برای موتورهای جستجو.

بدین ترتیب، زمانی که دارندگان کسب و کارها نوشتن برای موتورهای جستجو را انتخاب می‌کردند، معمولا به تنظیم متن‌های بی معنی، تزریق بی‌خاصیت خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه لینک‌های بدون کاربرد و وادار کردن کاربران به کلیک بر روی آن می‌پرداختند. این بدان جهت بود که نوشتن برای کاربران با وجود ارائه مطالب جذاب برای آنها تاثیری در کسب رتبه بهتر در گوگل نداشت.

امروزه، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن استفاده از این ترفند کاهش یافته است. بنابراین، تلاش برای جلب رضایت کاربران باعث افزایش رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو می‌شود.

در عصر حاضر کسب و کارهای مختلف برای دیده شدن در موتورهای جستجو حتما باید نکات زیر را در بهینه ساری وبسایت خود مد نظر قرار دهند:

  • تولید محتوای اصیل و بدون کپی برداری
  • بروز رسانی محتوای قدیمی مطابق با اطلاعات و نیازهای جدید
  • القای حس رضایت به خوانندگان و کاربران
  • ایجاد وبسایتی مطمئن که کاربران را وادار کند مدت زمان بیشتری در آن حضور داشته باشند

در نهایت، مطابق با توضیحات بالا می‌توان به تعریف سئو رسید. سئو در واقع، نوعی نگرش به وب و تولید محتوا و شکل متفاوتی از حضور در فضای آنلاین تلقی می‌شود.

از بین تخصص هایی که در این مقاله معرفی می کنیم، سئو را می توان یکی از آینده دارترین مهارت ها به شمار آورد. چنانچه به دنبال منبعی برای یادگیری این مهارت هستید، روی لینک زیر کلیک کنید. (البته پیشنهاد می کنم قبل از خرید فیلم آموزشی و یا ثبت نام در دوره های آموزش سئو، متن موجود در صفحه را با دقت مطالعه فرمایید.)

 

4- پشتیبانی سایت

نوع فعالیت هر وبسایت تعیین کننده میزان پشتیبانی‌های مختلف سایت اعم از آپدیت منظم کدنویسی و قالب‌ها، بررسی پیشرفت سایت در گوگل، بررسی روزانه، هفتگی و ماهانه گوگل و… دارد.

 

5 – دیجیتال مارکتینگ؛ یک تخصص پردرخواست پس از فیلترینگ اینستاگرام

دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی محصولات به صورت آفلاین و آنلاین است که نوع آنلاین آن به وسیله دستگاه‌های الکترونیکی مختلفی انجام می‌شود. شیوه آفلاین و سنتی این نوع از بازاریابی شامل موارد مختلفی است که عبارتند از: آگهی‌ها، بیلبوردها، تبلیغات تلوزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، تبلیغات روزنامه‌ها و …

با توجه به بالا بودن هزینه بازاریابی آفلاین و دشوار بودن برآورد نتایج حاصل از آن، امروزه استفاده از آن کمتر شده است. از طرفی به دلیل مشخص نبودن جامعه هدف در این نوع بازاریابی برای برندسازی مناسب نیست. البته، برخی از کسب و کارها نیز وجود دارند که با استفاده از این شیوه بازاریابی می‌توانند به هدف خود دست یابند.

در عصر حاضر بیشتر از نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ محصولات و خدمات بهره می‌برند. در این نوع بازاریابی می‌توان از روش‌های مختلفی از قبیل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، سئو، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در موتورهای جستجو و… استفاده کرد. با توجه به اینکه تبلیغات با استفاده از این روش‌ها مقرون به صرفه است و امکان هدف‌گیری مشخص مشتری در آن وجود دارد، برندسازی در آن بسیار کارآمد و سریع می‌باشد.

در شیوه آنلاین دیجیتال مارکتینگ کسب و کارهای مختلف می‌توانند از کانال‌های موجود در بستر وب برای معرفی برند، محصولات و خدمات به مشتریان استفاده کنند. دستیابی به مخاطبان هدف در این شیوه با استفاده از اینترنت، اپلیکیشن‌ها، موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای دیجیتال صورت می‌گیرد.

بهتر است بدانید که دیجیتال مارکتینگ شاخه‌های متعددی را در بر می‌گیرد که در زیر به شرح مختصری درباره آنها می‌پردازیم:

 

5.1- بازاریابی محتوا

از جمله زیر شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است که کسب و کارها از آن برای تبلیغ محصولات، خدمات یا برند استفاده می‌کنند. با استفاده از این روش می‌توانید برند خود را تبلیغ کنید و آگاهی مشتریان را نسبت به آن افزایش دهید.

