آموزش سئو اینستاگرام | 15 راه برای بهبود رتبه پیج اینستاگرام

  • نویسنده : رضا پورمحمدحسین نیاکی
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=2047
آموزش سئو اینستاگرام | 15 راه برای بهبود رتبه پیج اینستاگرام

درباره سئو اینستاگرام چه می دانید؟ در عصر تکنولوژی امروز کمتر کسی را پیدا می کنید که نام اینستاگرام به گوشش نا آشنا باشد. امروزه اینستاگرام به یک پلتفرم قدرتمند تبدیل شده و چیزی فراتر از اشتراک عکس و ویدیو است. بسیاری از کسب و کار ها حرفه و خدمات خود را در اینستاگرام معرفی می کنند.

از آنجایی که امروزه بازاریابی اینستاگرامی برای کسب و کار شما به یک ضرورت تبدیل شده است، شما باید یک حساب کاربری اینستاگرام برای تجارت خود جهت تولید و انتشار محتوا های خود ایجاد نمایید. اگر می خواهید بازاریابی اینستاگرام تجارت خود را تقویت کنید، بهتر است از آخرین نکات سئو اینستاگرام دانش بیشتری کسب نمایید.

اگر می خواهید برند شما مورد توجه قرار گیرد و در معرض دید میلیون ها نفر قرار گیرد، باید به شبکه های اجتماعی مانند سئو اینستاگرام نیز به اندازه سئو و بهینه سازی وب سایت خود اهمیت دهید. اینستاگرام این فرصت را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید ارتباط خود را با افراد مختلف گسترش دهید، توجه آنها را جلب کرده و آنها را از محصولات و خدمات خود آگاه سازید.

سئو اینستاگرام و رابطه مستقیم آن با رشد برند تجاری

آیا می دانید اینستاگرام ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و روزانه بیش از 50 میلیارد محتوا در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود؟ علی رغم این واقعیت که اینستاگرام یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی موجود است، حتی بزرگتر از توییتر، اما بسیاری از متخصصان بازاریابی قدرت آن را نادیده می گیرند. چرا اینطور است؟ دلایل زیادی برای این کار وجود دارد:

  • کمبود دانش در رابطه با سئو اینستاگرام
  • عدم اطمینان در مورد انواع تصاویر یا فیلم های اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن
  • ناتوانی در ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا واقعی

تعداد زیادی از کاربران وجود دارند که شما می توانید به راحتی آنها را به محتوای پیج و برند تجاری خود جذب کنید و با آنها تعامل داشته باشید. اگر از خود می پرسید که چگونه می توان این کار را انجام داد، باید گفت که سئو اینستاگرام به آسانی این کار را انجام می دهد.

شما با استفاده از اینکه اینستاگرام را یک موتور جستجوگر در نظر بگیرید و سئو اینستاگرام، می توانید رشد ارگانیک را به حساب اینستاگرام خود هدایت کنید و برند تجاری خود را رشد و گسترش دهید. این برنامه به قدری پیشرفته است که تابع جستجو داخلی داشته که مانند یک مینی موتور جستجو عمل می کند.

در این مقاله می خواهیم روش های شناخته شده سئو اینستاگرام را شرح دهیم. شما می توانید برای آموزش بیشتر در زمینه سئو اینستاگرام مجموعه دوره های دارکوب را تهیه نمایید تا به خوبی کسب و کار خود را گسترش دهید.

