10 پلاگین کاربردی و مهم وردپرس در سال 2024

  • نویسنده : رضا پورمحمدحسین نیاکی
  • بروزرسانی :
  • آدرس کوتاه این صفحه : https://darkoobedu.ir/?p=1439
10 پلاگین کاربردی و مهم وردپرس در سال 2024

پلاگین یا همان افزونه ها ابزاری هستند که قابلیت های جدیدی را به وب سایت وردپرس شما اضافه می کنند. امروزه ده ها هزار پلاگین و افزونه مختلف وجود دارد که می توانید آن ها را نصب کنید اما واقعا افزونه های کاربردی وردپرس کدامند؟

تعداد افزونه های وردپرس آنقدر زیاد است که به سختی می شود افزونه های پرکاربرد وردپرس را از بین آن ها تشخیص داد. بسیاری از پلاگین ها قابلیت های جذاب و کاربردی را به سایت شما اضافه می کنند. اما از طرف دیگر، بعضی از افزونه ها نیز با آن که بسیار معروف هستند اما چندان کارایی مفیدی برای سایت شما نخواهند داشت.

به طور کلی فرقی ندارد که سایت شما در چه زمینه ای فعالیت می کند، در هر حال بعضی از افزونه های وردپرس هستند که نصب آن ها واجب و ضروری است. با این افزونه ها کار با وردپرس برای شما راحت تر می شود و با سرعت بیشتری می توانید به اهداف تعیین شده خود برسید.

چرا پلاگین های وردپرس مهم هستند؟

پلاگین ها بلوک های سازنده سایت وردپرس شما هستند. آنها عملکردهای مهمی را برای وب سایت شما به ارمغان می آورند، چه نیاز به افزودن فرم های ثبت نام و تماس، بهبود سئو، افزایش سرعت سایت، ایجاد یک فروشگاه آنلاین یا ارائه گزینه های ایمیلی داشته باشید. هر کاری که نیاز دارید وب سایت خود انجام دهید را می توان با یک افزونه انجام داد.

همان طور که اشاره شد، افزونه های وردپرس بسیار متنوع هستند. اما طبیعتا شما به عنوان صاحب و مدیر یک وب سایت وردپرس، نمی توانید همه ی این افزونه ها را روی سایت خود نصب کنید. چرا که نصب افزونه های مختلف و پر تعداد، می تواند مشکلات زیادی را برای سایت شما ایجاد کند. بنابراین بهتر است در انتخاب افزونه هایی که می خواهید در سایت خود نصب کنید با دقت عمل کنید و در عین حال از افزونه های کاربردی وردپرس غافل نشوید.

در ادامه ما 10 مورد از افزونه های پرکاربرد وردپرس را معرفی می کنیم. همچنین توضیح خواهیم داد که چرا هر کدام از این افزونه ها برای سایت شما واجب و ضروری هستند و چه مزایایی نسبت به دیگر افزونه ها دارند.

معرفی 10 افزونه کاربردی وردپرس

  1. WooCommerce

    WooCommerce محبوب ترین افزونه فروشگاه ساز انلاین برای وردپرس است که توسط بیش از 5 میلیون وب سایت استفاده می شود.

    این پلاگبن رایگان و دارای تمام ویژگی های قدرتمندی است که برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین به آن نیاز دارید. به لطف سفارشی‌سازی تقریباً بی‌پایان آن، می‌توانید همه چیز را از فایل‌های دیجیتال گرفته تا محصولات فیزیکی بفروشید، ارزها را تنظیم کنید، نظرات و رتبه‌بندی‌ها را نشان دهید، عملکردهای مرتب‌سازی و فیلتر را اضافه کنید، تصاویر نامحدودی را برای هر محصول تنظیم کنید، اشتراک‌ها و قیمت‌های سطحی را فعال کنید، و موارد بسیار دیگر.wordpress-plugins WooCommerce

     

  2. WPForms

    هر وب سایتی نیاز به یک فرم تماس دارد که کاربران، مشتریان و بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. WPForms کاربرپسندترین افزونه فرم تماس برای وردپرس است که بیش از 6 میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند.

    این فرم ساز آنلاین با کشیدن و رها کردن و چند کلیلک به شما این امکان را می دهد که به صورت رایگان از ویژگی های فرم تماس مانند فیلدهای فرم، فرم اشتراک ایمیل، فرم‌های سفارش آنلاین، فرم پرداخت و موارد دیگر استفاده کنید. با نسخه پریمیوم WPForms، عملکردهای بیشتری مانند ادغام و امکان ایجاد فرم های چند صفحه ای و افزودن عملکرد نظرسنجی را دریافت می کنید.

