آموزش نحوه ثبت نام در آزمون و پورتال فنی و حرفه ای

  • نویسنده : ایوب محمودی فرد
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=539
آموزش نحوه ثبت نام در آزمون و پورتال فنی و حرفه ای

پیش نیاز ثبت‌نام در پورتال فنی حرفه ای

  1. گذراندن دوره در آموزشگاه‌های مجاز مدرک فنی حرفه ای مانند آموزشگاه دارکوب
  2. معرفی دانشجو توسط آموزشگاه به سازمان فنی حرفه ای

بعد از ثبت نام در دروه های آموزشی آموزشگاه دارکوب، دانش آموزان می بایست مراحل زیر را جهت دریافت مدرک فنی و حرفه ایی انجام دهند.

ثبت نام در دوره تعریف شده در پورتال فنی و حرفه ایی کشور

بعد از اینکه در دوره مورد نظرتان در آموزشگاه دارکوب ثبت نام کردید، سپس باید نسبت به ثبت نام در این دوره در وب سایت فنی و حرفه ایی نیز شرکت نمایید (در زیر آموزش نحوه ثبت نام به صورت کامل توضیح داده شده است)

نکته مهم : دانش آموزان از شروع دوره تا اواسط آن فرصت دارند که در دوره تعریف شده در پورتال فنی و حرفه ایی ثبت نام کنند، در غیر اینصورت در وب سایت فنی و حرفه ایی به شما اجازه ثبت نام در دوره را نمی دهد و شما نمی توانید مدرک فنی و حرفه ایی دریافت نمایید.

دریافت کارت ورود به جلسه از پورتال فنی و حرفه ایی

بعد از پایان دوره باید نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون فنی و حرفه ای به پورتال فنی و حرفه ایی مراجعه کرده و پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ، اطلاعات آن را برای آموزشگاه ارسال نمایند.

نکته مهم : در این مرحله با آموزشگاه تماس گرفته تا همکاران ما شما را به صورت کامل راهنمایی نمایند و یک تاریخ را با هماهنگی همکاران ما جهت شرکت در آزمون فنی و حرفه ای تعیین نمایید. و در روز و ساعت تعیین شده به مراکز فنی و حرفه ایی مراجعه و در آزمون شرکت کنید.

برای ثبت نام در دوره های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای ،

فیلم آموزشی نحوه ثبت نام در پورتال فنی حرفه ایی ( تهیه کننده جناب علی طاهریان)

برای ثبت نام در دوره های آموزش در پورتال سازمان فنی و حرفه ایی می بایست ابتدا یک کارت اعتباری به مبلغ 5000 تومان از طریق لینک زیر و از سایت سازمان فنی و حرفه ایی خریداری نمایید.

http://pay.portaltvto.com/pay/bmi/shop/

هشدار : بعد از خرید کارت اعتباری ، اطلاعات داده شده را حتماً نگه دارید زیرا در مراحل بعدی به آنها نیاز خواهیم داشت.

 

بعد از خرید کارت اعتباری ابتدا وارد وب سایت سازمان فنی و حرفه ایی به آدرس زیر شوید.

http://www.portaltvto.com/

سپس بر روی “ثبت نام در دوره های آموزشی” کلیک نمایید

 

در کادر باز شده بر روی ورود به سامانه کلیک نمایید.

در این صفحه مشخصات دوره آموزشی مورد نظر را انتخاب می کنیم و دکمه جستجو را می زنیم. مثلادوره های آموزشی استان تهران را جستجو می کنیم.در صفحه بعد لیست جستجوی ما می آید.

نکته : برای جستجو استان را تهران انتخاب نمایید اگر کد دوره را داشته باشید می توانید به راحتی دوره مورد نظر خود را پیدا کنید.

اگر کد دوره را داشته باشید می توانید به راحتی دوره مورد نظر را از لیست دوره های موجود بیابید و ثبت نام خود را انجام دهید. برای جستجو با کد دوره ، کافی است کد دوره مورد نظر خود را در فرم زیر وارد کرده و بر روی دکمه جستجو کلیک نمایید اطلاعات دوره مورد نظر برای شما نمایش داده شود. و سپس اقدام به ثبت نما در آن دوره نمایید.

 

 

در این صفحه در صورتیکه شماره پرونده و شناسه پرداخت دارید در این فرم وارد کنید.و شروع روند ثبت نام آغاز می شود.

واطلاعات مربوط به ثبت نام از ما مرحله به مرحله از ما خواسته می شود که ما باید آن ها را وارد کنیم.

درغیر این صورت جهت پرداخت هزینه ثبت نام در دوره آموزشی و دریافت شماره پرونده و شناسه پرداخت برروی لینک کلیک می کنیم،تا بقیه روند ثبت نام را طی نماییم.

سوالات متداول

1. برای ثبت نام در آزمون فنی و حرفه ای به چه مدارکی نیاز داریم؟

  1. عکس پرسنلی اسکن شده با فرمت JPG و حجم کمتر از 70 کیلوبایت  2. کد و نام رشته تحصیلی داوطلب   3. اطلاعات مربوط به مدرک دیپلم  4. مدارک شناسنامه ای 5. کد پستی, شماره تلفن, کد شهر محل اقامت, کد وضعیت نظام وظیفه

2. ثبت نام برای دوره های فنی و حرفه ای در چه سامانه ای انجام می شود؟

سایت ثبت نام دوره های آموزشی فنی و حرفه ای همان سامانه سازمان فنی و حرفه ای (portaltvto.com) است. 

3. دریافت مدرک فنی حرفه ای چگونه است؟

بعد از گذارندن دوره ها و شرکت در آزمون فنی و حرفه ای (کتبی و عملی) و کسب نمره قبولی, میتوانید از سایت سازمان فنی و حرفه ای, بخش صدور گواهی نامه اقدام به دریافت مدرک کنید.

دوره آموزش HTML و CSS