  • پروفایل اینستاگرام خود را بهینه سازی کنید. این کار اولین قدم برای سئو اینستاگرام است. چرا که اگر بهترین نام پروفایل را انتخاب نکرده باشید، در مدت زمان طولانی، پیج شما کارایی لازم را نخواهد داشت. برای این کار پیج خود را از حالت خصوصی خارج کرده و یک نام تجاری قابل قبول برای پیج انتخاب کنید.
  • کلمه کلیدی اصلی خود را مشخص کنید و در نام تجاری و نام کاربری به کار ببرید.
  • علاوه بر کلمات کلیدی اصلی، می توانید از کلمات کلیدی مرتبط برای بهبود سئو اینستاگرام در بیوگرافی پیج استفاده کنید. کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی، برای جلب افرادی که ممکن است بدنبال کلمه کلیدی اصلی شما نباشند اما همچنان به محصول شما علاقه مند باشند، مناسب است.
  • استفاده از هشتگ ها به همان اندازه در سئو اینستاگرام اهمیت دارد که کلمات کلیدی اصلی در سئو محتوا مهم است. پس از بهینه کردن پروفایل، زمان بهینه کردن محتوا ها و پست های داخل پیج است. انتخاب هشتگ های مناسب هر پست بسیار مهم است و شما باید یک استراتژی هشتگ خاص خود را داشته باشید.

اکثر کاربران به احتمال زیاد، شما را از طریق هشتگی که جستجو می کنند، در یک پست خاص پیدا کنند و مستقیما به دنبال شما نخواهند گشت. شما باید با هشتگ های هر پست خود مانند کلمات کلیدی مرتبط برخورد کنید. با انتخاب هشتگ های خاص و متنوع، شانس خود را برای جذب مخاطبان بیشتر افزایش دهید.

  • انتخاب یک عنوان مناسب علاوه بر جلب توجه مخاطبان، به شما در سئو اینستاگرام و نتایج جستجو کمک می کند. شما می توانید برای زیرنویس های پست های اینستاگرام خود از عناوین جذاب و کلمات کلیدی مرتبط بهره بگیرید.
  • از روش های رایج سئو کلاه سیاه مانند سرقت مطالب، استفاده از ربات های لایک کننده، فالو کردن سریع، خرید فالوئر و رعایت نکردن کلمات کلیدی استفاده نکنید. زیرا اینستاگرام به سرعت شناسایی کرده و ممکن است پیج خود را از دست بدهید.

سئو یک استراتژی زمان بر است و شما نمی توانید نتایج را بلافاصله ببینید و ممکن است نا امید شوید. به هر حال استفاده از راه حل های سریع شاید خوب به نظر برسد، اما اگر گرفتار شوید، نتایج می تواند برای کسب و کار شما فاجعه بار باشد.

در سال های نه چندان دور، سئو در درجه اول برای بهینه سازی وب سایت مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه این بدان معنا نیست که شما نمی توانید آنچه از سئو آموخته اید برای رسانه های اجتماعی استفاده کنید. از نکات گفته شده استفاده کنید و سئو اینستاگرام خود را به گونه ای تغییر دهید که کاربر را در اولویت قرار دهد و در عین حال دسترسی شما را نیز افزایش دهد.

فاکتورهای رتبه بندی سئو اینستاگرام

سئو، به طور کلی، کمی هنر است، کمی علم. هیچ فرمول دقیقی وجود ندارد که اکانت شما را به بالای رتبه بندی جستجو برساند.

با این حال، سه عامل خاص رتبه بندی سئو اینستاگرام وجود دارد که به ربات های جستجو کمک می کند تا بفهمند در پاسخ به جستجوی اینستاگرام چه محتوایی را ارائه دهند.

جستجوی متن:
جای تعجب نیست که آنچه که شخص در نوار جستجو تایپ می کند مهمترین سیگنال برای جستجو است. بر اساس عبارات جستجو، اینستاگرام به دنبال نام‌های کاربری، بایو، کپشن ها، هشتگ‌ها و مکان‌های مرتبط می‌گردد.

فعالیت کاربر:
این شامل هشتگ‌ها و حساب‌هایی است که کاربر دنبال کرده و با آن‌ها تعامل داشته است، و پست‌هایی را که در گذشته مشاهده کرده است و حتی حساب‌هایی که دنبال نمی‌کند. اکانت‌ها و هشتگ‌هایی که کاربر با آن‌ها تعامل می‌کند، رتبه بالاتری نسبت به اکانت‌هایی دارند که با آنها تعاملی ندارد.

سیگنال های محبوبیت:
محتوایی که قبلاً محبوب بوده است به احتمال زیاد در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارد. اینستاگرام محبوبیت خود را با استفاده از سیگنال هایی مانند تعداد کلیک، لایک، اشتراک گذاری و فالو تعیین می کند.

