آموزش تحقیق کلمات کلیدی

  • نویسنده: رضا پورمحمدحسین نیاکی
  • بازبینی شده توسط: محسن لشکری
  • بروزرسانی:
  • https://darkoobedu.ir/?p=2466
آموزش تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یا “Keyword Research” فرآیندی است که در طراحی و بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها و محتوای آنها به کار می‌رود. تحقیق کلمات کلیدی می تواند پرس و جوهای هدف، محبوبیت پرس و جوها، دشواری رتبه بندی کلمات و موارد دیگر را آشکار کند.

آموزش تحقیق کلمات کلیدی یکی از اولین کارهایی است که برای تبدیل شدن به یک محتوا‌نویس حرفه ای باید انجام دهید. عبارات یا کلمات کلیدی، گروهی از کلمات هستند که شما می توانید محتوای خود را به وسیله آنها برای موتورهای جستجو تعریف کنید. از نظر سئو، عبارات کلیدی، بیشترین کلماتی هستند که کاربران آنها را وارد موتورهای جستجو می کنند.

انتخاب کلمه‌ی کلیدی مناسب برای بهبود سئو داخلی و بهینه سازی وبسایت اهمیت زیادی دارد و شما باید بدانید وقتی می خواهید در مورد یک موضوع خاصی محتوا تولید کنید، باید از چه کلماتی استفاده کنید. در واقع کلمات کلیدی پایه و اساس SEO هستند.

در حالی که گوگل بطور مداوم به‌روزرسانی‌های الگوریتمی منتشر می‌کند، مولفه ها و محاسبات زیادی در دنیای سئو تغییر می کند اما یک چیز برای بازاریابانی که به دنبال بهینه‌سازی وب‌سایت‌های خود برای جستجو هستند، کاملاً ثابت مانده است:

تحقیق کلمات کلیدی. اگر هیچ کس به دنبال چیزی نباشد که درباره اش می نویسید، هر چقدر هم تلاش کنید، از گوگل بازدیدی بدست نخواهید آورد. 

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی یا “Keyword Research” فرآیند یافتن و تجزیه و تحلیل عبارات جستجو است که اغلب برای سئو یا بازاریابی محتوایی، انجام می‌شود. در این فرآیند، سئوکار بررسی و تحلیل می‌کنند که افراد چه کلمات یا عباراتی را در موتورهای جستجوی اینترنتی برای پیدا کردن مطالب مرتبط با موضوع خاصی استفاده می‌کنند. این تحقیق به انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در محتوا و بهینه‌سازی وب‌سایت کمک می‌کند.

در تحقیق کلمات کلیدی، اهداف اصلی عبارتند از:

  1. شناخت کلمات کلیدی مرتبط با صنعت، محصول یا خدمات مورد نظر.
  2. بررسی حجم جستجو و میزان رقابت برای هر کلمه کلیدی.
  3. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در محتوا و بهینه‌سازی سایت.
  4. بهبود ترافیک و جذب مخاطبان هدف به وب‌سایت.

این اطلاعات به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا محتوای مفید و متناسب با نیازهای مخاطبان خود ارائه دهند و در نتیجه بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو و افزایش ترافیک را تجربه کنند.

تحقیق کلمات کلیدی به کمک ابزارهای مختلفی انجام می‌شود، که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

تفاوت کلمه کلیدی با عنوان

تفاوت کلمه کلیدی با عنوان چیست؟

کلمه کلیدی، کلمه یا عبارت خاصی است که می خواهید محتوای وب شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی شود. این یک عنصر استراتژیک از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است که برای جذب ترافیک ارگانیک به سایت شما استفاده می شود.

از طرف دیگر، تگ عنوان یک عنصر HTML است که عنوان یک صفحه وب را تعریف می کند. این عنوان به عنوان سرفصل قابل کلیک در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود و یک عامل حیاتی سئو در صفحه است. در حالی که اغلب حاوی کلمات کلیدی است، هدف اصلی آن ارائه توضیحات مختصر و دقیق از محتوای صفحه است.

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

کلمات کلیدی را می توان یک حلقه اتصال بین هدف جستجوی افراد و محتوایی که شما برای تأمین این نیاز می نویسید دانست. شما به عنوان صاحب یک وب سایت می خواهید که رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید تا بتوانید باعث افزایش ترافیک سایت خود شوید.