در واقع، بازاریابی محتوا با ایجاد محتوایی جذاب برای مخاطبان قابلیت تبدیل آنها به مشتری را دارد. این نوع بازاریابی شامل انواع مختلفی است که عبارتند از: وبلاگ‌ها، ویدیوها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی، بروشورها، اینفوگرافیک‌ها و…

 

5.2- ایمیل مارکتینگ

حدود ۷۳ درصد از بازاریابان ایمیل را به عنوان یک ابزار اصلی برای ایجاد سرنخ و درآمد معرفی می‌کنند. در این روش، با ارسال ایمیل‌های مختلف به مشتریان می‌توان با آنها رابطه برقرار نمود و اعتماد آنها را جلب کرد.

بدین ترتیب، می‌توان محصولات و خدمات خود را به فروش رساند. ایمیل دارای سرویس‌های ایرانی خوبی نیز هست که عبارتند از: میل چی، میل تاز، نامه رسان چابک و…

 

5.3- تبلیغات کلیکی

از مدل‌های خاص تبلیغاتی است که در آن به ازای کلیک‌های دریافتی بر روی تبلیغ خود می‌توانید هزینه‌ای دریافت کنید. در نتیجه، هر چه کلیک بر روی تبلیغ شما بیشتر باشد، هزینه بیشتری دریافت خواهید کرد. به دلیل اینکه تبلیغات کلیکی نیاز به سرمایه‌گذاری اندکی دارند، برای مشاغل کوچک با بودجه محدود مناسب می‌باشد.

 

5.4- بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در این نوع از بازاریابی از تمامی قابلیت‌های تولید محتوا برای بازاریابی کسب و کار استفاده می‌شود. در دهه گذشته تسلط شبکه‌های اجتماعی بر روی رسانه‌های دیجیتال بسیار زیاد بود که باعث جذب میلیون‌ها و یا حتی میلیاردها کاربر از سطح جهان شده است. این موضوع باعث تبدیل این شبکه‌ها به منبع ارزشمندی برای افزایش ترافیک شده است.

بهتر است بدانید که کلید موفقیت بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی ایجاد محتوایی است که قابلیت اشتراک‌گذاری را دارد. بدین ترتیب که در شبکه‌های اجتماعی شما قادر هستید پست‌های محصول یا خدمات خود را در پروفایل خود به اشتراک گذارید. امروزه، با فیلترینگ اینستاگرام به عنوان یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی تمرکز بر روی سایر روش‌های بازاریابی بیشتر شده است.

 

5.5- اتوماسیون بازاریابی

نوعی نرم افزار یا مجموعه برنامه‌نویسی است که باعث می‌شود عملیات اصلی بازاریابی دیجیتال شما خودکار شود. در این شیوه کارهای تکراری بازاریابی که قبلا به صورت خودکار انجام نمی‌شدند، به طور خودکار انجام می‌شوند.

  • محتوای حمایت شده

در این شیوه شما به عنوان یک برند شرکت یا نهاد دیگری را برای تولید محتوا برای معرفی برند یا خدمات خود به کار می‌گیرید. از محبوب‌ترین محتوای حمایت شده می‌توان اینفلوئنسر مارکتینگ را نام برد. این نوع از محتوا به صورت ریپورتاژ آگهی انتشار می‌یابد.

  • روابط عمومی آنلاین

این نوع از روابط عملی است که برای پوشش آنلاین به دست آمده با نشریات دیجیتال، وبلاگ‌ها و سایر وبسایت‌های مبتنی‌ بر محتوا استفاده می‌شود.

  • بازاریابی درونگرا

این شیوه بازاریابی با استفاده از ایجاد روابط معنادار و پایدار با مصرف کنندگان، مشتریان بالقوه و مشتریان احتمالی به رشد سازمان شما کمک می‌کند. روش مورد نظر مربوط به ارزش گذاری و توانمندسازی مشتریان است که باعث می‌شود شما به اهداف بازاریابی خود دست یابید.

به طور کلی، بازاریابی درونگرا را می‌توان شامل سه مرحله ذیل دانست:

  1. جذب: انتشار محتوای کاربردی و ارائه راه حل و مکالمات ارزشمند باعث معرفی شما به عنوان مشاور قابل اعتماد می‌شود تا بدین ترتیب افراد مناسب را جذب کنید.
  2. تعامل: ارائه بینش و راه‌حل‌های مختلف و به طور کلی تعامل با افراد باعث می‌شود که آنها بیشتر به سمت خرید کالا و خدمات شما تمایل نشان دهند.
  3. پشتیبانی: بهتر است بدانید که پشتیبانی مشتریان شما را برای موفقیت در خرید توانمند می‌کند.