15 راه برای سئو و بازاریابی محتوا در اینستاگرام

بیش از 600 میلیون نفر در جهان وجود دارند که هر روز از اینستاگرام استفاده می کنند و هر روز محتوای خود را در محیط اینستاگرام به اشتراک می گذارند. شما می توانید با بازاریابی محتوا در اینستاگرام، محصولات خود را به صورت تصویر، فیلم یا داستان به فروش برسانید و از دیگر رقبا پیشی بگیرید. با استفاده از سئو اینستاگرام می توانید به راحتی محتوا و داستان های زیبایی را برای جذب مخاطب خود خلق کنید.

در این مقاله با ایده های شگفت انگیز بازاریابی اینستاگرام روبرو خواهید شد که می توانید از آنها برای بازاریابی تجارت خود استفاده کنید. بنابراین، آماده باشید تا افراد بیشتری را جذب کنید، پیروان بیشتری داشته باشید و فروش خود را افزایش دهید.

استفاده از کلمات کلیدی سئو اینستاگرام در کپشن های خود 

شما باید بدانید که افراد از چه عباراتی برای جستجوی محتوایی مانند شما استفاده می کنند، سپس آنها را در کپشن های خود بگنجانید.

برای اینکه ببینید کدام کلمات کلیدی باعث ترافیک وب سایت شما می شوند میتوانید از ابزارهای رایگان سئو استفاده کنید مثلا ابزار keywordtool.io به شما امکان می‌دهد تا از طریق وارد کردن یک کلمه کلیدی یا موضوع، مجموعه‌ای از کلمات کلیدی مرتبط با آن را دریافت کنید. این کلمات کلیدی معمولاً بر اساس جستجوهای واقعی کاربران در موتورهای جستجوی اینترنتی مانند Google، Bing و YouTube تولید می‌شوند.ابزار keywordtool.io برای سرچ کلمات کلیدی

google keyword planner ارائه شده توسط google ابزار خوب دیگری برای کشف کلمات کلیدی سئو اینستاگرام است.

google keyword planner برای تحقیق کلمات کلیدی

همچنین می‌توانید از نوار جستجوی اینستاگرام برای کشف عبارات کلیدی مرتبط استفاده کنید. شروع به تایپ یک کلمه کلیدی در نوار جستجو کنید و عبارات کلیدی پیشنهادی را مشاهده خواهید کرد که ممکن است بخواهید به لیست کلمات کلیدی موجود خود اضافه کنید.

بررسی پرفایل و تعامل با پیج هایی که با کلمات کلیدی شما رتبه خوبی دارند (رقبا)

شما باید مدت زمانی را به تحقیق در مورد رقبای خود صرف کنید و متوجه شوید که فعالیت اینستاگرام آنها چگونه است و هر روز چه محتوا هایی منتشر می کنند.

تجربه نشان داده است که نگاه کردن به پیج رقبا این امکان را به شما می دهد تا عملکرد خود را بهبود ببخشید و به مفاهیم اصلی توجه کنید. از افرادی که مدت زمان طولانی تری در این زمینه فعالیت دارند، پیروی کنید و به اطلاعاتی که در بین مردم متمایز است، دست یابید.

تعامل با پیج هایی که قبلاً برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه خوبی گرفته اند، به اینستاگرام کمک می‌کند تا بفهمد حساب شما از طریق سیگنال رتبه‌بندی فعالیت کاربر در چه جایگاهی قرار می‌گیرد.

اما فراتر از آن، تعامل با سایر کاربران اینستاگرام راه خوبی برای تشویق آنها به تعامل مجدد با شما است. و همانطور که قبلاً گفته‌ایم، تعامل یک سیگنال رتبه‌بندی بسیار مهم است.

پست محتوا در زمان های مناسب

گذاشتن پست ها در زمان مناسب یک عامل مهم در ایجاد مشارکت اولیه است که بر سیگنال رتبه بندی محبوبیت تأثیر می گذارد.