پس باید در تحقیق کلمات کلیدی بسیار هوشیار عمل کنید زیرا کلمات کلیدی که انتخاب می کنید مهم ترین عامل در میزان ترافیک سایت شما خواهد بود. برای ایجاد محتوایی که از نظر ارگانیک رتبه خوبی داشته باشد و بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما سوق دهد، باید نیازهای بازدید کننده‌ها، زبان آنها و نوع محتوای مورد نظر آنها را بشناسید.

جستجو برای کلمات کلیدی، تنها راه برای فهمیدن این موضوع است که کاربران شما به دنبال چه چیزهایی هستند. کلمات کلیدی مناسب مانند یک قلاب ماهی‌گیری، کاربر را به سمت خود جذب می کند. برای جلوگیری از تولید محتوا درباره موضوعاتی که هیچ کس به دنبال آنها نیست، باید کلمات کلیدی پرطرفدار را بشناسید و محتوا نویسی خود را حول محور آنها انجام دهید.

طبق مطالعات انجام شده، بسیاری از دارندگان وب سایت، کلمات کلیدی را جدی نمی گیرند و به همین خاطر است که از 90.63٪ از صفحات وب در Google هرگز دیده نمی شوند. پس اگر می خواهید از آن سایت های متروکه نشوید باید به دنبال کلمات کلیدی مناسب باشید.

درکل انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی مزایای زیادی دارد که محبوب ترین دلایل آن عبارتند از:

  • رشد ترافیک

    وقتی بهترین کلمات کلیدی مرتبط با موضوع کاری خود را شناسایی می‌کنید، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت و ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود جذب خواهید کرد.

  • جذب مشتری

    اگر کسب و کارتان دارای محتوایی باشد که سایر افراد به دنبال آن هستند و می تواند نیازهای آنها را برآورده کند، می توانید مخاطبان را به راحتی به محصولات یا خدمات خود هدایت کرده و از بازدیدکنندگان تبدیل به مشتریان واقعی کنید.

  • بینش روند بازاریابی

    با درک بهتر از نحوه جستجوی مخاطبان در اینترنت، می‌توانیم کلمات کلیدی مناسب و هدفمندی را انتخاب کرده و بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی خود را انجام دهیم. این فرآیند به ما این امکان را می‌دهد که روندهای بازاریابی را به عمق بشناسیم و تغییرات در عادات و نیازهای مخاطبان را به دقت تحلیل کنیم.

نحوه تحقیق کلمات کلیدی

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب شما باید از حوزه کسب و کار خود شناخت خوبی داشته باشید. باید کلمات کلیدی هسته‌ای را بشناسید، بدانید رقبای شما روی چه کلماتی کار می کنند، با نحوه عملکرد ابزارهای سئو برای تحقیق کلمات کلیدی آشنا باشید و بدانید که چگونه می توان بیشترین بهره را از آنها برد.

در ادامه به بررسی یک فرایند مختصر برای تحقیق کلمات کلیدی خواهیم پرداخت که به شما کمک میکند عباراتی که برای کسب و کار شما مفید است را پیدا کنید:

1. لیست کلمات کلیدی مهم را تهیه کنید

برای شروع این فرآیند، در مورد موضوعاتی که می خواهید از نظر عمومی رتبه بندی کنید، فکر کنید. شما حدود 5 تا 10 موضوع را که فکر می کنید برای کسب و کارتان مهم هستند، ارائه خواهید کرد، و سپس از آن  موضوعات برای کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی خاص در مراحل بعدی استفاده خواهید کرد.