    پلاگین وردپرس  WPForms

     

  3. All in One SEO (AIOSEO)

    بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جست وجو (سئو) به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان بیشتری را از موتورهای جستجو به وب سایت خود جذب کنید. در حالی که وردپرس کاملاً دوستدار سئو است، کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید برای افزایش ترافیک وب سایت خود با استفاده از بهترین شیوه های SEO انجام دهید.

    All in One SEO (AIOSEO) یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس است که بیش از 3 میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند.

    از بین تمامی افزونه های سئو وردپرس، AIOSEO جامع ترین راه حل را با تمام ویژگی ها و ابزارهایی که برای بهبود سئوی درون صفحه خود نیاز دارید، ارائه می دهد.

    این پلاگین وردپرس به شما کمک می کند برای بهبود SEO، توضیحات متا، کلمات کلیدی را به درستی اضافه کنید، نقشه های سایت XML ایجاد کنید، سایت خود را به google search console متصل کنید، آن را برای رسانه های اجتماعی بهینه کنید و موارد دیگر. این افزونه همچنین یک ویژگی دستیار لینک سازی داخلی دارد که در فرآیند لینک سازی داخلی برای تقویت سئو به شما کمک میکند.

    پلاگین All in One SEO

     

  4. Yoast SEO

    Yoast SEO یکی از محبوب ترین افزونه ها برای وردپرس است که بهینه سازی صفحات و پست های خود را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو آسان می کند. در واقع این پلاگین فقط به بهینه سازی سئو کمک نمی کند، بلکه Yoast SEO می تواند محتوای شما را آنالیز کند و به شما نشان دهد محتوای صفحات سایت شما تا چه حد نظر بازدیدکنندگان را جلب کرده است.

    افزونه Yoast SEO قدم به قدم شما را راهنمایی می کند تا بتوانید محتوای خود را برای موتورهای جست و جوگر بهینه سازی کنید. یعنی کاری کنید که موتورهای جستجوگر مانند گوگل محتوای شما را به عنوان یک محتوای با کیفیت تشخیص دهند.

    از غلظت کلمات کلیدی استفاده شده گرفته تا بهینه سازی عنوان و تگ های h2 و متادیتا. Yoast SEO  همه ی این موارد را آنالیز می کند و به شما نشان می دهد که کدام یک از آن ها نیاز به اصلاح دارند. افزونه Yoast SEO همه ی این کار ها را آنقدر ساده و راحت می کند که حتی اگر کوچکترین تجربه ای در زمینه سئو نداشته باشید، می توانید یک محتوای کاملا ایده آل برای موتورهای جست و جو تولید کنید.

    نسخه معمولی افزونه Yoast SEO کاملا رایگان است. همچنین یک نسخه پرمیوم با امکانات بیشتر وجود دارد که باید هزینه آن را بپردازید.

    پلاگین وردپرس Yoast SEO

     

  5. WP Rocket

    افزونه WP Rocket یک افزونه وردپرس برای افزایش سرعت سایت و مدیریت کش سایت می باشد. کش در واقع مجموعه ای از اطلاعات است که به طور موقتی ذخیره شده اند تا هر وقت کاربر آن ها را در خواست کرد، در سریع ترین زمان ممکن به کاربر ارائه شوند.

    در حالت عادی، وب سایت وردپرس وقتی با یک درخواست برای بازدید یک صفحه مواجه می شود، وردپرس اطلاعات را از دیتابیس سایت استخراج می کند و طی چندین مرحله پردازش آن را به مرورگر بازدیدکننده می رساند. این شیوه وقتی که تعداد بازدیدکنندگان کمی زیادتر شود، باعث کند شدن سایت شما خواهد شد. چرا که مدام باید اطلاعات از دیتابیس استخراج شوند و مدام مراحل پردازش این اطلاعات طی شود.

    کاری که یک پلاگین کش مانند WP Rocket انجام می دهد این است که وقتی از یک کاربر از یک صفحه بازدید می کند، اطلاعاتی را که برای آن کاربر از دیتابیس سایت بیرون آمده و پردازش شده را در خود ذخیره می کند.