ویژگی Hootsuite’s Best Time to Publish (که در بخش Analytics یافت می‌شود) بهترین زمان‌ها برای ارسال پست در اینستاگرام (و همچنین فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و تیک‌تاک) را به شما می‌گوید. توصیه ها بر اساس عملکرد گذشته شما و متناسب با مخاطبان منحصر به فرد شما و الگوهای فعالیت آنها در شبکه های اجتماعی است.

استفاده از تصاویر خوب و با کیفیت مناسب با تجارت خود 

عکس های منتشر شده در اکانت اینستاگرام شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا اینستاگرام شما واقعی تر جلوه کند. یکی از بهترین راه ها برای بهتر دیده شدن محصولات، گرفتن عکس های واقعی است. زمانی که کاربران متوجه شوند که برند تجاری شما قابل اعتماد است، قصد خرید از پیج شما می کنند.

برای پیج اینستاگرام خود یک چارچوب مشخص در نظر بگیرید و تصاویر ثابتی ایجاد کنید. از طرح ها و رنگ های مناسب استفاده کنید و از تکنیک های خلاقیت خود نهایت استفاده را ببرید. تعداد پست هایی که می توانید در اکانت خود منتشر کنید نامحدود است. بنابراین، تمام تلاش خود را در خلاقانه بودن پیج انجام دهید. هر چه دنبال کنندگان شما از پست های شما استقبال کنند، پیوند بین شما و مشتری شما افزایش می یابد.

استفاده از ابزارهای رایگان اینستاگرام

شما می توانید برای بهبود سئو اینستاگرام خود از ابزار های اینستاگرام استفاده کنید که برای تمام کسانی که حساب کاربری تجاری دارند، بسیار مناسب است. شما قادر خواهید بود با استفاده از این ابزار ها، عملکرد پست ها و به روز رسانی های فعال در حساب اینستاگرام را اندازه گیری کنید.

Simple measured ابزاری است برای حساب های کاربری که بیش از 25000 دنبال کننده دارد. با دریافت این ابزار، می توانید از حساب خود اطلاعات کسب کنید. Keyhole ابزار دیگری است که شما را قادر می سازد اطلاعات را از حساب های عمومی اینستاگرام خارج کنید.

 ابزار های بسیار دیگری وجود دارد که می تواند به شما در سئو اینستاگرام کمک کند. این ابزارها رایگان هستند و اگر بودجه ای برای سرمایه گذاری جدید ندارید، این ابزارها بدون صرف هزینه اضافی به شما کمک می کند تا در اینستاگرام حضور داشته باشید.

ابزار های آنالیز گر سئو اینستاگرام

استفاده از لینک های پیوند سایت و اینستاگرام

شما می توانید از لینک پیوند موجود در صفحه بیوگرافی استفاده کنید تا محتوا هایی که در اینستاگرام منتشر می کنید به وب سایت خود ارجاع دهید. این امکان به شما اجازه می دهد تا سایت خود را تبلیغ کنید و فروش خود را افزایش دهید. ایجاد یک بیو تجاری موثر برای جلب توجه دیگران بسیار مهم است.

استوری های اینستاگرام

یکی از ابزار های پر طرفدار اینستاگرام، استوری های آن است که در بالای محیط اینستاگرام به نمایش گذاشته می شوند. فعالیت در اینستاگرام  فقط به انتشار پست بسنده نمی شود و شما می توانید از استوری های اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید. این نه تنها بینشی در مورد تجارت شما ایجاد می کند بلکه باعث فروش بیشتر نیز می شود.

تبلیغ پیج اینستاگرام خود

شما می توانید در صفحات وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی نظیر توییتر و فیس بوک خود راه های دسترسی به اینستاگرام خود را تبلیغ کنید تا سایر کسانی که علاقمند به محصولات و خدمات شما هستند، شما را در اینستاگرام نیز دنبال کنند. برخی افراد در شبکه های اجتماعی فعال نیستند. شما باید هرچه بیشتر با افراد ارتباط برقرار کنید تا دسترسی شما افزایش یابد.