اگر یک وبلاگ نویس معمولی هستید، احتمالاً اینها موضوعاتی هستند که بیشتر در مورد آنها وبلاگ می نویسید. یا شاید آنها موضوعاتی هستند که بیشتر در گفتگوهای فروش مطرح می شوند. خود را به جای شخصیت های خریدار خود قرار دهید. مخاطبان هدف شما چه موضوعاتی را جستجو می کنند که دوست دارید کسب و کار شما پیدا شود؟ به عنوان مثال، اگر شرکتی مانند HubSpot بودید، نرم افزار بازاریابی می فروختید (که اتفاقاً دارای ابزارهای عالی SEO است) ممکن بود موضوعات کلی مانند موضوعات زیر داشتید:

  • “بازاریابی ورودی” (21 هزار)
  • “وبلاگینگ” (19K)
  • “بازاریابی ایمیل” (30 هزار)
  • “نسل اصلی” (17K)
  • “SEO” (214K)
  • “بازاریابی رسانه های اجتماعی” (71K)
  • “تجزیه و تحلیل بازاریابی” (6.2K)
  • “اتوماسیون بازاریابی” (8.5K)

آن اعداد داخل پرانتز در سمت راست هر کلمه کلیدی را می بینید؟ این حجم جستجوی ماهانه آنهاست. این داده‌ها به شما امکان می‌دهد اندازه‌گیری کنید که این موضوعات چقدر برای مخاطبانتان مهم هستند و برای موفقیت با آن کلمه کلیدی ممکن است به چند موضوع فرعی مختلف نیاز داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوعات فرعی، به مرحله 2 می رویم.

کلمات کلیدی هسته‌ای

2. کلمات کلیدی هسته‌ای را پیدا کنید

فهرستی از موضوعات مهم و مرتبط را بر اساس آنچه در مورد کسب و کار خود می دانید تهیه کنید. به اجزای این فهرست کلمات کلیدی هسته‌ای میگویند که پایه و اساس روند جستجو و تحقیق کلمات کلیدی هستند.

آنها جایگاه شما را مشخص می کنند و به شما کمک می کنند رقبای خود را بشناسید. تمام ابزارهای طراحی شده برای تحقیق کلمات کلیدی به یک کلمه کلیدی هسته‌ای نیاز دارند تا از آن برای تولید لیست بلندی از کلمات کلیدی پیشنهادی استفاده کنند.

شما حدود 5 تا 10 کلمات کلیدی هسته‌ای و کلی را که فکر می کنید برای کسب و کارتان مهم هستند، پیدا خواهید کرد و سپس از آنها برای کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی خاص و جزئی تر در مراحل بعدی استفاده خواهید کرد.

اگر در حال حاضر محصول یا خدماتی دارید که می خواهید آن را به صورت آنلاین تبلیغ کنید، انتخاب کلمات کلیدی هسته‌ای آسان خواهد بود. کافی است خود را جای مشتریان قرار دهید تا بفهمید برای پیداکردن خدمات یا محصولی که عرضه می‌کنید، چه کلمه‌ای باید جستجو شود. کلمات را لیست کنید و کلمات مرتبط را در دسته‌بندی‌های مشابه قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر ماشین آلات و تجهیزات قهوه می فروشید، کلمات کلیدی هسته‌ای می توانند این موارد باشند:

  • قهوه
  • اسپرسو
  • کاپوچینو و…

توجه داشته باشید که کلمات کلیدی هسته‌ای به تنهایی نمی تواند کلمات کلیدی باشند که برای آنها تولید محتوا انجام می دهیم. همانطور که از نامشان پیداست، برای مراحل بعدی تحقیق کلمات کلیدی، از آنها به عنوان هسته استفاده خواهد شد. بنابراین بیش از حد درباره کلمات کلیدی هسته‌ای خود وسواس نداشته باشید. فقط چند دقیقه طول می کشد تا آنها را پیدا کنید. به محض اینکه تعدادی از این کلمات را پیدا کردید نوبت مرحله بعدی است.

3. کلمات کلیدی جزئی تر را پیدا کنید

اکنون که چند کلمه کلیدی هسته‌ای دارید که می خواهید روی آنها تمرکز کنید، زمان آن رسیده است که برخی از کلمات کلیدی را که زیر مجموعه آنها قرار می گیرند را شناسایی کنید. 

برای مثال، اگر آخرین کلمه کلیدی هسته‌ای را برای یک شرکت نرم‌افزار بازاریابی ورودی – «اتوماسیون بازاریابی» – در نظر بگیرم، عبارات کلیدی را که فکر می‌کنم افراد مرتبط با آن موضوع تایپ می‌کنند، طوفان فکری می‌کنم. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی
نحوه استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی چیست؟
چگونه بفهمم که به نرم افزار اتوماسیون بازاریابی نیاز دارم؟
و..