 

5.6- افیلیت مارکتینگ

این نوع بازاریابی که به عنوان بازاریابی وابسته شناخته می‌شود، از جمله پردرآمدترین انواع بازاریابی دیجیتالی به شمار می‌رود. بازاریابی مورد نظر شامل مشارکت با یک خرده فروش آنلاین است که در آن با وارد کردن هر فروش یا سرنخ قادر به دریافت کمیسیون خواهید بود.

با این عمل شما می‌توانید محصولات و خدمات خودتان را به شبکه گسترده‌ای از مخاطبان با استفاده از وبسایت‌ها، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها یا خبرنامه‌ها ارجاع دهید.

 

5.7- بازاریابی موبایلی

در عصر حاضر تعداد کاربرانی که از موبایل استفاده می‌کنند، در حال افزایش است. مطابق با آمار اعلام شده کاربران گوشی‌های هوشمند حدود ۹۰ درصد از زمان خود را به استفاده از برنامه‌ها و بازی‌های گوشی موبایل اختصاص می‌دهند. در نتیجه، با ارائه محتواهای تبلیغاتی به گوشی‌های موبایل می‌تواند باعث سودآوری شود.

 

6- برنامه نویسی وب

برنامه نویسی وب به نگارش، نشانه‌گذاری و کدگذاری در زمینه توسعه وب اطلاق می‌شود که محتوای وب، برنامه‌نویسی کلاینت وب و سرور و امنیت شبکه را شامل می‌شود. از رایج‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی می‌توان به HTML, XML, perl, Javascript, php اشاره کرد.

باید توجه داشته باشید که برنامه‌نویسی تحت وب با برنامه‌نویسی تفاوت دارد. در حقیقت، برنامه‌نویسی تحت وب دانش میان رشته‌ای است که به دو بخش برنامه‌نویسی سمت سرور و برنامه‌نویسی سمت کلاینت دسته بندی می‌شود. در زیر توضیحی درباره هرکدام از این بخش‌ها ارائه خواهیم داد:

 

6.1- برنامه‌نویسی سمت کلاینت

این نوع از برنامه‌نویسی نیاز به دسترسی کاربران به داده‌ها و ارائه اطلاعات دارد. در این زمینه باید نسبت به کافی بودن پلاگین برای غنی سازی تجربه کاربر در یک رابط کاربری گرافیکی و اقدامات امنیتی در زمینه رفتار کاربران اطمینان حاصل کرد.

به طور معمول در سمت کلاینت از جاوا اسکریپت برای بهبود تجربه کاربر و ویژگی‌های مربوط به آن استفاده می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی به عنوان یک پلتفرم بسیار پرکاربرد برای طراحی و اجرای برنامه‌های وب استفاده می‌شود.

بهتر است بدانید که زبان‌های برنامه‌نویسی HTML5 و CSS3 ک از بیشتر ویژگی‌های سمت کلاینت پشتیبانی می‌کند که به وسیله سایر چارچوب‌های برنامه ارائه می‌شوند.

 

6.2- برنامه نویسی سمت سرور

این نوع از برنامه‌نویسی بیشتر به بازاریابی داده‌ها، امنیت و کارایی مربوط می‌شود. برخی از ابزارهایی که در بخش مزبور استفاده می‌شوند، عبارتند از: PHP, JAVA, MYSQL

شایان توجه است که امروزه ابزارها و سیستم عامل‌های بسیاری نظیر opa و Tersus به برنامه‌نویسی سمت کلاینت و سمت سرور کمک می‌کنند.

 

نتیجه گیری

تخصص‌های پردرخواستی که در بالا بدان اشاره شد، جزو آن دسته از تخصص‌هایی هستند که می‌توانند به عنوان جایگزین اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد مورد استفاده قرار بگیرند.

در واقع می توان گفت در نبود اینستاگرام، سئو بهترین روش فروش آنلاین محصولات، معرفی خدمات و برندسازی است.

تیم ما در آموزشگاه دارکوب با نوشتن این مقاله در نظر دارد که شما را در زمینه توسعه کسب و کارتان با معرفی انواع روش‌های بازاریابی کمک کند. امیدواریم که این مقاله بتواند شما را در زمینه انتخاب روش درست بازاریابی راهنمایی کند.