استفاده از هشتگ های سئو محور

اینستاگرام نکات خاصی را برای نمایش در نتایج جستجو به اشتراک گذاشته است:

فقط از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
از ترکیبی از هشتگ‌های شناخته‌شده استفاده کنید
در هر پست 3 تا 5 هشتگ بگذارید.
از هشتگ های نامربوط یا بیش از حد عمومی مانند #explorepage استفاده نکنید.
استفاده از هشتگ ها در قسمت کامنت ها فایده ای ندارد! هشتگ ها باید مستقیماً در کپشن قرار داده شوند تا بر نتایج جستجو تأثیر بگذارند.

استفاده از هشتگ های اینستاگرام

بنابراین، بهترین هشتگ برای سئو در اینستاگرام چیست؟

این به کسب و کار و مخاطبان شما بستگی دارد. برای درک اینکه کدام هشتگ ها در حال حاضر ترافیک پست های شما را هدایت می کنند، به Insights اینستاگرام خود نگاهی بیندازید. Insights برای هر پست به شما می گوید که چه تعداد بازدید از طرف هشتگ ها گرفته شده است.

اگر از چندین هشتگ استفاده کرده اید، تجزیه و تحلیل اینستاگرام دقیقاً به شما نمی گوید که کدام یک بازدید بیشتری را برای شما اورده است. اما اگر به 3 تا 5 هشتگ توصیه شده پایبند هستید، میتوانید بفهمید که کدام یک به طور مداوم ترافیک را در طول زمان هدایت می کند.

همچنین می‌توانید ببینید مخاطبان هدف، رقبا و اینفلوانسرها در صنعت شما از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند.

در نهایت، درست مانند کلمات کلیدی سئوی اینستاگرام، می توانید از نوار جستجوی اینستاگرام برای برخی تحقیقات هشتگ استفاده کنید.

یک کلمه کلیدی را در نوار جستجو تایپ کنید، سپس روی Tags ضربه بزنید تا هشتگ های برتر آن کلمه کلیدی را ببینید.

ایجاد یک مسابقه اینستاگرامی

با اجرای یک مسابقه اینستاگرامی، هیجان کسب و کار خود را بالا ببرید. شما باید تا آنجا که می توانید خلاق باشید و توجه مخاطب را به خود جلب کنید. در مورد مسابقه تصمیم بگیرید و با روش های مختلف مسابقه های متنوع ایجاد کنید.

به عنوان مثال یکی از ساده ترین مسابقاتی که می توانید برگزار کنید این است که از کاربران خود بخواهید که برای برنده شدن در مسابقه عکس یا پست مورد نظر شما را لایک کنند و یا دوستان خود را در کامنت ها تگ کنند. این یکی از آسان ترین مسابقات برای میزبانی در اینستاگرام است که باعث آشنایی تعداد زیادی از افراد با پیج شما خواهد شد.

مسابقه دیگری که می توانید برگزار کنید این است که چالش عکس با هشتگ به راه بیاندازید. به این صورت که، در این چالش عکس و هشتگ، فردی با استفاده از هشتگ ها برای برنده شدن در مسابقه تعیین شده، عکس می گیرد و آن را با هشتگ مربوطه منتشر می کند.

مزیت مسابقه های اینستاگرامی در این است که برند تجاری شما به رسمیت شناخته می شود و بازدید از صفحه شما افزایش یافته و به تعداد دنبال کنندگان شما افزوده خواهد شد. یک مسابقه عکس مخاطبان شما را درگیر خود می کند و به شما و کاربران یک تصور واقعی از بازاریابی را می دهد که توسط مخاطبان شما ایجاد شده است.

بنابراین، مسابقه خود را عاقلانه برنامه ریزی کنید. زیرا انجام آن کار دشواری نیست، به خصوص اگر خلاق باشید. اهداف خود را پیش ببرید، هر چه وضوح بیشتری داشته باشید، شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

تعامل با مخاطبان 

نظرات و انتقادات مخاطبان خود را بپذیرید و در صدد رفع آنها بکوشید و برای پاسخ دادن و تشکر از آنها وقت کافی صرف کنید. یک تعامل کوچک می تواند مخاطبان شما را به یک مشتری بالقوه و وفادار تبدیل کند. شما می توانید با پرسش های خود درباره محصولات و خدمات ارائه شده، از نظرات کاربران مطلع شوید.