هدف این مرحله این نیست که فهرست نهایی عبارات کلیدی خود را تهیه کنید. شما فقط می‌خواهید عباراتی را که فکر می‌کنید مشتریان بالقوه ممکن است برای جستجوی محتوای مرتبط با آن موضوع خاص استفاده کنند، به دست آورید.

راه هوشمند دیگر برای دستیابی به ایده‌های کلیدواژه این است که بفهمید وب‌سایت شما در حال حاضر برای کدام کلمات کلیدی پیدا و رتبه بندی شده است.

برای انجام این کار، به نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Google Analytics یا گزارش منابع HubSpot نیاز دارید که در ابزار Traffic Analytics موجود است. منابع ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید تا کلمات کلیدی را که تاکنون افراد برای رسیدن به سایت شما استفاده کرده اند را شناسایی کنید.

4. هدف کاربر از جستجوی کلمات کلیدی را درک کنید

درک هدف کاربر از جستجوی کلمات کلیدی به معنای فهم نیازها و انتظارات دقیق کاربران در هنگام انجام جستجو آن کلمه کلیدی می‌باشد. وقتی کاربران عبارات یا کلمات خاصی را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند، آنها در واقعیت به دنبال یافتن اطلاعات مشخصی هستند، سوالاتی دارند یا به دنبال محتوای خاصی می‌گردند.

برای ارائه تجربه بهتر جستجو و ارائه نتایج مطمئن و مرتبط، درک صحیح از هدف کاربران و تحلیل مفهومی کلمات کلیدی اساسی است. بنابراین صفحه وب شما باید به مشکلی که جستجوگر قصد حل آن را دارد رسیدگی کند تا اینکه صرفاً کلمه کلیدی مورد استفاده جستجوگر را در خود جای داده باشد.

برای اینکه بفهمید هدف کاربر از یک کلمه کلیدی چیست، ایده خوبی است که این کلمه کلیدی را خودتان وارد یک موتور جستجو کنید و ببینید چه نوع نتایجی به دست می آید. سپس سعی کنید محتوایی که تولید میکنید ارتباط نزدیکی با نوع محتوایی که در نتایج جستجو وجود داشت داشته باشد.

5. ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند

اگر در تلاش برای پیدا کردن کلمات کلیدی بیشتر هستید، بررسی اینکه کدام کلمات کلیدی قبلاً باعث بازدید از سایت رقبای شما شده اند، ایده خوبی است. اما ابتدا باید آن آنالیز رقبا انجام دهید. در اینجاست که کلمات کلیدی هسته‌ای مفید خواهند بود. تنها کافی است یکی از کلمات کلیدی هسته‌ای خود را در Google جستجو کنید و ببینید برای این کلمه کلیدی، چه کسانی در صفحه اول رتبه بندی می شوند.

البته نیازی نیست خودتان را با رقبای بسیار ابرقدرت مانند آمازون یا ای بی و … مقایسه کنید. کافی است ببینید در مورد آن کلمات کلیدی هسته‌ای، رقبای هم سطح شما چه محتواهایی تولید کرده اند. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی هسته‌ایِ قهوه را در گوگل سرچ کنید خواهید دید که سایت های برتر این کلمه در مورد کلمات کلیدی زیر محتوا تولید کرده اند: اولین بار قهوه در کدام کشور کشف شد, چگونه کافئین قهوه را بالا ببریم, خواص قهوه تلخ برای لاغری, قیمت قهوه عربیکا در ایران و..

حالا مسئله این است که از کجا می توانیم بین این لیست انتخاب کنیم؟ کدام یک جذاب تر است؟ سایت های رقیب به کدام یک از کلمات کلیدی بالا بیشتر پرداخته اند؟ برای پاسخ به این سوالات به ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیاز داریم.

6. از ابزار های تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

مرحله بعدی استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. با استفاده از این ابزارها شما می توانید اطلاعات زیادی در مورد یک کلمه کلیدی بدست آورید. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در دو گروه رایگان و پوگر چه شما می توانید با ابزارهای تحقیق رایگان هم به نتیجه دلخواهتان برسید اما بسیاری از کاربران معتقدند این ابزارها از دقت بالاتری نسبت به ابزارهای پولی برخوردار هستند.