    سپس برای کاربران بعدی دیگر نیازی به مراجعه به دیتابیس و پردازش اطلاعات نخواهد بود. چرا که پلاگین WP Rocket نسخه ذخیره شده را به بازدیدکننده جدید نشان می دهد تا سرعت سایت شما صرف پردازش اطلاعات از دیتابیس نشود.

    پلاگین های کش در نقش یک میانبر عمل می کنند که از پردازش حجم زیادی از اطلاعات جلوگیری می کنند و به این ترتیب سرعت لود سایت شما را افزایش می دهند. ویژگی منحصر به فرد WP Rocket که آن را در بین پلاگین های کش وردپرس ممتاز می کند، این است که سرعت سایت را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

    در تست های انجام شده، ثابت شد که WP Rocket می تواند تا ۶۳ درصد سرعت لودینگ یک سایت وردپرس را افزایش دهد. از قابلیت های دیگر این پلاگین می شود به امکان تشخیص صفحات پر بازدید و کش کردن بهینه آن ها نام برد. همچنین WP Rocket از قابلیت لیزی لودینگ نیز برای لود سریعتر صفحات پر محتوا استفاده می کند.

    افزونه WP Rocket برای وردپرس

     

  6. Elementor

    اگر می خواهید صفحات سایت شما متنوع و چشم نواز باشند، پلاگین Elementor ایده آل ترین گزینه برای شما است. آمار نشان می دهد که این پلاگین تاکنون بیش از پنج میلیون نصب فعال داشته که نشان از محبوبیت بالای آن دارد.

    دلیل آن که این پلاگین را در بین افزونه های کاربردی وردپرس قرار دادیم این است که Elementor به شما امکان می دهد تا به راحتی طرح و دیزاین مورد نظر خود را برای صفحات سایت پیاده کنید. شما بدون آن که لازم باشد حتی یک خط کد بنویسید، می توانید جلوه های بصری جذاب و زیبایی را به محتوا های خود در سایت اضافه کنید.

    طراحی هایی که با استفاده از پلاگین Elementor برای صفحات سایت خود اجرا می کند، به هیچ وجه با تم سایت وردپرس شما اختلال ایجاد نخواهند کرد و باعث کند شدن سایت نمی شوند. علاوه بر آن، Elementor با دیگر افزونه های پر کاربرد وردپرس هماهنگی دارد و می توانید در کنار بقیه افزونه ها از آن استفاده کنید.

    افزونه Elementor برای افرادی که می خواهند خودشان به تنهای صفحات مختلف سایت خود را طراحی کنند بسیار کارآمد و مفید است. طراحی صفحات لندینگ یا همان صفحات فرود با این افزونه کاری لذت بخش و بی دردسر خواهد بود.

    تنوع قالب ها و افکت ها در این افزونه آنقدر زیاد است که شما می توانید بدون هیچ مشکلی طرح اورجینال و نوآورانه ای بسازید که مشابه آن در هیچ وب سایت دیگری وجود ندارد.پلاگین Elementor وردپرس

     

  7. UpdraftPlus

    افزونه UpdraftPlus افزونه ای است که اگر آن را نداشته باشید، قطعا یک روز پشیمان خواهید شد. به طور میانگین، حدود ۳۰ هزار وب سایت در طول هر روز هک می شوند.

    با توجه به این که وردپرس نزدیک به ۳۰ درصد سایت های اینترنت را پشتیبانی می کند، مشکلات زیادی هستند که هنگام فعالیت با وردپرس ممکن است برای شما به وجود بیایند و سایت شما را موقتا از کار بی اندازند.

    در این مواقع است که داشتن یک نسخه بک آپ می تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند. فرق ندارد که سایت شما مورد حمله قرار گرفته باشد، با مشکلات آپدیت مواجه شده باشد و یا شاید هم بخواهید سایت خود را به سرور دیگری منتقل کنید. در همه این موارد با استفاده از پلاگین UpdraftPlus می توانید از آخرین نسخه وب سایت خود یک بک آپ داشته باشید.

    پلاگین های بک آپ زیادی در بازار وجود دارند اما هیچ کدام از آن ها به اندازه پلاگین UpdraftPlus قدرتمند و در عین حال دارای رابط کاربری راحت نیستند. پلاگین UpdraftPlus با بیش از 3 میلیون بارگیری تا به امروز، یکی از بهترین افزونه های پشتیبان وردپرس است که می تواند با چندین فضای ابری مختلف هماهنگ شود تا امنیت فایل های بک آپ شما را تضمین کند.