تولید محتوای خلاقانه 

شما باید بر محتوایی که خلاقانه است و نه تبلیغاتی تاکید کنید. اگر مرتباً در مورد نام تجاری خود لاف بزنید، از این طریق مشتری خود را از دست خواهید داد و در نتیجه ممکن است او پست های شما را جدی نگیرد.

بهترین راه برای بازاریابی نام تجاری خود، سرمایه گذاری در قرار دادن محتوای مبتنی بر تعامل است. این در واقع یک روش عالی برای افزایش آگاهی از نام تجاری شما در اینستاگرام است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که روی محتوای خود متمرکز باشید و به شیوه درست منتقل کنید.

ایجاد روابط بصورت آنلاین و آفلاین با افراد با تجربه

اگر کار خود را به تازگی شروع کرده اید و یا می خواهید شروع کنید، پس باید افراد را با لایک، نظر دادن و دنبال کردن درگیر پیج خود کنید. هنگامی که افراد بیشتری را وادار به صحبت در مورد مشاغل خود می کنید، می توانید افراد تأثیرگذار را به یک جلسه حضوری دعوت کنید تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرید. این به شما امکان می دهد درباره مخاطبان و کسانی که باید آنها را دنبال کرده و تعامل داشته باشید اطلاعات کسب کنید. اگر پاسخ مثبتی گرفتید، حتما از آنها تشکر کنید.

ادغام عکس ها و فیلم ها برای تولید محتوای خلاقانه

نکته جالب بازاریابی محتوا این است که شما می توانید با انتشار محتوای پست اینستاگرام خود، عکس و فیلم ها را با هم ادغام کنید و یک استراتژی جدید ایجاد کنید. دانستن اینکه یک محتوای ویدیویی می تواند افراد بیشتری را نسبت به پست های نوشته شده درگیر خود کند، با مخلوط کردن فیلم و تصویر می توانید سطح خود را کمی بالاتر ببرید. ساخت فیلم های کمدی و خنده دار بسیار آسان است.

برای جمع آوری هرچه بیشتر توجه، محتوای ویدیویی تولید کنید و محصول خود را در آن بگنجانید. با قرار دادن تصاویری اصیل که بر مردم تاکید دارند نه بر روی محصول، به مخاطبان خود حس اعتماد را القا کنید.

ایجاد تقویم محتوایی

اگر تقویم محتوا ایجاد کنید مخصوصاً زمانی که با چندین کانال محتوایی کار می کنید، این کار باعث افزایش محتوای ارزشمند شما می شود. این امر با برنامه ریزی قبلی بر اساس روند فعلی، پست های شما را متناسب نگه می دارد.

شما می توانید محتوا های سایر رقبا را بررسی کنید که آنها چه کاری انجام می دهند و پست های خود را چگونه قرار می دهند. با این کار مطمئن خواهید شد که محتوای شما متفاوت است تا مخاطب با پست ها درگیر شود. بهترین چیز در مورد این فعالیت این است که به شما یک راهنما و جدول زمانی می دهد که چه چیزی و چه وقت باید ارسال کنید.

ایجاد تقویم محتوایی

در پایان

بدون شک، هر صاحب کسب و کاری آرزو دارد که در اوج تجاری خود باقی بماند و ارتباطات لازم برای موفقیت را ایجاد می کند. برای نمایش بیشتر محصولات و خدمات خود باید در اینستاگرام فعال باشید. تلاش خود را برای تولید محتوایی ارزشمند انجام دهید که افراد را به اشتراک گذاری با دیگران ترغیب کند. این ایده های بازاریابی و سئو اینستاگرام قطعا باعث می شود تا در میان کاربران و رقبا متمایز شوید. بنابراین، وقت را از دست ندهید و نام تجاری خود را به سطح بعدی برسانید.