برخی از محبوب ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی عبارت اند از:

 

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

7. هدف جستجوی کاربر و کلمه کلیدی را ترکیب کنید

همانطور که در بخش قبل گفتیم، قصد کاربر در حال حاضر یکی از مهم ترین عوامل در توانایی شما برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو مانند گوگل است. امروزه، مهمتر است که صفحه وب شما به مشکلی که جستجوگر قصد حل آن را دارد رسیدگی کند تا اینکه صرفاً کلمه کلیدی مورد استفاده جستجوگر را داشته باشد. بنابراین، این چه تاثیری بر تحقیقات کلمات کلیدی شما می گذارد؟

در نظر گرفتن ارزش اسمی کلمات کلیدی آسان است، و متأسفانه، کلمات کلیدی می توانند معانی مختلفی در زیر سطح داشته باشند. از آنجایی که هدف پشت جستجو برای پتانسیل رتبه بندی شما بسیار مهم است، باید در مورد نحوه تفسیر کلمات کلیدی مورد نظر خود بسیار دقت کنید.

فرض کنید، به عنوان مثال، شما در حال تحقیق درباره کلمه کلیدی “چگونه یک وبلاگ را راه اندازی کنیم” برای مقاله ای که می خواهید ایجاد کنید، هستید. “وبلاگ” می تواند به معنای یک پست وبلاگ یا خود وب سایت وبلاگ باشد و هدف جستجوگر در پس آن کلمه کلیدی بر جهت مقاله شما تأثیر می گذارد.

آیا جستجوگر می خواهد یاد بگیرد که چگونه یک پست وبلاگ فردی را شروع کند؟ یا آیا آنها می خواهند بدانند که چگونه یک دامنه وب سایت را برای اهداف وبلاگ نویسی راه اندازی کنند؟ اگر استراتژی محتوای شما فقط افراد علاقه مند به دومی را هدف قرار می دهد، باید قبل از متعهد شدن به کلمه کلیدی از هدف آن مطمئن شوید.

برای تأیید اینکه هدف کاربر از یک کلمه کلیدی چیست، ایده خوبی است که به سادگی این کلمه کلیدی را خودتان وارد یک موتور جستجو کنید و ببینید چه نوع نتایجی به دست می آید. مطمئن شوید که نوع محتوای Google با آنچه که می‌خواهید برای کلمه کلیدی ایجاد کنید، ارتباط نزدیکی دارد.

آموزش تحقیق کلمات کلیدی با Google Keyword Planner

Google Keyword Planner یکی از محبوب ترین ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی است که توسط گوگل ارائه میشود. خوشبختانه این ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان است کار کردن با آن نیز بسیار آسان است و تنها کافی است مراحل ساده زیر را دنبال کنید.

شما برای اینکه بتوانید از ابزار فوق العاده Google Keyword Planner استفاده کنید باید یک حساب کاربری در سایت تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز داشته باشید. اگر از قبل حساب ندارید، می توانید در عرض چند دقیقه یک حساب کاربری ایجاد کنید. با ورود به بخش Google Adwords تنها کافی است اطلاعاتی در مورد خودتان و کسب و کارتان را وارد کنید تا یک حساب ایجاد شود.

بعد از افتتاح حساب کاربری، وارد صفحه خود شوید و روی آیکون آچار کلیک کنید. سپس گزینه، “Keyword Planner” را انتخاب کنید:

آموزش استخراج عبارات کلیدی با Google Keyword Planner

در برنامه Keyword Planner دو ابزار اصلی را خواهید دید: پیدا کردن کلمات کلیدی جدید و دریافت حجم جستجو و پیش بینی ها. این دو گزینه می توانند کمک زیادی به رتبه سئو شما کنند تنها کافی است بدانید چطور به درستی از آنها استفاده کنید:

پیدا کردن کلمات کلیدی جدید

همانطور که از نام آن پیداست، این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی جدید استفاده می شود. در قسمت بالای این ابزار کادری با این عنوان قرار گرفته است: اسم محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کارتان را وارد کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی جدید

بازدهی که از Keyword Planner دریافت می کنید کاملاً براساس اطلاعاتی است که در اینجا وارد می کنید. بنابراین باید در مورد آنچه در این کادر وارد می کنید بسیار استراتژیک عمل کنید. اینجا همان جایی است که کلمات کلیدی هسته‌ای به کارتان می آید. با نوشتن کلمات کلیدی هسته‌ای درست، همان ابتدا کلمات اضافی که به درد شما نخواهند خورد حذف می شوند.