     همچنین شما می توانید با استفاده از سیستم برنامه ریزی افزونه UpdraftPlus، تعیین کنید که هر چند وقت یک بار به طور منظم از سایت شما بک آپ گرفته شود.افزونه UpdraftPlus وردپرس

     

  8. WPML

    به طور پیش فرض، وردپرس به شما اجازه نمی دهد که به راحتی یک وب سایت چند زبانه ایجاد کنید. این یک چالش برای مشاغلی است که به مشتریان چند زبانه در مکان های جغرافیایی مختلف پاسخ می دهند.

    اینجاست که به WPML نیاز دارید. این یک افزونه چند زبانه وردپرس است که به شما امکان می دهد به راحتی وب سایت های چند زبانه با وردپرس ایجاد کنید. استفاده از آن بسیار آسان و سئو فرندلی است و به شما کمک می کند تا به راحتی محتوا خود را علاوه بر زبان فارسی به زبان های مختلف ایجاد کنید.

    این افزونه نسخه رایگان ندارد و تنها در نسخه پرمیوم عرضه شده است.

    جایگزین: TranslatePress یک جایگزین عالی است که به سرعت در حال رشد است.افزونه WPML وردپرس

     

  9. iThemes Security

    وب سایت های وردپرسی می توانند اهداف آسانی برای هکرها باشند، مگر اینکه اقدامات لازم را برای محافظت از سایت خود انجام دهید. امنیت سایت وردپرسی شما را نباید به سادگی گرفت، به همین دلیل است که ما iThemes Security را که یکی از موثرترین افزونه ها برای ایمن سازی وب سایت وردپرسی شماست، توصیه می کنیم. 

    امنیت iThemes بیش از 30 راه را برای محافظت از سایت و کاربران خود ارائه می دهد، از جمله انقضای رمز عبور، احراز هویت دو مرحله ای، reCAPTCHA و اسکن بدافزار. این پلاگین قدرتمند امنیتی بیش از 1 میلیون نصب فعال دارد و همچنین قالب‌های امنیتی را ارائه می‌کند تا برای نوع خاصی از سایت شما کار کند، خواه یک فروشگاه آنلاین، یک وبلاگ یا یک نمونه کار آنلاین باشد.

    برای نصب یک افزونه امنیتی منتظر هک شدن خود نباشید. iThemes یکی از بهترین گزینه‌های موجود است که ده‌ها راه برای سخت‌تر کردن سایت وردپرس خود در برابر حملات سایبری دارد.

    iThemes Security پلاگین برای وردپرس

     

  10. W3 Total Cache

    W3 Total Cache یکی از محبوب ترین افزونه های کش برای وردپرس است. حافظه پنهان روشی برای ذخیره محتوای وب سایت در مرورگر کاربر است تا در دفعه بعد که کاربر به وب سایت شما دسترسی پیدا کند، این داده ها حتی سریعتر ارائه شود.

    اساساً W3 Total Cache زمان بارگذاری وب سایت شما را کاهش می دهد. به دلیل افزایش سرعت سایت، شما شاهد افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو، تجربه کاربری و شاید حتی نرخ تبدیل خواهید بود.

    چرا توصیه می کنیم: عملکرد وب سایت باید یکی از بالاترین اولویت های شما به عنوان صاحب وب سایت باشد. اگر صفحات شما دیر بارگذاری می شوند، بازدیدکنندگان به سادگی به سایت رقیب می روند. W3 Total Cache به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که صفحات شما سریع و قابل اعتماد باقی می مانند، با حداقل پیکربندی مورد نیاز شما.

پلاگین W3 Total Cache وردپرس

 

سخن پایانی

اجرای یک وب سایت وردپرس بدون افزودن قابلیت از طریق افزونه ها تقریبا غیرممکن است. چه بخواهید کاربران را از طریق فرم‌های انتخاب ایمیل جذب کنید، دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی را اضافه کنید، تصاویر را فشرده کنید تا سرعت وب‌سایت را بهبود ببخشید، یا محتوای خود را برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو بهینه کنید، یک افزونه برای تقریباً هر چیزی که در وب‌سایت خود فکر کنید وجود دارد.

به علاوه، افزونه‌ها تجربه کاربر را تا حد زیادی بهبود می‌بخشند، به این معنی که تعامل بیشتر و شانس بیشتری برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر است.