بعد از نوشتن کلمات کلیدی هسته‌ای خود در این کادر، پرکاربردترین کلمات کلیدی در آن زمینه بخصوص به شما پیشنهاد می شود. برای هر پیشنهاد، موارد زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • میانگین جستجوهای ماهانه
  • رقابت
  • پیشنهاد بالای صفحه (دامنه کم)
  • پیشنهاد بالای صفحه (دامنه بالا)

شما می توانید همزمان تا ده کلمه کلیدی یا عبارت را در این بخش وارد کنید. همچنین این امکان وجود دارد که از URL یا آدرس یک وب سایت (عموماً یک سایت رقیب) نیز به عنوان هسته استفاده کنید. شما حتی می توانید حداکثر ده کلمه کلیدی و یک URL را به طور همزمان وارد کنید. در نهایت گوگل چند هزار کلمه کلیدی پر بازدید را به شما پیشنهاد خواهد داد.

شاید فکر کنید چند هزار کلمه کلیدی بسیار زیاد است اما این مقدار در مقایسه با سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بسیار ضعیف است. به عنوان مثال ابزار Ahrefs Keywords Explorer، می تواند تا چند صد هزار کلمه کلیدی را به شما پیشنهاد دهد. و این موضوع را می توان یکی از نقاط ضعف Google Keyword Planner دانست.

دریافت حجم جستجو و پیش بینی ها

حالا که لیستی از کلمات کلیدی را بدست آوردید می خواهید معیارهای مربوط به آنها را نیز مشخص کنید. در این قسمت شما می توانید به این معیارها دست پیدا کنید. تنها کافی است کلمات کلیدی مد نظر را وارد کنید و دکمه شروع را بزنید و آن گاه به بخش پیش بینی ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

دریافت حجم جستجو و پیش بینی ها

این بخش کلمه کلیدی خاصی را به شما پیشنهاد نمی دهد. تنها می گوید که با انتخاب آن کلمه کلیدی خاص، در ماه می توانید چقدر انتظار کلیک داشته باشید. همچنین هزینه های تخمینی، نرخ کلیک CTR و CPC را نیز مشاهده خواهید کرد.

 

نکات مهم تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یکی از جنبه های مهم سئو است که شامل شناسایی کلمات و عباراتی است که کاربران وارد موتورهای جستجو می کنند. انجام موثر تحقیقات کلمات کلیدی می تواند به طور قابل توجهی بر روی دید و رتبه وب سایت تأثیر بگذارد. در اینجا نکات کلیدی قابل بررسی است:

نکته 1. ارتباط مفهومی

روی کلمات کلیدی که مستقیماً به محتوا، محصولات یا خدمات شما مرتبط هستند تمرکز کنید. ارتباط تضمین می کند که وب سایت شما مخاطبان مناسب را جذب می کند.

نکته 2. حجم جستجوی کلمه کلیدی

حجم جستجوی کلمات کلیدی را ارزیابی کنید. حجم بالای جستجو نشان دهنده محبوبیت است، اما برای جلوگیری از جذب ترافیک نامربوط، آن را با ارتباط متعادل کنید.

نکته 3. قدرت کلمه کلیدی

قدرت کلمه کلیدی در درک بهتر بازار هدف نهفته است. اینکه افراد حاضر در این بازار چگونه محتوا، خدمات و محصولات شما را جستجو میکنند. برای انتخاب کلمات کلیدی به این سؤالات پاسخ دهید: مخاطبان بازار هدف چه چیزی را جستجو میکنند؟ چه تعداد از مخاطبان بازار هدف آن را جستجو میکنند؟

در پایان

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین عناصر در موفقیت کسب و کار آنلاین شماست. با دنبال کردن این راهنما و استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مناسب، شما می‌توانید بهبود قابل توجهی در رتبه‌بندی وب‌سایت‌تان در گوگل و سایر موتورهای جست و جو داشته باشید.

چطور می تونم کمک کنم؟
مشاوره آنلاین